Mijn lijstjes beetje kopiëren hequote:Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef Snuf. het volgende:
Nederlands: 1
Geschiedenis: 0,0
M&O: 0,9
Economie: 1,7
Duits 0,6
Zoiets zal het wel zijn.
Ik deed jouw lijstje jaquote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mijn lijstjes beetje kopiëren he![]()
![]()
Snuf.![]()
nee hoor jwzz baass
Sowieso wel ja.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik deed jouw lijstje jaEn toen veranderde ik was cijfers
![]()
Sowieso dat GS 0.0 wordt. Daar durf ik echt op te wedden
De teksten waren opzich niet zozeer moeilijk. Alleen samenvatting was kut en sommige vragen waren onduidelijk. En klachten zegt niks over het examen zelf, mensen klagen alleen maar voor een hogere normering wat nooit komt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:47 schreef jut23 het volgende:
Wat laag allemaal voor nederlands, met die hoeveelheid klachten en de moeilijkheidsgraad hoop ik toch wel op wat hogers
Eh nee?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:12 schreef Natrium het volgende:
Waarschijnlijk zijn 9 van de 10 lijstjes hier de n-termen waar iedereen minimaal op hoopt
In dat geval had ik achter elk vak 2,0 geplaatst.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:12 schreef Natrium het volgende:
Waarschijnlijk zijn 9 van de 10 lijstjes hier de n-termen waar iedereen minimaal op hoopt
Mwah je merkt zelf toch wel redelijk of ie moeilijk is (ik vond economie lastiger dan andere examens) of makkelijker? (Geschiedenis)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:16 schreef WoutervB het volgende:
Ik heb een N-term van 1,4 nodig bij Natuurkunde óf een N-term van 1,3 bij Economie. Volgens de lijstjes hier is dat haalbaar, maar in hoeverre is het reëel om N-termen te gaan voorspellen? Het is de eerste keer dat ik examen doe, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee
Natuurkunde lijkt mij absoluut reeel, Economie kan ik niet zeggen, heb dat vak niet, maar als ik de reacties zo hoor, is dat ook wel mogelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:16 schreef WoutervB het volgende:
Ik heb een N-term van 1,4 nodig bij Natuurkunde óf een N-term van 1,3 bij Economie. Volgens de lijstjes hier is dat haalbaar, maar in hoeverre is het reëel om N-termen te gaan voorspellen? Het is de eerste keer dat ik examen doe, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee
Nein mannquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:12 schreef Natrium het volgende:
Dankjewel! In dat geval ben ik al min of meer geslaagd. Vanavond maar eens gaan vieren dan!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:05 schreef Prulez het volgende:
[..]
Natuurkunde lijkt mij absoluut reeel, Economie kan ik niet zeggen, heb dat vak niet, maar als ik de reacties zo hoor, is dat ook wel mogelijk.
No worries.
Ja, en voor die 2.8 moet je kijken hoeveel punten je hebt gehaald in de omzettingstabel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:14 schreef Dutchsporter het volgende:
Dus als ik het goed begrijp:
Stel je hebt een 4 nodig en de n-term is 1.2 dan moet je "op eigen kracht" een 2.8 halen?
begrijp ik het dan? xD
pessimistquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:02 schreef Femke3112 het volgende:
Nederlands: 0,7
Duits: 0,4
Economie: 1,3
Geschiedenis: 0,3
Wiskunde A: 0,5
en meer heb ik nog niet gehad.. nog 4 te gaan
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef DidoCarthago het volgende:
Waarom denkt iedereen zo'n lage bij Nederlands vwo?
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
De teksten waren opzich niet zozeer moeilijk. Alleen samenvatting was kut en sommige vragen waren onduidelijk. En klachten zegt niks over het examen zelf, mensen klagen alleen maar voor een hogere normering wat nooit komt.
Het was wel aanzienlijk moeilijker dan vorig jaar+veel meer woorden.quote:
Het examen van vorig jaar is niet te vergelijken met het vwo-niveau.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:16 schreef TMartina het volgende:
[..]
Het was wel aanzienlijk moeilijker dan vorig jaar+veel meer woorden.
Onder de 1.0 ben ik gezakt dus ik heb er veel belang bijquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het examen van vorig jaar is niet te vergelijken met het vwo-niveau.
2009 was boven de 1.0 en die was echt easier dan deze.... die samenvatting was lekker letterlijk enzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:16 schreef TMartina het volgende:
[..]
Het was wel aanzienlijk moeilijker dan vorig jaar+veel meer woorden.
Daarom ben ik er ook bang voor. Maar 1.0 is een mooie tussenweg.
Precies. Er was veel minder een duidelijke richtlijn. Bovendien viel op sommige vragen ook nog wel wat af te dingen qua duidelijkheid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef DidoCarthago het volgende:
[..]
2009 was boven de 1.0 en die was echt easier dan deze.... die samenvatting was lekker letterlijk enzo.
Ja ik heb dus door die verkeerde interpretatie nogal wat punten verloren. Ik snap niet dat ze zulke vragen zo onduidelijk maken. Ook weer bij natuurkunde gisteren. Wordt het niet allemaal nog een keer gecheckt ofzoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:06 schreef Hewigh het volgende:
P
[..]
Precies. Er was veel minder een duidelijke richtlijn. Bovendien viel op sommige vragen ook nog wel wat af te dingen qua duidelijkheid.
Wellicht werken er een paar mensen aan het examen, maar het is duidelijk dat de mafkees die die correctiemodellen maakt, waarschijnlijk uit 1 persoon bestaat als je kijkt naar sommige antwoordenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:33 schreef DidoCarthago het volgende:
[..]
Ja ik heb dus door die verkeerde interpretatie nogal wat punten verloren. Ik snap niet dat ze zulke vragen zo onduidelijk maken. Ook weer bij natuurkunde gisteren. Wordt het niet allemaal nog een keer gecheckt ofzo.
ER BESTAAT OOK EEN EDIT KNOP HE TOPIC SPEMMERquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef Etsu het volgende:
Nederlands: 0,8
Geschiedenis: 0,0
M&O: 0,9
Economie: 1,5
Wiskunde A: 0,5
Maatschappijwetenschappen: 1,1
ER BESTAAT OOK IETS VAN KLEINE LETTERS VIEZE VUILE HOERquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:31 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ER BESTAAT OOK EEN EDIT KNOP HE TOPIC SPEMMER
Je aantal punten delen door het totaal aantal punten. Dat maal 9. Daarbovenop komt een normering die tussen de 0.0 en de 2.0 zit.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:37 schreef genster het volgende:
Hoe zit het precies met die ''N term'', want ik heb dat zeg maar niet echt meegekregen op school.![]()
Je krijgt toch gewoon 2 punten extra of zit ik nu helemaal verkeerd?
Negative.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:38 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Je aantal punten delen door het totaal aantal punten. Dat maal 9. Daarbovenop komt een normering die tussen de 0.0 en de 2.0 zit.
Oké, nu snap ik het jaquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:38 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Je aantal punten delen door het totaal aantal punten. Dat maal 9. Daarbovenop komt een normering die tussen de 0.0 en de 2.0 zit.
Wat nou!?quote:
O echt wel. Het is geen goeie formule nee, maar vaak komt het daar wel in de buurt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:42 schreef TMartina het volgende:
Omdat het niet zo werkt schatje
een moment ik zoek naar een voorbeeld.
9 delen door max. aantal behaalde punten vermenigvuldigen met behaalde punten + de N term kan toch ook?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
O echt wel. Het is geen goeie formule nee, maar vaak komt het daar wel in de buurt.
Ja of 9* behaalve punten/max te behalen punten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef genster het volgende:
[..]
9 delen door max. aantal behaalde punten vermenigvuldigen met behaalde punten + de N term kan toch ook?
Economie was echt wel moeilijker vergeleken met de afgelopen jaren. M&O viel wel mee, beetje normaal.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:20 schreef TheQuestioner het volgende:
WTF, waarom denkt iedereen zo hoog voor Eco en M&O?Die vielen naar mijn idee ernstig mee ten opzichte van de voorgaande examens.
En waarom denkt iedereen zo laag voor geschiedenis![]()
![]()
Ik dacht dat ik een 8 had maar na nakijken blijk ik hem zonder norm op een 5.3 te hebben
Economie stelde niks voor ten opzichte van 2010 I en 2010 II, bij mijn klas was het algehele malaise, maar wordt dus afwachten hoe iedereen het heeft gemaakt hequote:Op woensdag 25 mei 2011 17:20 schreef TheQuestioner het volgende:
WTF, waarom denkt iedereen zo hoog voor Eco en M&O?Die vielen naar mijn idee ernstig mee ten opzichte van de voorgaande examens.
En waarom denkt iedereen zo laag voor geschiedenis![]()
![]()
Ik dacht dat ik een 8 had maar na nakijken blijk ik hem zonder norm op een 5.3 te hebben
Omdat het examen niet zo heel moeilijk was. Op de vage aanwijzingen bij de samenvatting na. Maar ook dat was op zich goed te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:59 schreef DidoCarthago het volgende:
Waarom allemaal N-termen onder de 1.0 voor Nederlands?
Valt me ook op idd, ik vond het gewoon een 1, precies goed qua niveauquote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:01 schreef Boterbartje het volgende:
waarom heeft iedereen zo laag voor wis B?
Niet mee eens. Duidelijk niet mee eens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:12 schreef Thas het volgende:
[..]
Valt me ook op idd, ik vond het gewoon een 1, precies goed qua niveau
Ik vind het zelfs onder de 1,0. Zie ook het verslag. De achtpunters waren niet heel moeilijk en de bewijzen waren goed te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:12 schreef Thas het volgende:
[..]
Valt me ook op idd, ik vond het gewoon een 1, precies goed qua niveau
Gek is dat eigenlijk, het niet moeilijk vinden maar toch het examen slecht maken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:03 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs onder de 1,0. Zie ook het verslag. De achtpunters waren niet heel moeilijk en de bewijzen waren goed te doen.
Niet dat ik 'm goed gemaakt heb, hoor.Maar ik vond het niet heel moeilijk of zo.
Dit. Alleen dat laatste bewijs vond ik erg lastig, vraag 17 volgens mij. Je had heel weinig aanknopingspunten daar, maarja. Er zit in elke toets wel een lastige vraag.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:03 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs onder de 1,0. Zie ook het verslag. De achtpunters waren niet heel moeilijk en de bewijzen waren goed te doen.
Niet dat ik 'm goed gemaakt heb, hoor.Maar ik vond het niet heel moeilijk of zo.
Welnee man, 2010-I was vergeleken met deze graftoets een pietluttigheid. En gezakten kunnen dat volmondig beamen!quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef Geonetic het volgende:
[..]
Economie stelde niks voor ten opzichte van 2010 I en 2010 II, bij mijn klas was het algehele malaise, maar wordt dus afwachten hoe iedereen het heeft gemaakt he
Ik denk dat het ook vrij sterk ligt in waar je kwaliteiten liggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:07 schreef Regnarts het volgende:
[..]
Welnee man, 2010-I was vergeleken met deze graftoets een pietluttigheid. En gezakten kunnen dat volmondig beamen!
Begin maar alvast te leren voor de her.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:27 schreef WoutervB het volgende:
Ik vond economie echt een regelrechte ramp. Niet omdat het moeilijk was inderdaad, maar meer omdat mijn kwaliteiten dus duidelijk niet hier lagen. Ik had wel bij iedere vraag het gevoel dat ik het makkelijk had kunnen weten als mijn voorbereiding wat beter was geweest. Desalniettemin denk/hoop ik toch dat de N-term rond de 1,3 zal liggen. Dit voornamelijk omdat ondanks dat hij misschien best goed te doen was, ik toch van het merendeel van de mensen hoor dat ze het redelijk hebben verprutst. En volgens mij worden gewoon van iedere school 5 (of meer) werken opgestuurd, die worden nagekeken, en daaruit wordt dan de N-term zó vastgesteld dat het gemiddelde ongeveer gelijk is met voorgaande jaren. Wanneer het dus slecht gemaakt is zou de N-term dan vanzelf omhoog moeten gaan.
Hetzelfde geldt volgens mij ook voor Natuurkunde (dat volgens mij ook slecht is gemaakt). Wel toevallig dat dit precies de 2 vakken zijn die ik heb verpest, terwijl ik hier wel wat voldoendes kon gebruiken (lees: zonder respectievelijk een 5,1 óf 4,6 heb ik het niet gehaald).
Toch geef ik mezelf nog best een aardige kans op in één keer slagen zonder herkansing, want een N-term bij Economie van 1,3 óf Natuurkunde van 1,4 is voor mij voldoende om het te halen (en dan heb ik de punten nog streng gerekend..). Dit lijkt me best reëel, toch?
Ik kan niet spreken over natuurkunde, maar een norm van 1.3 bij economie is zeker reëel. Verwacht eigenlijk nog veel hoger.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:27 schreef WoutervB het volgende:
Ik vond economie echt een regelrechte ramp. Niet omdat het moeilijk was inderdaad, maar meer omdat mijn kwaliteiten dus duidelijk niet hier lagen. Ik had wel bij iedere vraag het gevoel dat ik het makkelijk had kunnen weten als mijn voorbereiding wat beter was geweest. Desalniettemin denk/hoop ik toch dat de N-term rond de 1,3 zal liggen. Dit voornamelijk omdat ondanks dat hij misschien best goed te doen was, ik toch van het merendeel van de mensen hoor dat ze het redelijk hebben verprutst. En volgens mij worden gewoon van iedere school 5 (of meer) werken opgestuurd, die worden nagekeken, en daaruit wordt dan de N-term zó vastgesteld dat het gemiddelde ongeveer gelijk is met voorgaande jaren. Wanneer het dus slecht gemaakt is zou de N-term dan vanzelf omhoog moeten gaan.
Hetzelfde geldt volgens mij ook voor Natuurkunde (dat volgens mij ook slecht is gemaakt). Wel toevallig dat dit precies de 2 vakken zijn die ik heb verpest, terwijl ik hier wel wat voldoendes kon gebruiken (lees: zonder respectievelijk een 5,1 óf 4,6 heb ik het niet gehaald).
Toch geef ik mezelf nog best een aardige kans op in één keer slagen zonder herkansing, want een N-term bij Economie van 1,3 óf Natuurkunde van 1,4 is voor mij voldoende om het te halen (en dan heb ik de punten nog streng gerekend..). Dit lijkt me best reëel, toch?
Ik denk tussen de 1,0 en 1,2.quote:
En waarom verwacht je dat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:13 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:
Engels gok ik iets van 0,6 ofzo. Wordt wederom spannend of ik op een vak een 6 of een 7 sta.
Mensen oproepen jouw klacht in te dienen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:57 schreef hwtt het volgende:
Stuur een klacht in over vraag 7 bij AK.
'Welke positie nemen de landen A, B en C in het wereldsysteem in?'
Die vraag is onduidelijk, omdat je ook van de landen A, B en C afzonderlijk hun positie in het wereldsysteem kan beschrijven..
Maar als dezelfde klacht van een vraag meerdere keren wordt gegeven, is dat natuurlijk doorslaggevender voor LAKS om er echt iets mee te doen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:00 schreef JustRocking het volgende:
[..]
Mensen oproepen jouw klacht in te dienen.
Het gaat LAKS er om of je klacht gegrond is. Niet of die 100 miljoen miljard keer is geuit.
Slim toch, als je hem in je eigen woorden beargumenteerd. Dus niet ctrl c -> ctrl v zijn argumentatie overnemen.quote:Mensen oproepen jouw klacht in te dienen.
Het gaat LAKS er om of je klacht gegrond is. Niet of die 100 miljoen miljard keer is geuit.
Hij is gegrond. Het gaat er alleen om dat ze mijn klacht niet over het hoofd zien...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:00 schreef JustRocking het volgende:
[..]
Mensen oproepen jouw klacht in te dienen.
Doen ze niet hoor, wees maar gerust.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:07 schreef hwtt het volgende:
[..]
Hij is gegrond. Het gaat er alleen om dat ze mijn klacht niet over het hoofd zien...
De klachten die bij het LAKS binnenkomen zijn natuurlijk op 1 hand te tellen...quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:07 schreef JustRocking het volgende:
[..]
Doen ze niet hoor, wees maar gerust.
Ik verwacht niks, gewoon een gokje, maar hij was niet heel moeilijk dus heel hoog zal het niet zijnquote:
voor jou ja, die tekst over bad science gaat me een nachtmerrie bezorgenquote:Engels was toch wel een lachertje.
Denk je dat dat een reden is om klachten te skippen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:09 schreef hwtt het volgende:
[..]
De klachten die bij het LAKS binnenkomen zijn natuurlijk op 1 hand te tellen...
hoop een hoge n-term voor aardrijkskunde, vond het maar een raar examenquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:56 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Wat zal de N-term van AK worden? Want ik vond het toch echt kut!
Denk dat ik niet eens die 4.6 voor een zes die ik moest halen, heb gehaald, dus die n-term gaat ongelofelijk belangrijk worden.
En engels tsjah; ik ben er slecht in dat is gewoon zo. Maar zelfs een aantal mensen die altijd 8'en en 9's halen vonden de tekst Bad science toch echt pittig.
raar grafthyfusexamen dat nergens op sloeg.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:39 schreef waj1 het volgende:
[..]
hoop een hoge n-term voor aardrijkskunde, vond het maar een raar examen
Zeker weten! Ik moest ook een 4,6 halen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
raar grafthyfusexamen dat nergens op sloeg.
Mijn WiA en Engels ook ja, maar voor het cijfer zou het mooi zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:37 schreef Selina het volgende:
Ik denk inderdaad dat geschiedenis en engels sowieso een beetje ver gezocht zijn, sorry.
quote:
Zoho, dat doe je goedquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef TheQuestioner het volgende:
ENG: 1
NL: 0.5
GS: 1
Wis: 0.4
Eco: 0.3
M&O: 0.6
Duits: 0.3![]()
Zo dit is mijn verwachting![]()
quote:
De ochtend van de uitslag volgens mijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:15 schreef Natrium het volgende:
Geen idee of de vraag al 'ns gesteld is, maar wanneer worden precies de normeringen bekend?
Update.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:12 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Nederlands 0.7
Engels 1.3
Latijn 0.7
Duits 0.3
Geschiedenis 0.3
Grieks 0.1
Wiskunde C 0.5
Maatschappijwetenschappen 1.2
Aardrijkskunde 0.8
Frans 1.0
8u 16 juni.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:15 schreef Natrium het volgende:
Geen idee of de vraag al 'ns gesteld is, maar wanneer worden precies de normeringen bekend?
Dat het nooit is voorgevallen is geen argument verder hoor ik van veel lui dat ze hem onverwacht slecht hebben gemaakt en op dit fora las ik ook een paar lui (Waaronder jijzelfquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:33 schreef Etsu het volgende:
1,0 voor geschiedenis?Dat is NOOIT voorgevallen, en verdient het examen van nu ook niet...
Ik heb geschiedenis niet slecht gemaakt (voor mijn doen)... Ik denk dat ik mijn cijfers en mijn normale cijfers beter weet dan een FOK!kerquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Dat het nooit is voorgevallen is geen argument verder hoor ik van veel lui dat ze hem onverwacht slecht hebben gemaakt en op dit fora las ik ook een paar lui (Waaronder jijzelf)
Hier baseer ik mijn norm op.
Owja Bio ongeveer een 1
Je zei al dat je hem goed gemaakt had maar ik vind je toch wel een beetje bevestigendquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dacht ook een 7 ofzo, maar heb een 5,5 met norm van 0.
's Ochtends neem ik aanquote:
Nee, 8u 's avonds als je 's middags te horen krijgt of je geslaagd ben.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:15 schreef Natrium het volgende:
[..]
's Ochtends neem ik aan?
Worden ze gepubliceerd op de CITO site o.i.d.? Dan kan ik alvast bepalen of ik geslaagd ben of niet
't Kan toch zijn dat ze 't pas later publiceren om te voorkomen dat juist alle mensen 't gaan checken, en dat ze 't alleen aan de scholen sturen ofzoquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, 8u 's avonds als je 's middags te horen krijgt of je geslaagd ben.
hier zou ik echt voor tekenen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:44 schreef Dastan het volgende:
Nederlands 0,7
Scheikunde 1,0
Kunst algemeen 1,3
Wiskunde B 1,0
Natuurkunde 1,6
Engels 1,1
Latijn 1,2
Biologie 1,5
Dit wordt het echt niet hoor. Ik heb vorig jaar eindexamen gedaan. Sowieso wordt engels echt niet 1,1 en biologie niet 1,5. natuurkunde 1,6 zou ik ook maar niet op rekenenquote:
Welnee, Latijn is altijd hoog. Wordt echt verpest door veel leerlingen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:35 schreef Hewigh het volgende:
Engels zie ik wel 1,1 worden hoor. Latijn zie ik echter maximaal 0,6 oid worden.
Biologie zie ik nog wel hoog worden, natuurkunde 1,6 is echt niet irreëel.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:15 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dit wordt het echt niet hoor. Ik heb vorig jaar eindexamen gedaan. Sowieso wordt engels echt niet 1,1 en biologie niet 1,5. natuurkunde 1,6 zou ik ook maar niet op rekenen
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:15 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dit wordt het echt niet hoor. Ik heb vorig jaar eindexamen gedaan. Sowieso wordt engels echt niet 1,1 en biologie niet 1,5. natuurkunde 1,6 zou ik ook maar niet op rekenen
Weet je waar je andere verslagen kunt vinden? voor de andere vakken dusquote:Natuurkunde heeft dit jaar (met N=1) 44,5% onvoldoende (steekproef). Vorig jaar lag het percentage onvoldoende bij 43% en was de N-term 1,3. Ook is er dit jaar best veel kritiek vanuit de docenten, dus ik denk dat natuurkunde wel minstens een N van 1,0 krijgt. Wat denken jullie?
Ik weet alleen van biologie http://www.nvon.nl/biologie/examens/examens_vwo_bi, scheikunde http://www.nvon.nl/scheikunde/examens/examens_vwo_sk en natuurkunde (http://www.nvon.nl/natuurkunde/examens/examens_vwo_na, maar niet ieder jaar heeft een (duidelijk) verslag.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:18 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Weet je waar je andere verslagen kunt vinden? voor de andere vakken dus
Begrijpen mensen nog steeds NIET dat de normen van voorgaande jaren heel sterk verband houden met normen van dit jaar.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:39 schreef TheQuestioner het volgende:
[..]
Begrijpen mensen nog steeds NIET, dat de norm NIET gebaseerd is op wat vorig jaar de norm was???
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 29 mei 2011 19:36 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Begrijpen mensen nog steeds NIET dat de normen van voorgaande jaren heel sterk verband houden met normen van dit jaar.
Wacht maar. Ik kom hierop terug en je zult zien dat ik gelijk hebt. Waar wedden we om?
Overal 2.0 geven betekent niet eens dat ik voor Latijn een voldoende hebquote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoeft niet... Ze willen ieder jaar bepaalde percentage geslaagden/gezakten voor dat ene vak. Ieder jaar is het examen anders, ene jaar makkelijker, ene jaar moeilijker. Daarop wordt de norm gebaseerd.
Maar het is niet zo dat dit jaar opeens overal 2,0 wordt gegeven, maar wel sterk in de buurt van de verleden jaren.
Bio als voorbeeld genomen.quote:Normen uit het verleden, geven geen garantie voor de toekomst
Gemiddeld kwam de norm de afgelopen 35 examens op 1.3 uit. De hoogste normering voor dit vak was 1.7 en de laagste normering was 0.9. Dit betekent echter niet dat de norm dit jaar ook op, of in de buurt van 1.3 of tussen de 0.9 en 1.7 komt te liggen.
2.1 nodigquote:
ik had de vertaling niet helemaal nagekeken, begreep niet hoe streng ik dat precies moest doen, maar kwam op zo'n 26 punten uitquote:Op zondag 29 mei 2011 20:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
hoeveel puntjes had jij? ik denk tussen de 25-35
quote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef mojito112 het volgende:
gewoon alles 2,0 ... boeie is iedereen blij iedereen vakantie minder stress -> minder werkdruk dus mensen gaan beter presteren op het werk dus de concurrentiepositie van Nederland gaat stijgen omdat de productie stijgt, meer export enzo .
GS wordt niet zo hoog.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:47 schreef ibo0546 het volgende:
EC : 0.4
NL : 0.3
WIA : 0.7
AK : 0.5
EN : 0.4
MAW: 0.4
GS: 1.5 > voor een 7
Dit heb ik nodig
als iets lager is behalve gs ben ik gezakt
Dit topic lezen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou als je niet eens GS hebt?
Vrij groot, al zeg ik het zelf.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:40 schreef choclat het volgende:
Hoe groot is de kans dat de n-term voor scheikunde minimaal 1.0 is?
Ik denk klein. Heb je percentage onvoldoendes al gezien? De helft van vorig jaar..quote:
Oke.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:08 schreef Water123 het volgende:
[..]
Ik denk klein. Heb je percentage onvoldoendes al gezien? De helft van vorig jaar..
Ik denk dat de N lager dan 1,0 zal zijn.
Nee, scheikunde is altijd hoog.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:08 schreef Water123 het volgende:
[..]
Ik denk klein. Heb je percentage onvoldoendes al gezien? De helft van vorig jaar..
Ik denk dat de N lager dan 1,0 zal zijn.
Matigen troll.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:15 schreef Lindstrøm. het volgende:
Jank niet zo.. het is ook altijd hetzelfde ieder jaar.
Waaaaaaat, je bent vorig jaar gezakt en hebt nu drie onvoldoendes en slaagt daar mee ??quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:12 schreef Etsu het volgende:
Economie 1,7![]()
Godverdomme man, wat ben ik tering blij.
Volgens mijn eigen nakijken, heb ik dit gehaald:
NE: 5,0 (zonder spelfouten ed eraf getrokken, had 4,9 nodig, dus wss onvoldoende op eindlijst)
EN: 4,5
M&O: 5,9
EC: 6,1 (het hele jaar alleen maar 5-en gehaald)
GS: 5,6
WA: 6,7
MW: 6,7
AK: 4,7 ()
Nu wachten op het telefoontje.
Nee, vorig jaar havo, dit jaar vwo.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:45 schreef okeokeokeoke het volgende:
[..]
Waaaaaaat, je bent vorig jaar gezakt en hebt nu drie onvoldoendes en slaagt daar mee ??
Vorig jaar postte je hier ook al, dus neem aan dat je het opnieuw moest doen.
He wat je bedoelt zeker vorig jaar vwo , dit jaar havo?quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:13 schreef extorminator126 het volgende:
[..]
He wat je bedoelt zeker vorig jaar vwo , dit jaar havo?
Want anders begrijp ik het echt niet. Je zakt op de havo en zit nu op het vwo?
Je bent toch gezakt met drie 5en??quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:45 schreef okeokeokeoke het volgende:
[..]
Waaaaaaat, je bent vorig jaar gezakt en hebt nu drie onvoldoendes en slaagt daar mee ??
Vorig jaar postte je hier ook al, dus neem aan dat je het opnieuw moest doen.
Rot op manquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:34 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Ooooh nee mijn Sophietje zal niet blij zijn. Ze stond een 8.6 voor haar SE en ze had minimaal een 7,8 gehaald voor haar examen en met een normering van 0.5 zou ze net geen 8,5 oftewel 9 gemiddeld hebben.
Dat viel mij ook heul erg veul tegen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:46 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Rot op man
Waarom Natuurkunde-norm maar 1,3?!
De normeringen worden niet gebaseerd op hoe moeilijk het examen is, maar hoe de examens zijn gemaakt. Geloof dat ongeveer 20% onvoldoende moet zijn en dat de normering zo wordt berekend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:14 schreef nwefrmle het volgende:
Lachwekkende normeringen. Vooral Nederlands en Engels. Engels had vorig jaar 1,1 en dit jaar was t toch niet makkelijker hoor? Dan Natuurkunde 1,3, zwaar onterecht dat was echt een rot-examen met allerlei rare vragen over Gravitatiekrachten.
SK 0,8 is ook om te huilen, vorig jaar was t 1,6 terwijl t toen echt een eitje was...
Die her zit er niet meer in
Ze is een beetje falend met Wiskunde en had een negen nodig voor NL om een acht gemiddeld te staan...en nu heeft ze dat dus waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:46 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Rot op man
Waarom Natuurkunde-norm maar 1,3?!
En hoe de examens zijn gemaakt is natuurlijk een indicatie voor hoe moeilijk het examen wasquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:09 schreef skagtrendy het volgende:
[..]
De normeringen worden niet gebaseerd op hoe moeilijk het examen is, maar hoe de examens zijn gemaakt. Geloof dat ongeveer 20% onvoldoende moet zijn en dat de normering zo wordt berekend.
Wij zijn dus gewoon beter dan vorig jaar![]()
Fout. Lees dit maar even door http://toetswijzer.kennisnet.nl/html/normering/default.shtmquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:11 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Het is niet bekend hoe de normeringen worden berekend. Wat jij zegt zal zeker wel een kern van waarheid in zitten, maar de normering wordt volgens mij toch echt door meerdere factoren bepaald!
Volgende week bedoel je waarschijnlijk; herkansing heb je altijd nogquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:24 schreef Skiye het volgende:
God jezus, had ik bij Duits minstens iets van een 0,7 als normering nodig, maken ze daar 0,0 niet. Geloof er echt niks van dat Duits zo supergoed is gemaakt. Kan me niet voorstellen dat Duits beter is gemaakt dan bijvoorbeeld Engels wat erg makkelijk was dit jaar.
Volgend jaar dan maar opnieuw proberen, want Duits blijft nu een 5, Natuurkunde is een 5, Wiskunde waarschijnlijk een 4. Anders een 5.
Ja maar ik heb zo uitgerekend, waarschijnlijk komt het erop neer dat ik straks twee vijfen heb, één vier, en één zeven (rest zessen) dus dan zou ik in theorie van een 5 een 8 moeten maken, of vaan een 4 een 7 moeten maken, wat neerkomt op boven een 9,5 halenquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:27 schreef Prulez het volgende:
[..]
Volgende week bedoel je waarschijnlijk; herkansing heb je altijd nog
Duits is gewoon echt genaaid.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:24 schreef Skiye het volgende:
God jezus, had ik bij Duits minstens iets van een 0,7 als normering nodig, maken ze daar 0,0 niet. Geloof er echt niks van dat Duits zo supergoed is gemaakt. Kan me niet voorstellen dat Duits beter is gemaakt dan bijvoorbeeld Engels wat erg makkelijk was dit jaar.
Volgend jaar dan maar opnieuw proberen, want Duits blijft nu een 5, Natuurkunde is een 5, Wiskunde waarschijnlijk een 4. Anders een 5.
Daar zit wat in.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:11 schreef Prulez het volgende:
[..]
En hoe de examens zijn gemaakt is natuurlijk een indicatie voor hoe moeilijk het examen was
Niet zo zaniken boerenlul.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:24 schreef Scharlaken_Rackham het volgende:
Sjongejonge, er zal eens een jaar zijn waarin mensen niet kankerden op de N-waarden
Oh.. dat is wel een goed teken dan eigenlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:48 schreef Corkscrew het volgende:
Dat de N-term voor Geschiedenis zo laag is, zal wel te maken hebben met de wat vage vraagstelling en docenten die veel antwoorden goed hebben gerekend. Ook voor AK kan dat een rol hebben gespeeld.
Achja, wij hadden vorig jaar voor NE een 0,0. Was ook niet zo leuk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |