Het is altijd verstandig om af en toe je gezicht te laten zien. Lang niet alles wordt op de site gezet.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef Maryn. het volgende:
Morgen voor het eerst een UZB opzoeken.. Is het nou zo dat al die UZB's alle vacatures online hebben staan.. of zijn er ook vacatures die niet worden gepubliceerd. Dat werkzoekenden bijv. vanuit het UZB worden benaderd ipv dat jezelf online reageert.
Mij hebben ze daar een tijdje geleden ook voor benaderd. Op een heel krampachtig gemaakt-enthousiaste manier.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:42 schreef Blobje het volgende:
Werd vanmiddag gebeld: "Hoi! met .... van Studentjob. Ben je nog steeds op zoek naar werk?" Ik: "Ja, ik werk nu tijdelijk bij TNT en zou wel graag iets willen hebben wat aansluit bij mijn opleiding." UB: "Nou we hebben de perfecte baan voor je gevonden." Ik heel benieuwd: "Vertel!" UB: "Officier bij de marine!"
Ik moest toen heel hard lachen.Ze werd nog nijdig ook.
Zo is een uitzendbureau toch ook niet serieus te nemen. Sinds wanneer sluit mijn opleiding daarop aan? Iedereen die Havo of VWO heeft gedaan kan na de middelbare school officier worden bij de marine. Bovendien heeft ze mijn C.V. dus ook niet gelezen, want ik heb al 4 jaar bij de landmacht gewerkt. En bovendien, als ik bij de marine zou willen werken dan had ik dat toch al lang zelf gedaan. Meer mensen die door ze gebeld zijn?![]()
Die ben ik nu ook aan het bekijken.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:51 schreef Janena het volgende:
Ha Gifkwal!
Jobrapido is inderdaad een fijne site.
Ik vind het ook triest dat ik om de afstand word afgewezen, misschien verwachten ze problemen met slecht weer zoals tijdens de afgelopen winter.
Voor mijn laatste baan moest ik 55 km reizen (enkele reisafstand), ook met slecht weer kwam ik gewoon, alleen iets later dan normaal.
Ik ook, maar ik heb nog geen telefoon gehad.quote:
Moi?quote:Op donderdag 28 april 2011 16:35 schreef Viking84 het volgende:
Ben nou al begonnen? Of per 1 mei? Jammer dat ik niet in de buurt woon én geen affiniteit heb met hun producten, anders ging ik ook eens solliciteren, want ze hebben nog meer vaca's, zag ik.
Ja jij jaquote:Op donderdag 28 april 2011 16:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Moi?
1 juni. Opzegtermijn enzo. Vandaag was wel de laatste dag van 1 van mijn 2 parttimebanen. Bij de grotere parttimebaan was mijn opzegtermijn natuurlijk het langst...
Ik heb ontzettend veel vakantiedagen over maar ik mag ze niet opnemen omdat anders de continuïteit in het gevaar komt. Lees: ik moet mijn opvolger inwerken....
Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?quote:Op donderdag 28 april 2011 16:43 schreef _Arual_ het volgende:
Ze blijven er ook vacatures houden. Volgens mij is het een plek waar je in een jaar of twee veel ervaring opdoet, om dan weer verder te gaan. Ik krijg ook het idee dat er veel jonge mensen werken.
Ja, er waren ontzettend veel sollicitanten waaruit ze konden kiezen (ik krijg het precieze aantal maar niet te horen). En toch hebben ze vijf of zes mensen die vóór mij op gesprek zijn geweest, afgewezen. Terwijl ze gezien het aantal brieven al heel kieskeurig konden zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?
Die website kon ook wel wat werk gebruikenquote:Werkzaamheden op WERK.NL
Wij verrichten onderhoudswerkzaamheden op werk.nl. Daarom is de site momenteel niet bereikbaar. Wij hopen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef karton het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor administratief werk.![]()
Ik werd gebeld door de persoon v/h uitzendbureau die me altijd helpt. Zij was helemaal enthousiast terwijl ik redelijk lauw reageerde, maar dat kwam omdat het niet helemaal tot me doordrong. Ze vroeg nog of ik wel blij was dat ik was aangenomen.
Toen het gesprek af was gelopen drong pas tot me door dat ik mag gaan werken. Morgen nog even langs gaan om nog wat afspraken te maken en a.s. maandag mag ik beginnen.
Ik heb er in ieder geval zin in!
succes ermee!quote:Op donderdag 28 april 2011 20:43 schreef JDx het volgende:
Ik ben mijn proeftijd door inmiddels, kan nu serieus een huis gaan zoeken in het westen en mijn huis in Emmen gaan verhuren, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef JDx het volgende:
Dankje, wel een gedoe allemaal hoor, maar wat ik ermee wil zeggen is niet zoals sommigen zeggen: "als je echt wil werken dan kan het", dat is bullshit, maar wel dat je soms meer moeite moet doen dan je eigenlijk wilt.
Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:39 schreef pussywillow het volgende:
Of zouden jullie zeggen "zak maar in de stront" en hoe dan ook gewoon gaan?Ik wil dat gesprek natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, maar ik wil op m'n huidige baan ook geen problemen, wie weet hoe lang ik die baan nog nodig ga hebben.
Hier ben ik het dus mee eens.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.
Je kan ook overdrijven...quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.
Tijdens mijn studietijd heb ik een periode bij de McDonald's (Amsterdam, Dam) gewerkt omdat ik op-en-af in het buitenland zat. En daar was de leeftijd rond de 25-30. Ik was de enige "jongere".quote:Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
Eens.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef pussywillow het volgende:
Belachelijk, zeg. Als je daar niet eens begrip voor kunt opbrengen ben je ook echt geen reet waard als HR-persoon (of wat diegene dan ook is).
Gewoon doen, getuigd in ieder geval van doorzettingsvermogen en de wil om voor dat specifieke bedrijf te werken. Als je niets stuurt ga je er sowieso niet aan de slag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef gifkwal het volgende:
Het is een vergelijkbare functie, alleen op een andere afdeling.
Wellicht is het een idee om inderdaad in je brief te verwijzen naar je vorige sollicitatie en dat je de functie en het bedrijf dusdanig interessant vindt, dat je wederom solliciteert?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef gifkwal het volgende:
Ik ga sowieso iets sturen hoor, was er alleen niet zeker van of ik dan in mijn brief zou verwijzen naar die eerdere sollicitatie. Dat ga ik denk ik toch maar wel doen, het staat denk ik wel positief inderdaad.
Geen tips, wel sterktequote:Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef hexta het volgende:
Vrijdag naar het UWV om me daar aan te melden.
Iemand nog tips of iets?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Zoals je wat hoger kan zien KAN het bijna niet erger zijn dan de uitzichtloze situatie waar ik nu in zit.quote:
Weet je de reden van afwijzing?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef gifkwal het volgende:
Zeker een goed idee. Mijn enige twijfel is hoe ik dat positief kan brengen (ik ben namelijk wel afgewezen voor die vorige functie, geen goede binnenkomer)
Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.quote:
Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:03 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.
Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoorquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef inXs het volgende:
[..]
Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.
Ik wil graag een baan van ze.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Klopt, maar men vergeet vaak bepaalde werkzaamheden te melden die ze doen naast het werk, bijvoorbeeld voorzitter VVE, secretaris schaakclub, oid. Of wellicht heeft het zin om in je CV je rol bij een bepaald project sterker te benoemen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor.
450 reacties is wel erg veel!.
@ hexta: ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaanquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:15 schreef hexta het volgende:
[..]
Ik wil graag een baan van ze.
"volgende." "Hey, 1 baan graag."
Nouja, hulp dus.
Maar ik dacht dat ze er waren om te helpen, en niet om je bestaan te documenteren en je lastig te vallen?
Dat is veel jaquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor.
450 reacties is wel erg veel!.
Via verschillende uitzendbureaus. Het gaat hier wel om werk op oproepbasis. Hoe de vaste medewerkers aan hun baan zijn gekomen weet ik niet zeker, het zou goed kunnen dat ze vanuit een uitzendbaan in vaste dienst zijn aangenomen of gewoon rechtstreeks bij het schoonmaakbedrijf hebben gesolliciteerd.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:
@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen![]()
Oh Vik, ik hoop toch dat dat laatste niet nodig is. Dat zou ik zo oneerlijk vinden! Is administratief werk niet iets voor je? Dat heb ik een tijd gedaan bij een grote GGz-instelling. (Over plekken waar ze altijd mensen zoeken gesproken: (geestelijke) gezondheidszorg.)quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaan. Alleen zal het ws zo gaan: eerste gesprek ter kennismaking, voorlichting over rechten en plichten als je bij UWV ingeschreven staat, tweede gesprek (waarbij je uitkeringspapieren krijgt als je een uitkering wilt) en dan pas een keer een inhoudelijk gesprek
.
@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
bij een teveel kandidaten. En het standaard antwoord wat ik krijg dat mijn profiel niet past bij die van de opdrachtgeverquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
arme jij
dat is wel érg demotiverend.... Nog een reden voor afwijzing gekregen?
Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen![]()
Maar er ís ook echt veel. Je wilt niet weten wat er sinds de invoering van het EPD allemaal aan administratie bij is gekomen in de gezondheidszorg. Er zitten veel jonge mensen die hoog opgeleid zijn, verloop is daarom groot, en er komen dus ook steeds weer plekken vrij.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
@ Arual: tja... administratief werk heb ik nog nooit gedaan en dat wil iedere hoogopgeleide die geen baan op z'n eigen niveau kan vinden, gok ik.
Er is 1 grote nadelige factor, en een paar persoonlijke factoren die meespelen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:49 schreef Graslul het volgende:
[..]
Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.
Jawel, de arbeidsmarkt in Nederland is prima. Op dit moment is ongeveer 5.1% van de beroepsbevolking opzoek naar werk en dat is laag. Economen zeggen overigens dat het onder de 4% nooit zal komen omdat je ten alle tijden mensen hebt die op een gegeven moment van baan (willen) wisselen. Die zoeken dan een paar maandjes en ze zijn weer voorzien.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:31 schreef goofy_goober het volgende:
Kennelijk heb jij geen weet van de huidige arbeidsmarkt, kan natuurlijk ook.
De markt zit te springen om goede mensen, wij krijgen ze in ieder geval niet gevult, ondanks dat we zeer goede voorwaarden aanbieden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 01:31 schreef goofy_goober het volgende:
Kennelijk heb jij geen weet van de huidige arbeidsmarkt, kan natuurlijk ook.
Ik kan niets vinden binnen een straal van 50 km. En daar buiten wordt ik afgewezen door de reisafstand (of door een gebrek aan specifieke ervaring ipv de brede ervaing die ik heb)quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
De markt zit te springen om goede mensen, wij krijgen ze in ieder geval niet gevult, ondanks dat we zeer goede voorwaarden aanbieden.
Wij zijn de werkzoekenden, dus neem maar van ons aan dat wij wel weten hoe lastig het isquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
De markt zit te springen om goede mensen, wij krijgen ze in ieder geval niet gevult, ondanks dat we zeer goede voorwaarden aanbieden.
Mensen die moeilijk verkoopbaar zijn, zoals jij dat noemt, kunnen zichzelf vaak wel om- of bijscholen, maar dat kost ook weer geld en juist dat heb je niet als werkloze. Zo blijf je vastzitten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:07 schreef Graslul het volgende:
[..]
Jawel, de arbeidsmarkt in Nederland is prima. Op dit moment is ongeveer 5.1% van de beroepsbevolking opzoek naar werk en dat is laag. Economen zeggen overigens dat het onder de 4% nooit zal komen omdat je ten alle tijden mensen hebt die op een gegeven moment van baan (willen) wisselen. Die zoeken dan een paar maandjes en ze zijn weer voorzien.
Mensen die na een jaar zoeken nog steeds geen werk hebben gevonden zijn de mensen die moeilijk verkoopbaar zijn. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn maar de meeste daarvan kun je zelf beïnvloeden.
Je hebt hier al keuze zat aan mensen, ben erg benieuwd naar de vacatures die je voor ons hebt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vooral technisch (internet omgeving), maar ook projectmanagers, en zie dat we ook parttime receptioniste zoeken, mocht je het zelf niet zijn, maar wel mensen weten, dan hoor ik het ook graag, de bonus delen we dan uiteraardquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wij zijn de werkzoekenden, dus neem maar van ons aan dat wij wel weten hoe lastig het is.
Wat voor vacatures hebben jullie dan openstaan? Misschien zoeken jullie naar heel specifiek opgeleid personeel?
Welke regio en vakgebied zoek je? Ik heb opzich groot netwerk en kan me oor te luisteren leggen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:14 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik kan niets vinden binnen een straal van 50 km. En daar buiten wordt ik afgewezen door de reisafstand (of door een gebrek aan specifieke ervaring ipv de brede ervaing die ik heb)
Ik heb 10 jaar bij een engineeringsbureau gewerkt en daar zeer veel verschillende opdrachten gehad. (van ruimtevaart tot aan de bakkerij industrie) Maar die ervaring wordt in de regio Utrecht niet gevraagd. Men wil specifieke kennis. Ik geef wel aan dat ik bereid ben om te verhuizen maar als dat bedrijf ook kan kiezen voor een kandidaat die in de buurt woont, dan pis ik achter het net.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:47 schreef raptorix het volgende:
Welke regio en vakgebied zoek je? Ik heb opzich groot netwerk en kan me oor te luisteren leggen.
En in welke functie? Heb je eventueel opleiding of certificaten?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:00 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar bij een engineeringsbureau gewerkt en daar zeer veel verschillende opdrachten gehad. (van ruimtevaart tot aan de bakkerij industrie) Maar die ervaring wordt in de regio Utrecht niet gevraagd. Men wil specifieke kennis. Ik geef wel aan dat ik bereid ben om te verhuizen maar als dat bedrijf ook kan kiezen voor een kandidaat die in de buurt woont, dan pis ik achter het net.
Dat is wel een leuk idee iddquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:48 schreef raptorix het volgende:
Is het misschien idee om de OP uit te breiden met de mensen die hier posten en werk zoeken?
Dus kort profieltje erbij, ik vind het zelf leuk om mensen die hun best doen werk te vinden te helpen.
Ik zou m'n mailadres er niet in zetten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Janena het volgende:
Voor in de OP
Het liefst ga ik aan de slag als administratief medewerker of inkoopmedewerker maar ik sta zeker open voor andere (licht commerciële) kantoorfuncties en leuke functies in de detailhandel.
Ik heb 2 opleidingen op MBO niveau gedaan, beide heb ik afgerond met een diploma:
MDGO-Mode & Kleding, commerciele richting (1995)
MEAO-BA (1997)
Ik ben woonachtig in Hardenberg en in bezit van eigen vervoer.
Voor een leuke baan ben ik best bereid een eindje te rijden, plaatsen als Zwolle, Emmen, Assen, Hoogeveen en Almelo liggen voor mij bijvoorbeeld prima binnen bereik.
Mijn cv kan ik op verzoek doormailen, Ik ben te bereiken op XXXXX.
Voor receptionist helaas alleen in Amsterdam...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:21 schreef Janena het volgende:
Raptorix, in welke regio zijn jullie op zoek naar een parttime receptioniste?
Ikzelf zoek werk in de regio 0523, 0524, 0528, 0529, 0546, 0591, 0592, 0593 en 038.
(noord-oost overijssel en zuid-oost drenthe met wat uitlopers richting Twente, Zwolle en Assen.
Het lijkt me een goed idee om in de OP een kort overzicht te plaatsen met de werkzoekenden, wat ze zoeken, voor hoeveel uur en in welke regio.
Ook niet handig om het mail adres te qouten.quote:
Fixedquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:03 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ook niet handig om het mail adres te qouten.![]()
Maar haal idd je mailadres uit het bericht.
Niet om lullig te doen hoor maar voor iemand die een baan zoekt als tekstschrijver maak je wel een vervelende foutquote:
Fixedquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:42 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen hoor maar voor iemand die een baan zoekt als tekstschrijver maak je wel een vervelende foutzie je zin "Het liefst zou ik..."
Ik woon wel in Amsterdam! Weet niet of jullie zitten te wachten op een tijdelijke, niet-ervaren receptioniste (quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor receptionist helaas alleen in Amsterdam...
Ik heb je PM met info verzonden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:37 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik woon wel in Amsterdam! Weet niet of jullie zitten te wachten op een tijdelijke, niet-ervaren receptioniste (), maar ik zoek voor de komende maanden nog wel een tijdelijke functie.
Voor een verhaaltje in de OP:
Bluejean, 26 jaar en bijna afgestudeerd cultuurwetenschapper (MA), woonachtig in Amsterdam. Mijn studie was met name kunsthistorisch- en erfgoedgerelateerd, met hier en daar een uitstapje naar meer praktische aangelegenheden, zoals cultuurbeleid en auteursrecht. Naast veel bijbaantjes - met name in de horeca - en een stage in de overheidssector, heb ik vooralsnog weinig relevante werkervaring opgedaan, maar desondanks hoop ik binnenkort een interessante (starters-)functie in de culturele sector te vinden. Ik ben niet specifiek op zoek naar een bepaalde functie; veel lijkt me leuk, dus elke interessante baan is wat mij betreft welkom. Ik hoop dat ik na de zomervakantie ergens kan beginnen!
quote:
Ik zou het gewoon doen zolang het lekker weer buiten isquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:01 schreef goofy_goober het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld door een uitzendbureau of ik geen interesse had in tijdelijk werk als assistent dakdekker. Ik heb 11 jaar administratieve ervaring bij verschillende bedrijven. Wat denk je zelf?
Bij de asn bank zoeken ze nog junior adviseurs duurzaamheidsbeleid. De vacature omschrijving leek mij wel passend bij jouw verhaaltjequote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:33 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben afgestudeerd cultureel antropoloog, heb studeer- en onderzoekservaring in het buitenland (Azië) en na mijn afstuderen heb ik als eerste echte werkervaring tevens in het buitenland gewerkt. Dit was werk wat niet echt aansloot bij mijn studie en bij het werk wat ik nu graag wil gaan doen, maar ik heb er wel goede basiservaring op kunnen doen omdat het werk vrij analytisch en probleemoplossend was en klantencontact ook een rol speelde. Nu wil ik héél graag fulltime aan de slag in een sector waar ik de tijdens mijn studie en onderzoek opgedane kennis in de praktijk kan brengen. Graag wil ik werken in direct contact met mensen, bijvoorbeeld met inburgeraars of vluchtelingen; of op een theoretischer niveau bij een ontwikkelingsorganisatie, of bijvoorbeeld bij een organisatie die zich bezig houdt met fair trade of vakbonden in ontwikkelingslanden. Als starter ben ik nog heel flexibel en sta ik open voor veel verschillende richtingen. Ik wil in de Randstad aan het werk, het liefst in Amsterdam en omstreken.
Je had het ook over projectmanagement, ik neem aan dat het binnen de ict betreft?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:11 schreef raptorix het volgende:
Het meest verschrikkelijke met uitzendbureaus vond ik altijd dat ze logen over hoe lang je er kon werken, begin jaren 90 was de arbeidsmarkt echt enorm ruk, pakte echt alles aan wat er maar te pakken was, dan zeiden ze: deze baan is voor 3 weken. Was dan bijvoorbeeld inpakwerk, en na 2 dagen kon je weg omdat er geen werk meer was, dat vond ik wel grootste frustratie.
Dankjewel zeg! Dat ga ik eens even uitzoekenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Bij de asn bank zoeken ze nog junior adviseurs duurzaamheidsbeleid. De vacature omschrijving leek mij wel passend bij jouw verhaaltje.
Geen minimale tijd in het contract ofzo? Dat je nog even de rest van je maandloon kan vangen?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef karton2 het volgende:
Ik kom me weer melden in dit topic!
Ben afgelopen woensdag na 2,5 (twee-en-een-half) werkdag ontslagen.
De vacature (administratief medewerker) gaf aan dat men iemand zocht t/m september. Mijn contract gaf dat ook aan als uiterste datum.
Op de tweede dag kwam men er achter dat men iemand nodig voor minimaal een jaar en niet tot september 2011.
Na een gesprek met de teamleider (hij wist dat ik na september weer wilde gaan solliciteren in mijn eigen werkveld) kreeg ik te horen dat ik zou worden ontslagen.
Hij gaf aan dat ik die werkdag nog af mocht maken, maar ik mocht ook meteen naar huis gaan. Ik ben uiteraard meteen vertrokken, heb geen zin om daar voor joker op kantoor te gaan zitten.
Heb hem uiteraard laten weten dat ik de gang van zaken niet echt kon waarderen.
Dit was de korte versie van een heel bizar verhaal.
Uiteraard meteen naar het uitzendbureau gegaan en hun alles verteld. Daar hadden ze nog nooit zoiets gehoord, ze zaten met open mond te luisteren.
Dus.. kan ik opnieuw gaan solliciteren. Wel leuk verhaal voor later: Karton is bij z'n allereerste werkgever na 2,5 dag ontslagen.
"De uitzendovereenkomst eindigt van rechtswege zodra de uitzending op verzoek van de opdrachtgever ten einde komt"..aldus het contract.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:57 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Geen minimale tijd in het contract ofzo? Dat je nog even de rest van je maandloon kan vangen?
Vreemde gang van zaken. Ze konden je niet aanhouden totdat ze een vervanger hadden gevonden?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef karton2 het volgende:
De vacature (administratief medewerker) gaf aan dat men iemand zocht t/m september. Mijn contract gaf dat ook aan als uiterste datum.
Op de tweede dag kwam men er achter dat men iemand nodig voor minimaal een jaar en niet tot september 2011.
Na een gesprek met de teamleider (hij wist dat ik na september weer wilde gaan solliciteren in mijn eigen werkveld) kreeg ik te horen dat ik zou worden ontslagen.
Hij gaf aan dat ik die werkdag nog af mocht maken, maar ik mocht ook meteen naar huis gaan. Ik ben uiteraard meteen vertrokken, heb geen zin om daar voor joker op kantoor te gaan zitten.
Uiteraard meteen naar het uitzendbureau gegaan en hun alles verteld. Daar hadden ze nog nooit zoiets gehoord, ze zaten met open mond te luisteren.
Dus.. kan ik opnieuw gaan solliciteren. Wel leuk verhaal voor later: Karton is bij z'n allereerste werkgever na 2,5 dag ontslagen.
Jep.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:48 schreef inXs het volgende:
[..]
Je had het ook over projectmanagement, ik neem aan dat het binnen de ict betreft?
Wat aardig van zequote:Op zondag 8 mei 2011 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Sta ingeschreven bij UZB's dus die zoeken voor me mee.
Oh ja, daar ken ik je naam vanquote:Op zondag 8 mei 2011 20:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Haha dat weet ik. Ik mail ze ongeveer elke dag, sta eens per week op de stoep en bel regelmatig![]()
Oh, het wordt trouwens NTC
Ach ja we hebben allemaal wel eens een blauwe maandag gehadquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef karton2 het volgende:
quote:Op zondag 8 mei 2011 23:23 schreef Basson het volgende:
Ik raak zo langzaamaan door mijn opties en geld heen. Uit nieuwsgierigheid kwam ik ruim een jaar geleden een bedrijf uit mijn woonplaats tegen die een functie beschikbaar had. En die functie is nog altijd beschikbaar vreemd genoeg. Alleen... het betreft het monteren van erotisch video materiaal... Ik ben een liefhebber van het genre maar ik vraag mij af of ik 8 uur per dag naar het ruwe materiaal wil / kan kijken... particulieren kunnen hun video's namelijk óók laten bewerken...
Stel dat ik er voor ga, wat vertel ik mijn moeder???
Ik heb het er vandaag met een kennis over gehad. Hij maakte de opmerking dat je doorgaans niet ziet wat niet in de montage komt, o.a. brakende vrouwen kort na het slikken hahaquote:Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Basson, een goede vriendin van me werkt bij zo'n bedrijf. Die zei dat je er op den duur niet meer naar kijkt. Ik zou het gewoon doen, why not?
En tegen je moeder zegt je dat je porno monteert. Want dat doe je en daar verdien je geld mee
quote:Op maandag 9 mei 2011 21:29 schreef gifkwal het volgende:
Je zal in elk geval aan een goed verhaal op verjaardagen geen gebrek hebben.
Ik betwijfel dat je letterlijk dingen zoals kotsgedoe eruit moet knippen. Ik heb het nooit gezien in de 2 maanden dat ik er zat, en ik denk dat de cameraman van iedere pornofilm dat ook gelijk verwijdert. Tenzij je dat soort porn krijgt. Wij hadden bijv. naast gewone hardcore ook dingen zoals gay en piss (scat niet gehad, en kots ook niet. Weet niet eens of die markten groot zijn/bestaan in NL). Grappen zoals 'haha Basson heeft een grote negerpenis op zijn scherm' worden dan heeeeeeel snel oudquote:Op maandag 9 mei 2011 21:16 schreef Basson het volgende:
[..]
Ik heb het er vandaag met een kennis over gehad. Hij maakte de opmerking dat je doorgaans niet ziet wat niet in de montage komt, o.a. brakende vrouwen kort na het slikken haha
Ik kan mij zeker voor stellen dat je na verloop van tijd "verhard" (no pun intended) dat je de kletsende lichaamsdelen niet meer zo ziet...
Ik ga morgen eerst maar eens bellen wat ik precies mag verwachten bij "erotisch materiaal"...
Bedankt voor je reply. Je hebt gelijk als je zegt niet moeilijk doen, en het heeft ook niet zozeer te maken met preutsheid, maar het heeft een zekere lading waardoor ik wat terughoudend ben. Ik heb als cameraman wel ergere shit gezien dan twee mensen die het ervan nemen. Het voelt toch als de onderkant van deze industrie. Maar aan de andere kant: ik heb niets te verliezen. Na 2 girls and a cup gezien te hebben valt een negerpenis ook wel meequote:Op maandag 9 mei 2011 22:32 schreef Mirel het volgende:
Jemig ga gewoon werken bij dat pornbedrijf, niet zo preuts.
Vorige zomer ging ik bij een vriend als vakantiebaantje bij een bedrijf in Utrecht waar ik oa porno heb geencode. Ze krijgen dan gewoon DVDs, soms rauwe en soms gewoon de geproduceerde die in de winkels komen van bedrijven zoals Private of Evil Angel. Meestal encoderen ze het grootste deel voor klanten zoals websites of TV zenders. Compilaties van bepaalde standjes of censureren, trailers maken etc, of gewoon alles wat niet sex is en dingen aan het begin zoals logo's van de bedrijven eruit knippen.
Ik zei dan weer wel tegen familie dat ik gewoon films etc zat te encoden, en bij vrienden zei ik PORNO
[..]
Ik betwijfel dat je letterlijk dingen zoals kotsgedoe eruit moet knippen. Ik heb het nooit gezien in de 2 maanden dat ik er zat, en ik denk dat de cameraman van iedere pornofilm dat ook gelijk verwijdert. Tenzij je dat soort porn krijgt. Wij hadden bijv. naast gewone hardcore ook dingen zoals gay en piss (scat niet gehad, en kots ook niet. Weet niet eens of die markten groot zijn/bestaan in NL). Grappen zoals 'haha Basson heeft een grote negerpenis op zijn scherm' worden dan heeeeeeel snel oud
Dan omschrijf je het gewoon als videomontagewerk op je cv. Ik heb veel werk gedaan die onder geheimhouding/zwijgplicht vallen. Daar kan ik ook niets over zeggen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:03 schreef Viking84 het volgende:
Wb die pornomontagebaan: ik zou er meer mee zitten hoe (en of) ik dit op mijn CV zou moeten zetten. Als je het niet op je CV zet en je doet het langere tijd, dan ontstaat er een gat en hoe ga je dat verklaren? En als je het wel op je CV zet, ben je dan niet bang dat je niet meer serieus wordt genomen?
Ik heb een erotische internetshop gehad, en geloof me er is een markt voor in Nederlandquote:Op maandag 9 mei 2011 22:32 schreef Mirel het volgende:
Jemig ga gewoon werken bij dat pornbedrijf, niet zo preuts.
Vorige zomer ging ik bij een vriend als vakantiebaantje bij een bedrijf in Utrecht waar ik oa porno heb geencode. Ze krijgen dan gewoon DVDs, soms rauwe en soms gewoon de geproduceerde die in de winkels komen van bedrijven zoals Private of Evil Angel. Meestal encoderen ze het grootste deel voor klanten zoals websites of TV zenders. Compilaties van bepaalde standjes of censureren, trailers maken etc, of gewoon alles wat niet sex is en dingen aan het begin zoals logo's van de bedrijven eruit knippen.
Ik zei dan weer wel tegen familie dat ik gewoon films etc zat te encoden, en bij vrienden zei ik PORNO
[..]
Ik betwijfel dat je letterlijk dingen zoals kotsgedoe eruit moet knippen. Ik heb het nooit gezien in de 2 maanden dat ik er zat, en ik denk dat de cameraman van iedere pornofilm dat ook gelijk verwijdert. Tenzij je dat soort porn krijgt. Wij hadden bijv. naast gewone hardcore ook dingen zoals gay en piss (scat niet gehad, en kots ook niet. Weet niet eens of die markten groot zijn/bestaan in NL). Grappen zoals 'haha Basson heeft een grote negerpenis op zijn scherm' worden dan heeeeeeel snel oud
Eisen:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef raptorix het volgende:
Overigens iemand in de buurt van Amsterdam die een hele hele leuk baan wil:
http://www.jobselectie.nl(...)ce-in-amsterdam.html
Ik heb dat in verleden ook gehad, spreken we wel over 15 jaar terug, ik heb een formele klacht ingediend, en het bleek dat elke consulent verplicht is om een quota aan sollicitaties te halen. Vandaar dat ze ook zo zeuren dat je correspondentie moet doorsturen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:24 schreef Janena het volgende:
Google werkt soms heel goed ja.
Ik was laatst op gesprek bij mijn UWV werkcoach en kreeg 3 vacatures mee waarvan er 2 al 2(!) maanden vervuld waren. Is toch om te huilen?
Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een erotische internetshop gehad, en geloof me er is een markt voor in Nederland
Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef oppiedoppie het volgende:
Toevallig zit ik in de luze positie dat ik 2 banen aangeboden heb gekregen. Doordat ze vergeten waren me te bellen om mee te delen dat ik was aangenomen ben ik verder gaan solliciteren en had ik al een gesprek geregeld voordat ze me belden dat ik was aangenomen. Dus ben ik begonnen met een maand proeftijd waarvan ik nog 1 week te gaan heb. Daarnaast heb ik 2 gesprekken gehad bij een andere werkgever en die willen me nu dus ook graag. Nu zit ik met een dilemma en ik heb nog 1 week om te beslissen. De moeilijkheid zit hem in het punt dat beide bedrijven bijna niet met elkaar te vergelijken zijn.
Bedrijf 1 (waar ik nu werk) : Stabiele multinational met 800 man personeel, reistijd 0,30 min, promotie kan lang duren en tot dan redelijk eentonig werk, jaarcontract met 'kans op vast' (volgens collega's waarschijnlijk niet, alle uitzendkrachten waren eruit en nu trekt het weer aan), flexibele werktijden, werk bevalt goed.
Bedrijf 2: Klein bedrijfje met 25 man personeel, reistijd 0,45 min, heel afwisselend werk van offertes maken tot kontakt met klanten, inkopen, wvb'en en meedenken met alles, 2 maanden uzb dan vast.
De lonen zijn bijna gelijk, das het punt dus niet.
Bedrijf 2 weet dat het mij wel bevalt bij bedrijf 1 en andersom ook, ben er heel eerlijk in geweest.
Heb nu dus nog 1 week om een beslissing te nemen...........
Ben enkele maanden zonder werk geweest en begon al bijna de moed op te geven maar dat ik in deze positie zou komen had ik nooit verwacht en is een boost voor mn zelfvertrouwen geweest.
Dus zo snel kan de situatie veranderen......
Is al erg lang terug, ben zo rond 2000 gestopt omdat ik toen een goede baan aangeboden kreeg, en ik het beetje zat was, had daarvoor een vrij grote online muziekwinkel en omdat de marges daar laag waren ben ik op erotiek overgeschakeld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:12 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gevoel zegt: ga voor optie 2.
Kleine bedrijven zijn toch vaak wat persoonlijker, bij goed bevallen is de kans redelijk dat je er voor langere tijd aan de slag kan (halfjaar/jaarcontract, daarna misschien onbepaalde tijd?).
Daarbij klinkt het werk veel leuker.
Bij bedrijf 1 is het niet echt zeker dat je er na een jaar kan blijven, werk is saaier...
Dat kwartiertje reistijdverschil doet het hem niet.
Hoe zit het met de werktijden bij bedrijf 2?
Eigenlijk moet bij bedrijf 2 elke dag iemand aanwezig zijn tot 17:00 uur, maar dat hoef ik niet elke dag te zijn en als ik langer doorga kan ik ook later beginnen en dud mn dochtertje gelijk naar school brengen ipv eerst naar mijn ouders.
[quote]Op donderdag 12 mei 2011 11:12 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.
Vermoedelijk weer overgekwalificeerd dus.quote:Ik heb meerdere reacties ontvangen en heb daaruit een selectie gemaakt. Helaas zit jij hier niet bij en dit met als voornaamste reden dat andere kandidaten beter aansluiten bij het profiel. Ik wil je adviseren de website in de gaten te houden en te reageren op passende vacatures.
Ja, het ging om een tijdelijke baan, licht administratief werk, geen telefonische werkzaamheden. Ideaal voor mij, dus ik had mijn hoop hier wel redelijk op gevestigd.quote:
Balen is dat hè.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Janena het volgende:
Van de week weer een afwijzing binnen op een baan waarvan ik dacht: daar maak ik een goede kans, in mijn woonplaats, administratief en niet te zwaar qua functie, uren waren perfect.
Krijg ik reactie dat ik overgekwalificeerd ben voor deze baan *zucht*.
Ik heb dat in mijn lange zoektocht ook al vele malen geprobeerd, gewoon om in elk geval iets te hebben. Het blijkt vrijwel onmogelijk te zijn om zonder ervaring aangenomen te worden in een winkel. Ook omdat vaak de voorkeur wordt gegeven aan MBO'ers die een BBL-traject in de detailhandel o.i.d. volgen. (Dat heeft voordelen voor de opleiding, de winkel en de leerling zelf.) Zij zijn vaak ook nog eens veel jonger dan studenten van HBO of uni die een (bij)baantje zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Dupje het volgende:
Ik ben er idd ook over aan t nadenken om voor de zomer maar gewoon in een winkel te gaan werken ofzo
Inderdaad...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Balisto het volgende:
[..]
Balen is dat hè.
Voor sommige sollicitaties lijkt het bijna verstandig om je cv te downgraden.
Heel herkenbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:32 schreef goofy_goober het volgende:
Of intercedenten die wel even voor jou gaan beslissen of je het wel of geen leuke baan vindt.
quote:Wij zijn op zoek naar productiemedewerkers, die besckikbaar zijn van juli tot september. Het gaat om een full-time functie. Je draait in een ploegendienst van vijf ploegen. Je werkt hierbij zes dagen achter elkaar. Twee keer ochtend/middag, twee keer middag/avond en twee keer avond/nacht. Daarna ben je vier dagen vrij. Het gaat om zwaar productiewerk in een vrij warme en stoffige omgeving.
Zo irritant idd. Maar goed, blijkbaar verdiepen veel sollicitanten zich niet in het bedrijf? (dat soort rare vragen moet toch ergens vandaan komen)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Janena het volgende:
Haha...ja.
Alsof je voor jan lul de moeite doet om te reageren.
Ik heb dit vaak i.v.m. de afstand.
Zeggen ze: je weet dat het in Assen is?
Ik: Ja, dat stond in de vacature![]()
Ik zou het serieus overwegen, heerlijk werken in een zonnig landquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef Balisto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die serieus overwegen om vakantiewerk te doen in het buitenland of op de Waddeneilanden?
Bij een van mijn vaste uitzendbureaus hebben ze nu vacatures in de horeca en de schoonmaak op verschillende Waddeneilanden. Ook zoeken ze barmedewerkers en proppers () in Griekenland.
Verder ben ik benaderd om horeca/receptiewerk te doen op campings in Frankrijk en ken ik mensen die in recratieteams op campings hebben gewerkt (het vermaken van kinderen).
In de housekeeping (in binnen- en buitenland) is ook nog wel het een en ander te vinden.
In de meeste gevallen gaat het om fulltime werk en is huisvesting inbegrepen.
Zo zullen er vast nog wel meer zomerbanen te vinden zijn. Als ik niet op korte termijn iets anders vind moet ik zoiets toch maar eens serieus overwegen (behalve dan een baan als propper, en werken met kinderen is ook niet echt mijn ding).
Heb een paar gesprekken gehad over mijn 'situatie' en ik ben er uit!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.
Ben er eigenlijk nog steeds niet 100% uit..........
Hm ik kom dat niet zoveel tegen, moet vaker gewoon een e-mail met bijlagen versturen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef goofy_goober het volgende:
Ik begin gewoon met 'Geachte heer/mevrouw' en eindig met een verwijzing naar mijn CV. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig zo'n standaard reply vakje op hun website waar je je verhaaltje kan doen.
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelfquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef Rucky het volgende:
UWV![]()
Als iets een onduidelijk kut bedrijf is.
Wat te doen bij een ontslag? meldt u zichzelf zo snel mogelijk bij het uwv.
Kom je daar, Heeft u een afspraak?
Nee
U moet een afspraak maken.
Ja maar op uw website stond....
U MOET EEN AFSPRAAK MAKEN.
Oke dan wil ik graag een afspraak maken.
Dat moet u telephonisch doen.
Dat was mijn reactie ook meteen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Samael het volgende:
[..]
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelf
Gaan, ze zijn bezig met een nieuw project ik meen in Brazilië om daar weer Fokkers te gaan bouwen. Als dat doorgaat, dan is er personeel nodig op alle niveaus. Niet twijfelen, kon wel eens leuk uitpakkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
In onze lokale krant stond dat ze bij Randstad Hoogeveen morgen een 'meet en greet' hebben van 18 tot 21 uur met Fokker. Zoeken meerdere personeelsleden.
Geen idee of ze kantoorpersoneel zoeken of alleen mensen voor in de productie maar ik kan altijd mijn hoofd even laten zien natuurlijk.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
In onze lokale krant stond dat ze bij Randstad Hoogeveen morgen een 'meet en greet' hebben van 18 tot 21 uur met Fokker. Zoeken meerdere personeelsleden.
Geen idee of ze kantoorpersoneel zoeken of alleen mensen voor in de productie maar ik kan altijd mijn hoofd even laten zien natuurlijk.
Dit is de volledige:quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef HeetBoven het volgende:
Ter info:
http://www.ainonline.com/(...)parts-factory-29193/
Inderdaad, ik had demonstratief mijn telefoon gepakt en voor de balie gaan bellen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Samael het volgende:
[..]
Dan bel je ze toch op in de vestiging zelf
Het woord uitzendbureau heb ik ook meerdere malen in het gesprek gehoord. Ik lurk hier langer dan ik post en ik ken de verhalen van die zogenaamde super-uitzendbureau's. Ik moest constant op mijn tong bijten wanneer het woord voorbij kwamquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:04 schreef cafpow het volgende:
Hier tot nog toe geen succes. Gisteren weer een sollicitatie de deur uit gedaan en weer afgewezen.
En ik krijg net een brief dat ik mij volgende week woensdag mag melden bij het UWV bij ons voor een gesprek i.v.m. met mijn WIJ traject.
Eens kijken wat dit wordt, want de vorige keer ben ik zowat afgepoeierd om via uitzendbureau's te zoeken...en dat zij niks met uitzenbureau's te maken hebben![]()
Ey, werk is werk ouwe.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:21 schreef Balisto het volgende:
Ik woon in Groningen en krijg zojuist een vacature-alert voor vakantiewerk bij de Gamma in Waalwijk.
Niet elke werkzoekende in dit topic heeft een bijstandsuitkering en woont in de regio Brabant.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:49 schreef HeetBoven het volgende:
als ik het goed begrijp krijgen we dadelijk alleen nog maar reacties 's-avondsiedereen in dit topic kan per slot van rekening helpen met aardbeien plukken
Nog niet veel veranderd. Af en toe kutklusjes voor uitzendbureaus en daarnaast regelmatig afwijzingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:27 schreef smileyface het volgende:
Ik heb inmiddels al paar weken erop zitten bij de C1000 en het bevalt prima!
De mensen zijn vriendelijk en de sfeer is goed, maar ben toch blij als ik binnenkort weer ga studeren!
Hoe staat het bij jullie allemaal?
Leuk om te horen dat het je daar goed bevalt!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:27 schreef smileyface het volgende:
Ik heb inmiddels al paar weken erop zitten bij de C1000 en het bevalt prima!
De mensen zijn vriendelijk en de sfeer is goed, maar ben toch blij als ik binnenkort weer ga studeren!
Hoe staat het bij jullie allemaal?
Heb mn maand proeftijd er net op zitten bij Fokker en heb nu een jaarcontract. Ben bij een vergadering geweest waar ze vertelden wat de verwachtingen voor fokker zijn in Hoogeveen. Ze verwachten de komende jaren, tot 2015 met 50% te zullen groeien. er komt een nieuwe loods die ze nu bouwen en die in augustus klaar moet zijn. Er werken nu ongeveer 800 mensen en er komen de komende jaren dus een paar honderd banen bij, als hun prognose goed is tenminste. De baantjes die er bijkomen zijn dus op allerlei niveau's, van administratief tot productie etc. Er werken momenteel niet veel uitzendkrachten, dus een vast contract zit er niet heel snel in want ze willen een 'losse schil' van 20%, maar als je er eenmaal bent en je hebt je bewezen, vlieg je er niet zo snel uit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef Janena het volgende:
Tja, dat is van alle tijden, als bedrijven bepaalde werkzaamheden afstoten dan staan er weer anderen op om deze werkzaamheden op te pakken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef JDx het volgende:
http://www.nu.nl/economie/2522480/t-mobile-schrapt-475-banen.html
Dit is wel weer zuur, ik ben dus aangenomen in bij een bedrijf waar we zulke internet diensten maken en aanbieden. Hier wordt het alleen maar drukker en heb ik dus een baan gekregen, maar ergens anders gaan er weer mensen in de WW komen.
Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiendquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?
Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Je moet daar ook wel weer een beetje mee oppassen is mijn ervaring. Als je te laag vraagt dan wordt je niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:28 schreef Gemaskerde het volgende:
Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiend
Je kunt op internet opzoeken hoeveel normaal is voor een bepaalde functie. Ervaring telt ook mee. Ik heb 2500 bruto opgegeven voor een MBO-functie, zonder dat ik er ervaring in had, anders was het meer geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?
Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Ja, meestal staat het salaris al vast.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:45 schreef Balisto het volgende:
Tja, in een soortgelijke functie verdiende ik vorig jaar 8,25 per uur, een paar cent boven het minimum.
Ik vind het wel apart dat ze het vragen, want meestal heb je bij uitzendbureaus wat dat betreft weinig te onderhandelen.
Administratief werk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:55 schreef Janena het volgende:
Om welke functie gaat het?
8.25 is eigenlijk wel bar slecht.
Voor de grap?quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef Balisto het volgende:
Ik heb trouwens voor de grap bij de Plus gesolliciteerd.
Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:13 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zit nu anderhalve maand bij mn nieuwe baan. Echter heb ik het niet echt naar mn zin en heb nu een andere leuke functie gezien. Zouden jullie die anderhalve maand werk wel op je CV zetten of dit weg laten? Heb al zon drie wekgevers in 2 jaar versleten.
Finaciele instelling..quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:27 schreef Samael het volgende:
[..]
Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.
Ook het idee voor een baan die aansluit bij het niveau van je opleiding? Ik bedoel, ik heb helemaal niks tegen secretaresses en wil zeker niet overkomen als een snob, maar na een masteropleiding aan de universiteit hoop ik wel op een baan die in elk geval aansluit bij dat niveau. Wat me logisch lijkt. Ik weet dus niet in hoeverre dat realistisch is...quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:41 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Idee voor een baan die bij mn opleiding aansluit heb ik al lang laten varen!
Eensch. Jammer dat veel mensen dat niet begrijpen en zeggen: "Wordt het niet eens tijd om iets op je eigen niveau te zoeken?" Ja, alsof ik dat niet wil.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:20 schreef pussywillow het volgende:
Het is heel logisch dat je dat wil, maar aan de andere kant, als die baan op niveau er op dit moment gewoon niet in zit... je moet toch iets. Ik kan het me in ieder geval niet permitteren om thuis te gaan zitten, er zullen toch rekeningen betaald moeten worden.
Eens.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden.
Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacaturequote:Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden.
Dan dekken ze zichzelf in, denk ik. "Iemand die geen ervaring heeft is in principe welkom, maar als er iemand solliciteert die wél ervaring heeft, hebben we die het liefst."quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:29 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Eens.
Net als van die vacatures waar staat dat ervaring in die branche totaal niet vereist is en uiteindelijk wordt je geweigerd omdat je geen ervaring hebt
Enigzins begrijpelijk, maar zet het dat ook niet in de vacature!
Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacature.
Het zijn gewoon rommelige vacatures dan. Het is belangrijk dat een bedrijf energie steekt in een vacaturetekst en in die tekst een goed (en compleet) beeld geeft van de voorkomende werkzaamheden. Dan weten sollicitanten goed waar ze aan toe zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef Rucky het volgende:
[..]
Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.
Heel verstandig om niet te solliciteren voor die secretaresse-functie, namelijk om de volgende redenen:quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Jullie hebben groot gelijk, maar ik ben nu nog maar zo'n 1.5 maand actief op zoek, en het voelt nog te vroeg om nu al een baan onder mijn niveau aan te nemen terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar iets anders. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nu geen huur of rekeningen te betalen heb, vandaar dus dat ik nu echt op zoek ben naar iets leuks.
De baan die ik hiervoor had was juist zo'n onder-mijn-niveau-baan die totaal niet aansloot op mijn opleiding. Ik heb het met plezier gedaan, omdat ik destijds inderdaad gewoon de huur moest betalen en ik zo snel niet iets anders kon vinden, maar nu ik dan de kans heb om wél iets te vinden wat naar wens is, vind ik het zonde om wéér zo'n soort baan aan te nemen. Straks zit ik in zo'n eeuwige vicieuze cirkel van dat soort baantjes en kom ik nooit terecht waar ik eigenlijk wil zijn.
Als het straks echt niet blijkt te lukken ga ik ook wel de post rondbrengen of zo hoor (heb ik trouwens ook al eens eerder gedaan! Was best leuk), maar ik heb voor nu besloten toch maar niet op die secretaresse-vacature te reageren.
Het is lastig maar je moet je niet hopeloos gaan voelen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef MissDior het volgende:
Ik heb zoveel open sollicitaties gedaan en ik begin me nu echt hopeloos te voelen. Het is alsof het een strijd is die ik niet kan winnen. ik heb nu bij de gemeente Ridderkerk een sollicitatie lopen voor de functie klantmanager inkomen. Het gaat hier om de wet werk en bijstand. Ze vragen om een diploma en ik heb dit nagevraagd maar de man die ik te spreken kreeg zei dat ze eventueel ook voor leerlingen open stonden. Ik had er aardig vertrouwen in maar dat zakt nu behoorlijk weg. Ik voel me gewoon hopeloos.
Misschien verstandig om te solliciteren op functies waarvoor je wel een diploma hebt? Of heb je die in het algemeen niet?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik bel ze ook altijd na maar ik krijg dan eigenlijk altijd te horen dat ik nog geen diploma heb en dat er andere sollicitanten waren die wel een diploma hebben.
Ik weet dat het geen zin heeft om je rot te gaan voelen maar ik sta op dit moment op instorten. Ik heb een vrij zwaar jaar achter de rug en eerlijk gezegd had ik het ingeschat om al aan het werk te zijn. Life sucks
Misschien dat je je mogelijkerwijs nog bij kan laten scholen door cursussen? Of alsnog een vervolgopleiding?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:21 schreef MissDior het volgende:
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
Ja ik kan me goed voorstellen dat je er gek van kan worden. Ken je persoonlijke situatie niet, maar het feit dat je nu aan een vervolgopleiding begint, laat in ieder geval zien dat je probeert er aan te werken. Hopelijk vind je snel ietsquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:44 schreef MissDior het volgende:
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.
Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.
Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
Volgens mij leven ze tegenwoordig puur op callcenterwerk. Daar zoeken ze altijd mensen voor. Voor de rest hebben ze toch niks om aan te bieden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
De vacatures die ze hier voor het raam hebben hangen zijn dezelfde als een jaar geleden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:00 schreef Basson het volgende:
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaanWhere did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deedTerug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje
Toen ik mijn ontslag had gekregen dacht ik ook dat ik met mijn ervaring en instelling zo weer wat nieuws zou hebben. Maar voor dit soort banen ben ik of te oud of te duur of ik heb daarvoor te veel ervaring waardoor ik niet in aanmerking kom. Dan kiezen ze toch voor een goedkoper persoon.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Gaten in je cv zijn pas slecht als je niet kan verklaren waarom die gaten in je cv zitten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Daar heb ik al gewerkt en dat doe ik dus niet nog een keer. Reden: ik had 3 dagen in de week les en daarnaast wilde ik wel werken. Dat betekende volgens hun dat ik best 32u in een week kon maken. En dat waren dan alleen de doordeweekse dagen en dan zo goed als alleen overdag. Naast dat werd ik elke week weer ingepland op momenten dat ik nog op school zat. Of dat ik net vrij was en 15 minuten de tijd had om er te komen. 12.45 vrij 13.00 werken. Maar dan moet je eigenlijk ook nog eens 10 minuten eerder aanwezig zijn. Van school naar mac was 15 min fietsen.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:28 schreef Gulmez het volgende:
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.
www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+
Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
Ik word daar afgewezen op leeftijd en te veel ervaring.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:03 schreef goofy_goober het volgende:
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |