SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Dat is inderdaad best snel jaquote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef Pritt het volgende:
Goed om te horen dat jullie het leuk gehad hebben, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar 1 uur slaap zou toch echt iets te zot worden. Wel heugelijk nieuws is dat ik sinds dit weekend in bezit ben van een tijdrit stuur. Vandaag eens even wezen uittesten, windje mee kon een kilometer 54 per uur knallen.
Fijn dat je in het bezit bent van een tijdrit stuur nu, maar ik dacht dat alles was te doen om een dame die bleef slapen?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef Pritt het volgende:
Goed om te horen dat jullie het leuk gehad hebben, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar 1 uur slaap zou toch echt iets te zot worden. Wel heugelijk nieuws is dat ik sinds dit weekend in bezit ben van een tijdrit stuur. Vandaag eens even wezen uittesten, windje mee kon een kilometer 54 per uur knallen.
Die heb ik zeer zeker vrijdagavond ook nog gezien, maar een tijdritstuur is wel bijna even opwindend.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fijn dat je in het bezit bent van een tijdrit stuur nu, maar ik dacht dat alles was te doen om een dame die bleef slapen?
Pic?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:28 schreef Pritt het volgende:
[..]
Die heb ik zeer zeker vrijdagavond ook nog gezien, maar een tijdritstuur is wel bijna even opwindend.
Jij hebt die fiets verkozen boven die dame, dus die kansen zijn al verkeken. Doe dus ook maar van haarquote:
Dat snap ik niet, leg uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:28 schreef Pritt het volgende:
Die heb ik zeer zeker vrijdagavond ook nog gezien, maar een tijdritstuur is wel bijna even opwindend.
Moeilijk te zeggen zo, ik weet niet of het opzetstuur op je huidige bocht past, is dat oversized of niet? Als 't past zou je misschien alleen het stuurlint wat los moeten halen. Nieuw lintje als je ze er weer af moet halen. Dan kan je misscien net zo makkelijk die ossekop ook monteren; de rem/schakelgrepen zet je dan ook over.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef No-P het volgende:
stuurtje
Zou het lastig omzetten zijn voor korte periode? Een maand ofzo. Denk dat bij mijn huidige stuur mijn dikke gedeelte niet breed genoeg is waardoor de stangen te dicht bij elkaar komen als ik een opzetstuur wil monteren.
Dat kan niet, je kan het opzetstuur niet goed vastzetten, met als gevolg een loszittend opzetstuur of de klem breekt, dat is alu dus dat geeft niks mee. Misschien is ook het opzetstuur voor oversized passing, staat niet in de advertentie; alleen de maat voor passing op de vorkbuis.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:27 schreef No-P het volgende:
Volgens mij een normaal stuur. Dikke gedeelte in het midden waar die op gemonteerd wordt is 12 cm breed. Vraag me af of dat breed genoeg is. Als ik hem op het schuine stuk monteer waar die van dikke buis naar dunne buis gaat ben ik bang dat ik de buis door snij als ik het opzetstuur vast wil zetten.
Waarschijnlijk niet, maar dat moet je even uitproberen.quote:Als ik dat nieuwe stuur monteer, ga ik dan nog problemen krijgen met de lengte van mijn kabels?
Precies, meestal monteer je het opzetstuur gewoon dicht naast de stuurpen en verstel je de breedte die voor je ellebogen comfortabel is met de pads. Er zijn inderdaad wel oversized sturen waar geen opzetstuur op past omdat ze maar een smal oversized stuk hebben maar 12cm moet voldoende zijn zou ik zeggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:57 schreef No-P het volgende:
edit: als ik de foto bekijk denk ik trouwens dat die 12 cm overseized ook wel breed genoeg is. De armstukken staan vrij ver naar buiten.
Een herstelrit van 150km.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Een week na de 600 reed ik vandaag veel beter dan verwacht. Eerst een rondje met twee dames van de aachener-runde, daarna alleen terug via lijn 38. Onverhard maar alles liep goed, totaal geen last van de benen. Al met al 150km weggetrapt, prima voor een herstelrit waar geen herstel meer nodig was.
ik heb zaterdag ook nog even de 60 km/u aangetikt, best lomp als je dan een enorme stoot zijwind krijgtquote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef Pritt het volgende:
Vandaag eens even wezen uittesten, windje mee kon een kilometer 54 per uur knallen.
In die leuke afdaling?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:24 schreef Blik het volgende:
[..]
ik heb zaterdag ook nog even de 60 km/u aangetikt, best lomp als je dan een enorme stoot zijwind krijgt
Juist, met dat bochtje naar links toequote:Op maandag 30 mei 2011 08:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
In die leuke afdaling?Die wind direct beneden was inderdaad niet fijn nee.
quote:Foto's TdRC 2011 Er zijn een kleine 1000 foto's gemaakt op de Holterberg. Wij nemen even tijd om deze te sorteren en categoriseren. Vanaf woensdag 8 juni kunt u de foto's via deze site te bekijken. Tegen een kleine vergoeding kunt u de foto ook kopen in een hoge resolutie kwaliteit. Dit bedrag komt geheel ten goede aan het goede doel van de Theo de Rooij Classic: Hospice de Reggestroom!
Aangezien je redelijk aan het sterven was op dat stukje denk ik niet dat je er erg florissant op zal staanquote:Op maandag 30 mei 2011 09:20 schreef Freddeh het volgende:
Ik zag die kerel idd al zitten in de berm met z'n afgetrapte auto en camera die 10x duurder was dan z'n auto. Benieuwd of ik er nog een beetje netjes op sta, zal wel niet
Ik sta er volgens mij op met tong uit het bakkus en een algeheel afstervende gelaatsuitdrukking, ging daar net even niet lekker geloof ik...wel snel m'n gezicht glad getrokken toen ik een camera zag, maar weet niet of dat geholpen heeft!quote:Op maandag 30 mei 2011 09:20 schreef Freddeh het volgende:
Ik zag die kerel idd al zitten in de berm met z'n afgetrapte auto en camera die 10x duurder was dan z'n auto. Benieuwd of ik er nog een beetje netjes op sta, zal wel niet
Gesink had 12'37 als tijd (43 km/u). Maar natuurlijk wel alleen gereden, maar zonder 80 km in de benen. Er reden redelijk wat groepjes die natuurlijk flink aan het aflossen waren. Je ziet in de ranglijst soms allemaal mensen van dezelfde club vlak achter elkaar binnenkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Was al bekend of iemand in de buurt van de tijd van Robert Gesink was gekomen?
(@Cyclinggirl: ik heb nu al medelijden met je man, zit met een stuk chagrijn in de wittebroodsweken)quote:Op zondag 29 mei 2011 23:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Precies, meestal monteer je het opzetstuur gewoon dicht naast de stuurpen en verstel je de breedte die voor je ellebogen comfortabel is met de pads. Er zijn inderdaad wel oversized sturen waar geen opzetstuur op past omdat ze maar een smal oversized stuk hebben maar 12cm moet voldoende zijn zou ik zeggen.
Om wat voor stuur gaat het?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:28 schreef Pritt het volgende:
[..]
12 minuten?! Ik dacht dat ze alleen beklimming Holterberg zouden timen.. Maar is nog een flink stuk geweest dusquote:Op maandag 30 mei 2011 10:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Gesink had 12'37 als tijd (43 km/u). Maar natuurlijk wel alleen gereden, maar zonder 80 km in de benen. Er reden redelijk wat groepjes die natuurlijk flink aan het aflossen waren. Je ziet in de ranglijst soms allemaal mensen van dezelfde club vlak achter elkaar binnenkomen.
De snelste tijd was volgens mij 14'07 (38 km/u) door de zoon van Theo de Rooij
Ik denk dat zo'n 8km was. Alleen eentwee heeft officieel meegedaan, maar zijn timer deed het niet goed en staat dus niet in de einduitslag.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
12 minuten?! Ik dacht dat ze alleen beklimming Holterberg zouden timen.. Maar is nog een flink stuk geweest dus![]()
Wel netjes als je binnen 1.5 minuut van Robert finisht. Wat is de beste tijd van het forum?
Ik heb er denk ik 5 minuten langer over gedan dan Blik gok ik. Ik weet niet precies hoe lang zij al stonden te wachten, wat ik wel weet is dat ik een paar keer af heb moeten stappen. Was wel jammer.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
12 minuten?! Ik dacht dat ze alleen beklimming Holterberg zouden timen.. Maar is nog een flink stuk geweest dus![]()
Wel netjes als je binnen 1.5 minuut van Robert finisht. Wat is de beste tijd van het forum?
Las al zoiets ja. Blessure?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik 5 minuten langer over gedan dan Blik gok ik. Ik weet niet precies hoe lang zij al stonden te wachten, wat ik wel weet is dat ik een paar keer af heb moeten stappen. Was wel jammer.
Kramp in m'n kuit en energiedipjes.quote:
Ik denk dat je er zeker 10 minuten langer over hebt gedaanquote:Op maandag 30 mei 2011 10:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik 5 minuten langer over gedan dan Blik gok ik. Ik weet niet precies hoe lang zij al stonden te wachten, wat ik wel weet is dat ik een paar keer af heb moeten stappen. Was wel jammer.
Ter plaatse hadden jullie het over 'een paar' minuten. Dacht al wel dat het langer was dan 'een paar'quote:Op maandag 30 mei 2011 10:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je er zeker 10 minuten langer over hebt gedaanIk denk dat Captain_fabulous er 5 minuten langer over heeft gedaan.
Ik had aan het begin even flink doorgeramd, althans poging tot gedaan...en ging minder stuk dan ik had verwacht. Ik ben altijd bang als het omhoog gaat, dat het me niet gaal lukken, en ga dan maar alvast klein trappen, dus ik geef m eigenlijk al over voor de klim echt is begonnen. Deze keer maar eens niet gedaan, Zwitserland heeft me wat harder gemaakt voor mezelf denk ik, kon geen kwaad. Heb alle foto's trouwens in een webalbum gestopt. Zijn er maar eeh stuk of 100...quote:Op maandag 30 mei 2011 10:39 schreef Blik het volgende:
Ik denk dat Captain_fabulous er 5 minuten langer over heeft gedaan.
Zal vanavond even kijken, nog niet de tijd gehad om de Garmin aan de computer te koppelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ter plaatse hadden jullie het over 'een paar' minuten. Dacht al wel dat het langer was dan 'een paar'Heb het gered met m'n gezeur, dus ik ben op zich redelijk tevreden. Wat voor gemiddelde hadden we volgens je Garmin?
Voor mijn gevoel hebben we die 110 wel volgemaakt hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Zal vanavond even kijken, nog niet de tijd gehad om de Garmin aan de computer te koppelen.
Ik heb overigens nog even gemaild naar de TdR-classic of er meer mensen waren die maar 95 km op de teller hadden in plaats van 110 km. Ben benieuwd hoe dat kan.
Al die troep is anders wel goed om extra weerstand op te bouwen!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, die handen waren op dat moment in een interessante mix van stof, zweet, vleugje kettingsmeer, etc bedekt, en ik had m'n handen niet gewassen. Vandaar.
Als je écht kan fietsen hoef je je benen niet te scheren maar heb je wel gekruiste kabels, toch?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:29 schreef Oksel het volgende:
Mensen die wel hun benen scheren maar geen gekruiste kabels hebben..![]()
Left-over-BBQ-ontbijt..
Foto;s van verder af nemen. De achtergrond is wel scherp en je onderwerp niet. Dat komt door de minimale scherpstelafstand.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:09 schreef sciter het volgende:
Fotos van mijn ros na een weekend opknappen en ontroesten.
Best wel mooi resultaat geworden al zeg ik het zelf. Niet al het roest kunnen verwijderen.
http://imgur.com/a/RBKXE
In ieder geval voldoende om op te kunnen rijden.
Sorry voor de kwaliteit fotos.
Zal ik zo even doen. Hier alvast een foto van mijn kilometertellert (of cyclometer) + onverwijderbaar roest aan de voorvork.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Foto;s van verder af nemen. De achtergrond is wel scherp en je onderwerp niet. Dat komt door de minimale scherpstelafstand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door sciter op 30-05-2011 18:51:31 ]
Spul is minstens even oud als ik, dus retroquote:Op maandag 30 mei 2011 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt best mee. Ik heb er hier twee liggen, waarvan eentje nog in de doos.
Als je fiets nog niet versleten is is dat nog niet nodig; kabels kruisenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:29 schreef Oksel het volgende:
Mensen die wel hun benen scheren maar geen gekruiste kabels hebben..![]()
Left-over-BBQ-ontbijt..
Fixedquote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je fiets nog niet versleten is fixie rijdt is dat nog niet nodig; kabels kruisen
Dacht te hebben gehoord van iemand dat jij ook fixed rijdt...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
Fixed rijden is voor gays & hipsters, fakengers, posengers
Ik? welnee.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:54 schreef Freddeh het volgende:
Dacht te hebben gehoord van iemand dat jij ook fixed rijdt...
Haha in mijn renploegje probeerde de eerste keer iemand mee te rijden op een fixed. Het faalde.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:43 schreef kaasplankje het volgende:
Fixed rijden is voor gays & hipsters, fakengers, posengers
25 km heen/terug is een mooie afstand toch? Ga je dan op de racefiets? Gewoon zo snel mogelijk heen en weer knallen als je kan douchen op school. Anders rustig heen en supersnel terug. Dat deed ik ook met de 13.5 km die ik naar mijn vorige werk toe fietstequote:Op maandag 30 mei 2011 22:13 schreef sciter het volgende:
Is er trouwens een goeie manier om mijn conditie te trainen op kortere afstanden? Ik fiets namelijk doordeweeks naar school, dit is 25km heen en 25km terug.
Dit is geen lange afstand en om de toch al noodzakelijk transport tussen school en huis nuttig te maken leek het mij handig om mijn niet al te geweldige conditie te verbeteren.
Ja, ik ga met de racefiets. Ik kan niet douchen op school jammer genoeg. Terug is meestal tegen de wind in dus dat moet zeker goed zijn voor mijn conditie als ik wat sneller probeer te gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
25 km heen/terug is een mooie afstand toch? Ga je dan op de racefiets? Gewoon zo snel mogelijk heen en weer knallen als je kan douchen op school. Anders rustig heen en supersnel terug. Dat deed ik ook met de 13.5 km die ik naar mijn vorige werk toe fietste
Zeker weten dat het niet kan? Elke school waar ik op gezeten heb had een douche.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:22 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, ik ga met de racefiets. Ik kan niet douchen op school jammer genoeg. Terug is meestal tegen de wind in dus dat moet zeker goed zijn voor mijn conditie als ik wat sneller probeer te gaan.
Ga ik Woensdag even proberen, morgen staat onweer gepland in Friesland.
"Vaartspel" of fartlek trainingquote:Op maandag 30 mei 2011 22:13 schreef sciter het volgende:
Is er trouwens een goeie manier om mijn conditie te trainen op kortere afstanden? Ik fiets namelijk doordeweeks naar school, dit is 25km heen en 25km terug.
Dit is geen lange afstand en om de toch al noodzakelijk transport tussen school en huis nuttig te maken leek het mij handig om mijn niet al te geweldige conditie te verbeteren.
Nee, mijn school is niet zo groot, we hebben geen gymzaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker weten dat het niet kan? Elke school waar ik op gezeten heb had een douche.
Dat is hetzelfde als intervaltrainingen?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
"Vaartspel" of fartlek trainingSprinttraining, bloktrainingen, hersteltrainingen you name it
Ja, een soort van, je laat alleen de duur en de intensiteit afhangen van het parcours dat je rijdt; bruggen, viaducten, stukken tegenwind, dijkjes, etc. Ideaal voor een korte training op woon-werk fietsritjes.quote:
Kan helaas beide weekenden niet wegens vakantiequote:Op maandag 30 mei 2011 22:04 schreef Gripper het volgende:
Zo, hierbij de uitnodiging voor de 2e Vreeswijk-fietsmeet:
http://www.doodle.com/22ycwmp57tttghx7
Ik heb twee weekenden in optie gezet, zowel het eerste als het tweede van juli. Wat mij betreft kunnen de zaterdag en zondag allebei, maar ik ben maar even begonnen met alleen zaterdagen in de peiling te zetten.
Hetzelfde recept als vorig jaar: een lekker stuk fietsen over de heuvelrug, 100-120 km (of meer als iemand dat wenst) en daarna de fik in de BBQ.
Ter geruststelling, jullie hoeven niet meer in de zandbak te zitten,
[ afbeelding ]
maar op een zojuist gebouwd fijn nieuw terras, met een fijne BBQ:
[ afbeelding ]
Zie ook het topic van vorig jaar voor een ruwe impressie van de route.
Fietsmeet Vreeswijk
Normaal ben ik niet zo van de meets maar het kriebelt wel om mijn snuit een keer te komen tonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan helaas beide weekenden niet wegens vakantie
Als er bier is ben jij er wel te vindenquote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Normaal ben ik niet zo van de meets maar het kriebelt wel om mijn snuit een keer te komen tonen.
Sssst, krijg ik gelijk zo'n naam vanquote:Op maandag 30 mei 2011 23:27 schreef ursel het volgende:
[..]
Als er bier is ben jij er wel te vinden![]()
Ik neem hem in ieder geval in overweging.
Heerlijk is dat. Zo fiets ik ook vaak in m'n eentje. Maximaal twee uurtjes en om de zoveel tijd een sprintje, een blokje kracht, dan weer tempo en als ik een viaduct tegenkom daar een paar keer tegenop. En dan dood thuiskomen. Met fietskoerieren doe ik dat soms ook.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, een soort van, je laat alleen de duur en de intensiteit afhangen van het parcours dat je rijdt; bruggen, viaducten, stukken tegenwind, dijkjes, etc. Ideaal voor een korte training op woon-werk fietsritjes.
dat heb ik ook een beetje...quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Normaal ben ik niet zo van de meets maar het kriebelt wel om mijn snuit een keer te komen tonen.
Kolere zeg... dat lijkt de Nachtwacht wel! Antiek!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef sciter het volgende:
Betere foto's voor de liefhebber.
https://picasaweb.google.com/108443883564919337149/Fiets#
Omdat je dan zo mooi elegant kan vallenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom je vastgeklikt wilt zitten aan je pedalen?
quote:
Zie hierboven, en je kunt tijdens het kracht zetten niet zomaar van het pedaal afglijden. En misschien heb je er op het vlakke wat minder profijt van, tijdens het klimmen heb je er echt veel voordeel vanquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]dat maakt mijn vraag alleen nog maar beter
ik zie geen voordeel eigenlijk.
Dank voor de uitgebreide uitlegquote:Op maandag 30 mei 2011 22:52 schreef kaasplankje het volgende:
Zo kan je als je bijv. 3x per week heen en weer (6x een afstand van bijv. 25 km) fietst
2x een sprintgerichte intervaltraining doen voor meer kracht en maximaalvermogen,
2x een hersteltraining; rustig fietsen op matige intensiteit en
2x een duurgerichte intervaltraining met langere intervallen voor een grotere motor.
Zo is je weekschema dan bijv.
Maandag:
heen: herstel
terug: duurinterval
Woensdag:
heen: sprintinterval
terug: duurinterval
Vrijdag:
heen:sprintinterval
terug:herstel
Geen last vanquote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Vergeet de copieuze BBQ achteraf niet, als dat je over de streep kan trekkenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:12 schreef jackson het volgende:
[..]
Geen last van. Maar een fietsmeet is inderdaad 100x beter dan een R&P meet met standaard zakdoekjes en zoethout-thee op tafel.Ik geloof direct dat het super gezellig is, dus doen dan denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |