ohquote:Op maandag 20 juni 2011 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Het linkje naar het vorige topic wordt niet vanzelf aangepast. Heb ik even gedaan.
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:51 schreef Aventura het volgende:
Hoeft er toch eigenlijk niet meer in? Je kunt nu op het pijltje-terug klikken voor het vorige topic.
quote:Op maandag 20 juni 2011 13:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
huh ff OMG OMG OMG;
ik stap gewoon in de top 10!!!die heb ik de vorige keer niet eens gehaald
raapt kin van de grond![]()
![]()
Hehe, ik ontdekte het ook pas vorige week. En die optie zit er voor de mobiele versie sowieso pas sinds een paar dagen. Ik vind het echt enorm handig!quote:
minimaal! ik ga zelf voor 10 augustus als 1e optiequote:
Haha ja he, dat het illegaal voelde. En dat je enorm bewondering had voor meiden die al 20!! weken waren. Of nog veel verder, of al LLM! En zie ons nu eens...quote:Op maandag 20 juni 2011 13:57 schreef Cyntiaa het volgende:
Snel gaat het hé! Weet nog dat ik in de eerste weken na mijn test alleen durfde te spieken ipv al te posten..
Inderdaad! Of dat je dacht : Die buik mag nu wel eens gaan groeien.. Als ik me nu bekijk denk ik echt dat ik ontplof! En nu, nu is het al bijna voorbij.... mogen we bijna zo'n lief jongetje vasthouden!quote:Op maandag 20 juni 2011 14:00 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha ja he, dat het illegaal voelde. En dat je enorm bewondering had voor meiden die al 20!! weken waren. Of nog veel verder, of al LLM! En zie ons nu eens...
Ongevraagde leestipquote:Op maandag 20 juni 2011 13:52 schreef miss-jones25 het volgende:
Thanks dames![]()
![]()
Heel stiekem hoopte ik zoieso dat er wel een meisje bij zat
En of ze een eiig of twee eiig zijn, toen ik een echo liet maken dachten ze eerst een dubbele tussenschot te zien, en dat het dus twee eiig zou zijn maar dat is niet meer te zien dus wachten we maar gewoon af. Wel leuk als ze precies op elkaar lijken maar als het niet zo is ook makkelijker voor de rest om ze uit elkaar te houden
Ik kan ook niet wachten op ons ventje. Bij het zien van al die pas-geborenfoto's hield ik het niet droog...ik wil hem NU vasthoudenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:10 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Inderdaad! Of dat je dacht : Die buik mag nu wel eens gaan groeien.. Als ik me nu bekijken denk ik echt dat ik ontplof! En nu, nu is het al bijna voorbij.... mogen we bijna zo'n lief jongetje vasthouden!
Geen idee wie Danielle is! en idd ben benieuwd naar Jose!!quote:Op maandag 20 juni 2011 13:59 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand nog iets dan Danielle gelezen?
Ik heb Jose vandaag nog niet zien posten bij de weg...
Wel, een ferrari-rood kind! *badaboom tsjing*quote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik had ook een rood kind verwacht. Of anders een kaal kind. beide kwam niet uit
Officieel zit het er tussenin maar ik raad je aan je kleding eens naast elkaar te leggen en het kleinste bovenop te leggen. Maat 56 Hema is niet maat 56 H&M en soms is maat 56 Hema en maat 56 Hema niet eens gelijk!quote:Op maandag 20 juni 2011 14:49 schreef bitterend het volgende:
De meeste is maat 56! op sommige die ik gekregen heb van schoonfamilie staat 50/56...geen idee of het 50 is of 56?? maar goed...ik ben denk ik voorlopig klaar met de inkopen hahaha
2 zelfs!!!quote:Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Jipster het volgende:
Ah ik sta 27e in de lijst haha dat is ook wel een jompel waard he?!
Ik zou er zeker wat lange mouwen shirtjes bij kopen voor de eerste weken. Al is het juli die temperatuur is nog lastig vast houden soms voor je kleintje. Volgens mij zijn er hier wel moeders die kunnen vertellen van kruiken bij je kindje in juli of augustus.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:57 schreef Aventura het volgende:
Jeezus wat veel zeg! Ik heb 10 rompertjes in maat 50 en 56. Allemaal met korte mouwen of zonder mouwen. Stuk of 6 broekjes, ook in die maten. 1 vestje met capuchon in maat 56 of 60, weet ik niet zeker. Twee polootjes in maat 60. Wat mutsjes en sokjes, van de buurvrouw gekregen. Dan heb ik nog 3 grotere kledingsetjes, jeans en shirtje, in maat 62 (gekregen). Dat is alles! Misschien moet ik nog iets meer kleertjes met lange mouwen kopen, voor in begin. Dat heb ik expres niet gedaan, het wordt in juli geboren! Maar jee als ik dit zo lees heb ik echt het minimale! Mijn moeder begon ook nog over een omslagdoek voor als ie pasgeboren is, voor in de maxi cosi ook. Helemaal niet aan gedacht eigenlijk, ik heb maar gewoon de uitzetlijsten gevolgd. Ik heb helemaal niet zo'n shopbehoefte eigenlijk! Misschien komt dat nog.
Ik heb hem ook maar van de moeders hier die mij voor gegaan zijn en ik was er maar wat blij mee want anders had ik veel maat 62 zo direct weer terug de kast in kunnen schuiven.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:56 schreef bitterend het volgende:
daar had ik niet eens aan gedacht!![]()
dml wat ben jij toch handig![]()
ohja een doek hebben we ook gekocht! hij lijkt me alleen niet echt heel warm ofzoquote:Op maandag 20 juni 2011 15:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zou er zeker wat lange mouwen shirtjes bij kopen voor de eerste weken. Al is het juli die temperatuur is nog lastig vast houden soms voor je kleintje. Volgens mij zijn er hier wel moeders die kunnen vertellen van kruiken bij je kindje in juli of augustus.
Een omslagdoek is reuze handig! Inderdaad een beetje instoppen in de maxi cosi maar ook in de kraamweek als je kleintje van hand tot hand gaat, lekker inwikkelen in de doek.
Tevens verwacht het CB dat als je op afspraak komt dat jij je kind uitkleedt tot aan zijn luier en dan in een doek wikkelt terwijl je wacht tot je opgeroepen wordt.
Ik soms trouwens best blij met een flinke hoeveelheid rompers e.d. Jongetje heeft een grote sproeiradius en van de week presteerde hij het om elke dag of soms twee keer te gaan plassen terwijl ik net die nanoseconde nodig had om zijn luier te verwisselen.
hihih ohja duh een maillot moet nog! nee ik was niet elke dag...zeker niet! meer sokken dus! en jasje *schrijft op*quote:Op maandag 20 juni 2011 15:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Onder dat jurkje zou ik een maillot doenmeer sokken kan ook geen kwaad of ga je elke dag wassen?
Een jasje/vestje om naar buiten te gaan is ook wel nuttig, zeker in de winter.
TJ; tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik bij precies dezelfde termijn gevlogen en dat ging helemaal prima. We gingen naar Corfu; dus ook zo'n 2.5 uur. Evie bewoog juist veel tijdens het vliegenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:10 schreef TimeJumper het volgende:
Is hier iemand die met een zwangere buik op vliegvakantie is geweest?
Vond het altijd maar gewoon dat mensen dat deden, totdat ik een bericht op internet las van iemand die 16 weken zwanger was en die zei dat ze kon voelen dat "de kleine" het niet lekker vond die vliegreis.![]()
![]()
Sindsdien maak ik me eigenlijk ongerust![]()
Als we gaan ben ik rond de 21/22 weken. en moet 2 en een half uur vliegen.
(nadat ik na zoveel miskramen eindelijk zwanger ben ik eigenlijk een beetje schijterig voor elk risico waardoor het alsnog fout kan gaan)
Inderdaaadddddddddd, voel me net zo'n nitwitquote:Op maandag 20 juni 2011 15:30 schreef bitterend het volgende:
TJ ja tips hier zijn eeeerrug handig!!!
Ik zou aankleedkussenhoezen veel kopen, anders komt het zo vol te liggen bij je met zoveel kussensquote:Op maandag 20 juni 2011 15:52 schreef bitterend het volgende:
*schrijft op: veel verschillende aankleedkussens kopen*
yups ik ben nu 1,5 week gestopt met werken, en het gaat wel beter nu. Kan beter mijn rustmomenten inplannen en merk dat ik wat beter slaap (tenminste de meeste nachten), omdat mijn dagen meer regelmaat bevatten...quote:Op maandag 20 juni 2011 16:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
BJ, ben je nu helemaal gestopt met werken? Ik heb even ergens een post van je gemist denk ik hoe het er nu voor staat.
Helpt dit?
Fijn!quote:Op maandag 20 juni 2011 16:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
yups ik ben nu 1,5 week gestopt met werken, en het gaat wel beter nu. Kan beter mijn rustmomenten inplannen en merk dat ik wat beter slaap (tenminste de meeste nachten), omdat mijn dagen meer regelmaat bevatten...
Thanks kleurdoosquote:Op maandag 20 juni 2011 16:00 schreef Kleurdoos het volgende:
ik was 16 weken zwanger in egypte afgelopen april..en ik had niet t idee dat polle zich niet oke voelde in t vliegtuig hoor
quote:
vast omdat de sokjes vaak uitvallen oid,quote:Op maandag 20 juni 2011 16:08 schreef bitterend het volgende:
ik heb 3 pakjes met voeten...schoonmoeder zei dat ze goed waren!![]()
maar zal niet meer van die dingen kopen!
ik heb nog best veel kleren in mt 38 liggen... maat weet niet of je die dan, met groeiende buik; nog past?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef TimeJumper het volgende:
Beessie-Jen maat 38-40, maar neigt meer naar 40 denk ik nu
Gewoon sokken over de broek doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
vast omdat de sokjes vaak uitvallen oid,
daar heb je maillots voorof sock-ons, ook een goede tip
Boeie.. kind ligt toch 99% te slapen.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t mot er ook een beetje leuk uitzien tico
kind hoeft ook niet naar zijn eigen voeten te kijken, ik moet er naar kijken en ik vind sokken over de broek niet tofquote:Op maandag 20 juni 2011 16:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Boeie.. kind ligt toch 99% te slapen.
waar woon je? ik heb hier nog 3 kruiken liggenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:33 schreef Aventura het volgende:
Wat hier nog niet af is:
- geboortekaartjes. Wel al ontworpen enzo, maar de enveloppen nog niet besteld. Ben vorige week begonnen met noteren wie ik allemaal een kaart wil sturen. Ik denk dat ik deze week etiketstickers met adressen ga printen, dan plak ik ze ze op de enveloppen.
- gordijn. Mijn moeder wilde graag een gordijn naaien, maar daar was ook weer een andere roede voor nodig...het gordijn is allang af, maar ze kan pas 28 juli hierheen komen om het te brengen.
- ziekenhuistas, maar die is zo ingepakt. Er moet nog 1 wasje voor gedraaid worden.
- de laatste babywas met daarin de lakens en dekens.
- babybad. We kregen ee bad van de buren, een ikea, maar die past niet in de standaard die we ook hadden gekregen. Nu nog een badje kopen. Interesse in een graties ikeabadje anyone?
- kruik. Laks mee geweest omdat ik van tig mensen een kruik te leen heb aangeboden gekregen. Maar als puntje dan bij paaltje komt
Ja beetje lastig om in te schatten.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik heb nog best veel kleren in mt 38 liggen... maat weet niet of je die dan, met groeiende buik; nog past?
ik woon in amsterdamquote:Op maandag 20 juni 2011 16:34 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
waar woon je? ik heb hier nog 3 kruiken liggen
wat gaaf!! die sock-ons!quote:Op maandag 20 juni 2011 16:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
vast omdat de sokjes vaak uitvallen oid,
daar heb je maillots voorof sock-ons, ook een goede tip
quote:Op maandag 20 juni 2011 17:27 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mij heb ik nog een ongebruikte kruik met 2 zakken in de commode liggen. Wil wel even kijken als ik thuis ben?
Dat kan ook niet missen, met 1 dag verschil!quote:Op maandag 20 juni 2011 17:10 schreef Jose81 het volgende:
PM, grappig... ik wilde juist net de laptop uit gaan zetten om ook de postzegels te gaan plakken... we hebben haast dezelfde planning...
En... Chinees... hmmm! Daar heb ik ook zin in!![]()
ohhh haha! geeft niks! ik dacht misschien woon je in ams! opsturen hoeft niet van mij!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:13 schreef k_i_m het volgende:
Ik woon ook in Hilversum, het was eigenlijk voor Aventura. Ik ben echt een kneus met opsturen namelijk
.
quote:
quote:en idd er moeten meer zwangeren bij komen! hup neuken mensen
komt vanzelf goed, ik stond ook heel lang alleen en in november popten er opeens nieuwe users tussen en ben je niet meer alleenquote:Op maandag 20 juni 2011 18:18 schreef Kyara het volgende:
Danielle: gefeliciteerd met jullie zoon!
Tweeoogje: fijn dat echo en nekplooimeting goed waren. Leuke he, ineens zoveel beweging!
MissJones: leuk 2 meisjes!
Bitterend: als jij nou alles opschrijft, kom ik tzt wel even om het lijstje vragen.![]()
Ik sta nog steeds helemaal onderaan. En ben toch al bijna 12 weken. Straks blijft februari gewoon leeg
MissJonesquote:Op maandag 20 juni 2011 18:47 schreef Susie het volgende:
En nu ben ik de naam even kwijt van degene die 2 meiden krijgt! Ik doe ook maar geen gokje, want ben ik slecht in! Maar super!![]()
nuh, zo'n rusteloos gevoel in je benen en lichtlijke benauwdheid bij t constant zitten? ik namelijk wel..quote:Op maandag 20 juni 2011 18:47 schreef Susie het volgende:
Danielle, van harte met jullie zoon!!Ben benieuwd naar de foto!
En nu ben ik de naam even kwijt van degene die 2 meiden krijgt! Ik doe ook maar geen gokje, want ben ik slecht in! Maar super!![]()
Verder zag ik nog een paar koopzieke dames hierPoeh.. voel me haast slecht dat ik nog niets zelf gekocht heb
Ik zal dat ene topic even nagaan wat dus zin en onzin is om aan te schaffen.
Ik had vandaag een pokkedag, kon niet lekker zitten achter mijn bureau, zat mezelf even in de weg zeg maar! Ben blij dat ik thuis ben.
Neuh, gewoon niet lekker kunnen zitten. Rug irritant, bureaustoel weer anders, toch maar weer omhoog, omlaag, omhoog and so on... blah, gewoon een butt-dag. Zelfs die keiharde eetkamerstoelen hier thuis zit beter! haha!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nuh, zo'n rusteloos gevoel in je benen en lichtlijke benauwdheid bij t constant zitten? ik namelijk wel..
en maagzuuroverkill momenteel
Dat hebben wij dan weer wel alvast straks in huis. Wordt hier (als het goed is) begin juli bezorgdquote:Op maandag 20 juni 2011 19:10 schreef bitterend het volgende:
miss-jones shop ze!!!
baby kamer gaan we pas over 2 maanden kopen!
Donderdag gaan wij voor de kinderwagen met schoonpaps. We krijgen die van hem, dus wel zo aardig als hij er ook bij is natuurlijkquote:Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef bitterend het volgende:
Susie zo zie je ieder heeft wat anders al ingekocht![]()
ik heb wasbare luiers, kleding en de kinderwagen maar nog geen babykamer of hydrofiele luiers!
dankje!! ik had ergens ook gelezen over een molton onder de lakens?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:15 schreef danic het volgende:
Oh ja en hydrofieluiers: ik had ze volgens het lijstje gekocht: 12 stuks. Maar heb er nog 6 bijgekocht. Ik was alleen in het weekend en vertik het om hiervoor de wasmachine aan te zetten. Je gebruikt er al snel 2 per badje, er ligt er 1 in haar bedje en 1 in de kinderwagen (tegen spugen) en misschien wil je ook gaan zwemmen? Nou, een paar keer spugen en je stapel gaat hard hoor!
dml zei dat de gekleurde hydrofielen lang goed blijven!quote:Op maandag 20 juni 2011 19:16 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de tips Danic. Blij dat die van HEMA goed zijn ... ben wel HEMA -fan eigenlijk.
En weer een goeie tipquote:Op maandag 20 juni 2011 19:19 schreef bitterend het volgende:
![]()
ja heb mijn word document gewoon altijd open als ik hier lees!!
Ah je bent op dreef dat is ook een goeie.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:00 schreef bitterend het volgende:
Doen jullie aan zwangerschapsyoga/cursus of zo iets? ik twijfel of ik me moet gaan inschrijven hmm
150 euros voor 10 lessen
Dit vind ik ook een fijne bijkomstigheid.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.
ik ken ook geen zwangeren! idd alleen mensen met oudere kids...quote:Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.
Wanneer denk je weer te kunnen gaan volleyballen? Ik baal stiekum wel een klein beetje dat ik eigenlijk het hele seizoen volgend jaar ga missen.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ga na de bevalling wel weer sporten; heb dr nu echt geen puf voor.
Ik ben ook al aan het kijken op greetz voor kaartjes. Volgens mij had Poppedein haar kaartje daarvan? Ik vind er al heel veel leuke kaartjes tussen zitten in ieder geval. Nuquote:Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!
Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.
haha ik moest lachen!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!
Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.
Ik heb heul geen zin om tig keer op een dag die sokken weer aan en uit te frotten hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef danic het volgende:
Ook nog even een ervaringstip (nou ja, tips) van een verse moeder:
- die sokpakjes kloppen inderdaad vaak niet. Benen te kort, romp goed of te lang.
- De rompertjes van de Hema kloppen juist vaak het best met de realiteit. Ze lijken wat klein in verhouding tot andere merken, maar Eva was 54 cm bij de geboorte en draagt nu nog steeds rompertjes 50/56 van de Hema. Heb nog maat 50/56 van de Zeeman gehaald met lange mouwen, maar die mag ze aantrekken als ze officieel minimaal 62/68 heeft. Die krengen zijn veeeeeel te groot!!
- Rompertjes met lange mouwen zijn handig. Of je trekt ze alleen aan met een broekje (leuke print erop is dan wel tof), óf je trekt ze aan onder een t-shirtje met korte mouwen waar het eigenlijk zo te koud voor zou zijn. Als het slecht weer is zou je zo iets dus niet aan kunnen trekken en dan is ze er misschien uitgegroeid voor ze het heeft kunnen dragen.
Ik zou in ieder geval vooral witte rompertjes nemen (saaie), want ze zitten toch onder de kleren.
Oh en DML, daarom trek ik dus altijd eerst de broek én sokken uit haha. Koop niet al te veel sokjes is mijn ervaring, je krijgt er nog genoeg (wij wel iig).
En f'-r, ik laat de vuile luier altijd dubbelgevouwen onder haar billen liggen en leg daar dan de gebruikte billendoekjes bovenop (uiteraard met de viezigheid naar binnen gevouwen), zodat ze daar dan op ligt. Gaat ze dan plassen, dan zit het niet gelijk overal.
Pfff.. dat vind ik al knap, tot 26 weken.... ik vond het bij 15 weken al genoeg! haha! Mja, je bevalt natuurlijk ook eerder dan mij, dus kan je ook wel weer eerder beginnen. Ik beval pas eind oktober ongeveer...Mja, vind het dus wel een beetje jammer eigenlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Susie; de vorige keer trainde ik na 5 weken alweer... (maar toen had ik ook tot 26 weken gevolleybald). Ik denk dat het deze keer wat langer gaat duren, heb er ook minder haast mee. Maar verwacht wel sowieso een half seizoen te spelen hoor...
(als mijn bekken meewerkt that is...)
Ik heb ook gekleurde van de babydump en gekleurde spuugdoekjes en zo heb je al snel ook een bonte was die op 60 graden gaat bij elkaar.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:23 schreef danic het volgende:
Ja, maar DML bedoelde dat vooral omdat die goedkopere van Hema-huismerk niet goed vorm houden aan de waslijn. Ik heb die ook en ze gaan in de droger en dan is het prima te doen hoor. Ik vind die gekleurde ook leuker, maar is niet makkelijk met de was.
De moltons weet ik niet bitterend, die heb ik ergens anders gekocht. Je hebt ze wel nodig onder je hoeslakentje. Vraag even bij je kraambureau of verloskundige na hoe zij denken over moltons met een zeiltje tegen lekkages. Hier werd verteld dat ze er niet op mochten omdat het water er dan in een plasje in blijven staan en je kindje daarin kan verdrinken/stikken.
Tegen mijn zusje wordt verteld dat het wel mag, maar dan door de helft geknipt zodat ze alleen de onderste helft van het matras bedekken.
Ik gebruik ze niet by the way, nog geen lekkagies gehad.
Dat mag toch juist niet?!quote:bitterend, ik had bij Chris molton onderleggers(zonder plastic/rubberlaag) tussen hoeslaken en moltonhoeslaken, op hoofdhoogte. Die waren van de hema 70x60 of 70cm.
En die pasten ook in de kinderwagen om het matrasje van de reiswieg heen.
Ohjaquote:Op maandag 20 juni 2011 20:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow en op de achterkant van de verpakking van de prenatal lakentjes staat hoe je een bedje op moet makenBest handig!
kloptquote:
Niet als het een molton met een waterdichte laag is. Maar ik bedoel dus puur molton, alleen stof. Dat mag wel. De kraam bevestigde dat, en gooide mijn waterdichte onderleggers in de kast "die gebruik je maar als hij zindelijk wordt"quote:
Ik heb ook die van alleen stof en mijn kraam ging direct checken of ik hem goed had liggen aan de onderkant. Het blijft raar die tegenstrijdige adviezen van kraamverzorgsters.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Niet als het een molton met een waterdichte laag is. Maar ik bedoel dus puur molton, alleen stof. Dat mag wel. De kraam bevestigde dat, en gooide mijn waterdichte onderleggers in de kast "die gebruik je maar als hij zindelijk wordt"
matrozenbedjes zien er ook leuk uit. Maar dat laag opmaken vond ik ook prima. We vonden Chris alsnog bovenin het bedje terug..
Gebruikte jij een éénpersoonslaken? Ik vind het wel wat voor Puck namelijk om het inbakeren af te bouwenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:47 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja een matrozenbedje is erg makkelijk en daarbij ook erg netjes opgemaakt te krijgen
uhuh gewoon 1persoons en dan een ledikantdekentje er bovenopquote:Op maandag 20 juni 2011 20:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Gebruikte jij een éénpersoonslaken? Ik vind het wel wat voor Puck namelijk om het inbakeren af te bouwen
Gewoon de vk bellen en vragen of je hartje tussendoor mag komen luisteren!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:38 schreef innepin het volgende:
Ik voel de baby eigenlijk helemaal niet (meer?!) en ik probeer het weg te redeneren met logica (heb m toch al nauwelijks gevoeld en toch lag ie heel druk te bewegen bij het laatste vk-bezoekje en het is tenslotte nog vroeg in de zw.schap) maar ik baal er toch flink vanNog uithouden tot 6 juli en dan weer echo... en misschien voel ik 'm tegen die tijd ook wel duidelijker. Stomme periode dit eigenlijk, weinig zwangerschapssymptomen die je vertellen dat je zwanger bent, en nog geen geschop dat je vertelt dat je zwanger bent.
dat is echt omgekeerde wereld zeg!!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:58 schreef Deepfreeze het volgende:
DML, gebeurd wel vaker, die adviezen die tegenstrijdig zijn. Net zoals het verwarmen van flesvoeding (waterkoker, magnetron, warm kraanwater etc).
En dingen zijn nu ook weer anders dan toen ik zwanger was van Chris. Toen heerlijk gerookte zalm uit vacuum op toastje gehad, maar geen paracetamol tegen een flinke koppijn/mini-migraine. Nu zou het omgekeerde geadviseerd worden.
En dan moet je zelf maar bedenken wat je echt wil doen
bij een matrozenbedje vind ik dat dus minder gevaarlijk, ze dwalen niet zo door t bed omdat er maar weinig ruimte is om omhoog te kruipenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb ook die van alleen stof en mijn kraam ging direct checken of ik hem goed had liggen aan de onderkant. Het blijft raar die tegenstrijdige adviezen van kraamverzorgsters.
en ik dan.....quote:Op maandag 20 juni 2011 20:45 schreef Susie het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik zo'n bedje zou moeten opmaken!Ik ga dus zeker even bij Prenatal zo'n lakentje kopen!
Wat een kneus ben ik ook...
Nah dan vind ik mezelf zo'n aanstellerquote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Gewoon de vk bellen en vragen of je hartje tussendoor mag komen luisteren!
ze vertelde dat als ik twijfels heb mag ik dat altijd doen(nog niet gedaan omdat ik uk niet voel en een prima echo heb gehad vorige week)
Voor dit soort momenten ben ik dus blij dat ik Angelsounds heb. Mijn kleine meid beweegt ook nog niet enorm, dus heb ik ook twijfels enzo. Even zoeken en luisteren en ik ben weer gerustgesteld door dat "galopje"quote:Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef innepin het volgende:
[..]
Nah dan vind ik mezelf zo'n aanstellerstiekempjes hoop ik dat het mijn man opvalt dat het me niet lekker zit en het me moeite kost om niet te zeuren en dat hij dan de vk voor me belt
vet geëmancipeerd yo!
Die komt bij mij vrijdag! Nu ja, een consulent geloof ik, niet de kraamverzorgster zelf....quote:Op maandag 20 juni 2011 21:10 schreef bitterend het volgende:
heb morgen kennismakingsgesprek met de kraamverzorgster! kga dr aan de tand voelen
link heeft Timejumper een paar posts boven je neergezetquote:Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef innepin het volgende:
[..]
Nah dan vind ik mezelf zo'n aanstellerstiekempjes hoop ik dat het mijn man opvalt dat het me niet lekker zit en het me moeite kost om niet te zeuren en dat hij dan de vk voor me belt
vet geëmancipeerd yo!
KD, wat is een matrozenbedje?
Iddquote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:36 schreef Beregd het volgende:
vergeet je Out of Office niet!![]()
gefeliciteerd, danielle, incolumnis!
Die is wel handig ja!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:40 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
IddZou het bijna vergeten! Zal straks even uitvogelen hoe en wat, nog nooit hoeven in te stellen
Ik kom na mijn echo (30 juni) hier meekletsenquote:Op maandag 20 juni 2011 18:18 schreef Kyara het volgende:
Ik sta nog steeds helemaal onderaan. En ben toch al bijna 12 weken. Straks blijft februari gewoon leeg
Misschien zelfs wel 17 of 18quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:30 schreef Cyntiaa het volgende:
Danielle en Incolumnis gefeliciteerd met jullie kindjes![]()
Vandaag mijn laatste werkdag..... 3 kleine klusjes staan nog op mijn lijstje![]()
- Kantoorartikelen opruimen
- Emailadressen opzoeken
- Archiveren
En dan....... 16 weken niet werken
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:39 schreef Vlindur het volgende:
Innepin, ik voel de kleine ook nog steeds niet. Dankzij mijn angelsounds weet ik dat het leeft, maar inmiddels denk ik al dat het gehandicapt is ofzo.. op elke echo bewoog hij wel, maar ik vergelijk met Rienk en hij was altijd een stuiterbal..
Ik maak me dus ook (vast onterecht) ongerust. 30 juni heb ik weer controle en dus echo en 6 juli hebben we de 20 weken echo. Ik moet nog ff geduld hebben.
Komt voor jou vast goed schatje
jups schiet op he? alweer bijna 31 weken joh!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:59 schreef Linda2205 het volgende:
Inne, ligt je placenta deze keer niet anders? Ik kon Lotte al ruim voor de 20 weken vanaf de buitenkant voelen, maar nu ligt mn placenta voor en voelde ik amper wat met 20 weken... Dikkevoor jou iig en hopelijk kan je vk je straks geruststellen!
BJ, gaat snel alweer he?!
Groot gelijk toch dan, dat je even belt?! Beter zo als dat je je nog een paar weken rot er over voelt terwijl dat miss. helemaal niet nodg blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:08 schreef innepin het volgende:
BJ, ik verwacht ook geen hard geschop. Het is opvallend dat ik met 15-16-17 weken af en toe geplop en geborrel voelde en nu al een week helemaal niets.
Linda, dat kan allemaal prima hoor, maar dan wil ik gewoon nog wel graag gerustgesteld worden. Ik heb niet smekend de vk gebeld ofzo, gewoon mijn gevoelens voorgelegd en toen zei ze dat ik maar even langs moest komen. Als ik probeer normaal na te denken ga ik er ook van uit dat er niks aan de hand is, maar het gevoel is gewoon sterk, en dat wil ik graag weg hebben. Als ze me daar de mogelijkheid voor geven, ben ik ze alleen maar dankbaar
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef innepin het volgende:
Nu ik 'm teruglees komt ie niet zo over nee. Ik ben een tikkeltje explosief vandaag![]()
Lotte kan geen baby zeggen, maar als je vraagt waar dr broertje is, wijst ze afwisseld op haar buik, mijn buik of haar billenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo lieve Inne; ik bedoelde ook niet dat je je aanstelde ofzo hoor. Als je je rot en onzeker voelt is het altijd heel verstandig om de VK te bellen.. en een beetje goed VK; laat je langskomen en zet er ff een echo op om je gerust te stellen..
![]()
@Linda; ook geminderd met werken dus. Is wel fijn he?
Ik voel me wel beter nu hoor. Nog steeds moe, maar slaap beter nu ik wat regelmatiger kan leven.
Evie snapt het deels, ik heb bijvoorbeeld de box in de kamer gezet, en nu loopt Evie daar regelmatig heen, en vraagt baby? Maar denk niet dat het echte besef er is, ik probeer dr wel bewust te maken en benoem het wel regelmatig... sindsdien heeft ze het wel steeds vaker over babies...;)
en Lotte?
yups gewoon voelen aan de buik, en bij twijfel zullen ze aan het einde van de zwangerschap een liggingsecho doen. (hier issie overigens standaard bij 35 weken). Tot die termijn kan de beeb nog alle kanten op; en kan ook van zichzelf nog draaien van stuit naar hoofdligging.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Inne, fijn dat je terecht kunt bij de vk! Gerustgesteld worden is altijd fijn!
Mijn nichtje van 9 kwam laatst aan de deur om te vragen hoe het met de baby ging, zo lief!
En toen zei ze ineens, 'ik hoop niet dat het weer dood gaat'. Tranen in mn ogen even. Heeft dan toch bij dat kind ook indruk gemaakt. Maar vond het zo lief, ze kwam echt alleen even aan de deur om te vragen hoe het ging en ging toen weer vrolijk verder skaten.
Onze frummel kan zo heerlijk draaien, dan voel je een bobbel langskomen, zo grappig!
Hoe kunnen ze trouwens vaststellen dat het in een stuit ligt of niet? Want ik krijg volgens mij geen echo meer ofzo. Kunnen ze dat dan echt voelen aan je buik oid??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To err is human, but to really foul things up requires a computer.
Gelukkig geen overgeven meer. Na de 2de ziekenhuisopname primperan meegekregen maar dat bleek gelukkig niet echt meer nodig. Vrouwlief loopt alleen tegen de muur op van frustratie omdat ze gewoon niet normaal kan functioneren en ook een zeer beperkt dieet heeft van dingen die ze kan eten. De misselijkheid is wel dragelijk maar vreselijk irritant.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:41 schreef Jipster het volgende:
Innepin! Wat een fijn bericht! Hopelijk nu wat meer genieten zonder zorgen?
![]()
20 weken vandaag! Mijlpaal!
Ow en Scorpionsworld gefeliciteerd! En rot van de misselijkheid! Blijft het daarbij of ook overgeven?
En even een ego mededeling, ik heb al 1,5 week niet overgegeven! Dat is wel weer een record!Ik heb er vertrouwen indat het vanaf nu beter blijft gaan!
Nog niet gedaan maar dat is wellicht het overwegen waard, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh scorp vervelend dat ze nog zo'n last heeft ( en tegelijkertijd beangstigd het mij...) hier ook opname ivm hg. Waardoor uitdroging en ondervoeding.. Fysiek stel ik qua spierkracht geen flikker meer voor en moet echt iets eten / iets korts en niet zwaar doen/rusten en zo de dag door... Krijgt je vrouw begeleiding van dieetiste? Zo niet zou ik het echt regelen!
Ik heb zelf al geopperd om professionele hulp (Maats. werk, psycholoog) in te schakelen maar N. (mijn vrouw dus) is nogal koppig en wil daar niet aan. Ze red, zoals ze het zelf zegt, zelf welquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Buiten dieetiste ook eens maatschappelijk werker wellich scorp ? Beter preventie dan te laat toch?
Ik probeer ook zoveel mogelijk te praten en laat me zelfs een tikkeltje misbruiken als verbaal en fysieke boksbal opdat ze een beetje kan ventileren. Het blijft desalniettemin lastig om om te gaan met de gevoelens en gedachtes in haar hoofd, voor ons beide.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Blijf iig communiceren met haar , ik snap je zorgen hoor. Zou ze het fijn vinden om hier mee te praten?
Vertrouw ook op haar maar blijf alert
Zwanger zijn en hormonen oke. Ik vind het ook niet erg om als boksbal te fungeren als dat het enigste is wat ik voor haar kan doen, maar die verdomde HG..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snapen ja dat zwanger zijn is een apart iets
en het boksbal fungeren
dat is vrij normaal er gebeurt ook zoveel , en die stomme hormonen zullen ook niet helpen
De tips zijn juist van harte welkom daar ik al enige tijd naar m'n hoofd geslingerd krijg te weinig betrokken te zijn bij de zwangerschapquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Herkenbaar.. Ik heb diezelfde gedachten gehad.. Nu was deze zwangerschap niet geplant, en heb ik vorige zwangerschap een mildere vorm gehad. Maar kon toen aan het einde genieten. Je hoort vaak alleen de positieve verhalen en Dan denk je wat Faal ik omdat het bij jou niets roze wolk is . Trouwen als ze niet meer spuugt dan is de hg voorbij. Maar die kan fysiek nog wel nawee-en hebben en geestelijk een enorme klap geven!!!
Probeer ook roze momenten te maken , wellicht doe je dat al langmaar bewust samen naar de baby praten, voelen aan de buik , vertel haar dat ze mooi is etc. Koop eens een bloemetje of leg een kaartje neer voor je gaat werken bijv.
Vraag naasten die de situatie kennen haar een leuk kaartje te sturen etc. En praat op controle bij de vk /gyn hierover .
Vraag of je eens op een Kraamafdeling mag komen kijken.. Etc .
Sorry als ik als bemoeial overkom ik bedoel het goed
Tot latersquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Toen ik twee weken was opgenomen kreeg ik veel dames en vrienden kaartjes op de post. Dat waren echt mijn zonnestraaltjes in de donderwolk.
Misschien ook eens een pretecho doen ? Echt puur om te kijken naar baby en niet om medische reden maar voor de leuk! En dan als jullie naam en Geslacht al weten hem/haar zo benoemen!
Betrek haar bij het klussen als in meedenken , eten verzorgen oid , complimenteer haar op wat ze wel kan!
Ik ga dochterlief van school halen en rusten . Als ik meer weet plemp ik wel wat neer, misschien andere dames/heren nog tips?
sorry even uit nieuwsgierigheid...hebben ze niet uitgelegd waarom jou HCG niet daalde?? het hoort toch te dalen of ben ik nou gekquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:57 schreef ferrari_rood het volgende:
scorp ik snap je vrouw volledig maar snap jou ook. Ik ben zelf 4x opgenomen geweest ivm HG en 2x ivm zwangerschapsvergiftiging zwanger zijn is dan alles behalve leuk. Probeer als je vrouw het toelaat toch een gesprek met MW oid aan te vragen
Sayenne welkom
Innepin fijn dat alles goed was
BJ lag evie in volkomen of onvolkomen stuit?
ik heb je niet eens verwelkomd!! bij deze dan! en gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:46 schreef Sayenne het volgende:
Mag ik me hier ook melden?
Ik ben 15 weken zwanger van mijn 1e kindje, uitgerekend op 13 december.
Sorry even verbeterenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:09 schreef Sayenne het volgende:
bitterend: HG is iets anders als HCG (ik heb het toevallig net opgezocht omdat ik niet wist wat HG is)
HCG=hormoon
HG=Hyperemesis Gravidarum, een extreme vorm van zwangerschapsmisselijkheid
Totdat de kleine vol in de blaas trapt of je ribben een eindje verplaatstquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:21 schreef Sayenne het volgende:
Ik voel nog niks![]()
Lijkt me zo leuk om de kleine te voelen bewegen!
ben 5 jaar jonger!quote:
Hoi,quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:49 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Gelukkig geen overgeven meer. Na de 2de ziekenhuisopname primperan meegekregen maar dat bleek gelukkig niet echt meer nodig. Vrouwlief loopt alleen tegen de muur op van frustratie omdat ze gewoon niet normaal kan functioneren en ook een zeer beperkt dieet heeft van dingen die ze kan eten. De misselijkheid is wel dragelijk maar vreselijk irritant.
Het is volhouden en doorzetten, maar het gaat moeizaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |