abonnement Unibet Coolblue
pi_60498505
Ik vond Handige en onhandige spulletjes enzo heel praktisch en kon nergens een deel 2 vinden. Nu dus wel, met direct een vraag:

Wat moet ik kopen, maat 50 of maat 56? Of allebei? We zijn allebei niet supergroot of stevig (ik ben 1.75, man is 1.80, we waren allebei normale baby's). De directe aanleiding voor deze vraag is een schattig pyjamaatje op hm.com. Ik dacht aan maat 56 omdat ik het niet zo erg vind dat een pyjama wat te groot is aan het begin, maar ik moet voor minimaal 19 euro bestellen dus er moet nog wat bij (o, wat erg). Nou viel mijn oog op een schattig pakje maar kies ik nou maat 50 of maat 56? Wie helpt mij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 01-08-2008 22:41:12 ]
pi_60498561
tvp
pi_60498743
daar is eigenlijk nietzo'n zinnig antwoord op te geven Jore. Ik vind dat een pakej voor een iniminie babytje best wat ruim mag zitten. Ik vind jullie overigens niet heel klein ofzo. maatje 50 is voor een a-terme baby meestal snel te klein. Ik vond het zooo jammer dat die eerste pakjes zo snel niet meer aan konden.

en a-a, is tvp een handig of onhandig ding?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60498899
Ik vind het best een zinnig antwoord anders, bedankt! En heel klein zijn we inderdaad niet, maar ook niet heel groot. Ik heb in ieder geval niet het idee dat het een reuzenbaby wordt als ik onze eigen maten bestudeer (al zegt dat ook niet alles).

Ik wil voor mijn eigen beeldvorming graag weten wat men aan pakjes in maat 50 en 56 heeft gehad. In dit geval gaat het trouwens om een pakje dat ik heel leuk vind voor aan het begin maar iets minder voor (veel) later, anders had ik direct voor maat 56 gekozen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:20:15 #5
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60499017
H&M valt over het algemeen ook niet klein dus ik denk dat je met maat 50 wel OK zit Jore. En omdat het zo wisselt per merk hoe groot dingen zijn, is het denk ik moeilijk aan te geven hoeveel maat 50 en 56 je nodig hebt. Ik heb hier tenminste rompers maat 56 van merk A gehad die groter wat dan 62 van merk B
pi_60499474
Ik heb in mijn kraamweek een hoop van de pakjes in maatje 50 die ik van mijn zus(gedragen door haar dochter) had gekregen weer ingepakt. En Emma was niet eens zo ontzettend lang.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60501310
Myrthe en Juliette droegen allebei 50 als pasgeborenen, alleen de een wat langer dan de ander. Maar als je het echt voor een pasgeborene wilt zou ik op 50 gokken.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:01:48 #8
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60501412
Mijn kinderen hebben de eerste paar dagen ook maat 50 aangehad, na een week was dat meestal wel te klein. De eerste week hadden ze ook wel maat 56 aan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60504600
Wij hadden niet veel in maat 50/56 gekocht en hebben er tijdens de kraamweek nog wat dingen bijgekocht. Linde bleek toch wat kleiner te zijn dan we vooraf dachten. De kleertjes in die maat heeft ze zeker een maand of 2 aangehad, zeker de dingen die iets groter vielen
pi_60504649
Mijn dochter was 50 cm bij haar geboorte mijn zoon daarintegen bijna 53 cm en 8 pond. Niet bepaald klein. Heel veel kleding heeft hij nooit aangekunt omdat hij gewoon er niet in paste. Dus ik zou persoonlijk maat 56 kopen en de mouwen cq broekspijpen omslaan indien nodig. Ze groeien er toch zo in.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:57:12 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_60504768
Ruben heeft weken maat 50 aangehad en daar heb ik echt nog dingen van bijgekocht. Ik had zelf 2 setjes in maat 50 gekocht en de rest in maat 56.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60507472
Kim heeft ook lang in maat 50 gezeten. Ook nog extra van bijgekocht toen.
pi_60508424
Lotte is nu 5 weken oud en draagt nog 50/56, en dat terwijl ze echt geen kleintje was bij de geboorte (4120 gram).

Overigens is mijn ervaring nu dat een baby de eerste tijd nog geen pyamatjes draagt, ze gaan gewoon slapen in de kleding die ze aan hebben
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:02:46 #15
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_60509285
Ik had/heb maar weinig maatje 50 spul liggen en gebruik nu vooral 56 maar alle kleertjes zijn Sewdou echt groot!
Nu is het ook geen dikkertje met zijn 2980 gram natuurlijk.
Ik zou gewoon maatje 56 nemen, zit je altijd goed.
Als je een kleintje krijgt heb je er zo wat spul in maat 50 bijgekocht.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_60513508
Dana heeft nu met bijna 6 weken soms nog dingen aan van maatje 50. maar volgens mij scheelt het ook per winkel hoe groot/ klein maatje 50 precies is. En daarbij komt dat ze ook niet zo'n grote baby is, nu 3800 nogiets gram en 53,5 cm
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:52:50 #17
212432 Doosie
de naam zegt t al
pi_60515563
wij hadden ook vrij weinig aan maatje 50 en wij zijn zelf 1.73 en 1.83.
De eerste was 2 weken laat en 3240 gram de tweede was 1 week laat en die was 3680 gram.
Eerste heeft 1 week maatje 50 aan gehad en de tweede die paste gelijik maat 56.
De tweede is nu bijna 7 weken en die past al bijna maat 62.
Er valt gewoon geen lijn op te trekken.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze er nog een beetje ingroeien en gelijk maat 56 halen.
Als t te krap zit is ook maar zo sneu..
pi_60516463
Al heb je maar 1 pakje in maat 50, het is zo leuk om later tegen je kind te zeggen dat het daar in gepast heeft.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_60532691
Hier is de kleding maat 50 goed gebruikt hoor, zeker een paar weken (bij Tomas een week of 4, bij Yara iets minder). Het is wel zo fijn om broekjes te hebben die niet bij elke beweging van je kindje afglijden En shirtjes waarvan de mouwen steeds omgeslagen moeten worden.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60534011
Hier zijn kleren maat 50 wekenlang gedragen.

Bij de wibra verkopen ze fijne slabbertjes. Die hebben drukkers, zodat ze niet over het hoofdje hoeven en zijn wat langer dan die van de hema.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60537517
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:41 schreef melonovy het volgende:
Al heb je maar 1 pakje in maat 50, het is zo leuk om later tegen je kind te zeggen dat het daar in gepast heeft.
Jaa dat! Ik heb het eerste pakje in maat 50 gekocht om te bewaren, en er nog een van maat 56 bijgedaan om het wat langer te kunnen dragen
Saartje
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:03:24 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60537717
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 19:50 schreef TearSong het volgende:
Hier is de kleding maat 50 goed gebruikt hoor, zeker een paar weken (bij Tomas een week of 4, bij Yara iets minder). Het is wel zo fijn om broekjes te hebben die niet bij elke beweging van je kindje afglijden En shirtjes waarvan de mouwen steeds omgeslagen moeten worden.
of van die halsopeningen die een blote schouder geven..

Hier ook 50 goed gedragen hoor (zelfs bij die dikke 8-ponder)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67920077
Schopje!

Tips van mij:

*Sokjes van de Kruidvat (Bambino). ¤2,99 voor drie paar en ze blijven goed zitten, de pasvorm is ook beter dan van de sokjes van de Hema vind ik (jammergenoeg want ik ben een groot fan van de Hema ).
*Rompertjes van de Hema, de badstoffen en de rompertjes met stretch, zonder mouw. De rompertjes met Jip en Janneke zitten hier hopeloos trouwens.
*Witte broekjes van de Hema, zitten gezellig met z'n tweeën in een pakje voor vijf euro. Goeie pasvorm en komen altijd van pas.
*Jumpsuits van Goodmoodkid.
*Een goede fotocamera. Die van ons maakt echt slechte foto's binnen, dat vind ik best jammer.
*Niet teveel kleertjes kopen van te voren. Mijn ervaring is dat ik niet alles wat ik gekocht had leuk vond staan, en sommige kleertjes waren veel te breed. Zelfs een baby heeft een bepaald figuur, blijkt.
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 14:10:40 #24
5428 crew  miss_sly
pi_67923174
Jore, dank je voor de linkjes naar dit topic! Ik heb het eerste nog niet helemaal gelezen, maar heb er al veel dingen uit kunnen halen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67944520
Ah, handig!

TVP dus...

miss_sly, wat is de website ook alweer waar die doekje van jou avatar opstaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')