SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
ik ookquote:Op zondag 15 mei 2011 12:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
O, op Sporza dus... Hmm, misschien ff kijken, maar om 14:30 schakel ik over naar Eredivisie live
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
De A20 was dicht gisteren:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/847/alleycat14mei2011051b.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Slechte fietspaden zijn een belangrijke oorzaak van valpartijen. Vergeet niet dat de meeste fietspaden niet ontworpen zijn voor de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:04 schreef JohnDDD het volgende:
Bepaalde situaties vergroten natuurlijk ook gewoon de kans op ernstige valpartijen, namelijk:
-ontbreken van adequate fietspaden
Mooooi.... Krijg die site niet eens voor m'n neusquote:
Ben idd al een paar keer bijna ten val gekomen door plotselinge gaten of hobbels in fietspaden...zeker als je je banden goed hebt opgepompt kan je dan nog wel eens van de weg afstuiterenquote:Op maandag 16 mei 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Slechte fietspaden zijn een belangrijke oorzaak van valpartijen. Vergeet niet dat de meeste fietspaden niet ontworpen zijn voor de verkeersveiligheid.
Toffe site, ik zie mijn extreme power er niet tussen staan helaasquote:
Klopt, het is een fietsendatabase. Colnago mag je geen fietsen noemenquote:Op maandag 16 mei 2011 10:51 schreef jackson het volgende:
[..]
Toffe site, ik zie mijn extreme power er niet tussen staan helaas. Wel twee met een andere kleurstelling.
Ahh, dan is dat het.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt, het is een fietsendatabase. Colnago mag je geen fietsen noemen
Ook de ketting enzo?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:01 schreef Blik het volgende:
schoonmaken zou ik zelf even doen, daar is de fietsenmaker niet voor.
Hmm, ik ben 1.81 en ik fiets 't lekkerst op een 58 CT, dus waarschijnlijk ongeveer 57 CC. Nu heb ik een 59 CT maar ik heb ook op een 56 gereden, al was dat wel wat aan de kleine kant. Met stuurnoklengte kan je nog wel wat opvangen hoor. Ik heb ook relatief lange benen, net als jij. Ik zou een 58 CT proberen als ik jou was.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:13 schreef Dlocks het volgende:
Bij de FM heb ik mij laten opmeten volgens het bikefitting.com systeem maar nu snap ik onderstaande eigenlijk niet helemaal (even snel zelf inelkaar gezet en twee waarden ingevuld):
[ afbeelding ]
Je ziet links 572 mm staan en in het midden 596 mm. Bikefitting meet hart-op-hart (lengte zitbuis).
Als ik dan de resultaten bekijk zou ik dus als framemaat -afhankelijk van hoe fietsfabrikant meet- minimaal 596 mm moeten hebben. Althans, op de website van Bikefitting geven ze iedere keer aan dat de diagonale lijn langs de zitbuis de framemaat is. Zie bijvoorbeeld http://bikefitting.com/Dutch/FSR/FrameSize.aspx en http://bikefitting.com/Dutch/FSR/FSR.aspx .
Maar dit lijkt mij met mijn totale lengte van 1.82 m en een beenlengte van ca 88cm (zelf opgemeten) vrijwel onmogelijk oftewel te groot. De waarde 572 mm die je links in het plaatje ziet komt veel meer in de buurt.
Vraag 1
Naar welke waarde moet ik kijken? Links (572 mm) of in het midden (596 mm)? Indien links, wat zegt die 596 mm in het midden dan?
Nu heb ik ook mijn anatomische gegevens uitgeprint gekregen van de FM maar daar is nog geen correctie afgehaald. Tijdens het meetproces sta je op een verhoging en de FM vertelde dat het programma daar een correctie op uitvoert. Zo staat er bij mijn lengte 1902 mm terwijl in mijn paspoort 1820 mm staat. Nou zou je dus denken dat de correctie 82 mm is. Voor mijn paspoort ben ik ca 15 jaar geleden voor het laatst opgemeten dus ik weet niet of die lengte van destijds nog klopt (en correct is opgemeten). Kortom, ik weet niet hoeveel correctie er af moet.
Vraag 2
Bij anatomische gegevens staat beenlengte 967 mm. Weet iemand hoeveel correctie ik eraf moet halen om op mijn daadwerkelijk beenlengte te komen? Als ik zelf even meet kom ik op ongeveer 880 mm, maar dat is niet zo nauwkeurig als hoe de FM het heeft opgemeten.
Kortom, ik heb nu 3 A-viertjes met allemaal informatie waar ik niet zoveel mee kan omdat ik al niet weet hoe ik de basisinformatie moet lezen. En mijn FM is op maandag gesloten.
Even een vraagje, ik ben 1.80 en heb framemaat 61; nu merk ik wel dat dat een beetje te groot is maar welke nadelige effecten zou dit kunnen hebben behalve dat het minder lekker zit?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is het niet zo raar hoor. Ik ben zelf 1.85 met 90cm en kwam steeds rond de 59 a 60cm qua framemaat uit.
Zit ik dan meer rechtop? Ik had uist het idee dat ik meer voorover zat omdat de afstand zadel-stuur in feite ook langer is...quote:Op maandag 16 mei 2011 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien zit je wat meer rechtop? Vang je extra wind..
Nooitquote:Op maandag 16 mei 2011 19:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Saai verhaal.![]()
Wanneer ga je écht vallen!?![]()
Ik kan nog wel een verhaaltje vertellen over een cirkelzaagbank, een stuk kunststof en mijn duim?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, je hoort er pas bij na een paar sterke verhalen met veel bloed.
Bring it onquote:Op maandag 16 mei 2011 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit
[..]
Ik kan nog wel een verhaaltje vertellen over een cirkelzaagbank, een stuk kunststof en mijn duim?![]()
Kanovinnie werkte in een bedrijf waar kunststof wordt bewerkt. Daar stond Kanovinnie op de zaagafdeling.quote:
Waar fietste je?quote:Op maandag 16 mei 2011 21:59 schreef Oksel het volgende:
Hier gaat 't niet zo goed met fietsen. Zondag teringweer waardoor we de rit afbraken, 50km ipv 150km gefietst, vanochtend wilde ik op de fiets voor 2x40, maar zag Nederland niet eens op de Buienradar. Verder gaat het wel heel goed met BBQ'en, bier drinken en uit eten gaan.
Postbode/fietskoerier?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:09 schreef Oksel het volgende:
Heb al genoeg hobbies. Vrouw, fietsen, films / series, eigen bedrijf. Als ik dan ook nog stokken moet gaan bezorgen. Moet je bij Kaas zijn, die doet dat voor z'n boterham, stokken bezorgen. En ook andere meuk trouwens.Op de fiets.
Jep, hij's postbode.quote:
Yep. Gaat al een tijdje mee, al zijn er nu al 6 rondes geweestquote:Op maandag 16 mei 2011 22:12 schreef Blik het volgende:
Fokstok, lol. bestaat dat nog?
Ik ben er de 28ste gewoon bij, samen met vriendin
Gezellig. En wees niet bang, ze is niet de enige dame. (Bij de BBQ).quote:Op maandag 16 mei 2011 22:12 schreef Blik het volgende:
Fokstok, lol. bestaat dat nog?
Ik ben er de 28ste gewoon bij, samen met vriendin
Jajaquote:Op maandag 16 mei 2011 22:14 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jep, hij's postbode.
In z'n jeugd:
[ afbeelding ]
In z'n jonge jaren:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig (archiefbeeld van z'n huldiging voor 50 jaar dienstverlening):
[ afbeelding ]
Ze heeft een prima conditie. Ze gaat beter de heuveltjes op als ikquote:Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Gezellig. En wees niet bang, ze is niet de enige dame. (Bij de BBQ).
Kaasplankje?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wist je dit niet? Kaas, doe's ff bevestigen?
Je hoort mij niet anders beweren..!quote:Op maandag 16 mei 2011 22:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze heeft een prima conditie. Ze gaat beter de heuveltjes op als ikEn Gripper kan bevestigen dat ze ook op het vlakke d'r 'mannetje' staat.
Komen er nog luitjes uit omgeving Amsterdam? Ik wil opzich ook heen en heb geen vervoer Ja, een fietsquote:Op maandag 16 mei 2011 22:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je hoort mij niet anders beweren..!![]()
Ik stel voor dat we de 20ste met z'n allen eerst ff handje schudden voor de start, dat we daar beslissen wie met wie en hoe ver fietst.. en dan zien we 't wel. Nadien douche / BBQ bij mij, paar biertjes..
Lijkt me een goed plan, we moeten dus ook even telefoonnummers uitwisselen en een tijd afspreken.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je hoort mij niet anders beweren..!![]()
Ik stel voor dat we de 20ste met z'n allen eerst ff handje schudden voor de start, dat we daar beslissen wie met wie en hoe ver fietst.. en dan zien we 't wel. Nadien douche / BBQ bij mij, paar biertjes..
Center-center of center-top? Met center-top heb je sowieso al snel rond de 3 cm extra (afhankelijk van fabrikant en frame model)quote:Op maandag 16 mei 2011 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is het niet zo raar hoor. Ik ben zelf 1.85 met 90cm en kwam steeds rond de 59 a 60cm qua framemaat uit.
Ik denk dat ik dan toch naar getal aan de linkerkant moet kijken. Dus 57,2cm center-center.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, ik ben 1.81 en ik fiets 't lekkerst op een 58 CT, dus waarschijnlijk ongeveer 57 CC. Nu heb ik een 59 CT maar ik heb ook op een 56 gereden, al was dat wel wat aan de kleine kant. Met stuurnoklengte kan je nog wel wat opvangen hoor. Ik heb ook relatief lange benen, net als jij. Ik zou een 58 CT proberen als ik jou was.
Het plaatje wat ik gebruikte had ik niet van de website van Bikefitting. Die had ik even snel via Google images gevonden en er zelf die twee getallen in gezet omdat de rest voor mijn vraag niet relevant was.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:13 schreef eentwee het volgende:
Bikefitting is een verouderd systeem. Je kunt het zo aan het plaatje zien. De twee belangrijkste maten (bovenbuis- en balhoofdbuislengte) staan er niet bij en de enige twee maten die er wel bij staan zeggen helemaal niks.
Ik ben ook 1.85 en rij op een 56. Met 56cm bovenbuis en dan wel een 12cm stuurpen. M'n vorige fiets was dezelfde maat.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is het niet zo raar hoor. Ik ben zelf 1.85 met 90cm en kwam steeds rond de 59 a 60cm qua framemaat uit.
Ik kom ook jaquote:Op maandag 16 mei 2011 22:01 schreef Oksel het volgende:
28ste meet!Komt iedereen nog die zou komen? Hoe gaat het met de boys uut Gruning?
Zorg dat je in Gouda terecht komt, dan schuif ik jou en je fiets wel bij Kaas en mij in. Wordt misschien niet heel gelukkig omdat dan de fietsen wél uit elkaar moeten, maar moet passen.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komen er nog luitjes uit omgeving Amsterdam? Ik wil opzich ook heen en heb geen vervoer Ja, een fiets
Hmm, dat is 75 km rijden, of 25 euro met de trein (Retour). Ik onthou hem, maar ideaal is het niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 06:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik kom ook ja
[..]
Zorg dat je in Gouda terecht komt, dan schuif ik jou en je fiets wel bij Kaas en mij in. Wordt misschien niet heel gelukkig omdat dan de fietsen wél uit elkaar moeten, maar moet passen.
Is zeker niet ideaal. Ik moet vanuit Dordrecht eerst naar Gouda voor die kaaskop, daarna door naar Almelo, voor mij is het ook om.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 06:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, dat is 75 km rijden, of 25 euro met de trein (Retour). Ik onthou hem, maar ideaal is het niet.
Check!quote:Op maandag 16 mei 2011 22:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze heeft een prima conditie. Ze gaat beter de heuveltjes op als ikEn Gripper kan bevestigen dat ze ook op het vlakke d'r 'mannetje' staat.
Hoe laat zou jij dan in Gouda zijn en hoe laat denk je weer terug te zijn? Misschien dat ik 's ochtends met de trein naar Gouda kan. Dan moet ik ff kijken of mijn broertje/ouders me op willen halen vanuit Gouda.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is zeker niet ideaal. Ik moet vanuit Dordrecht eerst naar Gouda voor die kaaskop, daarna door naar Almelo, voor mij is het ook om.
40 min langer en tientje duurderquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:13 schreef Freddeh het volgende:
Moeten we even wat tijden bekijken.
*Hoe laat starten we?
*Hoe laat denkt Kaas dat we moeten vertrekken vanuit Gouda?
*edit* Is Dordrecht niet sneller/goedkoper vanuit Amsterdam dan Gouda?
En Rotterdam? Domme vraag, laat maar... Bekende route voor me.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:19 schreef Freddeh het volgende:
Zet jezelf even op De Kaart, is handig voor de volgende meet. Wie is zwerver25 eigenlijk?
Kweenie hoelaat de start is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:13 schreef Freddeh het volgende:
Moeten we even wat tijden bekijken.
*Hoe laat starten we?
*Hoe laat denkt Kaas dat we moeten vertrekken vanuit Gouda?
*edit* Is Dordrecht niet sneller/goedkoper vanuit Amsterdam dan Gouda?
Heb mezelf er ook op gezetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En Rotterdam? Domme vraag, laat maar... Bekende route voor me.
*edit* Helder moment. Volgens mij is Hilversum wel redelijk dicht in je buurt. Probeer volgende week nog ff om Captain_Fab te pakken te krijgen, die gaat ook naar de meet, vanuit Hilversum. Kan je nogal wat tijd/geld schelen.
Zet jezelf even op De Kaart, is handig voor de volgende meet. Wie is zwerver25 eigenlijk?
Nee prutserquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heb mezelf er ook op gezetGa helaas niet naar de meet. Moet ik nu van de kaart af
?
Dit!quote:
Ik zou echt huilen als ik mijn fiets aan gort fietsquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:43 schreef Superher0 het volgende:
@superweber gefeliciteerd.
Mijn ergste valpartij is in de goot komen, glijden en met 35km/u tot stilstand komen tegen een lantaarnpaal. Lichte hersenschudding en stijf en een afgeschreven fiets en gedeukte ego. Voor de rest bochten te snel nemen en eruit vliegen, voor de rest wel weten te corrigeren. Ow en tijdens de afdaling van de Glandon (1e afdaling van de Marmotte) over de kop gaan, schouderspier verrekken en niet meer kunnen gebruiken maar toch in 8u11m finishen en goud krijgen. Had sneller gekund!
Deze week weinig tijd voor fietsen. Net even geweest maar had na 25km koersen al lekke band, merkte het in de bocht. Met 40 door de bocht en je achterband voelen glijden is niet prettig. Nu maar weer verder leren (Prince2 practicioner - saai).
ja... nou ja.. dat gevoel heb ik nu nog niet, mààr ik herken het wel van m'n motor, zeg maarquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou echt huilen als ik mijn fiets aan gort fiets
Zo ben ik in de afdaling van Les Trois Ballons onderuit gegaan, echt keihard uit de bocht gevlogen en in het grit beland. Ik was toen nog onervaren en nam wellicht teveel risico in de bocht. Ik heb ´m toen ook uitgereden, goud ook geloof ik. Ik weet nog dat er meteen 15 vliegen op het verse bloed op mijn heup afkwamen toen ik mijn kapotte band stond te verwisselen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:43 schreef Superher0 het volgende:
@superweber gefeliciteerd.
Mijn ergste valpartij is in de goot komen, glijden en met 35km/u tot stilstand komen tegen een lantaarnpaal. Lichte hersenschudding en stijf en een afgeschreven fiets en gedeukte ego. Voor de rest bochten te snel nemen en eruit vliegen, voor de rest wel weten te corrigeren. Ow en tijdens de afdaling van de Glandon (1e afdaling van de Marmotte) over de kop gaan, schouderspier verrekken en niet meer kunnen gebruiken maar toch in 8u11m finishen en goud krijgen. Had sneller gekund!
Deze week weinig tijd voor fietsen. Net even geweest maar had na 25km koersen al lekke band, merkte het in de bocht. Met 40 door de bocht en je achterband voelen glijden is niet prettig. Nu maar weer verder leren (Prince2 practicioner - saai).
Hey nog gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:33 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ben ook 1.90m en ik rijd om een 58 frame (ook aangemeten), rijdt heerlijk.
Btw, miniSW is inmiddels ook op de wereld.
Moeder en zoon maken het goed! (en morgen ga ik een fiets voor hem in elkaar knutselen)
1200 km dit seizoen en nog niet schoongemaakt. Moet ik nog eens doenquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zometeen rondje van 40km fietsen, probeer recordsnelheid van 25km/h overall te halen.
Trouwens, hoe maken jullie je ketting schoon? Alle tandwielbladen eraf halen en dan omstebeurt schoonmaken? Zo ja, met wat voor spul?
Bedankt jij ook gefeliciteerd met je huwelijk...quote:
Haha als er genoeg animo is wil ik best de 150 doen ook, ik moet er even flink tegenaan qua trainen want ik heb een paar belangrijke afspraken de komende maanden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:08 schreef Oksel het volgende:
7:11..![]()
Ik blijf in jouw wiel de 28ste.
Doe je wel je PTT pet op?
Tja respect hoor, al hoeven ze dan ook behalve fietsen niets anders te doen hé? De fiets wordt gepoetst en het eten staat klaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:09 schreef Oksel het volgende:
Hoe doen die Tour/Giro mannen dat toch.. 160km, en ik ben echt verrot. In bed, niet kunnen traplopen verrot. Moet er niet aan denken morgen WEER zover te fietsen. En al helemaal niet het 3 weken lang het te doen.
Ja, zoiets. al zal 14 uur slaap niet gehaald worden. Wel zoveel mogelijk op bed liggen uiteraard na massage en avondeten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:33 schreef Oksel het volgende:
Bietje porno kieken enzo.
Gaan die lui meteen in ijsbad + massage + supervoedsel, en dan in een diepe slaap van 14 uur ofzo?
Rustig aan hoor, 't is toch geen koers ofwa?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:35 schreef Oksel het volgende:
En ik wil ook best de 150 doen, maar dan gaan we geen 37 rijden, zoals ik vandaag deed op de 160. Gewoon 33/35 in een groepje ofzo. Ik moet nog BBQ daarna. En beachvolleyballen.
Pff ik krijg 't niet eens weg; 200 gram pasta geeft 2 volle borden hoor. De laatste tijd eet ik heel zoveel niet meer als vroeger. Toen ik begon als postbode at ik een heel bruin brood per dag 's winters, 's zomers de helft daarvan. Ik heb het idee dat mijn stofwisseling efficiënter is de laatste jaren, want ik eet maar de helft nu.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:58 schreef Oksel het volgende:
En hoe kom je bij 200 gram? En honger hebben is niet goed.. jij als postbode verbrand genoeg cal's..
Nooit links voor forums gebruiken. Altijd direct url oid gebruiken.(hier url only)quote:
Jeetje. 7u11m! 7u45 was ook haalbaar voor mij. Ik reed echt op schema, het ging goed. Maar ja, dan val je en ik kon toen mijn schouder niet meer gebruiken wat het klimmen moeilijk maakt. Ik ben kapot gegaan op de Alp d' Huez. Ik was toen ook stukken zwaarder... Nu rijden lijkt mij niet leuk. De afdaling van de Glandon is geneutraliseerd, er zijn stoplichten geplaatst waar streng gecontroleerd wordt. Het departement aan de andere kant van Bourg D' oisans is niet zo blij met de meute wielrenners.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:49 schreef kaasplankje het volgende:
Superhero had 't over de Marmotte laatst en nu kriebelt 't bij mij weer, ik heb ze maar 2x gereden maar ik zou toch graag nog wel eens een keer gaan. Die ligt me goed.
Ik heb ze de 1e keer in 7:45 uur gereden en de 2e keer in 7:11 uur, toen was ik 50e van de 4000 inschrijvers. Dat was nog over het oude parcours met de Col de la Croix de Fer ipv de Glandon.
Ik reed toen met een min. verzet van 39/23. Ik ging helemaal kapot op de Alpe 'd Huez maar heb daar toch nog aardig wat opgeraapt. Je kan dan maar het beste zo hard mogelijk naar boven knallen vind ik want lekker is het fietsen dan toch niet meer.![]()
Nu kan ik niet want er is 1 Juli een koers in België waar ik heen wil.
Die img tags doen 't niet dus dan pak ik die BB code, maar met [ur l= bladibla link ] [ /url ] kan 't wel?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit links voor forums gebruiken. Altijd direct url oid gebruiken.(hier url only)
Die dus [im][/img ] zetten
[ afbeelding ]
Sowieso is het nogal een kutsite omdat hun url only niet de direct url is. Ik had hem via rechtermuisknop op het plaatje gehaald.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die img tags doen 't niet dus dan pak ik die BB code, maar met [ur l= bladibla link ] [ /url ] kan 't wel?
Doe de verkeerde sport! hoewel, bij de Classico Giro kwam ik ook een aantal leuke dames tegen. Een spinningsinstructice, die kon mooi afzien. In Belgie ooit een meisje zo hard horen hijgen tijdens een klim dat ik dacht dat ze werd genomen en aan het klaarkomen was. Heel erg apart. Goed, nu weer verder leren, morgen eindelijk weer fietsen, beetje mazzel 150km over de hele dag.quote:
Op mijn eerste grote ronde kwam ik een superaardig en niet verkeerd uitziend meisje tegen die het nogal te doen had met mij.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:30 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Doe de verkeerde sport! hoewel, bij de Classico Giro kwam ik ook een aantal leuke dames tegen. Een spinningsinstructice, die kon mooi afzien. In Belgie ooit een meisje zo hard horen hijgen tijdens een klim dat ik dacht dat ze werd genomen en aan het klaarkomen was. Heel erg apart. Goed, nu weer verder leren, morgen eindelijk weer fietsen, beetje mazzel 150km over de hele dag.
Ah oké, dat is wel een beetje begrijpelijk ook, er viel ieder jaar dat ik de Marmotte reed wel een dode. Sommige fietsers doen daaraan mee maar ze kunnen helemaal niet dalen en reageren paniek bij het minste of geringste.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Jeetje. 7u11m! 7u45 was ook haalbaar voor mij. Ik reed echt op schema, het ging goed. Maar ja, dan val je en ik kon toen mijn schouder niet meer gebruiken wat het klimmen moeilijk maakt. Ik ben kapot gegaan op de Alp d' Huez. Ik was toen ook stukken zwaarder... Nu rijden lijkt mij niet leuk. De afdaling van de Glandon is geneutraliseerd, er zijn stoplichten geplaatst waar streng gecontroleerd wordt. Het departement aan de andere kant van Bourg D' oisans is niet zo blij met de meute wielrenners.
Ik ben van plan om de Trois Ballons 39x25 te rijden als kleinste. Goede tip van de bochten, is echt iets voor mij om te snel te rijden. Hoewel sinds ik nu wedstrijden rijd is mijn bochtentechniek echt stukken verbeterd.
Qua eten. Ik eet ook zo'n 170 gram pasta, 600 gram aardappels, in de zomer eet ik eerder 800 gram waarbij een klein gedeelte naar mijn vriendin gaat. Het is echt onvoorstelbaar hoeveel je kunt eten. Ben nu net 74, heb nog wel wat vet op het lichaam maar het is voornamelijk spier. Het leukste wat ik vind van al dit fietsen is dat je kunt eten wat je wiltIjs! Pannenkoeken, appelgebak, heerlijk!
Het uitzicht, wat een uitzicht kan het zijn...quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op mijn eerste grote ronde kwam ik een superaardig en niet verkeerd uitziend meisje tegen die het nogal te doen had met mij.
Ik was de enige die nog nooit zo'n eind had gefietst, bidon vergeten en geen eten mee. Maar ik mocht wel bij haar in het wielUiteraard was ik te kapot om ook maar iets wat op een gesprek leek in stand te houden
Toch zie ik liever een vrouw in wielrenbroek dan een man.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zie een vrouw toch liever niet in een wielrenbroek hoor.
Doe mij maar een volleybal outfit![]()
Als je ook nog even de Gulpenerberg erin zet (je komt er toch bijna langs) dan is het een leuk uitdagend rondje. En daar hoef je echt niet de hele dag voor uit te trekken. Met een gemiddelde van onder de 20 km/u ben je in 4 uur klaar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hoop dat vrienden binnenkort zin hebben om deze route eens uit te fietsen
Gaat m'n zwaarste tocht ooit worden, en ik ga er ook een dag voor uittrekken aangezien we wel een x-aantal van de zwaarste klimmen van NL erbij pakken.
En als we dan toch langs Valkenburg komen, kunnen we misschien ook even de Cauberg omhoog fietsen
Sensa? Ik zie iedereen hier op Stevens'es fietsen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:54 schreef Oksel het volgende:
Mijn vriendin in tennisjurkje..![]()
Ik heb vandaag 1 andere Bianchi gezien, een rood/witte. Dat is wel leuk, dat je een redelijk unieke fiets hebt. De hele wereld fietst hier op Sensa's.
nou, ik ben echt nog eeen beginner dus ik denk dat we ook wel een aantal pauzes moeten pakken..quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je ook nog even de Gulpenerberg erin zet (je komt er toch bijna langs) dan is het een leuk uitdagend rondje. En daar hoef je echt niet de hele dag voor uit te trekken. Met een gemiddelde van onder de 20 km/u ben je in 4 uur klaar.
Ik vind persoonlijk het stuk rondom Camerig en 3-landenpunt erg leuk om te fietsen. Niet overdreven stijl en lekker lange klimmetjes
Pauzes is natuurlijk geen enkel probleem. Je kunt zo vaak stoppen als je wiltquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
nou, ik ben echt nog eeen beginner dus ik denk dat we ook wel een aantal pauzes moeten pakken..
De gulpenerberg ken ik nietdie ga ik eens checken!
En laatst ben ik voor het eerst via camerig naar drielandenpunt gegaan en dat is inderdaad wel gaaf rijden daar!
Oeh, ziet er interessant uit en doet qua profiel denken aan de Kruisberg. Kort, maar zeer krachtig!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Pauzes is natuurlijk geen enkel probleem. Je kunt zo vaak stoppen als je wilt
Dit is de Gulperberg: http://heuvelsfietsen.nl/Gulpen-Voerendaal/Gulperberg-oost.php
Hij is aardig heavy, helemaal in combinatie met het stuk wat erna komt. Lang stuk bovenop de berg, vol in de wind vaak en beetje vals plat omhoogquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Oeh, ziet er interessant uit en doet qua profiel denken aan de Kruisberg. Kort, maar zeer krachtig!
Zeker eens proberen
ja, ik heb bij de Classico ook heel veel leuke fietskippetjes gezien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:30 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Doe de verkeerde sport! hoewel, bij de Classico Giro kwam ik ook een aantal leuke dames tegen. Een spinningsinstructice, die kon mooi afzien. In Belgie ooit een meisje zo hard horen hijgen tijdens een klim dat ik dacht dat ze werd genomen en aan het klaarkomen was. Heel erg apart. Goed, nu weer verder leren, morgen eindelijk weer fietsen, beetje mazzel 150km over de hele dag.
Ow, ow, dat testosteron toch ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
ja, ik heb bij de Classico ook heel veel leuke fietskippetjes gezien.Ik zou het ook helemaal geen schande vinden als ik er door een mooie chick op een snelle fiets helemaal zoek gereden wordt. Als ze goed is, dan mag het.
Ik had 8 mei op een gegeven moment een gesprekje met een meisje op een erg mooi pinarello (ze hadden trouwens allebei van die mooie curves) , lekker zoevende carbon wieltjes, fijn figuurtje... Fietsen is zo vervelend nog niet, jammer dat het nog altijd teveel een mannensport is
Aanhaken en haar alsnog lossen natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:37 schreef MallootJean het volgende:
En wat nou als je door een lelleke chick voorbij gereden wordt...
Dan gaat Gripper eroverheen en laat een scheetquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:37 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Ow, ow, dat testosteron toch ook![]()
En wat nou als je door een lelleke chick voorbij gereden wordt...
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:47 schreef Narcotical het volgende:
Aanhaken en haar alsnog lossen natuurlijkOok al moet je je het snot voor je ogen fietsen en heb je daarna een half uur nodig om op adem te komen
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Aanhaken en haar alsnog lossen natuurlijkOok al moet je je het snot voor je ogen fietsen en heb je daarna een half uur nodig om op adem te komen
quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
ja, ik heb bij de Classico ook heel veel leuke fietskippetjes gezien.Ik zou het ook helemaal geen schande vinden als ik er door een mooie chick op een snelle fiets helemaal zoek gereden wordt. Als ze goed is, dan mag het.
Ik had 8 mei op een gegeven moment een gesprekje met een meisje op een erg mooi pinarello (ze hadden trouwens allebei van die mooie curves) , lekker zoevende carbon wieltjes, fijn figuurtje... Fietsen is zo vervelend nog niet, jammer dat het nog altijd teveel een mannensport is
pipo, had mijn reactie in het andere topic al gegevenquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Had in het andere (blijkbaar verkeerde topic de volgende vraag gesteld, wellicht iemand hier die tips heeft?)
Als ik nou zou willen beginnen met wielrennen, maar niet direct voor honderden euro's een fiets zou willen kopen. Wat zouden jullie me dan aanraden?! Een fiets huren zou dat mogelijk zijn ergens in regio Den Bosch ofzo?!
profversie is elk jaar eigenlijk zo goed als hetzelfde, zal misschien wijzigen als er werkzaamheden zijn ofzoiets dergelijks. Toerversie verandert volgens mij nog wel eens, maar ook niet bijzonder radicaal. En je kunt tegenwoordig natuurlijk de bordjes volgenquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zijn de routes van de AGR (zowel toer als profversie) elk jaar hetzelfde? Of wordt er elk jaar een andere route uitgestippeld?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:46 schreef Blik het volgende:
[..]
profversie is elk jaar eigenlijk zo goed als hetzelfde, zal misschien wijzigen als er werkzaamheden zijn ofzoiets dergelijks. Toerversie verandert volgens mij nog wel eens, maar ook niet bijzonder radicaal. En je kunt tegenwoordig natuurlijk de bordjes volgen
Als je alleen wilt weten of het wat voor je is: bij een fietsenmaker vragen om een proefritje van een dag. Lenen van een vriend/kennis?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Had in het andere (blijkbaar verkeerde topic de volgende vraag gesteld, wellicht iemand hier die tips heeft?)
Als ik nou zou willen beginnen met wielrennen, maar niet direct voor honderden euro's een fiets zou willen kopen. Wat zouden jullie me dan aanraden?! Een fiets huren zou dat mogelijk zijn ergens in regio Den Bosch ofzo?!
OMG! En dat woont in Limburgquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
OMG! En dat woont in Limburg
http://www.amstelgoldrace.nl/index.php?pageId=97&languageId=11
Denk dat dit duidelijk genoeg is
http://www.canyon.com/_nl/testcenter_heerlen/zo_werkt_het.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Had in het andere (blijkbaar verkeerde topic de volgende vraag gesteld, wellicht iemand hier die tips heeft?)
Als ik nou zou willen beginnen met wielrennen, maar niet direct voor honderden euro's een fiets zou willen kopen. Wat zouden jullie me dan aanraden?! Een fiets huren zou dat mogelijk zijn ergens in regio Den Bosch ofzo?!
Het is eigenlijk de bedoeling dat je de fiets koopt, of daar iig serieus over nadenkt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:03 schreef Freddeh het volgende:
Hoezo moet je dan kunnen acteren?
Wel lief dat je de drank uit de bidon mag houden als je het op hebt...
geen dank, de verschillende lussen worden aangegeven met bordjes met een rode 1, 2 of 3. Een combinatie-lus maken van Lus 3 incl. het stukje Camerig en Vaalserberg erbij (lus 2) is echt een prachtige route denk ik zo.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]ben pas sinds kort bezig met intensief fietsen hoor, don't blame me
Maar thanks voor de linkDat is wel gaaf!
Dit is ook allemaal bij jou in de buurt Neo:quote:
Ik ken het gebied inderdaad, mooi stukje omt e fietsen iddquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:06 schreef Blik het volgende:
[..]
geen dank, de verschillende lussen worden aangegeven met bordjes met een rode 1, 2 of 3. Een combinatie-lus maken van Lus 3 incl. het stukje Camerig en Vaalserberg erbij (lus 2) is echt een prachtige route denk ik zo.
Kende ik ook nog niet! Thanksquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal bij jou in de buurt Neo:
http://fietsroutes.wielrennenmaastricht.nl/
Maar die kende je misschien al..
Zie het wel eens op bordjes staan, maar heb me nooit verdiept in wat het precies wasquote:
RvV was gaaf, vooral het klimmen. Ik kan niet klimmen, daar niet van, maar het heeft toch een bepaalde charme die je hart verovert. Dus idd....quote:
same here, ik word er door iedereen keihard vanaf gereden. Maar klimmen is het mooiste wat er isquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
RvV was gaaf, vooral het klimmen. Ik kan niet klimmen, daar niet van, maar het heeft toch een bepaalde charme die je hart verovert. Dus idd....
"Ik wil ook klimmen"
Helemaal kapot gaan op een heuvel en achteraf kunnen zeggen: "who's the bitch now?"quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:35 schreef Blik het volgende:
[..]
same here, ik word er door iedereen keihard vanaf gereden. Maar klimmen is het mooiste wat er is
Ik snap het echt niet. Klimmen is kut. Je moet heel veel moeite doen om hard omhoog te gaan en gewicht is een groot nadeel.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Klimmen is een compensatieparkoers voor lichte fietsers met te weinig vermogen.
Anders moet je even de route opzoeken van de Veluwe Klimtoertocht van afgelopen 14 mei. Met o.a. de Italiaanseweg, Zijpenberg van beide kanten etc. Uiteindelijk 35 klimmetjes en 1200 hoogtemeters. Alleen het draaien en keren in Arnhem kun je beter overslaan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ga een binnenkort maar eens de trein richting het zuiden pakken. Kijken hoe ik het doe op het echte klimwerk, van Nederland dan..
Pas net de klimmetjes bij Rhenen ontdekt. Vooral de Koerheuvel is leuk. Iets pittiger als de rest van de Heuvelrug, misschien wel inclusief de Amerongse berg.
Dit weekend ga ik over de Utrechtse Heuvelrug, via de klimmetjes van Wageningen en Doorwerth door Arnhem naar de Posbank. Wordt mijn eigen monsterklimtochtJe moet wat als je niet in Zuid Limburg woont
![]()
En over 3 weken: http://www.climbbybike.com/nl/beklimming.asp?qryMountainID=2112
Dingen waar je niet goed in bent maken het niet automatisch vervelende dingen. Ik weeg ruim 90kg (en het kan me inmiddels weinig meer schelen, veel therapie, dieten en sporten verder) en vind het leuk om te doen. Kan ik het op hetzelfde niveau als iemand van 65kg? Nee. Vind ik het even leuk? Geen idee.... Misschien zelf nog wel leuker!quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Klimmen is kut. Je moet heel veel moeite doen om hard omhoog te gaan en gewicht is een groot nadeel.
Voor lichte pikken is het misschien leuk om eindelijk eens de zware ballen achter zich te laten. Op het vlakke, zeker met wind lukt dat ze namelijk niet.Klimmen is een compensatieparkoers voor lichte fietsers met te weinig vermogen.
Awel, over 1 week Mergellandroute (mits achterwiel weer op tijd gefixed), dus dan zien we wel weer.
Hoop dat ik, als zwaar krachtsfietser, in de afdaling kan goedmaken wat ik in de klim verlies.
is moeite doen niet inherent aan wielrennen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Klimmen is kut. Je moet heel veel moeite doen om hard omhoog te gaan en gewicht is een groot nadeel.
Ik lig als een stoomwals op de weg. Ook na het vallenquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:26 schreef No-P het volgende:
Ik heb dan nog ruimte voor 10-12 bidons van 1/2de liter.
Klimmen is leuk. Dalen ook, al daal ik als een vaatdoek.
Vind ik wel jaquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef Narcotical het volgende:
Pff klimmen, prachtig werk man.. Ook al wordt je 10x voorbij gefietst door een paar lachende kerels van 30 kilo lichter
Vorige maand met mn studiegenoot vanuit zeist richting amerongseberg gegaan.. Ik werd er door iedereen dik opgelegt, inclusief mn studiegenoot met zn stalen fiets..quote:
Amerongseberg is tot nu toe mijn zwaarste heuvel en bij het begin stond ik even geparkeerd.. Toen ik eindelijk mn ritme gevonden had en weer kon versnellen, was ik al boven..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:46 schreef Blik het volgende:
Het mooiste is een heuvel waar je gewoon een lekker ritme in kan vinden. Die wat langer duren, niet te stijl zijn, en gewoon maar door blijven gaan.
En helemaal kapot zijn als je boven komt
Ik ben geen lieverhebber van een tent.. Overigens lijkt me een iets wat op slot kan ook fijner aangezien we er ook 2 fietsen moeten stallen..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:55 schreef MallootJean het volgende:
Tent, stacaravan, chaletje of hotel?
Om en rond Maastricht hmm.. dan moet ik eerst al 25km naar Maastricht toe fietsen, daar een tocht maken en dan 25km terugquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Neo-Mullen, ik heb nogal wat routes rondom Maastricht op voorraad. Meestal wat langer maar met wat knip en plakwerk zijn ze ook wat korter te maken.
Haha is goed, laat maar komenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarom zeg ik al, knip en plakwerk. Dan kun je stukken combineren. Kom je ook eens buiten Zuid-Limburg.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
Klimmen doe je niet in Zuid Limburg, maar in de Alpen, de Pyreneeën of de Dolomieten. En dat is het mooiste wat er is.
Dat in mijn vriendengroep anjer gebruikt wordt om je anus aan te duidenquote:
In de Karpaten kun je ook leuk klimmen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
Klimmen doe je niet in Zuid Limburg, maar in de Alpen, de Pyreneeën of de Dolomieten.
PM? Of heb je t niet digitaal?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet ik wel weten waar ik het naar toe moet laten komen.
Mijn dank is groot, ik ga eens kijken..quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:08 schreef MallootJean het volgende:
D'r zijn 3 campings aan de voet van de Alpe d'Huez (Bourg d'Oisans) en daarvan hebben er 2 in ieder geval chalets of stacaravans:
Camping Caravaning La Cascade
Camping Le Colporteur
http://www.camping-piscine.com/
Mijn favoriet, 7km terug, in Rochetaillee:
http://www.rcn-campings.fr/belledonne/nl/index.htm
Stacaravans en chalets
Hmm, anders laat maar zitten. Heb sowieso geen GPS (behalve die van m'n mobiel, maar das ook niet allesquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
't zijn attachments
zowel als papieren routebeschrijving als GPS tracks.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef marcodej het volgende:
Nieuw clublid: vrouw, 18 jaar, blond, en schaatsdijen.
Pics or it didn't happen..quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:29 schreef marcodej het volgende:
Nieuw clublid: vrouw, 18 jaar, blond, en schaatsdijen.
Prima ja. Maar ze reed me er ook bijna af.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Pics or it didn't happen..
Leuk om achter te hangen natuurlijk
Dus jij hebt in je vriendengroep een koosnaampje voor je anus wat naar een bloem verwijst?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Dat in mijn vriendengroep anjer gebruikt wordt om je anus aan te duiden
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij hebt in je vriendengroep een koosnaampje voor je anus wat naar een bloem verwijst?
Geil hoor
En dan is dat nog nog schuldig.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij hebt in je vriendengroep een koosnaampje voor je anus wat naar een bloem verwijst?
Geil hoor
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, met als toevoeging de vraag of iemand bekend is met het merk PEARL IZUMI. Ze hebben daar ook wel leuke damesshirts.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Narcotical het volgende:
Heeft één van jullie toevallig ervaringen met http://www.bobshop.de/nl/home/ ?
Wilde zelf nog wel een setje kleding hebben, waarschijnlijk een broek+shirtje van een profteam.. Ben er alleen nog niet over uit welk team..
Groot voordeel hier vind ik dat ze ook kleding van voorgaande jaren verkopen..
Ik doe een gok: Special.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
Weet iemand waar de S voor staat in ''Koga Miyata Gentsracer-S''?
Geen persoonlijke ervaringen, maar volgens mij staat Pearl Izumi wel goed bekendquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, met als toevoeging de vraag of iemand bekend is met het merk PEARL IZUMI. Ze hebben daar ook wel leuke damesshirts.
Mijn vriendin heeft hier kleding van. Erg mooi en van goede kwaliteit. Wij hadden het besteld via bike-discount.dequote:Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, met als toevoeging de vraag of iemand bekend is met het merk PEARL IZUMI. Ze hebben daar ook wel leuke damesshirts.
Voor in het weekend als ik mijn andere ik ben en aan de Anjeractie meedoe.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 06:48 schreef Freddeh het volgende:
Op een ander forum staan ze als een van de besten bekend. Maar wat moet jij met een damesshirt?
Wah, geweldig....maar heb je hier een hele nieuwe fiets voor nodig of alleen een paar aparte crosswielen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kwam trouwens nog een tof filmpje tegen; gelijk begonnen met sparen voor een crossfiets deze winter![]()
Hoe ver wil je fietsen? Vanuit Utrecht een rondje Posbank met onderweg wat klimmetjes zit je zo over de 160km. Ik ga zaterdag ook die kant op en ken alle wegen dus dan rijd je iig niet verkeerdquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ga een binnenkort maar eens de trein richting het zuiden pakken. Kijken hoe ik het doe op het echte klimwerk, van Nederland dan..
Pas net de klimmetjes bij Rhenen ontdekt. Vooral de Koerheuvel is leuk. Iets pittiger als de rest van de Heuvelrug, misschien wel inclusief de Amerongse berg.
Dit weekend ga ik over de Utrechtse Heuvelrug, via de klimmetjes van Wageningen en Doorwerth door Arnhem naar de Posbank. Wordt mijn eigen monsterklimtochtJe moet wat als je niet in Zuid Limburg woont
![]()
En over 3 weken: http://www.climbbybike.com/nl/beklimming.asp?qryMountainID=2112
seniorenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
Weet iemand waar de S voor staat in ''Koga Miyata Gentsracer-S''?
Een nieuwe fiets want crossbanden passen niet in raceframes.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wah, geweldig....maar heb je hier een hele nieuwe fiets voor nodig of alleen een paar aparte crosswielen?
Ik zou dit echt niet met een crossfiets doen maar met een mountainbike. Een geveerde voorvork is wel net zo lekker bij het opvangen van al die schokkenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:50 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wah, geweldig....maar heb je hier een hele nieuwe fiets voor nodig of alleen een paar aparte crosswielen?
Koga heeft alle catalogi online staan, kijk daar eens naar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
Weet iemand waar de S voor staat in ''Koga Miyata Gentsracer-S''?
Ook weer zo'n lekkere nergens op gebaseerde opmerking. Goed bezig Yankee. Ben je er volgende week ook bij?quote:
Het is dat die stomme meet van ons gepland staat op de 28ste, maar anders was ik hoogstwaarschijnlijk naar de Jean Nelissen Classic in Luxemburg gegaan. Schijnt een fantastische tocht te zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:34 schreef eentwee het volgende:
Luxemburg is trouwens ook een aanrader om te fietsen/klimmen, vorige week een paar dagen geweest. Rustige en goede wegen met weinig verkeerd, lekker lange klimmen en afdalingen (tot 10km), meeste is niet al te steil maar er zijn zeker ook echte klootzakken bij (bijv. Putscheid bij Vianden). Je kunt stukjes Ardennen en Eifel meepakken. En dat alles op iets meer dan drie uur van Utrecht.
Dank je, ik kan zelf ook altijd erg genieten van mijn eigen ongenuanceerdheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ook weer zo'n lekkere nergens op gebaseerde opmerking. Goed bezig Yankee. Ben je er volgende week ook bij?
Vet he, als je geen smileys gebruikt is het net of je alles serieus meent.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je, ik kan zelf ook altijd erg genieten van mijn eigen ongenuanceerdheid.![]()
Maar euhhh.....we gaan toch niet ineens al te serieus doen hè?
Ik heb nog geen vervoer geregeld, dat moet ik nog even proberen te regelen.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vet he, als je geen smileys gebruikt is het net of je alles serieus meent.
En ik rijd je er de 28e he-le-maal uit op m'n Koga.
*edit* Wie heeft er een Koga voor me te leen? Ik rijd Giant.
Niet bestaand scenario.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En ik rijd je er de 28e he-le-maal uit op m'n Koga.
Ja, past. Achterbank plat en moet lukken. Speciaal voor de 28e?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:58 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring hiermee, passen er 2 fietsen (voorwiel eruit) in een VW Golf (non-variant/plus versie)?
Naja, ik heb sinds maandag een andere lease-auto. Dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen in de Golf 6 1.4 TSIquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, past. Achterbank plat en moet lukken. Speciaal voor de 28e?
Hahaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Naja, ik heb sinds maandag een andere lease-auto. Dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen in de Golf 6 1.4 TSI
Tuurlijk, past in elke auto. Zeker als je het voorwiel er ook uit haalt wat natuurlijk een kleine moeite is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:58 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring hiermee, passen er 2 fietsen (voorwiel eruit) in een VW Golf (non-variant/plus versie)?
Suzuki Alto? Ik zie het je graag proberenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Tuurlijk, past in elke auto. Zeker als je het voorwiel er ook uit haalt wat natuurlijk een kleine moeite is.
JNC moet inderdaad een geweldige tocht zijn, ik ken inmiddels wel een aantal wegen waar de tocht overheen gaat. Wil ik zeker nog een keer doen maar dan liefst wel gelijk een flinke afstand (160 of 220).
Het is een auto uit de pool, mag over 3 weken een nieuwe auto bestellen. Wordt een Lexus CT200h.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
HahaIk heb de ruimere versie onder m'n achterste gekregen van m'n baas. Zoals al eerder geroepen: Burgerlijker wordt het niet, maar heerlijk ruim.
En stond vanochtend met een lege accu. Fan-fucking-tastisch. Pingeltje dat me herinnert aan m'n lichten doet het soms niet...
Hybridekrentquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is een auto uit de pool, mag over 3 weken een nieuwe auto bestellen. Wordt een Lexus CT200h.
Ik had ook problemen vanochtend, storingslampje van uitlaat begon te branden. Na anderhalf uur wachten kwam de dealer aan dat die het niet direct kon maken en er een afspraak gemaakt moest worden. 17 juni...
Wel een aardig verschil met zo'n Golf denk ik, ziet er wel leuk uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is een auto uit de pool, mag over 3 weken een nieuwe auto bestellen. Wordt een Lexus CT200h.
Ik had ook problemen vanochtend, storingslampje van uitlaat begon te branden. Na anderhalf uur wachten kwam de dealer aan dat die het niet direct kon maken en er een afspraak gemaakt moest worden. 17 juni...
Dat kun je wel heel hard roepen, maar er zijn veel bedrijven die 'groen' gaan op het gebied van lease auto's. Zo ook het bedrijf waar ik werk. Wij kunnen in principe alleen nog maar kiezen uit de groene lijn van Seat, Volkswagen, of een Toyota Prius. Ik had in dit geval het 'geluk' dat er iemand uit dienst ging met een Golf Variant 1.9TDI Sportline en die auto dus vrij kwam... Zodra die uit de lease gaat zal ik er ook aan moeten gaan geloven.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
HybridekrentKofferbak van die Lexus is echt klein.
140 euro netto bijtelling, prachtige auto, super volledig qua opties (navigatie, multimedia-systeem, cruise-control, boordcomputer, etc.). Ik zie weinig redenen om het niet te doen, alleen de automaat vind ik echt een nadeel.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
HybridekrentKofferbak van die Lexus is echt klein.
Mijn eigen keus zou een simpele Polo Bluemotion zijn zodra ik kiezen moet. Maar dat heeft me er meer mee te maken dat ik er toch alleen maar voor m'n werk in rijd, en mócht ik er toch prive in moeten gaan rijden, dan kost het me niet meteen zo veel centen. Ja, ik zit op m'n centen. Flame on.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:36 schreef Blik het volgende:
[..]
140 euro netto bijtelling, prachtige auto, super volledig qua opties (navigatie, multimedia-systeem, cruise-control, boordcomputer, etc.). Ik zie weinig redenen om het niet te doen, alleen de automaat vind ik echt een nadeel.
En daar zullen ook wel gewoon 2 fietsen in passen denk ik
geld moet rollen....quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mijn eigen keus zou een simpele Polo Bluemotion zijn zodra ik kiezen moet. Maar dat heeft me er meer mee te maken dat ik er toch alleen maar voor m'n werk in rijd, en mócht ik er toch prive in moeten gaan rijden, dan kost het me niet meteen zo veel centen. Ja, ik zit op m'n centen. Flame on.
Dankquote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:24 schreef eentwee het volgende:
Wellicht ten overvloede maar bobshop.de is betrouwbaar en Pearl Izumi is een prima merk.
Liquigas ziet er alleen maar tof uit als je Cannondale rijdt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:53 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dank
Ik wilde eigenlijk gaan voor een liquigas setje van 2010, maar ze hebben het shirt alleen nog in XL en 2XL en de broek alleen in 3XL.. Nou heb ik ook wel een grotere maat nodig maar weet iemand hoe Nalini kleding valt?
Ter vergelijking: ik heb nu een shirt van nike (bolletjestrui) maat 2XL en een broek van ultima maat XL..
Polo is een leuke auto, maar de BM kan motorisch niet echt mee, is echt sloom. En kunnen alleen fietsen in als je ook achterwiel eruit haalt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mijn eigen keus zou een simpele Polo Bluemotion zijn zodra ik kiezen moet. Maar dat heeft me er meer mee te maken dat ik er toch alleen maar voor m'n werk in rijd, en mócht ik er toch prive in moeten gaan rijden, dan kost het me niet meteen zo veel centen. Ja, ik zit op m'n centen. Flame on.
Liquigas kleding is best populair volgens mij, heb er afgelopen weekend ook aardig wat rond zien rijden in Liquigas outfit.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:53 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dank
Ik wilde eigenlijk gaan voor een liquigas setje van 2010, maar ze hebben het shirt alleen nog in XL en 2XL en de broek alleen in 3XL.. Nou heb ik ook wel een grotere maat nodig maar weet iemand hoe Nalini kleding valt?
Klopt, maar ik neem sowieso niet vaak m'n fiets mee in de auto. Ik kan er wel mee leven. Ik heb een tijdje in een 1.2BM gereden en dat ging wel. Hier in de files is een 1.2BM net zo snel als een 1.9TDIquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Blik het volgende:
Polo is een leuke auto, maar de BM kan motorisch niet echt mee, is echt sloom. En kunnen alleen fietsen in als je ook achterwiel eruit haalt.
De mooiste trui uit de grote rondesquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Liquigas ziet er alleen maar tof uit als je Cannondale rijdt.
Bolletjestrui... Srsly. Don't.
Ja was super, mooi weer alles ging goed.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Bedankt jij ook gefeliciteerd met je huwelijk...
Leuke dag gehad?
Als jullie allebei met heel jullie hart ja hebben kunnen zeggen, wat kan er dan nog fout gaan?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja was super, mooi weer alles ging goed.
Merk er niet zoveel van behalve dat ik beroerd fiets lol, te weinig getraind, training viel zwaar deze week met die wind.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:46 schreef Freddeh het volgende:
@cyclingGirl: Gefeliciteerd! Voelt raar opeens he?
@Okkie: Gaan we dan eerst fietsen, dan BBQen en dan ook nog beachvolleyballen? Damn zeg... Ik kijk wel toe
Lol mijn man was te vroeg, hij zei ineens keihard ja hahahahaquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als jullie allebei met heel jullie hart ja hebben kunnen zeggen, wat kan er dan nog fout gaan?
Moet je nog wennen aan het zeggen "mijn man"? Ik had heel lang dat het raar klonk om "mijn vrouw" te zeggen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Lol mijn man was te vroeg, hij zei ineens keihard ja hahahaha
Ja, ik heb ook alweer een volle week niet gefietst. Vorig weekend een vrijgezellenfeest van 2 dagen (poeh) en alle andere avonden bezig geweest met voorbereidingen treffen in de tuin, dit weekend en volgend weekend (sorry Oksel) bouwen we onze veranda tenslotte.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef No-P het volgende:
Van harte CG.
Ik heb lekker gefietst net. Was al weer 2 weken geleden dat ik op de racefiets heb gereden. De benen willen nog.
Als je alleen zakelijk rijdt is bijtelling juist niet belangrijk toch? Dan 'moet' je gewoon je leasebedrag opmaken aan een zo leuk mogelijke auto. Maar dat is erg offtopic want dan gebruik je de auto niet voor fietsritjes.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mijn eigen keus zou een simpele Polo Bluemotion zijn zodra ik kiezen moet. Maar dat heeft me er meer mee te maken dat ik er toch alleen maar voor m'n werk in rijd, en mócht ik er toch prive in moeten gaan rijden, dan kost het me niet meteen zo veel centen. Ja, ik zit op m'n centen. Flame on.
Alleen sta je dan de helft van de tijd langs de kant van de wegquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je alleen zakelijk rijdt is bijtelling juist niet belangrijk toch? Dan 'moet' je gewoon je leasebedrag opmaken aan een zo leuk mogelijke auto. Maar dat is erg offtopic want dan gebruik je de auto niet voor fietsritjes.Ik zou in de poloklasse trouwens liever een DS3, Mito of zelfs Punto Evo hebben omdat je dan tenminste een viercilinder hebt.
Leg uit?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen sta je dan de helft van de tijd langs de kant van de weg
Italiaans/Franse degelijkheid...quote:
Ja vorige week stond er ook veel wind, zijn ook veel hoogvlaktes waar de wind vrij spel heeft. De route is inderdaad wel een beetje vreemd, onnodig en demotiverend om stukken dubbel te doen vind ik. Ze kunnen de route westelijk met heel aantrekkelijke wegen uitbreiden, rond Esch sur Sure en Wiltz. Daar zitten ook flink steile stukken. Het is wel duidelijk dat wij op een totaal ander niveau fietsen, ik ben ook daar blij met mijn 28-27 verzet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:33 schreef Superher0 het volgende:
De JNC is een heel mooie tocht. Enige nadeel is dat als je 220 doet je eerst na 160km langs de " finish" gaat en dan nog een lusje van 60 erbij doet. Vind ik altijd gevaarlijk, is het eind in zicht mag je nog een rondje. Maar de wegen zijn super, de afdalingen en klimmetjes zijn overzichtelijk en lopen erg goed. Rollings Hills eigenlijk, glooiende heuvels.
Ik ga hem dit jaar voor de 3de keer rijden. Mijn laatste test of 39x25 voldoende is om de Trois Ballons te rijden en ook als voorbereiding hierop.
Hopelijk goed weer, heb hem een keer gereden in de regen en dan zijn de Luxemburgse wegen stuk gevaarlijker. Het asfalt is dan erg glad, gladder dan in Nederland lijkt het wel. Ook als het winderig is en je kom het dal in, moet je ook goed zitten.
Pfff!!! Veel succes! Ik ga morgen een rondje rondom Nijmegen doen, kijken of ik wat klimmetjes mee kan pakken!quote:
succes ivoquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgenochtend de 600 voor mij. Als die lukt (daar ga ik van uit), heb ik m'n kwalficatie voor PBP op zak.
Ik ben gigantisch achter met het schrijven van verslagen. Verwacht er nog een paar nu de ergste drukte van het organiseren voorbij is.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
@Ivo: succes man, ben weer benieuwd naar je report
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |