quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:38 schreef PiRANiA het volgende:
Alle (van mij) gekochte bitcoins zijn verstuurd
.
En nu in taal die ik ook begrijp?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik raad iedereen STERK aan te stoppen met deepbit!!
Zodra ze meer dan 50% van de totale netwerkcapaciteit hebben kunnen ze gaan klooien met de blockchain!!
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik raad iedereen STERK aan te stoppen met deepbit!!
Zodra ze meer dan 50% van de totale netwerkcapaciteit hebben kunnen ze gaan klooien met de blockchain!!
Dat is pure economie. Als één partij de meerderheid aan processingpower heeft ondermijnt dat het technische gedeelte!quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.
Shit, dus bitcoin moet back to the drawing board?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat is pure economie. Als één partij de meerderheid aan processingpower heeft ondermijnt dat het technische gedeelte!
ik begrijp het nog niet goed? wat kan een mogelijk gevolg zijn als iemand de meerderheid aan processorpower heeft?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zie deze post. Meer hier (zodra reddit weer werkt).
Één partij die de meerderheid aan processingpower heeft is NIET GOED.
De partij/groep met de meeste processingpower wordt 'vertrouwd'. Consequenties staan hier.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik begrijp het nog niet goed? wat kan een mogelijk gevolg zijn als iemand de meerderheid aan processorpower heeft?
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalenquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:58 schreef PiRANiA het volgende:
Ik was wel serieus over deepbit. Zet je deepbitminers uit voor de betrouwbaarheid van het netwerk!
Als je de statistieken ziet kun je zien dat deepbit sterk toeneemt in power. Verder staan bij bijna alle guides die je vindt over bitcoin deepbit uitgelegd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalen
Je komt nogal drammerig over zo.
Overigens is dit risico al erg lang bekend en uitvoerig besproken in het bitcoinforum. Bitcoin is in handen van een paar grote spelers. Deepbit, MtGox / MagicalTux + een paar mensen die samen ruim een miljoen bitcoins hebben.
Zie mijn eerdere verhaal over waarom ik zelf bitter weinig vertrouwen in bitcoin heb. Dingen roepen als "omg deepbit vormt een risico!!111one" is mijns inziens:
a) open deur
b) naief
c) selectief
Je begrijpt me niet. Ik ben het met je eens dat deepbit te groot is hoor en dat dat een risico is voor bitcoin. Maar het risico is nioet meer of minder groot dan MtGox of die paar spelers die samen 1/5e van alle bitcoins in handen heeft. Om nu over deepbit te gaan piepen en je kop in het stand te steken voor de andere dingen vind ik naief.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als je de statistieken ziet kun je zien dat deepbit sterk toeneemt in power. Verder staan bij bijna alle guides die je vindt over bitcoin deepbit uitgelegd.
Je hebt wel gelijk, maar om het netwerk betrouwbaar te houden moet het wel (duidelijk) gezegd worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |