abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:20:00 #101
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_96430625
Ik belde net op naar een bedrijf die een vacature heeft die aansluit bij mijn ervaring. Ik had namelijk een vraag over hun functie eisen, kreeg ik tehoren dat ik mijn cv maar moest opsturen en dan zouden ze wel zien of ze mij zullen terug bellen. -O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_96431606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Mijn verhaaltje:
(...)
Niet om lullig te doen hoor maar voor iemand die een baan zoekt als tekstschrijver maak je wel een vervelende fout :P zie je zin "Het liefst zou ik..."
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:44:14 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96431702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:42 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen hoor maar voor iemand die een baan zoekt als tekstschrijver maak je wel een vervelende fout :P zie je zin "Het liefst zou ik..."
Fixed :P. Dat soort dingen sluipt erin als je zinnen gaat omgooien :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96433962
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor receptionist helaas alleen in Amsterdam...
Ik woon wel in Amsterdam! Weet niet of jullie zitten te wachten op een tijdelijke, niet-ervaren receptioniste ( ;) ), maar ik zoek voor de komende maanden nog wel een tijdelijke functie.

Voor een verhaaltje in de OP:

Bluejean, 26 jaar en bijna afgestudeerd cultuurwetenschapper (MA), woonachtig in Amsterdam. Mijn studie was met name kunsthistorisch- en erfgoedgerelateerd, met hier en daar een uitstapje naar meer praktische aangelegenheden, zoals cultuurbeleid en auteursrecht. Naast veel bijbaantjes - met name in de horeca - en een stage in de overheidssector, heb ik vooralsnog weinig relevante werkervaring opgedaan, maar desondanks hoop ik binnenkort een interessante (starters-)functie in de culturele sector te vinden. Ik ben niet specifiek op zoek naar een bepaalde functie; veel lijkt me leuk, dus elke interessante baan is wat mij betreft welkom ;). Ik hoop dat ik na de zomervakantie ergens kan beginnen! :)
pi_96438348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:37 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ik woon wel in Amsterdam! Weet niet of jullie zitten te wachten op een tijdelijke, niet-ervaren receptioniste ( ;) ), maar ik zoek voor de komende maanden nog wel een tijdelijke functie.

Voor een verhaaltje in de OP:

Bluejean, 26 jaar en bijna afgestudeerd cultuurwetenschapper (MA), woonachtig in Amsterdam. Mijn studie was met name kunsthistorisch- en erfgoedgerelateerd, met hier en daar een uitstapje naar meer praktische aangelegenheden, zoals cultuurbeleid en auteursrecht. Naast veel bijbaantjes - met name in de horeca - en een stage in de overheidssector, heb ik vooralsnog weinig relevante werkervaring opgedaan, maar desondanks hoop ik binnenkort een interessante (starters-)functie in de culturele sector te vinden. Ik ben niet specifiek op zoek naar een bepaalde functie; veel lijkt me leuk, dus elke interessante baan is wat mij betreft welkom ;). Ik hoop dat ik na de zomervakantie ergens kan beginnen! :)
Ik heb je PM met info verzonden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96440134
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:18 schreef raptorix het volgende:

Ik heb je PM met info verzonden.
_O_
De 1e die het heeft over "valt wel mee hoe weinig banen er zijn" en vervolgens ook echt iemand helpt.
Descending into the abyss.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:01:20 #107
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96442429
Ik werd vanmiddag gebeld door een uitzendbureau of ik geen interesse had in tijdelijk werk als assistent dakdekker. Ik heb 11 jaar administratieve ervaring bij verschillende bedrijven. Wat denk je zelf? :')
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96442683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:01 schreef goofy_goober het volgende:
Ik werd vanmiddag gebeld door een uitzendbureau of ik geen interesse had in tijdelijk werk als assistent dakdekker. Ik heb 11 jaar administratieve ervaring bij verschillende bedrijven. Wat denk je zelf? :')
Ik zou het gewoon doen zolang het lekker weer buiten is :s) :s) :s)
pi_96442736
Het meest verschrikkelijke met uitzendbureaus vond ik altijd dat ze logen over hoe lang je er kon werken, begin jaren 90 was de arbeidsmarkt echt enorm ruk, pakte echt alles aan wat er maar te pakken was, dan zeiden ze: deze baan is voor 3 weken. Was dan bijvoorbeeld inpakwerk, en na 2 dagen kon je weg omdat er geen werk meer was, dat vond ik wel grootste frustratie.
pi_96443179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:33 schreef gifkwal het volgende:
Ik ben afgestudeerd cultureel antropoloog, heb studeer- en onderzoekservaring in het buitenland (Azië) en na mijn afstuderen heb ik als eerste echte werkervaring tevens in het buitenland gewerkt. Dit was werk wat niet echt aansloot bij mijn studie en bij het werk wat ik nu graag wil gaan doen, maar ik heb er wel goede basiservaring op kunnen doen omdat het werk vrij analytisch en probleemoplossend was en klantencontact ook een rol speelde. Nu wil ik héél graag fulltime aan de slag in een sector waar ik de tijdens mijn studie en onderzoek opgedane kennis in de praktijk kan brengen. Graag wil ik werken in direct contact met mensen, bijvoorbeeld met inburgeraars of vluchtelingen; of op een theoretischer niveau bij een ontwikkelingsorganisatie, of bijvoorbeeld bij een organisatie die zich bezig houdt met fair trade of vakbonden in ontwikkelingslanden. Als starter ben ik nog heel flexibel en sta ik open voor veel verschillende richtingen. Ik wil in de Randstad aan het werk, het liefst in Amsterdam en omstreken.
Bij de asn bank zoeken ze nog junior adviseurs duurzaamheidsbeleid. De vacature omschrijving leek mij wel passend bij jouw verhaaltje :).
pi_96453652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:11 schreef raptorix het volgende:
Het meest verschrikkelijke met uitzendbureaus vond ik altijd dat ze logen over hoe lang je er kon werken, begin jaren 90 was de arbeidsmarkt echt enorm ruk, pakte echt alles aan wat er maar te pakken was, dan zeiden ze: deze baan is voor 3 weken. Was dan bijvoorbeeld inpakwerk, en na 2 dagen kon je weg omdat er geen werk meer was, dat vond ik wel grootste frustratie.
Je had het ook over projectmanagement, ik neem aan dat het binnen de ict betreft?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:00:56 #112
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96454450
Ik had een belovend mailtje van de IKEA dat ik voor vakantiewerk (pas in de zomer) een leuke CV + motivatie heb. Maar ja dat is nog later pas.

In de tussentijd wil ik gewoon fatsoenlijk werk wat niet horeca of promotiewerk is maar dat is lastig in een dorpje hier. Niks te vinden. Wel Utrecht maar dan word ik telkens afgewezen ivm met reistijd en begintijden (schikken niet met elkaar) :')

Maar goed, IKEA
When all else fails, you always have delusion.
pi_96459103
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Bij de asn bank zoeken ze nog junior adviseurs duurzaamheidsbeleid. De vacature omschrijving leek mij wel passend bij jouw verhaaltje :).
Dankjewel zeg! Dat ga ik eens even uitzoeken ^O^
pi_96472782
Ik kom me weer melden in dit topic!
Ben afgelopen woensdag na 2,5 (twee-en-een-half) werkdag ontslagen.
De vacature (administratief medewerker) gaf aan dat men iemand zocht t/m september. Mijn contract gaf dat ook aan als uiterste datum.
Op de tweede dag kwam men er achter dat men iemand nodig voor minimaal een jaar en niet tot september 2011.
Na een gesprek met de teamleider (hij wist dat ik na september weer wilde gaan solliciteren in mijn eigen werkveld) kreeg ik te horen dat ik zou worden ontslagen.
Hij gaf aan dat ik die werkdag nog af mocht maken, maar ik mocht ook meteen naar huis gaan. Ik ben uiteraard meteen vertrokken, heb geen zin om daar voor joker op kantoor te gaan zitten.
Heb hem uiteraard laten weten dat ik de gang van zaken niet echt kon waarderen.
Dit was de korte versie van een heel bizar verhaal.
Uiteraard meteen naar het uitzendbureau gegaan en hun alles verteld. Daar hadden ze nog nooit zoiets gehoord, ze zaten met open mond te luisteren.
Dus.. kan ik opnieuw gaan solliciteren. Wel leuk verhaal voor later: Karton is bij z'n allereerste werkgever na 2,5 dag ontslagen. :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:54:18 #115
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96473189
Karton, wat een verhaal zeg.....Wat kunnen werkgevers soms rare dingen uithalen he...Kan er ook wel het e.e.a. over vertellen maar dat doe ik wel een keer wanneer ik meer tijd heb (kinderen zitten nu in het zwembadje dus ik moet opletten).
In welke regio zoek je wat?

Ik heb altijd in de orthopedie gewerkt en zag trouwens dat ze bij Livit in Den haag een vestigingsassistent zoeken, dit is een administratieve functie voor 24 uur per week.
Voor mij is Den Haag geen optie maar misschien hebben anderen hier wat aan? Is volgens mij voor langere tijd.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96473292
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef karton2 het volgende:
De vacature (administratief medewerker) gaf aan dat men iemand zocht t/m september. Mijn contract gaf dat ook aan als uiterste datum.
Op de tweede dag kwam men er achter dat men iemand nodig voor minimaal een jaar en niet tot september 2011.
Na een gesprek met de teamleider (hij wist dat ik na september weer wilde gaan solliciteren in mijn eigen werkveld) kreeg ik te horen dat ik zou worden ontslagen.
Hij gaf aan dat ik die werkdag nog af mocht maken, maar ik mocht ook meteen naar huis gaan. Ik ben uiteraard meteen vertrokken, heb geen zin om daar voor joker op kantoor te gaan zitten.
Uiteraard meteen naar het uitzendbureau gegaan en hun alles verteld. Daar hadden ze nog nooit zoiets gehoord, ze zaten met open mond te luisteren.
Dus.. kan ik opnieuw gaan solliciteren. Wel leuk verhaal voor later: Karton is bij z'n allereerste werkgever na 2,5 dag ontslagen. :')
Geen minimale tijd in het contract ofzo? Dat je nog even de rest van je maandloon kan vangen? :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:03:48 #117
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96473472
Je kunt bij een uitzendbureau per dag opzeggen geloof ik.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96473929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:57 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Geen minimale tijd in het contract ofzo? Dat je nog even de rest van je maandloon kan vangen? :)
"De uitzendovereenkomst eindigt van rechtswege zodra de uitzending op verzoek van de opdrachtgever ten einde komt"..aldus het contract.
pi_96474050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:54 schreef Janena het volgende:

In welke regio zoek je wat?

Grofweg oost Brabant en midden Limburg.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:55:33 #120
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96479895
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:41 schreef karton2 het volgende:
Vreemde gang van zaken. Ze konden je niet aanhouden totdat ze een vervanger hadden gevonden?

Ik ben ook eens in het begin van mijn carriere na een week bedankt terwijl ik voor minstens een jaar (met uitzicht op een vast contract) was aangenomen, omdat ze het toch intern wisten op te lossen, maar dat heb ik ze ook in rake bewoordingen laten weten dat ik het er niet mee eens was. Ja, heb er twee sollicitatierondes voor moeten doorlopen en een meeloopdag. Zonde van mijn tijd dus. Daarna mijn beklag gedaan bij Vedior maar die trok (uiteraard) partij voor hun klant. Prima hoor, maar dan hoef je mij niet meer te bemiddelen.

Maar goed, dat kunnen/mogen uitzendbureau's dus.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96498332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:48 schreef inXs het volgende:

[..]

Je had het ook over projectmanagement, ik neem aan dat het binnen de ict betreft?
Jep.
  zondag 8 mei 2011 @ 20:01:38 #122
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96516079
Ik meld me ook even. In maart gestopt met mijn studie en eigenlijk dacht ik wel snel een baantje te vinden (zoek niks ingewikkelds). Inmiddels dus nog niks en de tijd begint toch wel wat te dringen.
Wat ik niet mee heb is dat ik in september start aan de Uni en dus een flexibele of een tijdelijke baan moet hebben.
De meeste zomerbanen starten pas eind juni/begin juli en dat is te laat. Ik ben trouwens 26 en voor de meeste vakantiebanen een enorm fossiel.

Ik zoek me helemaal suf en heb continu het gevoel dat ik niet goed genoeg zoek. Er moet toch wat te vinden zijn? Sta ingeschreven bij UZB's dus die zoeken voor me mee.
Regio Utrecht trouwens, wellicht heeft er iemand nog een tip.
Callcenterwerk kan ik écht niet, daar ben ik met 3 dagen ontslagen omdat ik te lief ben dus dat heeft weinig zin :')
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 8 mei 2011 @ 20:05:02 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96516277
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Sta ingeschreven bij UZB's dus die zoeken voor me mee.

Wat aardig van ze O+.

Reality check: je moet ze flink achter de broek zitten en pas als ze je spuugzat zijn, zullen ze evt wat voor je willen doen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 8 mei 2011 @ 20:08:10 #124
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96516457
Haha dat weet ik. Ik mail ze ongeveer elke dag, sta eens per week op de stoep en bel regelmatig ;)

Oh, het wordt trouwens NTC :P
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 8 mei 2011 @ 20:33:41 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96518162
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Haha dat weet ik. Ik mail ze ongeveer elke dag, sta eens per week op de stoep en bel regelmatig ;)

Oh, het wordt trouwens NTC :P
Oh ja, daar ken ik je naam van :P. Leuk! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')