Op welk kanaal zit je?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:09 schreef PiRANiA het volgende:
<Cusipzzz> MagicalTux: or is it technically impossible to restore the bids. the bids will create stability.
<MagicalTux> [04:07:58] <Cusipzzz> MagicalTux: or is it technically impossible to restore the bids. the bids will create stability. <- it is technically impossible
quote:<Bossland__> this is not fair, ppl with 100 btc stolen can piss off, but because an dude was stupid as hell and lost 500k coins .. there will be a rollback
Dat is echt bizar.quote:Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again.
Die hacker had dus toegang tot 1 account met veel bitcoins en hij heeft ze verkocht en daarna weer teruggekocht.. why ? Waarom niet meteen cashen ?quote:first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins.
Nog steeds de markt, hij start weer bij $17, en reken er maar op dat daarna de koers redelijk instortquote:Op zondag 19 juni 2011 21:13 schreef GuitarJJ het volgende:
Wat bepaald eigenlijk de prijs, als het teruggezet kan worden?
Zeker, aangezien veel mensen het vertrouwen in Mtgox zijn verloren. (en overstappen naar bijv. Tradehill)quote:Op zondag 19 juni 2011 21:14 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Nog steeds de markt, hij start weer bij $17, en reken er maar op dat daarna de koers redelijk instort
Dat kan blijkbaar niet ineens dat cashen, op deze manier heeft ie max gecashed en nieuwe bitcoins terug ipv de gestolen.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:14 schreef FRK1337 het volgende:
Ik snap er geen snars van:
[..]
Die hacker had dus toegang tot 1 account met veel bitcoins en hij heeft ze verkocht en daarna weer teruggekocht.. why ? Waarom niet meteen cashen ?
Lijkt de echte beurs wel.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef GuitarJJ het volgende:
MagicalTux: rolling back all trades for 24 hours because one tard had a bad password is not acceptable exchange behaviour
Kunnen gestolen bitcoins geblokkeerd worden dan ? Sorry, ik snap het echt even niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat kan blijkbaar niet ineens dat cashen, op deze manier heeft ie max gecashed en nieuwe bitcoins terug ipv de gestolen.
Heb ook geen idee en denk de dief ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:21 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Kunnen gestolen bitcoins geblokkeerd worden dan ? Sorry, ik snap het echt even niet.
Wachtwoorden gelukkig gecodeerd, scheelt weer een stukquote:Op zondag 19 juni 2011 21:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Zeer ernstig: MtGOX Account Database LEAKED
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=19543.0
Gelukkig dus geen ex-Sony topman aan het roer ! (Laten we eens alle accountdata in plaintext opslaanquote:Op zondag 19 juni 2011 21:26 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Wachtwoorden gelukkig gecodeerd, scheelt weer een stuktoch ga ik naar een andere trader
Ja echt hequote:Op zondag 19 juni 2011 21:27 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Gelukkig dus geen ex-Sony topman aan het roer ! (Laten we eens alle accountdata in plaintext opslaan)
Ik heb nog 22 Euro onderweg naar MTGox...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:36 schreef Jegorex het volgende:
Ik had gelukkig geen coins bij mtgox, heb er wel $22 staan.
Ik heb ¤100 op weg naar een nieuwe account op MTGox, ik hoop dat ik die in ieder geval niet kwijt ben.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Ik heb nog 22 Euro onderweg naar MTGox...
quote:https://support.mtgox.com(...)sed-account-rollback
The bitcoin will be back to around 17.5$/BTC after we rollback all trades that have happened after the huge Bitcoin sale that happened on June 20th near 3:00am (JST).
Service should be back by June 20th 11:00am (JST, 02:00am GMT) with all the trades reversed and accounts available.
One account with a lot of coins was compromised and whoever stole it (using a HK based IP to login) first sold all the coins in there, to buy those again just after, and then tried to withdraw the coins. The $1000/day withdraw limit was active for this account and the hacker could only get out with $1000 worth of coins.
Apart from this no account was compromised, and nothing was lost. Due to the large impact this had on the Bitcoin market, we will rollback every trade which happened since the big sale, and ensure this account is secure before opening access again.
UPDATE REGARDING LEAKED ACCOUNT INFORMATIONS
We will address this issue too and prevent logins from each users. Leaked information includes username, email and hashed password, which does not allow anyone to get to the actual password, should it be complex enough. If you used a simple password you will not be able to login on Mt.Gox until you change your password to something more secure. If you used the same password on different places, it is recommended to change it as soon as possible.
Nou? Wat heb je gezegd? Vertel..quote:Op zondag 19 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
Wow... ben je een avondje uit eten, kom je terug online en moet je "I told you so" zeggen...
Binnenkort heleboel 2e hands HD5*** Videokaarten 2e hands in de verkoop.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:08 schreef Whuzz het volgende:
Wow... ben je een avondje uit eten, kom je terug online en moet je "I told you so" zeggen...
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Binnenkort heleboel 2e hands HD5*** Videokaarten 2e hands in de verkoop.
Uh, ik heb al meerdere keren gezegd dat het feit dat 90+% van de handel in bitcoin via één persoon/website extreem riskant is. De site kan gehacked worden, of MagicalTux kan dood neervallen of gewoon besluiten er met de poen vandoor te gaan.quote:
Er is geen exchange gekraakt, er is 1 account in verkeerde handen gevallen door een klunzig gekozen wachtwoord.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In theorie ja. In de praktijk verloopt 90% van alle bitcoin transacties momenteel via MtGox. Als je in puur volume van die transacties gaat kijken is dat percentage nog hoger.
Als MtGox nu plots verdwijnt is bitcoin gewoon dood. (Denk even aan de ongedekte saldo's in bitcoins en dollars die dan gewoon verdwenen zijn)
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En een heleboel van die bitcoins die zitten te wachten op de koers bevinden zich in? Juist. MtGoX accounts. En wat gebeurt er als MtGox om valt, de beheerder besluit er met het geld vandoor te gaan, de site gehacked wordt, etc etc? You do the math.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dan raadt je neem ik aan ook iedereen af om MtGox te gebruiken? Dat is net zo'n gevaar voor de stabiliteit van bitcoin.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:08 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien prettiger als je mensen gewoon hun eigen keuzes laat bepalen
Je komt nogal drammerig over zo.
Overigens is dit risico al erg lang bekend en uitvoerig besproken in het bitcoinforum. Bitcoin is in handen van een paar grote spelers. Deepbit, MtGox / MagicalTux + een paar mensen die samen ruim een miljoen bitcoins hebben.
Zie mijn eerdere verhaal over waarom ik zelf bitter weinig vertrouwen in bitcoin heb. Dingen roepen als "omg deepbit vormt een risico!!111one" is mijns inziens:
a) open deur
b) naief
c) selectief
I. Told. You. So.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
het systeem is gebaseerd op een (als ik het me goed herinner) doctoraalscript van een japanner. Die heeft het hele idee uitgedacht en uitgewerkt. Het hele concept wordt daar in beschreven en de manier waarop transacties gevalideerd worden is daarin dus ook bepaald. En dit is dus zoals het werkt. Elke node in het netwerk berekent afzonderlijk elke transactie. Op die manier wordt het dus heel moeilijk om "valse" transacties te doen of met "vals geld te werken". Totdat 50% van dat netwerk onder één partij (deepbit) valt... ik denk niet dat dit echt was voorzien in het doctoraalscript
Maar goed, als de eigenaar van Deepbit te goeder trouw is én de boel niet gehacked wordt is er niets aan het handje. Datzelfde geld voor MtGox / MagicalTux en de paar "grootcoin" bezitters.
Als één van die partijen om wat voor reden dan ook de boel wil verzieken of zijn eigen winst pakken, dan is het mijns inziens einde bitcoin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, omdat er wat mining rigs gaan stoppen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er een BTC exchange gekraakt is?
Wat wil je dat ik zeg ? Congrats ? Jouw scenario is inderdaad uitgekomen. Kan er weinig tegen inbrengen. Good for you !quote:Op zondag 19 juni 2011 22:28 schreef Whuzz het volgende:
De history of the future over Bitcoin door Nostradamus aka Whuzz
Moeilijk he, om op níet cynische toon toe te geven dat iemand gelijk had? Geeft niet hoor, nog een beetje volwassen worden en dan leer je dat ookquote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik zeg ? Congrats ? Jouw scenario is inderdaad uitgekomen. Kan er weinig tegen inbrengen. Good for you !
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash en Salted. Tenzij je een wachtwoord als qwerty hebt gebruikt of 1234 hoef je je niet zo heel druk te maken. Ik maak me eerder drukker over m'n mail adres. Ik sta nu al op de spamlijst van iedere beginnende spammer.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef PiRANiA het volgende:
Trouwens, als je op mtgox hetzelfde wachtwoord gebruikte dan op andere sites: veranderen!
Echt een enorm grote faal inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef Whuzz het volgende:
Lol, de hele MtGox database ligt online. Mijn god wat ben ik blij dat ik een compleet nieuw paswoord heb verzonnen en mijn spam-gmail account heb gebruikt om daar te reggen
Okee, okee, alleen als je een wachtwoord hebt <6 tekens dan. Maar dan nog ben je niet zeker.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash en Salted. Tenzij je een wachtwoord als qwerty hebt gebruikt of 1234 hoef je je niet zo heel druk te maken. Ik maak me eerder drukker over m'n mail adres. Ik sta nu al op de spamlijst van iedere beginnende spammer.
Nee ik snap niet zo goed wat je nou precies van mij wil ? Tell me. Moet ik een lolly gaan halen en het vieren ? Serieus, wat wil je nu ?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef Whuzz het volgende:
Moeilijk he, om op níet cynische toon toe te geven dat iemand gelijk had? Geeft niet hoor, nog een beetje volwassen worden en dan leer je dat ook
lol wut? Wat denk je dat jouw bitcoin miner doet? Juist, hashes ontcijferen. Hoe lang doet die over een block? juist, een paar minuten. Hoe lang duurt het dus om jouw wachtwoord te ontcijferen met een beetje CPU-farm (laat staan een 10k botnet)? ...quote:Op zondag 19 juni 2011 22:35 schreef FRK1337 het volgende:
[..]
Wachtwoorden zijn toch ge-encrypt met MD5 Hash
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |