abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97673463

Het vorige deel: [Gezond Slank] #1493 - Oh crap

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_97673489
Originele TT, hè :')
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_97673506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:31 schreef Amsel het volgende:

[..]

Die vind ik dus echt een alienhoofd hebben met die wijd uitstaande ogen. Wel een mooie alien hoor, dat wel.
Als mijn vriend haar leuk vind, dan lijk ik misschien ook wel op een alien :'(

Maar ze heeft inderdaad een beetje een maf hoofd. Als je zoekt op google komt je wel andere foto's tegen :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:34:10 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97673535
tvp.
Niet meer actief op Fok!
pi_97673551
Hè, ik had gerekend op iets met aliens en mooie vrouwen! (8>
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:34:39 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97673558
ik ook ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_97673567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Viking84 het volgende:
tvp.
Plaats dan gewoon een leuk plaatje :P
pi_97673584
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Laureline het volgende:
Hè, ik had gerekend op iets met aliens en mooie vrouwen! (8>
Ik had een black out ;(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:36:23 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97673687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Plaats dan gewoon een leuk plaatje :P
As you wish :P.

O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:36:53 #10
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97673724
Ik kan overigens maar heel weinig (bekende) mannen opnoemen die ik echt aantrekkelijk vind.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_97673764
Ik wilde net een plaatje posten als antwoord op Coco, maar die is al dood. Dus dat vond ik een beetje creepy :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:37:58 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97673793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:36 schreef Rituals het volgende:
Ik kan overigens maar heel weinig (bekende) mannen opnoemen die ik echt aantrekkelijk vind.
Miss omdat je dan meer denkt in termen van: zou ik ermee naar bed gaan of niet?

Dan is mijn lijstje ook superkort hoor ;).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:38:13 #13
344469 Amsel
zonder t
pi_97673812
Oh weet je wie ik ook mooi vind? Catherine Zeta-Jones!
pi_97673827
oh, als we voor 40+ en lekker gaan dan zeg ik Salma Hayek *plaatje zoeken gaat*

Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_97673873
Laatst keken wij een 5-voor-1 eurofilmbox met een best grappige film met Brittany Murphy erin waarin ze helemaal zen/yang/ying wil worden en discipel wordt van een noodelchef in Japan (pluspunt: de japanners spreken echt japans en geen engels met een accent!), toen gingen we zoeken waar ze nog meer in speelde. Meestal in films waarin ze ook doodgaat geloof ik, dat was best wrang, omdat ik (nooit enig shownieuws volgend :') ) net op wikipedia had gelezen dat zowel zij als haar man binnen 5 maanden aan longontsteking waren overleden.

Maar The Dead Girl is echt een hele goede film, als iemand nog bij de tante van Kim langsgaat B-)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:39:28 #16
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97673888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Miss omdat je dan meer denkt in termen van: zou ik ermee naar bed gaan of niet?

Dan is mijn lijstje ook superkort hoor ;).
Volgens mij niet :P. Ik vind mannen gewoon minder snel aantrekkelijk denk ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:38 schreef Amsel het volgende:
Oh weet je wie ik ook mooi vind? Catherine Zeta-Jones!
Jaa! O+
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:40:37 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97673957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:38 schreef _aurum_ het volgende:
oh, als we voor 40+ en lekker gaan dan zeg ik Salma Hayek *plaatje zoeken gaat*
Eens!

En Jennifer Connelly. Is die al 40+ eigs? Nee toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_97674014
Ook mooi: Penelope Kroes, Monica Bellucci...wie ik juist vreselijk vind om naar te kijken is Scarlet Johanson (vast ook fout geschreven oO< ), die mond doet me altijd aan een dom soort kleuter denken.
pi_97674126
Ik vind vrouwen met volle mond/grote lippen vaak mooi, want dat projecteer ik dan maar op mezelf ofzo :')
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:43:19 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_97674134
Oh nee ik vind Salma en Penelope en Monica niks. Objectief gezien natuurlijk hartstikke mooie vrouwen, maar de seks straalt er dan weer zó van af dat ik het too much vind ofzo :') Ik ben vast stiekem jaloers :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:43:24 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97674136
En in de categorie 40+ vind ik Virginia Madsen ook erg mooi, maar daar kan ik geen mooie niet-op-een-poedel-lijkende plaatjes van vinden. Maar in Sideways, wow O+. Sws die film O+.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:43:48 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_97674162
Ik weet dat mensen haar hier niet zo mooi vinden en dat ze niet zo aardig schijnt te zijn, maar ik vind Carice van Houten ook mooi! Hoewel ik niet kapot ben van d'r tanden.
pi_97674172
Ah Coco -O-. Arme Ted.

Maria goed nieuws dus *O*

WB VMW *O*. Er is hier nog regelmatig gevraagd of iemand wist waar je was/hoe het met je ging, dus je bent iig niet vergeten :). Leuk dat je weer mee komt posten/lezen en fijn dat de vervelende periode voorbij lijkt te zijn.

Lekker twee dagen buiten geweest (langs de lijn sporters aanmoedigen ed), weinig geslapen en gruwelijk verbrand. Las hier de tip dat kwark ook werkt, duizend maal dank aan die persoon. Mijn schouders deden *psssssssh* en branden nu niet meer zo :P. En! Mijn lichtgevende melkflessen hebben eindelijk voor het eerst in het seizoen zon gezien O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97674192
Vrouwen zijn toch gewoon mooier dan mannen? Als ik op een terras zit kijk ik ook vooral naar de vrouwen hoor, terwijl ik er niet op val. Maar het is zoiets als: kijk je liever naar een schilderij van Klimt of naar een foto van een stuk kaas?
pi_97674268
ik vind dat vrouwen meestal ook mooier dan mannen. Als ik op een terrasje zit kan ik zo een paar mooie vrouwen aanwijzen, maar mooie mannen :? Die zijn schaars :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')