Daarom ookquote:
Ach... dat gezeik ook telkens.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Baliemedewerker hè? Ik ben dan de persoon aan de andere kant die een cheeseburger zonder kaas bestelt
Ik heb er niet veel van gezien om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:29 schreef remlof het volgende:
Ik vond JPB wel sympathiek, neemt niet weg dat ie een faal-MP was die vier kabinetten zag stranden natuurlijk
Dan lees je zeer selectief, maar da's mij best hoorquote:
Lol, nee.quote:
Niet mogen is een groot woord. Je bent gewoon een neuroot.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan lees je zeer selectief, maar da's mij best hoor![]()
Als je me niet mag je me niet.. Prima
En jij een narcistquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet mogen is een groot woord. Je bent gewoon een neuroot.
Je moet ook niet gaan phpen, als ik een politicus afzeik die jij wil verdedigen moet je mij niet proberen af te zeiken maar met argumenten komen waarom ik er naast zit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol, nee.
Ik bedoel meer dit soort gezeik. Jij de boel uitlokken met Rutte afzeiken, ik erop reageren met jou afzeiken.
Ik heb er even geen zin in. Morgenvroeg heb ik een bak of 3 op en dan stroop ik de mouwen weer op.
Helaas kick je daar wel een beetje op.quote:
Zoals ik al zei: narcistquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Helaas kick je daar wel een beetje op.
Neuroten loop ik hard bij weg.
Prima. Ik heb er nu even geen zin in.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet ook niet gaan phpen, als ik een politicus afzeik die jij wil verdedigen moet je mij niet proberen af te zeiken maar met argumenten komen waarom ik er naast zit.
Whatever pays the bills.quote:
Dat is het ook. Ben een beetje duf. Kan niet goed slapen, heb een plaklaag op mijn lijf die ik er eraf wil douchen... maar even geen zin in heb.quote:
Ga je gang hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ben een beetje duf. Kan niet goed slapen, heb een plaklaag op mijn lijf die ik er eraf wil douchen... maar even geen zin in heb.
Dus even roken en fokken.
Wat een luxe. Mijn wekker gaat om 7.00 uur weer en meestal wordt ik zelf al eerder wakker.quote:
Dan pasquote:
Maar snel weg gaan dan... Hou je de schade beperktquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:40 schreef 3-voud het volgende:
Best wel triest dat ik rond dit tijdstip hier hang. Oh boy...
quote:
Nee, wat aan het internetten, filmpje aan het kijken, B&B aan het terugkijken. Fles wijn aan het leegmaken. Heerlijk, student zijn.quote:
Ok, aan het genieten dus??quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, wat aan het internetten, filmpje aan het kijken, B&B aan het terugkijken. Fles wijn aan het leegmaken. Heerlijk, student zijn.
Het was hier hartje zomer.quote:
Dan gisteren?? Ja, idd.. Maar toen had ik een tuin tot mijn beschikkig en vandaag niet.. Dus het kwam precies goed uitquote:
quote:Spreker, Dagvoorzitter
Op zoek naar boeiende spreker of voortreffelijke dagvoorzitter?
www.arendjanboekes...
Niet onevenredig met de gesprekken overdag.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de nachtelijke gesprekken in de SC van een bedenkelijk niveau?
Ooh ja, en morguh
Gezopen gisteravond?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:35 schreef von_Preussen het volgende:
Goedemorgen allemaal.![]()
Wat is wakker worden toch het vreselijkste moment van de dag, alsof je uit een narcose ontwaakt en merkt dat je tijdens de operatie per ongeluk uit het bed bent gevallen en met je kop de grond in de OK hebt geraakt.
Dat is het erge, niet gezopen en ik kon vandaag gewoon uitslapen, maar toch heb ik het gevoel alsof er een goederentrein over me heen is gereden, vooral zo'n heel dof gevoel in je hoofd. Duurt eventjes een half uurtje en een douche, maar dan is het weer over.quote:
Hm. Tijdens de operatie in bedquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:35 schreef von_Preussen het volgende:
Goedemorgen allemaal.![]()
Wat is wakker worden toch het vreselijkste moment van de dag, alsof je uit een narcose ontwaakt en merkt dat je tijdens de operatie per ongeluk uit het bed bent gevallen en met je kop de grond in de OK hebt geraakt.
Ben het eventjes aan het luisteren.quote:
En die 15 procent an sich is niet teveel?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
Kabinet de fout in met groei aantal zorgleerlingen
Grappig dat bepaalde users met de grote bek vooraan stonden om te schreeuwen dat elke Jan Lul tegenwoordig wordt aangemerkt als hulpbehoevend. Blijken de kalme, rationele denkers het weer eens bij het juiste eind te hebben.
Verder natuurlijk een kwalijke zaak. Het kabinet rechtvaardigt harde ingrepen door naar die sterke stijging te verwijzen en nu blijkt er niets van waar te zijn. Dat betekent overigens niet dat er niet moet worden bezuinigd, maar wellicht is het een idee om de botte bijl op te bergen.
Het gezeur is toch met alles hetzelfde, zie ook het "probleem" van langstudeerders, dat is ook niet-existent maar toch maken ze er een enorm punt van.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
Kabinet de fout in met groei aantal zorgleerlingen
Grappig dat bepaalde users met de grote bek vooraan stonden om te schreeuwen dat elke Jan Lul tegenwoordig wordt aangemerkt als hulpbehoevend. Blijken de kalme, rationele denkers het weer eens bij het juiste eind te hebben.
Verder natuurlijk een kwalijke zaak. Het kabinet rechtvaardigt harde ingrepen door naar die sterke stijging te verwijzen en nu blijkt er niets van waar te zijn. Dat betekent overigens niet dat er niet moet worden bezuinigd, maar wellicht is het een idee om de botte bijl op te bergen.
Of dat teveel is of niet dat moet men bepalen door een analyse van de toename, alleen het getal zelf zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die 15 procent an sich is niet teveel?
Darwin draait zich om in z'n graf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:49 schreef eriksd het volgende:
Nou, een toename van 15% van een bepaald aantal zwakkeren lijkt mij eufemistisch uitgedrukt zorgwekkend
Heb hem geluisterd, vind deze uitvoering wel leuk gedaan. Het zou vooral passend zijn als VS en ik onze pan-Arabische Unie aankondigen, terwijl we dan via een lange weg naar de hal van de grote revolutie lopen om het historische bericht wereldkundig te maken.quote:
He, jij dubieuze conservatief. Je stelt geen donder voor!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Darwin draait zich om in z'n graf.
Het is natuurlijk een stuk minder dan 65 procent? Bovendien had ik verwacht dat je kon lezen. Nergens beweer ik dat 15 procent weinig is en dat er derhalve niet moet worden bezuinigd. Dat percentage moet echter van invloed zijn op het bedrag dat wordt bezuinigd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die 15 procent an sich is niet teveel?
Sorry, ik ga al.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
He, jij dubieuze conservatief. Je stelt geen donder voor!
Zo gek is dat natuurlijk niet. De bevolking groeit en daarmee ook het aantal hulpbehoevenden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:49 schreef eriksd het volgende:
Nou, een toename van 15% van een bepaalde groep lijkt mij eufemistisch uitgedrukt zorgwekkend
Ligt dat dan aan die groep kinderen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:49 schreef eriksd het volgende:
Nou, een toename van 15% van een bepaalde groep lijkt mij eufemistisch uitgedrukt zorgwekkend
Ja, het is minder. Je wiskundiginzicht is in orde. Nu kan ik ook lezen en zie dat je het meteen aangrijpt om bezuinigingen door te strepen. Kennelijk vind je 15% dan niet teveel. Ik redeneer logisch door.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een stuk minder dan 65 procent? Bovendien had ik verwacht dat je kon lezen. Nergens beweer ik dat 15 procent weinig is en dat er derhalve niet moet worden bezuinigd. Dat percentage moet echter van invloed zijn op het bedrag dat wordt bezuinigd.
Verstandig. Je moet het ook niet willenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:50 schreef eriksd het volgende:
Ik trek mij bij voorbaat terug uit de politiek.
Goed plan, maar we modelleren het wel naar de keizerrijken van weleer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb hem geluisterd, vind deze uitvoering wel leuk gedaan. Het zou vooral passend zijn als VS en ik onze pan-Arabische Unie aankondigen, terwijl we dan via een lange weg naar de hal van de grote revolutie lopen om het historische bericht wereldkundig te maken.
Ik wist niet dat de bevolking sinds 2003 met 15% is gestegen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo gek is dat natuurlijk niet. De bevolking groeit en daarmee ook het aantal hulpbehoevenden.
Ligt aan het feit dat "iedereen" tegenwoordig moet uitblinken in het onderwijs, en de stupide mensen die doorgaans aan de lopende band bleven staan heten nu "beperkt" en krijgen al die extra aandacht om ze alsnog door het traject te slepen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ligt dat dan aan die groep kinderen?
Aan het onvermogen van blonde PABO-bimbo's om met "uitdagende" kinderen om te gaan?
Ligt het aan vaders met genetisch zwak zaad die alleen nog maar defecte kinderen produceren?
Wat loop je nou bijdehand te doen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de bevolking sinds 2003 met 15% is gestegen?
quote:
Het onderwijs moet gewoon op stand blijven, desnoods blijven die "hulpbehoevenden" maar in de fabriek, wat kan ons dat verrotten, aardbeienplukkers hebben we ook hard nodig, getuige onze telers.quote:
Door te strepen? Zit je weer typisch rechtse conclusies te trekken, ongefundeerd dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, het is minder. Je wiskundiginzicht is in orde. Nu kan ik ook lezen en zie dat je het meteen aangrijpt om bezuinigingen door te strepen. Kennelijk vind je 15% dan niet teveel. Ik redeneer logisch door.
Gezien het feit dat php nu ook in het topic voor autisme rondloopt kan jij nog wel eens een heel goed punt hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt aan het feit dat "iedereen" tegenwoordig moet uitblinken in het onderwijs, en de stupide mensen die doorgaans aan de lopende band bleven staan heten nu "beperkt" en krijgen al die extra aandacht om ze alsnog door het traject te slepen.
Te hoge verwachtingen dus.
We kunnen ze natuurlijk ook op de trein zetten! Of niet, ouwe sociaal-darwinist?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het onderwijs moet gewoon op stand blijven, desnoods blijven die "hulpbehoevenden" maar in de fabriek, wat kan ons dat verrotten, aardbeienplukkers hebben we ook hard nodig, getuige onze telers.
Daarom eist het kabinet ook meer efficiëntie, en snijden ze in het budget. In plaats van iedere josti te financieren z'n leven te vergallen in de schoolbanken word er nu gewoon gekeken naar welke mensen nog wel enige potentie hebben, en de rest moet maar z'n lot accepteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gezien het feit dat php nu ook in het topic voor autisme rondloopt kan jij nog wel eens een heel goed punt hebben.
Echter is dat wel pijnlijk voor de mensen die wel een probleem hebben, dat ze in dezelfde hoek komen te staan dan de fakers.
Dan moeten we in de nabije toekomst maar ook een geheime agenda gaan verzinnen, elk dubieus leiderschapsduo heeft er namelijk één.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goed plan, maar we modelleren het wel naar de keizerrijken van weleer.
World domination!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan moeten we in de nabije toekomst maar ook een geheime agenda gaan verzinnen, elk dubieus leiderschapsduo heeft er namelijk één.
Nee, maar wil je met (tien)duizenden euro's mensen als php door het onderwijs slepen om ze dan op een manageriale functie te zetten?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen ze natuurlijk ook op de trein zetten! Of niet, ouwe sociaal-darwinist?
Neu, het aantal jongeren neemt volgens mij niet toe. Al heb ik de exacte getallen niet paraat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo gek is dat natuurlijk niet. De bevolking groeit en daarmee ook het aantal hulpbehoevenden.
Heb je Evil Genius wel eens gespeeld?quote:
Nee, er wordt simpelweg te hard gesneden in het passend onderwijs. Jongeren die echt hulp nodig hebben, worden daarvan de dupe. Bezuinigen is een ding, maar graag met beleid.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom eist het kabinet ook meer efficiëntie, en snijden ze in het budget. In plaats van iedere josti te financieren z'n leven te vergallen in de schoolbanken word er nu gewoon gekeken naar welke mensen nog wel enige potentie hebben, en de rest moet maar z'n lot accepteren.
Het aantal jongeren is de afgelopen acht jaar niet gestegen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:58 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Neu, het aantal jongeren neemt volgens mij niet toe. Al heb ik de exacte getallen niet paraat.
Ik vind dat het kabinet Rutte genoeg "beleid" toepast in deze.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, er wordt simpelweg te hard gesneden in het passend onderwijs. Jongeren die echt hulp nodig hebben, worden daarvan de dupe. Bezuinigen is een ding, maar graag met beleid.
Nee, maar mensen die een echt probleem hebben moet je niet in de kou zetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar wil je met (tien)duizenden euro's mensen als php door het onderwijs slepen om ze dan op een manageriale functie te zetten?
Think again.
Nooit van gehoord, maar klinkt wel als iets waar ik in uit kan blinken, vertel?quote:
Daarom zeg ik ook bezuinigen, niet afschaffen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, maar mensen die een echt probleem hebben moet je niet in de kou zetten.
Zoals gezegd, fakers of mensen waar niet echt iets mis mee is die hoef je niet op sleeptouw te nemen.
Je hebt ook geen flauw benul wat passend onderwijs inhoudt, of wel?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar wil je met (tien)duizenden euro's mensen als php door het onderwijs slepen om ze dan op een manageriale functie te zetten?
Think again.
Beetje een Dr.Evil spel. Je bouwt een ondergrondse basis met boobytraps en ondertussen ga je voor werelddominatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar klinkt wel als iets waar ik in uit kan blinken, vertel?
Kabinet Rutte heeft nog geen enkele vorm van visie getoond.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind dat het kabinet Rutte genoeg "beleid" toepast in deze.
Ja van die mensen die dan met koptelefoons opzitten te lezen omdat ze anders door 't lint gaan en weet ik wat allemaal. Sociaal incapabel volk dat toch maar de normale maatschappij in moet worden gekocht, leuk voor de mensen die echt wat mankeert, maar ik durf te wedden dat er genoeg zijn die net zo goed in een normale klas kunnen zitten, net als onze vriend php wiens enige reden voor speciaal onderwijs "hurr durr anderen zijn te jong en kutkoters" is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt ook geen flauw benul wat passend onderwijs inhoudt, of wel?
De overheid die zegt wel dat je moet bezuinigen en minder centjes krijgt, maar binnen die semi-overheids instellingen zitten nou niet bepaald de mensen die een bedrijfskundige kijk hebben en proberen zoveel mogelijk waarde uit elke euro die ze besteden te halen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook bezuinigen, niet afschaffen.
Bedankt dat je mijn bewering onderschrijft.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja van die mensen die dan met koptelefoons opzitten te lezen omdat ze anders door 't lint gaan en weet ik wat allemaal. Sociaal incapabel volk dat toch maar de normale maatschappij in moet worden gekocht, leuk voor de mensen die echt wat mankeert, maar ik durf te wedden dat er genoeg zijn die net zo goed in een normale klas kunnen zitten, net als onze vriend php wiens enige reden voor speciaal onderwijs "hurr durr anderen zijn te jong en kutkoters" is.
Kost ons klauwen vol geld die domme grappen, en de onderwijsinstellingen gaan er nog in mee ook.
Does it have sharks with friggin' laser beams?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beetje een Dr.Evil spel. Je bouwt een ondergrondse basis met boobytraps en ondertussen ga je voor werelddominatie.
Ja goed ik ga door m'n knieën, ze zijn o zo zielig en verdienen miljarden meer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn bewering onderschrijft.
Dat is ook zo, ambtenaren zijn er sowieso teveel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overheid die zegt wel dat je moet bezuinigen en minder centjes krijgt, maar binnen die semi-overheids instellingen zitten nou niet bepaald de mensen die een bedrijfskundige kijk hebben en proberen zoveel mogelijk waarde uit elke euro die ze besteden te halen.
Want een duur kantoorpand voor miljoenen neerkletsen en een extra bestuurslaag verzinnen komt natuurlijk niet aan de doelgroep zelf ten goede.
Moeilijk he, een discussie voeren?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja goed ik ga door m'n knieën, ze zijn o zo zielig en verdienen miljarden meer.
Nu blij?
Dat weet ik niet exact. Door de vergrijzing zal het minder zijn dan de algemene bevolkingsgroei. Het blijft in ieder geval ver onder de 15%.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het aantal jongeren is de afgelopen acht jaar niet gestegen?
Nee, je komt gewoon iedere keer met hetzelfde riedeltje aanzetten en daar kan ik niks mee.quote:
Ik kom telkens met hetzelfde riedeltje?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, je komt gewoon iedere keer met hetzelfde riedeltje aanzetten en daar kan ik niks mee.
"Hurr durr andere mening dus wereldvreemd".
Ja leuk, anders nog iets meneer Droge?
Maar goed, dan blijft de vraag waardoor zich deze stijging laat verklaren. Want je als de oorzaak niet aanpakt (bijv. verkeerde doorverwijzingen) dan zal je constant tegen het probleem blijven aanlopen, je krijgt dan immers het speciaal onderwijs wat blijft roepen dat ze meer kinderen voor hetzelfde geld moeten helpen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:04 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat weet ik niet exact. Door de vergrijzing zal het minder zijn dan de algemene bevolkingsgroei. Het blijft in ieder geval ver onder de 15%.
Maar goed, wat als een hyper ADHD kind in een normale klas zit en niet alleen zelf geen lesstof tot zich neemt, maar ook een zware wissel op de klas trekt?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, je komt gewoon iedere keer met hetzelfde riedeltje aanzetten en daar kan ik niks mee.
"Hurr durr andere mening dus wereldvreemd".
Ja leuk, anders nog iets meneer Droge?
Ik heb ook nooit beweer dat het om 15 procent gaat. Het speelt wel een rol, dunkt mij. Een andere oorzaak zijn natuurlijk regels die op de schop gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:04 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat weet ik niet exact. Door de vergrijzing zal het minder zijn dan de algemene bevolkingsgroei. Het blijft in ieder geval ver onder de 15%.
Nee, ik zei enkel dat die 15% toe te schrijven is aan het feit dat mensen steeds meer verwachten, ook van de "hulpbehoevenden". Waar ze vroeger gewoon in simpele baantjes rolden of thuis bleven moeten ze nu onderwijs volgen net als iedereen. Voeg dat nog samen met een versimpeling van de term 'hulpbehoevend' en klaar, daar is je stijging in zowel aantal als in kosten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kom telkens met hetzelfde riedeltje?![]()
Voorschrift: 'Jaja, ik leef in een ivoren toren en dineer in dure restaurants, maar weet precies wat het passend onderwijs inhoudt. Het zijn kansloze figuren die niks kunnen. Weggegooid geld'.
Goedkope retoriek, mn beste.
Daar noem je weer van die gevallen die niet kunnen functioneren in een normale klas, en daar is het speciaal onderwijs ook voor bedoeld. Maar tegenwoordig moeten mensen met een licht gedragsprobleem of tik al een rugzakje opgespeld worden voor de extra subsidie voor de scholen, en daar ben ik pertinent tegen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, wat als een hyper ADHD kind in een normale klas zit en niet alleen zelf geen lesstof tot zich neemt, maar ook een zware wissel op de klas trekt?
Niemand ontkent dat het percentage te hoog is en nergens heb ik geschreven dat er niet bezuinigd mag worden. Bezuinigen vraagt echter om een delicate aanpak en daarvan lijkt nu geen sprake. Althans, niet als ik de mensen uit het vak mag geloven. Prima dat je geld wegtrekt uit het passende onderwijs, maar zorg dat de echte hulpbehoevenden daar niet onder lijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik zei enkel dat die 15% toe te schrijven is aan het feit dat mensen steeds meer verwachten, ook van de "hulpbehoevenden". Waar ze vroeger gewoon in simpele baantjes rolden of thuis bleven moeten ze nu onderwijs volgen net als iedereen. Voeg dat nog samen met een versimpeling van de term 'hulpbehoevend' en klaar, daar is je stijging in zowel aantal als in kosten.
Ik vind het gewoon onzinnig, klaar. De mensen die het echt nodig hebben kan ik begrijpen, maar je kan me niet wijs maken dat er stelselmatig 15% per jaar of meer(!) in Nederland een of andere aandoening of psyche heeft waardoor ze hulp nodig hebben.
Lijkt in procenten wel alsof we hier het down-land van Europa zijn man, al onze buurstaten hebben niet zo'n hoog cijfer.
Maar ligt de oorzaak dan niet bij de entiteit die zulke de (foutieve) diagnose in zulke gevallen stelt, en is het niet belangrijker om juist dat diagnosetraject aan te passen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar noem je weer van die gevallen die niet kunnen functioneren in een normale klas, en daar is het speciaal onderwijs ook voor bedoeld. Maar tegenwoordig moeten mensen met een licht gedragsprobleem of tik al een rugzakje opgespeld worden voor de extra subsidie voor de scholen, en daar ben ik pertinent tegen.
Dat gebeurt ook niet, want er gaat strenger gecontroleerd worden op wie de stempel "hulpbehoevend" krijgt en wie niet, klaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat het percentage te hoog is en nergens heb ik geschreven dat er niet bezuinigd mag worden. Bezuinigen vraagt echter om een delicate aanpak en daarvan lijkt nu geen sprake. Althans, niet als ik de mensen uit het vak mag geloven. Prima dat je geld wegtrekt uit het passende onderwijs, maar zorg dat de echte hulpbehoevenden daar niet onder lijden.
Je lult nu echt als een politicusquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook niet, want er gaat strenger gecontroleerd worden op wie de stempel "hulpbehoevend" krijgt en wie niet, klaar.
Ja dat is het ook zeker, ik zeg ook nergens dat je de mensen die nu in het onderwijs zitten er uit moeten schoppen, maar het bij de wortels aanpakken en dan langzaamaan die sector uitdunnen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar ligt de oorzaak dan niet bij de entiteit die zulke de (foutieve) diagnose in zulke gevallen stelt, en is het niet belangrijker om juist dat diagnosetraject aan te passen?
Want anders blijf je het probleem houden en in circels rondlopen, bezuinigen alleen werkt niet, ambtenaren zijn te dom om te zien waar het probleem echt ligt (dus in die zin zijn we zeker het down-land van Europa).
Ik zou op hem stemmenquote:
Ik wil ook wel spreken als een Darwinist als je dat beter uitkomt.quote:
Verras me. Een beetje genocide op de vroege ochtend is natuurlijk nooit mis.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik wil ook wel spreken als een Darwinist als je dat beter uitkomt.
Veranderd wel het verhaal ietwat.
Dat zal ongetwijfeld.quote:
Koos, je hersenspinsels verbazen me nog immer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verras me. Een beetje genocide op de vroege ochtend is natuurlijk nooit mis.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Koos, je hersenspinsels verbazen me nog immer.
Ik was niet verder gekomen dan vervangers voor Roemenen.
Die hulpbehoevenden boffen maar met iemand als jou. jij
Daar gaat het juist om, als je de selectie aan de poort doeltreffender maakt dan hoef de rest van het systeem niet zoveel aangepakt te worden, immers dunt het zich vanzelf wel uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat is het ook zeker, ik zeg ook nergens dat je de mensen die nu in het onderwijs zitten er uit moeten schoppen, maar het bij de wortels aanpakken en dan langzaamaan die sector uitdunnen.
De manier waarop verdient wellicht geen schoonheidsprijs, maar een aanpak van die sector vind ik zeker niet misplaatst.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om, als je de selectie aan de poort doeltreffender maakt dan hoef de rest van het systeem niet zoveel aangepakt te worden, immers dunt het zich vanzelf wel uit.
Alleen stom bezuinigen zonder die mensen te vertellen hoe ze het moeten doen en waar het probleem ligt, dat werkt niet. Als je van productiemedewerkers vraagt dat ze onbetaald overwerk doen, dan moet je ze ook uitleggen wat de consequenties zijn als ze het niet zouden doen (bedrijf failliet).
Je moet toch wat hé.quote:
Het gros van die lui eindigt ook als aspergeplukker. Passend onderwijs moet er ook voor zorgen dat die lui een beetje normaal kunnen functioneren. Dat ze niet compleet uit hun dak gaan als ze in een kamer staan met meer dan drie mensen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Koos, je hersenspinsels verbazen me nog immer.
Ik was niet verder gekomen dan vervangers voor Roemenen.
Die hulpbehoevenden boffen maar met iemand als jou.
Niet iedereen in het passend onderwijs is zo'n geflipte ADHD'er, dat is nou juist het hele punt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros van die lui eindigt ook als aspergeplukker. Passend onderwijs moet er ook voor zorgen dat die lui een beetje normaal kunnen functioneren. Dat ze niet compleet uit hun dak gaan als ze in een kamer staan met meer dan drie mensen.
Als er 1 sector is die aangepakt moet worden zonder dat er diepe maatschappelijke gevolgen zich voordoen, dan is het wel die van de (semi-)overheids bestuurders. Jezus tering, als je alleen al zit voor hoeveel honderden miljoenen de waterschappen nieuwe kantoorpanden neergezet hebben, compleet met designerstoelen van duizenden euro's per stuk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De manier waarop verdient wellicht geen schoonheidsprijs, maar een aanpak van die sector vind ik zeker niet misplaatst.
Het was slechts een voorbeeld. Er bestaan meer stoornissen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet iedereen in het passend onderwijs is zo'n geflipte ADHD'er, dat is nou juist het hele punt.
U bedoelt dat ook gefrustreerde tokkies steeds meer in het passend onderwijs terechtkomen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet iedereen in het passend onderwijs is zo'n geflipte ADHD'er, dat is nou juist het hele punt.
Sommigen onterecht op het speciaal onderwijs.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was slechts een voorbeeld. Er bestaan meer stoornissen.
Ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
U bedoelt dat ook gefrustreerde tokkies steeds meer in het passend onderwijs terechtkomen?
Wie ben jij om daarover te oordelen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sommigen onterecht op het speciaal onderwijs.
Kijk uit, straks komt du_ke vertellen dat er helemaal niets aan de hand is en wij ons alleen maar aanstellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:24 schreef fokthesystem het volgende:
Het hele onderwijs is zowat 'speciaal'
Wat is het nivo over de hele linie gezakt zeg.
Laatst een meisje op tv, iets met een in de jungle programma, bleek ze HAVO te doen, voor mij klonk ze als een vmbo / LBO-er...
Dat verklaart een hoop.....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:24 schreef fokthesystem het volgende:
Het hele onderwijs is zowat 'speciaal'
Wat is het nivo over de hele linie gezakt zeg.
Laatst een meisje op tv, iets met een in de jungle programma, bleek ze HAVO te doen, voor mij klonk ze als een vmbo / LBO-er...
Maakt niet uit, we hebben kant en klare verdediging : vrijheid van mening, men mag opvatten hoe men wil, iedereen diens wereldbeeld enz.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:25 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk uit, straks komt du_ke vertellen dat er helemaal niets aan de hand is en wij ons alleen maar aanstellen.
Dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zet dan ook die computer uit of ga passend onderwijs volgen.
Wat dan? Tieten voor je raam?quote:
Ik leer met TOTO aan. Heerlijke muziek, heerlijke stemmen.quote:
Ja, zo iemand ram ik meestal meteen een pen in zijn arm, dat die subsidietrekker z'n muil maar in het vervolg zal houden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef eriksd het volgende:
Ik ben blij met de vrijheid van meningsuiting. Gister had ik een of andere cursus met een acteur die je ging proberen net zo lang te irriteren totdat je je zelfbeheersing verloor. Ik heb alles over mij heen gehad, tot aan de fijne WO2 vergelijkingen aan toe, en ik ben blij dat we dat gewoon kunnen zeggen in dit land. Een groot goed.
Ik game wel eens battlefield 2, als er een irritante jumplagging duitser in de game is tik ik vaak : du hast es erloren! :-)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef eriksd het volgende:
Ik ben blij met de vrijheid van meningsuiting. Gister had ik een of andere cursus met een acteur die je ging proberen net zo lang te irriteren totdat je je zelfbeheersing verloor. Ik heb alles over mij heen gehad, tot aan de fijne WO2 vergelijkingen aan toe, en ik ben blij dat we dat gewoon kunnen zeggen in dit land. Een groot goed.
Wat lul je nou dan, Duitsland is gewoon 2e geworden, ook een mooie prestatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik game wel eens battlefield 2, als er een irritante jumplagging duitser in de game is tik ik vaak : du hast es erloren! :-)
Dan volgt meestal, wass? en dandem zweite weltkrieg!
En vervolgens word je hard uitgelachen om je slechte Duits?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik game wel eens battlefield 2, als er een irritante jumplagging duitser in de game is tik ik vaak : du hast es erloren! :-)
Nah dan eerder rusland of canada, DE was echt wel laatste!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat lul je nou dan, Duitsland is gewoon 2e geworden, ook een mooie prestatie.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat lul je nou dan, Duitsland is gewoon 2e geworden, ook een mooie prestatie.
Ik heb nooit aan duits gedaan, pricipieel. Ik had het 2 jaar en de leraar en ik hadden een overeenkomstquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef remlof het volgende:
En vervolgens word je hard uitgelachen om je slechte Duits?
De investeerder.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie ben jij om daarover te oordelen?
1e plaats: Geallieerdenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nah dan eerder rusland of canada, DE was echt wel laatste!
Nee, ik studeer fiscaal rechtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
PS: je 'leert voor' balie medewerker of telefonische verkoop of zo?
A.k.a. sponsor voor bedrijfsuitjes in 5 sterrenhotel en gouden handdrukken ook bij verliesquote:
Bevalt goed hoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
A.k.a. sponsor voor bedrijfsuitjes in 5 sterrenhotel en gouden handdrukken ook bij verlies
Rusland en japan tel je gewoon niet mee?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
1e plaats: Geallieerden
2e plaats: Duitsland
Gediskwalificeerd wegens valsspelen: Italië
Ik ook. En ik oordeel anders dan jij.quote:
Rusland zit bij de Geallieerden, en Japan is gewoon een ander speelbord.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Rusland en japan tel je gewoon niet mee?
Mijn oordeel als VVD'er is meer waard.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ook. En ik oordeel anders dan jij.
Rusland, of beter gezegd de Sovjet-Unie, maakte onderdeel uit van de geallieerden. Verder verdient Japan de derde plaats. Het land heeft weliswaar veel slachtoffers moeten verduren, maar na de oorlog kende het een betrekkelijke rustige periode.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Rusland en japan tel je gewoon niet mee?
Dus de 2e kamer is in feite niet meer dan een aandeelhoudersvergadering met een vast honk?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn oordeel als VVD'er is meer waard.
Zie het als grootaandeelhouder t.o.v. aandeelhouder.
Waarom?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn oordeel als VVD'er is meer waard.
Zie het als grootaandeelhouder t.o.v. aandeelhouder.
Nee dat is meer de kantine van de lakeien der 1e kamer en justitie/werkgevers, een soort raad van bestuur assistenten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus de 2e kamer is in feite niet meer dan een aandeelhoudersvergadering met een vast honk?
Gewicht naar verstand.quote:
Zeker, en de eerste kamer de RvC, en het kabinet de directie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus de 2e kamer is in feite niet meer dan een aandeelhoudersvergadering met een vast honk?
quote:
So they did, so they did not.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Rusland, of beter gezegd de Sovjet-Unie, maakte onderdeel uit van de geallieerden.
Wel een erg inefficiente organisatie dan, tijd om er wat mensen uit te gooien.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, en de eerste kamer de RvC, en het kabinet de directie.
Zeker, op naar een plutocratie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wel een erg inefficiente organisatie dan, tijd om er wat mensen uit te gooien.
Ze werden 2e, lul niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
So they did, so they did not.
Hoe dan ook, duitsland begon, deed diens best, en verloor.
Liever een technocratie, praktisch, hersens, bij de tijd.quote:
Eigenlijk zou het goedkoper zijn om GSborderline, eriksd, jij en mijn eigen persoon aan te stellen als regering en dan al die honderden kamerleden / ministers / senatoren etc. eruit te gooien.quote:
Ik kijk niet naar de tussenstand, ik kijk naar de oorlog als geheel, en advies: ophouden met je, lul niet, je zet jezelf telkens voor paal.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:39 schreef von_Preussen het volgende:
Ze werden 2e, lul niet.
Verloren hebben: Nederland, Belgie, Frankfrijk, Denemarken, Noorwegen, Polen en Tsjechië.
Wel bij de historische waarheid blijven.
Trek het gelijk effe in het extremequote:Brinkman: NSB-debat is strop Wilders
AMSTERDAM - De PVV weigert te debatteren over een vergelijking van de partij met de NSB. PVV-fractievoorzitter Hero Brinkman zegt dat elk debat daarover een oproep is om PVV-leider Geert Wilders te vermoorden.
Nee, jij ontkent gewoon de historische feiten, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:40 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar de tussenstand, ik kijk naar de oorlog als geheel, en advies: ophouden met je, lul niet, je zet jezelf telkens voor paal.
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het goedkoper zijn om GSborderline, eriksd, jij en mijn eigen persoon aan te stellen als regering en dan al die honderden kamerleden / ministers / senatoren etc. eruit te gooien.
En omdat wij voor het leven benoemt zouden worden, zijn ook geen dure verkiezingen meer nodig.
Dus in feite een win-win situatie voor Nederland.
Je vraagt er om koos, dit begon met en bij de pvda oorlogverklaring aan de pvv...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Brinkman is weer goed bezig:
Trek het gelijk effe in het extreme
Dan zitten we opgescheept met een kabinet dat bestaat uit lieden die moeite hebben met onze prachtige taalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het goedkoper zijn om GSborderline, eriksd, jij en mijn eigen persoon aan te stellen als regering en dan al die honderden kamerleden / ministers / senatoren etc. eruit te gooien.
En omdat wij voor het leven benoemt zouden worden, zijn ook geen dure verkiezingen meer nodig.
Dus in feite een win-win situatie voor Nederland.
Idd, en als eerste gaan we dan de dienstplicht weer instellen om bepaalde mensen wat tucht & orde bij te brengen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
KoosVogels wil ik nog wel als Rijksminister van propaganda aanstellen echter.
* Noteert KoosVogels als rijksminister voor spellingszaken *quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zitten we opgescheept met een kabinet dat bestaat uit lieden die moeite hebben met onze prachtige taal
Wat heeft de PvdA hiermee van doen? Overigens ben ik een van die idiotenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je vraagt er om koos, dit begon met en bij de pvda oorlogverklaring aan de pvv...
Wilders met hitler vergelijken doen alleen de ergste idioten.
Van mij krijg je voor jezelf het laatste woord, wees er gelukkig mee, het is jouw wereldbeeld, succes.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:41 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, jij ontkent gewoon de historische feiten, zo simpel is het.
Kijk maar in de capitulatievoorwaarden, daar staat gewoon in dat Duitsland een zilveren medaille kreeg.
Zeker, en we laten Hugo Boss even de Nederlandse uniformen weer herontwerpen, ziet er nu niet uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, en als eerste gaan we dan de dienstplicht weer instellen om bepaalde mensen wat tucht & orde bij te brengen.
Moeten we alleen nog een leuke straf voor dienstweigering verzinnen, iets van in een hofnarpak rondlopen en op het Binnenhof gevierendeeld worden.
Mwah, dan moet hij eerst nog de heilzame werking van de vrije markt accepteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
KoosVogels wil ik nog wel als Rijksminister van propaganda aanstellen echter.
Hij wordt al een aardige bobo zo, die komt er wel die jongen. Rijksminister van Propaganda en Taalaangelegenheden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
* Noteert KoosVogels als rijksminister voor spellingszaken *
Dat gebeurt wel automatisch, zie:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:44 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah, dan moet hij eerst nog de heilzame werking van de vrije markt accepteren.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef von_Preussen het volgende:
Moeten we alleen nog een leuke straf voor dienstweigering verzinnen, iets van in een hofnarpak rondlopen en op het Binnenhof gevierendeeld worden.
Een herstructurering van speciaal onderwijs!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:47 schreef remlof het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle autisten en adhd'ers ronselen als kanonnevoer voor onze oorlogen?
Onderhand het gehele onderwijs dus, leraren m/v incluis.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:48 schreef Voorschrift het volgende:
Een herstructurering van speciaal onderwijs!
Remlof, u verloochtent uw linkse karakterquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:47 schreef remlof het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle autisten en adhd'ers ronselen als kanonnevoer voor onze oorlogen?
Leraren worden de pelotonleiders.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:48 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Onderhand het gehele onderwijs dus, leraren m/v incluis.
Autisten kunnen toch slecht tegen harde geluiden?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:47 schreef remlof het volgende:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel automatisch, zie:
[..]
U doelt op mij?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:47 schreef remlof het volgende:
Alsof die braaf de juiste kant op lopen, die huppelen meteen 180 graden de verkeerde kant op...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef waht het volgende:
[..]
Autisten kunnen toch slecht tegen harde geluiden?
Wat betreft ADHD'ers heb je wel een punt.
De blonde leidt helemaal niemand. Die is nog steeds in de wolken dat hij een zekere mate van macht bezit. Daar is Wilders zo van geschrokken dat hij al zn punten overboord gooit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef fokthesystem het volgende:
Het is wel een rariteitenkabinet a la de lamme leidt de blinde...
Net als nu, alleen daar leidt de blonde de blinden en lammen.
Ik zoek pragmatisch naar oplossingenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Remlof, u verloochtent uw linkse karakter
Voortschrijdend inzicht...., ook @ koos inzake wilders.quote:
Welnee, onze artillerie is luider dan die van de vijand.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Alsof die braaf de juiste kant op lopen, die huppelen meteen 180 graden de verkeerde kant op...
Ouwe troep dus. Door die bezuinigingen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Voorschrift het volgende:
Welnee, onze artillerie is luider dan die van de vijand.
Ze rennen alsnog de goede kant op.
Met jou valt ook niet te grappen of wel?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:52 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ouwe troep dus. Door die bezuinigingen.
Goed wapentuig hoor je niet echt hard, kan zelfs 'uit het niets' komen qua decibels.
Lul niet, Nederland heeft de meest moderne artillerie die er is, van Duitse makelijk nog wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:52 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ouwe troep dus. Door die bezuinigingen.
Goed wapentuig hoor je niet echt hard, kan zelfs 'uit het niets' komen qua decibels.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met jou valt ook niet te grappen of wel?
Stopwoordje dat doet stoppen.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na de oorlog is er dan een ceremonie op het Binnenhof, voor onze helden.
Hun gebrek aan discipline, training en/of karakter wordt ruimschoots verholpen door hun geloof in de overwinning.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Alsof die braaf de juiste kant op lopen, die huppelen meteen 180 graden de verkeerde kant op...
Geen idee hebben waarover je praat, it's as simpel as that. En net als php vlucht je dan maar, is goed hoor.quote:
Het kan zo niet door de beugel, maar het heeft wel zo zijn voordelenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De paar die er nog over zijn inderdaad.
U begint al helemaal in de leer van het kabinet POL-SC I op te gaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan zo niet door de beugel, maar het heeft wel zo zijn voordelen![]()
Gvd, dat mag ik niet zeggen.
Ah joh, lul niet, dat je dat niet snapt en niet meer herkent / 'ziet' begrijp ik wel, is des tokkie's.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:
Geen idee hebben waarover je praat, it's as simpel as that. En net als php vlucht je dan maar, is goed hoor.
En deze is ook wel van toepassing:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:
Geen idee hebben waarover je praat, it's as simpel as that. En net als php vlucht je dan maar, is goed hoor.
Inhoudelijk heb je echter niets toe te voegen aan de discussie, gezien het feit dat de Nederlandse artilllerie nog recentelijk vervangen is en met het modernste spul rondrijdt wat er te krijgen is. Dan gaan roepen dat het "oude troep" is vanwege de "bezuinigingen" is feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ah joh, lul niet, dat je dat niet snapt en niet meer herkent / 'ziet' begrijp ik wel, is des tokkie's.
True, daar zouden veel mensen zich een voorbeeld aan moeten nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En deze is ook wel van toepassing:![]()
[ afbeelding ]
Als ik jouw topics lees, dan krijg ik inderdaad het gevoel dat je meedoet aan de Special Olympicsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:58 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En deze is ook wel van toepassing:![]()
[ afbeelding ]
Dan heb ik je goed ingeschat koos. Heel veel mensen snappen cricket bijv. ook niet of bridgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik jouw topics lees, dan krijg ik inderdaad het gevoel dat je meedoet aan de Special Olympics
Bubbels?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan heb ik je goed ingeschat koos. Heel veel mensen snappen cricket bijv. ook niet of bridgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Nee, dat interesseert de meesten hier ook niet gok ik zo, net als jouw topics.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan heb ik je goed ingeschat koos. Heel veel mensen snappen cricket bijv. ook niet of bridgen.
What is this word you speak of?quote:
Het probleem is dat jij de Nederlandse taal niet begrijpt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Gelukkig begrijpen die gehandicapten dat niet en hoeven ze zich dus niet gekwetst te voelenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen die "grappen" maken over mentaal gehandicapten zijn zelf moreel gehandicapt...
Of jij begrijpt mijn wel levende NL taal niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij de Nederlandse taal niet begrijpt.
Dat is het modernste artilleriesysteem wat je kan krijgen, mag jij een betere aanwijzen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:04 schreef fokthesystem het volgende:
http://www.41afdva.net/Geschut_PzH%202000%20NL%20Houwitser.htm is het laatste qua nl artillerie aankoop dat ik kan vinden. Ouwe troep dus, luidruchtig geen visuele adaptatie camouflage, geen nozzle met geluid reductie....
Ik ga je lekker laten wentelen en dit verspreiden alszijnde jouw geloof in den NL 'heerschappij' op artillerie technisch gebied!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef von_Preussen het volgende:
Dat is het modernste artilleriesysteem wat je kan krijgen, mag jij een betere aanwijzen.
Dat spul is net vijf jaar oud, dat vind jij ouwe troep?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:04 schreef fokthesystem het volgende:
http://www.41afdva.net/Geschut_PzH%202000%20NL%20Houwitser.htm is het laatste qua nl artillerie aankoop dat ik kan vinden. Ouwe troep dus, luidruchtig geen visuele adaptatie camouflage, geen nozzle met geluid reductie....
Du moment dat er wat beters is, met auto's, versnellingen voor fietsen, geleiders etc. is versie 1.0 oud. Zoek bijv. het ontwerp maar op, oud, achterhaalt reeds.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef remlof het volgende:
Dat spul is net vijf jaar oud, dat vind jij ouwe troep?
Jouw wel levende taal?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of jij begrijpt mijn wel levende NL taal niet.
Warum kaufen wir dann nicht dieses Artillerie! EINZ!!! Ganz modern sag ich dir!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:06 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik ga je lekker laten wentelen en dit verspreiden alszijnde jouw geloof in den NL 'heerschappij' op artillerie technisch gebied!
Uhuh, het is geen latijn, maar een interpretatie en spelen met woorden, wat kan met de levende taal die NLs is.quote:
iPhone 4.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:08 schreef Picchia het volgende:
Ik wil een smartphone halen, maar je leest zoveel gezeur over de battery life en allerlei issues die ik met mijn huidige telefoon niet heb.
Ik twijfel tussen een Samsung Galaxy S 2 (dual core), Xperia play (controls) of een Desire Z (keyboard).
Accuduur, samsung rulez.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:08 schreef Picchia het volgende:
Ik twijfel tussen een Samsung Galaxy S 2 (dual core), Xperia play (controls) of een Desire Z (keyboard).
Je kunt de boodschap ook gewoon op een normale manier verpakken, zodat we het allemaal begrijpen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Uhuh, het is geen latijn, maar een interpretatie en spelen met woorden, wat kan met de levende taal die NLs is.
Ik huil niet met de wolven in het bos, ik jaag.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt de boodschap ook gewoon op een normale manier verpakken, zodat we het allemaal begrijpen.
Er is geen moderner artilleriesysteem, dus dat het ontwerp al enkele jaren oud is betekent niet dat het achterhaalt is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Du moment dat er wat beters is, met auto's, versnellingen voor fietsen, geleiders etc. is versie 1.0 oud. Zoek bijv. het ontwerp maar op, oud, achterhaalt reeds.
Dat mag.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:10 schreef von_Preussen het volgende:
En geloven in de Nederlandse suprematie doe ik niet, wel in de suprematie van Duitse gepantserde producten.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Warum kaufen wir dann nicht dieses Artillerie! EINZ!!! Ganz modern sag ich dir!
[ afbeelding ]_!
De Samsung Galaxy S (vorige versie dus) had problemen met de accu dacht ik. En het is geen Westers product. mMmmm.quote:
Idioten zeggen dat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Afghanistan Canadian Forces in action Leopard 2A6M - PionierPanzer Badger & Kodiak - KMW Rheinmetall
Wie zegt nog een keer dat tanks in de huidige tijd niet nuttig zijn?
Oh, tanks zijn best nuttig. Je moet echter begrijpen dat ik weinig affiniteit heb met de krijgsmacht en dat ik daarom geen traan kan latenom de bezuinigingenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Afghanistan Canadian Forces in action Leopard 2A6M - PionierPanzer Badger & Kodiak - KMW Rheinmetall
In een Hercules krijg je geen Leopard 2 mee, daar heb je toch echt de grote vlieg vlieg voor nodig:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Idioten zeggen dat.
Ware slimmeriken opperen voor het kopen van Hercules vliegtuigen om die dingen te vervoeren.
Dat kan ik begrijpen, en hetgeen wat jij bij bijzonder onderwijs hebt dat heb ik wederom bij defensie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, tanks zijn best nuttig. Je moet echter begrijpen dat ik weinig affiniteit heb met de krijgsmacht en dat ik daarom geen traan kan latenom de bezuinigingen
Tot ze een javelin ontmoeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een geluk dat de tegenstander niet over zulke wapens beschikt.quote:
Tanks hebben nog steeds hun waarde op het slagveld. Ons probleem is dat de Leopards simpelweg niet meer werden gebruikt. De laatste keer was in Bosnie, meen ik. Dat is natuurlijk wel zonde. Het is nu echter niet te hopen dat onze oosterburen het op hun heupen krijgenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen, en hetgeen wat jij bij bijzonder onderwijs hebt dat heb ik wederom bij defensie.
Maar het gaat mij er voornamelijk om dat ik het te kort door de bocht vind als mensen roepen dat tanks niet meer nodig zijn en geen gevechtswaarde heeft, of Nederland deze capaciteit moet behouden of niet is dan weer een andere discussie.
Trouwens is het wel goedkoper om een tank vuursteun te laten verlenen i.p.v. het inroepen van luchtsteun, maar dat is natuurlijk weer iets wat je niet op de "balans" van de overheid terugziet.
Die wilden de nazi's nog echt bouwen ook, toch?quote:
De nazi's hadden inderdaad nogal megalomane trekjesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die wilden de nazi's nog echt bouwen ook, toch?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
De nazi's hadden inderdaad nogal megalomane trekjes
Technologisch doch een zeer vaardig volkje.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
De nazi's hadden inderdaad nogal megalomane trekjes
Zeker, sick minds can make sick things, very sick minds make deadly things.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:25 schreef Voorschrift het volgende:
Technologisch doch een zeer vaardig volkje.
Wat bedoel je daar mee te zeggen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zeker, sick minds can make sick things, very sick minds make deadly things.
Overigens kwam de bom der bommen uit voornamelijk joodse breinen voort.
Niks, kent uw feiten. Duitsers waren ver achter op dat gebied. Javelin is USA uitvinding en de NL artillerie is achterhaalt.quote:
Zucht.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:30 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Niks, kent uw feiten. Duitsers waren ver achter op dat gebied. Javelin is USA uitvinding en de NL artillerie is achterhaalt.
Nederland heeft naar mijn weten zijn (gevechts)tanks nooit uitgezonden, echter geeft dat niet aan of er wel of geen behoefte is aan deze militaire capaciteit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tanks hebben nog steeds hun waarde op het slagveld. Ons probleem is dat de Leopards simpelweg niet meer werden gebruikt. De laatste keer was in Bosnie, meen ik. Dat is natuurlijk wel zonde. Het is nu echter niet te hopen dat onze oosterburen het op hun heupen krijgen
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die wilden de nazi's nog echt bouwen ook, toch?
BNW is een deurtje verderop, remlof.quote:
Project "Bell".quote:
Als we dan toch bezig zijn, de nazi's hadden in de oorlog al Transformer's:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BNW is een deurtje verderop, remlof.
Ow ja, sorryquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BNW is ongeveer net zo realistisch als de posts van Voorschrift en von_Preussen over wat ze gaan doen als er oorlog uitbreekt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een Imperial Walkerquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn, de nazi's hadden in de oorlog al Transformer's:
[ afbeelding ]
Dat was de Bell niet.quote:
En die van GS over een libertarische maatschappij.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
BNW is ongeveer net zo realistisch als de posts van Voorschrift en von_Preussen over wat ze gaan doen als er oorlog uitbreekt.
quote:Politiek heeft draaikonten nodig. Naar voorbeeld van Lincoln
WETENSCHAP De grootste draaikont in de politieke geschiedenis is niet Wouter Bos, maar Abraham Lincoln. In alle openheid durfde de oud-president te overwegen, te reflecteren, zich te laten overtuigen en zijn standpunt te herzien. Het bracht hem tot het afschaffen van de slavernij.
Politicus Lincoln (1809 – 1865) gedroeg zich eigenlijk als wetenschapper. Beleid goot hij niet in beton; hij zocht continu naar de beste oplossing voor maatschappelijke problemen. Net als wetenschappers joeg hij op nieuwe inzichten. Veel hebben we niet van hem geleerd, zo blijkt uit de politieke praktijk van nu. Burgers en journalisten gunnen politici doorgaans niet dezelfde rechten als wetenschappers. Wie draait, lijdt gezichtsverlies. Kan fluiten naar een herverkiezing.
“U draait en u bent oneerlijk.” Met deze beschuldiging, tijdens de verkiezingscampagne van 2006, pleegde oud-premier Balkenende (CDA) zo ongeveer karaktermoord op zijn opponent Wouter Bos. De PvdA-leider moest voortaan zonder ruggengraat door het leven. ‘Onbetrouwbaar’, stiftte het CDA op zijn voorhoofd. Het gilde der spindoctors hield het niet meer. ‘Een meesterzet!’, kraaiden de mannetjesmakers.
John Kerry raakte twee jaar eerder in een politieke cycloon toen hij zijn standpunt over de Irak-oorlog wijzigde. Het campagneteam van Bush maakte er dankbaar gebruik van in een campagnefilmpje. We zien de senator uit Massachusetts eerst dobberen op een surfplank. “In welke richting zal John Kerry ons leiden?”, luidt de Republikeinse voice-over. Even later surft de Democratische presidentskandidaat heen en weer door het beeld in een wetsuit. Om de haverklap gooit hij zijn zeil om. Op de achtergrond klinkt de zwierige wals van Johann Strauss.
De videoboodschap werd een klassieker, Kerry niet. In andere boodschappen werd de tactiek nog eens dunnetjes over gedaan. “Hoe kan John Kerry ons beschermen… als hij niet eens weet waar hij zelf staat?”
Lincoln: chroniqueur van de pirouette
Het kaltstellen van draaikonten is volgens Matthew Cooper, redacteur van het politieke tijdschrift National Journal, niet altijd terecht. “We zijn waarschijnlijk vergeten dat sommige van de grootste presidenten turners waren als het ging om de flip-flop (draaien, red).” Cooper brengt in herinnering dat president Franklin Roosevelt (1882 – 1945) in 1932 een kameleon werd genoemd en dat we hem nu vooral zien als degene die de VS uit de Grote Depressie hielp en de juiste beslissingen nam in de Tweede Wereldoorlog.
Chroniqueur van de pirouette is Abraham Lincoln, leert Cooper ons uit het boek The Fiery Trial: Abraham Lincoln and American Slavery van historicus Eric Foner (W. W. Norton & Company, 2010). Geboren in de slavenstaat Kentucky was Lincoln niet voorbestemd om een grote emancipator te worden. In zijn diepste wezen was Lincoln weliswaar antislavernij, maar hij had geen brandend verlangen om het af te schaffen. Hoewel het protest vanuit het noorden opkwam, hoorde het nog steeds bij de tijdsgeest: vooral het zuiden hield vast aan slavernij. Wel was Lincoln tegen uitbreiding van dit inhumane arbeidsconcept naar westelijke staten.
Later nam Lincoln het standpunt in dat alle zwarten maar teruggestuurd moeten worden naar Afrika en Haïti. Een biraciale gemeenschap zag hij namelijk niet zitten. Halverwege de Amerikaanse Burgeroorlog kwam hij daarop terug: voorkomen dat de unie uiteenvalt had de hoogste prioriteit. Dat bracht hem tot het besef dat afschaffing van de slavernij een voorwaarde is voor federale cohesie. Het duurde nog twee jaar voordat Lincoln de bevrijdde slaven ook politieke rechten gaf. Lincolns grootheid zat ‘m volgens Foner in het gegeven dat hij rivalen aanstelde in zijn kabinet. Hij nam de mensen die zijn mening niet deelden serieus. Op die manier voelde hij haarfijn aan wanneer beleid op een mislukking dreigde uit te draaien. Precies op tijd om de zeilen bij te zetten. De zeilen waarmee Kerry metaforisch om de oren werd geslagen.
Keynes: feiten veranderen opinie
Cooper stelt dat bijna iedereen met gezond verstand evolueert in zijn opinie. Dat argumenteert hij met een recente peiling van CNN. 51 procent van de Amerikanen is nu voor het homohuwelijk. “Is dat een draai of een (persoonlijke) groei?”, luidt de retorische vraag van de redacteur. Hiermee betoogt hij dat het innemen van nieuwe standpunten een democratische samenleving siert. Waarom zouden we politici dan nog pakken op hun veranderende opinie als die synchroon loopt met voortschrijdend inzicht? Als Lincoln zich bij zijn aantreden fel tegen slavernij had gekeerd, zou hij niets klaargespeeld hebben. Het was zijn ‘flip-flop’ die van slaven volwaardige burgers maakte. Hij zocht naar een open deur in plaats van te volharden in zijn overtuiging. “Als de feiten veranderen”, zei de Britse econoom John Maynard Keynes jaren later, “dan verander ik mijn opinie. Wat doet u, meneer?” Een uitspraak, mogelijk onbedoeld, in de geest van Lincoln.
Zelden herijken politici eigen beleid
Politici met een sterke politieke filosofie geven burgers comfort, schreef Lewis D. Eigen in 2009. Standvastigheid boezemt namelijk vertrouwen in. Tegelijkertijd, zo betoogde de voormalig hoogleraar educatieve psychologie op het blog Scriptamus, staan wetenschappers van nature wantrouwend tegenover iedereen die gelooft in een onveranderlijke theorie. “De wetenschapper die bij een confrontatie met tegenbewijs niet flip-flopt is irrationeel. Een enkele waarneming kan duizenden wetenschappelijk geleerde mensen laten flip-floppen.” Hij vindt het daarom jammer dat journalisten en burgers hun politici niet dezelfde rechten gunnen als wetenschappers: leren, overwegen, reflecteren, zich laten overtuigen. Zonder flip-flop geen vooruitgang, meent Eigen. Denk maar aan de atoom. Ooit door de wetenschap geaccepteerd als het kleinste component op aarde. Nu weten we dat het nog kleiner kan: elektron, proton, neutron, quark.
Fidel Castro is volgens Eigen het meest trieste voorbeeld van een politicus die weigerde zijn standpunten te herzien. Die bleef de overtuiging uitdragen dat de VS verantwoordelijk is voor het economisch falen van het Cubaanse communistische systeem. In hun gedrag zijn de meeste politici eigenlijk een afgeleide van Castro’s koppigheid, vindt Eigen. “Soms geven ze toe dat het misgaat in de uitvoering, maar zelden ligt het aan het beleid zelf.”
Geen ijstijd, maar broeikas
Hoe dichter wetenschappers op de politiek zitten, hoe kwetsbaarder ze zijn. Een goed voorbeeld is volgens Eigen de wetenschapsadviseur van president Obama: John Holdren. In 1971 schreef de klimaat- en energiedeskundige over de eventuele komst van een nieuwe ijstijd. 38 jaar later adviseerde hij Obama hoe het ‘grote probleem’ van de opwarming van de aarde aangepakt moet worden. Conservatieven, politiek columnist Cal Thomas voorop, vielen over hem heen. Ze hadden er geen boodschap aan dat Holdrens inzicht in de tussentijd gevoed was met duizenden studies. Nee, Holdren had 38 jaar geleden beter moeten weten. Hij is een flip-flopper!
Lewis D. Eigen vat het dispuut nuchter samen. “Het schokt Thomas dat de hoogste politieke wetenschapsadviseur heeft gehandeld als een wetenschapper.” Het kantelen van de huidige ‘waarheid’ is voor wetenschappers spannend, doceert Eigen, terwijl politici het als deprimerend ervaren. De politicus die wetenschappelijk opereert, moet dus wel van heel goede huize komen wil hij zijn kiezers niet wegjagen. Zelfs Lincoln maakte zich destijds niet populair met zijn gedraai.
Abe is een baasquote:
quote:Hij nam de mensen die zijn mening niet deelden serieus. Op die manier voelde hij haarfijn aan wanneer beleid op een mislukking dreigde uit te draaien. Precies op tijd om de zeilen bij te zetten.
De Amerikaanse burgeroorlog was ook zo'n pretje inderdaad.quote:
Die baard compenseert alles.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Amerikaanse burgeroorlog was ook zo'n pretje inderdaad.
Oorlog moet jou toch aansprekenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Amerikaanse burgeroorlog was ook zo'n pretje inderdaad.
Hitler was ook een beste draaikont. Eerst zeggen van "Ik zal jullie niet aanvallen hoor, beste Sovjets", en daarna opeens unternehmen barbarossa in gang zetten.quote:
Baas.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:36 schreef waht het volgende:
[..]
Hitler was ook een beste draaikont. Eerst zeggen van "Ik zal jullie niet aanvallen hoor, beste Sovjets", en daarna opeens unternehmen barbarossa in gang zetten.
Niet tegen lieve Amerikanen, jeweetzelluf.quote:
of de kiezers die draaikonten willen is toch echt de laatste wil in deze, bij verkiezingen.quote:Politiek heeft draaikonten nodig. Naar voorbeeld van Lincoln
Echter partijwijd grossieren in draaiers, daarmede wint de pvda uiteraard van ieder land diens partijen.quote:De grootste draaikont in de politieke geschiedenis is niet Wouter Bos, maar Abraham Lincoln.
Gedragen als...? hij kon het reproduceren?quote:In alle openheid durfde de oud-president te overwegen, te reflecteren, zich te laten overtuigen en zijn standpunt te herzien. Het bracht hem tot het afschaffen van de slavernij.
Politicus Lincoln (1809 – 1865) gedroeg zich eigenlijk als wetenschapper.
Niet een al te best stukje, hij was niet bezig met wetenschap, hij was zelfs niet wetenschappelijk bezig.quote:Beleid goot hij niet in beton; hij zocht continu naar de beste oplossing voor maatschappelijke problemen. Net als wetenschappers joeg hij op nieuwe inzichten. Veel hebben we niet van hem geleerd, zo blijkt uit de politieke praktijk van nu. Burgers en journalisten gunnen politici doorgaans niet dezelfde rechten als wetenschappers. Wie draait, lijdt gezichtsverlies. Kan fluiten naar een herverkiezing.
Hitler was dan ook een socialistquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:36 schreef waht het volgende:
[..]
Hitler was ook een beste draaikont. Eerst zeggen van "Ik zal jullie niet aanvallen hoor, beste Sovjets", en daarna opeens unternehmen barbarossa in gang zetten.
Met jou discusseer ik niet. Te vermoeiend.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:42 schreef fokthesystem het volgende:
Fileermes paraat, check:
[..]
of de kiezers die draaikonten willen is toch echt de laatste wil in deze, bij verkiezingen.
[..]
Echter partijwijd grossieren in draaiers, daarmede wint de pvda uiteraard van ieder land diens partijen.
[..]
Gedragen als...? hij kon het reproduceren?
[..]
Niet een al te best stukje, hij was niet bezig met wetenschap, hij was zelfs niet wetenschappelijk bezig.
Een echte leider loopt voorop, heeft ervaring, zal anderen mening vragen en VLOT knopen doorhakken, de rest zijn amateurs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |