abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 15:52:27 #251
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100856196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:06 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Ik heb op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kruisspinnen :D Ging ik een middagje verzamelen in de gangetjes tussen de huizenblokken waar we toen woonden. Nam ik een grote doorzichtige bak met een panty eroverheen met zo'n 10 dikke kruisspinnen :') in de klas :') wat ik die arme kinderen wel niet heb aangedaan :+
_O-
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:56:55 #252
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_100868606
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:03 schreef pasopikbijt het volgende:
En over die huisspinnen die in dit topic voorbijkomen (iemand zei ook rioolspin), ik dacht dat die van ons ook huisspinnen waren maar ze zien er heel anders uit dan op de foto's hier :{ Ik zie ze wel eens uit de put kruipen en de katten vinden ze trouwens heerlijk :X . Ze lijken wel op die huisspinnen, maar hebben iets korter poten en zien er minder harig uit. Ook zijn ze eerder donkerbruin dan bijv. zwart. Wat voor monsters heb ik hier lopen als het geen huisspinnen zijn? :o Ze zijn met poot en al denk ik iets van 3 tot 4 cm groot.
Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?
This isn't even my final form.
pi_100905563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:56 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien andere soorten van het geslacht Tegenaria? Hebben ze die typische tekening op het achterlijfje?
Vaak zijn ze net te klein/snel/is het te donker om dat goed te zien, maar die op dat plaatje lijkt er wel al meer op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:29:52 #254
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_100975789
Geen spin maar wel net zo tof. :D
Tweekoppige slang eet zelfstandig
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_101030441
Brrr spinnen. Ik ga binnekort ook naar tilburg, kijken of ik van mjn angst af kom. Ik vind ze btw eng omdat ze zo snel zijn en in mn kleding kunnen kruipen!
pi_101268696

Gehuild, gekotst, nachtmerries erover gehad en nu deel ik het met jullie.
Noot noot.
  Forum Admin zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:01:13 #257
35723 crew  GGMM
pi_101268733
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:00 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_101268978
Oeh mooi die zat laatst in mijn garage in een plastic bak heb ik mooi mijn buurman de stuipen mee op het lijf gejaagd en de buurmeisjes laten gillen. Daarna heb ik ze wel even wat uitgelegd over spinnen en werden ze al gauw minder bang. Van een muggebult heb je meer last dan van een spin in een hoekje van je kamer ;)
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:08:17 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101269024
Muggen lopen 's nachts niet onverwacht over je arm of gezicht te kriebelen :{w
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:25:12 #260
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101269678
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat soort spinnen zitten regelmatig op m'n kamer. Zijn behoorlijk snel trouwens.
Op je kamer ook nog? D: Ik zie ze gelukkig alleen beneden en in de tuin. Ja, ja, ik snap dat ze vast en zeker ook in mijn kamer komen, maar daar zie ik ze gelukkig niet _O_

Een week geleden zat ik in bed though, en mijn bed staat tegen een muur. Mijn lamp hangt aan de andere kant van mijn bed, en daar bleek een spin naartoe te zijn gelopen die zich vervolgens commando style naar beneden liet zakken, mijn weg versperrend. Ik zat dus opgesloten in mijn eigen bed te janken :')

En het lullige is dat ie eerst ergens anders zat en hij niet bewoog dus besloot ik - vooooooooooruittttttttttt - om hem dan maar een nachtje te laten zitten, en dan dus wel elke minuut kijken of ie er nog zit hè :'). The thanks I get :r :r :r
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_101269938
^
Omg, ook zo brullert :D
Noot noot.
pi_101482545
Beste Sjef en allemaal,
Ik zit met een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, de laatste weken heb ik vrij vaak een spin of spinnen in mijn bed. Nou ben sowieso al geen held met spinnen, maar ben nu echt wel erg nerveus als ik naar bed ga. Mijn man checkt dan eerst het bed en het komt dus regelmatig voor dat wanneer hij het dekbed wegtrekt er een spin of in 1 geval zelfs 2 spinnen wegsprinten. Het zijn altijd dezelfde soort, maar kan niet zeggen welke, aangezien ik dit topic niet eens durf door te nemen met alle foto's (schaam...). Het zijn hele zwarte met een lichter streepjen volgens mijn man en ze maken geen web o.i.d., ze rennen voornamelijk vrij snel (of doen alle spinnen dit?). Maximaal 2 cm groot incl. poten.
Nou vind ik het in deze periode al niet makkelijk qua spinnengehalte, maar word er nu ook zenuwachtig van, zouden ze dan 's nachts niet in het bed kruipen? En waarom kruipen ze zo graag in bed? Kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt voor de reactie(s)

[ Bericht 72% gewijzigd door Leandra1972 op 02-09-2011 11:37:24 (te snel verzonden) ]
pi_101571213
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ZOOO HERKENBAAR!!
Ik had een keer in de hoek van de kamer voor de sier zo'n doek hangen, en zat er ook zon MEGA beest boven in dat ding gekropen, en probeer dat maar eens op te zuigen zonder dat de stofzuiger als een gek dat doek opzuigt en die doek vast zit en de spin vrolijk rond loopt..

IELLLLLLL!!!!!!!

Gisteravond lekker buiten bij de vuurkorf gezeten, loopt er boven de deur, (natuurlijk de deur waar ik door naar binnen moet), een MEGA huisspin.

Me vrienden allemaal grappig hem proberen te pakken, ik panisch en me vriend heeft hem doodgemaakt.

Ja sorry ik doe niet aan buiten zetten, in een doosje bewaren of wat dan ook, al die mormels moeten dood.
Geef mij dan maar gezoem van muggen....

en nu ga ik even een rondje door huis lopen want ik heb alweer de kriebels van dit topic :P

quote:
11s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:27 schreef Leandra1972 het volgende:
Beste Sjef en allemaal,
Ik zit met een probleem wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, de laatste weken heb ik vrij vaak een spin of spinnen in mijn bed. Nou ben sowieso al geen held met spinnen, maar ben nu echt wel erg nerveus als ik naar bed ga. Mijn man checkt dan eerst het bed en het komt dus regelmatig voor dat wanneer hij het dekbed wegtrekt er een spin of in 1 geval zelfs 2 spinnen wegsprinten. Het zijn altijd dezelfde soort, maar kan niet zeggen welke, aangezien ik dit topic niet eens durf door te nemen met alle foto's (schaam...). Het zijn hele zwarte met een lichter streepjen volgens mijn man en ze maken geen web o.i.d., ze rennen voornamelijk vrij snel (of doen alle spinnen dit?). Maximaal 2 cm groot incl. poten.
Nou vind ik het in deze periode al niet makkelijk qua spinnengehalte, maar word er nu ook zenuwachtig van, zouden ze dan 's nachts niet in het bed kruipen? En waarom kruipen ze zo graag in bed? Kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt voor de reactie(s)
OMG!!
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 23:46:13 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101577586
Wij zijn vorige week naar de Oliemeulen geweest en het was zeker de moeite waard.
Wat een prachtige dieren zitten daar.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 september 2011 @ 23:56:41 #265
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_101578045
Beste Sjef, mijn Brachypelma albopilosum strooit bij het geringste al met brandharen, terwijl deze soort toch echt hanteerbaar zou moeten zijn.

What do?
This isn't even my final form.
  maandag 5 september 2011 @ 00:04:41 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 00:06:19 #267
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101578491
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2011 00:04 schreef Snakey het volgende:
Mooie foto´s senes. Zijn dat jouw handen op de eerste foto? :P
Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfde :@
Ik was wel heel dichtbij :P
  maandag 5 september 2011 @ 00:09:35 #268
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_101578640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, van mijn zoontje. Heel eerlijk.... mijn man, mijn zoon en dochter hebben een spin vastgehouden, ik was de enige die niet durfde :@
Ik was wel heel dichtbij :P
Kans van je leven en je gooit um weg... :P
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 00:10:48 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_101578686
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 00:09 schreef Snakey het volgende:

[..]

Kans van je leven en je gooit um weg... :P
Nou, dat was het probleem ook een beetje, dat gooien...als je hem liet vallen ging hij dood en ik schatte de kans erg klein dat ik mijn handen stil zou houden als hij een poot zou gaan bewegen :')
pi_101582268
Dit topic is echt goed voor me geweest ^O^

vroeger gruwelde ik echt van die grote huisspinnen, maar nu al een stuk minder. Gelukkig ook maar want we hebben er nogal wat in de schuur en rondom het huis :') Laatst moesten we wat pallets opruimen die er al wat maandjes lagen en natuurlijk zaten er tientallen onder verstopt.
Waar ik vroeger als een imbeciel een soort regendans op die beestjes uit zou voeren heb ik ze nu gewoon met de hand een tikje gegeven zodat ze wegliepen, ergens anders de tuin in O+ (en dan precies naar de hedera waar ik een uurtje later dwars doorheen moest wroeten met mijn handen :o :D )

mijn vriendin is echter nog niet echt overtuigt ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  † In Memoriam † maandag 5 september 2011 @ 10:02:59 #271
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_101583977
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:56 schreef Levolution het volgende:
Beste Sjef, mijn Brachypelma albopilosum strooit bij het geringste al met brandharen, terwijl deze soort toch echt hanteerbaar zou moeten zijn.

What do?
Heb je al Bach Rescue Remedy geprobeerd?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_109786565
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hee die lijkt precies op wat ik net over de keukenvloer hoorde tikken. Hier een close-upje van hem :D Ik denk alleen dat ik een vrouwtje heb gezien want deze had een mooi bol achterlijfje en die op jouw foto is wat slanker.

[ Bericht 3% gewijzigd door pasopikbijt op 01-04-2012 23:17:02 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 april 2012 @ 23:12:29 #273
163650 Greys
pi_109786983
:o :o :o

:X

Heb je die foto zelf gemaakt trouwens??
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109787117
Jep, met dank aan mijn fotografieleraar die mij de macrolens heeft geleend :Y
  One tough cookie zondag 1 april 2012 @ 23:16:14 #275
169210 liesje1979