Ja ik had hem (te laat) door!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef sigme het volgende:
Jeetje Maria, een plaatje zoeken kan achteraf wel, de titel kiezen maar 1 keer!
Gevoelige gedichten en snaren!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kudt, vergeten de TT te veranderenIk wist dat ik iets vergat, ik wist alleen niet wat!
Kan iemand het veranderen in "Verdomd gevoelig" oids
Ik hou toch van je hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 14:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja ik had hem (te laat) door!D'oh
Edit: merci modje!
Dat is dus precies wat we op het werk met 1 collega hebben. Ik heb het wat minder, want ik zie haar maar 1x per 2 weken. Ze weet heel goed dat ze zelf het probleem is ik ben ook TE gevoeligquote:Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nog even mijn 2 cent, maar ik ben al die zogenaamde gevoelige/gevoelsmensen toch zo beu hè. In de praktijk betekent dat schermen met al die gevoeligheid bij iemand vooral een enorm egocentrische houding, en zichzelf op een hoger plan zetten dan de rest van de mensheid (ongevoelige apparaten die ze er zijn!), terwijl er wordt verwacht dat zíj wel zoveel mogelijk worden ontzien: ze zijn immers zo gevoelig!
Mensen kwalijk nemen dat ze op je hart trappen terwijl je het voor hun voeten hebt gegooid, been there, done that, got the t-shirt and burned it ten years ago.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn?Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt
Oh, ik ben wel een oude ziel. Ik was al heel vroeg chagrijnigquote:
quote:
http://www.indigokinderen.nl/quote:PRAKTIJK VOORBEELD
Een leerkracht in groep 4 heeft in haar privéleven ernstige relatieproblemen. Ze waakt er uiteraard zorgvuldig voor dat ze die problemen niet in de klas laat merken. Maar Johan, een indigokind, pikt op de een of andere manier toch haar emoties op. Hij reageert hierop door heel erg druk te worden in de klas. Bovendien kan hij zich nauwelijks meer concentreren en is hij af en toe heel boos op klasgenootjes. Goed beschouwd laat Johan precies zien wat de onbewuste en onderdrukte emoties van zijn juf zijn. Het probleem is echter dat niemand een verband legt tussen het gedrag van Johan en de huiselijke problemen van zijn juf. En de juf, die door alle toestanden bij haar thuis al bijna helemaal aan het eind van haar latijn is gekomen, kan het gedrag van Johan helemaal niet meer aan en probeert daarom de ouders van Johan ervan te overtuigen dat hij ADHD heeft. Maar als Johan thuis is, is er niets aan de hand en wijst geen enkel aspect van zijn gedrag op ADHD.
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluidenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:18 schreef Mini. het volgende:
Net zoiets als mensen die zich heel snel aan dingen storen (geluidjes ofzo), en daar stoor ik me dan weer aan want in veel gevallen is "gevoelig" gewoon een ander woord voor aansteller. Tot op zekere hoogte kun je ook gewoon kiezen om je ergens wel of niet aan te ergeren (of er dan in elk geval je mond over te houden tegen mensen die nergens last van hadden tot jij begon te zeuren).
Jawel heur. Ik voel mij zeer tekort gedaan door al die hufters die het met mij uitmaakten, maar als ik eens goed nadenk was ik hen al eerder zat. Ik durfde er alleen zelf geen end aan te maken, dan maar volhouden, en dan kwaad zijn als zij de stekker eruit trekkenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn?Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt
Ja hoor, ik gaf het al toen toen ik zei dat misschien ik wel de gevoelige ben, dat ik op deze manier rekening met hem houd.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".quote:Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek
. En daarom is het goed dat ik alleen woon
.
oh ja, dat heb ik ook wel jaquote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek
.
Of met brieven met vergelijkingen erin over bloemen, tuinmannen en tuintjesquote:Op zondag 5 juni 2011 14:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Gooi het eruit!!!!
Maar wel een beetje waar. Te gevoelige mensen wantrouw ik ook altijd een beetje en ze moeten ook niet met slechte gedichten aankomen.
nog zo'n reden waarom ik het niet zo goed zou doen in het onderwijsquote:Op zondag 5 juni 2011 14:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.quote:Zou u aub niet zoveel willen veranderen aan de onrustmedicatie? Het is nu rustig op de afdeling en dat willen we graag zo houden.
Ja, dát. Ik weet dat ik soms kritiek te persoonlijk opvat, maar na 2 seconden nadenken weet ik ook dat ik overdrijf.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh ja, dat heb ik ook wel ja
vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn...
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
[..]
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Uhm nee, ik geloof dat ik het meestal probeer te verbergen en ben dan zelf de enige met een rotavond. Behalve als ze vragen wat er is, dan kunnen ze het geklaag krijgenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken?Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
[..]
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!![]()
![]()
Oh dat soort dingen kan ik echt heel slecht tegenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
[..]
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
[..]
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!![]()
![]()
wat zijn dat dan weer?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:39 schreef Laureline het volgende:
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt
Noem het als verbeterpunt op je voortgangsgesprek (dat is het goede woord: in een jaar doet men gewoonlijk: planningsgesprek (doelen stellen), voortgangsgesprek (voortgang besprekenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.
Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen
"JAAA TSJAKKAAAA WE GAAN NU LEREN BUITEN PLASSEN, TSJAKKAAAA!!"quote:Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
Je geeft aan dat je het van jezelf weet en dat je je er niet door van de wijs laat brengen, wat willen ze nog meer. Misschien hebben ze nog wel tips voor je.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.
Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen
Nouja, ik ben me net aan het inlezen, maar ik zie al wel dat ze buitengewoon begaafd en vooral zeer gevoelig zijnquote:
Nadat ik het geevalueerd had met collega's dus wel ja.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch?
Niet heel vreemd, ik moest bij het zien van de naam ook aan ratelband denken.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
Ik denk dat kristalkinderen ZO gevoelig zijn dat ze al breken als je met een verkeerde blik naar ze kijktquote:Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nouja, ik ben me net aan het inlezen, maar ik zie al wel dat ze buitengewoon begaafd en vooral zeer gevoelig zijnNiet zoals gewone kinderen, zeg maar.
maar ze kunnen ook mooi glimmen en shinen als ze in hun ontwikkeling gestimuleerd worden en in het juiste licht worden gezetquote:Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik denk dat kristalkinderen ZO gevoelig zijn dat ze al breken als je met een verkeerde blik naar ze kijkt![]()
En mooi doel Sigme, van dat liegen. had je dat ook nodig in je werkfunctie?
De waarheid zeggen op aan manier zodat een ander het niet doorheeft? Of als grapje waardoor ze het ook niet geloven.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:41 schreef Laureline het volgende:
Whehe, kreeg je nog handige tips? Ik ben echt een voorbeeld van iemand die alleen maar van zichzelf denkt dat ze heel goed kan liegen, maar ik vrees dat het eigenlijk vies tegenvalt.
Ik ben eens bij een show van hem geweest herinner ik me nuquote:
Maar dat is ook gewoon iets dat je moet leren, volgende keer is het misschien al minder dan een dagdeel.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nadat ik het geevalueerd had met collega's dus wel ja.
Maar het belemmert m'n concentratie dus wel een dagdeel![]()
Cali, ik herken het. Evaluaties en feedback is(?) altijd tissue-time. Maar ik geloof dat daarover al e.e.a. gezegd was door mij.
Ik vind dat juist een mooie eigenschapquote:Op zondag 5 juni 2011 14:50 schreef sigme het volgende:
Dat van dat liegen was bij een cursusdag, verplicht door de baas aan al het personeel. Met eneagrammen en andere totaal ongefundeerde meuk (kernkwadranten herinner ik me). En een cursusleider die verkondigde dat het leven vroeger veel eenvoudiger was. Tsja. Dan heb je aan mij een verkeerde, en ondanks mijn des ochtends gestelde doel heb ik veelal mijn versie van de waarheid ter berde gebracht.
Mijn cursusgenoten fluisterden me complimenten toe in de pauze.
Als het gewoon werkgerelateerd is lieg ik of het gedrukt staat hoor.
Nee, mijn ambitie is ècht gemakkelijk en vlotjes kunnen liegen. Zodat je op presentaties vol overtuiging kan zeggen dat je precíes gedaan hebt wat zij hebben gevraagd in je ontwerpen, terwijl je natuurlijk helemaal een andere richting bent opgegaan omdat hun ideeën volstrekt belachelijk waren.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef loveli het volgende:
[..]
De waarheid zeggen op aan manier zodat een ander het niet doorheeft? Of als grapje waardoor ze het ook niet geloven.
en als je ze bij andere juweeltjes van (kristal)kinderen plaatst worden ze nog meer waardquote:Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar ze kunnen ook mooi glimmen en shinen als ze in hun ontwikkeling gestimuleerd worden en in het juiste licht worden gezet
Is in zo'n geval deze tactiek niet slim:quote:Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Laureline het volgende:
Als een samenwerking goed gaat, hoef ik godzijdank helemaal niet te liegen, maar er zijn wel eens opdrachten waar ik in terechtkom waarbij liegen de enige oplossing lijkt te zijn, omdat mensen bepaalde ideeën hebben waarvan ik weet dat ze helemaal niet gaan werken. Maar dat zijn dan zulke macho's of gevoelsmensen dat je dàt zeker niet tegen ze kan zeggen.
Dat tweede zeggen ze volgens mij echt alleen in films of seriesquote:Op zondag 5 juni 2011 15:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is in zo'n geval deze tactiek niet slim:
- 'Oh ja, ik begrijp wat u bedoelt. Hier een schets'
* 'Nou, dit is niet .... Hey, eigenlijk is dit beter!'
Wat ben jij streng zegquote:Op zondag 5 juni 2011 13:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Eet je dan elke dag een punt taart? Of gaat een taart in 1 dag op en eet je 1 punt. Of een kwart taart?
Hoeveel groente eet je gewoonlijk op een dag?
En je zal echt iets aan die lunch moeten doen. Noedels eten omdat je niet van klef brood houdt is een smoesredenering eerste klas. Salade van tevoren maken, salade kant & klaar kopen bij de supermarkt, brood & beleg mee, roggebrood eten, bakje met een gekookt ei, een handje nootjes en wat plakjes worst plus wat tomaatjes mee, bak yoghurt met wat fruit en muesli mee, er zijn talloze mogelijkheden, anders dan noedels eten vanwege klef brood.
Als ik niet alleen zou wonen, zou ik ook zo vaak taart bakken. Taartquote:
Ik vind het al goed dat je dat aanvoelt. Ik was er één die dan vol vuur riep: Huh? Dat meen je niet!! Natuurlijk gaat dat niet werken! En dan een hele riedel waarom niet en hoe het dan wel moest. Dat werkte soms wel prima, maar soms ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Laureline het volgende:
Als een samenwerking goed gaat, hoef ik godzijdank helemaal niet te liegen, maar er zijn wel eens opdrachten waar ik in terechtkom waarbij liegen de enige oplossing lijkt te zijn, omdat mensen bepaalde ideeën hebben waarvan ik weet dat ze helemaal niet gaan werken. Maar dat zijn dan zulke macho's of gevoelsmensen dat je dàt zeker niet tegen ze kan zeggen.
Ik lieg weinigquote:Op zondag 5 juni 2011 15:08 schreef Floria het volgende:
[..]
Wat ben jij streng zeg
Het komt dan neer op een stuk taart 1x per twee dagen ofzo. En ja die lunch daar zal ik mee gaan spelen. Zag al wel een paar fijne salade tips waarvoor dank
Het is niet handig dat ik m'n betweterige mond niet kan houden in situaties waarin het echt niks toevoegt (of erger).quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een mooie eigenschap
Ja, dat is dan ook weer zo. Maar dat vind ik alsnog beter dan A zeggen en ondertussen B bedoelenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is niet handig dat ik m'n betweterige mond niet kan houden in situaties waarin het echt niks toevoegt (of erger).
Nee, ik spijbel vandaagquote:Op zondag 5 juni 2011 15:06 schreef loveli het volgende:
Over werk gesproken, is het weer rustig in Maison Lau?
Het grappige is wel, dat als iets eenmaal af is en er goed uitziet, mensen heel snel geneigd zijn te denken: Oja, dat is precies wat ik wilde!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind het al goed dat je dat aanvoelt. Ik was er één die dan vol vuur riep: Huh? Dat meen je niet!! Natuurlijk gaat dat niet werken! En dan een hele riedel waarom niet en hoe het dan wel moest. Dat werkte soms wel prima, maar soms ook niet.
Was beter geweest als ik daar onderscheid in had kunnen maken. Ik kon dan ook het beste met regisseurs overweg die zich niet in hun kruis voelden aangetast indien tegenspraak.Wat natuurlijk sws wel de leukste mensen zijn, maar ja. Het is slimmer om mensen te bespelen. Nou ja, ik was jong, zullen we maar zeggen. Nu doe ik het wel beter, maar als ik ergens erg sterke gevoelens voor heb, dan kan ik dat niet heel goed verbergen. Het lukt dus alleen als het mezelf niet zoveel doet.
en dit moest ik gewoon even quoten want het is zoooooo waar!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:18 schreef Mini. het volgende:
in veel gevallen is "gevoelig" gewoon een ander woord voor aansteller
Pleeglaurelientje?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef Laureline het volgende:
Waarom doet iedereen zo geshockeerd over 3 x per week taart? Als ik dagelijks me vergrijp aan witte wijn, bier, chips, gesuikerde snoepmix en chocola hoor ik daar niemand over![]()
Ik wou net zeggen! Ik eet heel vaak vruchtenvlaai en appeltaart, zo kom ik aan mijn vitamientjesquote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef Laureline het volgende:
Waarom doet iedereen zo geshockeerd over 3 x per week taart? Als ik dagelijks me vergrijp aan witte wijn, bier, chips, gesuikerde snoepmix en chocola hoor ik daar niemand over![]()
En één van de vragen in de hypergevoeligheidssyndroomtest is: Heeft u last van: pijn?Ja, zo praat je iedereen wel een nieuwetijdsindigokristalkindstoornis aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
Ja! En dat ze dan denken dat zij het eigenlijk hebben bedacht!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:29 schreef Laureline het volgende:
[..]
Het grappige is wel, dat als iets eenmaal af is en er goed uitziet, mensen heel snel geneigd zijn te denken: Oja, dat is precies wat ik wilde!
Is dat bij je stomme of je leuke collega's?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef Syrena het volgende:
Ja, nadeel van twee banen: twee functioneringsgesprekken EN twee beoordelingsgesprekken![]()
Ik ga in mijn beoordelingsgesprek wel aankaarten dat ik het stom vind dat op 1 plek mijn klantvriendelijkheid als uitstekend wordt gezien en op de andere een verbeterpunt blijft. Echt
Ok, wat is je plan met de taart?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:14 schreef Floria het volgende:
hahaha LOL. Ja ik ben een echte bakmuts. Tis therapie voor me. Of nee meer meditatie. Ik geef het meeste weg maar ja, proeven moet he
En groenten. Ik eet denk ik wel zeker 300gram groenten per dag. I likes veggies.
Zeker, maar gecombineerd met de wens 15 kilo af te vallen is het toch een aandachtspuntje.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:41 schreef Mini. het volgende:
De een eet taart, de ander chips of friet of koekjes. Als je naast die taart geen andere ongezonde dingen eet valt het toch best mee? Misschien nog wel beter dan allerlei bewerkte troep uit de supermarkt.
quote:Op zondag 5 juni 2011 15:30 schreef Amsel het volgende:
Wat gaan jullie snel vandaag! Heb dit topic nog niet bijgelezen, maar zag dit in het vorige topic:
[..]
en dit moest ik gewoon even quoten want het is zoooooo waar!
True, maar al die heilige boontjes hier die zo verbaasd zijn over drie keer taart eten ook heus wel drie keer per week iets ongezonds.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker, maar gecombineerd met de wens 15 kilo af te vallen is het toch een aandachtspuntje.
Eensch. Ik weet dat we hier vooral hameren op genoeg eten en daar ben ik helemaal voor, maar het afvallen zal toch érgens vandaan moeten komen en 3x in de week taart lijkt mij te veel van het goede.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker, maar gecombineerd met de wens 15 kilo af te vallen is het toch een aandachtspuntje.
Ik kom niet aan navels.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
Ik herken die naveltjes zelf niet. Dus zou er geen antwoord op kunnen geven. Ik zou ze opeten. Hoe meer tuinboon hoe beter?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
Try mequote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Mini. het volgende:
[..]
[..]
True, maar al die heilige boontjes hier die zo verbaasd zijn over drie keer taart eten ook heus wel drie keer per week iets ongezonds.
Wat is daarquote:Op zondag 5 juni 2011 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga binnenkort scones bakken voor m'n afcheid op 't werk! En wil ook clotted cream maken
O, ik ben best dienstbaar geloof ik. In mijn werk dan, niet in het huishoudenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! En dat ze dan denken dat zij het eigenlijk hebben bedacht!
Ik vond het een frustrerend beroep. Veel te dienend. Bovendien, op den duur deed ik veel commercials en dan had je ineens met heel veel meningen te maken. Dus behalve de regisseur ook nog de klant en de creatieven. Liefst drukten die allemaal een eigen stempel en liefst ook een andere stempel dan de ander.
Ik ben blij dat ik nu zelf bepaal wat goed is.
Zolang het deeg enigszins gezond is en de vulling vooral uit groente bestaat, kan het toch best. Dat maak ik mezelf in elk geval wijs... Net als pizza eigenlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zat laatst nog te denken dat ik misschien maar es moest opzoeken of scones ook volkoren konden![]()
En ik eet uiteraard genoeg ongezonds
Was meer verbaasd over de frequentie van hetzelfde sóórt ongezond
![]()
Hartige taarten zijn ook lekkerMaar volgens mij zijn die ook niet supergezond veelal? iig niet die die ik maak/lekker vind
Dan word ik heel afstandelijk en wil dan weg, hakken in het zand!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Nee, da's lekker!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef Laureline het volgende:
En één van de vragen in de hypergevoeligheidssyndroomtest is: Heeft u last van: pijn?Ja, zo praat je iedereen wel een nieuwetijdsindigokristalkindstoornis aan.
Oh, thanks voor de tip! Ik had juist een recept waarin je 20 minuten ofzo moest mixen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Muffins zo kort mogelijk mixen! Er staat een heel goed recept hier op Fok, zoeken op "muffins, goede" (nu op iphone, lastig zoeken).
Makro, kopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
het is 1. niet zo makkelijk en 2. zo vet als maar zijn kan
Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. (quote:Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Billy: uit de guacamole enzo haal ik dat het een Mexicaans/Zuid Amerikaans restaurant was? Dat zijn veelal nogal carnivoren inderdaad, weinig vega-spul te vinden in die keukens geloof ik
Desalniettemin wel vervelend inderdaad, dat er zo weinig keuze is. Had mn zus ook toen ze nog vegetariër was, bij de Chinees veelal een soort tjap tjoy variant met tofu ofzo
zo'nquote:Op zondag 5 juni 2011 15:54 schreef Probability het volgende:
Als ik alles zelf beter kan, en zo een goede kok ben ik niet, dan ben ik wel een klein beetje teleurgesteld ja
Ja dat heb ik ook heel ergquote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
.
Oh dan is het al helemaal raar!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. (!!!)
Oeh, roti.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groentenNiet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo
![]()
O: drie kleine afbakbroodjes met twee gekookte eieren
T: half pakje sultana (dus 1 zo'n koekje)
L: twee sneetjes brood met kaas
D: rotiiiimet kippenvleugeltjes en veeeel kouseband
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef sigme het volgende:
[..]
zo'n
Ja, je bent veeleisend. Maar van een restaurant mag je best redelijk wat eisen op het gebied van menu en bereiding. En je mag er ook best wat van zeggen als ze belachelijk weinig vegetarisch eten op de kaart hebben staan en zéker als ze geen moeite kunnen (dus willen) nemen om een gerecht voor je aan te passen tot iets eetbaars. Een fatsoenlijke kok legt daar juist eer in.
Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...
Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groentenNiet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo
![]()
O: drie kleine afbakbroodjes met twee gekookte eieren
T: half pakje sultana (dus 1 zo'n koekje)
L: twee sneetjes brood met kaas
D: rotiiiimet kippenvleugeltjes en veeeel kouseband
Het is een strandtent én een restaurant. Het is toch niet zo dat doordat een restaurant aan het water staat de kwaliteit van het eten minder wordtquote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...
Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn
Zo stel ik me een strandtent wel voor jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef sigme het volgende:
Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?
De voorgerechten waren gemiddeld 12 euroquote:
Zeg dat dan meteenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Probability het volgende:
De voorgerechten waren gemiddeld 12 euroDus ik had er wel *iets* van verwacht!
Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen ...quote:Op zondag 5 juni 2011 16:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook heel erg!!!!
Wat helpt is om dan de tv aan te zetten/muziek op te zetten.
Ik heb het eigenlijk vooral met familieleden
Ik kruid / stoof de kip zelf jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oeh, roti.Maak jij die zelf, of de vulling dan?
Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van zequote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.
Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.
O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.
Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.
O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van zeokee, het is niet normaal dat ze geen vegetarisch eten op de kaart hebben staan, maar met de hele tijd nee maren kweek je weinig goodwill. Terwijl mensen juist eerder openstaan voor opbouwende kritiek als je eerst een beetje meegeeft.
Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:14 schreef Probability het volgende:
[..]
Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?
Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*quote:Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen .... Ik lees boeken, zodat ik me kan afsluiten van mn omgeving en niet overal op hoef te letten.
True enough, de hoeveelheid groenten is idd veelal om van te huilen bij restaurantsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.
Overigens valt voor vleeseters de keuze aan gezonde dingen ook tegen hoor, dan is er ook vaak genoeg geen andere optie dan een salade.
Die neemt toch geen bestellingen op?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoekenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*
Ja dat vind ik raar. Dat had ik ook al toen ik nog wel vlees/vis at.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Laureline het volgende:
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten
Wat voor kruiden gebruik je?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik kruid / stoof de kip zelf ja, en ik kook de kouseband, maar da's niet echt veel moeite
Aardappels laat ik vanuit te-zwaar-overwegingen de laatste tijd weg
![]()
De roti zelf maken begin ik idd niet aan, die halen we gewoon bij de toko
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbijquote:Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.
Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks.
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten
Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens
O, ik zit altijd te voetwippen of te doedelen. Daarom blijf ik zo slank ondanks de hoeveelheid eten die ik dagelijks verstouwquote:Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
Nee, roti halen is hier riskantquote:
Ging die theorie van jouw meneer maar voor mij op.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten
Toe maarquote:Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbijPepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten
Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
Prima als jij dat onzin vindt hoor!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef Probability het volgende:
[..]!
Jezus wat een onzinWe leven in 2011 kom op zeg.
En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
Nja hangt er van af of ik zin heb om de knof te snijden / persenquote:
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnettequote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
het is ook lekker, mits goed klaargemaakt, maar variatie is vaak niet te vindenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
Ik ben bang dat het dan meer groentepastaovenschotel wordt, in plaats van groentelasagna.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nee, roti halen is hier riskantZijn vriendje en ik beide eens heel ziek van geworden dus nu durven we niet meer. Jammer wel, want het smaakte prima
Overigens weet ik niet waarom je zelf maken riskant vindt? Ik denk altijd maar zo, als het smaakt is het geslaagd![]()
Nee kan prima.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes.
Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
Lascolette!!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnette
De roti zelf idd jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:28 schreef Probability het volgende:
[..]
Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.
Nee het is onzin dat ik buiten de boot val en daar voor kies.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Prima als jij dat onzin vindt hoor!![]()
Mijn ervaring is anders. Daarnaast, als ze al vega hebben dan is het 'een caprese salade' voor en een 'groentelasagne' als hoofdgerecht...lekker creatief
! Het jaartal heeft er weinig mee te maken. Feit is dat mensen er geen rekening mee houden. Dat het anders zou moeten, ja, dat vind ik ook, maar realiteit laat zien dat het vooralsnog slecht gesteld is
en dan weet je dus ook wat je van een gemiddeld restaurant kunt verwachten... helaas
Meegemaakt:quote:Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De roti zelf idd ja![]()
Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zettenHet vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero
Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.quote:
Ja........ Iedere tent heeft zijn eigen 'echte' recept. Wel grappig die verschillen en de trots daar achterquote:Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De roti zelf idd ja![]()
Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zettenHet vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero
Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerderquote:Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef Probability het volgende:
[..]
Meegemaakt:
-Geen kouseband maar sperzieboontjes of te harde kouseband
-Droge piepers, die 'kerrie saus' is heel belangrijk. De aardappels moeten er mee doordrenkt zijn
En een goede pannenkoek is idd ook belangrijk
Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis.quote:
I might just do that, zou ik zeggenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.
Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurantquote:Op zondag 5 juni 2011 16:36 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis.
Vast de reden dat ik te dik ben.
Riskant als in: het is moeilijk om echt lekkere roti te maken aangezien de meeste rotizaken er ook niet echt over eens zijn. Niet dat het gevaarlijk is of zoquote:Op zondag 5 juni 2011 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerder![]()
Maarja, da's dan misschien 'onwetenheid'? Als je gewoon een puik recept volgt en weet dat er een verschil is tussen sperzies en kouseband is er niks riskants aan, behalve dan in zoverre dat sommige mensen zelfs met aardappels koken hun keuken in de fik kunnen zetten ofzo
Ja maar bovenop een gerecht waar wel al andere carbs in zitten, dan vind ik het toch weer té slecht.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:37 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurant![]()
!
Dan vraag je er toch frietjes bij?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes.
Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
quote:
Neem je een groente supplement en een portie friet. En nog een soepje oid.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ja maar bovenop een gerecht waar wel al andere carbs in zitten, dan vind ik het toch weer té slecht.
Het is niet rationeel, I know...
Nee, voor bij m'n boterhamquote:
Stimmt!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Laureline het volgende:
De strandtenten hier in Scheveningen en Kijkduin zijn bijna allemaal duurder dan normale restaurants in de stad, terwijl het gewoon opwarm/bijelkaarmikvoedsel van de groothandel is. En als ze dan ook nog eens een stel debielen in de keuken hebben staan ipv koks (ik herinner me serieus een salade waar rauwe blokjes spek doorheen zaten) is dat heel frustrerend.
Over indisch eten gesproken, ik heb donderdag in een restaurant gebraden kip op met een ananaschutney. Zo lekker.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Ik ga een dezer dagen weer es gado gado etenMet de heel lekkere satésaus van de toko!
Oe ja! Zoet met hartig is lekkerquote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Over indisch eten gesproken, ik heb donderdag in een restaurant gebraden kip op met een ananaschutney. Zo lekker.
Ik heb de 4 uurtjes die ik moest maken gemaakt jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
De dames die moesten werken vandaag: is er nog wel wat van gekomen?.
Oh, dat is lief!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
Roti is heerlijk!Toen ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis lag, had de moeder van mijn kamergenoot roti gemaakt en ik mocht mee eten
![]()
Nee.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
ik heb mijn essay bijna afquote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
Zeker, we hebben ook ijsjes gehaald samen. Had echt geluk met haar.quote:
Maar dan heb je dus weer geen volwaardig hoofdgerecht, dat zei je net zelf.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Neem je een groente supplement en een portie friet. En nog een soepje oid.
*boks*quote:Op zondag 5 juni 2011 16:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee.Ik heb geloof ik 4 zinnen getikt....
Ik krijg bezoek. Over een kwartier.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:44 schreef Mini. het volgende:
[..]
*boks*
Ik ga maar eens achter de computer uit, ofzo...
Iets is beter dan niets.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik krijg bezoek. Over een kwartier.
Misschien kan ik nog wel 3 zinnen tikken.
Ik heb niet zoveel geschreven, maar wel een aantal goede invallen gehad en een goede hoofdstukstructuur bedacht, dat is toch iets.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:46 schreef Mini. het volgende:
[..]
Iets is beter dan niets.
Als ik inspiratie had zou ik hem naar je sturen!
Zeven pagina's. Maar ik heb hier dan ook niet zo fanatiek mee zitten posten. Al een hele tijd niet, eigenlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben al blij dat ik het heb overleefd, want ik had echt zo'n hooikoorts vanochtend. Nu gaat het wel weer iets, hoewel m'n adem raar piept. Lijkt wel astma. Nou ja, nog een kwartiertje!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
O dat vind ik prima hoor, eiwitten komen een andere keer dan wel weer.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:44 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus weer geen volwaardig hoofdgerecht, dat zei je net zelf.
Bottom line: vegetariërs zijn niet snel tevreden.
Oh dat is al heel wat, dan weet je de volgende keer in elk geval wat je moet schrijven.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel geschreven, maar wel een aantal goede invallen gehad en een goede hoofdstukstructuur bedacht, dat is toch iets.
Model worden is iig niet alleen nu een droombaan.
Ja, ik heb niet de hele middag zitten niksen.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:50 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oh dat is al heel wat, dan weet je de volgende keer in elk geval wat je moet schrijven.
Kurhaus?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:09 schreef Probability het volgende:
Het is een strandtent én een restaurant.
Dat ziet er een stuk beter uit!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:59 schreef conleche het volgende:
Ik doe ook een lijstje:
O: gekookt eitje, bruin bolletje met kaas en ham
L: 2 bruine bolletjes met zelfgemaakte kip/kerrie en sla/komkommer
T: volle kwark met citroensap, zoetstof en frambozen
T: wodka, katjang
D: groentenlascolette
Even teruglezen, GB.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Goodbye het volgende:
[..]
En what the *piep* is dat laatste op je lijstje?
Ohja, dat doe ik nooit zo goedquote:
Ja. Volgens mij zelfs op deze pagina.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ohja, dat doe ik nooit zo goedBen nu wel bezig, staat het in dit topic?
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef conleche het volgende:
Zo weer tuus.Het laatste stukje fiets ik altijd over de stoep, aangezien ik moeilijk door alle geparkeerde auto's heen kan bij mijn huis. Stond er zo'n burgermiep in d'r deuropening die zei dat ik niet mocht fietsen op de stoep. Goh. Ja, dat is waar. Maar ik doe het toch en zolang ik niemand omver rijd (en dat doe ik echt niet en als er kinderen spelen stap ik gewoon af) lijkt het me nu geen doodzonde. Anyways, ik had natuurlijk mijn oortjes in, dus ik deed alsof ik haar niet goed verstond en knikte gedag met een stralende glimlach. Ik hoorde haar achter me nog roepen dat ik niet mocht fietsen en nu klonk ze ietwat hysterisch.
Het is zeker heel kinderachtig als ik de rest van zijn leven Koekie voor haar deur laat plassen hè?
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-ehec-epidemie.htmlquote:Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
En nu komt ehec weer door spruitjes. Ik hoop het, want die lust ik toch niet
.
De spruitjes zijn denk ik toch safe, Vikquote:Taugé kan oorzaak EHEC-epidemie zijn
Daar krijg je altijd foldertjes van bij de Arts en Autoquote:Op zondag 5 juni 2011 17:46 schreef Amsel het volgende:
Heb ik hier al eens lyrisch gedaan over La Vialla? Zie http://www.lavialla.it. Héérlijke spullen, heb net weer een lading binnen en ga vanavond lekker pasta met hun paprikasaus eten. Is goddelijk. Bestel vooral de gratis catalogus, het ding is alleen al de moeite waard vanwege de prachtige foto's. Geweldige klantenservice ook. En het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar die boerderij met al die blije mensen bestaat dus echt
Volgens mij hebben ze zoek & vervangen gebruikt! Spruitjes --> Taugé.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-ehec-epidemie.html
[..]
De spruitjes zijn denk ik toch safe, Vik
Edit: WTF, als je nu.nl ververst wisselen ze om tussen de spruitjes en tauge![]()
Ja, weirdquote:Op zondag 5 juni 2011 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-ehec-epidemie.html
[..]
De spruitjes zijn denk ik toch safe, Vik
Edit: WTF, als je nu.nl ververst wisselen ze om tussen de spruitjes en tauge![]()
Het is vast wachten op de doperwtjes en wortelversies...quote:Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze zoek & vervangen gebruikt! Spruitjes --> Taugé.
Oh dat is ook zo'n geweldig blad hèquote:Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daar krijg je altijd foldertjes van bij de Arts en Auto
Oh zeker, zelfs als je niet bestelt word je er blij van, geloof me! Ze doen hun marketing zó slim, je krijgt er echt zo'n "feel good"-gevoel van. Maar het is dus niet eens alleen een marketingtruc, mijn vader is op de boerderij geweest en vertelde dat iedereen die daar werkt ook zo blij en vrolijk is, je kunt dan niets anders dan meedoenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:49 schreef MarMar het volgende:
@Amsel, aangevraagd, ziet er uit alsof ik daar heel blij van ga worden, thx!
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is vast wachten op de doperwtjes en wortelversies...
De anti-Groente-lobby zit erachter!
Vond deze trouwens net:
[ afbeelding ]
Oh ja, die catalogus krijg ik ook al een hele tijd. Leuk om te lezen dat het in het echt ook zo isquote:Op zondag 5 juni 2011 17:46 schreef Amsel het volgende:
Heb ik hier al eens lyrisch gedaan over La Vialla? Zie http://www.lavialla.it. Héérlijke spullen, heb net weer een lading binnen en ga vanavond lekker pasta met hun paprikasaus eten. Is goddelijk. Bestel vooral de gratis catalogus, het ding is alleen al de moeite waard vanwege de prachtige foto's. Geweldige klantenservice ook. En het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar die boerderij met al die blije mensen bestaat dus echt
Ik bestel samen met m'n vader en nog wat mensen, volgens mij bestelt hij online.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:05 schreef sigme het volgende:
Oh ja, die catalogus krijg ik ook al een hele tijd. Leuk om te lezen dat het in het echt ook zo is.
Heb jij on line bestellen onder de knie of doe je het op papier?
Ja dat had je toch vroeger? Van die onnatuurlijk rode saus waarvan ze zeiden dat ie lekker was door de pasta maar ook bij friet ofzo. Of vergis ik me nou. Ach maakt het uit, gaat om het ideequote:
Precies! Ik maak me absoluut geen zorgen in ieder geval.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:11 schreef conleche het volgende:
Ze dekken zich gewoon in. Zoveel mogelijk opties noemen, dan kan je als regering altijd zeggen: told you so!!
Voorlopig eet ik gewoon alles. Als ik in Noord Duitsland zou wonen zou ik me misschien meer zorgen maken.
Jummieeeequote:Op zondag 5 juni 2011 19:14 schreef Laureline het volgende:
Nou Goodbye, je moet gewoon alle tomaten/broccoli/taugé/komkommer/spruitjes de rest van je leven vermijden, en alle andere groente (voorzover nog niet genoemd als mogelijke bron) eerst minstens 10 minuten afspoelen met kokend, ingestraald Lourdeswater
Wellicht is invriezen wel de oorzaak van alle leed!quote:Op zondag 5 juni 2011 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wellicht kunnen we alles wat een tijd geleden in is gevroren nog wel eten?dus hup! Morgen snel allemaal diepvriesgroenten halen bij de super!
Ja, iemand die ontslagen is bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik denk dat er iemand is geweest in een levensmiddelen fabriek met veel wraakgevoelens en dat ergens geinjecteerd oid, heeft.
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is vast wachten op de doperwtjes en wortelversies...
De anti-Groente-lobby zit erachter!
Vond deze trouwens net:
[ afbeelding ]
Hmmm. Zoals de waard is?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik denk dat er iemand is geweest in een levensmiddelen fabriek met veel wraakgevoelens en dat ergens geinjecteerd oid, heeft.
Lekkerrrrrrrrrquote:Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Me too..
Na 6 x om 5 uur opstaan (van de zeven dagen)
Zo maar douchen en mijn aanstaande huwelijksverplichting doen en dan slapen tot zolang ik wilHeerlijk liggen tot 7 uur morgen ..
Het zo erg dat ik probeerde te klikkenquote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Me too..
Na 6 x om 5 uur opstaan (van de zeven dagen)
Zo maar douchen en mijn aanstaande huwelijksverplichting doen en dan slapen tot zolang ik wilHeerlijk liggen tot 7 uur morgen ..
Wel MRSA, telt dat ook?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]is er ook EHEC in zuivel trouwens?
Media heeft dat nog niet doorquote:Op zondag 5 juni 2011 19:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]is er ook EHEC in zuivel trouwens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |