Ik kom niet aan navels.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
Ik herken die naveltjes zelf niet. Dus zou er geen antwoord op kunnen geven. Ik zou ze opeten. Hoe meer tuinboon hoe beter?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Laureline het volgende:
Hee, maar die tuinbonennaveltjes? Moet ik die er ook nog af halen? Nee toch zeker?
Try mequote:Op zondag 5 juni 2011 15:43 schreef Mini. het volgende:
[..]
[..]
True, maar al die heilige boontjes hier die zo verbaasd zijn over drie keer taart eten ook heus wel drie keer per week iets ongezonds.
Wat is daarquote:Op zondag 5 juni 2011 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga binnenkort scones bakken voor m'n afcheid op 't werk! En wil ook clotted cream maken
O, ik ben best dienstbaar geloof ik. In mijn werk dan, niet in het huishoudenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! En dat ze dan denken dat zij het eigenlijk hebben bedacht!
Ik vond het een frustrerend beroep. Veel te dienend. Bovendien, op den duur deed ik veel commercials en dan had je ineens met heel veel meningen te maken. Dus behalve de regisseur ook nog de klant en de creatieven. Liefst drukten die allemaal een eigen stempel en liefst ook een andere stempel dan de ander.
Ik ben blij dat ik nu zelf bepaal wat goed is.
Zolang het deeg enigszins gezond is en de vulling vooral uit groente bestaat, kan het toch best. Dat maak ik mezelf in elk geval wijs... Net als pizza eigenlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zat laatst nog te denken dat ik misschien maar es moest opzoeken of scones ook volkoren konden![]()
En ik eet uiteraard genoeg ongezonds
Was meer verbaasd over de frequentie van hetzelfde sóórt ongezond
![]()
Hartige taarten zijn ook lekkerMaar volgens mij zijn die ook niet supergezond veelal? iig niet die die ik maak/lekker vind
Dan word ik heel afstandelijk en wil dan weg, hakken in het zand!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.
Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen
Nee, da's lekker!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef Laureline het volgende:
Waarom doet iedereen zo geshockeerd over 3 x per week taart? Als ik dagelijks me vergrijp aan witte wijn, bier, chips, gesuikerde snoepmix en chocola hoor ik daar niemand over![]()
En één van de vragen in de hypergevoeligheidssyndroomtest is: Heeft u last van: pijn?Ja, zo praat je iedereen wel een nieuwetijdsindigokristalkindstoornis aan.
Oh, thanks voor de tip! Ik had juist een recept waarin je 20 minuten ofzo moest mixen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Muffins zo kort mogelijk mixen! Er staat een heel goed recept hier op Fok, zoeken op "muffins, goede" (nu op iphone, lastig zoeken).
Makro, kopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
het is 1. niet zo makkelijk en 2. zo vet als maar zijn kan
Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. (quote:Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Billy: uit de guacamole enzo haal ik dat het een Mexicaans/Zuid Amerikaans restaurant was? Dat zijn veelal nogal carnivoren inderdaad, weinig vega-spul te vinden in die keukens geloof ik
Desalniettemin wel vervelend inderdaad, dat er zo weinig keuze is. Had mn zus ook toen ze nog vegetariër was, bij de Chinees veelal een soort tjap tjoy variant met tofu ofzo
zo'nquote:Op zondag 5 juni 2011 15:54 schreef Probability het volgende:
Als ik alles zelf beter kan, en zo een goede kok ben ik niet, dan ben ik wel een klein beetje teleurgesteld ja
Ja dat heb ik ook heel ergquote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek
. En daarom is het goed dat ik alleen woon
.
Oh dan is het al helemaal raar!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee, het was een strandtent met een Nederlandse keuken.. (!!!)
Oeh, roti.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groentenNiet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo
![]()
O: drie kleine afbakbroodjes met twee gekookte eieren
T: half pakje sultana (dus 1 zo'n koekje)
L: twee sneetjes brood met kaas
D: rotiiiimet kippenvleugeltjes en veeeel kouseband
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef sigme het volgende:
[..]
zo'n
Ja, je bent veeleisend. Maar van een restaurant mag je best redelijk wat eisen op het gebied van menu en bereiding. En je mag er ook best wat van zeggen als ze belachelijk weinig vegetarisch eten op de kaart hebben staan en zéker als ze geen moeite kunnen (dus willen) nemen om een gerecht voor je aan te passen tot iets eetbaars. Een fatsoenlijke kok legt daar juist eer in.
Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...
Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens voor mijn doen weer eens een vrij okay lijstje! Geen frisdrank, geen overmatig snaai en avondeten met een baal groentenNiet perfect nog weer, maar ik moet weer in het ritme komen ofzo
![]()
O: drie kleine afbakbroodjes met twee gekookte eieren
T: half pakje sultana (dus 1 zo'n koekje)
L: twee sneetjes brood met kaas
D: rotiiiimet kippenvleugeltjes en veeeel kouseband
Het is een strandtent én een restaurant. Het is toch niet zo dat doordat een restaurant aan het water staat de kwaliteit van het eten minder wordtquote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Amsel het volgende:
Ja maar jeetje Billy, van een strandtent kun je toch ook niet te veel verwachten...
Als vind ik dat je in een restaurant (dus niet een strandtent) het gewoon moet zeggen als het eten niet geweldig is. Bij m'n moeder zou ik echter misschien wat minder uitgesproken zijn
Zo stel ik me een strandtent wel voor jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef sigme het volgende:
Serveren ze alleen maar hoofdgerechten voor minder dan een tientje in de strandtent?
De voorgerechten waren gemiddeld 12 euroquote:
Zeg dat dan meteenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Probability het volgende:
De voorgerechten waren gemiddeld 12 euroDus ik had er wel *iets* van verwacht!
Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen ...quote:Op zondag 5 juni 2011 16:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook heel erg!!!!
Wat helpt is om dan de tv aan te zetten/muziek op te zetten.
Ik heb het eigenlijk vooral met familieleden
Ik kruid / stoof de kip zelf jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oeh, roti.Maak jij die zelf, of de vulling dan?
Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van zequote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.
Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.
O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Oja, dat verschil tussen zo een/zo'n zit er nog niet in bij mij.
Nou ja, ik vind het niet erg dat ik dan veeleisend ben. Heb er ook wat van gezegd, de manager zij iets van 'De Nederlandse keuken is nu eenmaal niet gericht op vegetariërs'.
O hij kon ook nog een kaasfondue voor mij maken, maar ik eet liever niet zo enorm veel kaas en dat zal waarschijnlijk ook geen vegetarische kaas zijn. (Sowieso is kaas&brood niet echt heel erg gezond/vol voedingsstoffen..)
Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ze heben een aantal keer iets geopperd dat je zou kunnen eten? Dan snap ik het wel een beetje van zeokee, het is niet normaal dat ze geen vegetarisch eten op de kaart hebben staan, maar met de hele tijd nee maren kweek je weinig goodwill. Terwijl mensen juist eerder openstaan voor opbouwende kritiek als je eerst een beetje meegeeft.
Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:14 schreef Probability het volgende:
[..]
Snap niet wat je bedoelt? Wat snap je van 'ze'?
Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*quote:Op zondag 5 juni 2011 16:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Muziek op heb ik idd vaak in het OV, omdat ik anders helemaal ongelukkig kan worden van al die geluiden. Maar dat helpt niet tegen mensen die hyperactief moeten bewegen in mn ooghoeken en om nou met mn ogen dicht een boek te gaan lezen .... Ik lees boeken, zodat ik me kan afsluiten van mn omgeving en niet overal op hoef te letten.
True enough, de hoeveelheid groenten is idd veelal om van te huilen bij restaurantsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tja, maar dat zie je toch wel vaak, dat er maar één vegetarische optie is. Dan heb je weinig keus wat betreft gezond of ongezond.
Overigens valt voor vleeseters de keuze aan gezonde dingen ook tegen hoor, dan is er ook vaak genoeg geen andere optie dan een salade.
Die neemt toch geen bestellingen op?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoekenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*
Ja dat vind ik raar. Dat had ik ook al toen ik nog wel vlees/vis at.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Laureline het volgende:
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten
Wat voor kruiden gebruik je?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik kruid / stoof de kip zelf ja, en ik kook de kouseband, maar da's niet echt veel moeite
Aardappels laat ik vanuit te-zwaar-overwegingen de laatste tijd weg
![]()
De roti zelf maken begin ik idd niet aan, die halen we gewoon bij de toko
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbijquote:Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.
Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks.
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten
Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens
O, ik zit altijd te voetwippen of te doedelen. Daarom blijf ik zo slank ondanks de hoeveelheid eten die ik dagelijks verstouwquote:Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
Nee, roti halen is hier riskantquote:
Ging die theorie van jouw meneer maar voor mij op.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten
Toe maarquote:Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbijPepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten
Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
Prima als jij dat onzin vindt hoor!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef Probability het volgende:
[..]!
Jezus wat een onzinWe leven in 2011 kom op zeg.
En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
Nja hangt er van af of ik zin heb om de knof te snijden / persenquote:
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnettequote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
het is ook lekker, mits goed klaargemaakt, maar variatie is vaak niet te vindenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
Ik ben bang dat het dan meer groentepastaovenschotel wordt, in plaats van groentelasagna.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nee, roti halen is hier riskantZijn vriendje en ik beide eens heel ziek van geworden dus nu durven we niet meer. Jammer wel, want het smaakte prima
Overigens weet ik niet waarom je zelf maken riskant vindt? Ik denk altijd maar zo, als het smaakt is het geslaagd![]()
Nee kan prima.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes.
Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
Lascolette!!quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnette
De roti zelf idd jaquote:Op zondag 5 juni 2011 16:28 schreef Probability het volgende:
[..]
Omdat goede (lekkere) roti moeilijk te maken is.
Nee het is onzin dat ik buiten de boot val en daar voor kies.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Prima als jij dat onzin vindt hoor!![]()
Mijn ervaring is anders. Daarnaast, als ze al vega hebben dan is het 'een caprese salade' voor en een 'groentelasagne' als hoofdgerecht...lekker creatief
! Het jaartal heeft er weinig mee te maken. Feit is dat mensen er geen rekening mee houden. Dat het anders zou moeten, ja, dat vind ik ook, maar realiteit laat zien dat het vooralsnog slecht gesteld is
en dan weet je dus ook wat je van een gemiddeld restaurant kunt verwachten... helaas
Meegemaakt:quote:Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De roti zelf idd ja![]()
Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zettenHet vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero
Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.quote:
Ja........ Iedere tent heeft zijn eigen 'echte' recept. Wel grappig die verschillen en de trots daar achterquote:Op zondag 5 juni 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De roti zelf idd ja![]()
Voor de vulling heb je zoveel manieren dat er best veel mogelijkheden zijn om iets lekkers op tafel te zettenHet vriendje vindt mijn roti zelfs lekkerder dan die van de Rotishop hiero
Wil niet zeggen dat ie authentieker is, maar authenticiteit zegt toch niet echt wat.
Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerderquote:Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef Probability het volgende:
[..]
Meegemaakt:
-Geen kouseband maar sperzieboontjes of te harde kouseband
-Droge piepers, die 'kerrie saus' is heel belangrijk. De aardappels moeten er mee doordrenkt zijn
En een goede pannenkoek is idd ook belangrijk
Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis.quote:
I might just do that, zou ik zeggenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Als het lekker is, I just might will!! (is dat correct Engels? Of is het per se I just might do that?) Nou ja anyways............ik heb er nu al zin in.
Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurantquote:Op zondag 5 juni 2011 16:36 schreef Mini. het volgende:
[..]
Nah, als alle andere mensen wel friet bij hun eten krijgen dan wil ik ze ook! Als ik gezond wil eten blijf ik wel thuis.
Vast de reden dat ik te dik ben.
Riskant als in: het is moeilijk om echt lekkere roti te maken aangezien de meeste rotizaken er ook niet echt over eens zijn. Niet dat het gevaarlijk is of zoquote:Op zondag 5 juni 2011 16:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik heb bij een rotizaak idd wel eens met sperziebonen gehad. Erg jammer, kouseband is lekkerder![]()
Maarja, da's dan misschien 'onwetenheid'? Als je gewoon een puik recept volgt en weet dat er een verschil is tussen sperzies en kouseband is er niks riskants aan, behalve dan in zoverre dat sommige mensen zelfs met aardappels koken hun keuken in de fik kunnen zetten ofzo
Ja maar bovenop een gerecht waar wel al andere carbs in zitten, dan vind ik het toch weer té slecht.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:37 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een portie friet bestellen in een restaurant![]()
!
Dan vraag je er toch frietjes bij?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef Mini. het volgende:
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes.
Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |