abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 april 2011 @ 14:16:17 #1
163650 Greys
pi_96088915
Arghhhhh, daar rent weer zo'n joekel over je laminaat!

- Wat te doen?
- Wat is het voor spin?
- Is hij gevaarlijk?
- Hoe kan ik eventueel van mijn angst af komen?

Al jouw vragen over spinnen kan je voortaan voorleggen in dit speciale topic, dat in het leven is geroepen naar aanleiding van: Wat voor spin is dit?
Het topic waarin Poeke een joekel van een bijzondere spin moest komen halen met de Dierenambulance waar zij als vrijwilligster werkt.

Wie is Sjef dan?
Sjef is werkzaam bij Dierenpark de Oliemeulen en weet als verzorger in dit park heel erg veel over allerhande spinnen!

In het topic van Poeke plaatste hij onder andere de volgende reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:22 schreef Oliemeulen het volgende:
Hallo,

Er is mij vanuit Fok.nl gevraagd ( dank aan Simone voor het prettige gesprek ;) ) om antwoord te geven op de vraag welke spin gevonden is door de Dierenambulance Eindhoven.

Ik ben overigens Sjef van Overdijk, werkzaam bij Dierenpark De Oliemeulen in Tilburg. Een klein dierenpark wat gespeciliseerd is in reptielen en andere exoten zoals spinnen. Ik heb mezelf de afgelopen 12 jaar verdiept in spinnen en heb ook een aantal reizen gemaakt naar Zuid-Afrika om wetenschappelijk onderzoek te doen naar vogelspinnen.

Vooraf wil ik graag melden dat ik wel begrip heb voor mensen met een spinnenangst. Een heleboel mensen hebben deze angst en ik denk dat een spin op nummer 1 staat bij angsten voor dieren. Ik krijg bij De Oliemeulen namelijk regelmatig mensen op bezoek die graag over hun angst voor spinnen heen willen komen, vooral omdat leven met een angst vervelend is ( je bent er indirekt constant mee bezig ) en veel mensen willen er vanaf komen voor hun kinderen ( als ouder staat het heel vreemd als je op een stoel gaat staan onder het toeziend oog van de kinderen om weg te kruipen voor een klein spinnetje wat door de kamer heen wandelt )
Desondanks wil ik het hier toch even goed praten voor het spinnetje wat dus is gevonden bij een "lounge-set" en alles behalve kwaad in de zin heeft.

De spin die dus is gevonden is een Europesche variant van de Sydney-funnelweb, Macrothele calpeiana. Een spin welke als enige uit de familie Hexathelidae voorkomt in Zuid-spanje ( Andalusia ), Italië en Noord-Afrika.
Deze spinnensoort wordt meestal waargenomen in relatief droge gebieden en leven vaak tussen de wortels van olijfbomen ( welke veel geïmporteerd worden uit Spanje ) en kurkeiken. Ze zijn meestal vrij eenvoudig te vinden omdat ze erg veel spinnenweb maken. Hun schuilplek meestal stevig tussen de boomwortels en dit wordt naar buiten uitgebouwd met flink wat struikeldraden om insecten te kunnen vangen.

Over de giftigheid kan ik ook vrij kort zijn, ze zijn NIET dodelijk. De beet van deze soort geeft meestal een lokale zwelling en is meestal wel pijnlijk. Daarbij moet wel gezegd worden, áls je dan gebeten wordt. De kans is namelijk groter dat je overlijdt aan een wespensteek of aan blikseminslag. De autralische variant ( Atrax robustus ) wordt aangeduid met "potentieel gevaarlijk" wat dus aangeeft dat de spin wel dodelijk kán zijn maar meestal niet is.
De meeste mensen die gebeten worden ( zo'n 80% van de gevallen ) is tijdens de slaap of als men kleding of schoenen aan doet die op de grond hebben gelegen. In deze gevallen worden mensen dus gebeten als de spin bekneld zit. Een spin kan niet gillen, slaan of schoppen. Het enige wat de spin wel kan uit verdediging is bijten en daar wordt het spinnetje dan op afgerekend terwijl dit niet echt terecht is, het diertje kan nou eenmaal niet anders.

We kunnen dus concluderen dat de kans dat mensen gebeten worden in Nederland erg klein is. Het diertje komt vandaag naar De Oliemeulen toe en zal in de tentoonstelling geplaatst worden en uiteraard ( zoals elk dier ) een goed leven gegund worden aangezien het diertje er zelf niet voor gekozen heeft om naar Nederland te komen. Hier kan het diertje van meer nut zijn als bij mensen die ze onder een tuinset onwenselijk vinden...

Met vriendelijk groet,

Sjef van Overdijk
Dierenpark De Oliemeulen
Tilburg
Wees welkom Sjef in jouw eigen Spinnen met Sjef topic! *O*

De Boliviaanse zwerfspin (foto: Sjef van Overdijk)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 28-04-2011 14:25:44 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 28 april 2011 @ 14:17:40 #2
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_96088976
Sjef _O_
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_96089067
Hej Sjef! _O_

We gaan los: Dat verhaal over dat mensen een n aantal spinnen opeten per jaar, hoe echt is dat nou?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_96089135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:19 schreef skunkasaur het volgende:
Hej Sjef! _O_

We gaan los: Dat verhaal over dat mensen een n aantal spinnen opeten per jaar, hoe echt is dat nou?
Lijkt me een reuze fabel.

Vraag 2. Als je spinnen opzuigt. Dan zijn ze toch wel gelijk dood en blijven ze niet leven toch?
Ik vind ze echt vreselijk en zuig ze dus op. 1800watt en laat hem altijd even een paar seconden door zuigen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 28 april 2011 @ 14:23:00 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089181
Sjef,

Ik las ooit eens dat huisspinnen echte huisspinnen zijn en waarschijnlijk niet overleven als je ze naar buiten doet. Ze wonen onder je huis en komen af en toe boven water. Het is dan ook beter om ze te laten lopen of snel dood te maken ipv naar buiten te gooien.

Is het waar?

Dat huisspinnen altijd met zijn tweeën zijn klopt toch ook niet? Ik las ook hierover :') dat je meestal het mannetje ziet die op zoek naar is naar een vrouwtje. Daardoor lijkt het alsof ze altijd met zijn tweeën zijn.

Of weet je alleen dingen over vogelspinnen enzo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96089189
Hi en Vraagje; is het waar of een mythe dat spinnen vaak met 2 zijn?
(dat is mij vroeger eens verteld over de huisspin die in mijn slaapkamer gevonden was. Logischerwijs heb ik enkele dagen er niet meer durven slapen toen O-) )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 april 2011 @ 14:23:58 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089226
quote:
Hej Sjef! _O_

Dat is een hoax. Dat er altijd een spin op drie meter afstand is is ook geen feit, want er is geen manier om dit te onderzoeken. Als je in het gras zit heb je natuurlijk wel een grote kans dat er spinnen naast je zitten.
pi_96089299
Leven er giftige spinnen in Nederland?
pi_96089349
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:26 schreef iBenny het volgende:
Ja
-weg-
  donderdag 28 april 2011 @ 14:28:05 #10
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96089366
Veel blauw hier gelijk in het topic :)

Oww en welkom Sjef, cool dat je dit wilt doen :)

Ik ben zelf 2x een (naar mijn idee) Wolfsspin tegen gekomen in mijn slaapkamer. Zouden deze nou kunnen bijten? (Niet giftig neem ik aan, maar zou je het wel voelen als hij/zij het zou doen?)
Domo Arigato!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:29:00 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:28 schreef Black_Ninja het volgende:

Wij zijn ook maar gewone mensen die spinnen interessant kunnen vinden, net zoals jullie.
pi_96089440
Sjef gaat het heul druk krijgen komende dagen.
Dat had ie vast niet verwacht vanochtend. :+
  donderdag 28 april 2011 @ 14:30:55 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089469
Een aantal jaar geleden was er een nieuwsartikel waarin gesteld werd dat de zwarte weduwe al een paar keer gespot is in Nederland en zich hier misschien zou gaan vestigen. Moet ik al bang zijn of is dit geenszins aan de orde?
pi_96089553
quote:
5s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:30 schreef Harajuku. het volgende:
Een aantal jaar geleden was er een nieuwsartikel waarin gesteld werd dat de zwarte weduwe al een paar keer gespot is in Nederland en zich hier misschien zou gaan vestigen. Moet ik al bang zijn of is dit geenszins aan de orde?
Uitheemse giftige spinnen rukken op

Ze kunnen nog vliegen ook! :o
-weg-
  donderdag 28 april 2011 @ 14:34:46 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:33 schreef Auti het volgende:

[..]

Uitheemse giftige spinnen rukken op

Ze kunnen nog vliegen ook! :o
Blimey! De redback ook? :'( Die wil ik al helemaal niet.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:35:08 #16
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96089601
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wij zijn ook maar gewone mensen die spinnen interessant kunnen vinden, net zoals jullie.
En ik maar denken dat jullie allemaal met zo'n rood gele S op jullie borst lopen 99.gif :6
Domo Arigato!
pi_96089633
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:35 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

En ik maar denken dat jullie allemaal met zo'n rood gele S op jullie borst lopen [ afbeelding ] :6
Nee dat doen alleen de A's , de mods lopen in catwoman en robin pakjes rond :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 april 2011 @ 14:36:37 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:35 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

En ik maar denken dat jullie allemaal met zo'n rood gele S op jullie borst lopen [ afbeelding ] :6
Zo gauw de avond valt.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:36:50 #19
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_96089667
quote:
Vrijwel alle spinnen zijn giftig. Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op spinnen die schadelijk/dodelijk zijn voor mensen?
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 28 april 2011 @ 14:37:28 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_96089687
quote:
Wat is sowieso de kans dat spinnen die "emigreren" en niet opgevangen worden overleven in Nederland? Het lijkt me dat ze een zomer wel overleven, maar ik kan me voorstellen dat de meeste uitheemse soorten een winter niet overleven.
pi_96089697
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Blimey! De redback ook? :'( Die wil ik al helemaal niet.
Het zal lang niet voor elke spinsoort gelden, maar dit las ik in het artikel;
quote:
Uit elke cocon komen tussen de 100 en 400 jonge spinnetjes", aldus Gertreuer. Het verspreiden van de jongen gaat vrij eenvoudig. Zoals ook bij bepaalde andere soorten verplaatsen de jongen zich door zich op dunne spinragdraden (herfstdraden) met de wind mee te laten voeren. Op die manier kunnen de jongen tot 250 kilometer afleggen.
Wiieeeeeee!! _O-
-weg-
  donderdag 28 april 2011 @ 14:38:23 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089713
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat is sowieso de kans dat spinnen die "emigreren" en niet opgevangen worden overleven in Nederland? Het lijkt me dat ze een zomer wel overleven, maar ik kan me voorstellen dat de meeste uitheemse soorten een winter niet overleven.
Nou, als je die link van net leest
Wij hebben getest of die spinnen zich in ons klimaat kunnen voortplanten. En dat lukt. We kregen in een niet verwarmd terrarium van één bevruchte zwarte weduwe maar liefst veertien cocons. Uit elke cocon komen tussen de 100 en 400 jonge spinnetjes", aldus Gertreuer.
:'(
  donderdag 28 april 2011 @ 14:38:45 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089729
Lol, GMTA :')
pi_96089732
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat er altijd een spin op drie meter afstand is is ook geen feit, want er is geen manier om dit te onderzoeken. Als je in het gras zit heb je natuurlijk wel een grote kans dat er spinnen naast je zitten.
Dat was meer de uitkomst van het (geschatte) aantal spinnen op de wereld, gedeeld door de oppervlakte.. Waarbij je op Mount Everest wat lager in de schattingen zit dan in een struik naast een slootje...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 april 2011 @ 14:39:04 #25
163650 Greys
pi_96089739
Sjef komt hier steeds wanneer het hem uitkomt tussen zin werkzaamheden door even een aantal van jullie vragen beantwoorden!
Heb hem de link van het topic gestuurd, komt helemaal goed! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2011 @ 14:39:26 #26
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96089748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:36 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Pics (van jou :9 ) or it didn't happen.

Sjef, leuk dat je hier uitleg komt geven. Als we een Fok!-dag in de Oliemeulen gaan houden wil ik er bij zijn, en Poeke-spin in het echt zien :P
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96089760
quote:

Ik ben zelf 2x een (naar mijn idee) Wolfsspin tegen gekomen in mijn slaapkamer. Zouden deze nou kunnen bijten? (Niet giftig neem ik aan, maar zou je het wel voelen als hij/zij het zou doen?)
Dit dus. Ik heb ook regelmatig een wolfsspin in huis (aldus internet) , je kent ze wel, die zwarte die geen web bouwen en verrot snel zijn. Als ik er een op de muur zie en ik wil hem vangen moet ik opletten dat hij zich niet laat vallen.

Indien ik er een heb gevangen, duurt het nooit lang voordat ik er nog één zie. Ik heb uiteraard gehoord en gelezen dat ze vaak met zijn tweeen zijn maar dat zag ik iemand in het vorige topic ontkennen.

Wat kan ik er tegen doen om ze buiten te houden?? Ik denk dat het door mijn grote coniferenheg komt dat ik ze zo vaak zie. Ook woon ik nog in relatieve nieuwbouw, de huizen zijn acht jaar oud. Kan dit ermee te maken hebben??
  donderdag 28 april 2011 @ 14:40:56 #28
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96089786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:36 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Vertel daar eens wat meer over :9
Domo Arigato!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:42:27 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96089842
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb ook regelmatig een wolfsspin in huis (aldus internet) , je kent ze wel, die zwarte die geen web bouwen en verrot snel zijn. Als ik er een op de muur zie en ik wil hem vangen moet ik opletten dat hij zich niet laat vallen.

Indien ik er een heb gevangen, duurt het nooit lang voordat ik er nog één zie. Ik heb uiteraard gehoord en gelezen dat ze vaak met zijn tweeen zijn maar dat zag ik iemand in het vorige topic ontkennen.

Wat kan ik er tegen doen om ze buiten te houden?? Ik denk dat het door mijn grote coniferenheg komt dat ik ze zo vaak zie. Ook woon ik nog in relatieve nieuwbouw, de huizen zijn acht jaar oud. Kan dit ermee te maken hebben??
Naah, dat zijn toch huisspinnen? Wolfspinnen zijn toch bruiner/grijzer en hebben vaak dikkere poten?
  donderdag 28 april 2011 @ 14:43:08 #30
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96089861
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hmmm, wacht even, ik heb het over zoiets als dit:

Dit was een soort verkleinde vogelspin...
Domo Arigato!
pi_96089884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:36 schreef padlarf het volgende:

[..]

Vrijwel alle spinnen zijn giftig. Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op spinnen die schadelijk/dodelijk zijn voor mensen?
Dat bedoel ik idd, sorry :D
  donderdag 28 april 2011 @ 14:44:30 #32
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_96089910
Zullen we zo veel mogelijk ontopic blijven? Dan hoeft Sjef zich niet door een hoop SC te worstelen. :)
pi_96089935
quote:
5s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Naah, dat zijn toch huisspinnen? Wolfspinnen zijn toch bruiner en hebben dikkere poten?
Chips je hebt gelijk. Het zijn altijd van deze:

http://www.european-arachnology.org/esy08/nederlandse.shtml

En ze maken idd in de hoeken van mijn deurposten van die holletjes met gaatjes erin waar ze dan uitkomen :)
pi_96090339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Lijkt me een reuze fabel.

Mij ook, ik bedoel waarom zou een spin in je mond willen kruipen? Vochtig, klam, warm en het tocht. Toch niet echt een plek waar een spin bij denkt Jippie, lekker!
pi_96090436
quote:
Alle spinnen zijn giftig. Het gros kan echter met zijn giftanden niet door onze huid heen dringen. Er zijn slechts enkele soorten op aarde die voor mensen dodelijk kunnen zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:12:06 #36
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_96098081
Ey Sjefke, even een vraagje van mij uit dat andere topic,

quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:38 schreef Tism het volgende:
Hebben wij eigenlijk wel tegengif hier in Nederland, voor het geval dat iemand gebeten wordt door een exoot, en even uitgaande van een "worst case scenario", kan dat dan binnen 15-20 minuten overal in het land optijd geleverd worden?.. :{
.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 28 april 2011 @ 18:15:03 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96098189
quote:
Alle spinnen bijten en zijn giftig. Alleen de meesten beten voel je amper. Meen ik.
Resistance is futile.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:18:17 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96098301
quote:
Bang waarvoor? :P Deze spinnen zul je steeds vaker tegenkomen, het Nederlandse klimaat is perfect namelijk.

quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb zwarte weduwes gezien in mijn tuin en in Michigan wordt het nog véél kouder in de winter dan in NL. -30C of kouder is geen uitzondering. Trek je conclusie. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:16:37 #39
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96100747
quote:
Hej Sjef! _O_

inderdaad, we gaan los... ik had wel vragen verwacht maar dit :@

Anyhoe, het eten van spinnen is inderdaad zoals de meeste van jullie wel vermoeden een broodje aap verhaal. Waarschijnlijk het leven in geroepen door mensen die andere mensen de stuipen op het lijf willen jagen.

Tijdens de slaap hebben we vaak een mond ademhaling, wat dus inhoudt dat er luchtbeweging is. Spinnen zijn erg gevoelig voor trillingen en vinden onze ademhaling dus niet prettig ( wat overigens niets met de geur uit onze mondjes te maken heeft :) ). Dit resulteerd dus in spinnen die mogelijk bij onze mond in de buurt zijn tijdens de slaap, eerder weg zullen rennen van iets waar ze van schrikken dan dat ze je mond inlopen en dat je ze door zou slikken. Totale onzin dus. Als je een spin dus wel wil jagen ( dit is vrij eenvoudig te testen ) kun je beter eventjes blazen dan dat je gelijk het telefoonboek pakt. Dit scheelt gelijk een hoop muggenbultjes in de nacht omdat zie die dan nog wél kunnen vangen, van onder het telefoonboek is dat voor een spin namelijk erg lastig ^O^
Het vreemdste dierenpark van Nederland!
www.oliemeulen.nl
pi_96100852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Anyhoe, het eten van spinnen is inderdaad zoals de meeste van jullie wel vermoeden een broodje aap verhaal. Waarschijnlijk het leven in geroepen door mensen die andere mensen de stuipen op het lijf willen jagen.

Tijdens de slaap hebben we vaak een mond ademhaling, wat dus inhoudt dat er luchtbeweging is. Spinnen zijn erg gevoelig voor trillingen en vinden onze ademhaling dus niet prettig ( wat overigens niets met de geur uit onze mondjes te maken heeft :) ). Dit resulteerd dus in spinnen die mogelijk bij onze mond in de buurt zijn tijdens de slaap, eerder weg zullen rennen van iets waar ze van schrikken dan dat ze je mond inlopen en dat je ze door zou slikken. Totale onzin dus. Als je een spin dus wel wil jagen ( dit is vrij eenvoudig te testen ) kun je beter eventjes blazen dan dat je gelijk het telefoonboek pakt. Dit scheelt gelijk een hoop muggenbultjes in de nacht omdat zie die dan nog wél kunnen vangen, van onder het telefoonboek is dat voor een spin namelijk erg lastig ^O^
Een aanwinst,.... buiten zijn kennis ook nog grappig ^O^
  donderdag 28 april 2011 @ 19:28:18 #41
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96101321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]
Vraag 2. Als je spinnen opzuigt. Dan zijn ze toch wel gelijk dood en blijven ze niet leven toch?
Ik vind ze echt vreselijk en zuig ze dus op. 1800watt en laat hem altijd even een paar seconden door zuigen.
Over het algemeen overleven de meeste spinnen die we wegzuigen met de stofzuiger het NIET.
De meeste die op zuigen zijn langpootspinnen ( Pholcus phalangioides ) en die kunnen deze druk niet aan.
Die grotere die door de huiskamer rennen ( Tegenaria atrica ) zouden de rit door de stofzuigerslang nog wel eens kunnen overleven maar ik acht die kans vrij klein.
Tijdens mijn werk wordt deze vraag regelmatig gesteld en blijkbaar maken de meeste mensen zich toch wel druk over wat er nou precies gebeurd. Persoonlijk vind ik dit toch wel vreemd, daar de meeste mensen die zo'n spinnetje wegzuigen dit alleen doen als ze de spin hebben gevonden. Als de spin dan weg is mag hij/zij niet terug komen in huis? terwijl diezelfde spin waarschijnlijk al zijn hele leven in huis zít?! beetje vreemd. Je hebt er geen last van en in de herfst zien we ze wat vaker door de huiskamer rennen, dit zijn dan mannetjes die op zoek zijn naar dames zodat ze hun nageslacht veilig kunnen stellen ( dat neemt niemand ze kwalijk hoop ik? ). Die mannetjes zijn bezig met hun laatste paar weken van hun leven en gaan daarna ook dood...

bang zijn voor een spinnen invasie omdat de mannetjes een vrouwtje hebben gevonden hoeft ook niet. Als de eitjes uitkomen is het voorjaar en lopen die lieve schattige babytjes toch naar buiten, aangezien daar meer insecten zijn dan binnenshuis...
www.oliemeulen.nl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 april 2011 @ 19:30:38 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96101433
Zeer informatief topic. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:31:12 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_96101460
Oja, over trillingen gesproken. Het is, of mag bekend zijn dat je een spin met een stemvork uit zijn nest of eventueel holletje kan krijgen. Ook met stemgeluid lukt dat trouwens. Mijn vrouw kwam daar afgelopen jaar achter toen ze schrok van een spin in de tuin en een "OE" geluid maakte . :D

Die spin schrok geloof ik harder dan zij deed. :') En na wat testen met het "OE" geluid op spinnen. (jaja, je had ons moeten zien :') ) Schrikken ze zich de pest elke keer. Na een keer of 5 wordt het wel minder trouwens.

Hoe komt het eigenlijk dat ze zo gevoelig zijn voor trilling?
  donderdag 28 april 2011 @ 19:32:12 #44
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_96101505
Spinnen O+

Asiel voor de Poeke spin O+

Sjef O+
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:37:29 #45
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96101793
quote:
5s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:23 schreef Harajuku. het volgende:
Ik las ooit eens dat huisspinnen echte huisspinnen zijn en waarschijnlijk niet overleven als je ze naar buiten doet. Ze wonen onder je huis en komen af en toe boven water. Het is dan ook beter om ze te laten lopen of snel dood te maken ipv naar buiten te gooien.

Is het waar?

Dat huisspinnen altijd met zijn tweeën zijn klopt toch ook niet? Ik las ook hierover :') dat je meestal het mannetje ziet die op zoek naar is naar een vrouwtje. Daardoor lijkt het alsof ze altijd met zijn tweeën zijn.

Of weet je alleen dingen over vogelspinnen enzo
Het is de bedoeling dat ik van alles wat weet in mijn beroep ( ook apen, roofvogels, papegaaien, reptielen etc... ) dus ik doe mijn best ;)

Of spinnen het overleven buiten als je ze buiten zet... ik denk van wel.
Ze zoeken namelijk zo snel mogelijk een plekje op waar ze veilig en verwarmd zitten, doen ze dit niet dan worden ze meestal wel opgegeten door een mereltje ofzo.

Ik heb er niks op tegen dat mensen spinnen buiten zetten, het is immers je eigen huis en ongenodigde gasten worden buiten gezet. toch?

En dat ze altijd met 2 zijn is ook onzin, in elk huis zitten meer dan 100 spinnen! :p
No kidding, ze zitten er wel maar je ziet, ruikt of hoort ze niet! ( ideale dieren toch ;) )
En ja, natuurlijk kun je je er druk over maken, maar je kan er ook mee leven. Dat doen we immers al miljoenen jaren. ^O^
www.oliemeulen.nl
pi_96101978
:D :P :o ^O^ Ik vind Sjef een baas! :Y _O_

Wat goed zeg, hoe dit topic zo tot stand is gekomen! ^O^
-weg-
pi_96101981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:37 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat ik van alles wat weet in mijn beroep ( ook apen, roofvogels, papegaaien, reptielen etc... ) dus ik doe mijn best ;)

Of spinnen het overleven buiten als je ze buiten zet... ik denk van wel.
Ze zoeken namelijk zo snel mogelijk een plekje op waar ze veilig en verwarmd zitten, doen ze dit niet dan worden ze meestal wel opgegeten door een mereltje ofzo.

Ik heb er niks op tegen dat mensen spinnen buiten zetten, het is immers je eigen huis en ongenodigde gasten worden buiten gezet. toch?

En dat ze altijd met 2 zijn is ook onzin, in elk huis zitten meer dan 100 spinnen! :p
No kidding, ze zitten er wel maar je ziet, ruikt of hoort ze niet! ( ideale dieren toch ;) )
En ja, natuurlijk kun je je er druk over maken, maar je kan er ook mee leven. Dat doen we immers al miljoenen jaren. ^O^
Hoeveel van die (grote dikke) zwarte huisspinnen zitten er gemiddeld dan in een huis?

en papegaaien _O_
pi_96102014
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Snakey het volgende:

Dat zal wel komen omdat ze met trilling ook hun web beheren?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 28 april 2011 @ 19:47:45 #49
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96102451
quote:
Alle 430 Nederlandse spinnensoorten zijn giftig.
Spinnengif bestaat namelijk uit enzymen die werken voor de spijsvertering ( spinnen hebben een uitwendige spijsvertering, gif zorgt ervoor dat een insect "oplost" van binnen en deze "insectensoep" wordt via de zuigmaag weer opgenomen ) en zonder dit gif kan een spin dus niet eten en dus ook niet leven. Er zijn maar een paar spinnen die ook daadwerkelijk door onze huid heen komen maar die zijn zeldzaam en ook al zouden ze in elke hoek van het huis zitten, het gif van onze Nederlandse spinnen is nooit sterk genoeg om ons te doden en als dat wel zo zou zijn moeten ze ook nog eens gaan bijten en die kans wordt steeds kleiner naarmate je er factoren bij gaat halen "met de kans op" & "maar wat dan als"...

Hooiwagens ( Opiliones ) zijn trouwens spinachtigen en geen spinnen. Hooiwagens hebben dan ook geen gifklieren maar vermalen met kleine monddelen hun voedsel. deze diertjes eten zelfs plantaardig materiaal en schimmeltjes...
www.oliemeulen.nl
  donderdag 28 april 2011 @ 19:53:29 #50
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96102833
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Snakey het volgende:
Oja, over trillingen gesproken. Het is, of mag bekend zijn dat je een spin met een stemvork uit zijn nest of eventueel holletje kan krijgen. Ook met stemgeluid lukt dat trouwens. Mijn vrouw kwam daar afgelopen jaar achter toen ze schrok van een spin in de tuin en een "OE" geluid maakte . :D

Die spin schrok geloof ik harder dan zij deed. :') En na wat testen met het "OE" geluid op spinnen. (jaja, je had ons moeten zien :') ) Schrikken ze zich de pest elke keer. Na een keer of 5 wordt het wel minder trouwens.
hihi, ik zie jullie al staan! LMAO

quote:
Alle spinnen hebben haren. Alhoewel, we zien dit als haren maar feitelijk gezien zijn dit "uitstulpingen van hun uitwendig skelet". Een haar heeft namelijk een haarzakje enzo en spinnen hebben geen huid zoals die van ons.
Doordat dit uitstulpingen zijn kunnen er ook zenuwuiteinden in zitten welke gevoelig zijn voor trillingen en dus kan een spin "voelen" met die haren. ( overigens ook drinken, ruiken, proeven, geluid maken en nog veel meer! ) en die luchtbeweging beschouwen de spinnen als vervelend en ze lopen dus altijd weg van je ;)
www.oliemeulen.nl
  donderdag 28 april 2011 @ 19:55:41 #51
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96102952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:28 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Over het algemeen overleven de meeste spinnen die we wegzuigen met de stofzuiger het NIET.
De meeste die op zuigen zijn langpootspinnen ( Pholcus phalangioides ) en die kunnen deze druk niet aan.
Die grotere die door de huiskamer rennen ( Tegenaria atrica ) zouden de rit door de stofzuigerslang nog wel eens kunnen overleven maar ik acht die kans vrij klein.
Tijdens mijn werk wordt deze vraag regelmatig gesteld en blijkbaar maken de meeste mensen zich toch wel druk over wat er nou precies gebeurd. Persoonlijk vind ik dit toch wel vreemd, daar de meeste mensen die zo'n spinnetje wegzuigen dit alleen doen als ze de spin hebben gevonden. Als de spin dan weg is mag hij/zij niet terug komen in huis? terwijl diezelfde spin waarschijnlijk al zijn hele leven in huis zít?! beetje vreemd. Je hebt er geen last van en in de herfst zien we ze wat vaker door de huiskamer rennen, dit zijn dan mannetjes die op zoek zijn naar dames zodat ze hun nageslacht veilig kunnen stellen ( dat neemt niemand ze kwalijk hoop ik? ). Die mannetjes zijn bezig met hun laatste paar weken van hun leven en gaan daarna ook dood...

bang zijn voor een spinnen invasie omdat de mannetjes een vrouwtje hebben gevonden hoeft ook niet. Als de eitjes uitkomen is het voorjaar en lopen die lieve schattige babytjes toch naar buiten, aangezien daar meer insecten zijn dan binnenshuis...
Ik heb nog nooit het lijkje van een huisspin gevonden, terwijl er wel af- en toe een huisspin opduikt. Kom ik niet op de juiste plaatsen of worden deze bijvoorbeeld opgegeten door het vrouwtje/nageslacht?

En welke spinnen zie je dan vaak 's avonds rennen? Ik kom namelijk verschillende soorten tegen o.a. Grijze huisspin, Gewone huisspin, Grote huisspin en Veldtrechterspin etc. Bestaat er toevallig een makkelijke website om de verschillende soorten te determineren?

Alvast bedankt! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
:D :P :o ^O^ Ik vind Sjef een baas! :Y _O_

Wat goed zeg, hoe dit topic zo tot stand is gekomen! ^O^
Helemaal mee eens! _O_

Een Interessant topic dit. :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 28 april 2011 @ 19:59:03 #52
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96103212
quote:

Dank allen overigens voor het warme welkom _O_

ik doe er nog 1tje dan :P

De wolfsspinnen in huis zijn eigenlijk "grote huisspinnen" ( Tegenaria sp. ) en zouden misschien wel door je huid heen kunnen komen. Je kan dit natuurlijk testen door het te forceren maar mij niet gezien. ( vind ik zielig voor het beestje :) ) maar er is niets om je zorgen over te maken... they won't hurt you ;)
www.oliemeulen.nl
  donderdag 28 april 2011 @ 20:02:07 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_96103431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:53 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

hihi, ik zie jullie al staan! LMAO
M´n vrouw noemt zichzelf sindsdien de ¨spider wisperer¨. :D
[..]

quote:
Alle spinnen hebben haren. Alhoewel, we zien dit als haren maar feitelijk gezien zijn dit "uitstulpingen van hun uitwendig skelet". Een haar heeft namelijk een haarzakje enzo en spinnen hebben geen huid zoals die van ons.
Doordat dit uitstulpingen zijn kunnen er ook zenuwuiteinden in zitten welke gevoelig zijn voor trillingen en dus kan een spin "voelen" met die haren. ( overigens ook drinken, ruiken, proeven, geluid maken en nog veel meer! ) en die luchtbeweging beschouwen de spinnen als vervelend en ze lopen dus altijd weg van je ;)
Ah okee. Nooit aan gedacht dat hetzo zou werken. :)
pi_96103547
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:59 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

De wolfsspinnen in huis zijn eigenlijk "grote huisspinnen" ( Tegenaria sp. ) en zouden misschien wel door je huid heen kunnen komen. Je kan dit natuurlijk testen door het te forceren maar mij niet gezien. ( vind ik zielig voor het beestje :) ) maar er is niets om je zorgen over te maken... they won't hurt you ;)
Ik ga het ook niet proberen, wellicht dat ik ze nu laat lopen als ik er een zie....mits niet te dicht bij mijn bed :)
  donderdag 28 april 2011 @ 20:07:51 #55
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96103827
quote:
En welke spinnen zie je dan vaak 's avonds rennen? Ik kom namelijk verschillende soorten tegen o.a. Grijze huisspin, Gewone huisspin, Grote huisspin en Veldtrechterspin etc. Bestaat er toevallig een makkelijke website om de verschillende soorten te determineren?
En nou echt dan... werkt dit forum voor iedereen zo verslavend? :P

Dat zijn inderdaad de huisspinnen die je ziet rennen.

En leuke en zeker informatieve site is de volgende;

http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/spidhomeNL.htm

Mijn favoriete Nederlandse spin staat er ook op: Dolomedes plantarius ;)
www.oliemeulen.nl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 april 2011 @ 20:11:19 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96104046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:07 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Ja, het werkt echt verslavend. :') :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_96104084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja, het werkt echt verslavend. :') :D
_O- he's FOK!ed :D
-weg-
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 20:12:47 #58
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96104124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:11 schreef Auti het volgende:

[..]

_O- he's FOK!ed :D
:D Ja net als de rest van ons :P hahaha
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 28 april 2011 @ 20:13:06 #59
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96104150
quote:

[..]

Bedankt! _O_

Het werkt inderdaad verslavend. Je moet oppassen, want anders kom je straks niet meer aan het verzorgen van de beesten toe. :P
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 28 april 2011 @ 20:28:04 #60
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96105059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:59 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Grote _O_ naar jou natuurlijk!

Bedankt voor het beantwoorden van mijn (en de andere) vragen. Ik ga het niet testen :P Vind het prima zo maar het was wel iets wat ik me al af vroeg.

Ik laat hier in huis eigenlijk altijd alle spinnetjes zitten en inderdaad heb zelden tot nooit muggen hier. :)
Domo Arigato!
pi_96105527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:28 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ik laat hier in huis eigenlijk altijd alle spinnetjes zitten en inderdaad heb zelden tot nooit muggen hier. :)
Daarentegen zijn spinnen in huis hier vogel(spin)vrij en gaan er hele stammen de stofzuiger in als ik de kans zie, maar ook hier geen muggen...

Beesten met meer dan 4 poten zijn bij mij dood als ik de kans krijg, zal wel een oerinstict zijn ;)
C. Sagan
pi_96105559
Leuk topic! Hoop geleerd al _O_
Zit wel met de kriebels overal en ik blijf maar in mijn haar voelen :')

Oe oe, edit: wat eten langpootspinnen eigenlijk? Ik zie ze echt nooit iets te pakken hebben maar ik zie zo'n kreng wel degelijk groeien in de loop van een paar weken van ach-laat-maar-zitten-grootte naar jeuzus-ik-moet-kokhalzen-als-ik-um-tegen-de-binnenkant-van-de-stofzuigerslang-voel-tikken-grootte.

En ja, verstandelijk besef ik heus dat het nuttige ongevaarlijke geleedpotigen zijn maar ik moet echt janken en kotsen tegelijk van die dingen terwijl ik zo'n huisspin lachend oppak en naar buiten breng.

[ Bericht 46% gewijzigd door Mwanatabu op 28-04-2011 20:46:49 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_96106124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Leuk topic! Hoop geleerd al _O_
Zit wel met de kriebels overal en ik blijf maar in mijn haar voelen :')
Sjef...wat weet je over hoofdluis??
pi_96106310
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Sjef...wat weet je over hoofdluis??
Whehehe da hek heus nie :o
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 28 april 2011 @ 20:59:27 #65
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96107041
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:38 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou, als je die link van net leest
Wij hebben getest of die spinnen zich in ons klimaat kunnen voortplanten. En dat lukt. We kregen in een niet verwarmd terrarium van één bevruchte zwarte weduwe maar liefst veertien cocons. Uit elke cocon komen tussen de 100 en 400 jonge spinnetjes", aldus Gertreuer.
:'(
En waar komen die spinnen terecht? Inderdaad, meestal in de bek van een koolmeesje ;)

En die zwarte weduwe's ( waar de roodrug ook gewoon onder valt ) zijn kei rustig. Bij De Oliemeulen hebben we eind vorig jaar nog een zwarte weduwe opgevangen uit Mexico en ik leef nog steeds :P

Er wordt in de krantenartikels ook altijd gesproken over "gifspinnen", beetje jammer, aangezien ze allemaal gif hebben inderdaad zoals Padlarf al zei. beetje jammer. we gaan toch ook geen "Gifkeukenkastje" zeggen terwijl er in de meeste keuken wel degelijk giftige stoffen in staan...
www.oliemeulen.nl
pi_96109059
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Whehehe da hek heus nie :o
dat komt door die 100 spinnen in je huis (zie eerdere post van sjef) :P
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 april 2011 @ 21:40:04 #67
163650 Greys
pi_96109959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:02 schreef Snakey het volgende:
M´n vrouw noemt zichzelf sindsdien de ¨spider wisperer¨. :D
_O- _O-
quote:

[..]

You are one of us now *O* ;)

Fijn dat je nu al de moeite hebt genomen om veel vragen te beantwoorden!
Ben heel blij dat je die fabel over het spinnen-eten-in-je-slaap even de wereld uit hebt geholpen.
Persoonlijk werd ik iets minder blij van de opmerking dat er in elk huis minstens 100 spinnen leven, ik was nog in de ontkenningsfase (mijn hele leven al eigenlijk :+ ).

Welkom, nogmaals!
Ik hoop dat je ons binnenkort af en toe nog eens iets wilt leren over spinnen!
Je hebt mij vanmiddag ook aan de telefoon gehad, overigens. Aangenaam ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 28-04-2011 21:46:10 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96110950
Oh wat grappig ik heb ooit jaren terug nog eens een vogelspin in de Oliemeulen op mijn handen gehad :D
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_96116756
Sjef ^O^ _O_ :*
#geen
pi_96117493
Wat een fantastisch topic! Welkom Sjef ^O^
  One tough cookie donderdag 28 april 2011 @ 23:24:31 #71
169210 liesje1979
pi_96117524
Welkom Sjef, wat leuk dat je vragen wilt beantwoorden.
Helaas heb ik net het topic over die spin van Poek gelezen en ik heb de swifferstok maar weer binnen handbereik gezet, en hij stond pas net weer een paar dagen in de kast.

Vorige week zag ik dus een huisspin rennen, met hart in mijn keel geprobeert hem te pletten. (sorry, dit soort verhalen zullen voor jou geen feestje zijn. :@ ) maar hij ontsnapte, en daar was ik niet heel blij mee. De avond daarna dus de swifferstok binnen handbereik en de volgende dag weer. Toen zag ik hem opeens weer rennen, en had mijn aanval meer succes. Trillend op mijn benen moest die swifferstok onmiddelijk de kamer uit, nadat ik met angstzweet er even onder had gekeken. Ik zag dat hij dood was maar wilde hem geen minuut langer in huis hebben. :')
Ik was wel even verbaasd want in mijn herinnering was hij groter en dacht dat ik hem in mijn hoofd in 2 dagen tijd een paar centimeter extra had gegeven. Loop ik dus de gang in en stap bijna op het exemplaar uit mijn herinnering. Ieh! Gelukkig had ik de swiffer nog in de hand en volgende hem hetzelfde lot als zijn vriendje. Nogmaals sorry.
Maar nu is dus mijn vraag, heb ik nu een stel vermoord of 2 mannetjes op zoek naar vrouwvlees, en hoe groot is de kans dat ik mevrouw ook nog in levende lijfe tegekom. En is die nog enger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96121418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:16 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

:D Dank!
Sjef: _O_
  vrijdag 29 april 2011 @ 06:07:38 #73
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_96124142
Tof topic! :)
Sjef, geweldig dat je alle vragen beantwoord, echt tof.

Mijn vraag: Eten ze echt muggen? Want als ik een mug in mijn kamer heb, dan zit die er drie dagen later nog ook al heb ik wat hooiwagens in webben in de hoeken zitten (en rennen er vast wat huisspinnen rond). Ik maak uit principe niets dood dus die muggen zitten er soms best lang tot ik ze naar buiten doe.

Ik vraag me ook af HOE een huisspin een mug vangt. Want ik zie ze niet zomaar een aanloop nemen en zich op een klein mugje storten. :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 29 april 2011 @ 06:09:02 #74
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_96124145
Edit: arg verkeerde knopje. :|W
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 29 april 2011 @ 08:12:56 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96124875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 06:07 schreef Xaryna het volgende:

Mijn vraag: Eten ze echt muggen? Want als ik een mug in mijn kamer heb, dan zit die er drie dagen later nog ook al heb ik wat hooiwagens in webben in de hoeken zitten (en rennen er vast wat huisspinnen rond). Ik maak uit principe niets dood dus die muggen zitten er soms best lang tot ik ze naar buiten doe.

Ik vraag me ook af HOE een huisspin een mug vangt. Want ik zie ze niet zomaar een aanloop nemen en zich op een klein mugje storten. :')
:D _O-
pi_96125406
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 06:07 schreef Xaryna het volgende:

Ja precies! Ik zie ze echt nóóit iets te pakken hebben :?
En een aanloop _O-
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:38:53 #77
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96163337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Oe oe, edit: wat eten langpootspinnen eigenlijk? Ik zie ze echt nooit iets te pakken hebben maar ik zie zo'n kreng wel degelijk groeien in de loop van een paar weken van ach-laat-maar-zitten-grootte naar jeuzus-ik-moet-kokhalzen-als-ik-um-tegen-de-binnenkant-van-de-stofzuigerslang-voel-tikken-grootte.
Nou, die eten eigenlijk alles wel. Heb vanmiddag bij de Oliemeulen even de moeite genomen om deze foto te maken:

Hier is dus zo'n langpootspin ( of trilspin ) een grote huisspin aan het verorberen :)

Echt vet... ;)
www.oliemeulen.nl
pi_96169893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:38 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Nou, die eten eigenlijk alles wel. Heb vanmiddag bij de Oliemeulen even de moeite genomen om deze foto te maken:

[ afbeelding ]

Hier is dus zo'n langpootspin ( of trilspin ) een grote huisspin aan het verorberen :)

Echt vet... ;)
Oh shit, ik laat die huisspinnen altijd loslopen in de hoop dat ze die langpoten opvreten, maar die winnen daar dus van :o

Tevens bedankt voor je joekel van een foto, ik was nog niet goed wakker }:|
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:44:17 #79
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_96169976
Ik vind het altijd bijzonder interessant om webspinnen te observeren. Nu goed, ik weet dat ze een prooi vangen, met web omwikkelen en er dan enzymen inspuiten om de prooi later leeg te slurpen. Hoelang leeft zo'n prooi nog?

En ik heb een mama met een heleboel kleine spinnetjes in een web gezien. Waarom eet mama die niet op? Ze leek niet echt een moederinstinct te hebben namelijk want twee dagen later had ze het web verlaten terwijl de ieniemienies nog met zn allen bij elkaar zaten. Een paar dagen later zat er wel weer een spin in het web (ik weet niet of het dezelfde was) en die liet de kleintjes ook met rust.
Chocoladetaartjes.
pi_96171458
Oh help waarom heb ik dit topic en dat van Poeke gelezen :X

Er is gezegd dat er op elk gegeven moment een heleboel spinnen in je huis zitten..

Zitten ze bij mij dan allemaal in de muren? Want ik heb in een jaar tijd maar één spin hier in huis gezien (en maar goed ook! :@ ), terwijl ik in mijn vorige huizen in één jaar tijd wel op z'n minst twintig keer de longen uit m'n lijf geschreeuwd heb na het ontdekken van zo'n beestje.
pi_96172397
Ik heb ooit eens twee van die zwarte huisspinnen in 1 glas gedaan.... s'avonds toen ik uit mijn werk kwam lag er nog 1 in, niets aan het handje, de ander lag in heel veel stukjes......vaag.
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:38:08 #82
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96174051
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:24 schreef liesje1979 het volgende:
Welkom Sjef, wat leuk dat je vragen wilt beantwoorden.
Graag gedaan ;)
quote:
Nogmaals sorry.
No hard feelings, ik werk al 12 jaar met mensen die bang zijn en zet me al net zo lang in om deze diertjes in een minder slecht daglicht te stellen. It's a difficult and sometimes dirty job but someone's got to do it... toch?

quote:
Maar nu is dus mijn vraag, heb ik nu een stel vermoord of 2 mannetjes op zoek naar vrouwvlees, en hoe groot is de kans dat ik mevrouw ook nog in levende lijfe tegekom. En is die nog enger.
Enger zal ze niet zijn, spinnen zijn niet eng. Ze worden eng gevonden, maar dat is een mening. Gelukkig zijn er erg veel meningen in ons land ( anders zou dit forum een stuk minder goed draaien denk ik :D ) en worden die over het algemeen ook wel van elkaar geaccepteerd ;)

Wat je exact vermoord hebt weet ik niet. Zowel mannen als vrouwen zijn in dit jaargetijde actief. De kans dat je er nog één tegen komt is dus aanwezig. Mocht dat zo zijn, denk terug aan poeke en denk dan maar zo... "deze valt nog best wel mee" :)
www.oliemeulen.nl
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 mei 2011 @ 01:11:46 #83
163650 Greys
pi_96195439
Even een crosspost uit Poeke haar topic, ook leuk voor hier om te weten! :)

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 00:28 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Yep, ik heb op een zeker moment ( en schrik niet want ik ken mensen die meer dan het 3dubbele aan spinnen hebben gehad ) ongeveer 500 vogelspinnen als huisdier. Dat was zelfs nog bij mijn ouders thuis ( de schatten, ik ben ze nog steeds dankbaar dat het allemaal kon :) ) en het grootste gedeelte waren allemaal dieren bestemd voor de wetenschap. Bij mijn reizen naar Zuid-Afrika waar we onderzoek hebben gedaan naar spinnen door het her-ontdekken van soorten die al 150 jaar niet meer bestudeerd waren . We hebben ze gevonden en meer. In 4 maanden ( 4 x 1 maand in mijn geval ) hebben we 7 nieuwe soorten ontdekt. 1 daarvan draagt ook mijn naam en heet nu Harpactirella overdijki. Wel stiekem een soort van kroon op het werk...

Op dit moment hebben mijn vriendin en ik ( ja mensen, mijn vriendin vind spinnen ook erg leuk :D ) ongeveer 60 spinnen. We vinden het allebei erg intressante dieren en vergt meer inzicht dan dieren waar al boeken van zijn vol geschreven. Daarnaast zijn ze natuurlijk ook gewoon erg mooi.... Vinden wij :P
Een eigen spin op naam! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 1 mei 2011 @ 01:15:04 #84
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96195531
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 01:11 schreef Greys het volgende:
Even een crosspost uit Poeke haar topic, ook leuk voor hier om te weten! :)

[..]

Een eigen spin op naam! _O_
Dat is echt geniaal! _O_
[i]Thanks. [/i]
pi_96195668

Als het goed is zou dit de Sjefspin moeten zijn _O_
pi_96196130
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 01:19 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

:o Die kerel helemaal een levenswerk er van maken, zwaar pro en namen in het Latijn etc.
En dan kom jij met de "Sjefspin" :D Ik vind het nog een mooie naam ook! :o

Wel een eer zeg, en wat een passie! Ik kan er van genieten, schitterend topic dit! _O_
-weg-
pi_96198493
Mooi beestje, die Sjefspin, maar dan wel achter glas of in een land héél ver bij mij vandaan :Y
  zondag 1 mei 2011 @ 11:56:24 #88
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96201222
Sjefspin is nu de officiële Nederlandse naam van de Harpactirella overdijki? _O-

Ik had laatst een springspin (volgens mij een Marpissa muscosa) in huis, ik ging hier van dichtbij naar kijken en het leek alsof de spin terugkeek en mijn bewegingen volgde, ze hebben immers een relatief goed zicht om te jagen. Op een gegeven moment sprong de spin tegen mijn neus aan.

Ik vraag me af of dit toeval was of de spin mij daadwerkelijk probeerde aan te vallen? Wat probeerde deze spin te doen?
This isn't even my final form.
pi_96201379
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:56 schreef Levolution het volgende:
Sjefspin is nu de officiële Nederlandse naam van de Harpactirella overdijki? _O-

Ik had laatst een springspin (volgens mij een Marpissa muscosa) in huis, ik ging hier van dichtbij naar kijken en het leek alsof de spin terugkeek en mijn bewegingen volgde, ze hebben immers een relatief goed zicht om te jagen. Op een gegeven moment sprong de spin tegen mijn neus aan.

Ik vraag me af of dit toeval was of de spin mij daadwerkelijk probeerde aan te vallen? Wat probeerde deze spin te doen?
Had je deze post niet beter in een spoiler kunnen zetten voor de spinfobische mensen die toch de drang hebben hier te kijken? :+

Wat leuk dat je een 'eigen' spin hebt Sjef! _O_ Heb je ook een naamgenot in huis?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 2 mei 2011 @ 01:23:17 #90
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96233978
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 01:19 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]

Tjah, dat zou wel kunnen. Het is nog een relatief klein diertje dus is het lastig te zeggen. Op zich wel erg jammerdat er dieren in gevangenschap zijn ( buiten de dieren die we met papieren hebben ) omdat dat betekend dat er dus dieren gesmokkeld zijn vanuit Zuid-Afrika, zonder papieren dus. Het Zuid-Afrikaanse ministerie van landbouw is erg zuinig op de bescherming van de vogelspinnen. Toch jammer dat er mensen zijn die er voor kiezen om uit winstbejag deze regels aan hun laars te lappen.... Op de site van Rick West ( www.birdspiders.com ) staat een foto van mij wat er zeker eentje is.
www.oliemeulen.nl
pi_96234103
Sjefspin

-weg-
  maandag 2 mei 2011 @ 20:34:46 #92
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96266748
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 01:30 schreef Auti het volgende:
Sjefspin

[ afbeelding ]
dat is m inderdaad. Dit is ook een eigen foto dus is het in ieder geval zeker goed!
met dank aan auti ;)
www.oliemeulen.nl
pi_96287587
Beste Sjef,

Allereerst _O_ en ^O^ voor dit topic. Hier nog zo'n angsthaas, gelukkig heb ik 2 katten die niets leuker vinden dan achter bewegende dingen aan te gaan dus ook spinnen. Dus echt veel last heb ik niet van spinnen.

Maar ik heb dus ook angst voor spinnen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een kleintje (max 1cm ofzo) nog wel durf te pakken, maar voor de grotere pak ik toch mijn deodorantbus en aansteker (sorry gordijnen ;( ) Wat ik me dus afvroeg is wat is nu de beste manier om van deze angst af te komen? Moet ik daarvoor persé een keer een vogelspin over mijn arm laten lopen (als iemand mijn handje wil vasthouden zou ik het eventueel willen overwegen :') ) of zijn er ook andere manieren?

Het debiele is, ik weet ook dat die spinnen in huis er niet zitten om mij te doden, en dat ze banger zijn voor mij dan andersom, maar het is iedere keer weer zo schrikken als je zo'n dikke zwarte ziet zitten, ik ga echt kapot dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kper_Norci op 03-05-2011 12:04:00 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:57:26 #94
343756 kimmeke1983
een hart voor dieren !!
pi_96289196
De mens in het algemeen is aangeleerd bang te zijn van spinnen ,
Men print dat er in vanals we klein zijn , moeder die staat te gillen op de tafel , griezelboeken ,
enge films en spinnen zijn nooit een mooi iets in een verhaal ...
Een vlinder die voorbij vliegt is ook snel maar word omschreven als lief en mooi ...
De mensen zouden deze dieren anders moeten bekijken en dan zouden ze zien dat dit bijzonder
speciale dieren zijn ...
Mijn man heeft een bijzondere collectie ( een 700 tal ) en bestudeerd ze ook echt , spinnen zijn geen troeteldieren maar kijkdieren ....
Dieren waar men veel van kan leren !! Ik heb al veel met de mond open staan kijken hoor hoe zorgzaam ze zijn .. echt speciaal !!
Ik ben alvast blij dat mijn kinderen niet deze schrikangst meekrijgen in hun jonge jaren ..
Ik zeg niet dat ik niet schrik als er plots een huisspin voorbij wandelt maar ga dan toch even van nader bekijken en ze vangen in een potje en buiten zetten .

mensen met angst voor spinnen komen vaak voor , ook in onze vriendenkring !!
we hadden zelfs een vriend die nog maar een spin moest zien flauw viel , hier bij ons heeft hij totaal ander beeld gekregen van spinnen , ga eens in de tuin en bekijk een spin eens van nader , je zal versteld staan wat het diertje precies allemaal doet ....
leer er anders naar kijken en je zal het prachtdieren vinden !!
kim en de diertjes
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:32:37 #95
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_96290403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:57 schreef kimmeke1983 het volgende:
De mens in het algemeen is aangeleerd bang te zijn van spinnen ,
Ik ben het deels met je eens. Ik denk dat er bij de mens een natuurlijke angst voor spinnen aanwezig is (in bepaalde gebieden is het een evolutionair voordeel om niet zomaar iedere spin aan te raken etc.), en dat die wordt getriggerd of verergerd door de voorbeelden die jij noemde.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:03:22 #96
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96313378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:32 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens. Ik denk dat er bij de mens een natuurlijke angst voor spinnen aanwezig is (in bepaalde gebieden is het een evolutionair voordeel om niet zomaar iedere spin aan te raken etc.), en dat die wordt getriggerd of verergerd door de voorbeelden die jij noemde.
ik ben het er ook deels mee eens. Ik zie bij ons in het dierenpark vaak ook ouders die niet bang zijn of slechte ervaringen hebben en toch kinderen hebben die dat wel hebben. Ik denk dat de manier om er vanaf te komen ook kan verschillen per persoon. Om voor zo'n spinnencursus je voor te bereiden raad ik aan een boekje over spinnen te lezen ( doorzetten, dan lukt dat wel :P ) om zodoende niet met je mond vol tanden te staan bij degene die de cursus geeft. Onbekend maakt immers onbemind. Ik denk persoonlijk ook dat dat de voornaamste reden is. Als kind leer je immers wel hoe je moet oversteken bij een drukke weg en niet hoe je met een spin om moet gaan en dus vinden we dat eng. Je kan het vergelijken met een kind uit een indianenstam in zuid-amerika, die leren wel hoe je spinnen moet vangen en eten maar niet hoe je over zou moeten steken. Moet je voor de gein is zo'n kind langs een drukke weg zetten, dat kind heeft nog nooit een auto gezien! Gekkenwerk?! Denk het wel.... Verkeersslachtoffers genoeg dacht ik zo, kunnen we over spinnen niet zeggen. Ik zeg; go spiders :P
www.oliemeulen.nl
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:17:22 #97
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_96346160
Jeetje Sjef wat reuze interessant allemaal en hulde dat je hier de tijd voor neemt _O_
Ik ben er zo 1 die bang is voor alles wat kruipt en vliegt. Heb het niet van mijn ouders gekregen, waren allebei nooit bang, maar ik schijn het al van kleins af aan te hebben!
Een gewoon klein inimini spinnetje zal ik rustig laten zitten maar het moet niet in mijn buurt komen!
Ook een vlinder heeft met een close-up de kop van een monster hoor :P ieeeehhhhh!
En het gekke is dat ik juist de vogelspinnen geweldige dieren vind. Die zou ik graag eens op mijn hand willen of heeeeel dichtbij willen bekijken :D

Je hoort nog wel eens in de media dat er zo'n Poeke dus gevonden is, maar die beesten kunnen toch niet in dit klimaat overleven als ze niet gevonden worden????

(en inmiddels kriebelt alles bij mij ook, en die foto die je plaatste; ik schrok me een versuffing _O- )
pi_96364426
Tvp :P
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:55:27 #99
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96457326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:17 schreef tass het volgende:
Jeetje Sjef wat reuze interessant allemaal en hulde dat je hier de tijd voor neemt _O_
thanx, ik doe het graag hoor ;) Ik ben ( zoals jullie waarschijnlijk wel merken ) erg pro-spin. Niet alleen omdat ze erg mooi en nuttig zijn, maar ook omdat ze nog meer mensenlevens gaan redden dan dat ze nu al doen. Ze zijn namelijk op dit moment erg veel onderzoek aan het doen om medicijnen te kunnen maken van spinnengif. het gif van spinnen wordt door ze gebruikt om prooien te verteren doordat deze weefsels kunnen "oplossen". Het is samengesteld met enzymen en als men er in slaagt deze op de juiste manier te filteren en toe te passen in de medische wereld dan zouden er in de toekomst misschien wel mensen kunnen genezen van ziektes zoals kanker zonder dat er vervelende bijwerkingen zijn die we nu wel kennen bij chemo's...

quote:
En het gekke is dat ik juist de vogelspinnen geweldige dieren vind. Die zou ik graag eens op mijn hand willen of heeeeel dichtbij willen bekijken :D
Die mogelijkheid heb ik ( en alle bezoekers van de Oliemeulen ) elke dag en ze blijven echt even fascinerend ;)

quote:
Je hoort nog wel eens in de media dat er zo'n Poeke dus gevonden is, maar die beesten kunnen toch niet in dit klimaat overleven als ze niet gevonden worden????
Nope, die kans is errug klein. Niet alleen de lage temperatuur is belangrijk, daar kunnen spinnen nog wel tegen. De combinatie met de hoge luchtvochtigheid in ons noordzee klimaatje is funest voor tropische spinnen. Maar zelfs als ze dat doen dan kun je alleen maar blij zijn toch, ze halen in nederland ook van die tijgermuggen binnen via lucky bamboo's die ziektes verwekken, heb ik liever spinnen, heb je minder last van dan van muggen.... :P
www.oliemeulen.nl
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 22:58:20 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96457462
Hoe gaat het met Poeke nu? Is ze alweer bijgekomen van haar avontuur?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:21:09 #101
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_96480708
Zo Sjef, waarom doen katten dat?

(hee het IS een spinnen vraag!)
pi_96480962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:21 schreef Beardy het volgende:
Zo Sjef, waarom doen katten dat?

(hee het IS een spinnen vraag!)
:')
Enne, Sjef, hoe krijg ik nou een mooie draad uit zo'n pluk wol?
Zo, is die ook meteen gemaakt. En nu is de link ook gelegd waarom zo'n diertje nu eigenlijk een spin heet, het spint namelijk draad. Nooit bij nagedacht. Stom he?
  zondag 8 mei 2011 @ 03:07:55 #103
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96496074
Is er wel een manier om je angst voor spinnen te overwinnen? Ik heb in mijn tuin ( soms ook in huis) enorme hoeveelheden kruisspinnen. Dat boeit me niet. Ik heb echter ook in mijn huis weleens zo'n huisspin, zelfs in mijn vorige huis had ik wolfspinnen, van die bruinige met haren.

Waarom reageer ik zo op zo'n soort spin? Als ik zo'n dier zie, dan verstijf ik en kan niets anders doen dan het doodmaken. Meestal gaat'ie de stofzuiger in, dan gaat er later nog een plastic zakje over de zuigermond, uit voorzorg. Waarom reageer ik zo hysterisch als ik zo'n dier zie? Ik zag laatst een rat bij de flat lopen toen ik de hond uit liet. Een wilde, bruine rat. Die veroorzaakt heel wat meer ellende dan een spin, maar toch kan ik er niet warm of koud van worden.

Ik voel me schuldig als ik zo'n grote spin in de stofzuiger heb gedaan. Maar dat is altijd achteraf. Op het moment dat ik hem zie, kan ik niet meer helder nadenken en doe wat ik moet doen (vernietigen). Ik weet dat er in mijn schuur ook zo'n grote zwarte spin zit. Hoe oud kunnen ze worden? Ik zag hem nl in het najaar, is er nu nog risico dat hij leeft? Of overleven ze een winter niet?
  zondag 8 mei 2011 @ 03:22:22 #104
259414 AlchemistOfSorrows
Uh-huh, goodbye!
pi_96496205
Leuk dat je dit doet Sjef.
Wat ik me afvroeg, ik ben op zich niet bang voor spinnen, behalve als het echt gigantische spinnen als de Zwarte Weduwe betreft.
Stel dat ik een spin van zulk formaat in mijn huis zou tegenkomen, wat kan ik dan het beste doen?
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  zondag 8 mei 2011 @ 03:32:44 #105
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96496304
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:22 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Leuk dat je dit doet Sjef.
Wat ik me afvroeg, ik ben op zich niet bang voor spinnen, behalve als het echt gigantische spinnen als de Zwarte Weduwe betreft.
Stel dat ik een spin van zulk formaat in mijn huis zou tegenkomen, wat kan ik dan het beste doen?
Een zwarte weduwe is niet groot. Ze is klein en dus nauwelijks zichtbaar voor ons. Zo'n spin zou ik dus ook niet opmerken, omdast ze klein is en zich verbergt. Een zwarte weduwe is erg giftig en daardoor gevaarlijk voor mensen. Ze is echter maar amper 2 cm groot (haar lijf). De huisspinnen die hier soms rondlopen zijn wel 5 tot 8 cm groot (lijf).
  One tough cookie zondag 8 mei 2011 @ 03:42:58 #106
169210 liesje1979
pi_96496369
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:32 schreef childintime het volgende:

[..]

Een zwarte weduwe is niet groot. Ze is klein en dus nauwelijks zichtbaar voor ons. Zo'n spin zou ik dus ook niet opmerken, omdast ze klein is en zich verbergt. Een zwarte weduwe is erg giftig en daardoor gevaarlijk voor mensen. Ze is echter maar amper 2 cm groot (haar lijf). De huisspinnen die hier soms rondlopen zijn wel 5 tot 8 cm groot (lijf).
Bedoel je geen milimeter? Want anders moeten het wel reuze huisspinnen zijn die jij daar hebt, :o
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin
  zondag 8 mei 2011 @ 03:48:18 #107
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96496394
quote:
11s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Bedoel je geen milimeter? Want anders moeten het wel reuze huisspinnen zijn die jij daar hebt, :o
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin
Nee, echt cm. Ze waren ook enorm. Op een dag pakte ik een theedoek om de vaat af te drogen. Voel ik een heel zacht gekriebel op mijn arm. Ik kijk wat het was en was het zo'n spin :o Ik schudde mijn arm en toen viel'ie op de grond (ik hoorde echt "pok") ik heb hem toen geplet onder de honden drinkbak omdat ik verder niets bij de hand had. Je hoorde echt het knerpen van zijn huid en botjes :r
  One tough cookie zondag 8 mei 2011 @ 03:53:10 #108
169210 liesje1979
pi_96496416
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:48 schreef childintime het volgende:

[..]

Nee, echt cm. Ze waren ook enorm. Op een dag pakte ik een theedoek om de vaat af te drogen. Voel ik een heel zacht gekriebel op mijn arm. Ik kijk wat het was en was het zo'n spin :o Ik schudde mijn arm en toen viel'ie op de grond (ik hoorde echt "pok") ik heb hem toen geplet onder de honden drinkbak omdat ik verder niets bij de hand had. Je hoorde echt het knerpen van zijn huid en botjes :r
Ik vind ze ook enorm maar 8 cm is ongeveer het formaat van een aansteker he? Formaat vogelspin zeg maar. Die ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. Maar Sjef kan ons daar ongetwijfeld opheldering over geven.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 12:52:16 #109
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96501662
Misschien bedoel je de Grote Huisspin ( Tegenaria parietina ) , maar zelfs die heeft een lijf van niet groter dan 2 cm. Met poten meegerekend wordt het een ander verhaal.

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96502023
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:52 schreef Barbaaf het volgende:
Misschien bedoel je de Grote Huisspin ( Tegenaria parietina ) , maar zelfs die heeft een lijf van niet groter dan 2 cm. Met poten meegerekend wordt het een ander verhaal.

[ afbeelding ]
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 9 mei 2011 @ 02:22:09 #111
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96534117
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:52 schreef Barbaaf het volgende:

[ afbeelding ]
Nee, die bij mij waren groter (het lijf). Ik ga eens even op mijn USB stick zoeken, daar moeten foto's van dat beest op staan. Echt een dik lijf, met haren; ik had een structuur muurtje buiten het toilet. Op een dag zat ik daar en hoorde het beest lopen over de muur :o

Als ze dood zijn blijft er echter weining van over. Het overgrote deel van hun lijf bestaat uit vocht.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:19:23 #112
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96568561
Kijk eens wat ik net tegenkwam. :D

Volgens mij is het een gewone huisspin (Tegenaria atrica). Leest Sjef nog mee?

[i]Thanks. [/i]
  maandag 9 mei 2011 @ 21:37:31 #113
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96569956
Wat een schoonheid. Op de muur lijken ze gigantisch, maar wat zijn ze klein als je ze eenmaal vangt. Arme beestjes, ze duiken helemaal ineen dan.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:41:22 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_96570253
Wij noemden die altijd rioolspin (omdat ze altijd uit de gootsteen leken te komen? :?) maar dat is dus een huisspin.

Ik blijf het eng vinden, veel enger dan kruisspinnen of zo. Geen idee waarom :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 mei 2011 @ 21:44:33 #115
163650 Greys
pi_96570473
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:41 schreef wonderer het volgende:
Wij noemden die altijd rioolspin (omdat ze altijd uit de gootsteen leken te komen? :?) maar dat is dus een huisspin.

Bij mij is het verschil dat kruisspinnen niet door je woonkamer rennen of ineens in je gootsteen zitten als je de afwas wilt doen. Kruisspinnen zijn ook engig, maar die blijven braaf in hun web hangen, deze zouden zomaar over je tenen kunnen rennen :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 9 mei 2011 @ 21:47:34 #116
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96570691
quote:

Deze joekels zijn groter, zitten in je huis en rennen als een gek. :P
[i]Thanks. [/i]
  One tough cookie maandag 9 mei 2011 @ 21:49:06 #117
169210 liesje1979
pi_96570822
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Bij mij is het verschil dat kruisspinnen niet door je woonkamer rennen of ineens in je gootsteen zitten als je de afwas wilt doen. Kruisspinnen zijn ook engig, maar die blijven braaf in hun web hangen, deze zouden zomaar over je tenen kunnen rennen :X
Dat dus. Vroeger was ik dus heel nerg bang voor spinnen en op een avond had mijn vader mij weer eens gered en het beestje door de gootsteen gespoeld. Sta ik even later nog nasnikkend een glaasje water te pakken bij de kraan. Raad eens wat eruit de gootsteen gekropen kwam? Eerst 1 pootje, toen 2 etc. Ik zat in de gordijnen. :')
  maandag 9 mei 2011 @ 21:55:02 #118
71919 wonderer
pi_96571221
Nou ja, da's ook wel logisch. Maar toch.

Overigens heb ik er hier heel wat minder last van, da's wel fijn :') Geen idee wat voor spinnen hier native zijn, maar ze komen zelden in huis.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_96571724
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat dus. Vroeger was ik dus heel nerg bang voor spinnen en op een avond had mijn vader mij weer eens gered en het beestje door de gootsteen gespoeld. Sta ik even later nog nasnikkend een glaasje water te pakken bij de kraan. Raad eens wat eruit de gootsteen gekropen kwam? Eerst 1 pootje, toen 2 etc. Ik zat in de gordijnen. :')
_O-
  maandag 9 mei 2011 @ 22:21:15 #120
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_96573194
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Mijn zusje is dus 15 en nog steeds zo, maar het hoeft echt maar een spin zo groot als een watervlo te zijn en ze rent al weg! Ik word er gek van! Hoe krijg ik haar er vanaf, dit wordt echt te erg :')
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
  One tough cookie maandag 9 mei 2011 @ 22:46:13 #121
169210 liesje1979
pi_96575103
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:21 schreef Kaasrol het volgende:

[..]

Mijn zusje is dus 15 en nog steeds zo, maar het hoeft echt maar een spin zo groot als een watervlo te zijn en ze rent al weg! Ik word er gek van! Hoe krijg ik haar er vanaf, dit wordt echt te erg :')
Euh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dus. :')
  maandag 9 mei 2011 @ 23:59:59 #122
256666 leeell
I know you're lonely
pi_96579566
ik zou serieus niet in mn huis terugkomen voordat dat beest weg is
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 01:56:24 #123
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96582578
quote:

Volgens mij gaan ze water drinken als het een droge periode is. Ik heb ze ook al een aantal keren in mijn keuken gevonden. Ze bestaan hoofdzakelijk uit vocht, dus hebben volgens mij logischerwijs veel vocht nodig om te kunnen overleven.

Ik vind kruisspinnen absoluut niet erg. Maar dat komt ws idd doordat die gewoon lekker in hun web zitten (waar je vervolgens 's morgens vroeg met je slaapdronken hoofd inloopt). Ik heb er zelfs 1 gehad bij mijn raam, als ik ramen ging lappen ging ik netjes om haar web heen, ze was echt huge Maar die grote zwarte of bruine lopen zo snel door je huis te rennen. Meestal merk ik al dagen dat er 1 zit. Ik zie dan 's avonds iets uit mijn ooghoeken bewegen. Als ik echter kijk, zie ik niets. Meestal na een aantal dagen/ week ofzo zit 'ie dan ineens ergens midden op de muur, grodijn, vloer..... :o Ik had vroeger een kat die ze ving, maar mijn huidige kat vind het niet de moeite waard om voor overeind te komen......

[ Bericht 3% gewijzigd door childintime op 10-05-2011 02:05:09 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12:44 #124
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96594162
Ik ben weer even op safari geweest. Volgens mij is het de De huisspringspin (Pseudeuophrys lanigera). Excuus voor de brakke kwaliteit, foto's zijn gemaakt met een usb-microscoop. :P

Pootje

Met Bieber kapsel.
[i]Thanks. [/i]
pi_96594298
Die laatste foto _O-
Flaming hot
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:19:12 #126
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96599596
Zijn die close-ups nu echt nodig? :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24:34 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96599807
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:19 schreef Harajuku. het volgende:
Ja. :D
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24:43 #128
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96599816
quote:
Ja :Y En dan vooral die ogen, op de onderste foto zie je ze al maar van voren zijn ze meestal prachtig. 't Is mij nog niet gelukt zo eentje voor m'n lens te krijgen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:27:11 #129
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96599906
quote:

Dit vind jij ook aandoenlijk, dat kan niet anders.

[i]Thanks. [/i]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:28:26 #130
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96599935
Ik heb ook nog bewegende beelden gemaakt, maar die zijn nu nog 1GB voor een halve minuut beeldmateriaal. :')
[i]Thanks. [/i]
pi_96611753
Wat was de naam van die dodelijke minispin die in andere landen in je kleding kruipt en daar zijn gif in je spuit ook alweer

Ik kan het totaal fout hebben, zag de beschrijving 10 jaar geleden ofzo.
Twiddel
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:44:36 #132
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96612077
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef summer2bird het volgende:
Wat was de naam van die dodelijke minispin die in andere landen in je kleding kruipt en daar zijn gif in je spuit ook alweer

Ik kan het totaal fout hebben, zag de beschrijving 10 jaar geleden ofzo.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_(spin)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vioolspin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atrax_robustus
[i]Thanks. [/i]
pi_96612278
quote:
Ja!

Mooi. O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_96612301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:27 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Dit vind jij ook aandoenlijk, dat kan niet anders.

[ afbeelding ]
Aaaaaw! *;
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:52:24 #135
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_96612593
Sjef, ik denk dat ik het hier beter kan vragen. :D

Weet jij wat voor spin dit is? :P
Wat voor spin is dit?
pi_96641150
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:19 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Kijk eens wat ik net tegenkwam. :D

Volgens mij is het een gewone huisspin (Tegenaria atrica). Leest Sjef nog mee?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van het weekend de tuin bestraat en de stappels klinkers stonden er al een paar maanden: wat een hoeveelheid joekels kwamen er daar tussenuit zeg :X

en mijn vriendin (die panisch is voor spinnen) mocht van mij dus steeds klinkers pakken zodat ik verder kon met leggen, galant van mij hè })
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_96643135
Wat een geweldig topic is dit. Ik ben echt geen held met spinnen en als het een flinke huisspin (kennelijk, want hier geleerd) in mijn zicht is roep ik steevast mijn man, maar sinds het lezen van dit topic heb ik al een heel stuk "angst" overwonnen. Zo zat er laatst een trilspin in de douche en ben ik dus ook gewoon lekker gaan douchen met het beessie al hupsend tussen de stralen, waar ik normaal de badkamer uit zou zijn gegaan en gewacht zou hebben tot ie weg was. En ik zag afgelopen weekend een heel nest (noem je dat zo?) ienimini-spinnetjes in onze thuis die zich inmiddels en masse hebben verplaatst via de kliko naa rhet dak van de schuur en beyond (kon ze niet meer vinden gisteren)... zo leuk om te zien! O+ Maar goed, ik denk dat die grote joekels nog steeds niet op mijn verlanglijstje staan, maar ik begin steeds meer respect en minder angst te krijgen nu. Bednakt!
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:06:49 #139
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_96643196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef ursel het volgende:
Sjef, ik denk dat ik het hier beter kan vragen. :D

Weet jij wat voor spin dit is? :P
Wat voor spin is dit?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Zitten er toevallig (veel) pissebedden in je huis?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodwitte_celspin
_O_ opgelost, slotje :+
pi_96808929
Kwam net deze tegen en moest aan dit topic denken
http://hyperboleandahalf.(...)ay-to-be-afraid.html
Sorry Sjef :P
  zondag 15 mei 2011 @ 22:32:36 #141
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96863835
:o
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 21:16 schreef Holyme het volgende:
Kwam net deze tegen en moest aan dit topic denken
http://hyperboleandahalf.(...)ay-to-be-afraid.html
Sorry Sjef :P
Dat geeft niet hoor, ik ben een paar daagjes druk geweest, drukke meivakantie gehad bij de Oliemeulen dus dan blijft er wel eens wat liggen :o

maar ik snap best dat er dit soort pagina's staan op internet, er zijn een heleboel anti-pagina's te vinden over van alles en nog wat. Waarom dan niet over spinnen. Ik heb gewoon respect voor deze mensen als ze dan zelf ook maar respect hebben voor mensen die spinnen wél leuk vinden maar dat is vaak niet het geval. Spinnen zijn dan zogenaamd stom dus moet iedereen die maar stom vinden... Beetje vreemd maar ik kan wel lachen om dit soort dingen hoor ;)
www.oliemeulen.nl
  zondag 15 mei 2011 @ 22:38:53 #142
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96864328
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:07 schreef childintime het volgende:
Hoe oud kunnen ze worden? Ik zag hem nl in het najaar, is er nu nog risico dat hij leeft? Of overleven ze een winter niet?
Ze kunnen een jaar of 3 wel leven ( vrouwtjes dan, mannen worden meestal niet zo oud bij spinnen ) en overwinteren in de schuur. Normaal gezien overwinteren ook de eieren die dan in het voorjaar uitkomen en gelijk aan de slag kunnen met insecten eten. Het risico? Ehh... ja er bestaat een kans dat de spin nog leeft. Geen probleem toch? ;)
www.oliemeulen.nl
  zondag 15 mei 2011 @ 22:48:27 #143
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96864919
quote:

zoals al vermeld is de kans dat zo'n huisspin door je kamer heen rent groter dan dat er een kruisspin binnen zit. Ze hebben een verschillende manier van prooien of partners vinden dus vandaar. Dat die spinnen via de gootsteen omhoog komen is trouwens ook een fabeltje, die spinnen vallen gewoon in een gootsteen of badkuip bij het rondlopen en kunnen vervolgens niet meer via de gladde randen naar buiten. Ze komen dus niet uit het putje maar van bovenaf.
De naam rioolspin kan eerder komen omdat ze vaak onder putdeksels zitten die je op straat ziet. Een vochtige omgeving, ruikt niet fris en dus een ideaal lokpunt voor insecten. Bij de servals op de Oliemeulen zie je ook veel spinnen, er komen veel vliegen af op de geur van die katten, wel slim van die spinnen :)
www.oliemeulen.nl
  zondag 15 mei 2011 @ 22:49:44 #144
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96865000
Waarom zou je met spinnen gaan spelen als je daar servals hebt
  One tough cookie maandag 16 mei 2011 @ 01:05:57 #145
169210 liesje1979
pi_96871640
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef Oliemeulen het volgende:
:o

[..]

Dat geeft niet hoor, ik ben een paar daagjes druk geweest, drukke meivakantie gehad bij de Oliemeulen dus dan blijft er wel eens wat liggen :o

maar ik snap best dat er dit soort pagina's staan op internet, er zijn een heleboel anti-pagina's te vinden over van alles en nog wat. Waarom dan niet over spinnen. Ik heb gewoon respect voor deze mensen als ze dan zelf ook maar respect hebben voor mensen die spinnen wél leuk vinden maar dat is vaak niet het geval. Spinnen zijn dan zogenaamd stom dus moet iedereen die maar stom vinden... Beetje vreemd maar ik kan wel lachen om dit soort dingen hoor ;)
Ondanks mijn grote angst voor spinnen vind ik jouw liefde voor spinnen tof! Het helpt mij ook wel een beetje, zo zit er al 6 dagen een spinnetje in mijn douche op het plafond, en ik laat hem *O*
(Ergens in de hoop dat het een trilspin is, ik heb geen idee hoe die er precies uit zien, maar ik zag in dit topic dat ze huisspinnen eten _O_)
  One tough cookie maandag 16 mei 2011 @ 01:09:32 #146
169210 liesje1979
pi_96871723
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

zoals al vermeld is de kans dat zo'n huisspin door je kamer heen rent groter dan dat er een kruisspin binnen zit. Ze hebben een verschillende manier van prooien of partners vinden dus vandaar. Dat die spinnen via de gootsteen omhoog komen is trouwens ook een fabeltje, die spinnen vallen gewoon in een gootsteen of badkuip bij het rondlopen en kunnen vervolgens niet meer via de gladde randen naar buiten. Ze komen dus niet uit het putje maar van bovenaf.
De naam rioolspin kan eerder komen omdat ze vaak onder putdeksels zitten die je op straat ziet. Een vochtige omgeving, ruikt niet fris en dus een ideaal lokpunt voor insecten. Bij de servals op de Oliemeulen zie je ook veel spinnen, er komen veel vliegen af op de geur van die katten, wel slim van die spinnen :)
Hij kwam er toch echt uitkruipen hoor! Pootje voor pootje, Misschien zat hij niet zo diep ofzo.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:50:18 #147
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96951809
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik vind ze ook enorm maar 8 cm is ongeveer het formaat van een aansteker he? Formaat vogelspin zeg maar. Die ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. Maar Sjef kan ons daar ongetwijfeld opheldering over geven.
We hebben bij De Oliemeulen pas zo'n zwarte weduwe opgevangen en ik leef nog. zo gevaarlijk is ze dus niet :P
Anyhoe, de zwarte weduwe heb je in 32 verschillende soorten waarvan het overgrote deel helemaal niet gevaarlijk is, dus kun je deze diertjes niet over 1 kam scheren lijkt me. Daarnaast zijn degene die dan "potentieel gevaarlijk" zijn nog steeds niet agressief, deze diertjes bijten pas als ze in je kleren zitten of wanneer je er op rolt tijdens de slaap. en dan heb je een kans van 1% dat je overlijd aan een beet. De mensen die overlijden aan de beet van een zwarte weduwe zijn vaak baby's of bejaarde mensen, of mensen met een allergie, een normaal volwassen mensen sterft nooit aan zo'n beet! De kans is zelfs groter dat je door de bliksem getroffen wordt, ik bedoel maar...
www.oliemeulen.nl
  One tough cookie dinsdag 17 mei 2011 @ 18:54:07 #148
169210 liesje1979
pi_96952008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:50 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

We hebben bij De Oliemeulen pas zo'n zwarte weduwe opgevangen en ik leef nog. zo gevaarlijk is ze dus niet :P
Anyhoe, de zwarte weduwe heb je in 32 verschillende soorten waarvan het overgrote deel helemaal niet gevaarlijk is, dus kun je deze diertjes niet over 1 kam scheren lijkt me. Daarnaast zijn degene die dan "potentieel gevaarlijk" zijn nog steeds niet agressief, deze diertjes bijten pas als ze in je kleren zitten of wanneer je er op rolt tijdens de slaap. en dan heb je een kans van 1% dat je overlijd aan een beet. De mensen die overlijden aan de beet van een zwarte weduwe zijn vaak baby's of bejaarde mensen, of mensen met een allergie, een normaal volwassen mensen sterft nooit aan zo'n beet! De kans is zelfs groter dat je door de bliksem getroffen wordt, ik bedoel maar...
Nah het ging meer over de huisspinnen die Childintime tegenkwam met lijfjes van 8cm. Dat leek mij aan de (iets te) grote kant....
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:54:54 #149
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952041
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:49 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom zou je met spinnen gaan spelen als je daar servals hebt
Omdat ik spinnen minder vind stinken dan Servals :p ;)
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:55:56 #150
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952101
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:54 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nah het ging meer over de huisspinnen die Childintime tegenkwam met lijfjes van 8cm. Dat leek mij aan de (iets te) grote kant....
Je hebt daar in ook volkomen gelijk, 8 cm lichaam is absurd voor Nederlandse begrippen...
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:58:00 #151
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952219
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hij kwam er toch echt uitkruipen hoor! Pootje voor pootje, Misschien zat hij niet zo diep ofzo.
Dan is de kans groot dat hij/zij het putje van de gootsteen heeft gebruikt als tijdelijke verblijfplaats. Je moet voor de gein eens de leiding volgen die naar het riool loopt, hoe groot is de kans dat een spin deze helemaal volgt om bij jou vervolgens naar buiten te komen? Erg klein lijkt me! toch?
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:59:42 #152
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952303
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:05 schreef Lijnloos het volgende:
Wat een geweldig topic is dit. Ik ben echt geen held met spinnen en als het een flinke huisspin (kennelijk, want hier geleerd) in mijn zicht is roep ik steevast mijn man, maar sinds het lezen van dit topic heb ik al een heel stuk "angst" overwonnen. Zo zat er laatst een trilspin in de douche en ben ik dus ook gewoon lekker gaan douchen met het beessie al hupsend tussen de stralen, waar ik normaal de badkamer uit zou zijn gegaan en gewacht zou hebben tot ie weg was. En ik zag afgelopen weekend een heel nest (noem je dat zo?) ienimini-spinnetjes in onze thuis die zich inmiddels en masse hebben verplaatst via de kliko naa rhet dak van de schuur en beyond (kon ze niet meer vinden gisteren)... zo leuk om te zien! O+ Maar goed, ik denk dat die grote joekels nog steeds niet op mijn verlanglijstje staan, maar ik begin steeds meer respect en minder angst te krijgen nu. Bednakt!
Ik zeg goed bezig! Ennuh, graag gedaan hoor. Nou de rest van ons kleine kikkerlandje nog overtuigen ;)
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:05:08 #153
71919 wonderer
pi_96952595
Ik ben ook wel benieuwd wat dit is, in Nederland heb ik hem nog nooit gezien:

Hij was ongeveer 2 cm groot (ex. poten). Ik heb hem na de foto netjes buiten gezet.
pi_96976668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:58 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Dan is de kans groot dat hij/zij het putje van de gootsteen heeft gebruikt als tijdelijke verblijfplaats. Je moet voor de gein eens de leiding volgen die naar het riool loopt, hoe groot is de kans dat een spin deze helemaal volgt om bij jou vervolgens naar buiten te komen? Erg klein lijkt me! toch?
ach ratten doen het ook, dus waarom een spin niet ;)
kan ook nog eens een mooie snelle shortcut zijn tussen 2 verschillende ruimtes: bij de keuken erin en zo rechtstreeks naar de badkamer kunnen zonder grote omweg :P

(al lijkt me dat een spin wel tegengehouden wordt door een waterslot/zwanehals/sifon ;) )
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:45:32 #155
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_97009347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:05 schreef wonderer het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat dit is, in Nederland heb ik hem nog nooit gezien:

[ link | afbeelding ]

Hij was ongeveer 2 cm groot (ex. poten). Ik heb hem na de foto netjes buiten gezet.
dat is een zak-spin. Clubonidae en komt vrij veel voor alleen zie je ze niet vaak. Ze maken als cocon voor de eitjes een zakje van spinneweb wat overblijft na dat de jongen zijn uitgekomen. Dit zie je vaak hangen tussen haardhout bijvoorbeeld.
www.oliemeulen.nl
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:20:43 #156
337460 Olijfboom
ook wel: Olea europaea
pi_97021047
Wat is dit voor spin ? Ik zie het plaatje erg vaak voorbij komen...
http://www.google.nl/imgr(...)qYsM&ved=0CDYQ9QEwBQ (image uploaden doet het hier niet :( )
Op vrijdag 20 mei 2011 23:44 schreef Aneurysma het volgende:
Houd je muil tegen Olijfboom, waardeloos varken.
pi_97021888
huntsman toch?

uit australie :P
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 10:02:50 #158
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_97022002
Nee, de huntsman is de beroemde clock spider, die lijkt niet op bovenstaande vind ik:

donderdag 19 mei 2011 @ 10:04:38 #159
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_97022044
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:02 schreef Barbaaf het volgende:
Nee, de huntsman is de beroemde clock spider, die lijkt niet op bovenstaande vind ik:

[ afbeelding ]
De spider clock. _O_

Die moet ik echt ooit een keer gaan namaken. :')
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:34:56 #160
71919 wonderer
pi_97033773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:45 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

dat is een zak-spin. Clubonidae en komt vrij veel voor alleen zie je ze niet vaak. Ze maken als cocon voor de eitjes een zakje van spinneweb wat overblijft na dat de jongen zijn uitgekomen. Dit zie je vaak hangen tussen haardhout bijvoorbeeld.
dan is ie buiten vast blijer. Thanks.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 mei 2011 @ 17:37:31 #161
163650 Greys
pi_97038580
Die poten achter die klok :X
Hoe vaak ik het plaatje ook al gezien heb, ik blijf het vreselijk vinden. Zou echt acuut mijn huis te koop zetten als ik dat zou aantreffen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:15:01 #162
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_97059267
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:20 schreef Olijfboom het volgende:
Wat is dit voor spin ? Ik zie het plaatje erg vaak voorbij komen...
http://www.google.nl/imgr(...)qYsM&ved=0CDYQ9QEwBQ (image uploaden doet het hier niet :( )
Dat is inderdaad een huntsmanspider. Er bestaan verschillende genera van deze spinnensoorten over de hele wereld. In Nederland kennen we ook krabspinnen maar die zijn een stuk kleiner ( Thomisidae ). Vooral de soort Heteropoda venatoria wordt vaak gezien als je op vakantie gaat naar landen als Indonesie. Men denkt dan vaak dat het gaat om vogelspinnen maar dat is niet zo. Krabspinnen of jachtkrabspinnen worden gerekend tot de 'echte spinnen'. Vogelspinnen hebben de kaken namelijk van boven naar beneden gericht en bij de echte spinnen staan de kaken als een tang naar elkaar toe gericht. Ik zit nu overigens te denken dat de meeste wellicht niet eens dichtbij gaan staan om te kijken :D maar da moet je toch is doen, ze springen echt niet in je gezicht, door de ogen van een spin is namelijk iedereen lelijk.
Oja, in de film Arachnophobia werden trouwens ook huntsmanspiders gebruikt op de set omdat deze rustig zijn tegenover elkaar en tegenover mensen. Tjah, anders zouden die acteurs het lastig hebben op de set denk ik. Overigens toch raar, dat mensen zo'n film eng vinden. Diezelfde acteur speelde later een rol als Harry in Dumb 'n Dumber. Hoe realistisch wil je het hebben?
www.oliemeulen.nl
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:33:10 #163
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97107602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:55 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Je hebt daar in ook volkomen gelijk, 8 cm lichaam is absurd voor Nederlandse begrippen...
Met poten (behaard) waren ze ong 15 cm. Ik wilde ze doodmaken, maar toen ik dichtbij kwam namen ze een sort dreigende houding aan. Ze verstijfden en maakten zich groot. Ze richten zich dus op en staken die kleine pootjes rond hun kop naar voren. Ik haat ze. Ik had vroeger een kat die ze ving, maar mijn huidige kat keurt ze geen blik waardig.
pi_97194305
Dit topic is echt wat voor mij.... NOT ik begin al panisch te worden bij die fotos.

En holy fuck, die poten onder die klok vandaan *ril neiging*

Vréselijk!!

Ik ben dus indd iemand die helemaal panisch wordt van spinnen.
Vooral inderdaad de huisspinngen.
In mijn vorige huis (THANK GOD dat we zijn verhuisd) hebben we een herfst gehad, met echt een plaag. In 3 maanden 12 van die GROTE huisspinnen gehad (die foto staat geloof ik een pagina hier voor, deze grootte heb ik het idd over). Ik heb echt een vreselijke tijd toen gehad haha.

Mijn vriend geloofde me niet als ik aanwees hoe groot die beesten waren, tot we een keer op de bank zaten, en ik een zwarte kier boven de bank zag uitkomen. Het was dus geen kier, maar een POOT die boven de bank uit stak. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik dat heb aangekund toen :P

Ik weet niet precies wat het is waar ik bang voor ben, maar met zulke joekels, (die vervolgens ook nog eens vreselijk snel zijn) wordt ik helemaal leip. Het zweet breekt me uit, en ondanks dat ik ze dus dood maak, ik maak ze zo plat als t maar kan, doe al t mogelijke om ze uitte roeien (of beter gezegd, ik doe dat niet, ik laat het doen :D) durf ik die kamer dan niet meer in tot een paar dagen later.

Ik woon nu gelukkig op mezelf en ik heb hier nog geen huisspin gezien, wel soms wat kleine 'spring' spinnetjes noem ik ze, die van buiten de muur af komen.
Ik ben ook niet echt zo panisch voor alle soorten spinnen, lang poten vindt ik niet fijn, ze gaan de stofzuiger in (zonder zak, zodat me vriend meteen t bakje kan legen in de grijze bak ;) ), maar ik wordt er niet panisch van, zelfde met kruisspinnen of iets dergelijks, ik kan daar buiten gerust (met 2 meter) afstand langs lopen.
Maar die grote huisspinnen vindt ik echt een marteling.

Geef mij maar een leven zonder spinnen! ;)
pi_97234821
ts?

ik had een keertje een baantje met renovatie van een huis....en dan moest ik de kruipkelder in met een zaklamp...en toen zag ik dus albinospinnen....ze waren redelijk groot ( maar slank en sptisig met vij lange poten ) en helemaal wit dus////

ha ik vond ze erg eng....leken wel ummm uit die film "alien"

ken je deze ook?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 04:10:21 #166
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97234962

Pas een mooie redback gespot in een openbare plee
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_97235551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 03:19 schreef dandybleu het volgende:
ts?

ik had een keertje een baantje met renovatie van een huis....en dan moest ik de kruipkelder in met een zaklamp...en toen zag ik dus albinospinnen....ze waren redelijk groot ( maar slank en sptisig met vij lange poten ) en helemaal wit dus////

ha ik vond ze erg eng....leken wel ummm uit die film "alien"

ken je deze ook?
hehe die heb ik ook in mijn kruipruimte, maar de meeste waren al dood en de lijfjes omhult met witte schimmel: leken het net piepschuimbolletjes met pootjes :D
pi_97236078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:33 schreef childintime het volgende:

[..]

Met poten (behaard) waren ze ong 15 cm. Ik wilde ze doodmaken, maar toen ik dichtbij kwam namen ze een sort dreigende houding aan. Ze verstijfden en maakten zich groot. Ze richten zich dus op en staken die kleine pootjes rond hun kop naar voren. Ik haat ze. Ik had vroeger een kat die ze ving, maar mijn huidige kat keurt ze geen blik waardig.
Damn, waar woon jij? Afrika?
pi_97356524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:50 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

zijn huisdieren eigenlijk wel gelijk de pineut als ze gebeten worden. of reageren ze anders op het gif dan mensen?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juli 2011 @ 18:23:22 #170
163650 Greys
pi_99328665
Sjef ik zag je net op tv! ^O^
Over die bananenspin.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_99329550
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Greys het volgende:
Sjef ik zag je net op tv! ^O^
Over die bananenspin.
Welke zender/programma?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juli 2011 @ 20:04:35 #172
163650 Greys
pi_99333796
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Welke zender/programma?
Editie NL was het, RTL4 :)
Misschien is het terug te kijken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:04:51 #173
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_100050973
Durf bijna niet te lezen hier, haha. Maar ik heb er eentje in huis en ik vraag me af wat voor een het is. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar ze zijn niet heel erg duidelijk. Spin heeft dik bruin lijf en zwarte, vrij lange, poten. De 'vacht' is glanzend.

http://img849.imageshack.us/img849/5208/dsc00907s.jpg (copy/paste deze link)
http://img856.imageshack.us/img856/4517/dsc00909cs.jpg (copy/paste deze link)
http://img828.imageshack.us/img828/1441/dsc00910s.jpg (copy/paste deze link)

(Lukt niet om foto's rechtstreeks zichtbaar te plaatsen)

[ Bericht 5% gewijzigd door xepera9 op 28-07-2011 16:11:16 ]
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:52 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100052453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:04 schreef xepera9 het volgende:
Durf bijna niet te lezen hier, haha. Maar ik heb er eentje in huis en ik vraag me af wat voor een het is. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar ze zijn niet heel erg duidelijk. Spin heeft dik bruin lijf en zwarte, vrij lange, poten. De 'vacht' is glanzend.

http://img849.imageshack.us/img849/5208/dsc00907s.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)
http://img856.imageshack.us/img856/4517/dsc00909cs.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)
http://img828.imageshack.us/img828/1441/dsc00910s.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)

(Lukt niet om foto's rechtstreeks zichtbaar te plaatsen)
Brr wat een engerd. Imageshack doet wel vaker lastig met FOK! geloof ik.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 16:50:35 #175
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100052883
Ziet eruit als een kogelspin O+

De Koffieboonspin :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 17:22:12 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100054319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Brr wat een engerd. Imageshack doet wel vaker lastig met FOK! geloof ik.
Imageschack doet helemaal niets meer op FOK, altijd.
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:32:44 #177
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_100058903
Getsie, kogelspinnen (koffieboon-) zijn familie van de zwarte weduwe volgens Wikipedia. 4-7mm staat er: is dat alleen het lijf? Want met poten was hij zo'n 2 cm minimaal denk ik.

HIj heeft zich verstopt en ik weet niet waar zijn huis woont.

Nu zit ik dan, met een ijsje, naar foto's van koffieboonspinnen te kijken. Lijkt er wel op, ja, dan met iets donkerder tekening op de rug.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 19:38:35 #178
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100059122
Alleen lijf denk ik, voor kruispinnen geven ze max. 17 mm op terwijl die (met poten) daar ook ver boven komen. En Zwarte Weduwen hebben een hoop verwanten, de meeste zijn onschadelijk voor mensen ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:53:45 #179
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_100059635
Als deze dan ook maar onschadelijk is, en niet keihard door het huis gaat rennen 's avonds vind ik het best... denk ik. :P
pi_100089441
ik ben al van kleins af aan bang voor spinnen, mn vader werd altijd gek van mij als hij mij weer eens hoorde gillen om een kleine spin.
ik besloot 2 jaar geleden om te gaan backpacken in australie, ik dacht misschien kom ik zo wel van mij angst af. nou dus niet!!
ik heb hier echt mega grote spinnen gezien, een grote huntsman in mn slaapkamer, 5 grote goldenorbs rond mn kamer in cape tribulation, een of andere mega grote spin in de wc, ik heb zelf een red back onder mn stoel gehad!!
ik heb mn vriend hier leren kennen, dus ben nu van plan om in australie te blijven wonen.
wij wonen 20 km noord van cairns, dus hier zitten alle grote spinnen, het is hier zo mooi en heb het super naar mn zin, maar als ik alleen thuis ben dan zit ik toch niet lekker in mn vel doordat ik weet wat voor spinnen hier zitten, en er zitten hier dus ook een paar die aardig giftig zijn.
verder ben ik nergens bang voor, ik heb hier slangen op mn balkon gehad en allemaal rare insecten die ik zelf heb weg gehaald.
wie kan mij helpen om ook maar een beetje minder bang te zijn?? en om de confrontatie aan te gaan met dit soort spinnen, dat gaat dus niet lukken. de eerste keer dat ik een spin hier zag viel ik bijna flauw en heb denk ik wel 2 uur lopen trillen en huilen, ik weet dat het niet normaal is maar ik kan er niks aan doen.
misschien dat iemand weet wat spinnen afweert?
bedankt alvast:)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:54:25 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100143332
Dit gevaarte trof ik vanmorgen in mijn badkamer aan. Wat voor exemplaar is dit? Ik was er wel een beetje bang van :')

I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 23:58:08 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100143478
Een beetje? Ik jank al bijna van de foto alleen :')
  zondag 31 juli 2011 @ 00:01:19 #183
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100143581
Het was ook een understatement :')
Ik moest bijna kotsen :')
  Forum Admin zondag 31 juli 2011 @ 00:03:05 #184
35723 crew  GGMM
pi_100143635
Ben ik de enigste die altijd even om zich heen kijkt na het zien van die foto's?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 31 juli 2011 @ 00:08:18 #185
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100143839
Iig niet de enige.
pi_100143992
WAT, die heb je toch niet zelf gepakt en daarop gezet he?!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 31 juli 2011 @ 00:17:31 #187
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100144157
Neeeeeeee :o Dat heeft mijn man gedaan _O_
Die heeft hem rustig in een doosje laten lopen en daarna overgedaan in een plastic insectenvangerding
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 00:19:34 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100144223
quote:
9s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:03 schreef GGMM het volgende:
Ben ik de enigste die altijd even om zich heen kijkt na het zien van die foto's?
Neeeee _O-

Sjef, doe even wat geruststellende woorden voor ons ;)
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 00:20:46 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100144267
Hij heeft zelfs een patroon in zijn 'vacht' :o Zo stom, ik vind ze eng maar ook fascinerend, ik moet ook steeds kijken als ik dit topic omhoog zie komen :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 31 juli 2011 @ 01:01:03 #190
163650 Greys
pi_100145462
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 23:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dit gevaarte trof ik vanmorgen in mijn badkamer aan. Wat voor exemplaar is dit? Ik was er wel een beetje bang van :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
What the fucking hell ;(
Heb je je huis al te koop gezet? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 31 juli 2011 @ 11:18:20 #191
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100151358
Daar was ik wel even toe in staat ja :X Potverpee wat schrok ik toen ik hem zag! Dacht eerst dat het een geintje van iemand was, of dat het heel iets anders was en dat ik het verkeerd zag..
Heb nog nooit zo`n joekel in het echt gezien!
  zondag 31 juli 2011 @ 11:20:57 #192
316232 Lutte
duimelut
pi_100151403
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Man man man :X Ik ging al bijna van mijn graatje bij het zien van de foto's alleen :') :@

Echt hulde voor je man _O_ :P
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zondag 31 juli 2011 @ 12:02:54 #193
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_100152158
Jakkie! Wel goede foto's, vooral die laatste. Is dat niet zo'n "gewone" huisspin? Die heb ik een keer in een keukenhanddoek gehad. Gelukkig zag ik dat net op tijd!

Waarom hebben sommige trouwens van die haakjes aan de achterkant? Kunnen ze daarmee bijten?
  zondag 31 juli 2011 @ 12:23:23 #194
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100152652
Noem hem maar gewoon :o :P
Die haakjes, heeft dat niks met zijn spinsel te maken denk?
Ik heb meneer/mevrouw een vlieg gegeven die nu met smaak verorberd wordt. Er is ook een webje gemaakt, fascinerend om te zien wel :)
  zondag 31 juli 2011 @ 12:25:54 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100152714
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Noem hem maar gewoon :o :P
Die haakjes, heeft dat niks met zijn spinsel te maken denk?
Ik heb meneer/mevrouw een vlieg gegeven die nu met smaak verorberd wordt. Er is ook een webje gemaakt, fascinerend om te zien wel :)
Spintepels toch? No offence overigens, maar ik hoop dat je niet bij mij in de buurt woont.
pi_100152800
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zeg me dat je in zuid amerika woont, please. ;(
  zondag 31 juli 2011 @ 12:28:58 #197
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100152804
Spintepels..wat een raar woord _O-
Ik woon bij niemand in de buurt joh, no worries :P
pi_100153653
Wauw wat een exemplaar... nu ben ik niet bang voor spinnen maar deze laat ik mooi doorlopen als ik hem in mijn huisje tegenkom......bah@!
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 13:04:18 #199
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100153768
Dat ziet er inderdaad uit als de Gewone Huisspin (in tegenstelling tot de Grote Huisspin die .. eh .. groter en hariger is). Niks om bang voor te zijn, doet geen mensen kwaad, als je 'm straks in de meterkast of op een vliering uitzet vindt hij z'n weg wel weer ^O^
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 13:06:43 #200
9859 crew  Karina
Woman
pi_100153835
Ik ben niet bang voor spinnen, maar als ik dit allemaal lees dan word ik het wel bijna.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_100154094
quote:
99s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:06 schreef Karina het volgende:
Ik ben niet bang voor spinnen, maar als ik dit allemaal lees dan word ik het wel bijna.
wel een spin waarvan ik zoiets heb, vannuh, nou , da's mooi tegen de muizen! ^O^
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 13:18:40 #202
9859 crew  Karina
Woman
pi_100154165
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wel een spin waarvan ik zoiets heb, vannuh, nou , da's mooi tegen de muizen! ^O^
Zo een grote als een stukje hierboven heb ik thuis gelukkig nog nooit gezien. Dan zou ik wel eventjes schrikken. Ik laat ze meestal gewoon zitten, dan gaan ze vanzelf wel weg.
niet zo tof doen
pi_100154206
quote:
99s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Zo een grote als een stukje hierboven heb ik thuis gelukkig nog nooit gezien. Dan zou ik wel eventjes schrikken. Ik laat ze meestal gewoon zitten, dan gaan ze vanzelf wel weg.
Ik ook. Spinnen doen meer goed dan kwaad. Nu hebben ze hier denk ik vrij weinig te happen aangezien horren enzo. Maar ze zitten me niet direct in de weg. Ben tot op heden ook alleen een babyspinnetje tegengekomen, je kent ze wel, zo'n 1 mm kruisspin geval wat nog teerder is dan een bladluis.
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 13:21:17 #204
9859 crew  Karina
Woman
pi_100154238
Ik heb niet zo heel veel spinnen hier, maar ze eten muggen en dat is prima! Dat gezoem is erger dan een spinnetje.
niet zo tof doen
pi_100154280
quote:
99s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:21 schreef Karina het volgende:
Ik heb niet zo heel veel spinnen hier, maar ze eten muggen en dat is prima! Dat gezoem is erger dan een spinnetje.
Pcies!

In mijn oude huis had ik een vast spinneholletje in de wc ruimte. Zo net boven de vloer zat een klein gaatje in de muur en daar zat er altijd 1. Opeens zat er een andere een keer, die had de eerste denk ik opgegeten. Maar dat vink dan weer niet erg he, ik heb dan de beste darwin spin *O*
pi_100154808
Ik heb regelmatig spinnen in huis, die grote zwarte die zich laten vallen als je ze wilt pakken ...snelle beesten ;)
  zondag 31 juli 2011 @ 21:40:48 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100170876
Sjef? Ben je er nog wel eens? :P
spin heeft een vlieg opgegeten..alleen de vleugels bleven over *huiver*
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:33:38 #208
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_100191676
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Sjef? Ben je er nog wel eens? :P
spin heeft een vlieg opgegeten..alleen de vleugels bleven over *huiver*
Sorry voor de afwezigheid dames en heren, maar ik ben er weer :p ik kreeg een mailtje van de taartjesfee zelf! ( waarvoor dank ;) )

De spin van de taartjesfee ( klinkt best komisch :) ) is zoals vermeld een 'gewone huisspin' en is erg algemeen in Nederland. De spin op de foto is een volwassen mannetje, op zoek naar een dame van zijn soort. Dat wil niet gelijk zeggen dat je de kiet op zijn kop moet zetten op zoek naar een vrouwtje, mannen zoeken met slecht weer ( wat we de afgelopen maand aardig wat gehad hebben ) namelijk ook vaak huizen op, om op te warmen of insecten te zoeken die op hun beurt ook weer schuilen voor het slechte weer.
www.oliemeulen.nl
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:38:45 #209
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100191831
Wat een snelle reactie Sjef, hulde! _O_
Een gewone huisspin dus, wow! Eigenlijk wel een beetje teleurstelling..had iets exotisch geïmporteerds bedacht :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:40:45 #210
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100191913
Hebben die allemaal zo'n wildcat-patroon dan? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij de huisspinnen hier, al wil ik daar ook nooit heel aandachtig naar kijken. :').
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:42:17 #211
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_100191955
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Editie NL was het, RTL4 :)
Misschien is het terug te kijken!
Oe, op TV inderdaad! Samen met Freek Vonk ( huisbioloog van DWDD ). Voor de mensen die het gemist hebben: HIER ff klikken :)

Sjef
www.oliemeulen.nl
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:44:03 #212
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_100192004
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een snelle reactie Sjef, hulde! _O_
Een gewone huisspin dus, wow! Eigenlijk wel een beetje teleurstelling..had iets exotisch geïmporteerds bedacht :P
Haha, ik had ook liever iets exotisch gehad :P maar aan de andere kant, niets dan lof over onze eigen spinnetjes in ons landje. Over een maandje zijn alle spinnen mooi groot en komt de mooiste tijd om te fotograferen! Heb er nu al zin in :)
www.oliemeulen.nl
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:45:09 #213
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_100192044
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
Hebben die allemaal zo'n wildcat-patroon dan? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien bij de huisspinnen hier, al wil ik daar ook nooit heel aandachtig naar kijken. :').
Het patroontje op de spin is normaal, bij de één zie je het gewoon wat beter dan bij de ander. Goed bestuderen, krijg je gelijk ook minder angst, hoe vaker je ze ziet, hoe normaler het wordt...
www.oliemeulen.nl
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:46:07 #214
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100192089
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:42 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Oe, op TV inderdaad! Samen met Freek Vonk ( huisbioloog van DWDD ). Voor de mensen die het gemist hebben: HIER ff klikken :)

Sjef
Hahhhah
"Oh kijk, ze poept!"
" Awwww, schattig"

:')
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:47:06 #215
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100192123
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:45 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Het patroontje op de spin is normaal, bij de één zie je het gewoon wat beter dan bij de ander. Goed bestuderen, krijg je gelijk ook minder angst, hoe vaker je ze ziet, hoe normaler het wordt...
Als ik dat ga doen sterf ik vroegtijdig aan een hartaanval, dus laten we dat maar niet doen. Maar de huisspinnen die ik zie zijn ook altijd zwarter, misschien dat je het daarom minder goed ziet.
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 13:48:17 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100192162
Hoe gaat het met Poeke eigenlijk Sjef?
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:48:48 #217
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100192184
Poeke is dood.
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 13:49:30 #218
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100192210
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:48 schreef Harajuku. het volgende:
Poeke is dood.
Nee :o *Terug lezen gaat* :@
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:50:34 #219
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100192239
Volgens mij stond het in een ander topic. Misschien die van R2ckssonDaar niet :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:53:15 #220
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100192324
pi_100192430
Waarom begint tegen deze tijd van het jaar de hele populatie kruisspinnen in de buurt op mijn balkon (met planten) te bivakkeren? :') Als ik bij mijn buurvrouwe (ook planten) kijk zie ik er daar geen eentje terwijl ik, vooral 's avonds, erg moet oppassen dat ik met mijn gezicht niet vol in een web zit? _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 13:58:11 #222
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100192483
quote:
Ach, wat zonde -O-

Hoor mij nou :o
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:18:05 #223
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_100193089
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef trovey het volgende:
Waarom begint tegen deze tijd van het jaar de hele populatie kruisspinnen in de buurt op mijn balkon (met planten) te bivakkeren? :') Als ik bij mijn buurvrouwe (ook planten) kijk zie ik er daar geen eentje terwijl ik, vooral 's avonds, erg moet oppassen dat ik met mijn gezicht niet vol in een web zit? _O-
In deze tijd van het jaar komen kruisspinnen massaal voor, 'smorgens loop ik zelf ook vaak door de webben heen ( en ja, dat vind ik zielig ). op zich niet erg, kruisspinnen maken dagelijks een nieuw webje. Nu zijn er erg veel insecten welke opgeruimd dienen te worden door de spinnen, anders zouden wij als mens er veel last van hebben. Dat ze in het bijzonder wel bij jou zitten en niet bij de buuf is waarschijnlijk omdat het voor de spinnen fijner is bij jou. De ene plant bied nou eenmaal betere schuilmogelijkheden dan de ander. Ook de stand van de zon en de wind is belangrijk bij het bouwen van een web e.d.
Bij De Oliemeulen zie je veel kruisspinnen in de buurt van onze katachtigen omdat het daar naar katten ruikt, dit trekt vliegen aan en dat weten die spinnen, kunnen ze lekker veel eten :)
www.oliemeulen.nl
pi_100193583
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:18 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

In deze tijd van het jaar komen kruisspinnen massaal voor, 'smorgens loop ik zelf ook vaak door de webben heen ( en ja, dat vind ik zielig ). op zich niet erg, kruisspinnen maken dagelijks een nieuw webje. Nu zijn er erg veel insecten welke opgeruimd dienen te worden door de spinnen, anders zouden wij als mens er veel last van hebben. Dat ze in het bijzonder wel bij jou zitten en niet bij de buuf is waarschijnlijk omdat het voor de spinnen fijner is bij jou. De ene plant bied nou eenmaal betere schuilmogelijkheden dan de ander. Ook de stand van de zon en de wind is belangrijk bij het bouwen van een web e.d.
Bij De Oliemeulen zie je veel kruisspinnen in de buurt van onze katachtigen omdat het daar naar katten ruikt, dit trekt vliegen aan en dat weten die spinnen, kunnen ze lekker veel eten :)
Dus ik doe het goed bij de spinnen (plantenop balkon en katten in huis en op afgezet balkon)? *) Hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen als ik weer eens door een web heenloop. ;) Nu mogen ze voor kost en inwoning voor mij heel veel nare insecten wegvangen die mij als maaltijd zien. ;)
Bedankt voor de informatie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100201857
doe eens normaal. :{w

[ Bericht 88% gewijzigd door Netsplitter op 01-08-2011 18:57:36 ]
pi_100221235
deze golden orbs heb ik hier in mn achtertuin en de red back zat eerst onder mn stoel :(
pi_100221257
sorry mensen, weet niet hoe ik hier een afbeelding kan plaatsen:(
pi_100221817
http://nikki-van-wensveen(...)ge_beesten/8RqcDPhn/[/url]
ik weet niet zeker of het zo wel werkt met de afbeeldingen
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2011 @ 06:58:23 #229
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100222545
Wow, die orb is wel mooi met z'n rode kaken :D

en dat doe je door in je foto-album rechts op een foto te klikken, "Copy image location" te kiezen en dat hier tussen [ img] en [ /img] te plaatsen ;)
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 07:01:27 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_100222554
Hij mist twee pootjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100224212
ja die mist inderdaad een paar pootjes haha, er zaten er 5 rond ons schuurtje. ze zijn echt zo groot. ze zijn ook wel mooi maar ik vind ze doodeng!!
pi_100224240
dank je wel, ben blond he haha
pi_100224287
Groeien die pootjes weer aan?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:06:55 #234
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100399773
Heel het topic doorgelezen, erg interessant(!) maar minder angstig ben ik er niet van geworden helaas. Ik sta echt versteld van sommige users die spinnen kennelijk 'gewoon' oppakken en de deur uitdoen :X!

Erg tof ook van Sjef dat hij allerlei vragen wil beantwoorden!

Ik was eigenlijk wel benieuwd of er hier misschien nog een antwoord op zou kunnen komen? Als die er is heb ik hem gemist. En ik ben dan eigenlijk nog veel banger dan deze user voor spinnen (ik kan ze niet eens aankijken, laat staan doden/vangen) :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:09 schreef Kper_Norci het volgende:
Beste Sjef,

Allereerst _O_ en ^O^ voor dit topic. Hier nog zo'n angsthaas, gelukkig heb ik 2 katten die niets leuker vinden dan achter bewegende dingen aan te gaan dus ook spinnen. Dus echt veel last heb ik niet van spinnen.

Maar ik heb dus ook angst voor spinnen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een kleintje (max 1cm ofzo) nog wel durf te pakken, maar voor de grotere pak ik toch mijn deodorantbus en aansteker (sorry gordijnen ;( ) Wat ik me dus afvroeg is wat is nu de beste manier om van deze angst af te komen? Moet ik daarvoor persé een keer een vogelspin over mijn arm laten lopen (als iemand mijn handje wil vasthouden zou ik het eventueel willen overwegen :') ) of zijn er ook andere manieren?

Het debiele is, ik weet ook dat die spinnen in huis er niet zitten om mij te doden, en dat ze banger zijn voor mij dan andersom, maar het is iedere keer weer zo schrikken als je zo'n dikke zwarte ziet zitten, ik ga echt kapot dan.
AFC AJAX
pi_100409772
Ik heb zelf ook absoluut niets met spinnen. Ik vind het maar enge beesten. Maar sinds ik in Zuid Afrika gewoond heb vind ik de spinnen in Europa gelukkig al een stuk minder eng.

De gezellige rainspider (niet op mijn vinger :P) die vaak op bezoek kwam in ons huis vooral als het kut weer was.

Baboon spider die ik absoluut het ergste vind. Als die in mijn huis rond liep was ik weg tot ik 100% zeker was dat die opgerot was.

En ook al is het geen spin vond ik deze park town prawns ook rotbeesten (buiten het feit dat die echt moeilijk te doden zijn en overal heen springen) schrok ik me altijd rot als ik ze door het huis heen hoorde schuivelen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:54:10 #236
71919 wonderer
pi_100410341
Gister topic gecheckt. Vannacht over spinnen gedroomd. Ik had het kunnen weten... :')

Maar het blijft interessant.
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:29:58 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_100416859
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Groeien die pootjes weer aan?
Pootjes kunnen aangroeien bij een spin die nog een aantal keren moet vervellen. Bij een volwassen spin die niet (zo vaak) meer vervelt gaat dat lastiger.
pi_100416930
Die town prawns :D Spinnen vink niet al te eng maar dit :Y) Brrr
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:37:00 #239
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_100417009
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:38 schreef RPG het volgende:
En ook al is het geen spin vond ik deze park town prawns ook rotbeesten (buiten het feit dat die echt moeilijk te doden zijn en overal heen springen) schrok ik me altijd rot als ik ze door het huis heen hoorde schuivelen.
[ afbeelding ]
Deze doet me denken aan de Anostostomatidae, waarvan sommige soorten een funnel web spider kunnen doden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:57:04 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100419071
The Parktown prawn aka Parkmore prawn aka Parkhurst prawn, Libanasidus vittatus, is a monotypic species of king cricket found in Southern Africa. Although a member of the cricket order Orthoptera, it is placed in the family Anostostomatidae, separate from that of the true crickets, Gryllidae.

Misschien wel hierdoor.
pi_100422637
En die beesten komen door elk mogelijk gat dat je in je huis hebt naar binnen. En ze doen niks (hoop ik) maar nog zien ze er enorm eng uit en je hoort ze altijd als ze in je huis rondlopen. Ze slepen hun buik over de grond volgens mij.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_100453001
Gisteren zag ik toen ik ging douchen (bril af) allemaal 'spikkels' op de deur. Dus bril op en wat blijkt... zaten er allemaal kleine spinnetjes op mijn deur (in de slaapkamer...). Sorry maar die heb ik natuurlijk zo snel mogelijk getracht op te zuigen)
De kans is dus groot dat er ergens een nestje is uitgekomen en daarbij de vraag...... gaan die beestjes naar buiten of krijg ik de komende tijd gewoon weer te maken met veel spinnen in huis?
  One tough cookie woensdag 10 augustus 2011 @ 02:28:12 #243
169210 liesje1979
pi_100538744
Een kind op mijn werk heeft zijn arm (voor de tweede keer direct achter elkaar) gebroken.
Hij zou er vandaag niet zijn omdat er survival op het programma stond, en hij kon er niet aan meedoen. Nu doen er wel vaker kinderen niet mee met activiteiten, maar voor hem zou het extra pijnlijk zijn, want hij vindt survival geweldig! En dan een beetje langs de kant zitten, neh.

Ik sprak zijn moeder maandag en ze vertelde me dat hij vandaag niet kwam, ze vond het zo sneu voor hem. Maar als vervanging had ze iets anders bedacht, iets wat hij heel erg graag wilde! (deze jongen is dol op dieren). Ze zouden naar Tilburg gaan want daar zat een dierencentrum met heel specialew dieren. Ik spitste mijn oren, en toen het jongetje uitriep dat hij hoopte dat hij weer een vogelspin over zijn arm mocht laten lopen, riep ik: Oeh! Naar Oliemeulen, naar de spinnen van Sjef! Ze keken beiden erg verbaasd. :DIk heb ze gezegd de groeten van iemand van Fok te doen. Ik heb maar niet mijn username vermeld, en erbij gezegd dat Fok iets heel anders was dan de naam deed vermoeden.:')

Grappig om "je" tegen te komen buiten Fok.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:35:46 #244
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100538806
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:28 schreef liesje1979 het volgende:
en erbij gezegd dat Fok iets heel anders was dan de naam deed vermoeden.:')
_O- :') :D
AFC AJAX
pi_100538833
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:28 schreef liesje1979 het volgende:
Een kind op mijn werk heeft zijn arm (voor de tweede keer direct achter elkaar) gebroken.
Hij zou er vandaag niet zijn omdat er survival op het programma stond, en hij kon er niet aan meedoen. Nu doen er wel vaker kinderen niet mee met activiteiten, maar voor hem zou het extra pijnlijk zijn, want hij vindt survival geweldig! En dan een beetje langs de kant zitten, neh.

Ik sprak zijn moeder maandag en ze vertelde me dat hij vandaag niet kwam, ze vond het zo sneu voor hem. Maar als vervanging had ze iets anders bedacht, iets wat hij heel erg graag wilde! (deze jongen is dol op dieren). Ze zouden naar Tilburg gaan want daar zat een dierencentrum met heel specialew dieren. Ik spitste mijn oren, en toen het jongetje uitriep dat hij hoopte dat hij weer een vogelspin over zijn arm mocht laten lopen, riep ik: Oeh! Naar Oliemeulen, naar de spinnen van Sjef! Ze keken beiden erg verbaasd. :DIk heb ze gezegd de groeten van iemand van Fok te doen. Ik heb maar niet mijn username vermeld, en erbij gezegd dat Fok iets heel anders was dan de naam deed vermoeden.:')

Grappig om "je" tegen te komen buiten Fok.
Die ouders zitten nu natuurlijk je hele fokprofiel door te lezen :7
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:34:18 #246
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_100832177
Hier (Arizona) krijgen we veel tarantula's op bezoek. Gave beesten!

Nee echt niet.
pi_100832784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:34 schreef Okeuj het volgende:
Hier (Arizona) krijgen we veel tarantula's op bezoek. Gave beesten!

[ afbeelding ]
Totdat je s nachts wakker wordt en zo'n beest op je kruis aantreft :{
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:27:31 #248
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100834916
Kruisspinnen gespot *O*
Ze moeten wel nog groeien, dus nog geen pics -O- :N
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_100844906
Leuk topic!

Ik vind het altijd zo leuk als ik met vrienden ben (jongens van 18 en 20) en er een spinnetje voorbijkomt en ze allemaal 2 meter achteruit springen :D Dan kom ik (klein meisje van 16) het spinnetje pakken en ga ik er gefascineerd naar kijken terwijl ze het vol afschuw en walging aanschouwen :')

Vroeger vond ik ze eng, maar toen verhuisden we naar een boerderij en geloof me, ze zitten OVERAL. Ik heb me er maar gewoon overheen gezet en durf nu steeds grotere spinnen op mn hand te nemen :')

Ik zie buiten wel eens kleine lichtgroene spinnetjes met wat witte streepjes die een beetje semi-doorzichtig lijken. Wat voor spinnen zijn dat? Ik vind ze echt supertof :D Ze zitten altijd op plantjes btw.

En over die huisspinnen die in dit topic voorbijkomen (iemand zei ook rioolspin), ik dacht dat die van ons ook huisspinnen waren maar ze zien er heel anders uit dan op de foto's hier :{ Ik zie ze wel eens uit de put kruipen en de katten vinden ze trouwens heerlijk :X . Ze lijken wel op die huisspinnen, maar hebben iets korter poten en zien er minder harig uit. Ook zijn ze eerder donkerbruin dan bijv. zwart. Wat voor monsters heb ik hier lopen als het geen huisspinnen zijn? :o Ze zijn met poot en al denk ik iets van 3 tot 4 cm groot.
pi_100844984
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:27 schreef Takaiki het volgende:
Kruisspinnen gespot *O*
Ze moeten wel nog groeien, dus nog geen pics -O- :N
Ik heb op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kruisspinnen :D Ging ik een middagje verzamelen in de gangetjes tussen de huizenblokken waar we toen woonden. Nam ik een grote doorzichtige bak met een panty eroverheen met zo'n 10 dikke kruisspinnen :') in de klas :') wat ik die arme kinderen wel niet heb aangedaan :+
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 15:52:27 #251
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100856196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:06 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Ik heb op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kruisspinnen :D Ging ik een middagje verzamelen in de gangetjes tussen de huizenblokken waar we toen woonden. Nam ik een grote doorzichtige bak met een panty eroverheen met zo'n 10 dikke kruisspinnen :') in de klas :') wat ik die arme kinderen wel niet heb aangedaan :+
_O-
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:56:55 #252
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_100868606
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:03 schreef pasopikbijt het volgende:
En over die huisspinnen die in dit topic voorbijkomen (iemand zei ook rioolspin), ik dacht dat die van ons ook huisspinnen waren maar ze zien er heel anders uit dan op de foto's hier :{ Ik zie ze wel eens uit de put kruipen en de katten vinden ze trouwens heerlijk :X . Ze lijken wel op die huisspinnen, maar hebben iets korter poten en zien er minder harig uit. Ook zijn ze eerder donkerbruin dan bijv. zwart. Wat voor monsters heb ik hier lopen als het geen huisspinnen zijn? :o Ze zijn met poot en al denk ik iets van 3 tot 4 cm groot.
Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?
pi_100905563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:56 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?
Vaak zijn ze net te klein/snel/is het te donker om dat goed te zien, maar die op dat plaatje lijkt er wel al meer op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:29:52 #254
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_100975789
Geen spin maar wel net zo tof. :D
Tweekoppige slang eet zelfstandig
pi_101030441
Brrr spinnen. Ik ga binnekort ook naar tilburg, kijken of ik van mjn angst af kom. Ik vind ze btw eng omdat ze zo snel zijn en in mn kleding kunnen kruipen!
pi_101268696

Gehuild, gekotst, nachtmerries erover gehad en nu deel ik het met jullie.
Noot noot.
  Forum Admin zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:01:13 #257
35723 crew  GGMM
pi_101268733
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:00 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_101268978
Oeh mooi die zat laatst in mijn garage in een plastic bak heb ik mooi mijn buurman de stuipen mee op het lijf gejaagd en de buurmeisjes laten gillen. Daarna heb ik ze wel even wat uitgelegd over spinnen en werden ze al gauw minder bang. Van een muggebult heb je meer last dan van een spin in een hoekje van je kamer ;)
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:08:17 #259
71919 wonderer
pi_101269024
Muggen lopen 's nachts niet onverwacht over je arm of gezicht te kriebelen :{w
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:25:12 #260
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101269678
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.
Op je kamer ook nog? D: Ik zie ze gelukkig alleen beneden en in de tuin. Ja, ja, ik snap dat ze vast en zeker ook in mijn kamer komen, maar daar zie ik ze gelukkig niet _O_

Een week geleden zat ik in bed though, en mijn bed staat tegen een muur. Mijn lamp hangt aan de andere kant van mijn bed, en daar bleek een spin naartoe te zijn gelopen die zich vervolgens commando style naar beneden liet zakken, mijn weg versperrend. Ik zat dus opgesloten in mijn eigen bed te janken :')

En het lullige is dat ie eerst ergens anders zat en hij niet bewoog dus besloot ik - vooooooooooruittttttttttt - om hem dan maar een nachtje te laten zitten, en dan dus wel elke minuut kijken of ie er nog zit hè :'). The thanks I get :r :r :r
pi_101269938
^
Omg, ook zo brullert :D
Noot noot.
pi_101482545
Beste Sjef en allemaal,
Ik zit met een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, de laatste weken heb ik vrij vaak een spin of spinnen in mijn bed. Nou ben sowieso al geen held met spinnen, maar ben nu echt wel erg nerveus als ik naar bed ga. Mijn man checkt dan eerst het bed en het komt dus regelmatig voor dat wanneer hij het dekbed wegtrekt er een spin of in 1 geval zelfs 2 spinnen wegsprinten. Het zijn altijd dezelfde soort, maar kan niet zeggen welke, aangezien ik dit topic niet eens durf door te nemen met alle foto's (schaam...). Het zijn hele zwarte met een lichter streepjen volgens mijn man en ze maken geen web o.i.d., ze rennen voornamelijk vrij snel (of doen alle spinnen dit?). Maximaal 2 cm groot incl. poten.
Nou vind ik het in deze periode al niet makkelijk qua spinnengehalte, maar word er nu ook zenuwachtig van, zouden ze dan 's nachts niet in het bed kruipen? En waarom kruipen ze zo graag in bed? Kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt voor de reactie(s)

[ Bericht 72% gewijzigd door Leandra1972 op 02-09-2011 11:37:24 (te snel verzonden) ]
pi_101571213
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ZOOO HERKENBAAR!!
Ik had een keer in de hoek van de kamer voor de sier zo'n doek hangen, en zat er ook zon MEGA beest boven in dat ding gekropen, en probeer dat maar eens op te zuigen zonder dat de stofzuiger als een gek dat doek opzuigt en die doek vast zit en de spin vrolijk rond loopt..

IELLLLLLL!!!!!!!

Gisteravond lekker buiten bij de vuurkorf gezeten, loopt er boven de deur, (natuurlijk de deur waar ik door naar binnen moet), een MEGA huisspin.

Me vrienden allemaal grappig hem proberen te pakken, ik panisch en me vriend heeft hem doodgemaakt.

Ja sorry ik doe niet aan buiten zetten, in een doosje bewaren of wat dan ook, al die mormels moeten dood.
Geef mij dan maar gezoem van muggen....

en nu ga ik even een rondje door huis lopen want ik heb alweer de kriebels van dit topic :P

quote:
11s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Leandra1972 het volgende:
Beste Sjef en allemaal,
Ik zit met een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, de laatste weken heb ik vrij vaak een spin of spinnen in mijn bed. Nou ben sowieso al geen held met spinnen, maar ben nu echt wel erg nerveus als ik naar bed ga. Mijn man checkt dan eerst het bed en het komt dus regelmatig voor dat wanneer hij het dekbed wegtrekt er een spin of in 1 geval zelfs 2 spinnen wegsprinten. Het zijn altijd dezelfde soort, maar kan niet zeggen welke, aangezien ik dit topic niet eens durf door te nemen met alle foto's (schaam...). Het zijn hele zwarte met een lichter streepjen volgens mijn man en ze maken geen web o.i.d., ze rennen voornamelijk vrij snel (of doen alle spinnen dit?). Maximaal 2 cm groot incl. poten.
Nou vind ik het in deze periode al niet makkelijk qua spinnengehalte, maar word er nu ook zenuwachtig van, zouden ze dan 's nachts niet in het bed kruipen? En waarom kruipen ze zo graag in bed? Kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt voor de reactie(s)
OMG!!
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 23:46:13 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101577586
Wij zijn vorige week naar de Oliemeulen geweest en het was zeker de moeite waard.
Wat een prachtige dieren zitten daar.

zondag 4 september 2011 @ 23:56:41 #265
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_101578045
Beste Sjef, mijn Brachypelma albopilosum strooit bij het geringste al met brandharen, terwijl deze soort toch echt hanteerbaar zou moeten zijn.

What do?
  maandag 5 september 2011 @ 00:04:41 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 00:06:19 #267
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101578491
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 00:04 schreef Snakey het volgende:
Mooie foto´s senes. Zijn dat jouw handen op de eerste foto? :P
Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfde :@
Ik was wel heel dichtbij :P
  maandag 5 september 2011 @ 00:09:35 #268
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_101578640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfde :@
Ik was wel heel dichtbij :P
Kans van je leven en je gooit um weg... :P
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 00:10:48 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101578686
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 00:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Kans van je leven en je gooit um weg... :P
Nou, dat was het probleem ook een beetje, dat gooien...als je hem liet vallen ging hij dood en ik schatte de kans erg klein dat ik mijn handen stil zou houden als hij een poot zou gaan bewegen :')
pi_101582268
Dit topic is echt goed voor me geweest ^O^

vroeger gruwelde ik echt van die grote huisspinnen, maar nu al een stuk minder. Gelukkig ook maar want we hebben er nogal wat in de schuur en rondom het huis :') Laatst moesten we wat pallets opruimen die er al wat maandjes lagen en natuurlijk zaten er tientallen onder verstopt.
Waar ik vroeger als een imbeciel een soort regendans op die beestjes uit zou voeren heb ik ze nu gewoon met de hand een tikje gegeven zodat ze wegliepen, ergens anders de tuin in O+ (en dan precies naar de hedera waar ik een uurtje later dwars doorheen moest wroeten met mijn handen :o :D )

mijn vriendin is echter nog niet echt overtuigt ;)
  † In Memoriam † maandag 5 september 2011 @ 10:02:59 #271
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_101583977
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:56 schreef Levolution het volgende:
Beste Sjef, mijn Brachypelma albopilosum strooit bij het geringste al met brandharen, terwijl deze soort toch echt hanteerbaar zou moeten zijn.

What do?
Heb je al Bach Rescue Remedy geprobeerd?
pi_109786565
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hee die lijkt precies op wat ik net over de keukenvloer hoorde tikken. Hier een close-upje van hem :D Ik denk alleen dat ik een vrouwtje heb gezien want deze had een mooi bol achterlijfje en die op jouw foto is wat slanker.

[ Bericht 3% gewijzigd door pasopikbijt op 01-04-2012 23:17:02 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:12:29 #273
163650 Greys
pi_109786983
:o :o :o

:X

Heb je die foto zelf gemaakt trouwens??
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787117
Jep, met dank aan mijn fotografieleraar die mij de macrolens heeft geleend :Y
  One tough cookie zondag 1 april 2012 @ 23:16:14 #275
169210 liesje1979
pi_109787151
Waarom heb ik dit topic nooit ontvolgd? :'(
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:17:01 #276
163650 Greys
pi_109787189
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:15 schreef pasopikbijt het volgende:
Jep, met dank aan mijn fotografieleraar die mij de macrolens heeft geleend :Y
En hij wilde wel even rustig poseren voor je dus?
Huuuuuuu :D Waar is McSpider nu?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787251
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 23:16 schreef liesje1979 het volgende:
Waarom heb ik dit topic nooit ontvolgd? :'(
Hihi :D

quote:
10s.gif Op zondag 1 april 2012 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]

En hij wilde wel even rustig poseren voor je dus?
Huuuuuuu :D Waar is McSpider nu?
Kheb hem met beleid naar buiten gejonast ^O^ En khad hem onder een glaasje hoor ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:21:05 #278
163650 Greys
pi_109787376
Het is wel een supertoffe foto. Ergens. Als je even vergeet dat het een spin is :X
Wat waren nou ook alweer al die zwarte kleine bolletjes? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787392
Zijn 8 oogjes :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:26:59 #280
163650 Greys
pi_109787664
Toch? :o
Ik durfde het niet te zeggen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787757
En vergeet de kleine giftandjes aan de onderkant van die kaak-armpjes niet >:) Als je heel goed kijkt..
  zondag 1 april 2012 @ 23:30:15 #282
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:31:27 #283
163650 Greys
pi_109787896
Hij/zij kijkt een beetje 'yo momma' :D :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787977
Dankje :Y

En ik vind het eigenlijk eerder "Laat me uit dit glaasje! Eet me niet op.." Maarja, het is maar hoe je het ziet he :+
pi_109788121
Nog even een foto van het ruggetje zodat we kunnen zien wat voor eentje het eigenlijk is

† In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 21:12:16 #286
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_109822954
Wat een mooierd O+ . Een grijze Huisspin zou ik zo zeggen.
  maandag 2 april 2012 @ 21:20:56 #287
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_109823659
Brrrr.... :X Ze lopen ook hier weer in oplage door het huis te wandelen. Ik griezel ervan. En gek he, ze zijn áltijd met z'n tweeen. Vind ik er een in huis, dan is er beslist ergens een tweede.

Ik zeg: Greesje, wanneer gaan we?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_109824314
Ik houd van beesten met meer oogjes dan ik heb. O+
  maandag 2 april 2012 @ 21:35:56 #289
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109824681
Hier ook weer huisspinnen gespot al. Gelukkig blijkt Jazz een killer, want de meeste vind ik dood _O_

O+ Jazz O+
pi_109830459
Haha ja toen ik deze vond heb ik Beertje maar snel even opgesloten in de woonkamer tot ik het beestje had gevangen. Ik heb die macrolens geleend, nou moet ik hem toch goed gebruiken ook! :Y

Ik vind spinnen en andere beestjes altijd leuk om naar te kijken, en als ze niet te groot zijn wil ik ze ook wel vasthouden.. Deze vond ik iets te groot. Zo groot dat zijn gewicht ertoe deed zegmaar. Ik pakte het glaasje op, met papiertje eronder dat op mijn hand lag, viel die op dat papiertje en voelde ik dat ook echt :')
Hoewel ik zo'n grote vogelspin in een dierentuin wel op mijn hand zou willen. Voelt toch wat professioneler en "schoner". Of zit het nou helemaal tussen m'n oren :X
  maandag 2 april 2012 @ 23:21:55 #291
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_109831537
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 21:30 schreef Cat22 het volgende:
Ik houd van beesten met meer oogjes dan ik heb. O+
_O-
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 april 2012 @ 23:58:35 #292
163650 Greys
pi_109832921
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:20 schreef ElisaB het volgende:
Ik zeg: Greesje, wanneer gaan we?
Ik had het al gepoogd uit mijn systeem te gooien :@ :+
Morgen ga ik je PMen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:39:17 #293
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_109834083
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Morgen ga ik je PMen!
_O- _O- _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_109839590
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Morgen ga ik je PMen!
Het is morgen! *O*
pi_113316640
Weet iemand misschien wat voor spin dit is ?
Deze lag bij de buren op de mat, vindt hem er eigenaardig uitzien.
pi_113316664
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:00 schreef msoontiens het volgende:
Weet iemand misschien wat voor spin dit is ?
Deze lag bij de buren op de mat, vindt hem er eigenaardig uitzien.
ff een pic posten helpt :7
pi_113316871
krijg het niet voor elkaar
pi_113316914
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:05 schreef msoontiens het volgende:
krijg het niet voor elkaar
http://www.tinypic.com kun je hem uploaden en dan het linkje copieren / plakken.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juni 2012 @ 16:06:43 #299
163650 Greys
pi_113316922
Via www.imgur.com en daarna de [img] link die er rechts van komt te staan kopiëren hier :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_113317062

[ Bericht 43% gewijzigd door Greys op 24-06-2012 16:11:43 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juni 2012 @ 16:12:26 #301
163650 Greys
pi_113317191
Ik neem hem wel effe mee naar een nieuw deel :)
Daar plaats ik je foto dan weer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juni 2012 @ 16:15:50 #302
163650 Greys
pi_113317356
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')