SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
ik ookquote:Op zondag 15 mei 2011 12:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
O, op Sporza dus... Hmm, misschien ff kijken, maar om 14:30 schakel ik over naar Eredivisie live
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
De A20 was dicht gisteren:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/847/alleycat14mei2011051b.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Slechte fietspaden zijn een belangrijke oorzaak van valpartijen. Vergeet niet dat de meeste fietspaden niet ontworpen zijn voor de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:04 schreef JohnDDD het volgende:
Bepaalde situaties vergroten natuurlijk ook gewoon de kans op ernstige valpartijen, namelijk:
-ontbreken van adequate fietspaden
Mooooi.... Krijg die site niet eens voor m'n neusquote:
Ben idd al een paar keer bijna ten val gekomen door plotselinge gaten of hobbels in fietspaden...zeker als je je banden goed hebt opgepompt kan je dan nog wel eens van de weg afstuiterenquote:Op maandag 16 mei 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Slechte fietspaden zijn een belangrijke oorzaak van valpartijen. Vergeet niet dat de meeste fietspaden niet ontworpen zijn voor de verkeersveiligheid.
Toffe site, ik zie mijn extreme power er niet tussen staan helaasquote:
Klopt, het is een fietsendatabase. Colnago mag je geen fietsen noemenquote:Op maandag 16 mei 2011 10:51 schreef jackson het volgende:
[..]
Toffe site, ik zie mijn extreme power er niet tussen staan helaas. Wel twee met een andere kleurstelling.
Ahh, dan is dat het.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt, het is een fietsendatabase. Colnago mag je geen fietsen noemen
Ook de ketting enzo?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:01 schreef Blik het volgende:
schoonmaken zou ik zelf even doen, daar is de fietsenmaker niet voor.
Hmm, ik ben 1.81 en ik fiets 't lekkerst op een 58 CT, dus waarschijnlijk ongeveer 57 CC. Nu heb ik een 59 CT maar ik heb ook op een 56 gereden, al was dat wel wat aan de kleine kant. Met stuurnoklengte kan je nog wel wat opvangen hoor. Ik heb ook relatief lange benen, net als jij. Ik zou een 58 CT proberen als ik jou was.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:13 schreef Dlocks het volgende:
Bij de FM heb ik mij laten opmeten volgens het bikefitting.com systeem maar nu snap ik onderstaande eigenlijk niet helemaal (even snel zelf inelkaar gezet en twee waarden ingevuld):
[ afbeelding ]
Je ziet links 572 mm staan en in het midden 596 mm. Bikefitting meet hart-op-hart (lengte zitbuis).
Als ik dan de resultaten bekijk zou ik dus als framemaat -afhankelijk van hoe fietsfabrikant meet- minimaal 596 mm moeten hebben. Althans, op de website van Bikefitting geven ze iedere keer aan dat de diagonale lijn langs de zitbuis de framemaat is. Zie bijvoorbeeld http://bikefitting.com/Dutch/FSR/FrameSize.aspx en http://bikefitting.com/Dutch/FSR/FSR.aspx .
Maar dit lijkt mij met mijn totale lengte van 1.82 m en een beenlengte van ca 88cm (zelf opgemeten) vrijwel onmogelijk oftewel te groot. De waarde 572 mm die je links in het plaatje ziet komt veel meer in de buurt.
Vraag 1
Naar welke waarde moet ik kijken? Links (572 mm) of in het midden (596 mm)? Indien links, wat zegt die 596 mm in het midden dan?
Nu heb ik ook mijn anatomische gegevens uitgeprint gekregen van de FM maar daar is nog geen correctie afgehaald. Tijdens het meetproces sta je op een verhoging en de FM vertelde dat het programma daar een correctie op uitvoert. Zo staat er bij mijn lengte 1902 mm terwijl in mijn paspoort 1820 mm staat. Nou zou je dus denken dat de correctie 82 mm is. Voor mijn paspoort ben ik ca 15 jaar geleden voor het laatst opgemeten dus ik weet niet of die lengte van destijds nog klopt (en correct is opgemeten). Kortom, ik weet niet hoeveel correctie er af moet.
Vraag 2
Bij anatomische gegevens staat beenlengte 967 mm. Weet iemand hoeveel correctie ik eraf moet halen om op mijn daadwerkelijk beenlengte te komen? Als ik zelf even meet kom ik op ongeveer 880 mm, maar dat is niet zo nauwkeurig als hoe de FM het heeft opgemeten.
Kortom, ik heb nu 3 A-viertjes met allemaal informatie waar ik niet zoveel mee kan omdat ik al niet weet hoe ik de basisinformatie moet lezen. En mijn FM is op maandag gesloten.
Even een vraagje, ik ben 1.80 en heb framemaat 61; nu merk ik wel dat dat een beetje te groot is maar welke nadelige effecten zou dit kunnen hebben behalve dat het minder lekker zit?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is het niet zo raar hoor. Ik ben zelf 1.85 met 90cm en kwam steeds rond de 59 a 60cm qua framemaat uit.
Zit ik dan meer rechtop? Ik had uist het idee dat ik meer voorover zat omdat de afstand zadel-stuur in feite ook langer is...quote:Op maandag 16 mei 2011 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien zit je wat meer rechtop? Vang je extra wind..
Nooitquote:Op maandag 16 mei 2011 19:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Saai verhaal.![]()
Wanneer ga je écht vallen!?![]()
Ik kan nog wel een verhaaltje vertellen over een cirkelzaagbank, een stuk kunststof en mijn duim?quote:Op maandag 16 mei 2011 19:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, je hoort er pas bij na een paar sterke verhalen met veel bloed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |