Ja.quote:
Jaquote:
Ja.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_(spin)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:39 schreef summer2bird het volgende:
Wat was de naam van die dodelijke minispin die in andere landen in je kleding kruipt en daar zijn gif in je spuit ook alweer
Ik kan het totaal fout hebben, zag de beschrijving 10 jaar geleden ofzo.
Ja!quote:
Aaaaaw!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:27 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ja.![]()
Dit vind jij ook aandoenlijk, dat kan niet anders.
[ afbeelding ]
Die laatste was 'mquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_(spin)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vioolspin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atrax_robustus
van het weekend de tuin bestraat en de stappels klinkers stonden er al een paar maanden: wat een hoeveelheid joekels kwamen er daar tussenuit zegquote:Op maandag 9 mei 2011 21:19 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Kijk eens wat ik net tegenkwam.![]()
Volgens mij is het een gewone huisspin (Tegenaria atrica). Leest Sjef nog mee?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:52 schreef ursel het volgende:
Sjef, ik denk dat ik het hier beter kan vragen.
Weet jij wat voor spin dit is?
Wat voor spin is dit?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:33 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Zitten er toevallig (veel) pissebedden in je huis?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roodwitte_celspin
Dat geeft niet hoor, ik ben een paar daagjes druk geweest, drukke meivakantie gehad bij de Oliemeulen dus dan blijft er wel eens wat liggenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:16 schreef Holyme het volgende:
Kwam net deze tegen en moest aan dit topic denken
http://hyperboleandahalf.(...)ay-to-be-afraid.html
Sorry Sjef
Ze kunnen een jaar of 3 wel leven ( vrouwtjes dan, mannen worden meestal niet zo oud bij spinnen ) en overwinteren in de schuur. Normaal gezien overwinteren ook de eieren die dan in het voorjaar uitkomen en gelijk aan de slag kunnen met insecten eten. Het risico? Ehh... ja er bestaat een kans dat de spin nog leeft. Geen probleem toch?quote:Op zondag 8 mei 2011 03:07 schreef childintime het volgende:
Hoe oud kunnen ze worden? Ik zag hem nl in het najaar, is er nu nog risico dat hij leeft? Of overleven ze een winter niet?
zoals al vermeld is de kans dat zo'n huisspin door je kamer heen rent groter dan dat er een kruisspin binnen zit. Ze hebben een verschillende manier van prooien of partners vinden dus vandaar. Dat die spinnen via de gootsteen omhoog komen is trouwens ook een fabeltje, die spinnen vallen gewoon in een gootsteen of badkuip bij het rondlopen en kunnen vervolgens niet meer via de gladde randen naar buiten. Ze komen dus niet uit het putje maar van bovenaf.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:41 schreef wonderer het volgende:
Wij noemden die altijd rioolspin (omdat ze altijd uit de gootsteen leken te komen?) maar dat is dus een huisspin.
Ik blijf het eng vinden, veel enger dan kruisspinnen of zo. Geen idee waarom
Ondanks mijn grote angst voor spinnen vind ik jouw liefde voor spinnen tof! Het helpt mij ook wel een beetje, zo zit er al 6 dagen een spinnetje in mijn douche op het plafond, en ik laat hemquote:Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef Oliemeulen het volgende:
![]()
[..]
Dat geeft niet hoor, ik ben een paar daagjes druk geweest, drukke meivakantie gehad bij de Oliemeulen dus dan blijft er wel eens wat liggen![]()
maar ik snap best dat er dit soort pagina's staan op internet, er zijn een heleboel anti-pagina's te vinden over van alles en nog wat. Waarom dan niet over spinnen. Ik heb gewoon respect voor deze mensen als ze dan zelf ook maar respect hebben voor mensen die spinnen wél leuk vinden maar dat is vaak niet het geval. Spinnen zijn dan zogenaamd stom dus moet iedereen die maar stom vinden... Beetje vreemd maar ik kan wel lachen om dit soort dingen hoor
Hij kwam er toch echt uitkruipen hoor! Pootje voor pootje, Misschien zat hij niet zo diep ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:48 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
zoals al vermeld is de kans dat zo'n huisspin door je kamer heen rent groter dan dat er een kruisspin binnen zit. Ze hebben een verschillende manier van prooien of partners vinden dus vandaar. Dat die spinnen via de gootsteen omhoog komen is trouwens ook een fabeltje, die spinnen vallen gewoon in een gootsteen of badkuip bij het rondlopen en kunnen vervolgens niet meer via de gladde randen naar buiten. Ze komen dus niet uit het putje maar van bovenaf.
De naam rioolspin kan eerder komen omdat ze vaak onder putdeksels zitten die je op straat ziet. Een vochtige omgeving, ruikt niet fris en dus een ideaal lokpunt voor insecten. Bij de servals op de Oliemeulen zie je ook veel spinnen, er komen veel vliegen af op de geur van die katten, wel slim van die spinnen
We hebben bij De Oliemeulen pas zo'n zwarte weduwe opgevangen en ik leef nog. zo gevaarlijk is ze dus nietquote:Op zondag 8 mei 2011 03:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind ze ook enorm maar 8 cm is ongeveer het formaat van een aansteker he? Formaat vogelspin zeg maar. Die ben ik gelukkig nog nooit tegengekomen. Maar Sjef kan ons daar ongetwijfeld opheldering over geven.
Nah het ging meer over de huisspinnen die Childintime tegenkwam met lijfjes van 8cm. Dat leek mij aan de (iets te) grote kant....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:50 schreef Oliemeulen het volgende:
[..]
We hebben bij De Oliemeulen pas zo'n zwarte weduwe opgevangen en ik leef nog. zo gevaarlijk is ze dus niet![]()
Anyhoe, de zwarte weduwe heb je in 32 verschillende soorten waarvan het overgrote deel helemaal niet gevaarlijk is, dus kun je deze diertjes niet over 1 kam scheren lijkt me. Daarnaast zijn degene die dan "potentieel gevaarlijk" zijn nog steeds niet agressief, deze diertjes bijten pas als ze in je kleren zitten of wanneer je er op rolt tijdens de slaap. en dan heb je een kans van 1% dat je overlijd aan een beet. De mensen die overlijden aan de beet van een zwarte weduwe zijn vaak baby's of bejaarde mensen, of mensen met een allergie, een normaal volwassen mensen sterft nooit aan zo'n beet! De kans is zelfs groter dat je door de bliksem getroffen wordt, ik bedoel maar...
Omdat ik spinnen minder vind stinken dan Servals :pquote:Op zondag 15 mei 2011 22:49 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom zou je met spinnen gaan spelen als je daar servals hebt
Je hebt daar in ook volkomen gelijk, 8 cm lichaam is absurd voor Nederlandse begrippen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nah het ging meer over de huisspinnen die Childintime tegenkwam met lijfjes van 8cm. Dat leek mij aan de (iets te) grote kant....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |