abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97740848
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten :)

Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens :@
Ja doei.
pi_97740905
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nou, dat de kok beteuterd keek en je ouders je veeleisend vonden.
Die neemt toch geen bestellingen op?

Van mij mag hij het vragen, en ik probeer dan te liegen, maar goed als je niet zo goed kan koken als kok en ik kan niet zo goed liegen, ja dan is dat jammer maar helaas.

Van mij mogen mijn ouders mij veeleisend vinden, ben ik ook.
Worry is a misuse of imagination
  zondag 5 juni 2011 @ 16:17:54 #153
171890 Chicolate
Chemicals
pi_97740934
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Van die spastische kauwers. Drie uur lang. *brrrrrrr*
Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken }:|. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97740941
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten :Y)
pi_97740977
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Laureline het volgende:
Raar is dat hè, dat je in restaurants altijd ruim voldoende koolhydraten (pasta, rijst, aardappels, brood) en meestal teveel eiwit (vlees, vis) krijgt, en dan maar hoogstens 10% van een normale hoeveelheid groente. Wij eten meestal zelfs groente thuis dan maar vooraf, als we weten dat we buiten de deur gaan eten :Y)
Ja dat vind ik raar. Dat had ik ook al toen ik nog wel vlees/vis at.
pi_97741006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik kruid / stoof de kip zelf ja :Y , en ik kook de kouseband, maar da's niet echt veel moeite :+ Aardappels laat ik vanuit te-zwaar-overwegingen de laatste tijd weg :P

De roti zelf maken begin ik idd niet aan, die halen we gewoon bij de toko :9
Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.

Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks. :9
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97741023
Zelfgemaakte roti, riskant..
  zondag 5 juni 2011 @ 16:20:31 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741070
Overal waar wij gaan uit eten dan laten de meeste mensen alle groente staan, echt ze eten er letterlijk om heen.
Dus restaurants doen wat de meeste mensen willen: vlees, koolhydraten en saus.
Verbaas mij er elke keer weer over dat ze niet eens 1 blaadje sla eten, laat staan warme groente.
Triest
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 juni 2011 @ 16:21:25 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741109
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat voor kruiden gebruik je?
Ik heb het vroeger ook nog weleens zelf gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik dat toen deed.

Hmm, ik zei iets over roti tegen vriendje en nu gaan we dat geloof ik eten straks. :9
Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbij :Y Pepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten :P Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97741133
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb totaal NIETS tegen vegetariers, eet zelf ook vaak genoeg vlees/visloos (niet principieel, maar omdat het ook lekker is/kan zijn, máár het is gewoon een feit dat restaurants, en zeker van die strandtenten die hoofdprijzen voor niets vragen, niet ingesteld zijn op mensen die geen vlees/vis eten. Op het moment dat je besluit vega te gaan eten/worden weet je dat je 'buiten de boot valt' en dat niet elk restaurant daar op in wil spelen omdat ze er geen winst op maken: ze maken meer winst op onbeperkt spare-ribs eten :)

Ik vind het niet zo raar dat ze niet zoveel keus hadden en ben het dan ook wel met Muis eens :@
:D!

Jezus wat een onzin :D We leven in 2011 kom op zeg.

En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:21:53 #161
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97741135
Van de week had ik bij een simpel eetcafé op het terras bij mijn confit de canard anders een flinke hoeveelheid verse gewokte spinazie liggen. En gegrilde cherrytomaatjes.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_97741139
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:17 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Benen over elkaar en dan met het bovenste been op en neer bewegen. Hyperactief. Tot de bus er is. Doe dat eens niet in mn ooghoeken }:|. En zit stil, ik zit op hetzelfde bankje en word zeeziek van dat getril.
O, ik zit altijd te voetwippen of te doedelen. Daarom blijf ik zo slank ondanks de hoeveelheid eten die ik dagelijks verstouw :7 Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten (8>
  zondag 5 juni 2011 @ 16:22:32 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741168
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:19 schreef Probability het volgende:
Zelfgemaakte roti, riskant..
Nee, roti halen is hier riskant :') Zijn vriendje en ik beide eens heel ziek van geworden dus nu durven we niet meer. Jammer wel, want het smaakte prima :+

Overigens weet ik niet waarom je zelf maken riskant vindt? Ik denk altijd maar zo, als het smaakt is het geslaagd :P
  zondag 5 juni 2011 @ 16:23:00 #164
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97741191
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:22 schreef Laureline het volgende:

[..]
Dat is de theorie van mijn meneer tenminste, dat je als neuroot veel meer kan eten (8>
Ging die theorie van jouw meneer maar voor mij op.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 5 juni 2011 @ 16:24:07 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97741247
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Euhm vrij basic: scheutje olie, zout, peper, boel kerrie massala en ketjap manis, soms teentje knof erbij :Y Pepertjes laat ik weg want ik ben geen held met scherp eten :P Is naar recept van mijn vroegere Surinaamse kleuterjuf (en ook vroegere collega van mn mams)!
Toe maar
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97741251
Thanks Maria! Ik ga het toch weer eens proberen. :) Vast gezonder dan afhaal.

Dat je van stress afvalt geldt voor mij helaas ook niet, anders was ik nu superslank. ;(
Everything has changed
pi_97741262
Wat is deze (8> schattig in het klein trouwens. (8> O+
pi_97741265
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:21 schreef Probability het volgende:

[..]

:D!

Jezus wat een onzin :D We leven in 2011 kom op zeg.

En ik ken geen restaurants waar je onbeperkt spare-ribs kunt eten. Dat heten vreetschuren.
Prima als jij dat onzin vindt hoor! :)

Mijn ervaring is anders. Daarnaast, als ze al vega hebben dan is het 'een caprese salade' voor en een 'groentelasagne' als hoofdgerecht... :') lekker creatief :')! Het jaartal heeft er weinig mee te maken. Feit is dat mensen er geen rekening mee houden. Dat het anders zou moeten, ja, dat vind ik ook, maar realiteit laat zien dat het vooralsnog slecht gesteld is :) en dan weet je dus ook wat je van een gemiddeld restaurant kunt verwachten... helaas :)
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:25:48 #169
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741341
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:24 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Toe maar
Nja hangt er van af of ik zin heb om de knof te snijden / persen :') ! </luiwammes pur-sang> En ach, het zowel met als zonder lekker :+
pi_97741365
Vroeger had je altijd die ene met kaas gegratineerde uitgeholde halve ananas, met wat groente en krieltjes erin gestopt!
pi_97741375
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
pi_97741398
Eetcafé's waar ik kom hebben om één of andere reden heel vaak quiche als vega-hoofdgerecht. Of groentestoofmeuk uit de oven. Altijd iets zonder frietjes. ;(

Laatst was ik trouwens weer eens in een restaurant in Limburg waar ze helemaal niks vega's op de kaart hadden, ik wist niet dat ze nog bestonden maar daar dus wel. Dan kun je nog blij zijn als je in de Randstad woont.
Everything has changed
  zondag 5 juni 2011 @ 16:26:56 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97741402
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:26 schreef conleche het volgende:
Nou, mij lijkt groentenlasagne wel lekker. Misschien dat ik dat vanavond eens ga maken. Zou het dan erg zijn als ik pastaschelpjes gebruik als tussenlaag? Ik heb geen lasagnevellen meer.
Kan vast wel, noem je het gewoon lasagnette :7
pi_97741415
quote:
het is ook lekker, mits goed klaargemaakt, maar variatie is vaak niet te vinden :')
Ja doei.
pi_97741453
quote:
Ik ben bang dat het dan meer groentepastaovenschotel wordt, in plaats van groentelasagna.
Een pastaloze variant met wat erbij kan ook: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=534878
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')