Dan nog is het lekker om een leuk bedragje terug tekrijgen. Ook als je genoeg verdiendquote:
Echt serieus. Ik heb recht op niks. Zit precies op ¤0,-quote:Op maandag 2 mei 2011 21:50 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dan nog is het lekker om een leuk bedragje terug tekrijgen. Ook als je genoeg verdiend
dan pas????quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:35 schreef Animale het volgende:
Meestal ontvang je de teruggave pas in juni of juli.
Vrijdag weer bellenquote:Op woensdag 4 mei 2011 08:10 schreef Bold het volgende:
Ik had vrijdag gebeld en kreeg te horen dat het in behandeling was, verstuurd 6 feruari, vandaag weer gebeld was het nog steeds in behandeling. Duurt behandelingstijd zo lang???
Waarom nou weer triest??? Alsof ik de enige ben in nl die belt! En ik heb trouwens mn redenen daarvoor waarom ik bel net zoals jij die misschien hebt waarom jij NIET belt!quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:34 schreef FortunaHome het volgende:
Bold, wat begrijp je niet aan het feit dat je voor 1 juli bericht krijgt? Echt triest hoor dat bellen...
In behandeling betekent gewoon wel ontvangen en nog niet verwerkt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:10 schreef Bold het volgende:
Ik had vrijdag gebeld en kreeg te horen dat het in behandeling was, verstuurd 6 feruari, vandaag weer gebeld was het nog steeds in behandeling. Duurt behandelingstijd zo lang???
Ok dat is dan duidelijk, thnxquote:Op woensdag 4 mei 2011 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
In behandeling betekent gewoon wel ontvangen en nog niet verwerkt.
Kan dus zo zijn dat ze hem in juni nog steeds 'in behandeling' hebben.
Wat is de dagtekening?quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:33 schreef justmattie het volgende:
Ik heb de blauwe enveloppe net ontvangen![]()
![]()
Helaas moet ik dik ¤ 100,- betalen
Wat is veels te laat???quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:40 schreef fotostarter het volgende:
Heb hem veeeeeels te laat verstuurd.
Vandaag brief met dagtekening 10 mei dat er een mooi bedrag gestort zal worden
lekker dan ik 10 februari al verstuurd en heb nog geen brief ontvangen krijg ik wel deze week als het goed is.quote:
weet iemand dit???quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:11 schreef quintes36 het volgende:
Vreemd, mijn vrouw heeft al bericht met dagtekening 7 mei(die moet betalen).Ik nog geen bericht(krijg geld terug).Toch samen aangifte gedaan als fiscaal partner.Gaat dat niet tegelijker tijd???
Ja,dat klopt,ik vat em al.het kwartje valt plus bricht dat je moet betalen komt altijd eerder.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:41 schreef Caatje1984 het volgende:
[..]
Je hebt toch beiden een apart BSN-nummer?
Ow dat wist ik niet als je moet betalen dat het eerder komt? Maar waarschijnlijk druppelt het nu bij iedereen binnen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:54 schreef quintes36 het volgende:
[..]
Ja,dat klopt,ik vat em al.het kwartje valt plus bricht dat je moet betalen komt altijd eerder.
incorrect, het gaat gewoon ad random. Dus vandaar dat aangiftes die op dezelfde minuut binnen zijn gekomen niet op dezelfde dag bericht hoeven te krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:54 schreef quintes36 het volgende:
[..]
Ja,dat klopt,ik vat em al.het kwartje valt plus bricht dat je moet betalen komt altijd eerder.
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:38 schreef Caatje1984 het volgende:
[..]
Heb je denk ik wel gelukIs het de teruggave van 2010?
Nah,was een beetje sarcastisch bedoeld.Is gewoon een beetje cru dat je eerst bericht krijg dat je moet betalen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
incorrect, het gaat gewoon ad random. Dus vandaar dat aangiftes die op dezelfde minuut binnen zijn gekomen niet op dezelfde dag bericht hoeven te krijgen.
Ik kreeg ook geen ontvangstbevestiging en bij hadden ze hem ook.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:35 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ja
Al moet ik wel zeggen dat er enkele problemen waren.
Digitaal aangeleverd, geen bevestiging, en zag dat ze hem niet ontvangen hadden.
Gebeld, en ze hadden hem wel
Heb ze veel plezier gewenst ermee. En vandaag plots de brief
Laat ik dat nu helemaal vergeten zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:52 schreef franske19 het volgende:
Vorig jaar op 6 mei. Dit jaar nog niets gehad, we zien wel. Deze maand wordt sowieso lekker met vakantiegeld uitkering.
TNT bezorgd nog steeds hier de belastingbrieven.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:48 schreef Caatje1984 het volgende:
[..]
Ik kreeg ook geen ontvangstbevestiging en bij hadden ze hem ook.
Nu gaan ze hopelijk een aanslag verrekenen met de terugaaf (BD een aantal dagen geleden gebeld en die kon me alleen melden dat er een brief met dagtekening 12mei onderweg)
Door wie worden de brieven nou bezorgd? Woensdag is geen Sandd-dag
denk het echt nietquote:Op woensdag 4 mei 2011 22:19 schreef BoGhy het volgende:
Hoorde vandaag dat de teruggaaf op alfabetische volgorde gaat. Misschien is het een idee dat iedereen die het terugkrijgt de eerste letter van zijn achternaam vermeld?
Ik weet wel zeker van niet.. Vorig jaar tegelijk brieven ontvangen op C en Squote:
true, maar ja als een meneer van de Limburger dat tikt dan gelooft iedereen dat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:42 schreef FortunaHome het volgende:
Het gaat dus echt niet op datum van binnenkomstis al vaker gebleken hoor...
Volgens mij was dat een uitspraak van de zegsman van de Belastingdienst...quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
true, maar ja als een meneer van de Limburger dat tikt dan gelooft iedereen dat.
die 5 weken verwijst naar deze tekstquote:onderdag, 05 mei 2011
Belastinggeld vanaf maandag op de rekening
DEN HAAG – Wie vóór 1 april van dit jaar belastingaangifte heeft gedaan en geld terugkrijgt van de fiscus, kan dat bedrag vanaf maandag op zijn rekening verwachten. Dat laat woordvoerder Herman Opmeer van de Belastingdienst weten.
De Belastingdienst begint zaterdag met het versturen van in totaal bijna 7,2 miljoen aanslagen van Nederlanders die voor 1 april belastingaangifte hebben gedaan. Zes wekenlang en zes dagen per week gaan er 200.000 aanslagen per dag de deur uit. „Bij ontvangst van de
brief staat een eventuele teruggaaf vaak direct op de rekening”, aldus de zegsman van de Belastingdienst.
alle teksten tussen aanhalingstekens zijn van de zegsman. En laat die zin nou zonder aanhalingstekens staan....quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:41 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een uitspraak van de zegsman van de Belastingdienst...
Weet je.. who cares. Als het geld maar binnenkomt, of ik het nu als eerste of als laatste krijg.
dat kan tot 4 jaar duren uit mn hoofd gezegd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:14 schreef Tegan het volgende:
Even over definitieve aanslag 2009, wanneer hoor je die te krijgen?
Want ik heb hier een voorlopige aanslag van 2009 gehad op de dag dat het geld werd overgemaakt aan mij. En volgens mij heb ik nooit meer een definitieve gehad van 2009...
De Z van Zesentachtig?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:26 schreef Frummeltje86 het volgende:
Hier vandaag ook voorlopig bericht terug over 2010 met dagtekening 7 mei. We hebben hem eind januari verstuurd, onze achternaam begint met een Z. Valt dus weinig over te zeggen.
Waarom irritatie? De regels zijn toch simpel? Misschien moet je zelf een partij oprichten, een programma schrijven, kiezers vinden en vervolgens je plannen uitvoeren. Of zit je liever lekker lui op je reet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:13 schreef Killjoy het volgende:
Oh dat zou wel mooi zijn, dan is de belastingirritatie voor dit jaar voor mij (en vele anderen) tenminste afgehandeld, op naar volgend jaar.
Of je trekt even snel een conclusie.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom irritatie? De regels zijn toch simpel? Misschien moet je zelf een partij oprichten, een programma schrijven, kiezers vinden en vervolgens je plannen uitvoeren. Of zit je liever lekker lui op je reet?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:44 schreef Killjoy het volgende:
[..]hoe bedoel je dat? Genaaid?
Of je trekt even snel een conclusie.
Ik vind het niet erg om de aangifte te doen, maar als je een foutje maakt ben je meteen genaaid dus zit er (op zijn minst voor mij) wat spanning en irritatie aan vast.
Dan moet je geen foutje maken. Het is toch zot dat als jij een fout maakt, dat je dan vervolgens boos bent op iemand anders?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:44 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Of je trekt even snel een conclusie.
Ik vind het niet erg om de aangifte te doen, maar als je een foutje maakt ben je meteen genaaid dus zit er (op zijn minst voor mij) wat spanning en irritatie aan vast.
En weer met de snelle conclusie, een fout is makkelijk gemaakt, had ik vorig jaar, toen moest ik opeens 1200 euro betalen ipv een paar tientjes terugkrijgen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan moet je geen foutje maken. Het is toch zot dat als jij een fout maakt, dat je dan vervolgens boos bent op iemand anders?
is apart.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:34 schreef Bold het volgende:
Zijn de medewerkers die je aan de lijn krijgt als je belt ook diegene die de aangiftes verwerken of is daar een aparte afdeling voor?
En je controleert de aangifte ook niet nogmaals voordat je die wegstuurt? En ook al had je de aangifte al weg, dan kun je alsnog je fout herstellen en opnieuw insturen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:47 schreef Killjoy het volgende:
[..]
En weer met de snelle conclusie, een fout is makkelijk gemaakt, had ik vorig jaar, toen moest ik opeens 1200 euro betalen ipv een paar tientjes terugkrijgen.
Wie zegt dat ik boos ben op ze?
"spanning en irritatie". Dat klinkt niet of je lachend de vogeltjesdans aan het doen bent.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:47 schreef Killjoy het volgende:
[..]
En weer met de snelle conclusie, een fout is makkelijk gemaakt, had ik vorig jaar, toen moest ik opeens 1200 euro betalen ipv een paar tientjes terugkrijgen.
Wie zegt dat ik boos ben op ze?
Volgens mij maakt dat geen verschil toch?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:42 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb heel de ochtend o.a. blauwe enveloppen voor Sandd bezorgd. Mijn collega heeft er ook één bij mij in de bus gegooid. Wat me opviel is dat m'n ouders de blauwe enveloppe via TNT kregen (ze moesten betalen) en ik via Sandd (ik kreeg terug).
Ik heb de aangifte op 20 februari ingezonden en vandaag de voorlopige aangifte terug gekregen.
Had idd vanochtend voor dat de tnt kwam een brief van de belasting met teruggave, paar minuten later de gewone post met weer een enveloppen waarin het te verrekenen bedrag stond.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:42 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik heb heel de ochtend o.a. blauwe enveloppen voor Sandd bezorgd. Mijn collega heeft er ook één bij mij in de bus gegooid. Wat me opviel is dat m'n ouders de blauwe enveloppe via TNT kregen (ze moesten betalen) en ik via Sandd (ik kreeg terug).
Ik heb de aangifte op 20 februari ingezonden en vandaag de voorlopige aangifte terug gekregen.
Wat is de dagtekening van jullie brieven?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef xericax het volgende:
[..]
Had idd vanochtend voor dat de tnt kwam een brief van de belasting met teruggave, paar minuten later de gewone post met weer een enveloppen waarin het te verrekenen bedrag stond.
1) Aparte afdelingquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:34 schreef Bold het volgende:
Zijn de medewerkers die je aan de lijn krijgt als je belt ook diegene die de aangiftes verwerken of is daar een aparte afdeling voor?
ik zit bij de rabo, helaas nog nix binnen. Dus we wachten lekker af. Nog 2 weken en dan wel vakantie geldquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:10 schreef xericax het volgende:
GrrHeeft iemand binnen die bij de rabo zit? Krijg zin om te shoppen.
smsje als er boven de 100 e gestort wordquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef Cameti het volgende:
Rabobank hier. Voor zover ik weet nog niet binnen. Al heb ik afgelopen 3 dagen nog niet op mijn rekening gekeken
JEEEEE!quote:Op uw rekening eindigend op **** is een bedrag van EUR 2.454,00
met de volgende omschrijving
'GIRO 3445588 BELASTINGDIENST TERUGGAAF NR. ********
bijgeschreven.
Konden ze nog niet zeggen dat er een brief verstuurd zou worden met dagtekening......?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:37 schreef Bold het volgende:
Heb 6 februari digitaal aangifte gedaan, gebeld, is nog steeds in behandeling
Nee en dat vond ik zo vreemd, want t is al een week in behandelingquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:38 schreef Caatje1984 het volgende:
[..]
Konden ze nog niet zeggen dat er een brief verstuurd zou worden met dagtekening......?
Dat heb ik je al uitgelegd volgens mij.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:39 schreef Bold het volgende:
[..]
Nee en dat vond ik zo vreemd, want t is al een week in behandeling
In behandeling betekent niets meer dan 'ontvangen, nog niet verwerkt'quote:
Oh ok thnxquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
In behandeling betekent niets meer dan 'ontvangen, nog niet verwerkt'
Vergeet niet dat er bijkans geen mens meer aan te pas komt he.
Die status kan ook zo maar een maand duren. Al is de BD er dit jaar wel erg vroeg bij. Goede zaak!
Thnx, en dat weet je zeker?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Tegan het volgende:
Oh, die eerste is nu verwerkt, en de tweede nog niet, maar dat gaat nog gebeuren (dat de tweede de eerste overschrijft) en dan krijg je dus waarschijnlijk de rest later nog bijgestort.
Geld nog niet binnen overigens.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:50 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Gisteren de brief ontvangen met dagtekening 7 mei. Aangifte gedaan op 12 februari.
Tot volgend jaar maar weer!
Hoop het niet. hahaquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:56 schreef Tegan het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Of ze moeten die tweede kwijt raken ofzo.
Wanneer heb je het verstuurd?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:45 schreef MaxC het volgende:
Vandaag brief ontvangen en stond er vandaag ook op. Kleine 500 euro
Volgens mij kun je tot 5 jaar terug belasting terug vragen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:29 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik vond het een beetje vreemd. Blijkbaar heb ik mijn aangifte over 2009 verkeerd ingevuld of is hij niet aangekomen op een of andere manier. Ben ook erg laks geweest om dit te controleren.
Nu kreeg ik echter deze week een brief van de belastingdienst om mijn aangifte van 2009 nog in te vullen omdat ik 537 euro terug zou krijgen?
Dat kan toch niet meer? Want voor zover ik weet moest dat vóór 1 april 2010 gedaan hebben en ik heb geen uitstel gekregen. Waarom dan toch nog deze brief? Of kan ik hem wel nog invullen.
Idem hierquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:01 schreef Dipstaart het volgende:
Half februari aangifte gedaan. Vandaag brief gehad (dagtekening 7 mei) en geld binnen
Je bent alleen verplicht belastingaangifte te doen voor april het volgende jaar als je belastingschuldig bent (als je veel geld hebt, als je werkt, of als de belastingdienst je vraagt om aangifte te doen, of nog veel meer redenen). Als je alleen geld terugkrijgt dan ben je niet verplicht aangifte te doen (als je onder de 7k per jaar verdient bv.) en dan kan je tot vijf jaar later nog aangifte doen. Blijkbaar vraagt de Belastingdienst je nu alsnog aangifte te doen van een eerder jaar, dat kunnen ze ook doen. Als je geld van de Belastingdienst krijg van vinden ze het namelijk niet erg als je er niet om vraagt, andersom welquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:29 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik vond het een beetje vreemd. Blijkbaar heb ik mijn aangifte over 2009 verkeerd ingevuld of is hij niet aangekomen op een of andere manier. Ben ook erg laks geweest om dit te controleren.
Nu kreeg ik echter deze week een brief van de belastingdienst om mijn aangifte van 2009 nog in te vullen omdat ik 537 euro terug zou krijgen?
Dat kan toch niet meer? Want voor zover ik weet moest dat vóór 1 april 2010 gedaan hebben en ik heb geen uitstel gekregen. Waarom dan toch nog deze brief? Of kan ik hem wel nog invullen.
Ja ik had hem gecontroleerd en hij gaf een ander bedrag aan op het einde dan dat de belastingdienst berekende, ik heb de fout ook hersteld en het is goed gekomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:11 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
En je controleert de aangifte ook niet nogmaals voordat je die wegstuurt? En ook al had je de aangifte al weg, dan kun je alsnog je fout herstellen en opnieuw insturen.
Sorry hoor, ik vind de conclusie van Tha_Duck helemaal niet te snel getrokken, je bent ZELF verantwoordelijk voor het doen van je aangifte. Wanneer jij in plaats van 100 euro, 1000 euro overboekt naar de bank, gemakkelijk gemaakt foutje, is het dan ook een fout van de bank?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:57 schreef Kirb het volgende:
Al mensen die eind maart aangifte hebben gedaan en het geld al hebben?
Typisch, meestal betalen ze de maandagen toch uit?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:53 schreef YebCar het volgende:
geld en brief beide vandaag binnen,
voor de geintresseerde:
dagtekening 7 mei,
aangifte ergens midden feb verstuurd digitaal
en zit bij de ASN bank
Ook dagtekening 7 mei?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:25 schreef Black-Death het volgende:
Begin januari ingevuld, vandaag brief gehad dat ik 208 euro terug krijgGeld staat erop (Rabo)
Lekkerquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:11 schreef Ciske- het volgende:
Begin februari ingevuld en vandaag binnengekregen (dagtekening 7 mei)
596 eurootjes
Nee, je krijgt een aanslagbiljet, geen rekeningafschriftquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:23 schreef fotostarter het volgende:
Trouwens,
als je nog een openstaande post hebt bij de BD, staat dit dan ook op de brief waarop staat hoeveel je terugkrijgt?
Bij mij niet, maar ik heb geen openstaande posten voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:23 schreef fotostarter het volgende:
Trouwens,
als je nog een openstaande post hebt bij de BD, staat dit dan ook op de brief waarop staat hoeveel je terugkrijgt?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, je krijgt een aanslagbiljet, geen rekeningafschrift
is het ookquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:17 schreef fotostarter het volgende:
[..]
![]()
Leek me een normale vraag, Maar ja, wie ben ik.
Hier ookquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:36 schreef PteV het volgende:
Ook vandaag terug gehad...en toen ik thuis kwam lag de blauwe envelop op de mat =)
quote:
Het word bezorgd door Sandd, dus jullie kunnen de tripjes besparen naar de brievenbus. Sandd bezorg dinsdag, donderdag of aan de lokale sloot.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:28 schreef Nizno het volgende:
eind maart ingezonden en vanmorgen de brief van TNTmeneer ontvangen, vanmiddag mn geld van de ABNmeneren
toch knap dat ik hem kreeg van de heer in de oranje TNTjas die ook de brieven van de bank e.d. bracht.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:12 schreef carboni het volgende:
[..]
Het word bezorgd door Sandd, dus jullie kunnen de tripjes besparen naar de brievenbus. Sandd bezorg dinsdag, donderdag of aan de lokale sloot.
Werkt mevrouw Nizno zélf niet bij de BD????? Ja toch?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:28 schreef Nizno het volgende:
eind maart ingezonden en vanmorgen de brief van TNTmeneer ontvangen, vanmiddag mn geld van de ABNmeneren
Inderdaad, ik denk dat ZOWEL TNT als SANDD de mega hoeveelheid partijenpost hebben toegewezen gekregen door de BD, wellicht hebben deze 2 bezorgdiensten onderling wel een regeling getroffen. Maar doet het er werkelijk toe? Neuh.....quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
toch knap dat ik hem kreeg van de heer in de oranje TNTjas die ook de brieven van de bank e.d. bracht.
Niet meer dusquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:15 schreef WarrenBuffet het volgende:
[..]
Werkte mevrouw Nizno zélf niet bij de BD????? Ja toch?
Hoe dan ook, net als iedere Nederlander die geld terug krijgt ben ik blij voor je!
Misschien op volgorde van BSN nummer?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:15 schreef WarrenBuffet het volgende:
[..]
Werkt mevrouw Nizno zélf niet bij de BD????? Ja toch?
Hoe dan ook, net als iedere Nederlander die geld terug krijgt ben ik blij voor je!
Ik hoop aan de hand van dit topic zelf ook de enige leuke blauwe envelop binnen enkele dagen te mogen ontvangen, of dat nu met Sandddddd of TNTTTTT is, dat maakt me geen fluit uit.
Ps, ik heb 1-3-2011 elektronisch aangifte gedaan, bevestiging ontvangen en mijn conclusie is dat het inderdaad "at random" behandeld wordt, want er zijn al mensen die de aangifte eind maart hebben verstuurd EN al bericht en geld hebben ontvangen.
De afhandeling gaat dus NIET per datum, NIET per achternaam, misschien zit er wel een patroon in, ik weet in elk geval niet wat voor een patroon dat zou kunnen zijn.
Ennieweej, ik hou dit topic dagelijks in de gaten, zoveel vreugde volgen is altijd leuk!
Iedereen veel succes en plezier met je centjes (bij teruggave) en sterkte in geval van betaling.
ik ook, geld 6 mei binnen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:24 schreef djenneke het volgende:
Gisteren brief binnen, dagtekening 7 mei, geld nog nergens te bekennen
Hier worden ze toch echt door de TNT gedaan collega.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:12 schreef carboni het volgende:
[..]
Het word bezorgd door Sandd, dus jullie kunnen de tripjes besparen naar de brievenbus. Sandd bezorg dinsdag, donderdag of aan de lokale sloot.
Zowel TNT als Sandd bezorgen de bekende blauwe enveloppen. Mijn vader kreeg hem via TNT en ik via Sandd. Het is hetzelfde adres, alleen moest hij geld betalen en kreeg ik het terug. Overigens kwamen ze beiden van hetzelfde kantoor (Almeloooooo).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:12 schreef carboni het volgende:
[..]
/offtopicquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:12 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hier worden ze toch echt door de TNT gedaan collega.
Geen stressquote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:47 schreef xaban06 het volgende:
9 maart aangifte gedaan, zowel geen brief als geen geld binnen.
dan komt je zorgtoeslag dus waarschijnlijk de 10e op je rekeningquote:Op zondag 8 mei 2011 12:38 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb ook weer iets hoor. Kijk op de brief, staat er zorgtoeslag 2008.
Inkomsten belasting is niet eens ontvangen hahahah
Inderdaad, Niznoquote:Op zondag 8 mei 2011 12:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan komt je zorgtoeslag dus waarschijnlijk de 10e op je rekening
Kun je nog even netjes genieten van het feit dat er nog meer onderweg is.
Dat idd.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Waarom bellen mensen... Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik heb ergens in maart aangifte gedaan en ik ga er vanuit dat ik ergens in juni wel eens iets ga horen.
Die mensen die bellen houden alleen maar die hardwerkende belasting uitzoek mensjes van hun arbeid afquote:Op zondag 8 mei 2011 16:30 schreef Sjeen het volgende:
Waarom bellen mensen... Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik heb ergens in maart aangifte gedaan en ik ga er vanuit dat ik ergens in juni wel eens iets ga horen.
ik hoop zó dat die vent maar gewoon een willekeurige datum noemde. Dat zou ik in ieder geval doen als ik daar zou werken al die zeikende mensen zouden bellen terwijl je gewoon af zou moeten wachten...quote:Op zondag 8 mei 2011 16:03 schreef Glennpo het volgende:
Van de week ff gebeld, de meneer van de belastingdienst kon me al melden dat ik de brief zal krijgen met dagtekening 20 mei..... heb hem 23 februari digitaal verzonden..
Kan niet wachten op de centjesss$$$$
dagtekening 29 juni noemen is nog leuker natuurlijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik hoop zó dat die vent maar gewoon een willekeurige datum noemde. Dat zou ik in ieder geval doen als ik daar zou werken al die zeikende mensen zouden bellen terwijl je gewoon af zou moeten wachten...
dus je hebt meerdere keren gebeldquote:Op maandag 9 mei 2011 10:29 schreef Bold het volgende:
Gebeld, nog steeds in behandeling, al 2 weken!
Volgens mij blijft ie in behandeling tot 29 juni...quote:Op maandag 9 mei 2011 10:29 schreef Bold het volgende:
was het niet zo dat als je 2 keer binnen een maand belt dat ze je dan naar achteren schuiven in de behandelprocedure?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij blijft ie in behandeling tot 29 juni...
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:29 schreef Bold het volgende:
Haha erg leukquote:Op maandag 9 mei 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
was het niet zo dat als je 2 keer binnen een maand belt dat ze je dan naar achteren schuiven in de behandelprocedure?![]()
Klopt: dat is de 'kindjes die vragen worden overgeslagen'-regeling.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
was het niet zo dat als je 2 keer binnen een maand belt dat ze je dan naar achteren schuiven in de behandelprocedure?![]()
Waarom zo lullig? Heb mn redenen waarom ik belquote:Op maandag 9 mei 2011 10:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Klopt: dat is de 'kindjes die vragen worden overgeslagen'-regeling.
tuurlijk heb je die, lieverd, maar denk je nou écht dat het sneller komt als je blijft bellen?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef Bold het volgende:
[..]
Waarom zo lullig? Heb mn redenen waarom ik bel
Rabobankquote:Op maandag 9 mei 2011 10:42 schreef visje83 het volgende:
wat voor bank hebben jullie? die het al wel ontvangen hebben?
Nee dat niet maar als er wat mis mee is wil ik t gewoon weten dan kan ik mocht dat het geval zijn, de aangifte opnieuw laten bekijken en opnieuw aangifte doen, voordat ik straks voor onaangename verassingen kom te staan, heb in t verleden nare ervaringen gehad met de BD, wil dat niet nog een keer hebbenquote:Op maandag 9 mei 2011 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
tuurlijk heb je die, lieverd, maar denk je nou écht dat het sneller komt als je blijft bellen?!1024
Hier ook ING en brief 6 mei gehad, maar nog altijd niets binnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:45 schreef visje83 het volgende:
nou hier ook ing, maar nog niks.. en wel al de brief..
Je hebt beltegoed teveel?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef Bold het volgende:
[..]
Waarom zo lullig? Heb mn redenen waarom ik bel
0800 nummers zijn gratizzzz.quote:
Weet ik veel, ik bel de belastingdienst nooit... ik vraag jou gewoon wat ik moet wetenquote:
Ghehe, belastingdienst is goeijekoper,... Ik heb geen 0800 nummer.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik bel de belastingdienst nooit... ik vraag jou gewoon wat ik moet weten
eh, die krijg meteen na het verzenden op je scherm en kan je nog printen ook..dus weg argument.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:22 schreef Glennpo het volgende:
Als je je aangifte online heb gedaan en verstuurd is het altijd handig om zo rond mei even een telefoontje te plegen naar de BD... want de BD stuurt geen ontvangst bevestigingen na het ontvangen van een digitale aangifte.
Heb je deze zelf niet ingevuld dan op je aangifte?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:40 schreef Gewoonik het volgende:
Ontvangen. Helaas hebben ze de studiekosten aftrek niet meegenomen terwijl ik daar volgens hun wel recht op heb..... Deze week maar eens even een belletje doen.
En de schoenmaat van de overbuurmanquote:Op maandag 9 mei 2011 12:39 schreef Spiegelei het volgende:
Moeten we misschien ook even de eerste letter van onze achternamen vermelden en de provincie waar we wonen, dat heeft ook vast invloed op de tijd dat je moet wachten op de teruggave!
geen idee, kan het ook niet nameten want we hebben hem afgelopen november onder de groene zoden laten leggen.quote:
Bij mij liggen alle overburen onder de groene zodenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
geen idee, kan het ook niet nameten want we hebben hem afgelopen november onder de groene zoden laten leggen.
Potverdorie mijn geld nog niet... eens denken wie ik kan gaan bellen.... de BD of de Rabobank...quote:
Nee, natuurlijk niet. Eerst de mensen met blauwe ogen (want die kan je makkelijk geloven) en daarna de mensen met bruine ogen.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:58 schreef Sjeen het volgende:
denk je nu echt dat ze eerst gaan selecteren op terug te geven bedrag?
Op zich een goede tip, maar ik heb geen overbuurmanquote:
Jij hebt zeker blauwe ogen?quote:Op maandag 9 mei 2011 13:03 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Eerst de mensen met blauwe ogen (want die kan je makkelijk geloven) en daarna de mensen met bruine ogen.
Ja zou best kunnen toch je weet nooit hoe ze het doen, eerst lees ik dat het gewoon via de computer gaat, maar het lijkt me toch ook dat mensen ze nakijkenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Klopt en kloptquote:Op maandag 9 mei 2011 13:04 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Jij hebt zeker blauwe ogen?
O nee, wacht,... je hebt je aangifte vast nog niet ingediend!
ad-random gaat de eerste verwerking. Een groep mensen in de steekproef. En uiteraard met de definitieve aanslag krijg je wel te horen of je zelf goed had ingevuld of niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:05 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen toch je weet nooit hoe ze het doen, eerst lees ik dat het gewoon via de computer gaat, maar het lijkt me toch ook dat mensen ze nakijken
bel de ing ook even of die onderweg isquote:Op maandag 9 mei 2011 13:03 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Op zich een goede tip, maar ik heb geen overbuurman
Rabobank maar gebeld, die gaven aan dat het geld wel binnen kwam en dat ik alle mensen van Fok! moest zeggen dat ze moeten stoppen met bellen!
quote:
Mijn overbuurmannen zijn juist bomen, maar ik heb het dan ook al binnenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het idee dat het aan het aantal bomen in je straat ligt...
quote:Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef mookie23 het volgende:
Zoals ik hier volg hebben de meeste al een brief en geld ontvangen!
Ik heb nog helemaal niks en heb toch maar een keer de BD opgebeld om te kijken hoe of wat want vorig jaar had ik het op 12 mei..
Nu staat het nog steeds op behandeling en heb hem 20 Januari ingediend...
Die van me vader in Februari en die had dagtekening 7 mei...
Die man van de BD zei al het ligt niet aan wanneer je het het opgestuurd, je krijgt voor 1 juli bericht dus das pech voor heel veel mensen hij kan dus tot een week voor 1 juli in behandeling blijven staan :S dus heb ik ook pech al hoop ik van niet en dat het toch snel iets binnen komt....
Krijgen jullie veel of weinig? in de honderd of in de duizend want daar kan het ook aanliggen lijkt mij eerst kleine bedragen daarna grote bedragen!
Dit!quote:Op maandag 9 mei 2011 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Ja maar een definitieve dat kan 3 jaar duren dus voor dat je die krijgt krijg je toch een een voorlopige???quote:Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Nizno het volgende:
[..]
ad-random gaat de eerste verwerking. Een groep mensen in de steekproef. En uiteraard met de definitieve aanslag krijg je wel te horen of je zelf goed had ingevuld of niet.
hier precies hetzelfde, ingediend 19 feb, brief 7 mei en ook ing.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef meandmy3kids het volgende:
Hier ook dagtekening 7 mei . Ingedient op 19 februari.
En heb de ING maar op dit moment nog niets ontvangen.
Dus ik ben benieuwd , maar wacht het rustig af
Ja joh 1 dagje langer maakt toch niet zo heel veel meer uit dan. Morgen maar weer kijkenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:11 schreef visje83 het volgende:
[..]
hier precies hetzelfde, ingediend 19 feb, brief 7 mei en ook ing.
maar ing hoef je in de middag niet meer op de bank te kijken voor belasting.
ing stort belasting altijd in de ochtend.
dus zal er morgen vroeg wel op staan. had vandaag al wel verwacht, dan maar een dagje langer wachten..
Het irriteert mij dat de ING rente opstrijkt van mijn teveel betaalde belastingcentenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:15 schreef meandmy3kids het volgende:
[..]
Ja joh 1 dagje langer maakt toch niet zo heel veel meer uit dan. Morgen maar weer kijken
Nee. We gaan het wel uitgeven, maar nog niet vandaag. Maar ik vind dat geen reden voor de ING om er maar weer een paar dagen extra rente van te trekken.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:20 schreef pessie het volgende:
Bij mij staat het nog niet op de rekening. Zijn jullie allemaal zo benieuwd wanneer het erop staat omdat je het direct wilt uitgeven? Hier gaat het eerst maar es naar de spaarrekening.
Bij mij precis t zelfde verhaal, al 2 weken in behandelingquote:Op maandag 9 mei 2011 12:57 schreef mookie23 het volgende:
Zoals ik hier volg hebben de meeste al een brief en geld ontvangen!
Ik heb nog helemaal niks en heb toch maar een keer de BD opgebeld om te kijken hoe of wat want vorig jaar had ik het op 12 mei..
Nu staat het nog steeds op behandeling en heb hem 20 Januari ingediend...
Die van me vader in Februari en die had dagtekening 7 mei...
Die man van de BD zei al het ligt niet aan wanneer je het het opgestuurd, je krijgt voor 1 juli bericht dus das pech voor heel veel mensen hij kan dus tot een week voor 1 juli in behandeling blijven staan :S dus heb ik ook pech al hoop ik van niet en dat het toch snel iets binnen komt....
Krijgen jullie veel of weinig? in de honderd of in de duizend want daar kan het ook aanliggen lijkt mij eerst kleine bedragen daarna grote bedragen!
Vorig jaar ook niet gebeld? Ik denk dat ze je belonenquote:Op maandag 9 mei 2011 14:51 schreef ArnosL het volgende:
Ik kreeg 379 terug en ik heb ook niet gebeld. Vorig jaar had ik het in juni.
wat denk je dat ik met de eerste verwerking bedoel? Uiteraard de voorlopige aanslag.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef mookie23 het volgende:
[..]
Ja maar een definitieve dat kan 3 jaar duren dus voor dat je die krijgt krijg je toch een een voorlopige???
Vorig jaar ook niet gebeld.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vorig jaar ook niet gebeld? Ik denk dat ze je belonen
Ik wil het ook graag nu hebben, als je eenmaal de brief heb gehad dan duurt het wachten allemaal te lang. Maar goed je weet wel dat het onderweg is. Vorig jaar kreeg ik meer dan 1600 terug, had de brief begin mei gekregen . Maar omdat ze hier op het belastingkantoor achter liepen kreeg ik het pas eind juni. Ik ga het idd gelijk uitgeven. Werk op basis van een 0 uren contract dus dit is voor mij vakantie geldquote:Op maandag 9 mei 2011 14:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het irriteert mij dat de ING rente opstrijkt van mijn teveel betaalde belastingcenten
Ik wil het NU terughebben.
We snappen die dure termen niet allemaal, hoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat denk je dat ik met de eerste verwerking bedoel? Uiteraard de voorlopige aanslag.
Jij krijgt dus niks terug.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Goh die opmerking over 'nog steeds in behandeling' is al 4x voorbij gekomen en al 4x uitgelegd.
Ik krijg ook een paar nullen terug, nieuwe woning gekocht. Als ik het maar voor 21 juli op mn rekening heb vind ik t goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vandaag inderdaad geld binnen, ABN AMRO.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:03 schreef dotKoen het volgende:
19 februari aangifte inkomstenbelasting 2010 gedaan, zaterdag brief met dagtekening 7 mei ontvangen. Neem aan dat morgen of overmorgen het geld binnenkomt.
Ik ook, de zorgtoeslag over 2008quote:Op maandag 9 mei 2011 21:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
En vandaag inderdaad geld binnen, ABN AMRO.
Ja. Ook Rabobank...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:54 schreef chantal2002 het volgende:
en zijn er meer mensen met dagtekening 7 mei en die het geld ook nog steeds niet hebben ontvangen
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jij krijgt dus niks terug.
Tenminste, een paar nullen is niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een paar duizend mag ik toch wel op mijn spaarrekening schrijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt nu trouwens wel goed uit, WOZ-waarde is veeeel te hoog ingeschat maar wil wel alvast alles netjes betaald hebben alvorens we de gehele bezwaarprocedure starten.. Scheelt mij weer wat stress
//offtopicquote:Op maandag 9 mei 2011 20:19 schreef WarrenBuffet het volgende:
Ik blijf dinsdag t/m zaterdag trouw de groene bus openen in de hoop een blauwe enveloppe erin te vinden, en neen....niet eentje voor de MRB, die gaat per automatische incasso, dus daar krijg ik geen enveloppen van
Morgen is het weer een postdag, dus ik waggel rond 15:00 naar de groene brievenbus in de voortuin....
vorige week ergens, nog geen briefquote:Op maandag 9 mei 2011 20:42 schreef chantal2002 het volgende:
wanneer heb jij het ontvangen en welke dagtekening stond erop en welke bank
Ook ik heb idd niets ontvangen. Ben benieuwd, staat het er anders altijd al zo vroeg op dan ???quote:Op dinsdag 10 mei 2011 06:34 schreef visje83 het volgende:
ing heeft echter nog steeds geen zin om te storten! nog steeds niks binnen...
Ja maar de ochtend is nog niet omquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:22 schreef visje83 het volgende:
ik had idd de brief ook al vrijdag! beetje jammer, want ben vandaag vrij en wilde lekker gaan shoppen
typisch, aangezien je bij iedereen wel kunt aannemen dat het geld vaak ook die datum op de rekening staat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:44 schreef tinoburg het volgende:
brief met datum 7 mei, tot op heden geen geld van de belastingdienst op mijn ing
tja, goede vraag....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef Tegan het volgende:
Ja, of de Overheid liegt. Dan nu de hamvraag, wie is betrouwbaarder, de Belastingdienst of een Nederlandse bank?
ye als ik de meneer aan de belastingtelefoon mag geloven zou mijn brief ook een dagtekening van 20 mei hebben.. dus nog even afwachtenquote:Op maandag 9 mei 2011 12:23 schreef Glennpo het volgende:
Nog meer mensen hier by the way met dagtekening 20 mei?
En vandaag weer niet bijgestort. Ik heb het geld niet nodig, maar wil het wel asap op de rekening hebben staan. Dagtekening 7 meiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:45 schreef chantal2002 het volgende:
rabobank ook niet terwijl ik de brief vrijdag binnen had met dagtekening 7 mei
Dagtekening 7 mei is binnen 5 werkdagen na dagtekening op rekening.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
typisch, aangezien je bij iedereen wel kunt aannemen dat het geld vaak ook die datum op de rekening staat.
u heeft gelijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |