abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97735885
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn? :P Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt ;)
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden :@. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek :@. En daarom is het goed dat ik alleen woon :P.
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken? :P Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97735886
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden :@. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek :@. En daarom is het goed dat ik alleen woon :P.
oh ja, dat heb ik ook wel ja :@

vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn... ;(
Ja doei.
pi_97735924
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
pi_97735951
Oja, ik zag op de hyves van een vriendin dat ook al langskomen. Toen deed ik een mentale facepalm :|W Ja hoor, grijp dat maar aan voor je scheiding, je veel te dik zijn, je kind dat doodsbenauwd is en flink faalangst heeft. Alles beter dan de hand in eigen boezem te steken.

Ik heb ook mijn fouten en onhebbelijkheden, maar ik weet dat ik het zelf schuld ben, en niet het universum :7 (dat maar geen geschikte kerels langs mijn deur stuurt goddorie).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_97735974
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Gooi het eruit!!!!

Maar wel een beetje waar. Te gevoelige mensen wantrouw ik ook altijd een beetje en ze moeten ook niet met slechte gedichten aankomen. :+
Of met brieven met vergelijkingen erin over bloemen, tuinmannen en tuintjes (8>

Maar ik heb het niet over gevoelige mensen hoor! Ik ben zelf ook Zeer Gevoelig :7 Alleen ik gebruik het niet als argument om te pas en te onpas discussies te manipuleren en anderen mij te laten ontzien, en zeker niet in werksituaties!
pi_97735980
quote:
9s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
nog zo'n reden waarom ik het niet zo goed zou doen in het onderwijs :')! _O- O-)

Ik zou die ouders echt in hun bek uitlachen of ' :') ' nadoen..
Ja doei.
pi_97735991
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:

[..]

Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
quote:
Zou u aub niet zoveel willen veranderen aan de onrustmedicatie? Het is nu rustig op de afdeling en dat willen we graag zo houden.
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:33:31 #33
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97735999
quote:

[..]

Ja, dát. Ik weet dat ik soms kritiek te persoonlijk opvat, maar na 2 seconden nadenken weet ik ook dat ik overdrijf.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_97736002
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh ja, dat heb ik ook wel ja :@

vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn... ;(
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 juni 2011 @ 14:33:59 #35
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97736040
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
_O- _O- _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_97736088
quote:

[..]

:D hehe
pi_97736127
quote:

[..]

Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd! :* :* :*
  zondag 5 juni 2011 @ 14:36:44 #38
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_97736167
quote:

[..]

Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.

Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen oO<
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_97736172
quote:

Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken? :P Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
Uhm nee, ik geloof dat ik het meestal probeer te verbergen en ben dan zelf de enige met een rotavond. Behalve als ze vragen wat er is, dan kunnen ze het geklaag krijgen >:) :+. Maar ik zat wel een keer bijna te huilen bij een bushalte omdat ik me rot voelde en een meisje in mn ooghoek met dr voet zat te wippen en ik probeerde een boek te lezen en kon me niet afsluiten. Maar daar heb ik alleen zelf last van :P.

quote:

[..]

:D
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97736196
quote:
Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd! :* :* :*
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
pi_97736210
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:

[..]

Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
Oh dat soort dingen kan ik echt heel slecht tegen :@ Dan word ik dus echt ongelofelijk kwaad. Maar ik flip dan niet uit tegen de persoon die de kritiek uit, maar thuis alleen OF tegen een collega die aan de zijlijn staat. Passief agressief.

Besefte pas onlangs dat ik dan echt heel kwaad ben, mijn collega's van werkplek 2 schrokken zich kapot toen ik iets van werkplek 1 vernam waar ik door ontplofte :@

Het maakte wel indruk, alleen helaas op de verkeerden, die hadden me niks misdaan (en kijken voorlopig ook wel uit >:) )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_97736230
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

[..]

Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch? :)
Everything has changed
pi_97736238
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

:D! :'(! :D!
Ja doei.
pi_97736302
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt :'(
pi_97736321
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:39 schreef Laureline het volgende:
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt :'(
wat zijn dat dan weer?
Ja doei.
pi_97736330
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.

Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen oO<
Noem het als verbeterpunt op je voortgangsgesprek (dat is het goede woord: in een jaar doet men gewoonlijk: planningsgesprek (doelen stellen), voortgangsgesprek (voortgang bespreken :+), functioneringsgesprek (gehaalde doelen evalueren)).

Ik heb wel eens "beter leren liegen" als doel op tafel gelegd :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97736403
Whehe, kreeg je nog handige tips? Ik ben echt een voorbeeld van iemand die alleen maar van zichzelf denkt dat ze heel goed kan liegen, maar ik vrees dat het eigenlijk vies tegenvalt.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:42:53 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97736465
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
"JAAA TSJAKKAAAA WE GAAN NU LEREN BUITEN PLASSEN, TSJAKKAAAA!!" :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97736473
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je het van jezelf weet en dat je je er niet door van de wijs laat brengen, wat willen ze nog meer. Misschien hebben ze nog wel tips voor je. :)
Everything has changed
pi_97736500
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat zijn dat dan weer?
Nouja, ik ben me net aan het inlezen, maar ik zie al wel dat ze buitengewoon begaafd en vooral zeer gevoelig zijn :Y Niet zoals gewone kinderen, zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')