quote:
Ik denk dat we nog een keer een $5 drop gaan zien en dan een poosje vrij weinig. Bitcoin is nauwelijks meer positief in het nieuws momenteel, alleen nog negatieve verhalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:55 schreef PiRANiA het volgende:
En zou de koers rond 15 dollar blijven of klimt hij weer terug naar ~$20?
Fopje ! Doe het lekker toch ! Onder het motto:quote:
quote:
Volgens mij verschillen onze definities wat betreft asociaal gedrag. Ik vind het niet asociaal om 1 computer 24/7 aan te hebben te staan. Als geek zal dat later in mijn eigen huis niet veel anders zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Iedereen die je aanspreekt op asociaal gedrag is een moraalridder
Dat houdt een keer op inderdaad! Maar wanneer? *glazen bol zoeken doet*quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Er stond "mijns inziens", hetgeen aanduidt dat het een mening betreft. Die heb ik hier al een paar maal uitvoerig beschreven. Lees maar terug.
Kort samengevat: Mensen met jouw instellinng zorgen ervoor dat er geen echte bitcoin economie is. Gene bedrijven die iets met bitcoin doen, slechts een handvol speculanten. Dat houd een keer op, waarna het einde bitcoin is. Wat dat voor jouw winst betekent kun je zelf wel uitrekenen.
Nee, de dertien in een dozijn kritiek van het type persoon die overal beren op de weg ziet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Te lui om te lezen, maar wel stoer genoeg om iemand een troll te noemen bedoel je? Dat was me al duidelijk ja
In welke economie draait het niet om winst maken ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
Omdat de miners van tegenwoordig alleen nog op winst uit zijn. Die willen niets met bitcoins doen, maar ze alleen verkopen om geld te pakken. Het idee achter bitcoin is dat die miners die bitcoins gaan uitgeven aan mensen die dingen voor bitcoins verkopen. Je weet wel, een economie gebaseerd op bitcoins. Die economie was langzaam op gang gekomen, maar is door de speculanten en winstminers compleet om zeep geholpen.
Instabiele markt, dus veel schommelingen waardoor veel mensen snel geld proberen te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:03 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maar om nog even op mijn vraag terug te komen, waarom niet handelen in aandelen/andere valuta?
Ik ook niet. Maar als die PC extra stroom verbruikt die iemand anders moet betalen, zodat jij er geld aan verdient, dan is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:06 schreef FRK1337 het volgende:
Volgens mij verschillen onze definities wat betreft asociaal gedrag. Ik vind het niet asociaal om 1 computer 24/7 aan te hebben te staan.
Ok, dus we zijn het eens dat de huidige gang van zaken met bitcoin geen stand kan houden?quote:Dat houdt een keer op inderdaad! Maar wanneer? *glazen bol zoeken doet*
Ik probeer mijn kritiek in elk geval te onderbouwen. Jouw dertien in een dozijn halelujahverhaaltjes (met een asociale bijsmaak) worden verder niet onderbouwd. Of ik heb er overheen gelezen.quote:Nee, de dertien in een dozijn kritiek van het type persoon die overal beren op de weg ziet.
Er ís geen bitcoin economie, dat is nu juist het probleem. Er is alleen een handjevol nerds dat hun PC gebruikt om energie mee te verstoken omdat ze hopen daar winst mee te kunnen maken. Als de winst weg valt, houden ze er meteen mee op. En er is een handjevol speculanten die nog veel sneller dan de nerds winst proberen te pakken. En hun boeit het weinig of dat met bitcoins is of met digitale afbeeldingen van konijntjes (Buncoin).quote:In welke economie draait het niet om winst maken ?
Ik had niet anders verwachtquote:Fopje ! Doe het lekker toch !
Ik denk dat de meesten zo rond de 200-300 zitten, gezien de gemiddelde videokaart van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:06 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
[quote]Op zaterdag 18 juni 2011 21:31 schreef drumstickNL het volgende:
Ik zit nu bij BTC Guild en doe 108 Mhash/s, wat is een beetje gemiddeld?
Ik haalde met mijn oude 4800 zo'n 95 MH... en die is 3 jaar oud ofzo?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:33 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb een GTX 470, dat is toch wel een gem. videokaart?
Deze post maakt meer sense en zal ik dan ook op een normale manier beantwoorden.quote:
Ah op die fiets. Dat ben ik met je eens maar omdat nou meteen asociaal te noemen gaan mij ook een beetje ver.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:27 schreef Whuzz het volgende:
Ik ook niet. Maar als die PC extra stroom verbruikt die iemand anders moet betalen, zodat jij er geld aan verdient, dan is het een ander verhaal.
Helemaal ! Maar dat is eigenlijk met heel veel dingen toch zo ? Niet alleen met Bitcoin ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:27 schreef Whuzz het volgende:
Ok, dus we zijn het eens dat de huidige gang van zaken met bitcoin geen stand kan houden?
Op dit moment heeft Bitcoin in mijn ogen ook geen lange levensduur. Mede dankzij de huidige ontwikkelingen op het gebied van gestolen Bitcoins en gehackte accounts. Daarnaast helpt de vage opzet en karakter ook niet echt, aangezien de gemiddelde consument er geen bal van snapt en het dus te moeilijk zal vinden en links zal laten liggen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:27 schreef Whuzz het volgende:
Ik probeer mijn kritiek in elk geval te onderbouwen. Jouw dertien in een dozijn halelujahverhaaltjes (met een asociale bijsmaak) worden verder niet onderbouwd. Of ik heb er overheen gelezen.
Als je het niet eens bent met mijn kritiek, weerleg die dan eens? Waarom zou volgens jou bitcoin wél een toekomst hebben?
That. Ben ik volledig met je eens. De mensen die er vanaf het begin bijwaren hebben nog Bitcoins kunnen kopen voor 0,01 USD per stuk en ze met bergen per dag kunnen minen. Met de difficulty en koers van vandaag kan dat niet meer en als je toen dus een shitload van die dingen had gekocht ben je nu 'virtuele' miljonairquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:27 schreef Whuzz het volgende:
Het is een speculatieve bubble die enorm veel op een piramidespel lijkt. (ik zeg bewust *lijkt*, dus bespaar me de definities van een piramidespel)
nVidia kaarten zijn niet goed in het minen van bitcoins.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:33 schreef drumstickNL het volgende:
Ik doe 418Mhash/s met een ATI 5870 en daar heb ik er nu 5 van aan het werk...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:33 schreef drumstickNL het volgende:
Fijn. Je had ook gewoon kunnen teruglezen, ipv mij voor een troll uit te maken, want dit is allemaal al eens besproken door mensen die bitcoin al wat langer volgen dan een week.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:40 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Deze post maakt meer sense en zal ik dan ook op een normale manier beantwoorden.
Bel morgen je huurbaas even uit en leg hem uit dat je vanaf nu zo'n 90 euro per maand aan extra electriciteit gaat verbruiken die je vervolgens omzet in iets anders en in je eigen zak steekt. Hoe denk je dat er gereageerd wordt? En als je dat dus doet zonder medeweten van degene die die rekening gaat betalen, hoe noem jij dat danquote:Ah op die fiets. Dat ben ik met je eens maar omdat nou meteen asociaal te noemen gaan mij ook een beetje ver.
Is dat zo? Hoe groot is de kans dat de euro op mijn bankrekening komende maand niets meer waard is? vergelijkbaar met die van bitcoin vind je?quote:Helemaal ! Maar dat is eigenlijk met heel veel dingen toch zo ? Niet alleen met Bitcoin ?
Dan zijn we het op veel punten eens. Ofwel, het is nu cashen terwijl het nog kan. En dát ontken ik ook niet... er valt NU nog wel wat (met de nadruk op WAT) geld mee te verdienen. Degenen die er een jaar geleden of langer bij waren hebben mazzel.quote:Op dit moment heeft Bitcoin in mijn ogen ook geen lange levensduur. Mede dankzij de huidige ontwikkelingen op het gebied van gestolen Bitcoins en gehackte accounts. Daarnaast helpt de vage opzet en karakter ook niet echt, aangezien de gemiddelde consument er geen bal van snapt en het dus te moeilijk zal vinden en links zal laten liggen.
[..]
That. Ben ik volledig met je eens. De mensen die er vanaf het begin bijwaren hebben nog Bitcoins kunnen kopen voor 0,01 USD per stuk en ze met bergen per dag kunnen minen. Met de difficulty en koers van vandaag kan dat niet meer en als je toen dus een shitload van die dingen had gekocht ben je nu 'virtuele' miljonair
Het idee erachter blijft toch ook gewoon valide, ook als de difficulty straks zo hoog en/of de koers zo laag dat minen nauwelijks zin meer heeft? Waarom zou het ten dode zijn opgeschreven omdat er nu wat mensen aan het minen slaan omdat daar geld mee te verdienen valt? Dat ondermijnt het concept toch verder niet? Het zorgt alleen voor wat extra Bitcoins in de markt, dat is alles.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar op de langere termijn is het ten dode opgeschreven en dat vind ik gewoon doodzonde. Het idee er achter is mooi.
Het idee erachter is gebaseerd op een economie. Mensen die gaan betalen in bitcoins, die diensten aanbieden voor bitcoins, bedrijven die bitcoins accepteren. Maar zoiets moet groeien en dat deed het ook langzaam, totdat bitcoin echt in het nieuws kwam en MtGox opkwam en de speculanten het overnamen. Dat is een scenario dat nooit door de oprichters is "bedacht".quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het idee erachter blijft toch ook gewoon valide, ook als de difficulty straks zo hoog en/of de koers zo laag dat minen nauwelijks zin meer heeft? Waarom zou het ten dode zijn opgeschreven omdat er nu wat mensen aan het minen slaan omdat daar geld mee te verdienen valt? Dat ondermijnt het concept toch verder niet? Het zorgt alleen voor wat extra Bitcoins in de markt, dat is alles.
En een economie waarin geen plaats is voor consumenten en bedrijven evengoed. Er is niets mis met de handel in bitcoins, maar wél als dat het énige is dat er mee gedaan wordt. En dat is nu het geval.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Tijn het volgende:
Een economie waarin er geen plaats is voor speculanten is natuurlijk bij voorbaat kansloos.
Maar denk je niet dat hoe meer mensen ermee bezig zijn, hoe stabieler de koers zal zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En een economie waarin geen plaats is voor consumenten en bedrijven evengoed. Er is niets mis met de handel in bitcoins, maar wél als dat het énige is dat er mee gedaan wordt. En dat is nu het geval.
De koers is twee jaar lang vrij stabiel geweest, terwijl het aantal websites, bedrijven en diensten dat bitcoin accepteerde toenam. Toen kwam bitcoins in het nieuws (begon met slashdot meen ik), waarna de koers instabiel werd en vervolgens niemand meer met bitcoins betaalde. Het was een maand of 2-3 geleden enorm zichtbaar op het bitcoin forum.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat hoe meer mensen ermee bezig zijn, hoe stabieler de koers zal zijn?
Dat minen is nodig om het netwerk veilig te houden. En daar wordt je voor beloond met nieuwe BTC. Uiteindelijk houdt dat op, en moeten de transactionfees dat overnemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:30 schreef Maanvis het volgende:
Waarom is dat minen uberhaupt uitgevonden, kun je niet beter met een gefixeerde voorraad werken zodat je een puur marktgebaseerde waarde hebt?
Het minen is niet alleen om de Coins te vinden maar ook om het netwerk sterk te houden en de betalingen te versleutelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:30 schreef Maanvis het volgende:
Waarom is dat minen uberhaupt uitgevonden, kun je niet beter met een gefixeerde voorraad werken zodat je een puur marktgebaseerde waarde hebt?
haha, da's een hele mooie in het licht van de mensen die hun huurbaas laten betalenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:32 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast is het idee dat de energie die er ingestopt wordt een waarde vertegenwoordigt.
Hehe, naja, vroeg of laat krijgt zo'n huurbaas (of ouders) er ook lucht van en die wil(len) dan ook wel weten waarom de eindafrekening ineens met 1200 Euro gestegen is. Dan is het einde feest...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:33 schreef Whuzz het volgende:
[..]
haha, da's een hele mooie in het licht van de mensen die hun huurbaas laten betalen
Waarom niet alleen met transaction fees werken?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat minen is nodig om het netwerk veilig te houden. En daar wordt je voor beloond met nieuwe BTC. Uiteindelijk houdt dat op, en moeten de transactionfees dat overnemen.
Het lijkt me dat diegene die ze uitdeelt daar een dienst of goed tegenover wil zien staanquote:En je moet de BTC's toch op de één of andere manier distibueren. Je kunt ze moeilijk at random uit gaan lopen delen
Is dat zo? Dit is een grafiek van de koers tussen september 2010 en april 2011 (voor de publicatie op Slashdot).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De koers is twee jaar lang vrij stabiel geweest, terwijl het aantal websites, bedrijven en diensten dat bitcoin accepteerde toenam. Toen kwam bitcoins in het nieuws (begon met slashdot meen ik), waarna de koers instabiel werd en vervolgens niemand meer met bitcoins betaalde. Het was een maand of 2-3 geleden enorm zichtbaar op het bitcoin forum.
Met "bezig zijn" bedoel Bitcoins kopen en verkopen. Is het niet aannemelijk dat hoe meer mensen er op de markt zijn, hoe kleiner de fluctuaties in koers zullen zijn? De enorme koerswisselingen van de laatste tijd zijn vooral veroorzaakt door een grote groep mensen die opeens op een markt zijn gedoken waar nog weinig mensen mee bezig waren. Maar naarmate er meer mensen aan het handelen slaan, lijkt het mij minder realistisch dat de koers opeens zo sterk omhoog of omlaag vliegt.quote:Waarom denk jij dat de koers stabieler wordt als er meer mensen mee "bezig zijn"? Op het moment is "bezig zijn" met bitcoin gelijk aan speculeren. Iets anders gebeurd er niet mee. En hoe meer er met bitcoin gespeculeerd wordt, hoe minder stabiel de koers is.
Dat is de omgekeerde wereld. De waarde van een munt moet worden bepaald door een balans in vraag en aanbod op de markt, niet door wat diensten en producten kosten.quote:En dat komt omdat er steeds minder een waarde aan een BTC kan worden toegekend. Een half jaar geleden wist je ongeveer wat een bitcoin waard was, want je kon er wat voor kopen, een dienst voor afnemen, dus dat gaf een indicatie voor de waarde. Die indicatie is nu weg, want het is alleen nog maar gespeculeer.
Of erger: Ze komen kijken of er toevallig een wietplantage in je huis isquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe, naja, vroeg of laat krijgt zo'n huurbaas (of ouders) er ook lucht van en die wil(len) dan ook wel weten waarom de eindafrekening ineens met 1200 Euro gestegen is. Dan is het einde feest...
Dan zat ik er naast voor wat betreft slashdot, dan was het al eerder in het nieuws, maar wat je laat zien zijn niet de eerste twee jaar... Want de eerste twee jaar (misschien drie, ik weet het niet precies) was het behoorlijk stabiel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Dit is een grafiek van de koers tussen september 2010 en april 2011 (voor de publicatie op Slashdot).
De praktijk wijst voorlopig wat anders uit. En het gaat ook niet alleen om het aantal mensen dat aan het kopen en verkopen is. Het gaat er om dat er geen fundament meer is onder bitcoin. De waarde is alléén nog maar virtueel, puur speculatief.quote:Met "bezig zijn" bedoel Bitcoins kopen en verkopen. Is het niet aannemelijk dat hoe meer mensen er op de markt zijn, hoe kleiner de fluctuaties in koers zullen zijn?
Lol, wat?? Google eens op intrinsieke waarde.quote:Dat is de omgekeerde wereld. De waarde van een munt moet worden bepaald door een balans in vraag en aanbod op de markt, niet door wat diensten en producten kosten.
Is daar nog data van te krijgen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan zat ik er naast voor wat betreft slashdot, dan was het al eerder in het nieuws, maar wat je laat zien zijn niet de eerste twee jaar... Want de eerste twee jaar (misschien drie, ik weet het niet precies) was het behoorlijk stabiel.
Totdat er stabiliteit wordt bereikt, dan wordt het weer interessant om er diensten en producten mee te verhandelen.quote:De praktijk wijst voorlopig wat anders uit. En het gaat ook niet alleen om het aantal mensen dat aan het kopen en verkopen is. Het gaat er om dat er geen fundament meer is onder bitcoin. De waarde is alléén nog maar virtueel, puur speculatief.
De intrinsieke waarde van digitaal geld is logischerwijs praktisch gelijk aan 0, maar dan nog heeft de intrinsieke waarde van een munt niets te maken met de nominale of reële waarde natuurlijk.quote:Lol, wat?? Google eens op intrinsieke waarde.
Zijn wel grafieken van ja, maar ik heb ze zo niet even paraat. Als ik ze tegenkom dan zal ik ze hier even posten. Ze zien er ongeveer zo uit: _________/quote:
Ik denk dat die stabiliteit wordt bereikt bij 0.quote:Totdat er stabiliteit wordt bereikt, dan wordt het weer interessant om er diensten en producten mee te verhandelen.
Hoe denk jij dat men de waarde van bijvoorbeeld goud inschatte voor er uberhaupt iets als een stock exchange bestond? Op de gok? Of zou dat gerelateerd zijn geweest aan hoeveel een ander bereid was je er voor te verkopen? en stel nou dat bleek dat er niemand was die jou iets wilde verkopen voor je goud? Of dat er niemand was die goud wilde gebruiken om iets mee te kopen? Wat zou dat zeggen over de waarde van goud?quote:De intrinsieke waarde van digitaal geld is logischerwijs praktisch gelijk aan 0, maar dan nog heeft de intrinsieke waarde van een munt niets te maken met de nominale of reële waarde natuurlijk.
Via een goudstandaard. Een BTC-standaard is er echter niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat men de waarde van bijvoorbeeld goud inschatte voor er uberhaupt iets als een stock exchange bestond?
Op het moment dat niemand goud wil kopen of niemand iets wil doen in ruil voor goud, is goud niets waard. Net zoals Bitcoins. Daarom moet er op basis van vraag en aanbod een balans worden gevonden. Als blijkt dat niemand Bitcoins wil hebben, zal de waarde laag eindigen, maar als blijkt dat er wel behoefte is aan een digitale, anonieme en bankloze munt, kan die waarde overal op eindigen.quote:Op de gok? Of zou dat gerelateerd zijn geweest aan hoeveel een ander bereid was je er voor te verkopen? en stel nou dat bleek dat er niemand was die jou iets wilde verkopen voor je goud? Of dat er niemand was die goud wilde gebruiken om iets mee te kopen? Wat zou dat zeggen over de waarde van goud?
Je had ook wat minder trollerig over kunnen komen. Jij leest namelijk wel altijd alle delen terug van een topic reeks ?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:
Fijn. Je had ook gewoon kunnen teruglezen, ipv mij voor een troll uit te maken, want dit is allemaal al eens besproken door mensen die bitcoin al wat langer volgen dan een week.
Nee, want dan kan ik net zo goed zeggen: Huurbaas, ik betaal vanaf nu alle stroom zelf. Mijn sapcentrifuge gebruikt namelijk ook stroom en het sap dat daar uit komt gebruik ik om energie te krijgen waarmee ik naar mijn werk kan gaan. Ik gebruik mijn laptop ook om geld mee te verdienen. Ik type er namelijk bestanden voor m’n werk op. Moet ik dan ook de stroom die mijn laptop verbruik apart gaan betalen ? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteindelijk gebruik je alle stroom voor jezelf ‘beter te maken’. Of dat nou aan de TV is of aan een mining rig. Misschien heb ik wel andere prioriteiten. Anderen hebben een elektronisch kacheltje en airco. Dat vreet ook stroom. Moeten die mensen ook hun huurbaas bellen en zeggen ‘hey ik heb een airco waardoor ik beter kan slapen waardoor ik beter kan werken en dus meer geld verdien. Vertel me ff wat je van me krijgt voor de stroom!’. ik draaf nu wel een beetje door but you get my point’quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:
Bel morgen je huurbaas even uit en leg hem uit dat je vanaf nu zo'n 90 euro per maand aan extra electriciteit gaat verbruiken die je vervolgens omzet in iets anders en in je eigen zak steekt. Hoe denk je dat er gereageerd wordt? En als je dat dus doet zonder medeweten van degene die die rekening gaat betalen, hoe noem jij dat dan![]()
Gezien de recente ontwikkelingen rond Grienkeland, Ijsland e.d... wie weet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:
Is dat zo? Hoe groot is de kans dat de euro op mijn bankrekening komende maand niets meer waard is? vergelijkbaar met die van bitcoin vind je?
True story bro:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:39 schreef Maanvis het volgende:
Of erger: Ze komen kijken of er toevallig een wietplantage in je huis is
Ik vind je behoorlijk negatief in je reacties.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is een soort van internet bubble die al eerder op de beurs te zien was.
Aandelen van internetbedrijfjes die nog nooit 1 cent winst maakten stegen tot grote hoogte om daarna diep te vallen.
Misschien omdat ik wat sceptisch ben.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind je behoorlijk negatief in je reacties.
Voor ik iemand voor troll uit ga maken, lees ik in elk geval een poosje terug in de topic reeks ja. Zelfs nadat ik je de hint had gegeven dat ik al redelijk wat zinnigs had gepost was dat nog teveel moeite voor je.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:19 schreef FRK1337 het volgende:
Ugh, gaan we weer.
[..]
Je had ook wat minder trollerig over kunnen komen. Jij leest namelijk wel altijd alle delen terug van een topic reeks ?
Je draait er om heen. Jij weet net zo goed als ik dat als je écht tegen je huurbaas zou zeggen wat je aan het doen bent, dat die het daar niet mee eens is. Alle voorbeelden raken kant nog wal, want op de airco na komen geen van de voorbeelden ook maar in de búúrt van de kosten die jij veroorzaakt door te minen en geen van de voorbeelden zorgt voor een directe winst zoals het minen. Een airco kun je in elk geval plaatsen onder "wooncomfort" en onder normale dingen die bij een huis kunnen horen en waar de verhuurder aan mee zou kunnen betalen. Ik denk niet dat bitcoins minen onder die categorie gaat vallen, jij wel?quote:Blaat
yup, valt me niet tegen. Er lijkt dit weekend ook niet geDDoS-ed te worden. Je zou bijna denken dat afgelopen weekend echt een voor-opgezette "aanval" was om de koers omlaag te krijgen.quote:
quote:
Hoaxquote:Op zondag 19 juni 2011 13:43 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb wel 2 5850's in de bestelling staan plus een 850w voeding die ik dan 24/7 laat draaien. (Geen stroomkosten)
Eens kijken wat dat op gaat leveren.
Heeft iemand ze naar je overgemaakt dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 14:55 schreef drumstickNL het volgende:
Hoelang duurt het voordat je bitcoins krijgt bijgeschreven?
Het enige wat ik te zien krijg is: 8 verbindingen 128400 blokken 0 transacties
Bij mij zijn er 131844 blokken geladen, dus volgens mij is er iets mis met je verbinding oidquote:Op zondag 19 juni 2011 14:55 schreef drumstickNL het volgende:
Hoelang duurt het voordat je bitcoins krijgt bijgeschreven?
Het enige wat ik te zien krijg is: 8 verbindingen 128400 blokken 0 transacties
Wat is de samenstelling? en misschien wat pics?quote:Op zondag 19 juni 2011 15:50 schreef broodmonkeh het volgende:
[ afbeelding ]
onze mining rig loopt nu ook op volle toeren
Op het moment draaien we 19x 5830 op goedkope asrock moederborden (2x pci-e), laptop harde schijven, AMD sempron processoren en 1GB geheugen per PC. Kortom , alles zo goedkoop mogelijk behalve natuurlijk de videokaarten.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:56 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Wat is de samenstelling? en misschien wat pics?
Bij mij nu ook.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:47 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Bij mij zijn er 131844 blokken geladen, dus volgens mij is er iets mis met je verbinding oid
Wat is het stroomverbruik?quote:Op zondag 19 juni 2011 16:07 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Op het moment draaien we 19x 5830 op goedkope asrock moederborden (2x pci-e), laptop harde schijven, AMD sempron processoren en 1GB geheugen per PC. Kortom , alles zo goedkoop mogelijk behalve natuurlijk de videokaarten.
We hebben nog 2 moederborden klaar staan, maar geen videokaarten meer omdat we heel alternate leeg hebben gekocht :p
[ afbeelding ]
We gaan binnenkort even alles netjes neerzetten en een wat betere airflow regelen. De videokaarten blijven nog onder de 80C , maar het kan natuurlijk altijd lager.
We zijn wel meer van plan dan alleen minenquote:Op zondag 19 juni 2011 16:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is het stroomverbruik?![]()
3800Watt als ik het zo uitreken...
615 Euro stroomkosten per maand en een investering van 3500 Euro?![]()
Dat verdien je mogelijk niet meer terug...
Is jouw vertrouwen in de bitcoin verdwenen dan? Bij een gemiddelde koers van $15 en een hogere diffilculty zal hij er 2 maandjes over doen om het terug te verdienen/iets winst te maken. Ik heb mijn pc geupgrade met 2x een 5830, gewoon om te gamen en om nu mee te minen (625mhash) maar kan nog klokken. Ga alleen over een maand 2 weken op vakantie, ff kijken of ik mijn pc ergens kan stallen om door te minen (mits de BC dan nog bestaat). Als ik hem die 2 weken door laat draaien heb ik beide videokaarten weer terugverdient. Voorlopig ziet de koers er wel weer ok uit, blijft me verbazen dat de BC elke keer de kracht heeft om te herstellen, dat is een erg goed teken. Nu nog kijken of hij ook weer over de 20 heen gaat komen.quote:
Ik ben benieuwd hoeveel drugs er al verhandeld is in ruil voor bitcoinsquote:Op zondag 19 juni 2011 16:45 schreef drumstickNL het volgende:
Zolang de difficulty tegelijk met de waarde van BTC omhoog gaat zit hij goed.
Trouwens, ik zie mensen nu ook juwelen/goud/zilver ruilen voor BTC.
Uhm..jah dat fabeltje was leuk, hij heeft de afgelopen 2x precies het tegenovergestelde gedaan geloof ikquote:Op zondag 19 juni 2011 16:45 schreef drumstickNL het volgende:
Zolang de difficulty tegelijk met de waarde van BTC omhoog gaat zit hij goed.
Ik heb heel veel vertrouwen in de BTC, anders was ik niet gaan minen.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:43 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Is jouw vertrouwen in de bitcoin verdwenen dan? Bij een gemiddelde koers van $15 en een hogere diffilculty zal hij er 2 maandjes over doen om het terug te verdienen/iets winst te maken. Ik heb mijn pc geupgrade met 2x een 5830, gewoon om te gamen en om nu mee te minen (625mhash) maar kan nog klokken. Ga alleen over een maand 2 weken op vakantie, ff kijken of ik mijn pc ergens kan stallen om door te minen (mits de BC dan nog bestaat). Als ik hem die 2 weken door laat draaien heb ik beide videokaarten weer terugverdient. Voorlopig ziet de koers er wel weer ok uit, blijft me verbazen dat de BC elke keer de kracht heeft om te herstellen, dat is een erg goed teken. Nu nog kijken of hij ook weer over de 20 heen gaat komen.
Het is dan ook geen feit dat 'ie tegelijk omhoog gaat. Ik geef alleen dat het kan.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:02 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Uhm..jah dat fabeltje was leuk, hij heeft de afgelopen 2x precies het tegenovergestelde gedaan geloof ik
Ik ben kennelijk verstandig, dat hoor ik graag.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een verstandige belegger laat ze rustig liggen en koopt bij op een lage koers.
Het is alleen de vraag of beleggen in bitcoins verstandig is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:35 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ben kennelijk verstandig, dat hoor ik graag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart.
Ik zou het doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:56 schreef lipjes het volgende:
ik kan nu 1 btc verkopen voor 15dollar, doen ?
Me too, hopelijk komt er weer zoiets aanquote:Op zondag 19 juni 2011 19:58 schreef Blinker het volgende:
Ik heb mn coins toch nog kunnen verkopen godzijdank
Wel een goed idee om te doen trouwens. Mocht dit ooit weer gebeuren, dan kun je mooi mazzel hebben.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Je zal voor de grap een aankooporder op $0.01 hebben gezet.
Zou ik het iets hoger zetten, op 0,20 ofzo.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:00 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Wel een goed idee om te doen trouwens. Mocht dit ooit weer gebeuren, dan kun je mooi mazzel hebben.
Heb hem op 50 cent gezetquote:Op zondag 19 juni 2011 20:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou ik het iets hoger zetten, op 0,20 ofzo.
Had je ze maar verkocht.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:31 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik heb nog steeds een aantal bitcoins die ik voor 25 dollar/btc heb gekocht, vlak voordat de koersen opeens naar een dieptepunt zakten. Ik zit te twijfelen wat ik hiermee ga doen:
- Of nog langer wachten tot de koers misschien ooit weer boven de 25 uitkomt
- De coins nu verkopen met dus een koersverlies. Vervolgens proberen het verlies weer terug te krijgen d.m.v kleine winsten. Met dat geschommel van de laatste tijd zal je best wat kleine koerswinsten moeten kunnen behalen.
Zouden die gestolen bitcoins gecashed zijn?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:02 schreef PiRANiA het volgende:
Er zijn als ik het goed zie 270 000 bitcoins verhandeld de laatste minuten.
Die kans zit er dik in.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zouden die gestolen bitcoins gecashed zijn?
Kortom 1 grote verkoop transactie en de koers stort in elkaar, belooft weinig goeds voor de toekomst.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die kans zit er dik in.
Of het was er één van de 'Rich List'.
Dit was juist enorm voorspelbaar...quote:Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kortom 1 grote verkoop transactie en de koers stort in elkaar, belooft weinig goeds voor de toekomst.
Nice.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:13 schreef broodmonkeh het volgende:
Leuk traden nu, 50$ winst in 5 minuten
Dat vroeg ik me ook af he, ziet de belastingdienst dit als een kansspel of als belegging?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:14 schreef PiRANiA het volgende:
Tering, hoe ga je $1mil uitleggen als dat opeens op je rekening staat?
Ik zou het wel weten. Op naar Mexicoquote:Op zondag 19 juni 2011 20:15 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af he, ziet de belastingdienst dit als een kansspel of als belegging?
Inderdaad. Het frustrerende was dat ik het zag gebeuren, maar geen cash had door die klote order.quote:
Denk ook niet dat het je gelukt was om ze voor 0.01 te kopen, het ging zo snel. Heb net ook nog een paar orders gedaan en dat ging verrekte traag, mtgox ligt er nu ook uit.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:20 schreef Blinker het volgende:
[..]
Inderdaad. Het frustrerende was dat ik het zag gebeuren, maar geen cash had door die klote order.
http://www.reddit.com/r/B(...)ned_on_mtgox/c20mw27quote:No, not a massive sale. It appears that every buy order in the books was simultaneously filled.
This does not mean that someone sold hundreds of thousands of btc, or that anyone managed to buy btc at <$1 prices.
It probably means that some database error occurred, or someone hacked mtgox to mark all orders as filled.
None of these orders likely happened. New orders are continuing at 15-16$.
Dikke kans inderdaad. Maar stel het was je wel geluktquote:Op zondag 19 juni 2011 20:21 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het je gelukt was om ze voor 0.01 te kopen, het ging zo snel. Heb net ook nog een paar orders gedaan en dat ging verrekte traag, mtgox ligt er nu ook uit.
Je mag uitleggen waar het bedrag ineens vandaan komt.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:15 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af he, ziet de belastingdienst dit als een kansspel of als belegging?
Als dat zo is, dan is dat heel ernstig. Beter nu gelijk cashen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef PiRANiA het volgende:
Random:
[..]
http://www.reddit.com/r/B(...)ned_on_mtgox/c20mw27
Bitcoinadres pas bij uitbetaling...quote:Op zondag 19 juni 2011 20:29 schreef mike-amersfoort het volgende:
alle transacties en hoeveelheden BC zijn toch bekend? Dan moet er ergens wel iemand zijn die kan zien wat waar naartoe is gegaan... ben benieuwd !
Moet haast wel een hack zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:28 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn 261 383 bitcoins verkocht voor $0.01.
Of degene met gestolen bitcoins hebben het slim gespeeld, laagste verkoop op 0,01 zetten en je verkoopt aan alle uitstaande kooporders die in vele gevallen stuk hoger staan.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik ook.
Ik had er geen cash op staan gelukkig.
Hahaha same here ! Heb het echter net overgemaakt. Nu 3 jaar wachten. Snap niet dat dat zolang moet duren (binnen Europa).quote:Op zondag 19 juni 2011 20:32 schreef Blinker het volgende:
De grap is dat ik vanmiddag wilde cashen, maar ik kon m'n IBAN niet vinden, dus dacht: "Ik doe het vanavond wel"
Ik wacht op een verklaring van ze. Deze drop is perfect verklaarbaar door marktwerking en/of gehackte accounts. Dat hoeft niet de schuld te zijn van MtGox.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Blinker het volgende:
Het lijkt me wel dat MtGox nu gaat leeglopen. Niet echt te vertrouwen meer. Misschien maar over naar TradeHill oid.
Een grote gestolen wallet op minimale prijs van 0,01 zetten en je krijgt dit effect.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:50 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik wacht op een verklaring van ze. Deze drop is perfect verklaarbaar door marktwerking en/of gehackte accounts. Dat hoeft niet de schuld te zijn van MtGox.
ALS het een hacker was denk ik dat het zo gegaan is:quote:Op zondag 19 juni 2011 20:53 schreef ESLiRi het volgende:
Je kan toch maar $1000 per dag uitcashen via MtGox? Dus wat is dan het doel van die hacker om 500k bitcoins op de markt te dumpen?
Maar dat is niet de schuld van MtGox.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een grote gestolen wallet op minimale prijs van 0,01 zetten en je krijgt dit effect.
Dat ze offline zijn vind ik niet gek.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:56 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Maar dat is niet de schuld van MtGox.
De website lijkt nu trouwens offline te zijn
Best wel slim.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ALS het een hacker was denk ik dat het zo gegaan is:
1- Zet een order op inkopen op $.01
2- Verkoop ALLES op de gahackte accounts
3- De kooporder treedt in werking
4- Bitcoins meteen wegsturen naar wallet
quote:[20:57:31] <ducki2p> ok, MT denkt alle trades vanaf het moment dat het stolen account gaat traden, terug te draaien
Maar als de gekochte bitcoins al van MtGox af zijn gehaald voordat ze offline gingen kunnen ze het niet meer terug draaien toch?quote:
Hoe willen ze dat gaan doen als je de bitcoins die tegen $0.01 zijn gekocht al in je wallet hebt zittenquote:
Goed punt. Lijkt mij onmogelijkquote:Op zondag 19 juni 2011 21:03 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat gaan doen als je de bitcoins die tegen $0.01 zijn gekocht al in je wallet hebt zitten.
Dan zal het niet gaan, maar het ging redelijk snel offline/stuk na die transactie dus zou het iemand gelukt zijn om ze te versturen?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:03 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat gaan doen als je de bitcoins die tegen $0.01 zijn gekocht al in je wallet hebt zitten.
Dan moest je wel snel zijn... MtGox lag sowieso plat dus je kon niet veel meer doen...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:03 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Op welk kanaal zit je?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:09 schreef PiRANiA het volgende:
<Cusipzzz> MagicalTux: or is it technically impossible to restore the bids. the bids will create stability.
<MagicalTux> [04:07:58] <Cusipzzz> MagicalTux: or is it technically impossible to restore the bids. the bids will create stability. <- it is technically impossible
quote:<Bossland__> this is not fair, ppl with 100 btc stolen can piss off, but because an dude was stupid as hell and lost 500k coins .. there will be a rollback
Dat is echt bizar.quote:Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again.
Die hacker had dus toegang tot 1 account met veel bitcoins en hij heeft ze verkocht en daarna weer teruggekocht.. why ? Waarom niet meteen cashen ?quote:first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins.
Nog steeds de markt, hij start weer bij $17, en reken er maar op dat daarna de koers redelijk instortquote:Op zondag 19 juni 2011 21:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat bepaald eigenlijk de prijs, als het teruggezet kan worden?
Zeker, aangezien veel mensen het vertrouwen in Mtgox zijn verloren. (en overstappen naar bijv. Tradehill)quote:Op zondag 19 juni 2011 21:14 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Nog steeds de markt, hij start weer bij $17, en reken er maar op dat daarna de koers redelijk instort
Dat kan blijkbaar niet ineens dat cashen, op deze manier heeft ie max gecashed en nieuwe bitcoins terug ipv de gestolen.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:14 schreef FRK1337 het volgende:
Ik snap er geen snars van:
[..]
Die hacker had dus toegang tot 1 account met veel bitcoins en hij heeft ze verkocht en daarna weer teruggekocht.. why ? Waarom niet meteen cashen ?
Lijkt de echte beurs wel.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef GuitarJJ het volgende:
MagicalTux: rolling back all trades for 24 hours because one tard had a bad password is not acceptable exchange behaviour
Kunnen gestolen bitcoins geblokkeerd worden dan ? Sorry, ik snap het echt even niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat kan blijkbaar niet ineens dat cashen, op deze manier heeft ie max gecashed en nieuwe bitcoins terug ipv de gestolen.
Heb ook geen idee en denk de dief ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:21 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Kunnen gestolen bitcoins geblokkeerd worden dan ? Sorry, ik snap het echt even niet.
Wachtwoorden gelukkig gecodeerd, scheelt weer een stukquote:Op zondag 19 juni 2011 21:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Zeer ernstig: MtGOX Account Database LEAKED
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=19543.0
Gelukkig dus geen ex-Sony topman aan het roer ! (Laten we eens alle accountdata in plaintext opslaanquote:Op zondag 19 juni 2011 21:26 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Wachtwoorden gelukkig gecodeerd, scheelt weer een stuktoch ga ik naar een andere trader
Ja echt hequote:Op zondag 19 juni 2011 21:27 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Gelukkig dus geen ex-Sony topman aan het roer ! (Laten we eens alle accountdata in plaintext opslaan)
Ik heb nog 22 Euro onderweg naar MTGox...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:36 schreef Jegorex het volgende:
Ik had gelukkig geen coins bij mtgox, heb er wel $22 staan.
Ik heb ¤100 op weg naar een nieuwe account op MTGox, ik hoop dat ik die in ieder geval niet kwijt ben.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Ik heb nog 22 Euro onderweg naar MTGox...
quote:https://support.mtgox.com(...)sed-account-rollback
The bitcoin will be back to around 17.5$/BTC after we rollback all trades that have happened after the huge Bitcoin sale that happened on June 20th near 3:00am (JST).
Service should be back by June 20th 11:00am (JST, 02:00am GMT) with all the trades reversed and accounts available.
One account with a lot of coins was compromised and whoever stole it (using a HK based IP to login) first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins. The $1000/day withdraw limit was active for this account and the hacker could only get out with $1000 worth of coins.
Apart from this no account was compromised, and nothing was lost. Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again.
UPDATE REGARDING LEAKED ACCOUNT INFORMATIONS
We will address this issue too and prevent logins from each users. Leaked information includes username, email and hashed password, which does not allow anyone to get to the actual password, should it be complex enough. If you used a simple password you will not be able to login on Mt.Gox until you change your password to something more secure. If you used the same password on different places, it is recommended to change it as soon as possible.
Nou? Wat heb je gezegd? Vertel..quote:Op zondag 19 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
Wow... ben je een avondje uit eten, kom je terug online en moet je "I told you so" zeggen...
Binnenkort heleboel 2e hands HD5*** Videokaarten 2e hands in de verkoop.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
Wow... ben je een avondje uit eten, kom je terug online en moet je "I told you so" zeggen...
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Binnenkort heleboel 2e hands HD5*** Videokaarten 2e hands in de verkoop.
Uh, ik heb al meerdere keren gezegd dat het feit dat 90+% van de handel in bitcoin via één persoon/website extreem riskant is. De site kan gehacked worden, of MagicalTux kan dood neervallen of gewoon besluiten er met de poen vandoor te gaan.quote:
Er is geen exchange gekraakt, er is 1 account in verkeerde handen gevallen door een klunzig gekozen wachtwoord.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In theorie ja. In de praktijk verloopt 90% van alle bitcoin transacties momenteel via MtGox. Als je in puur volume van die transacties gaat kijken is dat percentage nog hoger.
Als MtGox nu plots verdwijnt is bitcoin gewoon dood. (Denk even aan de ongedekte saldo's in bitcoins en dollars die dan gewoon verdwenen zijn)
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En een heleboel van die bitcoins die zitten te wachten op de koers bevinden zich in? Juist. MtGoX accounts. En wat gebeurt er als MtGox om valt, de beheerder besluit er met het geld vandoor te gaan, de site gehacked wordt, etc etc? You do the math.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalen
Je komt nogal drammerig over zo.
Overigens is dit risico al erg lang bekend en uitvoerig besproken in het bitcoinforum. Bitcoin is in handen van een paar grote spelers. Deepbit, MtGox / MagicalTux + een paar mensen die samen ruim een miljoen bitcoins hebben.
Zie mijn eerdere verhaal over waarom ik zelf bitter weinig vertrouwen in bitcoin heb. Dingen roepen als "omg deepbit vormt een risico!!111one" is mijns inziens:
a) open deur
b) naief
c) selectief
I. Told. You. So.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
het systeem is gebaseerd op een (als ik het me goed herinner) doctoraalscript van een japanner. Die heeft het hele idee uitgedacht en uitgewerkt. Het hele concept wordt daar in beschreven en de manier waarop transacties gevalideerd worden is daarin dus ook bepaald. En dit is dus zoals het werkt. Elke node in het netwerk berekent afzonderlijk elke transactie. Op die manier wordt het dus heel moeilijk om "valse" transacties te doen of met "vals geld te werken". Totdat 50% van dat netwerk onder één partij (deepbit) valt... ik denk niet dat dit echt was voorzien in het doctoraalscript
Maar goed, als de eigenaar van Deepbit te goeder trouw is én de boel niet gehacked wordt is er niets aan het handje. Datzelfde geld voor MtGox / MagicalTux en de paar "grootcoin" bezitters.
Als één van die partijen om wat voor reden dan ook de boel wil verzieken of zijn eigen winst pakken, dan is het mijns inziens einde bitcoin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, omdat er wat mining rigs gaan stoppen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?
Wat wil je dat ik zeg ? Congrats ? Jouw scenario is inderdaad uitgekomen. Kan er weinig tegen inbrengen. Good for you !quote:Op zondag 19 juni 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:
De history of the future over Bitcoin door Nostradamus aka Whuzz
Moeilijk he, om op níet cynische toon toe te geven dat iemand gelijk had? Geeft niet hoor, nog een beetje volwassen worden en dan leer je dat ookquote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik zeg ? Congrats ? Jouw scenario is inderdaad uitgekomen. Kan er weinig tegen inbrengen. Good for you !
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash en Salted. Tenzij je een wachtwoord als qwerty hebt gebruikt of 1234 hoef je je niet zo heel druk te maken. Ik maak me eerder drukker over m'n mail adres. Ik sta nu al op de spamlijst van iedere beginnende spammer.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef PiRANiA het volgende:
Trouwens, als je op mtgox hetzelfde wachtwoord gebruikte dan op andere sites: veranderen!
Echt een enorm grote faal inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef Whuzz het volgende:
Lol, de hele MtGox database ligt online. Mijn god wat ben ik blij dat ik een compleet nieuw paswoord heb verzonnen en mijn spam-gmail account heb gebruikt om daar te reggen
Okee, okee, alleen als je een wachtwoord hebt <6 tekens dan. Maar dan nog ben je niet zeker.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash en Salted. Tenzij je een wachtwoord als qwerty hebt gebruikt of 1234 hoef je je niet zo heel druk te maken. Ik maak me eerder drukker over m'n mail adres. Ik sta nu al op de spamlijst van iedere beginnende spammer.
Nee ik snap niet zo goed wat je nou precies van mij wil ? Tell me. Moet ik een lolly gaan halen en het vieren ? Serieus, wat wil je nu ?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef Whuzz het volgende:
Moeilijk he, om op níet cynische toon toe te geven dat iemand gelijk had? Geeft niet hoor, nog een beetje volwassen worden en dan leer je dat ook
lol wut? Wat denk je dat jouw bitcoin miner doet? Juist, hashes ontcijferen. Hoe lang doet die over een block? juist, een paar minuten. Hoe lang duurt het dus om jouw wachtwoord te ontcijferen met een beetje CPU-farm (laat staan een 10k botnet)? ...quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash
"Je had gelijk Whuzz. Ik had je ook geen troll moeten noemen en in plaats daarvan even een topicje terug lezen, dan had ik wat geleerd en dit kunnen zien aankomen."quote:Op zondag 19 juni 2011 22:36 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Nee ik snap niet zo goed wat je nou precies van mij wil ? Tell me. Moet ik een lolly gaan halen en het vieren ? Serieus, wat wil je nu ?
"Je had gelijk Whuzz. Ik had je ook geen troll moeten noemen en in plaats daarvan even een topicje terug lezen, dan had ik wat geleerd en dit kunnen zien aankomen."quote:Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef Whuzz het volgende:
[..]
"Je had gelijk Whuzz. Ik had je ook geen troll moeten noemen en in plaats daarvan even een topicje terug lezen, dan had ik wat geleerd en dit kunnen zien aankomen."
De een zijn dood is de ander zijn brood. Da's pas zaken doen Piraniaquote:Op zondag 19 juni 2011 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
Een andere exchange is tradehill. Ik heb daar ook een account. Als jullie willen aanmelden via mijn link krijg ik referrer bonus. Als je dat niet wilt, gebruik dan de gewone link.
Donequote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
"Je had gelijk Whuzz. Ik had je ook geen troll moeten noemen en in plaats daarvan even een topicje terug lezen, dan had ik wat geleerd en dit kunnen zien aankomen."
Kunnen we nu eindelijk de strijdbijl begraven ?
En dan stiekem toch allebei de links dezelfde url meegeven?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
Een andere exchange is tradehill. Ik heb daar ook een account. Als jullie willen aanmelden via mijn link krijg ik referrer bonus. Als je dat niet wilt, gebruik dan de gewone link.
Klopt. Hoe groot is echter de kans dat ze juist mijn account er tussenuit vissen ? Denk dat als je bovenaan die lijst staat screwed bent.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:37 schreef Whuzz het volgende:
lol wut? Wat denk je dat jouw bitcoin miner doet? Juist, hashes ontcijferen. Hoe lang doet die over een block? juist, een paar minuten. Hoe lang duurt het dus om jouw wachtwoord te ontcijferen met een beetje CPU-farm (laat staan een 10k botnet)? ...
Daarom geef ik ook duidelijk aan waar de linkjes voor zijnquote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De een zijn dood is de ander zijn brood. Da's pas zaken doen Pirania![]()
Shit sorry, dat was echt niet de bedoeling, aangepast. (copypasta is lastig).quote:Op zondag 19 juni 2011 22:41 schreef Doodloper het volgende:
[..]
En dan stiekem toch allebei de links dezelfde url meegeven?
Natuurlijkquote:Op zondag 19 juni 2011 22:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Shit sorry, dat was echt niet de bedoeling
Jah, ik denk ook niet dat het risico groot is, tenzij je idd bovenaan staat en/of een dikke account had (wat ongeveer hetzelfde is meestal).quote:Op zondag 19 juni 2011 22:41 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Klopt. Hoe groot is echter de kans dat ze juist mijn account er tussenuit vissen ? Denk dat als je bovenaan die lijst staat screwed bent.
Haha ik dacht al zoiets, kan gebeurenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Shit sorry, dat was echt niet de bedoeling, aangepast. (copypasta is lastig).
43 + 2 op mtgoxquote:Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Haha ik dacht al zoiets, kan gebeuren
Hoeveel btc's heb jij nou nog?
Bovendien maak ik gebruik van LastPass om wachtwoorden mee te generen in de trand vanquote:Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Whuzz het volgende:
Jah, ik denk ook niet dat het risico groot is, tenzij je idd bovenaan staat en/of een dikke account had (wat ongeveer hetzelfde is meestal).
Noem me ouderwets, maar ik vertrouw op mijn geheugen om passwords per site te maken / onthouden. Als ik alzheimer krijg... dan ben ik wel dik de lulquote:Op zondag 19 juni 2011 22:45 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Bovendien maak ik gebruik van LastPass om wachtwoorden mee te generen in de trand van
#I8k0XqYxgZ^
Daar doe je wel even over om dat te bruteforcen
Handige bijkomstigheid is dat lastpass die wachtwoorden ook voor je onthoud. De ingebouwde wachtwoordmanager is niet beveiligd, LastPass wel.. maar als ze je LastPass account hacken ben je wel de sjaak
Nee. De hele database ligt op straat.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen exchange gekraakt, er is 1 account in verkeerde handen gevallen door een klunzig gekozen wachtwoord.
Handig, je wachtwoorden op die manier opslaan. Op 5 mei zijn ze gahacked dacht ik.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:45 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Bovendien maak ik gebruik van LastPass om wachtwoorden mee te generen in de trand van
#I8k0XqYxgZ^
Daar doe je wel even over om dat te bruteforcen
Handige bijkomstigheid is dat lastpass die wachtwoorden ook voor je onthoud. De ingebouwde wachtwoordmanager is niet beveiligd, LastPass wel.. maar als ze je LastPass account hacken ben je wel de sjaak
Ik weet niet op hoe veel sites jij zit, maar in mijn passwordsafe zitten inmiddels 200+ wachtwoordenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Noem me ouderwets, maar ik vertrouw op mijn geheugen om passwords per site te maken / onthouden. Als ik alzheimer krijg... dan ben ik wel dik de lul
Ja, dat begrijp ik nu ookquote:Op zondag 19 juni 2011 22:47 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Nee. De hele database ligt op straat.
Denken ze dat ze wellicht zijn gehacked. Maar nogmaals, met zulke sterke passworden is het vrijwel onmogelijk om dat te bruteforcen binnen een normale tijdspanne.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:47 schreef PiRANiA het volgende:
Handig, je wachtwoorden op die manier opslaan. Op 5 mei zijn ze gahacked dacht ik.
Deed ik vroeger ook in de trand van papegaai-NAAMVANSITE-nummer-speciaalkarakter, maar op een gegeven moment ging dat ook mis.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:47 schreef Whuzz het volgende:
Noem me ouderwets, maar ik vertrouw op mijn geheugen om passwords per site te maken / onthouden. Als ik alzheimer krijg... dan ben ik wel dik de lul
Zal ook zo ongeveer zo iets zijn. Ik heb een goed geheugenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:48 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik weet niet op hoe veel sites jij zit, maar in mijn passwordsafe zitten inmiddels 200+ wachtwoorden.
Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat je na je 50ste de wachtwoorden gaat vergeten.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik begeef me al bijna 20 jaar op internet, sinds ik een klein whuzzje was en het is nog nooit fout gegaan. Ik beschouw het als "proven in use"quote:Op zondag 19 juni 2011 22:50 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Denken ze dat ze wellicht zijn gehacked. Maar nogmaals, met zulke sterke passworden is het vrijwel onmogelijk om dat te bruteforcen binnen een normale tijdspanne.
[..]
Deed ik vroeger ook in de trand van papegaai-NAAMVANSITE-nummer-speciaalkarakter, maar op een gegeven moment ging dat ook mis.
En de eigenaar van een obscure site is te dom om NAAMVANSITE te veranderen in paypal, facebook of gmail?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:50 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Denken ze dat ze wellicht zijn gehacked. Maar nogmaals, met zulke sterke passworden is het vrijwel onmogelijk om dat te bruteforcen binnen een normale tijdspanne.
[..]
Deed ik vroeger ook in de trand van papegaai-NAAMVANSITE-nummer-speciaalkarakter, maar op een gegeven moment ging dat ook mis.
Bestaat het internet al zolang?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik begeef me al bijna 20 jaar op internet, sinds ik een klein whuzzje was en het is nog nooit fout gegaan. Ik beschouw het als "proven in use"
Haha blijkbaar nog niet. Iig geen last van gehad. Alle die wachtwoorden zijn inmiddels wel veranderd naar betere lastpass gegenereerde wachtwoordenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
En de eigenaar van een obscure site is te dom om NAAMVANSITE te veranderen in paypal, facebook of gmail?.
Respect ! Bij mij zat voordat ik lastpass gebruikte 'forgot password' onder een sneltoets.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik begeef me al bijna 20 jaar op internet, sinds ik een klein whuzzje was en het is nog nooit fout gegaan. Ik beschouw het als "proven in use"
Yup, iets langer nog. Maar in het begin van die 20 jaar ging het dan ook nog via een 9600 baud modem en was het internet nog in ASCIIquote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 22:55 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Haha blijkbaar nog niet. Iig geen last van gehad. Alle die wachtwoorden zijn inmiddels wel veranderd naar betere lastpass gegenereerde wachtwoorden
[..]
Respect ! Bij mij zat voordat ik lastpass gebruikte 'forgot password' onder een sneltoets.
Lijkt me echt baud om te surfen via zo'n traag modem... sorry kon het niet latenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, iets langer nog. Maar in het begin van die 20 jaar ging het dan ook nog via een 9600 baud modem en was het internet nog in ASCII
BBS toch eerst? In 1998 ben ik pas begonnen met 56k modem en KPN sponsoren.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, iets langer nog. Maar in het begin van die 20 jaar ging het dan ook nog via een 9600 baud modem en was het internet nog in ASCII
Volgens MagicalTux komt die terug op $17.5quote:
Het is wel wat groter denk ik maar er is een probleem met gehackte bitcoins die gedropt worden en daarnaast heb je nog de miners uit de begindagen die gaan verkopen omdat er rare dingen gebeuren.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:
Interessant om te zien dat de hele database bestaat ui slechts 60k users, waarvan sommigen onder hetzelfde mail adres. Dat onderschrijft ( helaas) mijn stelling dat bitcoin nog steeds héél erg klein is. 60K mensen die elkaar dus de afgelopen maand helemaal gek hebben lopen maken
Waarom denk je dat? Volgens de bitcoin charts vind 90+% van alle handel via MtGox plaats. MtGox heeft zo'n 60k users weten we nu, waarvan een aantal dubbele (zelfde mail).quote:
Er zijn ook users die tot nu alleen minen. Hoeveel er dat zijn?quote:Op zondag 19 juni 2011 23:07 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Volgens de bitcoin charts vind 90+% van alle handel via MtGox plaats. MtGox heeft zo'n 60k users weten we nu, waarvan een aantal dubbele (zelfde mail).
Denk je dan dat het veel groter is dan ergens tussen de 50-en 70k users? En zo ja, waarom?
Users die alleen minen, de coins 100% in hun wallet laten staan en niets verkopen toen bitcoin op $30 stond? Hoeveel denk je serieus dat dat er zijn? Die niet eens een MtGox accound hadden "just in case"? Denk je écht dat dat er meer dan een paar % zijnquote:Op zondag 19 juni 2011 23:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook users die tot nu alleen minen. Hoeveel er dat zijn?
en toch had je een MtGox account.quote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 23:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
en te veel vertrouwen in de klimmende koers.
twitter:newsycombinator twitterde op zondag 19-06-2011 om 23:05:07Mt. Gox trades rolled back, thief only got away with $1K in BTC http://j.mp/jv3Sze reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |