abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:58:00 #151
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952219
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hij kwam er toch echt uitkruipen hoor! Pootje voor pootje, Misschien zat hij niet zo diep ofzo.
Dan is de kans groot dat hij/zij het putje van de gootsteen heeft gebruikt als tijdelijke verblijfplaats. Je moet voor de gein eens de leiding volgen die naar het riool loopt, hoe groot is de kans dat een spin deze helemaal volgt om bij jou vervolgens naar buiten te komen? Erg klein lijkt me! toch?
Het vreemdste dierenpark van Nederland!
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:59:42 #152
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_96952303
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:05 schreef Lijnloos het volgende:
Wat een geweldig topic is dit. Ik ben echt geen held met spinnen en als het een flinke huisspin (kennelijk, want hier geleerd) in mijn zicht is roep ik steevast mijn man, maar sinds het lezen van dit topic heb ik al een heel stuk "angst" overwonnen. Zo zat er laatst een trilspin in de douche en ben ik dus ook gewoon lekker gaan douchen met het beessie al hupsend tussen de stralen, waar ik normaal de badkamer uit zou zijn gegaan en gewacht zou hebben tot ie weg was. En ik zag afgelopen weekend een heel nest (noem je dat zo?) ienimini-spinnetjes in onze thuis die zich inmiddels en masse hebben verplaatst via de kliko naa rhet dak van de schuur en beyond (kon ze niet meer vinden gisteren)... zo leuk om te zien! O+ Maar goed, ik denk dat die grote joekels nog steeds niet op mijn verlanglijstje staan, maar ik begin steeds meer respect en minder angst te krijgen nu. Bednakt!
Ik zeg goed bezig! Ennuh, graag gedaan hoor. Nou de rest van ons kleine kikkerlandje nog overtuigen ;)
www.oliemeulen.nl
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:05:08 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_96952595
Ik ben ook wel benieuwd wat dit is, in Nederland heb ik hem nog nooit gezien:

Hij was ongeveer 2 cm groot (ex. poten). Ik heb hem na de foto netjes buiten gezet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_96976668
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:58 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Dan is de kans groot dat hij/zij het putje van de gootsteen heeft gebruikt als tijdelijke verblijfplaats. Je moet voor de gein eens de leiding volgen die naar het riool loopt, hoe groot is de kans dat een spin deze helemaal volgt om bij jou vervolgens naar buiten te komen? Erg klein lijkt me! toch?
ach ratten doen het ook, dus waarom een spin niet ;)
kan ook nog eens een mooie snelle shortcut zijn tussen 2 verschillende ruimtes: bij de keuken erin en zo rechtstreeks naar de badkamer kunnen zonder grote omweg :P

(al lijkt me dat een spin wel tegengehouden wordt door een waterslot/zwanehals/sifon ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:45:32 #155
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_97009347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:05 schreef wonderer het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat dit is, in Nederland heb ik hem nog nooit gezien:

[ link | afbeelding ]

Hij was ongeveer 2 cm groot (ex. poten). Ik heb hem na de foto netjes buiten gezet.
dat is een zak-spin. Clubonidae en komt vrij veel voor alleen zie je ze niet vaak. Ze maken als cocon voor de eitjes een zakje van spinneweb wat overblijft na dat de jongen zijn uitgekomen. Dit zie je vaak hangen tussen haardhout bijvoorbeeld.
www.oliemeulen.nl
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:20:43 #156
337460 Olijfboom
ook wel: Olea europaea
pi_97021047
Wat is dit voor spin ? Ik zie het plaatje erg vaak voorbij komen...
http://www.google.nl/imgr(...)qYsM&ved=0CDYQ9QEwBQ (image uploaden doet het hier niet :( )
Op vrijdag 20 mei 2011 23:44 schreef Aneurysma het volgende:
Houd je muil tegen Olijfboom, waardeloos varken.
pi_97021888
huntsman toch?

uit australie :P
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 10:02:50 #158
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_97022002
Nee, de huntsman is de beroemde clock spider, die lijkt niet op bovenstaande vind ik:

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:04:38 #159
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_97022044
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:02 schreef Barbaaf het volgende:
Nee, de huntsman is de beroemde clock spider, die lijkt niet op bovenstaande vind ik:

[ afbeelding ]
De spider clock. _O_

Die moet ik echt ooit een keer gaan namaken. :')
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:34:56 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97033773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:45 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

dat is een zak-spin. Clubonidae en komt vrij veel voor alleen zie je ze niet vaak. Ze maken als cocon voor de eitjes een zakje van spinneweb wat overblijft na dat de jongen zijn uitgekomen. Dit zie je vaak hangen tussen haardhout bijvoorbeeld.
dan is ie buiten vast blijer. Thanks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 mei 2011 @ 17:37:31 #161
163650 Greys
pi_97038580
Die poten achter die klok :X
Hoe vaak ik het plaatje ook al gezien heb, ik blijf het vreselijk vinden. Zou echt acuut mijn huis te koop zetten als ik dat zou aantreffen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:15:01 #162
343454 Oliemeulen
Dierenpark De Oliemeulen
pi_97059267
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:20 schreef Olijfboom het volgende:
Wat is dit voor spin ? Ik zie het plaatje erg vaak voorbij komen...
http://www.google.nl/imgr(...)qYsM&ved=0CDYQ9QEwBQ (image uploaden doet het hier niet :( )
Dat is inderdaad een huntsmanspider. Er bestaan verschillende genera van deze spinnensoorten over de hele wereld. In Nederland kennen we ook krabspinnen maar die zijn een stuk kleiner ( Thomisidae ). Vooral de soort Heteropoda venatoria wordt vaak gezien als je op vakantie gaat naar landen als Indonesie. Men denkt dan vaak dat het gaat om vogelspinnen maar dat is niet zo. Krabspinnen of jachtkrabspinnen worden gerekend tot de 'echte spinnen'. Vogelspinnen hebben de kaken namelijk van boven naar beneden gericht en bij de echte spinnen staan de kaken als een tang naar elkaar toe gericht. Ik zit nu overigens te denken dat de meeste wellicht niet eens dichtbij gaan staan om te kijken :D maar da moet je toch is doen, ze springen echt niet in je gezicht, door de ogen van een spin is namelijk iedereen lelijk.
Oja, in de film Arachnophobia werden trouwens ook huntsmanspiders gebruikt op de set omdat deze rustig zijn tegenover elkaar en tegenover mensen. Tjah, anders zouden die acteurs het lastig hebben op de set denk ik. Overigens toch raar, dat mensen zo'n film eng vinden. Diezelfde acteur speelde later een rol als Harry in Dumb 'n Dumber. Hoe realistisch wil je het hebben?
www.oliemeulen.nl
  zaterdag 21 mei 2011 @ 02:33:10 #163
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97107602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:55 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

Je hebt daar in ook volkomen gelijk, 8 cm lichaam is absurd voor Nederlandse begrippen...
Met poten (behaard) waren ze ong 15 cm. Ik wilde ze doodmaken, maar toen ik dichtbij kwam namen ze een sort dreigende houding aan. Ze verstijfden en maakten zich groot. Ze richten zich dus op en staken die kleine pootjes rond hun kop naar voren. Ik haat ze. Ik had vroeger een kat die ze ving, maar mijn huidige kat keurt ze geen blik waardig.
pi_97194305
Dit topic is echt wat voor mij.... NOT ik begin al panisch te worden bij die fotos.

En holy fuck, die poten onder die klok vandaan *ril neiging*

Vréselijk!!

Ik ben dus indd iemand die helemaal panisch wordt van spinnen.
Vooral inderdaad de huisspinngen.
In mijn vorige huis (THANK GOD dat we zijn verhuisd) hebben we een herfst gehad, met echt een plaag. In 3 maanden 12 van die GROTE huisspinnen gehad (die foto staat geloof ik een pagina hier voor, deze grootte heb ik het idd over). Ik heb echt een vreselijke tijd toen gehad haha.

Mijn vriend geloofde me niet als ik aanwees hoe groot die beesten waren, tot we een keer op de bank zaten, en ik een zwarte kier boven de bank zag uitkomen. Het was dus geen kier, maar een POOT die boven de bank uit stak. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik dat heb aangekund toen :P

Ik weet niet precies wat het is waar ik bang voor ben, maar met zulke joekels, (die vervolgens ook nog eens vreselijk snel zijn) wordt ik helemaal leip. Het zweet breekt me uit, en ondanks dat ik ze dus dood maak, ik maak ze zo plat als t maar kan, doe al t mogelijke om ze uitte roeien (of beter gezegd, ik doe dat niet, ik laat het doen :D) durf ik die kamer dan niet meer in tot een paar dagen later.

Ik woon nu gelukkig op mezelf en ik heb hier nog geen huisspin gezien, wel soms wat kleine 'spring' spinnetjes noem ik ze, die van buiten de muur af komen.
Ik ben ook niet echt zo panisch voor alle soorten spinnen, lang poten vindt ik niet fijn, ze gaan de stofzuiger in (zonder zak, zodat me vriend meteen t bakje kan legen in de grijze bak ;) ), maar ik wordt er niet panisch van, zelfde met kruisspinnen of iets dergelijks, ik kan daar buiten gerust (met 2 meter) afstand langs lopen.
Maar die grote huisspinnen vindt ik echt een marteling.

Geef mij maar een leven zonder spinnen! ;)
pi_97234821
ts?

ik had een keertje een baantje met renovatie van een huis....en dan moest ik de kruipkelder in met een zaklamp...en toen zag ik dus albinospinnen....ze waren redelijk groot ( maar slank en sptisig met vij lange poten ) en helemaal wit dus////

ha ik vond ze erg eng....leken wel ummm uit die film "alien"

ken je deze ook?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 04:10:21 #166
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97234962

Pas een mooie redback gespot in een openbare plee
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_97235551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 03:19 schreef dandybleu het volgende:
ts?

ik had een keertje een baantje met renovatie van een huis....en dan moest ik de kruipkelder in met een zaklamp...en toen zag ik dus albinospinnen....ze waren redelijk groot ( maar slank en sptisig met vij lange poten ) en helemaal wit dus////

ha ik vond ze erg eng....leken wel ummm uit die film "alien"

ken je deze ook?
hehe die heb ik ook in mijn kruipruimte, maar de meeste waren al dood en de lijfjes omhult met witte schimmel: leken het net piepschuimbolletjes met pootjes :D
pi_97236078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 02:33 schreef childintime het volgende:

[..]

Met poten (behaard) waren ze ong 15 cm. Ik wilde ze doodmaken, maar toen ik dichtbij kwam namen ze een sort dreigende houding aan. Ze verstijfden en maakten zich groot. Ze richten zich dus op en staken die kleine pootjes rond hun kop naar voren. Ik haat ze. Ik had vroeger een kat die ze ving, maar mijn huidige kat keurt ze geen blik waardig.
Damn, waar woon jij? Afrika?
pi_97356524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:50 schreef Oliemeulen het volgende:

[..]

We hebben bij De Oliemeulen pas zo'n zwarte weduwe opgevangen en ik leef nog. zo gevaarlijk is ze dus niet :P
Anyhoe, de zwarte weduwe heb je in 32 verschillende soorten waarvan het overgrote deel helemaal niet gevaarlijk is, dus kun je deze diertjes niet over 1 kam scheren lijkt me. Daarnaast zijn degene die dan "potentieel gevaarlijk" zijn nog steeds niet agressief, deze diertjes bijten pas als ze in je kleren zitten of wanneer je er op rolt tijdens de slaap. en dan heb je een kans van 1% dat je overlijd aan een beet. De mensen die overlijden aan de beet van een zwarte weduwe zijn vaak baby's of bejaarde mensen, of mensen met een allergie, een normaal volwassen mensen sterft nooit aan zo'n beet! De kans is zelfs groter dat je door de bliksem getroffen wordt, ik bedoel maar...
zijn huisdieren eigenlijk wel gelijk de pineut als ze gebeten worden. of reageren ze anders op het gif dan mensen?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juli 2011 @ 18:23:22 #170
163650 Greys
pi_99328665
Sjef ik zag je net op tv! ^O^
Over die bananenspin.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 juli 2011 @ 18:43:45 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_99329550
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:23 schreef Greys het volgende:
Sjef ik zag je net op tv! ^O^
Over die bananenspin.
Welke zender/programma?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juli 2011 @ 20:04:35 #172
163650 Greys
pi_99333796
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Welke zender/programma?
Editie NL was het, RTL4 :)
Misschien is het terug te kijken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:04:51 #173
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_100050973
Durf bijna niet te lezen hier, haha. Maar ik heb er eentje in huis en ik vraag me af wat voor een het is. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar ze zijn niet heel erg duidelijk. Spin heeft dik bruin lijf en zwarte, vrij lange, poten. De 'vacht' is glanzend.

http://img849.imageshack.us/img849/5208/dsc00907s.jpg (copy/paste deze link)
http://img856.imageshack.us/img856/4517/dsc00909cs.jpg (copy/paste deze link)
http://img828.imageshack.us/img828/1441/dsc00910s.jpg (copy/paste deze link)

(Lukt niet om foto's rechtstreeks zichtbaar te plaatsen)

[ Bericht 5% gewijzigd door xepera9 op 28-07-2011 16:11:16 ]
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:52 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_100052453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:04 schreef xepera9 het volgende:
Durf bijna niet te lezen hier, haha. Maar ik heb er eentje in huis en ik vraag me af wat voor een het is. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar ze zijn niet heel erg duidelijk. Spin heeft dik bruin lijf en zwarte, vrij lange, poten. De 'vacht' is glanzend.

http://img849.imageshack.us/img849/5208/dsc00907s.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)
http://img856.imageshack.us/img856/4517/dsc00909cs.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)
http://img828.imageshack.us/img828/1441/dsc00910s.jpg]afbeelding (copy/paste deze link)

(Lukt niet om foto's rechtstreeks zichtbaar te plaatsen)
Brr wat een engerd. Imageshack doet wel vaker lastig met FOK! geloof ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 16:50:35 #175
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100052883
Ziet eruit als een kogelspin O+

De Koffieboonspin :P
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')