abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:30:18 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27699782
Welke spulletjes hebben jullie gekregen/zelf aangeschaft voor baby/peuter/kleuter waarvan je denkt; dat was nou écht handig dat raad ik iedereen aan om in huis te halen en welke spulletjes hebben jullie (achteraf) nooit gebruikt? Zo las ik in het bv-topic over een borstvoedingcurcus die goed bevallen is, ook dat soort dingen dus.
Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik ben toch benieuwd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:33:14 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_27699821
navelbandjes.... daar heb je er echt geen 20 van nodig. Twee is genoeg, als je wil checken of je kind wel plast, door in de superslurpende luiers te leggen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:41:10 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27699967
wat ik heel handig vond, was een afvoerslang voor het babybadje.

(en een cd-speler ipv muziekdoosje)
pi_27700029
2 aankleedkussens, voor beneden in de huiskamer en boven.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:47:43 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27700113
lingerienetje voor de babysokjes
(want die verdwijnen altijd in de wasmachine )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:48:36 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27700139
Kijk dat soort dingen bedoel ik nou, ga zo door!! Dit hoor je ook alleen van de ervaringsdeskundigen hè?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:49:04 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27700156
o ja, als je van die pakjes-met-voetjes hebt, willen de voetjes er nog wel eens uitgaan.
van die badstoffen haarbandjes eromheen doen helpt
pi_27700291
mobiel in de box.... zijn ze uren zoet
blindering voor slaapkamerramen, zodat ze op gevoel slapen en niet op de zon

ik zal nog eens verder peinzen
uit een aspergernest
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 10:08:46 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_27700628
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:49 schreef lady-wrb het volgende:
o ja, als je van die pakjes-met-voetjes hebt, willen de voetjes er nog wel eens uitgaan.
van die badstoffen haarbandjes eromheen doen helpt
Sokjes onder het pakje werkt ook

Nadeel van de radio met cd-speler, het is extra sleepwerk als je een weekend-vakantie van huis bent.

Druppels tegen krampjes!!

Foppies in allerlei soorten, babies gillen hier altijd om als de winkels dicht zijn.

Als een babie naar een knuffel neigt, knuffel weghalen en er een katoenen luier of spuugdoekje voor in de plaats geven. Zo hoef je nooit op jacht naar een knuffel die niet meer in de handel is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27700728
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:08 schreef moussy het volgende:
Sokjes onder het pakje werkt ook
of óver het pakje.

van hydrofielluiers en spuugdoekjes kun je er bijna niet teveel hebben.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:16:23 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27700809
- Bedenk goed of je wel echt een babyfoon wil gaan gebruiken voordat je er één aanschaft. Is een vrij dure aanschaf vind ik zelf en in de meeste huizen hoor je ze echt wel gewoon huilen.
- Koop niet te veel crémegedoetjes, luiers en luierdoekjes van te voren, je weet nooit of het kind er uitslag van krijgt en het is zo aangeschaft.
- Magnetronsterilisator om eventuele flesjes en speentjes uit te koken is echt superhandig. Scheelt veel tijd en de kans op ongelukken is niet zo groot. Ik vergat die eerste weken alles om me heen als de baby huilde en de kans dat alles anders ontploft zou zijn is vrij groot
- Kies geen draagzak zonder dat je er een baby in kan proberen, hoe klein (en licht) ze ook zijn, leeg is echt een heel ander verhaal.
- Hydrofieldoeken, het liefst 110 maar die zijn echt superhandig vind ik. ik kreeg van iemand de tip om me hier mee af te drogen 'daar' na de bevalling. Klinkt misschien dom maar in het ziekenhuis zijn de handdoeken vaak vrij ruw en thuis erg pluizig, is niet zo slim als je net bevallen bent. Hoe je het ook bekijkt. Het is en blijft gewoon een open wond
- Zorg dat je wat extra geboortekaartjes hebt, er duiken ineens allerlei mensen op als je een kind hebt gekregen. Of je was ze in eerste instantie vergeten door zwangerschapsdementie
- Als mensen vragen wat je wil hebben voor als ze op kraamvisite komen, bedenk dat iets. Anders heeft je kind als het 3 maanden oud is 21 Tiamo knuffeltjes.

Heleboel
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:28:48 #12
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27701159
Sinaspril/zetpillen dit omdat ze altijd s'avonds ziek worden
Niet meedoen met Felicitas
Extra fles, je hebt mensen die uitkoken erg letterlijk nemen waardoor alles zwart wordt
Navelbandjes nooit heeft aangeschaft
Hydrofiel luiers een heleboel daar kun je echt geen genoeg van hebben
Babyboek voor alle eerste nieuwe dingen moet je ze wel invullen
Sudo-creme voor de lekkere billetjes
pi_27701311
top
tummytub
slaapzakjes
rompertjes met drukkertjes

flop
een hangmat voor in de box
rompertje met van die strikjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27701415
*Een speenkoord is verdomd handig, Morgaine raakte ze steeds kwijt zonder koord (nu trekt ze ze der af met koord en al)
*Zorg dat je lussen aan de hoeken van je boxkleed naait, op het moment dat ze gaan staan glijden ze steeds weg op een losliggend kleed
*Koop een melkpoederbus/toren als je flesvoeding geeft en zorg dat je daar al een aantal bakjes van gevuld klaar heb staan op het moment dat je kind honger hebt sta je niet te tellen hoeveel schepjes melk je bent
*Als mensen vragen wat voor maat kleding je voor je kind wilt hebben vraag dan een paar maten groter bijv 68, zo heb je niet tig pakjes maat 50 waar ze de helft niet van dragen
*Extra vettende badmelk gebruiken als je kindje een droge huid heeft (en er tegen kan) scheelt weer insmeren met lotion (overigens helpt dat niet echt goed bij kindjes met gemengde of donkere huidskleur, hebben drogere huid en haar)
*Voor de eerste weken na de geboorte een stoffen / papieren nagelvijl voor de baby
*Heel veel van die pads voor lekkende tieten (kom niet op de naam!!!)
*En als je deur uit gaat neem dan zeker twee volledige sets met kleding mee van romper tot broekje (mij heel vaak gebeurd dat ik mijn man nog naar de winkel kon sturen voor schone kleding)
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 10:38:49 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_27701447
ow en een aantal mutsjes voor de eerste dagen!!

Als ze bij mij kotste, dan kotste ze zelfs het mutsje nat
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:44:24 #16
46787 Supaplex
mi stima sanka grandi
pi_27701623
top
maxi cosi schommel
luieremmer
voorwaarts is de enige weg
pi_27702095
Wat ook helemaal top is zijn de luierzakjes van de Etos (kruidvat heeft ze tegenwoordig ook) makkelijk om de vieze luier in te doen en je bak stinkt een stuk minder.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:09:20 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27702358
Mutsjes....zijn die dingen 'verpilcht'? Ik heb zó'n hekel aan die dingen...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:11:30 #19
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27702427
Zijn wel handig om het hoofdje warm te houden, vooral in het begin.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27702549
Ik denk dat iedere baby hier op Fok wel een mutsje heeft opgehad, zeker de eerste dagen. Morgaine in ieder geval wel, dag en nacht. Helemaal als ze de temperatuur niet op peil kunnen houden.
pi_27702605
Baby bjorn draagzak (die kun je vaak ook huren met recht van koop, zodat je het kunt uitproberen) of een andere draagzak met voldoende steun voor de nek en het hoofdje, nog beter is een draagdoek (op www.draagdoek.nl kun je bijv zelf de stof uitkiezen).
Hydrofiel luiers zijn erg handig: spugen, afdrogen, enz.
Babybademmer: lekker ontspannen.. Als je een kast/tafel op de goede hoogte hebt hoef je er ook geen badstandaard bij te gebruiken. Ik heb die van Bebe-Jou gekocht, die is erg ruim en heeft een hengsel zodat je 'm makkelijk kunt dragen.
Slaapzak: hier is de Combisleeper goed bevallen. Kan vanaf de geboorte als je de armsgaten verkleint, geen dekentjes of lakentjes meer nodig. Past nu nog, en wordt dus ook veel gebruikt.
Luierzakjes zijn idd handig als je met bijvoeding begint, dan stinken de luiers ineens veel erger.

Verder niet zo veel eigenlijk.. Ik heb die babydozen wel opgehaald, en kreeg daar zoveel proefmonsters bij dat ik hier nog steeds met de proefmonsters bezig ben (myrthe is nu 11 mnd), ik heb bijv. nog 2 onaangebroken potjes Sudocreme liggen plus zinkzalf, natusan creme etc, allemaal bedoeld voor rode billetjes (ik smeer niet preventief). Ook fopspeen ed zit daar in, alleen hebben we dat hier nooit gebruikt. Opvolgmelk idem dito (de bewaarbus is wel handig voor babyrijstwafels enzo).
pi_27702784
Moussy: dat van die mutsjes gebeurde hier ook altijd. En veel mutsjes zaten nog veel te groot dus dat was ook lastig

Wat ik erg handig vond, waren van die overslaghemdjes voor de eerste paar dagen. Ik vind het in het begin niet zo fijn om allemaal kleding over dat kleine koppie te wurmen (en ik kan me niet voorstellen dat na zo'n bevalling de baby geen hoofdpijn heeft ) en dan waren die overslaghemdjes wel erg handig Overslagrompertjes vond ik dus weer niet handig, dus ik had gewone rompertjes mer drukknoopjes.

Navelbandjes hebben we inderdaad niet gebruikt, wat Moussy zegt, in de luier om de urine te controleren kan, mijn kraamhulp gebruikte daar zelf gewoon papieren zakdoekjes voor

Ik sluit me aan bij iedereen wat betreft de hydrofielluiers. Wij hadden er hier 18 en nog kwam het soms voor dat alles in de was zat

Zelf vond ik het erg fijn dat ik al een kolf in huis had voor de geboorte. Direct daarna moest ik nl. al gaan kolven van de kraamhulp (ook omdat Tomas bijvoeding kreeg de eerste 2 dagen). Het zal bij de meeste mensen niet nodig zijn maar dan is het wel erg handig dat je hem al in huis hebt. En als je er toch al 1 wil gaan aanschaffen...

Verder dacht ik voor de geboorte dat boxpakjes wel handig waren. Daar kwam ik snel op terug. Een ziljoen drukknoopjes dichtmaken terwijl je baby druk met z'n beentjes aan het schoppen is, is niet fijn Maar dat zal voor iedereen wel verschillend zijn

En voor jezelf: vestjes of truitjes die je makkelijk kunt openknopen. Ideaal als je borstvoeding geeft, gewoon ritsje of knoopjes open en klaar ben je. Hoef je niet van alles omhoog te trekken of half uit te doen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:22:38 #23
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27702802
ligt er een beetje aan hoe de temp van de baby is, maxim heeft alleen een mutsje op gehad op de dag dat hij werd geboren.
maar ze komen later wel van pas nog, als ze nog passen, ik doe ze nu nog weleens op voor de zon.

mutsje in tas, handig als opeens de zon gaat schijnen en je hebt geen parasol of wat dan ook bij.
hydrofielluiers ja, heel handig.
monddoekjes in overvloed, ook erg fijn om overal een doekje bij de hand te hebben.
extra kleren indd in de luiertas
sudocreme ook erg fijn
ik heb hier altijd lading billendoekjes op voorraad liggen, dingen gaan hard op.
snoetenpoetsers vind ik ook erg fijn. (in tas en in huis)
ik heb zon fopspeendoosje, stop ik de speen in zodat ie niet vies word. (heb het trouwens amper nodig, maxim moet geen speen)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:23:37 #24
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27702840
Hmm hier kan ik vast wel tips nog uithalen..
Al had ik de meeste al zo vanuit de lopende topics gescharreld

hoeveel flesjes heb je eigenlijk nodig we hebben er nu 3 die in de magnetron kunnen en 3 waarvan we niet weten of ze magentron bestendig zijn ..

- 2 of 3 verschillende thermo meters en een bad thermometer zijn ook handig..
- 2 kruiken..
- camping bedje voor als je een avondje naar je ouders gaat o.i.d.
- waszakje voor het kleinere spul..
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 11:27:54 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_27702972
Neva, ik had maar 2 (avent) flessen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')