Dit vind ik ook een fijne bijkomstigheid.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.

ik ken ook geen zwangeren! idd alleen mensen met oudere kids...quote:Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.

Wanneer denk je weer te kunnen gaan volleyballen? Ik baal stiekum wel een klein beetje dat ik eigenlijk het hele seizoen volgend jaar ga missen.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ga na de bevalling wel weer sporten; heb dr nu echt geen puf voor.

Ik ben ook al aan het kijken op greetz voor kaartjes. Volgens mij had Poppedein haar kaartje daarvan? Ik vind er al heel veel leuke kaartjes tussen zitten in ieder geval. Nuquote:Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!
Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.

haha ik moest lachen!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!
Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.

Ik heb heul geen zin om tig keer op een dag die sokken weer aan en uit te frotten hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef danic het volgende:
Ook nog even een ervaringstip (nou ja, tips) van een verse moeder:
- die sokpakjes kloppen inderdaad vaak niet. Benen te kort, romp goed of te lang.
- De rompertjes van de Hema kloppen juist vaak het best met de realiteit. Ze lijken wat klein in verhouding tot andere merken, maar Eva was 54 cm bij de geboorte en draagt nu nog steeds rompertjes 50/56 van de Hema. Heb nog maat 50/56 van de Zeeman gehaald met lange mouwen, maar die mag ze aantrekken als ze officieel minimaal 62/68 heeft. Die krengen zijn veeeeeel te groot!!
- Rompertjes met lange mouwen zijn handig. Of je trekt ze alleen aan met een broekje (leuke print erop is dan wel tof), óf je trekt ze aan onder een t-shirtje met korte mouwen waar het eigenlijk zo te koud voor zou zijn. Als het slecht weer is zou je zo iets dus niet aan kunnen trekken en dan is ze er misschien uitgegroeid voor ze het heeft kunnen dragen.
Ik zou in ieder geval vooral witte rompertjes nemen (saaie), want ze zitten toch onder de kleren.
Oh en DML, daarom trek ik dus altijd eerst de broek én sokken uit haha. Koop niet al te veel sokjes is mijn ervaring, je krijgt er nog genoeg (wij wel iig).
En f'-r, ik laat de vuile luier altijd dubbelgevouwen onder haar billen liggen en leg daar dan de gebruikte billendoekjes bovenop (uiteraard met de viezigheid naar binnen gevouwen), zodat ze daar dan op ligt. Gaat ze dan plassen, dan zit het niet gelijk overal.

Pfff.. dat vind ik al knap, tot 26 weken.... ik vond het bij 15 weken al genoeg! haha! Mja, je bevalt natuurlijk ook eerder dan mij, dus kan je ook wel weer eerder beginnen. Ik beval pas eind oktober ongeveer...Mja, vind het dus wel een beetje jammer eigenlijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Susie; de vorige keer trainde ik na 5 weken alweer... (maar toen had ik ook tot 26 weken gevolleybald). Ik denk dat het deze keer wat langer gaat duren, heb er ook minder haast mee. Maar verwacht wel sowieso een half seizoen te spelen hoor...
(als mijn bekken meewerkt that is...)

Ik heb ook gekleurde van de babydump en gekleurde spuugdoekjes en zo heb je al snel ook een bonte was die op 60 graden gaat bij elkaar.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:23 schreef danic het volgende:
Ja, maar DML bedoelde dat vooral omdat die goedkopere van Hema-huismerk niet goed vorm houden aan de waslijn. Ik heb die ook en ze gaan in de droger en dan is het prima te doen hoor. Ik vind die gekleurde ook leuker, maar is niet makkelijk met de was.
De moltons weet ik niet bitterend, die heb ik ergens anders gekocht. Je hebt ze wel nodig onder je hoeslakentje. Vraag even bij je kraambureau of verloskundige na hoe zij denken over moltons met een zeiltje tegen lekkages. Hier werd verteld dat ze er niet op mochten omdat het water er dan in een plasje in blijven staan en je kindje daarin kan verdrinken/stikken.
Tegen mijn zusje wordt verteld dat het wel mag, maar dan door de helft geknipt zodat ze alleen de onderste helft van het matras bedekken.
Ik gebruik ze niet by the way, nog geen lekkagies gehad.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |