abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98426955
Geen idee, geen pufcursus gedaan. Ik heb tijdens de bevalling van de verpleegster 'eventjes' leren puffen. Vond er niets aan :+

Zwangerschapszwemmen vond ik wel relaxed. Dat ga ik denk ik nog wel weer doen. Het is ook vrijblijvend dus als ik geen zin heb dan ga ik lekker niet (wat dan gelijk weer het nadeel is).
  maandag 20 juni 2011 @ 19:52:21 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98426975
Ik wil het wel gaan doen. Maar er zijn zoveel verschillende soorten dat ik ook niet meer weet wat ik wil of wat bij mij past.

In Eindhoven hebben ze zwangerschapsdans. Dat lijkt me super. Alleen woon ik niet in Eindhoven. Zwangerschapszwemmen lijkt me ook lekker maar ook dat is hier niet in de buurt (en ik woom echt niet in een kleine plaats op zo).

Yoga, tja, ik weet niet. Ik ben niet zo lenig.....

Goed zo bitterend, blijven schrijven! Nog 1 voor de lijst: schoentjes zijn geldverspilling, slofjes moeten we hebben (toch KD?) :P
  maandag 20 juni 2011 @ 19:53:06 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98427007
Jipster, ja dat vind ik ook wel fijn. Ken ook niemand in de buurt die zwanger is. Vriendinnen hebben allemaal al oudere kindjes.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:54:25 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98427064
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.
Dit vind ik ook een fijne bijkomstigheid.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 20 juni 2011 @ 19:55:12 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98427107
@Meissie en Timejumper; heb jullie PM's gelezen en duik een dezer dagen wel ff de kast in om dingen uit te zoeken en op de foto te zetten; wordt vervolgd dus :)

@Aventura: als je je kaartje bij greetz besteld; kan je alle adressen in een lijst zetten met titel geboortekaartjes; en dan hoef je dus zelf geen stickers schrijven, en post greetz ze, zodra je lengte, gewicht geboortedatum hebt geplaatst (en betaald hebt natuurlijk).
Veel makkelijker dus!

@Danielle; jeujjjj weer een kindje geboren!! gefeliciteerd!!
en ik wil ook wel graag een PM met de naam als iemand wil?

ik doe deze keer niet aan zwangerschapsgym, ik vond het wel heel gezellig de eerste keer hoor. Maar zag nu de toegevoegde waarde niet meer zo...
(dat puffen kan ik inmiddels wel; en de rest van de tips heb ik zeer weinig aan gehad, door de stortbevalling.).
Ik ga na de bevalling wel weer sporten; heb dr nu echt geen puf voor.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98427133
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:51 schreef Jipster het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym, leek me wel leuk met mensen die ook zwanger zijn, beetje kletsen erbij etc. In mijn omgeving zijn er nog niet zoveel met kids/die zwanger zijn.
ik ken ook geen zwangeren! idd alleen mensen met oudere kids...

maar ik heb jullie O+
hihi

ja er zijn zoveel verschillende cursussen! ik ben niet zo van sportschool...misschien dat yoga wat voor mij zal zijn....ben wel lenig :6

*slofjes*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:58:51 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98427322
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ga na de bevalling wel weer sporten; heb dr nu echt geen puf voor.
Wanneer denk je weer te kunnen gaan volleyballen? Ik baal stiekum wel een klein beetje dat ik eigenlijk het hele seizoen volgend jaar ga missen.
pi_98427339
:D :D ik zag net mijn buik bewegen bij een schopje van beeb! O+
Het zit nog wel heel laag, onder de onderbroekgrens.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:59:38 #159
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98427377
Jeuhhh Jipster! *O*
pi_98427408
jeeee gaaaf!!! *O* *O* *O* *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:04:44 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98427654
Jipster wat leuk! O+
  maandag 20 juni 2011 @ 20:05:23 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98427688
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!

Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:08:53 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98427895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:
@bj: handig optie op greetz.nl zie ik, veel handiger dan mijn geklungel. Ik ga me er morgen in verdiepen!

Nog over handige tips, ik ga mijn verzorgingstas vullen met hydrofiele luiers, wegwerpluiers, monddoekjes etc. Misschien maak ik in onze halkast ook nog wel een mand met een extra voorraad aan luiers, doekjes etc. Tot voor kort dacht ik dat babyverzorging alleen in de babykamer plaatsvond, maar je bent natuurlijk ook vaak beneden met de kleine. Ik wil echt niet elke keer naar boven als het ventje een volgescheten luiert heeft! Een extra aankleedkussen wil ik eigenlijk niet kopen, maar met het opvouwbare kussentje van mijn luiertas kom ik ook al een end. Ik heb dit afgekeken van mijn buurvrouw. Natuurlijk doe ik het netter dan zij (zeg ik moedig), hun hele huis ligt van boven tot onder bezaaid met doekjes, flesjes, luiers (ongebruikte he), etc. Etc. Wel handig want alles wat je nodig hebt ligt voor het grijpen.
Ik ben ook al aan het kijken op greetz voor kaartjes. Volgens mij had Poppedein haar kaartje daarvan? Ik vind er al heel veel leuke kaartjes tussen zitten in ieder geval. Nu (8> nog even overtuigen :P
Goeie tip ook Aventura
* Susie heeft inmiddels een groot schrift gepakt en is alles netjes aan het opschrijven wat allemaal nog aan te schaffen enzo....
pi_98427958
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef Aventura het volgende:

haha ik moest lachen! :D
  maandag 20 juni 2011 @ 20:10:35 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98427983
Ow Jipster, dat is leuk. Nu wachten tot baby dit nog een keer doet en je vriend het dan ook kan zien. Je zult zien dat dat errrg moeilijk is :P

OVer cursus, ik heb yoga gedaan, eigenlijk ook vanwege het contsct met anderd moeders. Helaas viel dat wat tegen, dan kon de een weer niet en dan ik weer niet, en zo liepen we elkaar best vaak mis. Ik ga nog wel een paar terugkomlessen doen. Vond de ademhalingstips en de massagetechnieken wel fijn. Ik weet niet in hoeverre ik ze zal toepassen als ik aan het bevallen ben. Denk wel dat het helpt als ik haar stem voor de geest haal en me ga concentreren op haar tips, in plaats van half in paniek te zijn en te ' vechten' tegen de pijn.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:16:06 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98428285
@Aventura; is veel makkelijker hoor! zo heb ik het de vorige keer bij Poobies ook gedaan, en nu dus bij greetz. Moet alleen nog ff een paar adressen nazoeken en invoeren.

@Susie; de vorige keer trainde ik na 5 weken alweer... (maar toen had ik ook tot 26 weken gevolleybald). Ik denk dat het deze keer wat langer gaat duren, heb er ook minder haast mee. Maar verwacht wel sowieso een half seizoen te spelen hoor...
(als mijn bekken meewerkt that is...)
pi_98428302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:12 schreef danic het volgende:
Ook nog even een ervaringstip (nou ja, tips) van een verse moeder:
- die sokpakjes kloppen inderdaad vaak niet. Benen te kort, romp goed of te lang.

- De rompertjes van de Hema kloppen juist vaak het best met de realiteit. Ze lijken wat klein in verhouding tot andere merken, maar Eva was 54 cm bij de geboorte en draagt nu nog steeds rompertjes 50/56 van de Hema. Heb nog maat 50/56 van de Zeeman gehaald met lange mouwen, maar die mag ze aantrekken als ze officieel minimaal 62/68 heeft. Die krengen zijn veeeeeel te groot!!

- Rompertjes met lange mouwen zijn handig. Of je trekt ze alleen aan met een broekje (leuke print erop is dan wel tof), óf je trekt ze aan onder een t-shirtje met korte mouwen waar het eigenlijk zo te koud voor zou zijn. Als het slecht weer is zou je zo iets dus niet aan kunnen trekken en dan is ze er misschien uitgegroeid voor ze het heeft kunnen dragen.
Ik zou in ieder geval vooral witte rompertjes nemen (saaie), want ze zitten toch onder de kleren.
Oh en DML, daarom trek ik dus altijd eerst de broek én sokken uit haha. Koop niet al te veel sokjes is mijn ervaring, je krijgt er nog genoeg (wij wel iig).
En f'-r, ik laat de vuile luier altijd dubbelgevouwen onder haar billen liggen en leg daar dan de gebruikte billendoekjes bovenop (uiteraard met de viezigheid naar binnen gevouwen), zodat ze daar dan op ligt. Gaat ze dan plassen, dan zit het niet gelijk overal.
Ik heb heul geen zin om tig keer op een dag die sokken weer aan en uit te frotten hoor :@ Dan stampt hij er maar een keer in met zijn voeten :+

Jouw tip voor het plassen op de commode werkt wel voor een meisje. Een jongetje sproeit zo rustig richting zijn buik, schouder, zijn eigen gezicht :') En ik leer het nog steeds niet

Ik heb dan weer helemaal geen sokken gekregen. Ik kreeg weer heel veel rompers. Maar uiteindelijk is eigenlijk alles zo wel bijgekocht of besteld via internet als je er te weinig van hebt.

Ik heb geen zwangerschapsgym gedaan dus ik weet ook niet of je er wat aan hebt :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98428771
Danielle gefeliciteerd *O*
The way you rock'n'roll
  maandag 20 juni 2011 @ 20:26:15 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98428839
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Susie; de vorige keer trainde ik na 5 weken alweer... (maar toen had ik ook tot 26 weken gevolleybald). Ik denk dat het deze keer wat langer gaat duren, heb er ook minder haast mee. Maar verwacht wel sowieso een half seizoen te spelen hoor...
(als mijn bekken meewerkt that is...)
Pfff.. dat vind ik al knap, tot 26 weken.... ik vond het bij 15 weken al genoeg! haha! Mja, je bevalt natuurlijk ook eerder dan mij, dus kan je ook wel weer eerder beginnen. Ik beval pas eind oktober ongeveer...Mja, vind het dus wel een beetje jammer eigenlijk.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:27:47 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98428929
ik ben nu ook bij 18 weken gestopt hoor... en had het nu ook echt niet tot 26 weken getrokken..
;)
kzie wel hoe het gaat na de bevalling...
  maandag 20 juni 2011 @ 20:30:02 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98429047
Danielle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! *O*
pi_98429067
Aventura, ik heb ook bij de bank een mand staan met luiers/billendoekjes/creme. Ik heb dan wel een tweede verschoonkussen liggen, en die gooi ik even op de bank als ik Hannah verschoon. Erg makkelijk om die dingen ook beneden te hebben inderdaad :Y
pi_98429540
Ik ben met 6 weken gestopt met sporten :P
(maar handbal is dan ook niet zo heel erg vriendelijk voor je lichaam... en het risico van een flinke elleboog of een harde bal in je buik is ook wel erg aanwezig.)

Leuk jipster, da's vroeg zeg!

Danielle gefeliciteerd! *O*

MJ twee meiskes <3 *O* Wow!

Ik voel de baby eigenlijk helemaal niet (meer?!) en ik probeer het weg te redeneren met logica (heb m toch al nauwelijks gevoeld en toch lag ie heel druk te bewegen bij het laatste vk-bezoekje en het is tenslotte nog vroeg in de zw.schap) maar ik baal er toch flink van :@ Nog uithouden tot 6 juli en dan weer echo... en misschien voel ik 'm tegen die tijd ook wel duidelijker. Stomme periode dit eigenlijk, weinig zwangerschapssymptomen die je vertellen dat je zwanger bent, en nog geen geschop dat je vertelt dat je zwanger bent. }:|
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_98429575
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:23 schreef danic het volgende:
Ja, maar DML bedoelde dat vooral omdat die goedkopere van Hema-huismerk niet goed vorm houden aan de waslijn. Ik heb die ook en ze gaan in de droger en dan is het prima te doen hoor. Ik vind die gekleurde ook leuker, maar is niet makkelijk met de was.

De moltons weet ik niet bitterend, die heb ik ergens anders gekocht. Je hebt ze wel nodig onder je hoeslakentje. Vraag even bij je kraambureau of verloskundige na hoe zij denken over moltons met een zeiltje tegen lekkages. Hier werd verteld dat ze er niet op mochten omdat het water er dan in een plasje in blijven staan en je kindje daarin kan verdrinken/stikken.
Tegen mijn zusje wordt verteld dat het wel mag, maar dan door de helft geknipt zodat ze alleen de onderste helft van het matras bedekken.
Ik gebruik ze niet by the way, nog geen lekkagies gehad.
Ik heb ook gekleurde van de babydump en gekleurde spuugdoekjes en zo heb je al snel ook een bonte was die op 60 graden gaat bij elkaar.
De vorm van hydrofielen zijn zo van de lijn bij voorbaat al verloren. Ik vind de iets duurdere zachter van de lijn komen maar als je een droger hebt zullen ze allemaal wel zacht zijn ja :Y

Ik heb molton onderleggers. Deze zijn al maar de helft van de bed lengte. Je gebruikt ze alleen aan de onderkant zodat je niet zo'n scenario hebt zoals jij schetst inderdaad.

Ow en op de achterkant van de verpakking van de prenatal lakentjes staat hoe je een bedje op moet maken :+ Best handig!
The way you rock'n'roll
pi_98429601
Danielle, gefeliciteerd met jullie zoontje!!

bitterend, ik had bij Chris molton onderleggers(zonder plastic/rubberlaag) tussen hoeslaken en moltonhoeslaken, op hoofdhoogte. Die waren van de hema 70x60 of 70cm.
En die pasten ook in de kinderwagen om het matrasje van de reiswieg heen.

Ik had ook maar een paar pakje met sokjes eraan. Maar dat was echt niet handig. Ze waren te lang of te kort, maar mooi zitten deden ze niet vaak. Liever los spul. En Chris trok zijn sokken toch niet uit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')