Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".quote:Op zondag 5 juni 2011 14:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, niemand herkent zich in het gevoelig zijn?Of eerlijk, nu er zo op afgegeven wordt
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek
. En daarom is het goed dat ik alleen woon
.
oh ja, dat heb ik ook wel jaquote:Op zondag 5 juni 2011 14:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh ik ben zo iemand die zich stoort aan geluiden. Als ik niet lekker in mn vel zit kan ik me niet goed afsluiten van mijn omgeving en dan hoor ik alles. Of als ik een boek lees, dat iemand naast me onrustig gaat bewegen/tikken oid, dan word ik gek
. En daarom is het goed dat ik alleen woon
.
Of met brieven met vergelijkingen erin over bloemen, tuinmannen en tuintjesquote:Op zondag 5 juni 2011 14:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Gooi het eruit!!!!
Maar wel een beetje waar. Te gevoelige mensen wantrouw ik ook altijd een beetje en ze moeten ook niet met slechte gedichten aankomen.
nog zo'n reden waarom ik het niet zo goed zou doen in het onderwijsquote:Op zondag 5 juni 2011 14:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik krijg geregeld mails van een moeder over haar HSP-kind in mijn brugklas. Of ik daar rekening mee wil houden.
Ja hoor mevrouw, als ik klaar ben met mijn leerlingen met ADD, ADHD, PDD-NOS, VP-kloof, Asperger, Dyslexie en onderpresterende hoogdbegaafden sure, prima.
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.quote:Zou u aub niet zoveel willen veranderen aan de onrustmedicatie? Het is nu rustig op de afdeling en dat willen we graag zo houden.
Ja, dát. Ik weet dat ik soms kritiek te persoonlijk opvat, maar na 2 seconden nadenken weet ik ook dat ik overdrijf.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het verschil is vooral hoe je ermee omgaat. Je hebt mensen die het van zichzelf weten en opletten of ze niet overreacten, en je hebt mensen die er juist interessant mee gaan doen omdat het niet eens in ze opkomt dat hun gevoel misschien niet terecht is "want ik voel het toch zo".
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
oh ja, dat heb ik ook wel ja
vergeet ook niet de kinderen die hoogbevaagd en daardoor hooggevoelig en snel verveeld en dus druk zijn...
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
[..]
Oh, dat had onze puppie ook! Die verveelde zich helemaal de pleuris op die puppycursus en daarom deed hij al die opdrachten zo slecht!
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..quote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
[..]
Uhm nee, ik geloof dat ik het meestal probeer te verbergen en ben dan zelf de enige met een rotavond. Behalve als ze vragen wat er is, dan kunnen ze het geklaag krijgenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:30 schreef Mini. het volgende:
Ben jij ook zo iemand die bijv. een gezellig etentje voor jezelf én de rest van de groep verpest door te gaan zeuren dat er verderop iemand zit te roken?Ik bedoel, rook is ook irritant, maar je kiest zelf of je er wel of niet energie aan besteedt.
[..]
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!![]()
![]()
Oh dat soort dingen kan ik echt heel slecht tegenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
[..]
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
Maar daarna kon je het dus wel rationeel bekijken en zien dat het niet persoonlijk is, toch?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het vooral onzekerheid. Ik was echt een beetje uit m'n doen toen ik in de ochtend een mailtje las van een verzorgende:
[..]
Dan denk ik eerst dat ik zelf wat fout doe, terwijl ik er helemaal achter stond en collega's het met mn beleid eens zijn.
quote:Op zondag 5 juni 2011 14:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Heb je al een Reggio Emiliapuppycursus geprobeerd? Daar kijken ze specifiek naar jouw puppy, en wordt alles op zijn unieke persoonlijkheid afgestemd!![]()
![]()
wat zijn dat dan weer?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:39 schreef Laureline het volgende:
Ow jezus, die link van mo! Ik lees nu dat je ook nog Kristalkinderen hebt
Noem het als verbeterpunt op je voortgangsgesprek (dat is het goede woord: in een jaar doet men gewoonlijk: planningsgesprek (doelen stellen), voortgangsgesprek (voortgang besprekenquote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.
Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen
"JAAA TSJAKKAAAA WE GAAN NU LEREN BUITEN PLASSEN, TSJAKKAAAA!!"quote:Op zondag 5 juni 2011 14:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik las Reggio Emilia als Emiel Ratelband. Da's vreemd.
Je geeft aan dat je het van jezelf weet en dat je je er niet door van de wijs laat brengen, wat willen ze nog meer. Misschien hebben ze nog wel tips voor je.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:36 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat ik zo lastig vind is dat ik ALTIJD moet huilen, ook al weet ik het van mezelf..
Ik heb dus komende week een voortgangsgesprek op mijn werk (hoe heet dat ook al weer? is een naam voor). En ik kan je nu al op een briefje geven dat ik het dus niet droog ga houden.
en dat slaat echt nergens op.. Want waarom zou ik niet gewoon kunnen vertellen wat ik vind dat er goed gaat (dat houd ik nog wel droog) en wat mijn verbeterpunten zjin/waar ik tegenaan loop (daar gaat het dus mis)? ik zal er niet om ontslagen worden en als dat wel het geval zou zijn, dan lijkt het me niet de geschikte werkplek voor mij.
Ik denk dat ik de tissues maar midden op tafel zet en van tevoren aankondig dat ik het ws toch niet droog ga houden, maar dat ze vooral moeten luisteren naar mijn woorden en niet naar mijn tranen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |