quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:38 schreef PiRANiA het volgende:
Alle (van mij) gekochte bitcoins zijn verstuurd
.
En nu in taal die ik ook begrijp?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik raad iedereen STERK aan te stoppen met deepbit!!
Zodra ze meer dan 50% van de totale netwerkcapaciteit hebben kunnen ze gaan klooien met de blockchain!!
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik raad iedereen STERK aan te stoppen met deepbit!!
Zodra ze meer dan 50% van de totale netwerkcapaciteit hebben kunnen ze gaan klooien met de blockchain!!
Dat is pure economie. Als één partij de meerderheid aan processingpower heeft ondermijnt dat het technische gedeelte!quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.
Shit, dus bitcoin moet back to the drawing board?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat is pure economie. Als één partij de meerderheid aan processingpower heeft ondermijnt dat het technische gedeelte!
ik begrijp het nog niet goed? wat kan een mogelijk gevolg zijn als iemand de meerderheid aan processorpower heeft?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zie deze post. Meer hier (zodra reddit weer werkt).
Één partij die de meerderheid aan processingpower heeft is NIET GOED.
De partij/groep met de meeste processingpower wordt 'vertrouwd'. Consequenties staan hier.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik begrijp het nog niet goed? wat kan een mogelijk gevolg zijn als iemand de meerderheid aan processorpower heeft?
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalenquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:58 schreef PiRANiA het volgende:
Ik was wel serieus over deepbit. Zet je deepbitminers uit voor de betrouwbaarheid van het netwerk!
Als je de statistieken ziet kun je zien dat deepbit sterk toeneemt in power. Verder staan bij bijna alle guides die je vindt over bitcoin deepbit uitgelegd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalen
Je komt nogal drammerig over zo.
Overigens is dit risico al erg lang bekend en uitvoerig besproken in het bitcoinforum. Bitcoin is in handen van een paar grote spelers. Deepbit, MtGox / MagicalTux + een paar mensen die samen ruim een miljoen bitcoins hebben.
Zie mijn eerdere verhaal over waarom ik zelf bitter weinig vertrouwen in bitcoin heb. Dingen roepen als "omg deepbit vormt een risico!!111one" is mijns inziens:
a) open deur
b) naief
c) selectief
Je begrijpt me niet. Ik ben het met je eens dat deepbit te groot is hoor en dat dat een risico is voor bitcoin. Maar het risico is nioet meer of minder groot dan MtGox of die paar spelers die samen 1/5e van alle bitcoins in handen heeft. Om nu over deepbit te gaan piepen en je kop in het stand te steken voor de andere dingen vind ik naief.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als je de statistieken ziet kun je zien dat deepbit sterk toeneemt in power. Verder staan bij bijna alle guides die je vindt over bitcoin deepbit uitgelegd.
Je hebt wel gelijk, maar om het netwerk betrouwbaar te houden moet het wel (duidelijk) gezegd worden...
Wat zijn jouw criteria voor een goed alternatief?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:18 schreef Doodloper het volgende:
Welke pool wordt er dan aangeraden / is een goed alternatief?
wat ik al eerder zei, zit zelf bij SWEpool.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:18 schreef Doodloper het volgende:
Welke pool wordt er dan aangeraden / is een goed alternatief?
Dit denk ik dus ook.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:16 schreef Whuzz het volgende:
En dit is dus weer een voorbeeldje van waarom ik denk dat bitcoin zichzelf om zeep helpt. Te weinig idealisten, teveel mensen die snel geld willen verdienen. Zorg dat je uitstapt voor het kaartenhuisje instort
Er is geen centrale authoriteit (zit in het design van bitcoin). Je zult érgens op moeten vertrouwen. In dit geval dus op de grootste groep.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
Thanks voor de uitleg. Waarom wordt het systeem niet gewoon gefixt ipv deepbit nu te benadelen?
Zou dat een praktisch nut hebben?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
wat ik al eerder zei, zit zelf bij SWEpool.
of we kunnen een FOK pool opzetten
Deze pool ken ik via een kennisquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
Een alternatief. Aanvullingen zijn welkom.
en wat maakt hun zo goed?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Deze pool ken ik via een kennis. Ze zijn snel en groeien
.
het systeem is gebaseerd op een (als ik het me goed herinner) doctoraalscript van een japanner. Die heeft het hele idee uitgedacht en uitgewerkt. Het hele concept wordt daar in beschreven en de manier waarop transacties gevalideerd worden is daarin dus ook bepaald. En dit is dus zoals het werkt. Elke node in het netwerk berekent afzonderlijk elke transactie. Op die manier wordt het dus heel moeilijk om "valse" transacties te doen of met "vals geld te werken". Totdat 50% van dat netwerk onder één partij (deepbit) valt... ik denk niet dat dit echt was voorzien in het doctoraalscriptquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:
Thanks voor de uitleg. Waarom wordt het systeem niet gewoon gefixt ipv deepbit nu te benadelen?
Wat is dan het nut van Bitcoin? Als je een non-profitpool gaat draaien?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:34 schreef Ralphmeister het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in het werk als je zelf een pool wil opzetten? We zouden dan misschien een soort van FOK non/weinig-profit pool kunnen draaien?
Het begint met een flinke investering. Het kan een poosje duren voor jouw pool een nieuwe block gevonden heeft en 50 BTC genereert. Maar voor het zover is willen de deelnemers wel al BTC's zien voor het werk dat ze voor je pool doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:34 schreef Ralphmeister het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in het werk als je zelf een pool wil opzetten? We zouden dan misschien een soort van FOK non/weinig-profit pool kunnen draaien?
Hij bedoelt dat de pool er zelf niets aan over zou houden, dus alle winst naar de deelnemers.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van Bitcoin? Als je een non-profitpool gaat draaien?
[/newb]
Ahh okéquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:38 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat de pool er zelf niets aan over zou houden, dus alle winst naar de deelnemers.
hoezo?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het begint met een flinke investering. Het kan een poosje duren voor jouw pool een nieuwe block gevonden heeft en 50 BTC genereert. Maar voor het zover is willen de deelnemers wel al BTC's zien voor het werk dat ze voor je pool doen.
inderdaad, en dan laat je de pool pas uitbetalen aan de deelnemers, als er een block completed is en deze 50 btc opgeleverd heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
hoezo?
als we het FOK only houden en het netjes verdelen onder de fokkers moet dat toch best te doen zijn?
En dan zit je na een tijd met bitcoins die niemand meer wil hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
hoezo?
als we het FOK only houden en het netjes verdelen onder de fokkers moet dat toch best te doen zijn?
Ok, succes met mensen je pool laten joinen dan. Je gaat ze dus hard aan het werk zetten, hun PCtjes gaan lekker stroom verbruiken en tot het moment dat de pool een keer BTC's genereert betaal je ze niets?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
hoezo?
Ik weet niet of je het saldo van de pool openbaar kan maken? Maar dan zou ik het niet erg vinden om te moeten wachten op een block en de 50 BTC welke dan naar rato worden verdeeld. Als dit allemaal wat minder doorzichtig is wat het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, succes met mensen je pool laten joinen dan. Je gaat ze dus hard aan het werk zetten, hun PCtjes gaan lekker stroom verbruiken en tot het moment dat de pool een keer BTC's genereert betaal je ze niets?
nee dat zeg maar alleen fokkers hieraan meedoenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ok, succes met mensen je pool laten joinen dan. Je gaat ze dus hard aan het werk zetten, hun PCtjes gaan lekker stroom verbruiken en tot het moment dat de pool een keer BTC's genereert betaal je ze niets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |