ik ben al van kleins af aan bang voor spinnen, mn vader werd altijd gek van mij als hij mij weer eens hoorde gillen om een kleine spin.
ik besloot 2 jaar geleden om te gaan backpacken in australie, ik dacht misschien kom ik zo wel van mij angst af. nou dus niet!!
ik heb hier echt mega grote spinnen gezien, een grote huntsman in mn slaapkamer, 5 grote goldenorbs rond mn kamer in cape tribulation, een of andere mega grote spin in de wc, ik heb zelf een red back onder mn stoel gehad!!
ik heb mn vriend hier leren kennen, dus ben nu van plan om in australie te blijven wonen.
wij wonen 20 km noord van cairns, dus hier zitten alle grote spinnen, het is hier zo mooi en heb het super naar mn zin, maar als ik alleen thuis ben dan zit ik toch niet lekker in mn vel doordat ik weet wat voor spinnen hier zitten, en er zitten hier dus ook een paar die aardig giftig zijn.
verder ben ik nergens bang voor, ik heb hier slangen op mn balkon gehad en allemaal rare insecten die ik zelf heb weg gehaald.
wie kan mij helpen om ook maar een beetje minder bang te zijn?? en om de confrontatie aan te gaan met dit soort spinnen, dat gaat dus niet lukken. de eerste keer dat ik een spin hier zag viel ik bijna flauw en heb denk ik wel 2 uur lopen trillen en huilen, ik weet dat het niet normaal is maar ik kan er niks aan doen.
misschien dat iemand weet wat spinnen afweert?
bedankt alvast:)