abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 14:21:44 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735498

Het vorige deel: [Gezond Slank] #1497 - Zomer!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97735529
Jeetje Maria, een plaatje zoeken kan achteraf wel, de titel kiezen maar 1 keer!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 juni 2011 @ 14:22:52 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735540
Kudt, vergeten de TT te veranderen :') Ik wist dat ik iets vergat, ik wist alleen niet wat!

Kan iemand het veranderen in "Verdomd gevoelig" oids :P
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 14:23:00 #4
70532 loveli
N
pi_97735543
hihi
crap in = crap out
  zondag 5 juni 2011 @ 14:23:16 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735557
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef sigme het volgende:
Jeetje Maria, een plaatje zoeken kan achteraf wel, de titel kiezen maar 1 keer!
Ja ik had hem (te laat) door! :+ D'oh ):O

Edit: merci modje!
pi_97735562
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kudt, vergeten de TT te veranderen :') Ik wist dat ik iets vergat, ik wist alleen niet wat!

Kan iemand het veranderen in "Verdomd gevoelig" oids :P
Gevoelige gedichten en snaren!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97735578
*)
Ja doei.
pi_97735584
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja ik had hem (te laat) door! :+ D'oh ):O

Edit: merci modje!
Ik hou toch van je hoor :*.
pi_97735599
R&P zit er vol mee, trouwens... Van die HVJJN-spammers.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97735621
'teleurgesteld in iemand'

;(
Ja doei.
pi_97735626
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn? :P Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt ;)
pi_97735628
Dus, nog nieuwetijdskinderen hier?
pi_97735630
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe slecht? En herkenbaar :P
Ja heel slecht. Onbegrijpeljk, hoogdravend en dramatisch!
  zondag 5 juni 2011 @ 14:25:00 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735642
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Gevoelige gedichten en snaren!
Gevoelsgluiperds O+

Shit er was zoveel mogelijk ;( _O-
pi_97735656
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:

[..]

Nog even mijn 2 cent, maar ik ben al die zogenaamde gevoelige/gevoelsmensen toch zo beu hè. In de praktijk betekent dat schermen met al die gevoeligheid bij iemand vooral een enorm egocentrische houding, en zichzelf op een hoger plan zetten dan de rest van de mensheid (ongevoelige apparaten die ze er zijn!), terwijl er wordt verwacht dat zíj wel zoveel mogelijk worden ontzien: ze zijn immers zo gevoelig!
Dat is dus precies wat we op het werk met 1 collega hebben. Ik heb het wat minder, want ik zie haar maar 1x per 2 weken. Ze weet heel goed dat ze zelf het probleem is ik ben ook TE gevoelig ;( , maar doet er geen reet aan. Het is inderdaad egoisme, iedereen moet maar rekening houden met haar en haar gevoelens. Zodra iemand scheef kijkt meent ze ook al meteen dat het op haar gericht is. Misschien moet ik haar eens vertellen dat het andere mensen veelal aan hun reet roest wie/wat je bent. Zo vindt ze het vreselijk als ze onderbroken wordt in haar verhaal door de andere collega's, maar ik heb haar er nu al herhaaldelijk op betrapt dat ze hetzelfde doet, bij mij. Hmmm....ga ik haar eens voor de voeten gooien als ze er weer over begint O~)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 5 juni 2011 @ 14:25:32 #16
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97735661
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 5 juni 2011 @ 14:25:46 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735671
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hou toch van je hoor :*.
*;
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 14:25:58 #18
70532 loveli
N
pi_97735675
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn? :P Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt ;)
Mensen kwalijk nemen dat ze op je hart trappen terwijl je het voor hun voeten hebt gegooid, been there, done that, got the t-shirt and burned it ten years ago.
crap in = crap out
pi_97735689
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh, ik ben wel een oude ziel. Ik was al heel vroeg chagrijnig *)
pi_97735703
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef Razztwizzle het volgende:
:')!!
quote:
PRAKTIJK VOORBEELD
Een leerkracht in groep 4 heeft in haar privéleven ernstige relatieproblemen. Ze waakt er uiteraard zorgvuldig voor dat ze die problemen niet in de klas laat merken. Maar Johan, een indigokind, pikt op de een of andere manier toch haar emoties op. Hij reageert hierop door heel erg druk te worden in de klas. Bovendien kan hij zich nauwelijks meer concentreren en is hij af en toe heel boos op klasgenootjes. Goed beschouwd laat Johan precies zien wat de onbewuste en onderdrukte emoties van zijn juf zijn. Het probleem is echter dat niemand een verband legt tussen het gedrag van Johan en de huiselijke problemen van zijn juf. En de juf, die door alle toestanden bij haar thuis al bijna helemaal aan het eind van haar latijn is gekomen, kan het gedrag van Johan helemaal niet meer aan en probeert daarom de ouders van Johan ervan te overtuigen dat hij ADHD heeft. Maar als Johan thuis is, is er niets aan de hand en wijst geen enkel aspect van zijn gedrag op ADHD.
http://www.indigokinderen.nl/

;(
Ja doei.
pi_97735730
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:18 schreef Mini. het volgende:
Net zoiets als mensen die zich heel snel aan dingen storen (geluidjes ofzo), en daar stoor ik me dan weer aan want in veel gevallen is "gevoelig" gewoon een ander woord voor aansteller. Tot op zekere hoogte kun je ook gewoon kiezen om je ergens wel of niet aan te ergeren (of er dan in elk geval je mond over te houden tegen mensen die nergens last van hadden tot jij begon te zeuren :P).
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden :@. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek :@. En daarom is het goed dat ik alleen woon :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 5 juni 2011 @ 14:29:00 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97735794
Ik heb uiteraard ook zo mijn dramalama-momenten :+ Al zou ik mezelf niet als bovengemiddeld gevoelig bestempelen :P
pi_97735798
quote:
Jawel heur. Ik voel mij zeer tekort gedaan door al die hufters die het met mij uitmaakten, maar als ik eens goed nadenk was ik hen al eerder zat. Ik durfde er alleen zelf geen end aan te maken, dan maar volhouden, en dan kwaad zijn als zij de stekker eruit trekken :( Ik mij opofferen en wat krijg je? Stank voor dank :{w
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 5 juni 2011 @ 14:29:04 #24
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_97735799
quote:
Ja hoor, ik gaf het al toen toen ik zei dat misschien ik wel de gevoelige ben, dat ik op deze manier rekening met hem houd.
Maar ik ben zonder meer érg gevoelig en vindt dat een lastige eigenschap om mee om te gaan. net als dat ik altijd moet huilen. Om alles. Ik ben snel geraakt door dingen, ook persoonlijk voel ik me snel aangevallen of gekrenkt soms, heel vervelend.. Vaak kan ik op dat moment heel goed beredeneren dat er niets aan de hand is en ik me niet moet aanstellen, maar komen toch de waterlanders en naar gevoel in mijn buik :(

(zo had ik laatst een rotweek en kon ik maar één ding bedenken waar ik echt goed in ben. En dat is huilen :') )
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_97735810
Oh, en ik ben trouwens ook HEEL gevoelig. Vooral uiterst gevoelig voor andere mensen en hun gezanik. Dus blaf ik ze af }:|. Met verve }).

Ik heb een beetje meelij met m'n nieuwe schoonzusje. Ze is alles wat ik niet ben, zeg maar.
pi_97735885
quote:
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden :@. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek :@. En daarom is het goed dat ik alleen woon :P.
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken? :P Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
Everything has changed
pi_97735886
quote:

[..]

oh ja, dat heb ik ook wel ja :@

vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn... ;(
Ja doei.
pi_97735924
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
pi_97735951
Oja, ik zag op de hyves van een vriendin dat ook al langskomen. Toen deed ik een mentale facepalm :|W Ja hoor, grijp dat maar aan voor je scheiding, je veel te dik zijn, je kind dat doodsbenauwd is en flink faalangst heeft. Alles beter dan de hand in eigen boezem te steken.

Ik heb ook mijn fouten en onhebbelijkheden, maar ik weet dat ik het zelf schuld ben, en niet het universum :7 (dat maar geen geschikte kerels langs mijn deur stuurt goddorie).
pi_97735974
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Gooi het eruit!!!!

Maar wel een beetje waar. Te gevoelige mensen wantrouw ik ook altijd een beetje en ze moeten ook niet met slechte gedichten aankomen. :+
Of met brieven met vergelijkingen erin over bloemen, tuinmannen en tuintjes (8>

Maar ik heb het niet over gevoelige mensen hoor! Ik ben zelf ook Zeer Gevoelig :7 Alleen ik gebruik het niet als argument om te pas en te onpas discussies te manipuleren en anderen mij te laten ontzien, en zeker niet in werksituaties!
pi_97735980
quote:
9s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
nog zo'n reden waarom ik het niet zo goed zou doen in het onderwijs :')! _O- O-)

Ik zou die ouders echt in hun bek uitlachen of ' :') ' nadoen..
Ja doei.
pi_97735991
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:

[..]

Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
quote:
Zou u aub niet zoveel willen veranderen aan de onrustmedicatie? Het is nu rustig op de afdeling en dat willen we graag zo houden.
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:33:31 #33
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97735999
quote:

[..]

Ja, dát. Ik weet dat ik soms kritiek te persoonlijk opvat, maar na 2 seconden nadenken weet ik ook dat ik overdrijf.
pi_97736002
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh ja, dat heb ik ook wel ja :@

vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn... ;(
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
  zondag 5 juni 2011 @ 14:33:59 #35
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97736040
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_97736088
quote:

[..]

:D hehe
pi_97736127
quote:

[..]

Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd! :* :* :*
  zondag 5 juni 2011 @ 14:36:44 #38
277802 _Calimero_
pi_97736167
quote:

[..]

Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.

Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen oO<
pi_97736172
quote:

Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken? :P Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
Uhm nee, ik geloof dat ik het meestal probeer te verbergen en ben dan zelf de enige met een rotavond. Behalve als ze vragen wat er is, dan kunnen ze het geklaag krijgen >:) :+. Maar ik zat wel een keer bijna te huilen bij een bushalte omdat ik me rot voelde en een meisje in mn ooghoek met dr voet zat te wippen en ik probeerde een boek te lezen en kon me niet afsluiten. Maar daar heb ik alleen zelf last van :P.

quote:

[..]

:D
pi_97736196
quote:
Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd! :* :* :*
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
pi_97736210
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:

[..]

Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
Oh dat soort dingen kan ik echt heel slecht tegen :@ Dan word ik dus echt ongelofelijk kwaad. Maar ik flip dan niet uit tegen de persoon die de kritiek uit, maar thuis alleen OF tegen een collega die aan de zijlijn staat. Passief agressief.

Besefte pas onlangs dat ik dan echt heel kwaad ben, mijn collega's van werkplek 2 schrokken zich kapot toen ik iets van werkplek 1 vernam waar ik door ontplofte :@

Het maakte wel indruk, alleen helaas op de verkeerden, die hadden me niks misdaan (en kijken voorlopig ook wel uit >:) )
pi_97736230
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[..]

Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch? :)
Everything has changed
pi_97736238
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

:D! :'(! :D!
Ja doei.
pi_97736302
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt :'(
pi_97736321
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:39 schreef Laureline het volgende:
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt :'(
wat zijn dat dan weer?
Ja doei.
pi_97736330
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.

Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen oO<
Noem het als verbeterpunt op je voortgangsgesprek (dat is het goede woord: in een jaar doet men gewoonlijk: planningsgesprek (doelen stellen), voortgangsgesprek (voortgang bespreken :+), functioneringsgesprek (gehaalde doelen evalueren)).

Ik heb wel eens "beter leren liegen" als doel op tafel gelegd :D.
pi_97736403
Whehe, kreeg je nog handige tips? Ik ben echt een voorbeeld van iemand die alleen maar van zichzelf denkt dat ze heel goed kan liegen, maar ik vrees dat het eigenlijk vies tegenvalt.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:42:53 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97736465
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:

[..]

"JAAA TSJAKKAAAA WE GAAN NU LEREN BUITEN PLASSEN, TSJAKKAAAA!!" :')
pi_97736473
quote:

[..]

Je geeft aan dat je het van jezelf weet en dat je je er niet door van de wijs laat brengen, wat willen ze nog meer. Misschien hebben ze nog wel tips voor je. :)
Everything has changed
pi_97736500
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat zijn dat dan weer?
Nouja, ik ben me net aan het inlezen, maar ik zie al wel dat ze buitengewoon begaafd en vooral zeer gevoelig zijn :Y Niet zoals gewone kinderen, zeg maar.
pi_97736523
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Mini. het volgende:

[..]

Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch? :)
Nadat ik het geevalueerd had met collega's dus wel ja.
Maar het belemmert m'n concentratie dus wel een dagdeel :+

Cali, ik herken het. Evaluaties en feedback is(?) altijd tissue-time. Maar ik geloof dat daarover al e.e.a. gezegd was door mij.
pi_97736538
Ja, nadeel van twee banen: twee functioneringsgesprekken EN twee beoordelingsgesprekken :r
Ik ga in mijn beoordelingsgesprek wel aankaarten dat ik het stom vind dat op 1 plek mijn klantvriendelijkheid als uitstekend wordt gezien en op de andere een verbeterpunt blijft. Echt :')
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 14:44:56 #53
70532 loveli
N
pi_97736561
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Niet heel vreemd, ik moest bij het zien van de naam ook aan ratelband denken.

Alleen zag ik er het plaatje bij van Rasti Rostelli. Da's dan wel weer vreemd.
crap in = crap out
  zondag 5 juni 2011 @ 14:45:05 #54
277802 _Calimero_
pi_97736566
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

Nouja, ik ben me net aan het inlezen, maar ik zie al wel dat ze buitengewoon begaafd en vooral zeer gevoelig zijn :Y Niet zoals gewone kinderen, zeg maar.
Ik denk dat kristalkinderen ZO gevoelig zijn dat ze al breken als je met een verkeerde blik naar ze kijkt oO<

En mooi doel Sigme, van dat liegen. had je dat ook nodig in je werkfunctie? :+
pi_97736577
Rasti Rostelli! Man! Da's retro! :o
Ja doei.
pi_97736594
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik denk dat kristalkinderen ZO gevoelig zijn dat ze al breken als je met een verkeerde blik naar ze kijkt oO<

En mooi doel Sigme, van dat liegen. had je dat ook nodig in je werkfunctie? :+
maar ze kunnen ook mooi glimmen en shinen als ze in hun ontwikkeling gestimuleerd worden en in het juiste licht worden gezet O+
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 14:46:06 #57
70532 loveli
N
pi_97736612
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:41 schreef Laureline het volgende:
Whehe, kreeg je nog handige tips? Ik ben echt een voorbeeld van iemand die alleen maar van zichzelf denkt dat ze heel goed kan liegen, maar ik vrees dat het eigenlijk vies tegenvalt.
De waarheid zeggen op aan manier zodat een ander het niet doorheeft? Of als grapje waardoor ze het ook niet geloven.
crap in = crap out
pi_97736648
Ik zie ook al op tegen het gesprek dat ik straks als afsluiting van mijn opleiding/stage moet hebben. :@. Ik besteed ook véél te veel tijd aan het verslag dat daarbij hoort. 53 pagina's and counting.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_97736686
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Rasti Rostelli! Man! Da's retro! :o
Ik ben eens bij een show van hem geweest herinner ik me nu _O- Wat een beschamende vertoning was dat. Dat was met mijn McSex. Die het allemaal geloofde w/
pi_97736768
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nadat ik het geevalueerd had met collega's dus wel ja.
Maar het belemmert m'n concentratie dus wel een dagdeel :+

Cali, ik herken het. Evaluaties en feedback is(?) altijd tissue-time. Maar ik geloof dat daarover al e.e.a. gezegd was door mij.
Maar dat is ook gewoon iets dat je moet leren, volgende keer is het misschien al minder dan een dagdeel.
Everything has changed
pi_97736780
Brooke Knows Best Weekend. Ze zitten nu op een boot met 2 knullen en hebben niet in de gaten dat die twee betaald hebben om seks met hen te hebben _O-
pi_97736852
Dat van dat liegen was bij een cursusdag, verplicht door de baas aan al het personeel. Met eneagrammen en andere totaal ongefundeerde meuk (kernkwadranten herinner ik me). En een cursusleider die verkondigde dat het leven vroeger veel eenvoudiger was. Tsja. Dan heb je aan mij een verkeerde, en ondanks mijn des ochtends gestelde doel heb ik veelal mijn versie van de waarheid ter berde gebracht.
Mijn cursusgenoten fluisterden me complimenten toe in de pauze :+.

Als het gewoon werkgerelateerd is lieg ik of het gedrukt staat hoor :7.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:55:50 #63
277802 _Calimero_
pi_97737083
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:50 schreef sigme het volgende:
Dat van dat liegen was bij een cursusdag, verplicht door de baas aan al het personeel. Met eneagrammen en andere totaal ongefundeerde meuk (kernkwadranten herinner ik me). En een cursusleider die verkondigde dat het leven vroeger veel eenvoudiger was. Tsja. Dan heb je aan mij een verkeerde, en ondanks mijn des ochtends gestelde doel heb ik veelal mijn versie van de waarheid ter berde gebracht.
Mijn cursusgenoten fluisterden me complimenten toe in de pauze :+.

Als het gewoon werkgerelateerd is lieg ik of het gedrukt staat hoor :7.
Ik vind dat juist een mooie eigenschap ^O^
pi_97737103
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef loveli het volgende:

[..]

De waarheid zeggen op aan manier zodat een ander het niet doorheeft? Of als grapje waardoor ze het ook niet geloven.
Nee, mijn ambitie is ècht gemakkelijk en vlotjes kunnen liegen. Zodat je op presentaties vol overtuiging kan zeggen dat je precíes gedaan hebt wat zij hebben gevraagd in je ontwerpen, terwijl je natuurlijk helemaal een andere richting bent opgegaan omdat hun ideeën volstrekt belachelijk waren.
Nu lieg ik ook wel, maar ik voel me nog niet helemaal autoverkoperzeker, omdat ik ergens ieder moment verwacht dat een opdrachtgever zegt: nou, jij lult ook maar wat! (8>
  zondag 5 juni 2011 @ 14:56:47 #65
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97737122
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar ze kunnen ook mooi glimmen en shinen als ze in hun ontwikkeling gestimuleerd worden en in het juiste licht worden gezet O+
en als je ze bij andere juweeltjes van (kristal)kinderen plaatst worden ze nog meer waard O+
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 15:00:47 #66
70532 loveli
N
pi_97737298
Ik lieg nooit omdat ik het niet overtuigend kan :')

Mensen iets anders laten denken dan wat ik bedoel omdat ze horen wat ze denken te horen kan ik wel goed :Y

edit: wel veel werkvoorden in 1 zin...
crap in = crap out
pi_97737456
Als een samenwerking goed gaat, hoef ik godzijdank helemaal niet te liegen, maar er zijn wel eens opdrachten waar ik in terechtkom waarbij liegen de enige oplossing lijkt te zijn, omdat mensen bepaalde ideeën hebben waarvan ik weet dat ze helemaal niet gaan werken. Maar dat zijn dan zulke macho's of gevoelsmensen dat je dàt zeker niet tegen ze kan zeggen.
pi_97737548
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Laureline het volgende:
Als een samenwerking goed gaat, hoef ik godzijdank helemaal niet te liegen, maar er zijn wel eens opdrachten waar ik in terechtkom waarbij liegen de enige oplossing lijkt te zijn, omdat mensen bepaalde ideeën hebben waarvan ik weet dat ze helemaal niet gaan werken. Maar dat zijn dan zulke macho's of gevoelsmensen dat je dàt zeker niet tegen ze kan zeggen.
Is in zo'n geval deze tactiek niet slim:
- 'Oh ja, ik begrijp wat u bedoelt. Hier een schets'
* 'Nou, dit is niet .... Hey, eigenlijk is dit beter!'
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 15:06:37 #69
70532 loveli
N
pi_97737549
Over werk gesproken, is het weer rustig in Maison Lau?
crap in = crap out
pi_97737615
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is in zo'n geval deze tactiek niet slim:
- 'Oh ja, ik begrijp wat u bedoelt. Hier een schets'
* 'Nou, dit is niet .... Hey, eigenlijk is dit beter!'
Dat tweede zeggen ze volgens mij echt alleen in films of series w/
pi_97737625
oh wat een heerlijke herkenning van die irritatie :P
Gevoelig zijn is imho wat anders dan teveel zelfmedelijden hebben ;) dat soort mensen betrekt altijd ALLES op zichzelf.

Zo ben ik bijvoorbeeld een "vriendin" armer waarvan ik steeds moest aanhoren hoe erg het wel niet voor haar was om te zien dat het met mij fysiek steeds minder ging..
Sindsdien heb ik wel geleerd om niet meer bevriend met iemand te blijven uit medelijden of iets wat daar op lijkt, geen zin in dat soort bedachte drama, daar is het leven veel te kort voor :)

Verder ben ik wel lief.
soms
  zondag 5 juni 2011 @ 15:08:59 #72
186094 Floria
Ghost of shark
pi_97737660
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Eet je dan elke dag een punt taart? Of gaat een taart in 1 dag op en eet je 1 punt. Of een kwart taart?

Hoeveel groente eet je gewoonlijk op een dag?

En je zal echt iets aan die lunch moeten doen. Noedels eten omdat je niet van klef brood houdt is een smoesredenering eerste klas. Salade van tevoren maken, salade kant & klaar kopen bij de supermarkt, brood & beleg mee, roggebrood eten, bakje met een gekookt ei, een handje nootjes en wat plakjes worst plus wat tomaatjes mee, bak yoghurt met wat fruit en muesli mee, er zijn talloze mogelijkheden, anders dan noedels eten vanwege klef brood.
Wat ben jij streng zeg

Het komt dan neer op een stuk taart 1x per twee dagen ofzo. En ja die lunch daar zal ik mee gaan spelen. Zag al wel een paar fijne salade tips waarvoor dank
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_97737700
dat vind ik best veel taart :o
pi_97737802
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:09 schreef MarMar het volgende:
dat vind ik best veel taart :o
Als ik niet alleen zou wonen, zou ik ook zo vaak taart bakken. Taart O+. Maarja, nu moet ik alles in mn eentje opeten :').
pi_97737811
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Laureline het volgende:
Ik vind het al goed dat je dat aanvoelt. Ik was er één die dan vol vuur riep: Huh? Dat meen je niet!! Natuurlijk gaat dat niet werken! En dan een hele riedel waarom niet en hoe het dan wel moest. Dat werkte soms wel prima, maar soms ook niet.

Was beter geweest als ik daar onderscheid in had kunnen maken. Ik kon dan ook het beste met regisseurs overweg die zich niet in hun kruis voelden aangetast indien tegenspraak. :P Wat natuurlijk sws wel de leukste mensen zijn, maar ja. Het is slimmer om mensen te bespelen. Nou ja, ik was jong, zullen we maar zeggen. Nu doe ik het wel beter, maar als ik ergens erg sterke gevoelens voor heb, dan kan ik dat niet heel goed verbergen. Het lukt dus alleen als het mezelf niet zoveel doet.
pi_97737813
Wow, ik eet één keer in de 4 maanden taart ofzo, en da's veel :')
Ja doei.
pi_97737814
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:08 schreef Floria het volgende:

[..]

Wat ben jij streng zeg

Het komt dan neer op een stuk taart 1x per twee dagen ofzo. En ja die lunch daar zal ik mee gaan spelen. Zag al wel een paar fijne salade tips waarvoor dank
Ik lieg weinig ;). Overigens is mijn specialiteit het opentrappen van open deuren (8>.

En helaas, ik blijf streng. Hoeveel groente eet je nou eigenlijk? Dit is de derde keer..
pi_97737829
3x per week taart :o jeumig!
pi_97737846
Maargoed, ik val ook niet af, dus wellicht moet ik wel meer taart eten? :')!
Ja doei.
pi_97737869
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een mooie eigenschap ^O^
Het is niet handig dat ik m'n betweterige mond niet kan houden in situaties waarin het echt niks toevoegt (of erger).
pi_97737880
Of is het groentetaart?
  zondag 5 juni 2011 @ 15:14:21 #82
186094 Floria
Ghost of shark
pi_97737886
hahaha LOL. Ja ik ben een echte bakmuts. Tis therapie voor me. Of nee meer meditatie. Ik geef het meeste weg maar ja, proeven moet he :D

En groenten. Ik eet denk ik wel zeker 300gram groenten per dag. I likes veggies.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  zondag 5 juni 2011 @ 15:16:13 #83
277802 _Calimero_
pi_97737975
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is niet handig dat ik m'n betweterige mond niet kan houden in situaties waarin het echt niks toevoegt (of erger).
Ja, dat is dan ook weer zo. Maar dat vind ik alsnog beter dan A zeggen en ondertussen B bedoelen
  zondag 5 juni 2011 @ 15:18:12 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97738077
Taart O+ :9

Al zou het misschien als ik het eens per 2 dagen had wel eens mn neus uitkomen :+

Ik heb trouwens de munchies. Dus ik ga maar eens eh. Een boterham smeren ofzo :')
pi_97738118
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:06 schreef loveli het volgende:
Over werk gesproken, is het weer rustig in Maison Lau?
Nee, ik spijbel vandaag :@ Maar de ergste stress is achter de rug (zei ze nu! HARHARHAR }) ), dus ik kan weer ademen. Straks lekkere hapjes halen bij de Jumbo, gisteren zijn we naar een boer geweest in Wassenaar, daar hebben we verse tuinbonen gehaald, spinazie, aardappels, basilicum, eieren en krieltjes :9

O, en verse tuinbonendopsters: die 'naveltjes' kan je toch gewoon aan de boontjes laten zitten?
pi_97738582
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind het al goed dat je dat aanvoelt. Ik was er één die dan vol vuur riep: Huh? Dat meen je niet!! Natuurlijk gaat dat niet werken! En dan een hele riedel waarom niet en hoe het dan wel moest. Dat werkte soms wel prima, maar soms ook niet.

Was beter geweest als ik daar onderscheid in had kunnen maken. Ik kon dan ook het beste met regisseurs overweg die zich niet in hun kruis voelden aangetast indien tegenspraak. :P Wat natuurlijk sws wel de leukste mensen zijn, maar ja. Het is slimmer om mensen te bespelen. Nou ja, ik was jong, zullen we maar zeggen. Nu doe ik het wel beter, maar als ik ergens erg sterke gevoelens voor heb, dan kan ik dat niet heel goed verbergen. Het lukt dus alleen als het mezelf niet zoveel doet.
Het grappige is wel, dat als iets eenmaal af is en er goed uitziet, mensen heel snel geneigd zijn te denken: Oja, dat is precies wat ik wilde!
  zondag 5 juni 2011 @ 15:30:19 #87
344469 Amsel
zonder t
pi_97738641
Wat gaan jullie snel vandaag! Heb dit topic nog niet bijgelezen, maar zag dit in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:18 schreef Mini. het volgende:
in veel gevallen is "gevoelig" gewoon een ander woord voor aansteller
en dit moest ik gewoon even quoten want het is zoooooo waar! 8-)
  zondag 5 juni 2011 @ 15:31:00 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97738673
:o 3 keer per week taart?! :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_97738914
Waarom doet iedereen zo geshockeerd over 3 x per week taart? Als ik dagelijks me vergrijp aan witte wijn, bier, chips, gesuikerde snoepmix en chocola hoor ik daar niemand over :(

En één van de vragen in de hypergevoeligheidssyndroomtest is: Heeft u last van: pijn? _O- Ja, zo praat je iedereen wel een nieuwetijdsindigokristalkindstoornis aan.
pi_97738915
Ik dacht gister dat de buurvrouw met 'iced koffie' een frappuccino bedoelde, dus koffie met fijngestampte ijsklontjes, melk & suiker.

Bedoelde ze een schaal koffie met 4 bollen roomijs er in. :o :X

Wel lekker :9
Worry is a misuse of imagination
pi_97738997
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef Laureline het volgende:
Waarom doet iedereen zo geshockeerd over 3 x per week taart? Als ik dagelijks me vergrijp aan witte wijn, bier, chips, gesuikerde snoepmix en chocola hoor ik daar niemand over :(
Pleeglaurelientje?
pi_97739002
quote:

En één van de vragen in de hypergevoeligheidssyndroomtest is: Heeft u last van: pijn? _O- Ja, zo praat je iedereen wel een nieuwetijdsindigokristalkindstoornis aan.
Ik wou net zeggen! Ik eet heel vaak vruchtenvlaai en appeltaart, zo kom ik aan mijn vitamientjes :9~!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97739034
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:29 schreef Laureline het volgende:

[..]

Het grappige is wel, dat als iets eenmaal af is en er goed uitziet, mensen heel snel geneigd zijn te denken: Oja, dat is precies wat ik wilde!
Ja! En dat ze dan denken dat zij het eigenlijk hebben bedacht! :')

Ik vond het een frustrerend beroep. Veel te dienend. Bovendien, op den duur deed ik veel commercials en dan had je ineens met heel veel meningen te maken. Dus behalve de regisseur ook nog de klant en de creatieven. Liefst drukten die allemaal een eigen stempel en liefst ook een andere stempel dan de ander.

Ik ben blij dat ik nu zelf bepaal wat goed is.
pi_97739059
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef Syrena het volgende:
Ja, nadeel van twee banen: twee functioneringsgesprekken EN twee beoordelingsgesprekken :r
Ik ga in mijn beoordelingsgesprek wel aankaarten dat ik het stom vind dat op 1 plek mijn klantvriendelijkheid als uitstekend wordt gezien en op de andere een verbeterpunt blijft. Echt :')
Is dat bij je stomme of je leuke collega's?
pi_97739113
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:14 schreef Floria het volgende:
hahaha LOL. Ja ik ben een echte bakmuts. Tis therapie voor me. Of nee meer meditatie. Ik geef het meeste weg maar ja, proeven moet he :D

En groenten. Ik eet denk ik wel zeker 300gram groenten per dag. I likes veggies.
Ok, wat is je plan met de taart?
• Niet meer bakken?
• Heerlijke suiker en/of vetvrije taarten leren bakken?
• Groentetaarten gaan bakken?
• Niet meer proeven?
• Anders nl ...
pi_97739115
De een eet taart, de ander chips of friet of koekjes. Als je naast die taart geen andere ongezonde dingen eet valt het toch best mee? Misschien nog wel beter dan allerlei bewerkte troep uit de supermarkt.
Everything has changed
pi_97739148
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:41 schreef Mini. het volgende:
De een eet taart, de ander chips of friet of koekjes. Als je naast die taart geen andere ongezonde dingen eet valt het toch best mee? Misschien nog wel beter dan allerlei bewerkte troep uit de supermarkt.
Zeker, maar gecombineerd met de wens 15 kilo af te vallen is het toch een aandachtspuntje.
pi_97739184
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:30 schreef Amsel het volgende:
Wat gaan jullie snel vandaag! Heb dit topic nog niet bijgelezen, maar zag dit in het vorige topic:

[..]

en dit moest ik gewoon even quoten want het is zoooooo waar! 8-)
O+
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeker, maar gecombineerd met de wens 15 kilo af te vallen is het toch een aandachtspuntje.
True, maar al die heilige boontjes hier die zo verbaasd zijn over drie keer taart eten ook heus wel drie keer per week iets ongezonds. :P

Door jullie lunch- en taartpraat heb ik nu zin in quiche trouwens. Van de week weer eens maken. :)
Everything has changed
pi_97739186
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
pi_97739205
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Eensch. Ik weet dat we hier vooral hameren op genoeg eten en daar ben ik helemaal voor, maar het afvallen zal toch érgens vandaan moeten komen en 3x in de week taart lijkt mij te veel van het goede.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:44:19 #101
43653 sigme
Veraan
pi_97739224
quote:
4s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
Ik kom niet aan navels.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:45:06 #102
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_97739259
Nu voel ik me schuldig want ik heb twee grote stukken vlaai op als brunch.

/gezond
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_97739265
quote:
4s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Ik herken die naveltjes zelf niet. Dus zou er geen antwoord op kunnen geven. Ik zou ze opeten. Hoe meer tuinboon hoe beter?
  zondag 5 juni 2011 @ 15:45:43 #104
43653 sigme
Veraan
pi_97739282
Ik was ontevreden over m'n muffins van een paar dagen geleden (niet gerezen), dus nu bak ik nieuwe.

Voor de rest ben ik van plan broccolisoep, karbonade en patat denk ik te gaan bereiden bij wijze van zondagsmaal.
pi_97739410
Muffins lukken bij mij nooit zo mooi als in de winkel. Ik ben nog steeds op zoek naar het geheim om ze beter te laten rijzen. Langer mixen misschien?
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 15:49:04 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97739415
Ik zat laatst nog te denken dat ik misschien maar es moest opzoeken of scones ook volkoren konden :+ :') En ik eet uiteraard genoeg ongezonds :D Was meer verbaasd over de frequentie van hetzelfde sóórt ongezond :+

Hartige taarten zijn ook lekker :9 Maar volgens mij zijn die ook niet supergezond veelal? iig niet die die ik maak/lekker vind :')
pi_97739460
Ik ga binnenkort scones bakken voor m'n afcheid op 't werk! En wil ook clotted cream maken :o
Ja doei.
pi_97739484
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Mini. het volgende:

[..]

O+

[..]

True, maar al die heilige boontjes hier die zo verbaasd zijn over drie keer taart eten ook heus wel drie keer per week iets ongezonds. :P

Try me :P
pi_97739485
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga binnenkort scones bakken voor m'n afcheid op 't werk! En wil ook clotted cream maken :o
Wat is daar :o aan?
pi_97739513
het is 1. niet zo makkelijk en 2. zo vet als maar zijn kan :+
Ja doei.
pi_97739534
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja! En dat ze dan denken dat zij het eigenlijk hebben bedacht! :')

Ik vond het een frustrerend beroep. Veel te dienend. Bovendien, op den duur deed ik veel commercials en dan had je ineens met heel veel meningen te maken. Dus behalve de regisseur ook nog de klant en de creatieven. Liefst drukten die allemaal een eigen stempel en liefst ook een andere stempel dan de ander.

Ik ben blij dat ik nu zelf bepaal wat goed is.
O, ik ben best dienstbaar geloof ik. In mijn werk dan, niet in het huishouden :') Plus dat ik zo vreselijk lui ben dat ik zonder deadlines waarschijnlijk helemaal niets meer uit zou voeren. Ik kan zo ontzettend goed niets doen oO< Waar mijn moeder de kracht vandaan haalt om iedere dag 7 uur op te staan en weer te gaan schilderen is me een raadsel. Maar ik bewonder het wel! En af en toe lijkt íets meer vrijheid om echt te maken wat ik wil me ook wel fijn. hoor.
pi_97739578
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zat laatst nog te denken dat ik misschien maar es moest opzoeken of scones ook volkoren konden :+ :') En ik eet uiteraard genoeg ongezonds :D Was meer verbaasd over de frequentie van hetzelfde sóórt ongezond :+

Hartige taarten zijn ook lekker :9 Maar volgens mij zijn die ook niet supergezond veelal? iig niet die die ik maak/lekker vind :')
Zolang het deeg enigszins gezond is en de vulling vooral uit groente bestaat, kan het toch best. Dat maak ik mezelf in elk geval wijs... Net als pizza eigenlijk.

Lekker, scones. O+
Everything has changed
pi_97739612
quote:
16s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:50 schreef MarMar het volgende:

[..]

Try me :P
Ja maar jij bent ook een geval apart. :o
Everything has changed
pi_97739618
Muffins zo kort mogelijk mixen! De droge ingredienten eerst samen mengen, dan bij alle natte doen. Gewoon kort roeren met een houten lepel is genoeg, het mag flink klonterig zijn. Er moet iets zuurs in (karnemelk of melk met citroensap) en bicarbonaat (zuiveringszout), dan rijzen ze echt als een tiet! Er staat een heel goed recept hier op Fok, zoeken op "muffins, goede" (nu op iphone, lastig zoeken).

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2011 15:58:15 ]
pi_97739635
Ik ging gisteren uit eten met mijn ouders..

Dus ik: Hoi hoi wat voor vegetarische opties qua hoofdgerecht heeft u?
-Ja we hebben een héérlijke pasta salade...
Ik: O dat is jammer ik heb net namelijk gebruncht met een pastasalade en de hele dag alleen pasta eten lijkt mij net iets te veel van het goede..
-O ik haal de kaart!

Staat er dus helemaal niets vega op de kaart :D

-Heeft u een keus kunnen maken?
Ik: Nou ik zou heel graag een keus willen maken maar er staan geen vegetarische hoofdgerechten op de kaart dus ja dan is het moeilijk kiezen..

-We hebben ook sla!
Ik: Ja heerlijk, als bijgerecht of lunch. Naast dat ik dat praktisch iedere dag een salade eet als bijgerecht kan ik natuurlijk niet leven op een salade.

-We hebben ook gazpacho soep!
Ik: Lijkt mij heerlijk, maar wederom als voorgerecht (gazpacho is een koude soep van tomaat, komkommer etc, brood en water)

Uiteindelijk heb ik nacho's met guacamole genomen. De gazpacho en frietjes.
En dan werd ik raar aangekeken :D :')?!!!!

-in de guacamole zat veel te weinig avocado en véél te veel ui
-in de gazpacho zat veel te veel ui en veel tabasco/peper en hij was lauw.
-de frietjes waren te hard en knapperig

Ben ik nou heel raar dat ik iets meer verwacht dan soep/brood of salade als ik uit eten ga? Toen ik nog wel vlees at vond ik dat ook meer lunch/bijgerecht dan een fatsoenlijke maaltijd.

De kok vroeg op een gegeven moment: Smaakt het *) :)!

Dus ik: 'Ja hoor :Y :Y' aangezien ik geen zin had om te klagen :')

Maar blijkbaar lieg ik héél erg slecht want hij mompelde iets van 'oh :@ jammer' en liep teleurgesteld weg

Volgens mijn ouders ben ik veeleisend :') Maar ik vond het meevallen, ik ben blijkbaar beter gewend en verwacht een redelijk niveau van een restaurant. Als ik alles zelf beter kan, en zo een goede kok ben ik niet, dan ben ik wel een klein beetje teleurgesteld ja :')

Het uitzicht was wel mooi (aan het strand) alleen het eten.. tsjaa.......
  zondag 5 juni 2011 @ 15:56:41 #116
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97739770
quote:

[..]

Dan word ik heel afstandelijk en wil dan weg, hakken in het zand!
Maar eigenlijk wil ik huilen ;')
quote:

Nee, da's lekker!

Vooral met werk kan ik mij oveal druk om maken maar vooral collega's die je 'bij linken' ..
Bv: Even nu.nl kijken op mijn mobiel en dan: het is maar goed dat je straks geen mobiel meer mag hebben op het werk want jij kijkt er ook altijd op. En als ik iets vergeet te doen dan gelijk zeggen dat ik het vast te druk had met internet.
Maar: collega: Ow ik heb zo'n mooie tv gezien... Uniek, google hem eens dan kan hij hem ook zien.
(ja wij mogen geen internet op het werk en ja, zometeen mogen we geen mobiel meer meenemen op werkplek)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97739802
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Muffins zo kort mogelijk mixen! Er staat een heel goed recept hier op Fok, zoeken op "muffins, goede" (nu op iphone, lastig zoeken).
Oh, thanks voor de tip! Ik had juist een recept waarin je 20 minuten ofzo moest mixen. :o Niet dat ik het ooit zo lang heb volgehouden, maar toch.
Everything has changed
pi_97739839
Ik gaf mijn moeder altijd verbeter suggesties voor de maaltijden die ze maakte, maar daar moest ze op een gegeven moment bijna van huilen.
Nu durf ik in een restaurant met mijn ouders er bij niet te zeggen wat ik vind en ik weet ook niet zeker of dat wel echt de bedoeling is??
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 16:01:18 #119
70532 loveli
N
pi_97740019
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
het is 1. niet zo makkelijk en 2. zo vet als maar zijn kan :+
Makro, kopen.
crap in = crap out
  zondag 5 juni 2011 @ 16:01:36 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97740042
Billy: uit de guacamole enzo haal ik dat het een Mexicaans/Zuid Amerikaans restaurant was? Dat zijn veelal nogal carnivoren inderdaad, weinig vega-spul te vinden in die keukens geloof ik :P

Desalniettemin wel vervelend inderdaad, dat er zo weinig keuze is. Had mn zus ook toen ze nog vegetariër was, bij de Chinees veelal een soort tjap tjoy variant met tofu ofzo :+
pi_97740083
Een fatsoenlijk vegetarisch hoofdgerecht mag je in een restaurant toch best verwachten.
Everything has changed
pi_97740100
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Makro, kopen.
Geen Makropas, leuker om zelf te maken.
Ja doei.
pi_97740107
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Billy: uit de guacamole enzo haal ik dat het een Mexicaans/Zuid Amerikaans restaurant was? Dat zijn veelal nogal carnivoren inderdaad, weinig vega-spul te vinden in die keukens geloof ik :P

Desalniettemin wel vervelend inderdaad, dat er zo weinig keuze is. Had mn zus ook toen ze nog vegetariër was, bij de Chinees veelal een soort tjap tjoy variant met tofu ofzo :+
Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. ( :?!!!)
pi_97740133
In Almere?
pi_97740135
Herkenbaar, prob! Ik herinner me ook nog een recensie op fok van iemand die bij een sterrenrestaurant had gegeten met restaurantweek en ook een bepaalde intolerantie had (gluten misschien, of iets anders?), en de oplossing was geworden: alle onderdelen die hij niet kon eten, waren gewoon weggelaten van de borden!
Wij gaan heel vaak uit eten en zeggen het meestal ook als er iets niet goed was. Dat is toch eigenlijk veel socialer, zeker voor de gasten die na jou komen? Maar de meeste mensen gedragen zich zo omzichtig in restaurants, alsof ze geen betalende klanten zijn. En daardoor zijn heel veel restaurants stomverbaasd als er wel iets gezegd wordt, en weten ze niet hoe ze daarop moeten reageren.

Echt gehoord, nadat wij gezegd hadden dat het vlees helemaal verbrand was: O, maar zo doen wij dat altijd! Of ze zeggen bijdehand: Nou, we hebben anders nooit klachten over dit gerecht hoor. Maw, het ligt dus aan ons?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:03:48 #126
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97740159
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groenten :7 Niet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo :+

O: drie kleine afbakbroodjes met twee gekookte eieren
T: half pakje sultana (dus 1 zo'n koekje :P)
L: twee sneetjes brood met kaas
D: rotiiii :9 met kippenvleugeltjes en veeeel kouseband :Y)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:03:51 #127
43653 sigme
Veraan
pi_97740165
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:54 schreef Probability het volgende:
Als ik alles zelf beter kan, en zo een goede kok ben ik niet, dan ben ik wel een klein beetje teleurgesteld ja :')
zo'n

Ja, je bent veeleisend. Maar van een restaurant mag je best redelijk wat eisen op het gebied van menu en bereiding. En je mag er ook best wat van zeggen als ze belachelijk weinig vegetarisch eten op de kaart hebben staan en zéker als ze geen moeite kunnen (dus willen) nemen om een gerecht voor je aan te passen tot iets eetbaars. Een fatsoenlijke kok legt daar juist eer in.
pi_97740189
quote:

[..]

Ja dat heb ik ook heel erg :Y!!!!

Wat helpt is om dan de tv aan te zetten/muziek op te zetten.

Ik heb het eigenlijk vooral met familieleden :')
  zondag 5 juni 2011 @ 16:04:37 #129
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97740194
Vervelend lijkt mij dat, geen leuke vegetarische gerechten op de kaart.
Een beetje restaurant kan van jou wensen natuurlijk ook iets leuks maken, waarschijnlijk beter dan wat standaard op de kaart staat.
Zelf word ik ook kritischer in een restaurant, heb al een paar keer wat terug gestuurd.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 juni 2011 @ 16:05:26 #130
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97740228
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. ( :?!!!)
Oh dan is het al helemaal raar!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:06:11 #131
344469 Amsel
zonder t
pi_97740266
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...

Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent :+ ) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn O-)
pi_97740291
Als iemand echt zijn best voor me doet met koken, ben ik veel milder hoor. Maar als ik in een restaurant tientallen euro's moet betalen voor iets dat gewoon verknoeid is/iedere koekebakker beter had kunnen doen? Dat vind ik niet kunnen.
pi_97740339
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groenten :7 Niet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo :+

Oeh, roti. :9 Maak jij die zelf, of de vulling dan?
Everything has changed
pi_97740348
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef sigme het volgende:

[..]

zo'n

Ja, je bent veeleisend. Maar van een restaurant mag je best redelijk wat eisen op het gebied van menu en bereiding. En je mag er ook best wat van zeggen als ze belachelijk weinig vegetarisch eten op de kaart hebben staan en zéker als ze geen moeite kunnen (dus willen) nemen om een gerecht voor je aan te passen tot iets eetbaars. Een fatsoenlijke kok legt daar juist eer in.
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.

Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.

O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:07:50 #135
43653 sigme
Veraan
pi_97740362
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...

Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent :+ ) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn O-)
Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?
pi_97740411
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

O+ Roti O+

:o dat is lang geleden dat ik dat op heb :9 als we in Engeland wonen ga ik daar eens mee aan de experimenteer :+
Ja doei.
pi_97740446
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:

Het is een strandtent én een restaurant. Het is toch niet zo dat doordat een restaurant aan het water staat de kwaliteit van het eten minder wordt :P?

Nou ja ik kan een beetje eerlijkheid wel waarderen (ruimte voor verbetering) maar mijn mama dus niet. Ik eet dus ook nooit meer thuis :+
  zondag 5 juni 2011 @ 16:10:31 #138
344469 Amsel
zonder t
pi_97740497
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef sigme het volgende:

Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?
Zo stel ik me een strandtent wel voor ja 8-) :9
pi_97740526
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:10 schreef Amsel het volgende:

[..]

Zo stel ik me een strandtent wel voor ja 8-) :9
De voorgerechten waren gemiddeld 12 euro :D Dus ik had er wel *iets* van verwacht!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:11:31 #140
344469 Amsel
zonder t
pi_97740555
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Probability het volgende:

De voorgerechten waren gemiddeld 12 euro :D Dus ik had er wel *iets* van verwacht!
Zeg dat dan meteen :( :P
  zondag 5 juni 2011 @ 16:11:59 #141
171890 Chicolate
Chemicals
pi_97740577
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook heel erg :Y!!!!

Wat helpt is om dan de tv aan te zetten/muziek op te zetten.

Ik heb het eigenlijk vooral met familieleden :')
Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen ... :'). Ik lees boeken, zodat ik me kan afsluiten van mn omgeving en niet overal op hoef te letten.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:12:16 #142
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97740604
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Mini. het volgende:

[..]

Oeh, roti. :9 Maak jij die zelf, of de vulling dan?
Ik kruid / stoof de kip zelf ja :Y , en ik kook de kouseband, maar da's niet echt veel moeite :+ Aardappels laat ik vanuit te-zwaar-overwegingen de laatste tijd weg :P

De roti zelf maken begin ik idd niet aan, die halen we gewoon bij de toko :9
  zondag 5 juni 2011 @ 16:12:27 #143
148689 Muis006
pi_97740616
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.

O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van ze :@ okee, het is niet normaal dat ze geen vegetarisch eten op de kaart hebben staan, maar met de hele tijd nee maren kweek je weinig goodwill. Terwijl mensen juist eerder openstaan voor opbouwende kritiek als je eerst een beetje meegeeft.
pi_97740661
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef Razztwizzle het volgende:
In Almere?
Ja die :Y!
pi_97740671
De strandtenten hier in Scheveningen en Kijkduin zijn bijna allemaal duurder dan normale restaurants in de stad, terwijl het gewoon opwarm/bijelkaarmikvoedsel van de groothandel is. En als ze dan ook nog eens een stel debielen in de keuken hebben staan ipv koks (ik herinner me serieus een salade waar rauwe blokjes spek doorheen zaten :'( ) is dat heel frustrerend.
pi_97740683
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.
Overigens valt voor vleeseters de keuze aan gezonde dingen ook tegen hoor, dan is er ook vaak genoeg geen andere optie dan een salade.
Everything has changed
pi_97740754
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van ze :@ okee, het is niet normaal dat ze geen vegetarisch eten op de kaart hebben staan, maar met de hele tijd nee maren kweek je weinig goodwill. Terwijl mensen juist eerder openstaan voor opbouwende kritiek als je eerst een beetje meegeeft.
Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:15:25 #148
148689 Muis006
pi_97740795
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:14 schreef Probability het volgende:

[..]

Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?
Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.
pi_97740802
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen ... :'). Ik lees boeken, zodat ik me kan afsluiten van mn omgeving en niet overal op hoef te letten.
Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*
  zondag 5 juni 2011 @ 16:15:57 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97740823
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Mini. het volgende:

[..]

Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.
Overigens valt voor vleeseters de keuze aan gezonde dingen ook tegen hoor, dan is er ook vaak genoeg geen andere optie dan een salade.
True enough, de hoeveelheid groenten is idd veelal om van te huilen bij restaurants :Y Mede daarom houd ik van mijn stam-Griek :7 Met de grote schaal boerensalade die je bij ons 'vaste' gerecht krijgt O+
pi_97740848
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten :)

Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens :@
Ja doei.
pi_97740905
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.
Die neemt toch geen bestellingen op?

Van mij mag hij het vragen, en ik probeer dan te liegen, maar goed als je niet zo goed kan koken als kok en ik kan niet zo goed liegen, ja dan is dat jammer maar helaas.

Van mij mogen mijn ouders mij veeleisend vinden, ben ik ook.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:17:54 #153
171890 Chicolate
Chemicals
pi_97740934
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken }:|. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
pi_97740941
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten :Y)
pi_97740977
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Laureline het volgende:
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten :Y)
Ja dat vind ik raar. Dat had ik ook al toen ik nog wel vlees/vis at.
pi_97741006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik kruid / stoof de kip zelf ja :Y , en ik kook de kouseband, maar da's niet echt veel moeite :+ Aardappels laat ik vanuit te-zwaar-overwegingen de laatste tijd weg :P

De roti zelf maken begin ik idd niet aan, die halen we gewoon bij de toko :9
Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.

Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks. :9
Everything has changed
pi_97741023
Zelfgemaakte roti, riskant..
  zondag 5 juni 2011 @ 16:20:31 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741070
Overal waar wij gaan uit eten dan laten de meeste mensen alle groente staan, echt ze eten er letterlijk om heen.
Dus restaurants doen wat de meeste mensen willen: vlees, koolhydraten en saus.
Verbaas mij er elke keer weer over dat ze niet eens 1 blaadje sla eten, laat staan warme groente.
Triest
  zondag 5 juni 2011 @ 16:21:25 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741109
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.

Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks. :9
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbij :Y Pepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten :P Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
pi_97741133
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten :)

Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens :@
:D!

Jezus wat een onzin :D We leven in 2011 kom op zeg.

En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:21:53 #161
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97741135
Van de week had ik bij een simpel eetcafé op het terras bij mijn confit de canard anders een flinke hoeveelheid verse gewokte spinazie liggen. En gegrilde cherrytomaatjes.
pi_97741139
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken }:|. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
O, ik zit altijd te voetwippen of te doedelen. Daarom blijf ik zo slank ondanks de hoeveelheid eten die ik dagelijks verstouw :7 Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten (8>
  zondag 5 juni 2011 @ 16:22:32 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741168
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Probability het volgende:
Zelfgemaakte roti, riskant..
Nee, roti halen is hier riskant :') Zijn vriendje en ik beide eens heel ziek van geworden dus nu durven we niet meer. Jammer wel, want het smaakte prima :+

Overigens weet ik niet waarom je zelf maken riskant vindt? Ik denk altijd maar zo, als het smaakt is het geslaagd :P
  zondag 5 juni 2011 @ 16:23:00 #164
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97741191
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef Laureline het volgende:

[..]
Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten (8>
Ging die theorie van jouw meneer maar voor mij op.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:24:07 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741247
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbij :Y Pepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten :P Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
Toe maar
pi_97741251
Thanks Maria! Ik ga het toch weer eens proberen. :) Vast gezonder dan afhaal.

Dat je van stress afvalt geldt voor mij helaas ook niet, anders was ik nu superslank. ;(
Everything has changed
pi_97741262
Wat is deze (8> schattig in het klein trouwens. (8> O+
pi_97741265
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef Probability het volgende:

[..]

:D!

Jezus wat een onzin :D We leven in 2011 kom op zeg.

En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
Prima als jij dat onzin vindt hoor! :)

Mijn ervaring is anders. Daarnaast, als ze al vega hebben dan is het 'een caprese salade' voor en een 'groentelasagne' als hoofdgerecht... :') lekker creatief :')! Het jaartal heeft er weinig mee te maken. Feit is dat mensen er geen rekening mee houden. Dat het anders zou moeten, ja, dat vind ik ook, maar realiteit laat zien dat het vooralsnog slecht gesteld is :) en dan weet je dus ook wat je van een gemiddeld restaurant kunt verwachten... helaas :)
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:25:48 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741341
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Toe maar
Nja hangt er van af of ik zin heb om de knof te snijden / persen :') ! </luiwammes pur-sang> En ach, het zowel met als zonder lekker :+
pi_97741365
Vroeger had je altijd die ene met kaas gegratineerde uitgeholde halve ananas, met wat groente en krieltjes erin gestopt!
pi_97741375
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
pi_97741398
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes. ;(

Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:26:56 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741402
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnette :7
pi_97741415
quote:
het is ook lekker, mits goed klaargemaakt, maar variatie is vaak niet te vinden :')
Ja doei.
pi_97741453
quote:
Ik ben bang dat het dan meer groentepastaovenschotel wordt, in plaats van groentelasagna.
Een pastaloze variant met wat erbij kan ook: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=534878
  zondag 5 juni 2011 @ 16:28:12 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741472
Boh in York had ik als voorgerechtje een heerlijke mini-quiche O+ Met (als ik het goed heb) spinazie, tomaat, geitenkaas en een soort balsamico-spul erover :9 Mjam mjam :Y)
pi_97741493
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee, roti halen is hier riskant :') Zijn vriendje en ik beide eens heel ziek van geworden dus nu durven we niet meer. Jammer wel, want het smaakte prima :+

Overigens weet ik niet waarom je zelf maken riskant vindt? Ik denk altijd maar zo, als het smaakt is het geslaagd :P
Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.
pi_97741524
quote:
Nee kan prima.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:29:29 #179
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741529
Het moge duidelijk zijn dat ik wel van vreetschuren hou :@
1. eten!
2. kiezen wat je zelf wil, voornamelijk heeeeel veel groente
3. je eet vrijwel altijd lekker omdat je het zelf samenstelt
pi_97741552
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes. ;(

Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
O+!!
pi_97741569
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnette :7
Lascolette!! *O*
  zondag 5 juni 2011 @ 16:30:40 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741598
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:28 schreef Probability het volgende:

[..]

Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.
De roti zelf idd ja :Y

Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zetten :Y) Het vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero :7 Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
pi_97741611
Wij eten vanavond groentensoep met pittige ballen :9 O+ nomnomnom
Ja doei.
pi_97741615
Moest in de rij van de kassa trouwens ontzettend lachen...
Een AOW-gerechtigde man stond voor me en vroeg aan de (slecht strakgetrokken) dame voor hem: ''Heeft u een facelift gehad? Wat zijn al die vrouwen tegenwoordig toch ijdel zeg!' _O-
pi_97741628
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Prima als jij dat onzin vindt hoor! :)

Mijn ervaring is anders. Daarnaast, als ze al vega hebben dan is het 'een caprese salade' voor en een 'groentelasagne' als hoofdgerecht... :') lekker creatief :')! Het jaartal heeft er weinig mee te maken. Feit is dat mensen er geen rekening mee houden. Dat het anders zou moeten, ja, dat vind ik ook, maar realiteit laat zien dat het vooralsnog slecht gesteld is :) en dan weet je dus ook wat je van een gemiddeld restaurant kunt verwachten... helaas :)
Nee het is onzin dat ik buiten de boot val en daar voor kies.

Maar goed ik blijf hier lekker in de randstad eten met mijn vier vegetarische huisgenoten, iedereen blij :')!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:31:44 #186
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741643
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Lascolette!! *O*
Patent aanvragen zeg ik! B-)
pi_97741714
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zetten :Y) Het vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero :7 Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
Meegemaakt:
-Geen kouseband maar sperzieboontjes of te harde kouseband
-Droge piepers, die 'kerrie saus' is heel belangrijk. De aardappels moeten er mee doordrenkt zijn :9

En een goede pannenkoek is idd ook belangrijk :s)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:33:32 #188
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741718
Lijst:
O: 450 magere kwark met zoetstof
T's: tomaat, appel, peer, cup a soup kerrie, 300 gr rauwe wortel
L: 3 boterhammen rookvlees, 2 bekers melk
T's: Sinaasappel, schijf ananas, radijsjes, blokje choco
D: broccoli, pasta met kaassaus, kipfilet en komkommersalade
pi_97741732
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Patent aanvragen zeg ik! B-)
Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.
pi_97741774
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja........ Iedere tent heeft zijn eigen 'echte' recept. Wel grappig die verschillen en de trots daar achter :P!!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:35:52 #191
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741797
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef Probability het volgende:

[..]

Meegemaakt:
-Geen kouseband maar sperzieboontjes of te harde kouseband
-Droge piepers, die 'kerrie saus' is heel belangrijk. De aardappels moeten er mee doordrenkt zijn :9

En een goede pannenkoek is idd ook belangrijk :s)
Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerder :9

Maarja, da's dan misschien 'onwetenheid'? Als je gewoon een puik recept volgt en weet dat er een verschil is tussen sperzies en kouseband is er niks riskants aan, behalve dan in zoverre dat sommige mensen zelfs met aardappels koken hun keuken in de fik kunnen zetten ofzo :+
pi_97741826
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:29 schreef Probability het volgende:

[..]

O+!!
Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis. :P
Vast de reden dat ik te dik ben. :')
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:37:15 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741847
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.
I might just do that, zou ik zeggen :P

Lascolette klinkt mooi O+

"Kan iek oe interessieeeren in die 'lascolette du jour'? B-)
pi_97741871
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:36 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis. :P
Vast de reden dat ik te dik ben. :')
Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurant :s) :')!
pi_97741917
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerder :9

Maarja, da's dan misschien 'onwetenheid'? Als je gewoon een puik recept volgt en weet dat er een verschil is tussen sperzies en kouseband is er niks riskants aan, behalve dan in zoverre dat sommige mensen zelfs met aardappels koken hun keuken in de fik kunnen zetten ofzo :+
Riskant als in: het is moeilijk om echt lekkere roti te maken aangezien de meeste rotizaken er ook niet echt over eens zijn. Niet dat het gevaarlijk is of zo :P!

Misverstand ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:38:54 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97741929
Ik ga een ei bakken vanavond!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:38:59 #197
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97741932
Hallo :W

Toch nog lekker op een terrasje in het zonnetje kunnen zitten met m'n ouders O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_97741956
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga een ei bakken vanavond!
Voor bij je nasi goreng? Goed plan! :9
pi_97741958
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:37 schreef Probability het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurant :s) :')!
Ja maar bovenop een gerecht waar wel al andere carbs in zitten, dan vind ik het toch weer té slecht. :P
Het is niet rationeel, I know...
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:40:18 #200
43653 sigme
Veraan
pi_97741994
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:

Dan vraag je er toch frietjes bij?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:40:24 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97742003
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ga een dezer dagen weer es gado gado eten :9 Met de heel lekkere satésaus van de toko!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:40:32 #202
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742012
Roti is heerlijk! O+ Toen ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis lag, had de moeder van mijn kamergenoot roti gemaakt en ik mocht mee eten O+ :9
pi_97742013
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:39 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ja maar bovenop een gerecht waar wel al andere carbs in zitten, dan vind ik het toch weer té slecht. :P
Het is niet rationeel, I know...
Neem je een groente supplement en een portie friet. En nog een soepje oid.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:40:35 #204
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97742015
quote:

[..]

Nee, voor bij m'n boterham :9.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:40:54 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97742026
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Laureline het volgende:
De strandtenten hier in Scheveningen en Kijkduin zijn bijna allemaal duurder dan normale restaurants in de stad, terwijl het gewoon opwarm/bijelkaarmikvoedsel van de groothandel is. En als ze dan ook nog eens een stel debielen in de keuken hebben staan ipv koks (ik herinner me serieus een salade waar rauwe blokjes spek doorheen zaten :'( ) is dat heel frustrerend.
Stimmt! :o. Zo bijzonder is het eten nu ook weer niet op de boulevard (doel dan bijv op Vitesse of Crazy Pianos :'))
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:41:18 #206
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742051
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ga een dezer dagen weer es gado gado eten :9 Met de heel lekkere satésaus van de toko!
Over indisch eten gesproken, ik heb donderdag in een restaurant gebraden kip op met een ananaschutney. Zo lekker. O+
  zondag 5 juni 2011 @ 16:41:30 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97742060
quote:

[..]

_O-.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:41:52 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97742077
De dames die moesten werken vandaag: is er nog wel wat van gekomen? :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:42:22 #209
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97742092
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Over indisch eten gesproken, ik heb donderdag in een restaurant gebraden kip op met een ananaschutney. Zo lekker. O+
Oe ja! Zoet met hartig is lekker O+ Vroegahh hadden we met kerst wel eens 'kip-met-vruchtjes-in-de-kont' :9 :') Klinkt stom, smaakt heerlijk!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:42:56 #210
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97742118
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb de 4 uurtjes die ik moest maken gemaakt ja :+ Nu maar even boodschappen doen, want ik heb een beetje postdiarree geloof ik. Harhar.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:43:03 #211
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97742124
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Ewelina het volgende:
Roti is heerlijk! O+ Toen ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis lag, had de moeder van mijn kamergenoot roti gemaakt en ik mocht mee eten O+ :9
Oh, dat is lief! :D
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:43:06 #212
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742128
quote:
Nee. :') Ik heb geloof ik 4 zinnen getikt.... :@
pi_97742150
quote:
ik heb mijn essay bijna af O+
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:43:37 #214
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742153
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh, dat is lief! :D
Zeker, we hebben ook ijsjes gehaald samen. Had echt geluk met haar. :Y
pi_97742182
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Neem je een groente supplement en een portie friet. En nog een soepje oid.
Maar dan heb je dus weer geen volwaardig hoofdgerecht, dat zei je net zelf. :D
Bottom line: vegetariërs zijn niet snel tevreden. :+
Everything has changed
pi_97742200
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee. :') Ik heb geloof ik 4 zinnen getikt.... :@
*boks*

Ik ga maar eens achter de computer uit, ofzo...
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:45:22 #217
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742237
quote:
15s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:44 schreef Mini. het volgende:

[..]

*boks*

Ik ga maar eens achter de computer uit, ofzo...
Ik krijg bezoek. Over een kwartier.

Misschien kan ik nog wel 3 zinnen tikken. :')
pi_97742302
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik krijg bezoek. Over een kwartier.

Misschien kan ik nog wel 3 zinnen tikken. :')
Iets is beter dan niets. :)
Als ik inspiratie had zou ik hem naar je sturen!
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:47:09 #219
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742328
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:46 schreef Mini. het volgende:

[..]

Iets is beter dan niets. :)
Als ik inspiratie had zou ik hem naar je sturen!
Ik heb niet zoveel geschreven, maar wel een aantal goede invallen gehad en een goede hoofdstukstructuur bedacht, dat is toch iets. :P

Model worden is iig niet alleen nu een droombaan. :P
pi_97742329
quote:
Zeven pagina's. Maar ik heb hier dan ook niet zo fanatiek mee zitten posten. Al een hele tijd niet, eigenlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_97742335
quote:
Ik ben al blij dat ik het heb overleefd, want ik had echt zo'n hooikoorts vanochtend. Nu gaat het wel weer iets, hoewel m'n adem raar piept. Lijkt wel astma. Nou ja, nog een kwartiertje! *O*
pi_97742419
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:44 schreef Mini. het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus weer geen volwaardig hoofdgerecht, dat zei je net zelf. :D
Bottom line: vegetariërs zijn niet snel tevreden. :+
O dat vind ik prima hoor, eiwitten komen een andere keer dan wel weer.
pi_97742489
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:47 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel geschreven, maar wel een aantal goede invallen gehad en een goede hoofdstukstructuur bedacht, dat is toch iets. :P

Model worden is iig niet alleen nu een droombaan. :P
Oh dat is al heel wat, dan weet je de volgende keer in elk geval wat je moet schrijven. :)
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:51:34 #224
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742529
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:50 schreef Mini. het volgende:

[..]

Oh dat is al heel wat, dan weet je de volgende keer in elk geval wat je moet schrijven. :)
Ja, ik heb niet de hele middag zitten niksen. :+ Ik heb een heleboel plaatjes bekeken en geanalyseerd uit mijn scriptiebestand (dat uit circa 1700 foto's bestaat.)
  zondag 5 juni 2011 @ 16:51:42 #225
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97742537
Maf lijstje voor mij vandaag, want "normaal" avondeten ga ik niet meer doen na een erg late lunch _O-

O: kwart meergranen stokbrood salami (om 11.00 u)
L: italiaanse bol pesto, peperoncini, tomaten en gegratineerd met mozzarella (aan beide kanten van de bol belegd), 2 rosé en een cappuccino (van 15.00 tot 16.30 een terrasje gepakt)

Straks maar even in de voorraadkast snuffelen :+
  zondag 5 juni 2011 @ 16:53:06 #226
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97742587
  zondag 5 juni 2011 @ 16:53:55 #227
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97742622
Tennis..
Vroeger (lees: Agassi tijd) volgde ik alles.
Nu maar hopen dat Federer wint
  zondag 5 juni 2011 @ 16:54:20 #228
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97742636
pi_97742856
Ik doe ook een lijstje:
O: gekookt eitje, bruin bolletje met kaas en ham
L: 2 bruine bolletjes met zelfgemaakte kip/kerrie en sla/komkommer
T: volle kwark met citroensap, zoetstof en frambozen
T: wodka, katjang
D: groentenlascolette :+
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 17:01:29 #230
70532 loveli
N
pi_97742976
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:09 schreef Probability het volgende:
Het is een strandtent én een restaurant.
Kurhaus?
crap in = crap out
  zondag 5 juni 2011 @ 17:05:20 #231
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97743174
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:59 schreef conleche het volgende:
Ik doe ook een lijstje:
O: gekookt eitje, bruin bolletje met kaas en ham
L: 2 bruine bolletjes met zelfgemaakte kip/kerrie en sla/komkommer
T: volle kwark met citroensap, zoetstof en frambozen
T: wodka, katjang
D: groentenlascolette :+
Dat ziet er een stuk beter uit! :D

En what the *piep* is dat laatste op je lijstje? :D
  zondag 5 juni 2011 @ 17:05:43 #232
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97743194
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En what the *piep* is dat laatste op je lijstje? :D
Even teruglezen, GB. ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 17:07:49 #233
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97743291
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Even teruglezen, GB. ;)
Ohja, dat doe ik nooit zo goed :') Ben nu wel bezig, staat het in dit topic? :P
  zondag 5 juni 2011 @ 17:10:02 #234
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97743396
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:07 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ohja, dat doe ik nooit zo goed :') Ben nu wel bezig, staat het in dit topic? :P
Ja. Volgens mij zelfs op deze pagina.
  zondag 5 juni 2011 @ 17:11:25 #235
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97743477
Niet in mijn instellingen, maar dan kom ik het zo nog tegen _O-
  zondag 5 juni 2011 @ 17:13:47 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97743594
Het is groentenlasagne met schelpjespasta als tussenlaag en het is een afgeleide van lasagnette :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 17:14:06 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97743610
En wij eten zo portie 2 van lasagne a la jäg :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_97743771
Strakjes gestoofde kip :)
  zondag 5 juni 2011 @ 17:23:26 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97744076
En nu komt ehec weer door spruitjes :|W . Ik hoop het, want die lust ik toch niet :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_97744362
Zo weer tuus. *O* Het laatste stukje fiets ik altijd over de stoep, aangezien ik moeilijk door alle geparkeerde auto's heen kan bij mijn huis. Stond er zo'n burgermiep in d'r deuropening die zei dat ik niet mocht fietsen op de stoep. Goh. Ja, dat is waar. Maar ik doe het toch en zolang ik niemand omver rijd (en dat doe ik echt niet en als er kinderen spelen stap ik gewoon af) lijkt het me nu geen doodzonde. Anyways, ik had natuurlijk mijn oortjes in, dus ik deed alsof ik haar niet goed verstond en knikte gedag met een stralende glimlach. Ik hoorde haar achter me nog roepen dat ik niet mocht fietsen en nu klonk ze ietwat hysterisch.

Het is zeker heel kinderachtig als ik de rest van zijn leven Koekie voor haar deur laat plassen hè? :@
  zondag 5 juni 2011 @ 17:30:11 #241
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97744405
Co. :') _O-
pi_97744437
lol Co!
  zondag 5 juni 2011 @ 17:30:58 #243
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97744439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:29 schreef conleche het volgende:
Zo weer tuus. *O* Het laatste stukje fiets ik altijd over de stoep, aangezien ik moeilijk door alle geparkeerde auto's heen kan bij mijn huis. Stond er zo'n burgermiep in d'r deuropening die zei dat ik niet mocht fietsen op de stoep. Goh. Ja, dat is waar. Maar ik doe het toch en zolang ik niemand omver rijd (en dat doe ik echt niet en als er kinderen spelen stap ik gewoon af) lijkt het me nu geen doodzonde. Anyways, ik had natuurlijk mijn oortjes in, dus ik deed alsof ik haar niet goed verstond en knikte gedag met een stralende glimlach. Ik hoorde haar achter me nog roepen dat ik niet mocht fietsen en nu klonk ze ietwat hysterisch.

Het is zeker heel kinderachtig als ik de rest van zijn leven Koekie voor haar deur laat plassen hè? :@
:D :'( :D
pi_97744520
Heel kinderachtig Co, maar wel ' :D '
pi_97744774
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heel kinderachtig Co, maar wel ' :D '
^^ _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97744812
Hoe is het nou?
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  Vis een optie? zondag 5 juni 2011 @ 17:41:27 #247
70532 loveli
N
pi_97744873
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:39 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Hoe is het nou?
Jij moet je naam eens veranderen in ukt.*

*t=tofheid
crap in = crap out
pi_97744957
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:23 schreef Viking84 het volgende:
En nu komt ehec weer door spruitjes :|W . Ik hoop het, want die lust ik toch niet :P.
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-ehec-epidemie.html
quote:
Taugé kan oorzaak EHEC-epidemie zijn
De spruitjes zijn denk ik toch safe, Vik :Y

Edit: WTF, als je nu.nl ververst wisselen ze om tussen de spruitjes en tauge _O-
  zondag 5 juni 2011 @ 17:46:37 #249
344469 Amsel
zonder t
pi_97745080
Heb ik hier al eens lyrisch gedaan over La Vialla? Zie http://www.lavialla.it. Héérlijke spullen, heb net weer een lading binnen en ga vanavond lekker pasta met hun paprikasaus eten. Is goddelijk. Bestel vooral de gratis catalogus, het ding is alleen al de moeite waard vanwege de prachtige foto's. Geweldige klantenservice ook. En het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar die boerderij met al die blije mensen bestaat dus echt O+
pi_97745143
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:46 schreef Amsel het volgende:
Heb ik hier al eens lyrisch gedaan over La Vialla? Zie http://www.lavialla.it. Héérlijke spullen, heb net weer een lading binnen en ga vanavond lekker pasta met hun paprikasaus eten. Is goddelijk. Bestel vooral de gratis catalogus, het ding is alleen al de moeite waard vanwege de prachtige foto's. Geweldige klantenservice ook. En het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar die boerderij met al die blije mensen bestaat dus echt O+
Daar krijg je altijd foldertjes van bij de Arts en Auto :P
  zondag 5 juni 2011 @ 17:48:22 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97745153
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[..]

Edit: WTF, als je nu.nl ververst wisselen ze om tussen de spruitjes en tauge _O-
Volgens mij hebben ze zoek & vervangen gebruikt! Spruitjes --> Taugé.
pi_97745196
@Amsel, aangevraagd, ziet er uit alsof ik daar heel blij van ga worden, thx!
  zondag 5 juni 2011 @ 17:50:01 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97745224
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[..]

Ja, weird :').

:D Co! Maar ja, op je 18e doe je dat soort dingen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_97745304
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze zoek & vervangen gebruikt! Spruitjes --> Taugé.
Het is vast wachten op de doperwtjes en wortelversies...
De anti-Groente-lobby zit erachter!

Vond deze trouwens net :9 :
  zondag 5 juni 2011 @ 17:52:16 #255
344469 Amsel
zonder t
pi_97745338
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

Daar krijg je altijd foldertjes van bij de Arts en Auto :P
Oh dat is ook zo'n geweldig blad hè :D
  zondag 5 juni 2011 @ 17:53:46 #256
344469 Amsel
zonder t
pi_97745431
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:49 schreef MarMar het volgende:
@Amsel, aangevraagd, ziet er uit alsof ik daar heel blij van ga worden, thx!
Oh zeker, zelfs als je niet bestelt word je er blij van, geloof me! Ze doen hun marketing zó slim, je krijgt er echt zo'n "feel good"-gevoel van. Maar het is dus niet eens alleen een marketingtruc, mijn vader is op de boerderij geweest en vertelde dat iedereen die daar werkt ook zo blij en vrolijk is, je kunt dan niets anders dan meedoen :D
pi_97745810
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O_
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:05:01 #258
43653 sigme
Veraan
pi_97745915
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:46 schreef Amsel het volgende:
Oh ja, die catalogus krijg ik ook al een hele tijd. Leuk om te lezen dat het in het echt ook zo is ^O^.
Heb jij on line bestellen onder de knie of doe je het op papier?
  zondag 5 juni 2011 @ 18:18:48 #259
344469 Amsel
zonder t
pi_97746521
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:05 schreef sigme het volgende:

Oh ja, die catalogus krijg ik ook al een hele tijd. Leuk om te lezen dat het in het echt ook zo is ^O^.
Heb jij on line bestellen onder de knie of doe je het op papier?
Ik bestel samen met m'n vader en nog wat mensen, volgens mij bestelt hij online.

Overigens was er deze keer wel iets mis gegaan met de levering (geleverd op oud adres terwijl er wel een adreswijziging was doorgegeven), daarover gemaild en de volgende dag hing er vanuit Italië een Nederlandse mevrouw aan de lijn om 100x sorry te zeggen en helemaal uit te leggen hoe dat toch had kunnen gebeuren en een presentje te sturen om het goed te maken.

Wat ik er zo fijn aan vind is dat het biologisch is en dat er niks in de sauzen en andere spullen zit dat je er zelf ook niet in zou doen. Tuurlijk ben ik een lui mormel met m'n kant-en-klare pastasaus, maar het voelt dan toch beter om dit te eten dan een pot Calvé-spul. Het is wel duurder dan een pot Calvé-spul natuurlijk, maar ik vind het voor wat je krijgt eigenlijk helemaal niet duur. En het zijn allemaal perfecte visite- of verjaardagscadeautjes 8-)

Maargoed, genoeg reclame :+
pi_97746970
Sterkte Coco met het verlies van je kat ja. Goed verhuisd rituals denk ik. Zoiets
pi_97747086
Calvé pastasaus :?
  zondag 5 juni 2011 @ 18:34:01 #262
344469 Amsel
zonder t
pi_97747404
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Calvé pastasaus :?
Ja dat had je toch vroeger? Van die onnatuurlijk rode saus waarvan ze zeiden dat ie lekker was door de pasta maar ook bij friet ofzo. Of vergis ik me nou. Ach maakt het uit, gaat om het idee ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:35:10 #263
344469 Amsel
zonder t
pi_97747463
Ik bedoel Heinz!

Al zien ze er op dit plaatje minder onnatuurlijk rood uit dan ik ze in m'n hoofd voor me zie ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:36:12 #264
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97747513
Ik heb die gratis productgids maar aangevraagd, kan ik me geen buil aan vallen dacht ik zo! :7
pi_97747913
Ik kom ook wel heel erg in de verleiding nu, het ziet er allemaal zo mooi uit op de website. O+

Krijg ook enorm zin in ons weekje Toscane deze zomer...
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 19:07:12 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97749282
Op teletekst wordt broccoli ook genoemd als bron van de EHEC-bacterie! :o. Serieus! :o.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 19:09:28 #267
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97749437
Even los van waar het nou in moet zitten, ik kan me niet voorstellen dat het dan in ALLE komkommers/tomaten/spruitjes/etc. zit. Lijkt me meer een regionaal iets?
pi_97749552
Ze dekken zich gewoon in. Zoveel mogelijk opties noemen, dan kan je als regering altijd zeggen: told you so!!

Voorlopig eet ik gewoon alles. Als ik in Noord Duitsland zou wonen zou ik me misschien meer zorgen maken. :+
  zondag 5 juni 2011 @ 19:12:13 #269
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97749600
Tomaat, komkommer, spruitjes, sla, taugé, broccoli... Het is net als Char, ze gaan gewoon alle groenten af tot ze de juiste hebben genoemd :').
pi_97749623
Die site met italiaanse spulletjes ken ik idd wel O+ Erg leuk om op te neuzelen :)
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:13:01 #271
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97749640
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:11 schreef conleche het volgende:
Ze dekken zich gewoon in. Zoveel mogelijk opties noemen, dan kan je als regering altijd zeggen: told you so!!

Voorlopig eet ik gewoon alles. Als ik in Noord Duitsland zou wonen zou ik me misschien meer zorgen maken. :+
Precies! Ik maak me absoluut geen zorgen in ieder geval.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_97749658
Tot nu toe komen alle besmettingen nog steeds uit één gebied, toch? Dan is er hier dus niks aan de hand.
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 19:13:36 #273
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97749680
Mo, het tafeltje/kastje staat helemaal goed hier! Heel fijn.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_97749705
Ik kan me niet motiveren om me daar druk over te maken.
pi_97749719
Nou Goodbye, je moet gewoon alle tomaten/broccoli/taugé/komkommer/spruitjes de rest van je leven vermijden, en alle andere groente (voorzover nog niet genoemd als mogelijke bron) eerst minstens 10 minuten afspoelen met kokend, ingestraald Lourdeswater >:O
  zondag 5 juni 2011 @ 19:17:47 #276
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97749956
Hoi
Komkommer, wortels, tomaten, radijsjes, broccoli, tauge, mais, appels, peren, perziken, sinaasappels, kiwi's, bananen, ananas, sperziebonen, zuurkool, doperwten, sla, rode kool, aardbeien, verse kruiden en ook spruitjes ja (uit de vriezer, jaja, durf wel)
Heb ik de afgelopen dagen gehad en leeft nog.
Zodra ik doodga aan ehec op groente zijn jullie de eersten die het horen...
  zondag 5 juni 2011 @ 19:17:59 #277
211002 Goodbye
Awesome!
pi_97749968
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:14 schreef Laureline het volgende:
Nou Goodbye, je moet gewoon alle tomaten/broccoli/taugé/komkommer/spruitjes de rest van je leven vermijden, en alle andere groente (voorzover nog niet genoemd als mogelijke bron) eerst minstens 10 minuten afspoelen met kokend, ingestraald Lourdeswater >:O
Jummieeee :') _O-
pi_97750006
Wellicht kunnen we alles wat een tijd geleden in is gevroren nog wel eten? :+ dus hup! Morgen snel allemaal diepvriesgroenten halen bij de super!
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:18:52 #279
344469 Amsel
zonder t
pi_97750021
Shit Lau, ik heb alleen nog maar een over de datum flesje Jomanda-water hier :o :{
pi_97750304
Daar hoor je ook nooit wat meer van, Jomanda! Of is die dood en weet ik dat niet?

Maar als Emile Ratelband straks op tv dat puppytrainingsprogramma doet, voor de hoogintelligente pups, kan Jomanda vast wel wat met al die Kristalkinderen, bedenk ik me.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:24:22 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97750368
Nee, Jomanda is niet dood, maar het Sylvia Millecamgedoe is wel klaar, geloof ik, dus dat zal wel de reden vd mediastilte zijn.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 19:25:40 #282
43653 sigme
Veraan
pi_97750460
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wellicht kunnen we alles wat een tijd geleden in is gevroren nog wel eten? :+ dus hup! Morgen snel allemaal diepvriesgroenten halen bij de super!
Wellicht is invriezen wel de oorzaak van alle leed!
pi_97750527
o noes ;(

nou ja, taart dan maar!!
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:27:09 #284
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97750548
Ik denk dat er iemand is geweest in een levensmiddelen fabriek met veel wraakgevoelens en dat ergens geinjecteerd oid, heeft.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:28:23 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97750621
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik denk dat er iemand is geweest in een levensmiddelen fabriek met veel wraakgevoelens en dat ergens geinjecteerd oid, heeft.
Ja, iemand die ontslagen is bijvoorbeeld ~O> .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 5 juni 2011 @ 19:29:34 #286
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97750689
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 5 juni 2011 @ 19:37:07 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97751174
Niet meer actief op Fok!
pi_97751724
:W ik ben gecrasht :O
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97751809
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:46 schreef Ml-etje het volgende:
:W ik ben gecrasht :O
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:53:59 #290
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97752114
Me too..
Na 6 x om 5 uur opstaan (van de zeven dagen)
Zo maar douchen en mijn aanstaande huwelijksverplichting doen en dan slapen tot zolang ik wil *O* Heerlijk liggen tot 7 uur morgen ..
  zondag 5 juni 2011 @ 19:55:04 #291
43653 sigme
Veraan
pi_97752166
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmmm. Zoals de waard is?
  zondag 5 juni 2011 @ 19:55:46 #292
43653 sigme
Veraan
pi_97752209
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Me too..
Zo maar douchen en mijn aanstaande huwelijksverplichting doen en dan slapen tot zolang ik wil *O* Heerlijk liggen tot 7 uur morgen ..
Lekkerrrrrrrrr

Geniet ervan ;).
pi_97752213
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmmm. Zoals de waard is?
:o is er ook EHEC in zuivel trouwens? :P
pi_97752237
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zo erg dat ik probeerde te klikken :') |:( :')
pi_97752269
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Me too..
_O- klinkt gezellig.
  zondag 5 juni 2011 @ 19:58:07 #296
43653 sigme
Veraan
pi_97752328
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wel MRSA, telt dat ook?
  zondag 5 juni 2011 @ 19:58:53 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97752382
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Media heeft dat nog niet door :')
pi_97752415
Jongens ik ga vooruit! Hoe dan ook kom ik toch telkens nog laag uit?

voorbeeld vandaag, 1300 kcal...

O: magere optimel aardbeien yoghurt, 2 eetlepels brinta, kiwi
T: tomaat
S: 30 min cardio, 60 min kracht (apparaten/los)
L: 30 gr brinta, halfvolle melk, kleine banaan
T: magere kwark met beetje pindakaas erdoor
D: noodles met gewokte groente, biefstuk en ketjap
T: magere yoghurt, eetlepel honing, paar hazelnoten erdoor
pi_97752431
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Media heeft dat nog niet door :')
Clever!
  zondag 5 juni 2011 @ 20:01:49 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97752531
Siral, wat van het magere vervangen door volle?
Handje noten? Brood? volkorencrackers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')