quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:06 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Ik heb op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kruisspinnenGing ik een middagje verzamelen in de gangetjes tussen de huizenblokken waar we toen woonden. Nam ik een grote doorzichtige bak met een panty eroverheen met zo'n 10 dikke kruisspinnen
in de klas
wat ik die arme kinderen wel niet heb aangedaan
Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:03 schreef pasopikbijt het volgende:
En over die huisspinnen die in dit topic voorbijkomen (iemand zei ook rioolspin), ik dacht dat die van ons ook huisspinnen waren maar ze zien er heel anders uit dan op de foto's hierIk zie ze wel eens uit de put kruipen en de katten vinden ze trouwens heerlijk
. Ze lijken wel op die huisspinnen, maar hebben iets korter poten en zien er minder harig uit. Ook zijn ze eerder donkerbruin dan bijv. zwart. Wat voor monsters heb ik hier lopen als het geen huisspinnen zijn?
Ze zijn met poot en al denk ik iets van 3 tot 4 cm groot.
Vaak zijn ze net te klein/snel/is het te donker om dat goed te zien, maar die op dat plaatje lijkt er wel al meer op.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?
Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:00 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gehuild, gekotst, nachtmerries erover gehad en nu deel ik het met jullie.
Op je kamer ook nog? D: Ik zie ze gelukkig alleen beneden en in de tuin. Ja, ja, ik snap dat ze vast en zeker ook in mijn kamer komen, maar daar zie ik ze gelukkig nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.
ZOOO HERKENBAAR!!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:00 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG!!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Leandra1972 het volgende:
Beste Sjef en allemaal,
Ik zit met een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, de laatste weken heb ik vrij vaak een spin of spinnen in mijn bed. Nou ben sowieso al geen held met spinnen, maar ben nu echt wel erg nerveus als ik naar bed ga. Mijn man checkt dan eerst het bed en het komt dus regelmatig voor dat wanneer hij het dekbed wegtrekt er een spin of in 1 geval zelfs 2 spinnen wegsprinten. Het zijn altijd dezelfde soort, maar kan niet zeggen welke, aangezien ik dit topic niet eens durf door te nemen met alle foto's (schaam...). Het zijn hele zwarte met een lichter streepjen volgens mijn man en ze maken geen web o.i.d., ze rennen voornamelijk vrij snel (of doen alle spinnen dit?). Maximaal 2 cm groot incl. poten.
Nou vind ik het in deze periode al niet makkelijk qua spinnengehalte, maar word er nu ook zenuwachtig van, zouden ze dan 's nachts niet in het bed kruipen? En waarom kruipen ze zo graag in bed? Kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt voor de reactie(s)
Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfdequote:Op maandag 5 september 2011 00:04 schreef Snakey het volgende:
Mooie foto´s senes. Zijn dat jouw handen op de eerste foto?
Kans van je leven en je gooit um weg...quote:Op maandag 5 september 2011 00:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfde![]()
Ik was wel heel dichtbij
Nou, dat was het probleem ook een beetje, dat gooien...als je hem liet vallen ging hij dood en ik schatte de kans erg klein dat ik mijn handen stil zou houden als hij een poot zou gaan bewegenquote:Op maandag 5 september 2011 00:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kans van je leven en je gooit um weg...
Heb je al Bach Rescue Remedy geprobeerd?quote:Op zondag 4 september 2011 23:56 schreef Levolution het volgende:
Beste Sjef, mijn Brachypelma albopilosum strooit bij het geringste al met brandharen, terwijl deze soort toch echt hanteerbaar zou moeten zijn.
What do?
Hee die lijkt precies op wat ik net over de keukenvloer hoorde tikken. Hier een close-upje van hemquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:00 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |