SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Freddeh op 06-05-2011 07:20:30 ]
Ik zit nu op 1000 Best trots op eigenlijkquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:54 schreef Pritt het volgende:
1500 km erop zitten dit jaar.
Verder gister mijn 2e clubtraining gehad. Duidelijk dat ik meer interval training moet doen.
Ik vind mijn 630 al helemaal niet gek... De nieuwe fiets stimuleert wel om te fietsen maar tijd blijft altijd een issuequote:Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit nu op 1000 Best trots op eigenlijk
Hey, daar zit ik ook opquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit nu op 1000 Best trots op eigenlijk
Fiets nu elke dag naar mij werk, 27 km per dag. 1 dag in de week met de trein.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vind mijn 630 al helemaal niet gek... De nieuwe fiets stimuleert wel om te fietsen maar tijd blijft altijd een issue.
Dan schiet het inderdaad flink op. Ik moet het toch van de avonduren en weekenden hebben... Als ik zie hoeveel uur ik nu al op de fiets zit voor dit aantal km's dan kan ik voorlopig niet veel meer tijd erin steken. Werk en privé vraagt ook het nodige in mijn geval.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fiets nu elke dag naar mij werk, 27 km per dag. 1 dag in de week met de trein.
En dan de ronde van Noord Holland (140) en gister nog een stuk van ~145-150 km. Dat hakt er wel in
Vooral het werkfietsen tikt aardig aan. Toch 100 km per week. Dan soms als het lekker weer is een klein stukkie erbij en je zit zo op 5 tot 20 km meer.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Dan schiet het inderdaad flink op. Ik moet het toch van de avonduren en weekenden hebben... Als ik zie hoeveel uur ik nu al op de fiets zit voor dit aantal km's dan kan ik voorlopig niet veel meer tijd erin steken. Werk en privé vraagt ook het nodige in mijn geval.
Daar gaat mijn recht om op te scheppenquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zit nu krap onder de 3000km voor dit seizoen. Dit weekend ga ik er fors overheen (400km brevet).
Cyclinggirl blijft voorlopig koploopsterquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar gaat mijn recht om op te scheppen
Ik heb mezelf even doorgestreept in de OP. Ben nog aan het kijken wat er te regelen valt, kom er op terug...quote:
Waar ga je die 400km rijden?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zit nu krap onder de 3000km voor dit seizoen. Dit weekend ga ik er fors overheen (400km brevet).
Kan je eigenlijk met een gewone racefiets zo de baan op? Lijkt me wel leuk om een keer te proberenquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:48 schreef Marurk het volgende:
Gister weer op de baan getraind, merk echt dat m'n conditie zo met sprongen vooruit gaat. Eerste 20 min 40 km/h max, daarna gaat het al snel richting de 45/50 km/h gedurende 40 min.Het is wel afzien, maar achteraf voelt het zo goed!
Heb het goed volgehouden tot het einde, ook vaker kopwerk moeten doen. Maar de laatste ronde gingen de andere renners me nog net wat te snel bij de sprint. Maar ik mag niet klagen met een 6e plek.
Ik heb maandag twee weken vakantie, en was van plan m'n afstand eens lekker omhoog te fietsen, ik hoef geen regen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:32 schreef Freddeh het volgende:
Zie ik nou serieus dat we volgende week regen krijgen!? Eindelijk!
Maar weet je hoe fijn dat is als je hooikoorts hebt? Doe mij maar 2 dagen regen hoor, mag het daarna wel weer ff droog zijn. Als al die pollen en stof maar neerslaat even.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb maandag twee weken vakantie, en was van plan m'n afstand eens lekker omhoog te fietsen, ik hoef geen regen!
ik zou zeggen vroeg, op die manier kun je gewoon in je eigen tempo starten en word je vanzelf ingehaald. Uiteindelijk kun je dan bij dat groepje aansluiten dat net wat harder gaat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ga denk ik deze toertocht fietsen: http://www.dtcnet.nl/cms/(...)chtse-heuvelrugtocht
75 of 100 km, dat weet ik nog niet. Weet iemand of deze organisatie ook zorgt voor wat extra eten/drinken onderweg? Hoeveel mensen doen hier ongeveer aan mee?
Om in een groepje terecht te komen met een geschikte snelheid (lees:rustig) kan ik dan beter vroeg starten of juist wat later?
Mooi! Maar online inschrijven hoeft toch niet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:10 schreef Freddeh het volgende:
Voor de verandering geen slecht nieuws, ik ben m'n dienstje voor de 28e mei kwijt. Nog even vlug kijken of inschrijven voor de TdRC nog online kan.
Met mijn geheugen is het wel handig als ik van te voren alles geregeld hebquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Mooi! Maar online inschrijven hoeft toch niet?
Heb zo'n pantani hoofddoek, dan die maar eronder. Sowieso de band een rateltje of 2 strakker zetten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:14 schreef Blik het volgende:
Dan zal je helm ook wel even iets anders aanvoelen als normaal
Vanaf nu noem ik je Il Pirataquote:Op donderdag 5 mei 2011 10:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb zo'n pantani hoofddoek, dan die maar eronder. Sowieso de band een rateltje of 2 strakker zetten.
Cool dat je toch nog kunt rijden Fred.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Met mijn geheugen is het wel handig als ik van te voren alles geregeld heb
24, blond, 3 turven hoog maar altijd compenseren met hoge hakjes: een schatje is het.quote:
Jij komt ook?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:35 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Cool dat je toch nog kunt rijden Fred.
Dat 'buitje' van laatst was echt geen klap waard. Gisteravond met een of ander apparaat m'n voorhoofds-/neusholten leeggespoeld. Scheelde wel, maar m'n ogen beginnen nu weer te irriteren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb ook hooikoorts, maar 1regenbui is genoeg om de lucht schoon te krijgen, daarna weer zon graag!
Als het een outdoor wielerbaan is doorgaans wel. Voor een indoor baan moet je wel een speciale baanfiets hebben (zoeen zonder remmen en shifters).quote:Op donderdag 5 mei 2011 07:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk met een gewone racefiets zo de baan op? Lijkt me wel leuk om een keer te proberen
Lijkt me een mooie gelegenheid om je Garmin eens goed te testenquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef Blik het volgende:
Ik heb volgende week een weekje cursus van het werk in Gouvieux, vlak boven Parijs. Zit heftig te twijfelen of ik mijn fiets mee ga nemen zodat ik 's avonds nog een keertje kan fietsen of dat ik dat niet ga doen.
Alternatief is hardloopschoenen meenemen
Inderdaad, rondom Reeuwijk is het erg mooi.quote:'t Ultieme geluk van Johan Derksen: fietsen met postbode
Voetbalanalist Johan Derksen voelt zich erg thuis in zijn woonplaats Oudewater, ooit het fraaie decor voor de tv-serie Swiebertje. Voor de hoofdredacteur van Voetbal International was het meteen liefde op het eerste gezicht toen hij er voor het eerst kwam, zegt hij in de ANWB Kampioen.
'Ik dacht inderdaad meteen: wat is het hier mooi! Echt middeleeuws ook. Je zou hier niet eens raar opkijken als je op straat eden ridder te paard tegenkomt. Ik voelde me snel thuis, ook omdat dit de enige plaats in de regio is met die typische binnenstadscultuur zonder de narigheid die je in een grote stad als Gouda of Utrecht wel hebt.'
Ultiem geluk
Elke ochtend om zes uur stapt de 62-jarige Derksen op zijn racefiets voor een rondje van een kilometer of 25. 'Op de dijk bij Hekendorp vind ik dan mijn ultieme geluk, ook al moet ik daar vol aan de bak. Daar kom ik namelijk altijd de postbode tegen. En ook al zit ik op een peperdure racefiets en zie ik eruit om door een ringetje te halen, ik kan hem, fietsend met al die fietstassen en dat vreselijke postbodehemd, haast niet voorbij komen. Dan moet ik echt doortrappen, hoor!'
Cafés
'Socializen' in de stad is aan Derksen niet besteed. 'Ik laat wel eens de twee honden van mijn buurvrouw uit, maar dat doe ik puur omdat zij slecht ter been is. Voor de rest bemoei ik me nergens mee. Zo ben ik van geen enkele vereniging lid, kom ik niet bij de lokale voetbalclubs en zien ze me niet in de cafés. Daar heb ik gewoon geen trek in... Ik ga liever fietsen. Je hebt hier in de buurt de meest fantastische fietsroutes.'
Hmm, in alkmaar zit een binnenbaan, maar verder zou ik het niet weten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als het een outdoor wielerbaan is doorgaans wel. Voor een indoor baan moet je wel een speciale baanfiets hebben (zoeen zonder remmen en shifters).
dat is natuurlijk wel waarquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie gelegenheid om je Garmin eens goed te testenOmgeving ziet er goed uit daar, veel bossen volgens mij.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:37 schreef marcodej het volgende:
Inderdaad, rondom Reeuwijk is het erg mooi.
Ik ga me niet vooraf inschrijven, dat kan toch daar ook? Ik heb er ook wel zin in trouwens. Gaat Cyclinggirl ook? En Tommeke? Lijkt me grappig om iedereen eens te zien.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:09 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie wel hoe het weer wordt. Ik moet sowieso nog even flink de benen warm fietsen voor de 28e. Vanavond schrijf ik me in, zorg ik dat alles rond is voor de 28e.
Iemand een idee wat de route van de 110km precies is?
Ajoh als je in een groepje rijdt vliegen die afstanden zo voorbij.quote:
Gister met een vriend 73km gedaan. Voel t nu nogquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:32 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ajoh als je in een groepje rijdt vliegen die afstanden zo voorbij.
Solo lijkt alles 2x zo lang te duren.
Had ik bij mijn eerste 80 achter elkaar ook. Daarna heb ik een keer 110 gedaan met nog 30 km heen en weer fietsen naar de start, en laatst 150 km alleen waarvan de helft tegenwind. Ik moet toegeven, dat was zwaar, maar niet zo zwaar als die 80.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Gister met een vriend 73km gedaan. Voel t nu nog
Weliswaar door zuid Limburg, maar 150km is meer dan 2 keer zoveel. Moet er niet aan denken
Ik vind het juist een kick om lekker hard te racen. Binnenkort ga ik in Limburg rijden met wat vrienden. Dan kom ik er wel achter of heuvels leuk of stom zijnquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Maar ik weet niet waar jullie wonen (neem aan de meesten buiten Limburg). Vinden jullie het niet saai om zoveel te fietsen zonder een flinke heuvel te pakken? Ik vind het altijd wel een lekkere uitdaging om na 10km vlakke weg weer een kilometertje te moeten klimmen.
Ik ben trouwens niet gewend om volledig vlak te rijden, altijd hier al gewoond, dus sorry als ik wat over het hoofd zie
Waar ga je fietsen als ik vragen mag?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het juist een kick om lekker hard te racen. Binnenkort ga ik in Limburg rijden met wat vrienden. Dan kom ik er wel achter of heuvels leuk of stom zijn
Ik kan je lus 3 van de Amstel Gold Race aanraden om met je vrienden te doen. Is eigenlijk de complete finale van de Amstel Gold Race met o.a. Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en natuurlijk de Cauberg. Is ongeveer 75 km. Je kan het rondje evt. uitbreiden door in Epen 'rechtdoor" te gaan en de Camerig, Vaalserberg en Pas van de Wolfshaag te fietsen. Dan wordt het rondje ongeveer 100 km.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het juist een kick om lekker hard te racen. Binnenkort ga ik in Limburg rijden met wat vrienden. Dan kom ik er wel achter of heuvels leuk of stom zijn
Beide afstanden worden gereden, dus je kunt kiezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:17 schreef Pritt het volgende:
Wordt de 110 of de 150 gedaan? Zit een beetje te twijfelen of ik voor 110 het hele land will doorrijden. :p
Goede tip !quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan je lus 3 van de Amstel Gold Race aanraden om met je vrienden te doen. Is eigenlijk de complete finale van de Amstel Gold Race met o.a. Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en natuurlijk de Cauberg. Is ongeveer 75 km. Je kan het rondje evt. uitbreiden door in Epen 'rechtdoor" te gaan en de Camerig, Vaalserberg en Pas van de Wolfshaag te fietsen. Dan wordt het rondje ongeveer 100 km.
Jamaar als we 150 gaan doen moet ik zo vroeg uit bed, en 't is mijn vrije dagquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:48 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ben wel voor de 150. Kaas vast ook. Kan ik mooi in zijn wiel.
AskBrad, ben je dit keer wel van de partij?
Als je zo doorgaat hoef je straks geen veranda meer te bouwen voor je vriendin en kun je op de meet komenquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
24, blond, 3 turven hoog maar altijd compenseren met hoge hakjes: een schatje is het.
En ze stond dicht tegen me aan tijdens het knippen
Weet ik nog niet, het moet allemaal nog vorm krijgen. In Limburg iig.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Waar ga je fietsen als ik vragen mag?
Als je echt wat uitdaging qua klimmen wilt zul je echt naar het zuid oosten moeten gaan. Daar liggen ook de bekendste/beruchtste heuvels van de AGR enzo![]()
Laat iig achteraf even weten wat je ervan vond
[ afbeelding ]
Goeie! Ik heb het topic even in mijn bookmarmks gezet, maar ik vergeet vast weer dat er hier zo'n goede uitleg staatquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan je lus 3 van de Amstel Gold Race aanraden om met je vrienden te doen. Is eigenlijk de complete finale van de Amstel Gold Race met o.a. Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en natuurlijk de Cauberg. Is ongeveer 75 km. Je kan het rondje evt. uitbreiden door in Epen 'rechtdoor" te gaan en de Camerig, Vaalserberg en Pas van de Wolfshaag te fietsen. Dan wordt het rondje ongeveer 100 km.
Ziet er vet uit, frame is erg mooi gelijnd. Goede proporties, geen overbodige dingen. Hopelijk komen er ook weer mooie spuitschema's (vond de 2011 niet mooi met al die schuine decals).quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:11 schreef AskBrad het volgende:
http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=3590&NewsCatId=2
Dit zijn de bergen die ik de laatste tijd pakquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt naar www.amstelgoldrace.nl gaan, en dan de AGR Experience kiezen. Dan kun je 3 lussen kiezen die alledrie vanuit Valkenburg vertrekken. Je kunt daar ook de GPS-versie downloadenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, het moet allemaal nog vorm krijgen. In Limburg iig.
[..]
Goeie! Ik heb het topic even in mijn bookmarmks gezet, maar ik vergeet vast weer dat er hier zo'n goede uitleg staat
Die staat ook in mijn favorieten. Bedankt!quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt naar www.amstelgoldrace.nl gaan, en dan de AGR Experience kiezen. Dan kun je 3 lussen kiezen die alledrie vanuit Valkenburg vertrekken. Je kunt daar ook de GPS-versie downloaden
Je kan (net als met camera'squote:Op donderdag 5 mei 2011 22:34 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat kost een leuke fiets voor een beginner?
Wil geen crap hebben, maar met gemiddelde tochten van 40 tot 50km (misschien meer, zodra ik binnenkort in het platte Den Bosch woon).
Hehe, maar zoals je weet ben ik meer bekend in de camera wereld dan in de fietswereld dus ik weet niet wat voor prijzen ik moet indenken en waar ik moet zoeken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die staat ook in mijn favorieten. Bedankt!
[..]
Je kan (net als met camera's) beter kijken wat je uit wilt geven en vanaf daar gaan zoeken.
Geen idee. Voor mij geld hetzelfdequote:Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hehe, maar zoals je weet ben ik meer bekend in de camera wereld dan in de fietswereld dus ik weet niet wat voor prijzen ik moet indenken en waar ik moet zoeken.
Kom je met 400,- ergens?
Nogmaals, het gaat echt om een beginnerquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee. Voor mij geld hetzelfde![]()
Wel weet ik dat je met dat budget geen topmodel heb, maar meer in de basis/middenklasse komt. Zegmaar de 500D ipv de 5DMK2
Wil je trouwens een MTB of een echte racefiets?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat echt om een beginnerzoals ik ook nog steeds met mijn 450D bezig ben.
Ik wil iig niet iets wat bij 2 steentjes uit elkaar valt, maar een (semi)professioneel iets hoeft zeer zeker ook niet.
edit: ik fiets momenteel in zuid Limburg met de nodige hellingen, maar ga binnenkort op kamers in Den Bosch waar nagenoeg geen klimmen zijn en het dan met name duurtochten gaan worden.
Ik fiets alleen op verharde wegen dus een MTB is niet aan mij besteed.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wil je trouwens een MTB of een echte racefiets?
Top! Kruip ik weer bij jou in het wiel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:48 schreef Oksel het volgende:
Dat is inderdaad ook belangrijk om te onthouden, pompje, reservemateriaal en zadeltasje zijn ook niet gratis.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:18 schreef Freddeh het volgende:
@Neo-Mullen: Met 400 kom je een aardig eind hoor. Mijn fiets heeft me 225 gekost op Marktplaats. Wel diverse uitgaven achteraf nog bijgekomen, maar je hebt een fijne fiets voor 400.
Vergeet vooral de helm, kleding en schoenen nietquote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook belangrijk om te onthouden, pompje, reservemateriaal en zadeltasje zijn ook niet gratis.
28 mei wilde we deze gaan rijden: http://mergellandroute.wielrennenmaastricht.nl/quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als je echt wat uitdaging qua klimmen wilt zul je echt naar het zuid oosten moeten gaan. Daar liggen ook de bekendste/beruchtste heuvels van de AGR enzo![]()
Ik ging er vanuit dat ie dat al had aangezien hij nu op een MTB rijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Vergeet vooral de helm, kleding en schoenen niet
In het boekje dat je bij je fiets heb gekregen zou moeten staan wat je voor en achter maximaal en minimaal erop kunt zetten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
28 mei wilde we deze gaan rijden: http://mergellandroute.wielrennenmaastricht.nl/
Middels anwb bordjes aangegeven, dus geen gedoe met kaarten oid. We zitten maar 1 dag in Limburg, dus willen er wel het meeste van maken.
Voor een typische tegenwindstoemper van 100 kg, welke verhouding wil je dan minimaal mee hebben? Ik heb nu 39/25 als laagste, maar geen idee of ik daar de 16% van de Cauberg mee op kom.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is (om eventueel zelf) op een campa veloce compact de 39 te vervangen door bv een 34? Speciaal gereedschap nodig?
Voor 400 Euro koop je echt een mooie fiets op marktplaats hoor! Voor dat bedrag kan je volgens mij wel een redelijk nieuwe fiets vinden die is afgemonteerd met 105/ultegra.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hehe, maar zoals je weet ben ik meer bekend in de camera wereld dan in de fietswereld dus ik weet niet wat voor prijzen ik moet indenken en waar ik moet zoeken.
Kom je met 400,- ergens?
Die Cauberg kom je wel overheen, maar of je de Keutenberg en de Eyserbosweg overheen komt is meer de vraag.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
28 mei wilde we deze gaan rijden: http://mergellandroute.wielrennenmaastricht.nl/
Middels anwb bordjes aangegeven, dus geen gedoe met kaarten oid. We zitten maar 1 dag in Limburg, dus willen er wel het meeste van maken.
Voor een typische tegenwindstoemper van 100 kg, welke verhouding wil je dan minimaal mee hebben? Ik heb nu 39/25 als laagste, maar geen idee of ik daar de 16% van de Cauberg mee op kom.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is (om eventueel zelf) op een campa veloce compact de 39 te vervangen door bv een 34? Speciaal gereedschap nodig?
Voor een paar honderd euro is zeker op MP een goede fiets te krijgen, of bij een GOEDE fietsemaker. Zeg waar je woont, en iemand van ons weet vast wel een goed adres in de buurt. Ik heb een simpele Gazelle, no-frills, en heb net samen met Freddeh op z'n budget Giant de steentjes van de Ronde van Vlaanderen gereden, en we hebben geen pech gehad, en veel plezier van onze 'goedkope' fietsjes! Maar als je geen maximaal bedrag noemt, en even zegt hoe zwaar je bent enzo, gaan we niet snel advies geven, want de keus is best wel groot, ook in de budget afdeling!quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wil iig niet iets wat bij 2 steentjes uit elkaar valt, maar een (semi)professioneel iets hoeft zeer zeker ook niet.
Vanuit Den Bosch kun je best wel wat heuvelachtig gebied bereiken hoor!quote:edit: ik fiets momenteel in zuid Limburg met de nodige hellingen, maar ga binnenkort op kamers in Den Bosch waar nagenoeg geen klimmen zijn en het dan met name duurtochten gaan worden.
Sorry, ik bedoelde de Keutenberg. Dat is volgens mij de zwaarste van de Mergellandroute.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:21 schreef Blik het volgende:
Die Cauberg kom je wel overheen, maar of je de Keutenberg en de Eyserbosweg overheen komt is meer de vraag.
Ben heel benieuwd waar, ik kom uit de omgeving en kan me 1-2-3 geen heuvels voor de dag halen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vanuit Den Bosch kun je best wel wat heuvelachtig gebied bereiken hoor!
Boekje heb ik niet gehad, kreeg alleen een factuur en een fiets.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
In het boekje dat je bij je fiets heb gekregen zou moeten staan wat je voor en achter maximaal en minimaal erop kunt zetten.
Bij mijn Bianchi met Campagnolo Veloce 10 speed is een 34 voor geloof ik niet mogelijk. En achter ook niet meer tandjes dan 25. Maar ik heb me laten vertellen door een aantal experts dat ik er achter best een 13-29 op kan zetten, zolang ik maar niet 53-29 schakel want dan is de ketting te kort....
En die 29 kan best nog wel eens van pas komen. Zelfs in London waren er sommige heuveltjes die zo steil waren dat ik na een paar honderd meter toch echt wel moeite had de 39-25 rond te krijgen
Met 120 km kom je misschien net in Wageningen, maar vervolgens zul je daar nog een rondje moeten fietsen en weer terug moeten fietsen. Dan wordt het alsnog wel een flinke fietstocht voordat je ook maar iets aan heuvels kunt fietsen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik een route van zo 120 km neem, kom ik terecht in in wageningen, en bij de jan jansen ging het voor mij daar aardig op en neer...maar ik woon in Hilversum, ik vindt iets al snel een flinke bult![]()
Als je Limburg gewend bent, zie je het misschien andders...
Ik vind de spoorbrug over het van Starkenborgh kanaal al hoogquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat voor iemand uit Noord Holland Den Bosch ook heuvels dichterbij heeft, het is ook een kwestie van perceptie
Nee was wel met een redelijk grote groep.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 06:38 schreef jpjedi het volgende:
35 gemiddeld, In je eentje? Damn dan heb je goed je best gedaan.
Inmiddels kom ik met 39-25 de Keutenberg wel op, maar toen ik net begon met regelmatig klimmetjes doen had ik echt mijn triple-binnenblad nodig, ook op de Eyserbosweg. Als je niet gewend bent om dat soort steile klimmetjes te doen zou ik zeker kijken of je niet een kleiner blad (een 34) kan monteren.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde de Keutenberg. Dat is volgens mij de zwaarste van de Mergellandroute.
Volgens mij is Nijmegen beter te doen vanaf Den Bosch. In een ronde van 120 km zou je heen en terug den bosch en alle klimmetjes rond de oude holleweg moeten kunnen doen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Met 120 km kom je misschien net in Wageningen, maar vervolgens zul je daar nog een rondje moeten fietsen en weer terug moeten fietsen. Dan wordt het alsnog wel een flinke fietstocht voordat je ook maar iets aan heuvels kunt fietsen.
True, dat is beter. Maar om nou te zeggen dat het in de buurt is als je een rondje van dik 120 km moet maken om er te komen...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is Nijmegen beter te doen vanaf Den Bosch. In een ronde van 120 km zou je heen en terug den bosch en alle klimmetjes rond de oude holleweg moeten kunnen doen.
Ik ga met Gripper pelotonnetje spelenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie rijdt er morgen ook de boretti? Iemand, of spelen julie morgen allemaal met Gripper peletonnetje in die andere tocht?
Hoe wat en waar?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:48 schreef Oksel het volgende:
Beetje als de 2011 29ers van Cannondale.. op internet circuleren wel foto's.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ziet er vet uit, frame is erg mooi gelijnd. Goede proporties, geen overbodige dingen. Hopelijk komen er ook weer mooie spuitschema's (vond de 2011 niet mooi met al die schuine decals).
Kan, maar gaat niet zo mooi worden als het was.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:25 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand of je een tandwiel ook recht kan buigen? Mijn grote blad aan de voorkant heeft een ligt knikje erin. Je ziet em een beetje bochelen.
Kun je zoiets recht buigen tussen de bankschroef, of beter een nieuwe kopen?
Je kunt het proberen (ik heb in elk geval geen betere oplossing), maar de kans bestaat dat als een recht tandwiel wilt, je alsnog een nieuwe zult moeten kopen...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:25 schreef kikoooooo het volgende:
Weet iemand of je een tandwiel ook recht kan buigen? Mijn grote blad aan de voorkant heeft een ligt knikje erin. Je ziet em een beetje bochelen.
Kun je zoiets recht buigen tussen de bankschroef, of beter een nieuwe kopen?
De fiets die ik kocht is ooit betrokken geweest bij een valpartij geloof is. Is toen ook een nieuw achterwiel ingekomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan, maar gaat niet zo mooi worden als het was.
Heb je een foto voor de duidelijkheid?
Ja ik wil maar ben nu weer ingepland voor een een of andere wedstrijdquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij komt ook?
[/quo[quote]Op donderdag 5 mei 2011 12:10 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij komt ook?
oefenen voor de trouwerij?quote:
Mooie route, heb hem zelf paar weken geleden nog gedaan. Niet al te lastig maar erg mooi qua views. Ik denk alleen dat je met 100kg en een 39 lastig gaat krijgen op de Keutenberg. Maar dat ligt ook weer echt aan je vermogen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Buiten mijn actieradius. Een zekere Freddeh woont het dichtst bij. Overigens was er onlangs iemand hier die vragen had over een leuk rondje Zeeland..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK jongens, beken maar, wie is het?
http://www.nu.nl/algemeen(...)ende-wielrenner.html
We moeten in elk geval zorgen dat we de lastigste klimmetjes voor de lunch, allicht met biertje, achter de rug hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:41 schreef Blik het volgende:
Mij lijkt de Eyserbosweg en de Keutenberg sowieso wel een probleem na dik 70 km fietsen, 100 kilo zwaar en een te groot verzet. Ik had zelfs met mijn triple aardig wat problemen
Of de conditie moet erg goed zijn natuurlijk, daar heb ik geen zicht op.
Nee, er wordt niet gesproken over een opvallend lelijke gele voorvork op de fiets, dus dat kan hem niet zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Buiten mijn actieradius. Een zekere Freddeh woont het dichtst bij.
Succes!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
We moeten in elk geval zorgen dat we de lastigste klimmetjes voor de lunch, allicht met biertje, achter de rug hebben.
Conditie is best aardig, maar hekel aan alles wat niet vlak is. Breestraat in Leiden is in mijn ogen al vals plat. Measlantschans en Brienenoord zijn kwellingen (in opwaartse richting dan).
Dat is het probleem, kleiner dan een 39 is gewoon niet mogelijk,tenzij je een hele nieuwe crankset monteert plus een nieuwe derailleur voor. Na mijn korte onderzoekje kwam ik er dan ook op uit dat het eenvoudiger was achter een nieuwe cassette te monteren en dat dat veilig zou moeten zijn mits je maar niet 53 schakelt met meer dan 25 achter wat je in principe toch niet van plan bent...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:39 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Boekje heb ik niet gehad, kreeg alleen een factuur en een fiets.
Bij Rose kwam ik alleen de 39 tegen, dus heb het vermoeden dat er geen kleinere beschikbaar is. De boutjes waarmee het binnenblad vast zit, zitten ook vlak langs de tanden van de 39, dus de diameter van het binnenblad mag niet veel kleiner worden (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik ga nog wel even bellen met schouten, ook voor eventueel grotere achtertandwielen. Zal dan ook wel een nieuwe ketting nodig hebben.
Je hebt gelijk hoorde ik inmiddels ook van de fietsenmaker. Er bestaat een 34-50 crankset en 34 monteren op een 39-53 is onmogelijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat is het probleem, kleiner dan een 39 is gewoon niet mogelijk,tenzij je een hele nieuwe crankset monteert plus een nieuwe derailleur voor. Na mijn korte onderzoekje kwam ik er dan ook op uit dat het eenvoudiger was achter een nieuwe cassette te monteren en dat dat veilig zou moeten zijn mits je maar niet 53 schakelt met meer dan 25 achter wat je in principe toch niet van plan bent...
Op futurumshop.nl is een 13-29 voor campagnolo veloce 10s rond de 45 euro geloof ik, dan heb je nog zo'n ding nodig (naam kwijt) om een cassette te demonteren en klaar ben je...toch? of moet je de ketting ook inkorten? (vraag aan de experts)
Ik zat daar ook over te twijfelen! Maar aangezien niemand van mijn club 'm gaat rijden, weet ik ook nog niet of ik ga. Als ik 'm zou doen, zou ik gaan voor de 135 of 185 km.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:51 schreef Rockin-the-lowlands het volgende:
morgen Rekem -F'champs-Rekem fietsen. ben alleen nog aan het twijfelen over 95 of 135 km
Om het makkelijker te maken, ga dergelijke tochtjes door de polder doen op het moment dat het hard waait. Werkt eigenlijk hetzelfde als omhoog rijdenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:20 schreef BraveDribbel het volgende:
Vandaag een kort rondje van 30 km gedaan, wou ff een krachttraining doen want ik had niet veel tijd.
Ben op zoek gegaan naar viaducten rond Eindhoven om ff wat te "klimmen" met n zwaar vetzet (Je moet wat als je geen heuvels in de buurt hebt). Was toch wel goeie training, dat gaan we vaker doen!
Nou hoor! Zo kan ie wel weerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, er wordt niet gesproken over een opvallend lelijke gele voorvork op de fiets, dus dat kan hem niet zijn
Fulcrum Racing 7quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:08 schreef jpjedi het volgende:
Jongens, nog tips voor velgen rond 200 euro? Ik ga setje halen met nieuwe pion bij hopmans.
Ik moet ook nog fietsbril hebben maar dat ga ik wel via een webshop doen.
Dat zijn wielen Freddeh, hij vraagt om velgen; jantes.quote:
Waarschijnlijk zoals je zelf al oppert. Beetje lastig beoordelen zo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Help! Loop vast bij een zeer lastig montage klus..
Ik was net dus bezig m'n bidonhouders te monteren![]()
De eerste op de schuine buis was uiteraard geen probleemmaar toen ik begon aan die op de staande buis zag ik iets raars
I.p.v. alleen een boutje met ringetje zat hier een boutje een ringetje en dan nog een dingetje. Een soort "spacertje" van ongeveer een halve cm dik.. Heeft dit een functie? En in welke volgorde moet ik het weer aandraaien? Boutje - ringetje - bidonhouder - dingetje?
Sorry voor het rare verhaal..
24mmquote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zijn wielen Freddeh, hij vraagt om velgen; jantes.
@jpjedi: 200.- per stuk of per set? Enne hoog, medium of laag profiel?
Ik zou eerst proberen zonder die busjes de bidonhouder te monteren, als ie dan niet goed vast zit of ergens tegenaan zit kan je ze altijd nog gebruiken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Dus eerst het boutje, dan het ringetje en dan??
Als je voor een losse velg gaat van 32 of 36 gaats zou ik die DT Swiss velgen nemen, bijv. de RR1.1 die zijn mooi, Mavic is ook altijd goed maar neem dan niet de goedkoopste, de remmen spreken altijd mooi aan op Mavic velgen. De Mavic Open pro is een klassieker.quote:
Thanks! Ga t zo ff proberen!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou eerst proberen zonder die busjes de bidonhouder te monteren, als ie dan niet goed vast zit of ergens tegenaan zit kan je ze altijd nog gebruiken.
Heb nu Mavic maar wil lichtere wielen en zoedoende eens rondkijken wat er te koop is. Die RR is geen slecht idee.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je voor een losse velg gaat van 32 of 36 gaats zou ik die DT Swiss velgen nemen, bijv. de RR1.1 die zijn mooi, Mavic is ook altijd goed maar neem dan niet de goedkoopste, de remmen spreken altijd mooi aan op Mavic velgen. De Mavic Open pro is een klassieker.
Het wordt 25C. Wtf... Hoe kom je erop dát te vragen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou het morgen rond 9 uur al warm genoeg zijn om zonder beenstukken de deur uit te gaan?
Nederlands graagquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
http://translate.google.n(...)e=UTF-8&sa=N&tab=wT#
Vorige week zou t ook warm worden maar was t 's ochtends vroeg nog veel te koudquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Het wordt 25C. Wtf... Hoe kom je erop dát te vragen.
[..]
Nederlands graag
Zijn Kaas en ik de enigen uit regio Rotterdam die 28mmei naar de meet komen?
Dus jij hebt je nooit afgevraagd wat "FOND DE JANTE" betekent dat op je velglint staat?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Het wordt 25C. Wtf... Hoe kom je erop dát te vragen.
[..]
Nederlands graag
Zijn Kaas en ik de enigen uit regio Rotterdam die 28mmei naar de meet komen?
Ruk zeg, zo krijg ik die auto nooit volquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij hebt je nooit afgevraagd wat "FOND DE JANTE" betekent dat op je velglint staat?![]()
Volgens mij wel, ik weet 't niet precies
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij hebt je nooit afgevraagd wat "FOND DE JANTE" betekent dat op je velglint staat?![]()
Volgens mij wel, ik weet 't niet precies
Ach dan zitten we lekker ruim.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:56 schreef Freddeh het volgende:
Ruk zeg, zo krijg ik die auto nooit vol
Nee, heb me nooit afgevraagd wat dat betekent. Volgens mij staat er ook niet zoiets op bij mij, heb het nooit gezien iig.
Zéér ruim. Twee fietsen leggen we zo op elkaar achterin met de bank plat, voorin zat ruimte. Oh, wat hou ik van die Golf Variant <3quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach dan zitten we lekker ruim.![]()
Mijn lief komt om 12uur uit haar werk maar volgens mij ga ik dat niet meer meemakenik ben moe.
I know, burgerlijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:35 schreef Blik het volgende:
Variant
Ik mag 16 mei mijn lelijke Kia Soul die ik uit de pool kreeg van het werk inruilen voor een VW Golf (ook uit de pool)
Tuurlijk is het niet hetzelfde, maar het is in de polder de enige manier hoe je het kan nabootsen. Door op die krachte te trainen kun je makkelijker bergopquote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:21 schreef JohnDDD het volgende:
Moet wel zeggen dat ik het ermee oneens ben dat fietsen in een winderige polder lijkt op fietsen bergop. Fietsen tegen de wind in is voor mij net zoals normaal fietsen alleen een stuk langzamer. Je moet inderdaad wat meer kracht zetten maar al met al ben je er niet toe veroordeeld je eigen gewicht een helling op te dragen.
Fietsen bergop is heel anders omdat je eigen gewicht daarbij veel meer telt. Ik kom daarbij veel eerder aan mijn max. hartslag. Tegen de wind in is mijn hartslag relatief laag.
Zit in hetzelfde schuitje. Bijna af, maar wil ik over anderhalve maan afstuderen moet ik nog wel even doorknallen. Straks gelukkig wel een zomertje vrij, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:00 schreef Pritt het volgende:
Zit ik met dit lekkere weer aan mijn thesis en zie ik fietsers langsrijden.
Ben ook al de hele dag bezig met studie, maar echt opschieten doet het niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:00 schreef Pritt het volgende:
Zit ik met dit lekkere weer aan mijn thesis en zie ik fietsers langsrijden.
Die kun je nu al kopen.. een oude Jag kost geen ruk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:30 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil eigenlijk een Jaguar, of een Maserati. Ooit staat ie voor de deur.
Ja, klopt. Alleen is het nu nog wat te vroeg daarvoor. Onderhoud en wegenbelasting zijn niet voor de poes, bovendien wil ik geen oude bak. Die gaan toch altijd kapot.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:00 schreef Oksel het volgende:
Die kun je nu al kopen.. een oude Jag kost geen ruk.
Nice CapFab, je bent ervoor gegaan en je hebt het volbracht. Het ging klote maar je gaf niet op. Chapeau!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien van het mooie weer, was dit echt kut met een vliegwiel, die Boretti. M'n ontbijt viel niet goed, dus toen ik na het eerste uurtje aan de mueslireep ging...zat ik gelijk bijna te kotsen in de berm. Alleen een banaan bleef erin, maar ik zat tot de eerste verzorging al tegen de hongerklop aan te rijden. Daar bleken krentebollen er wel in te blijven, maar ik was al zoveel kracht kwijt dat die weinig meer toevoegde. En er was maar 1 waterpunt, dus een gigantisch rij voor het water...
Toen bleek dat het circuit alleen toegankelijk was voor half 11, voor de mensen die extra gedokt hadden voor een tijdswaarneming...stond dus niet op de site. Wel dat er na half 11 niet meer gemeten werd, maar het circuit was ingetekend als onderdeel van het parcours! Ik wilde door de Tarzanbocht fietsen! Stelletje prutsers! Was het circuit soms te duur ofzo!
Vervolgens zag ik naast m'n mooie Gazelle een extra bon liggen voor de pastamaaltijd, kennelijk door iemand verloren, en nam dat als een vingerwijzing dat ik gewoon moest doorsteken naar het parcours van de 75, en daarna heb ik ook een onnodige lus afgestoken die ze erin hadden gelegd (gelukkig ken ik het terein nu wel een beetje...) Op de laatste banane-energie-dampen pruttelde ik naar binnen, en ging me te buiten aqan de pasta, twee bakjes dus. En dat viel wel goed, ik had iets zouts en warms nodig, ipv zoete spullen, maar om in het vervolg nou een warmhoudbakje macaroni in m'n achterzakje te steken, gaat ook wat ver...
Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld op de fiets, als je uitgewoond bent maar nog wel kan eten kun je verder, en dat heb ik nu vaak genoeg gedaan, maar als niets in je maag wil, ben je heel snel nergens meer![]()
O ja, m'n fietscomputer bleek bij de start al niet te werken, batterij zal wel op zijn, dus ik weet niet hoe lang, hoe snel etc ik ben gegaan, en als ik het wist zou ik het niet zeggen uit schaamte want het kunnen geen mooie cijfers zijn geweest. Het enige goede dat ik kan bedenken, is dat ik niet met de trein terug ben gegaan vanuit Zandvoort, dat was totale overgave geweest, nu heb ik tenminste de finish gehaald maar echt blij ben ik niet
Ik dacht vanaf de eerste regel nog dat het ging over fietsen, maar dat verdween om een of andere reden al gauwquote:
Ik zal de 28sste wel even voelen of dat zo hoort of dat je aan het muteren bentquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:43 schreef Oksel het volgende:
Morgen weer 100+ km hard. Ben d'r klaar voor.. benen zijn goed.
Ik krijg trouwens zelfs spieren aan de voorkant van m'n onderbeen. Vreemde gewaarwording.
Denk dat ie een set radioactieve zonnepanelen op z'n dak heeftquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zal de 28sste wel even voelen of dat zo hoort of dat je aan het muteren bent
Heb je geen oude bidonhouder die je zolang even kan monteren? Ik zou er toch zeker 2 meenemen met die hitte.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:44 schreef Blik het volgende:
Morgen Classico Giro Utrecht, heb het shirtje alvast opgehaald. Zijn weer lekkere Italiaanse maten, de XL past echt maar net. Maar ik vind het qua design best een leuk shirt geworden, vnl de achterkant van het shirt vind ik wel mooi.
Maak me wel een beetje zorgen over het drinken morgen. De extra bidonhouders zijn niet binnen gekomen wegens gezeik met betaling (kreeg pas donderdag een ordernummer waardoor de betaling pas heel laat doorkwam) en de zakken van het shirt zijn niet echt groot. Ik hoop dat daar een bidon inpast, anders moet ik de hele tocht op één bidon doen
Vraag me af of de organisatie een extra stop inlast wegens de hitte
Kennis van mijn pa is fietsenmaker, heeft em weer keurig recht gekregen +hele versnellingsapparaat opnieuw afgesteld. Trapt weer heerlijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
De fiets die ik kocht is ooit betrokken geweest bij een valpartij geloof is. Is toen ook een nieuw achterwiel ingekomen.
Het tandwiel is helemaal recht op 2 cm na. Daar buigt ie zo'n 3mm naar binnen. Hij draait ook prima verder, de trap-as is ook recht, je merkt het alleen wel met fietsen.
Foto heb ik niet.
Ik ga hem morgen demonteren en tussen de bankschroef recht proberen te drukken. Laat wel weten of t gelukt is.
nopequote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je geen oude bidonhouder die je zolang even kan monteren? Ik zou er toch zeker 2 meenemen met die hitte.
2011-05-21 Maartensdijk 41e Maartensdijkse Achtquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:40 schreef Marurk het volgende:
@kaasplankje: Wat zijn eigenlijk jouw wedstrijdplannen voor de maanden mei/juni?
Ik vind dat Runkeeper de logfiles erg slecht weergeeft. Persoonlijk vind ik Sports-tracker van Nokia of Endomondo (ook voor Android) beter...quote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Pritt het volgende:
Echte aanrader voor iedereen met iphone/android: Runkeeper, ies graties!
http://runkeeper.com/user/cornedubelaar/activity/34661714
Ai, gevallen?quote:Op zondag 8 mei 2011 16:31 schreef thettes het volgende:
Spaken kapot en dikke slag in mn wiel. Zit nu met fiets in de bus naar amsterdam ipv fietsend. Nog blij dat die bus reed en mn fiets meekon, anders was ik echt verloren geweest in de polder bij Edam :p
Nope, gewoon een harde knal en opeens miste ik een spaak. Reed zelfs op mooi asfalt.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:36 schreef No-P het volgende:
[..]
Ai, gevallen?
Ik zat de laatste 10km vandaag tegen een hongerklop aan. Pff wat was dat zwaar.
Niets... Het gaat hier om de spreekwoordelijke uitvoering...quote:
Hehehe, ik hoorde je heel ff denken...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Niets... Het gaat hier om de spreekwoordelijke uitvoering...
Nah, iphone batterij trek je te snel leeg imo.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Pritt het volgende:
Jij syncht zeker niet non stop je email? Ik hoor hier op kantoor ook mensen zeiken dat hun iphone batterij kapot is omdat hij heel snel leeg is. Maar ja, als je iedere minuut je email laat ophalen door dat ding is dat al snel natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:12 schreef joers1 het volgende:
iphone-batterij snel leeg met runkeeper??? Huh?
Ik heb m gisteren gebruikt....ben begonnen met 100% batterij...na ruim 4 uur fietsen (en gps-gebruik) nog 83% over.....
Ik doe 1,5-2 dagen met mijn batterij. Runkeeper etc geen enkel probleem en ik laat me mail gewoon pushen dus dat staat ook altijd aan. Als ik het erg bont maak dan doe ik een dag met mijn batterij maar dan moet ik wel plankgas bellen/mailen/runkeeper/internetten op één dag.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij syncht zeker niet non stop je email? Ik hoor hier op kantoor ook mensen zeiken dat hun iphone batterij kapot is omdat hij heel snel leeg is. Maar ja, als je iedere minuut je email laat ophalen door dat ding is dat al snel natuurlijk.
En de rest van de dag spierpijn gehad!quote:Op zondag 8 mei 2011 13:39 schreef Yankee het volgende:
Weekje gefietst in Spanje![]()
Onder andere dit ding beklommen:
[ link | afbeelding ]
Mietjes, ik zie alleen blauw en groen. Kijk eens naar de Giro, daar worden pas bergen beklommen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En de rest van de dag spierpijn gehad!
Ik wel tenminste, wat een vette klim!
Wat een vette week hebben we gehad, fietsen, kutten, bier drinken en in de zon liggen. Wat wil je nog meer?
Was zeker een mooi weekje!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En de rest van de dag spierpijn gehad!
Ik wel tenminste, wat een vette klim!
Wat een vette week hebben we gehad, fietsen, kutten, bier drinken en in de zon liggen. Wat wil je nog meer?
Ik heb de hele nacht zonder beenstukken en zonder kniestukken gereden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou het morgen rond 9 uur al warm genoeg zijn om zonder beenstukken de deur uit te gaan?
Qua temperatuur was het echt fantastisch, maar het was overdag gewoon benauwd en dat was ruk.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb de hele nacht zonder beenstukken en zonder kniestukken gereden.
Precies. Mijn maag sloeg weer op slot van de temperatuur. Dat rijdt niet echt lekker.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Qua temperatuur was het echt fantastisch, maar het was overdag gewoon benauwd en dat was ruk.
Zou het maar een paar dagen rustig aan doen nu. Anders loop je op je eigen trouwdag met spierpijn. Da's ook niet iets waaraan je je trouwdag wilt herinnerenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:47 schreef CyclingGirl het volgende:
ppf gisteren 100km getraind met een eindsprint van 10km, heb gewoon spierpijn.
Ik dus ook, al heb ik wel een smartphone (android) maar ik vind het ergens niet fijn om m'n telefoon mee te nemen... 1 val en een telefoon van 600,- is kapot. Hij is wel verzekerd, maar of een fietsvalpartij erbij zit weet ik niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef kanovinnie het volgende:
Gebruiken jullie GPS om jullie rondes vast te leggen? Ik wil eigenlijk een goedkoop aparaatje wat de afstand/snelheid bijhoud.
Gewoon een soort runkeeper dus, maar ik heb geen smartphone. Wel een koelkastnokia
Als ik ga fietsen neem ik mijn telefoon sowieso mee. Juist voor als ik val. Kan ik iig de ambulance/huis bellen mocht dat nodig zijn. En mocht ik in een zwaar ongeluk terrecht komen kan het ambulancepersoneel iig naar huis bellen.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik dus ook, al heb ik wel een smartphone (android) maar ik vind het ergens niet fijn om m'n telefoon mee te nemen... 1 val en een telefoon van 600,- is kapot. Hij is wel verzekerd, maar of een fietsvalpartij erbij zit weet ik niet.
Als iemand is die me toch kan overhalen om die foon toch mee te nemen, is er dan ook iemand die het ideale programmaatje heeft? Bij Runkeeper moest ik via m'n google account inloggen...
Goed punt ja... wat dat betreft is het niet verstandig om zonder telefoon op pad te gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik ga fietsen neem ik mijn telefoon sowieso mee. Juist voor als ik val. Kan ik iig de ambulance/huis bellen mocht dat nodig zijn. En mocht ik in een zwaar ongeluk terrecht komen kan het ambulancepersoneel iig naar huis bellen.
Heb m'n telefoon altijd in mn zadeltas zitten, maar in je broekzak zal het ook wel werkenquote:Op maandag 9 mei 2011 13:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Werken zulke programma's gewoon als je je telefoon in je broekzak hebt zitten? Wel gaaf eigenlijk
Vandaag en morgen fiets ik niet. Werd ingehaald door iemand op een racefiets die dacht echt zo om keek van kom me maar halen, die viel stil op de moerdijk en kwam ik erachter te zitten, die gaf gas naar beneden wat hard ging want was zwaargewicht, op het rechte stuk met wind op kant heb ik doorgetrokken en adiosquote:Op maandag 9 mei 2011 12:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou het maar een paar dagen rustig aan doen nu. Anders loop je op je eigen trouwdag met spierpijn. Da's ook niet iets waaraan je je trouwdag wilt herinneren
Dit dus... Mijn gezondheid lijkt me wat belangrijker dan een telefoontje van 700 euro (in mijn geval).quote:Op maandag 9 mei 2011 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik ga fietsen neem ik mijn telefoon sowieso mee. Juist voor als ik val. Kan ik iig de ambulance/huis bellen mocht dat nodig zijn. En mocht ik in een zwaar ongeluk terrecht komen kan het ambulancepersoneel iig naar huis bellen.
Ik zou wel een oudere telefoon meenemen. Gewoon een prepaidtoestelletje met wat beltegoed erop.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:45 schreef jackson het volgende:
[..]
Dit dus... Mijn gezondheid lijkt me wat belangrijker dan een telefoontje van 700 euro (in mijn geval).
Ik ben nog nooit gevallen, maar ik wil het risico niet lopen dat ik ergens op een polderweg met een gat in mijn kop lig. Of een gebroken been.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:49 schreef Pritt het volgende:
In principe is het onmogelijk de telefoon te slopen met een val en hoevaak val je uberhaupt. Ik doe hem altijd in een washandje en dan in mijn rugvakje. Easy peasy.
sportstracker is beterquote:Op zondag 8 mei 2011 18:33 schreef Pritt het volgende:
Telefoon van m'n werkgever die ik ook voor privé gebruikquote:Op maandag 9 mei 2011 13:49 schreef Pritt het volgende:
In principe is het onmogelijk de telefoon te slopen met een val en hoevaak val je uberhaupt. Ik doe hem altijd in een washandje en dan in mijn rugvakje. Easy peasy.
Ziet er goed uit zeg! Met wat voor telefoon is dat? Is het lastig/tijdrovend om gegevens van telefoon naar pc te krijgen?quote:Op maandag 9 mei 2011 14:16 schreef SuperWeber het volgende:
Sportstracker vind ik persoonlijk het lekkerste werken.
Hier een voorbeeld: http://myurl.in/FWrOB
Nope, ik heb een Nokia C7, aan het eind van een training vraagt de telefoon of ik wil uploaden of niet (deze vraag is naar wens aan en uit te zetten), dan doe je dat en ben je klaar. Een alternatief (als je bv. geen internet op je telefoon hebt) is om het te exporteren als gpx file en daarna via bluetooth of de data kabel van je telefoon af te halen en deze GPX file weer te importeren in sportstracker. Dit kun je trouwens doen met een GPX file geexporteerd uit een programma naar keuze.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ziet er goed uit zeg! Met wat voor telefoon is dat? Is het lastig/tijdrovend om gegevens van telefoon naar pc te krijgen?
Ik kijk de hele dag door mijn email (push) en dat werkt dus de hele dag door. Als ik 5 uur op de fiets zit, levert Runkeeper totaal geen problemen op hoor. Batterij kan dat met gemak aan.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij syncht zeker niet non stop je email? Ik hoor hier op kantoor ook mensen zeiken dat hun iphone batterij kapot is omdat hij heel snel leeg is. Maar ja, als je iedere minuut je email laat ophalen door dat ding is dat al snel natuurlijk.
Oh ja, fantastisch die kasseistrokenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:10 schreef snakeman123 het volgende:
Oja 1 kasseistrook gehad, heerlijk was net een massage toen ik eraf kwam.![]()
Zou je niet beter doorsparen voor een nieuw karretje? Wat zijn je plannen?quote:Op maandag 9 mei 2011 09:23 schreef Freddeh het volgende:
Heb gisteravond nog eens even op m'n gemak wat zitten zoeken naar vervangende onderdelen om m'n fietsje toch iets lichter te maken. Of ik er blij van moet worden weet ik niet, maar ik kan wel voor dik ¤700 m'n fiets bijna anderhalve kilo laten afvallen. Maar ja, wat wil je ook met een Brooks zadel erop
Wist het vrijwel direct. De beelden van de beste man op het asfalt zijn bijzonder onprettig. 26 jaar en een kleine op komst.quote:
41 jaar en geen kinderen op komst vind ik net zo tragisch (maar ik snap je punt)quote:
Dan verschillen we van meningquote:Op maandag 9 mei 2011 20:41 schreef joers1 het volgende:
[..]
41 jaar en geen kinderen op komst vind ik net zo tragisch
Ik snap wat je bedoelt met die smilie maar het lijkt me niet de juiste keuzequote:Op maandag 9 mei 2011 21:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Las het vanmiddag al op de FP... Zeer triest nieuws
RIP Weylandt
Je kan deze waarschijnlijk zonder enig gereedschap en handleiding afstellen.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:28 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe stel ik remmen af? Mijn voorrem loopt aan één kant ietsjes aan.
Remmen zijn Tiagra. Heeft iemand een handleiding wat te doen? Of moet ik gewoon wat aan die schroefjes kloten?
Wil niet. Dan veert ie weer terug, scheef..quote:Op maandag 9 mei 2011 22:32 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Je kan deze waarschijnlijk zonder enig gereedschap en handleiding afstellen.![]()
Je kan de remklauw denk ik het best in zijn geheel vastpakken en dan op het draaipunt waar ie aan de vork vastzit draaien tot ie weer symmetrisch zit. snappievous?
Moet je ook niet met de hand doenquote:Op maandag 9 mei 2011 23:19 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wil niet. Dan veert ie weer terug, scheef..
quote:Optie:
eentwee
Pritt (150km)
maruk
Tommeke
Yankee
Ursel
SuperWeber
Gripper
Ik ben er zeker niet, dus ik kan wel uit de optie lijst.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:05 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit het met de meet, komen deze dames ook?
Ik ben bang dat ik ook verstek moet laten gaan i.v.m. het verzorgen van jammerende koters...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:05 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit het met de meet, komen deze dames ook?
[..]
Het is al een wereld van verschil waar je woont. Ik vertrek vanuit centrum Utrecht. Voor een gemiddelde van boven de 30 zal ik constant rond de 40 moeten rijden. Niet te doen dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:42 schreef JohnDDD het volgende:
Gisteren even in Hoofddorp een vriendin gaan bezoeken, vanuit Amsterdam. Grappig die fietsborden, heen was het 18 km, terug 23 (met het volgen van de fietsbordjes).
Overigens begrijp ik niet hoe sommigen hier zulke hoge gemiddelden halen. Ik rijd zo hard mogelijk door rood, probeer zo weinig mogelijk tijd te verliezen in bochten e.d. maar toch komt mijn gemiddelde altijd veel lager uit dan wat ik actief rijd. Gisteren reed ik bijv. constant zo 30/31 km/u, maar stond mijn gemiddelde achteraf op 25 km/u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |