abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97364073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik bel ze ook altijd na maar ik krijg dan eigenlijk altijd te horen dat ik nog geen diploma heb en dat er andere sollicitanten waren die wel een diploma hebben.

Ik weet dat het geen zin heeft om je rot te gaan voelen maar ik sta op dit moment op instorten. Ik heb een vrij zwaar jaar achter de rug en eerlijk gezegd had ik het ingeschat om al aan het werk te zijn. Life sucks
Misschien verstandig om te solliciteren op functies waarvoor je wel een diploma hebt? Of heb je die in het algemeen niet?

Ik krijg morgen waarschijnlijk te horen of ik ben aangenomen bij een klein advocatenkantoor. Is mijn eerste echte sollicitatie, dus dat zou wel super zijn. Waren in totaal nog vijf kandidaten en het gesprek ging wel goed (al hoe de werkgever denkt lastig in te schatten). Spannend dus :)
pi_97364241
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
pi_97364735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:21 schreef MissDior het volgende:
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
Misschien dat je je mogelijkerwijs nog bij kan laten scholen door cursussen? Of alsnog een vervolgopleiding?
pi_97364959
MissDior, misschien het flexbureau van Aafje iets voor je?
http://www.aafje.nl/werken-bij/flexbureau
pi_97365530
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.

Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.

Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
pi_97365773
UHmzzz, ik zal het eens met mijn vriendin overleggen. Die doet onder andere de planning van het flexbureau, als ik het me goed meen te herinneren zijn sommige banen prima te doen met alleen een HAVO diploma. Ik zal haar ook eens vragen of ze misschien iets anders voor je weet :)
pi_97365819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:44 schreef MissDior het volgende:
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.

Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.

Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
Ja ik kan me goed voorstellen dat je er gek van kan worden. Ken je persoonlijke situatie niet, maar het feit dat je nu aan een vervolgopleiding begint, laat in ieder geval zien dat je probeert er aan te werken. Hopelijk vind je snel iets ^O^ . Ik geloof heilig in het feit dat als je maar hard genoeg wilt en zoekt je vanzelf iets treft wat bij je past :)
pi_97365870
Persoonlijk ben ik trouwens een maandje of anderhalf afgestudeerd en waar ik het toen ik nog studeerde het wel relaxed vond hele dagen te chillen thuis, vind ik het nu niet relaxed meer. Ik wil dolgraag aan de slag haha. Wie weet morgen :D
pi_97366170
Ja ik start wel in het derde jaar dus dat zou eigenlijk een voordeel moeten zijn maar dat voordeel is tot nu toe nergens in terug te zien maar ik hoop gewoon dat het snel goed komt.
pi_97366192
Ik hoop iig voor jou dat je morgen een positief antwoord krijgt.
pi_97373626
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
pi_97374450
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
Volgens mij leven ze tegenwoordig puur op callcenterwerk. Daar zoeken ze altijd mensen voor. Voor de rest hebben ze toch niks om aan te bieden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:09:43 #288
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_97375170
Nou ja, ze hebben genoeg vacatures (in ieder geval hier in de regio), het punt is in mijn ervaring vooral dat uitzendbureaus niet zitten te wachten op mensen die geen relevant diploma en/of relevante werkervaring hebben voor de functies die ze aanbieden. Vaak zijn het functies op MBO-niveau waar een bepaald diploma voor bestaat en dat moet je dan ook hebben om in aanmerking te kunnen komen. Ergens ook wel logisch, maar ook jammer dat ze niet wat verder kijken dan hun neus lang is.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_97375686
Soms het ik het idee dat het MBO'ers wel heel makkelijk wordt gemaakt.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:49:29 #290
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97376568
Ik ben een MBO'er met werkervaring maar voor mij valt het nog wel tegen.

Ik denk dat ik fulltime wel een goede kans heb om snel een baan te vinden maar dat lukt niet (mijn man werkt 50 uur per week en ik heb 3 nog kleine kinderen die ik niet 5 dagen wil dumpen).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:57:25 #291
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97384097
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
De vacatures die ze hier voor het raam hebben hangen zijn dezelfde als een jaar geleden. :D

Maar ik kwam net een vacature tegen die bij mijn ervaring past. *O*
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:00:29 #292
32029 Basson
Dodge This!
pi_97439511
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaan :') Where did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deed :P Terug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje *O*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:10:29 #293
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_97439974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:00 schreef Basson het volgende:
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaan :') Where did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deed :P Terug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje *O*
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
  zondag 29 mei 2011 @ 09:18:51 #294
154407 Rucky
pi_97448755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Toen ik mijn ontslag had gekregen dacht ik ook dat ik met mijn ervaring en instelling zo weer wat nieuws zou hebben. Maar voor dit soort banen ben ik of te oud of te duur of ik heb daarvoor te veel ervaring waardoor ik niet in aanmerking kom. Dan kiezen ze toch voor een goedkoper persoon.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 29 mei 2011 @ 09:46:16 #295
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97448915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Gaten in je cv zijn pas slecht als je niet kan verklaren waarom die gaten in je cv zitten.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_97449405
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.

www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+

Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:03:07 #297
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97450017
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 29 mei 2011 @ 11:05:13 #298
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97450056
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:28 schreef Gulmez het volgende:
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.

www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+

Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
Daar heb ik al gewerkt en dat doe ik dus niet nog een keer. Reden: ik had 3 dagen in de week les en daarnaast wilde ik wel werken. Dat betekende volgens hun dat ik best 32u in een week kon maken. En dat waren dan alleen de doordeweekse dagen en dan zo goed als alleen overdag. Naast dat werd ik elke week weer ingepland op momenten dat ik nog op school zat. Of dat ik net vrij was en 15 minuten de tijd had om er te komen. 12.45 vrij 13.00 werken. Maar dan moet je eigenlijk ook nog eens 10 minuten eerder aanwezig zijn. Van school naar mac was 15 min fietsen.

Heb meerdere malen aangegeven dat het anders moest maar er was niet mee te communiceren. Dus dat was van mijn kant na een maand ook dikke vinger succes met het uren opvullen deze week.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97450425
Heb mijn MBO afgerond (juridische opleiding) en ben nu bezig met HBO Informatica.

Ben nu bezig met werk zoeken om wat geld te sparen voor als ik uit huis ga. Heb o.a. gesolliciteert bij verschillende deurwaarders en incassobureaus. Ben benieuwd.

Een reactie van een bewindvoeringsbureau was "sorry je naam is te exotisch". :') :7
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:29:50 #300
154407 Rucky
pi_97450575
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:03 schreef goofy_goober het volgende:
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
Ik word daar afgewezen op leeftijd en te veel ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')