Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiendquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?
Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Je moet daar ook wel weer een beetje mee oppassen is mijn ervaring. Als je te laag vraagt dan wordt je niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:28 schreef Gemaskerde het volgende:
Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiend
Je kunt op internet opzoeken hoeveel normaal is voor een bepaalde functie. Ervaring telt ook mee. Ik heb 2500 bruto opgegeven voor een MBO-functie, zonder dat ik er ervaring in had, anders was het meer geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?
Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Ja, meestal staat het salaris al vast.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:45 schreef Balisto het volgende:
Tja, in een soortgelijke functie verdiende ik vorig jaar 8,25 per uur, een paar cent boven het minimum.
Ik vind het wel apart dat ze het vragen, want meestal heb je bij uitzendbureaus wat dat betreft weinig te onderhandelen.
Administratief werk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:55 schreef Janena het volgende:
Om welke functie gaat het?
8.25 is eigenlijk wel bar slecht.
Voor de grap?quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef Balisto het volgende:
Ik heb trouwens voor de grap bij de Plus gesolliciteerd.
Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:13 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zit nu anderhalve maand bij mn nieuwe baan. Echter heb ik het niet echt naar mn zin en heb nu een andere leuke functie gezien. Zouden jullie die anderhalve maand werk wel op je CV zetten of dit weg laten? Heb al zon drie wekgevers in 2 jaar versleten.
Finaciele instelling..quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:27 schreef Samael het volgende:
[..]
Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.
Ook het idee voor een baan die aansluit bij het niveau van je opleiding? Ik bedoel, ik heb helemaal niks tegen secretaresses en wil zeker niet overkomen als een snob, maar na een masteropleiding aan de universiteit hoop ik wel op een baan die in elk geval aansluit bij dat niveau. Wat me logisch lijkt. Ik weet dus niet in hoeverre dat realistisch is...quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:41 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Idee voor een baan die bij mn opleiding aansluit heb ik al lang laten varen!
Eensch. Jammer dat veel mensen dat niet begrijpen en zeggen: "Wordt het niet eens tijd om iets op je eigen niveau te zoeken?" Ja, alsof ik dat niet wil.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:20 schreef pussywillow het volgende:
Het is heel logisch dat je dat wil, maar aan de andere kant, als die baan op niveau er op dit moment gewoon niet in zit... je moet toch iets. Ik kan het me in ieder geval niet permitteren om thuis te gaan zitten, er zullen toch rekeningen betaald moeten worden.
Eens.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden.
Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacaturequote:Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden.
Dan dekken ze zichzelf in, denk ik. "Iemand die geen ervaring heeft is in principe welkom, maar als er iemand solliciteert die wél ervaring heeft, hebben we die het liefst."quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:29 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Eens.
Net als van die vacatures waar staat dat ervaring in die branche totaal niet vereist is en uiteindelijk wordt je geweigerd omdat je geen ervaring hebt
Enigzins begrijpelijk, maar zet het dat ook niet in de vacature!
Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacature.
Het zijn gewoon rommelige vacatures dan. Het is belangrijk dat een bedrijf energie steekt in een vacaturetekst en in die tekst een goed (en compleet) beeld geeft van de voorkomende werkzaamheden. Dan weten sollicitanten goed waar ze aan toe zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef Rucky het volgende:
[..]
Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.
Heel verstandig om niet te solliciteren voor die secretaresse-functie, namelijk om de volgende redenen:quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Jullie hebben groot gelijk, maar ik ben nu nog maar zo'n 1.5 maand actief op zoek, en het voelt nog te vroeg om nu al een baan onder mijn niveau aan te nemen terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar iets anders. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nu geen huur of rekeningen te betalen heb, vandaar dus dat ik nu echt op zoek ben naar iets leuks.
De baan die ik hiervoor had was juist zo'n onder-mijn-niveau-baan die totaal niet aansloot op mijn opleiding. Ik heb het met plezier gedaan, omdat ik destijds inderdaad gewoon de huur moest betalen en ik zo snel niet iets anders kon vinden, maar nu ik dan de kans heb om wél iets te vinden wat naar wens is, vind ik het zonde om wéér zo'n soort baan aan te nemen. Straks zit ik in zo'n eeuwige vicieuze cirkel van dat soort baantjes en kom ik nooit terecht waar ik eigenlijk wil zijn.
Als het straks echt niet blijkt te lukken ga ik ook wel de post rondbrengen of zo hoor (heb ik trouwens ook al eens eerder gedaan! Was best leuk), maar ik heb voor nu besloten toch maar niet op die secretaresse-vacature te reageren.
Het is lastig maar je moet je niet hopeloos gaan voelen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef MissDior het volgende:
Ik heb zoveel open sollicitaties gedaan en ik begin me nu echt hopeloos te voelen. Het is alsof het een strijd is die ik niet kan winnen. ik heb nu bij de gemeente Ridderkerk een sollicitatie lopen voor de functie klantmanager inkomen. Het gaat hier om de wet werk en bijstand. Ze vragen om een diploma en ik heb dit nagevraagd maar de man die ik te spreken kreeg zei dat ze eventueel ook voor leerlingen open stonden. Ik had er aardig vertrouwen in maar dat zakt nu behoorlijk weg. Ik voel me gewoon hopeloos.
Misschien verstandig om te solliciteren op functies waarvoor je wel een diploma hebt? Of heb je die in het algemeen niet?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik bel ze ook altijd na maar ik krijg dan eigenlijk altijd te horen dat ik nog geen diploma heb en dat er andere sollicitanten waren die wel een diploma hebben.
Ik weet dat het geen zin heeft om je rot te gaan voelen maar ik sta op dit moment op instorten. Ik heb een vrij zwaar jaar achter de rug en eerlijk gezegd had ik het ingeschat om al aan het werk te zijn. Life sucks
Misschien dat je je mogelijkerwijs nog bij kan laten scholen door cursussen? Of alsnog een vervolgopleiding?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:21 schreef MissDior het volgende:
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
Ja ik kan me goed voorstellen dat je er gek van kan worden. Ken je persoonlijke situatie niet, maar het feit dat je nu aan een vervolgopleiding begint, laat in ieder geval zien dat je probeert er aan te werken. Hopelijk vind je snel ietsquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:44 schreef MissDior het volgende:
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.
Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.
Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
Volgens mij leven ze tegenwoordig puur op callcenterwerk. Daar zoeken ze altijd mensen voor. Voor de rest hebben ze toch niks om aan te bieden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
De vacatures die ze hier voor het raam hebben hangen zijn dezelfde als een jaar geleden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:00 schreef Basson het volgende:
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaanWhere did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deedTerug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje
Toen ik mijn ontslag had gekregen dacht ik ook dat ik met mijn ervaring en instelling zo weer wat nieuws zou hebben. Maar voor dit soort banen ben ik of te oud of te duur of ik heb daarvoor te veel ervaring waardoor ik niet in aanmerking kom. Dan kiezen ze toch voor een goedkoper persoon.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Gaten in je cv zijn pas slecht als je niet kan verklaren waarom die gaten in je cv zitten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Daar heb ik al gewerkt en dat doe ik dus niet nog een keer. Reden: ik had 3 dagen in de week les en daarnaast wilde ik wel werken. Dat betekende volgens hun dat ik best 32u in een week kon maken. En dat waren dan alleen de doordeweekse dagen en dan zo goed als alleen overdag. Naast dat werd ik elke week weer ingepland op momenten dat ik nog op school zat. Of dat ik net vrij was en 15 minuten de tijd had om er te komen. 12.45 vrij 13.00 werken. Maar dan moet je eigenlijk ook nog eens 10 minuten eerder aanwezig zijn. Van school naar mac was 15 min fietsen.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:28 schreef Gulmez het volgende:
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.
www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+
Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
Ik word daar afgewezen op leeftijd en te veel ervaring.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:03 schreef goofy_goober het volgende:
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |