abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:28:00 #241
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97244657
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?

Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiend ;)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:08:25 #242
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97248192
Ik zeg dan vaak: in mijn laatste baan verdiende ik zus en zo maar ik wil best iets omlaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 24-05-2011 15:28:43 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:16:14 #243
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97248551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:28 schreef Gemaskerde het volgende:
Lijkt mij wel een goede keuze, krijg je in ieder geval meer aangeboden dan wanneer je zegt dat je minimaal 50% boven het minimumloon wilt zitten. Je kan de aangeboden banen altijd nog afslaan als het te weinig verdiend ;)
Je moet daar ook wel weer een beetje mee oppassen is mijn ervaring. Als je te laag vraagt dan wordt je niet serieus genomen.

@ Balisto zoek eens op loonwijzer.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_97249818
Tja, in een soortgelijke functie verdiende ik vorig jaar 8,25 per uur, een paar cent boven het minimum.
Ik vind het wel apart dat ze het vragen, want meestal heb je bij uitzendbureaus wat dat betreft weinig te onderhandelen.
pi_97249903
Ze vroegen hier ook waar ik aan dacht, ik zei, nouja ik verdiende hiervoor zus en zo en toen zeiden ze, ja, daar dachten wij ook aan.

Dacht echt, wat nou als ik meer had gezegd, zeiden ze wellicht hetzelfde :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:45:16 #246
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_97257776
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:47 schreef Balisto het volgende:
Heeft iemand ooit een salarisindicatie moeten opgeven bij het inschrijven bij een uitzendbureau?

Ik wilde reageren op een baan via een klein uitzendbureau waar ik me eerst nog moest inschrijven. De baan was al vergeven, maar ik heb me daar toch maar ingeschreven en ze vroegen dus om een salarisindicatie. Mijn eerste gedachte was: "Dat bepalen jullie toch?" Om mijn kansen te vergroten heb ik maar gezegd: "Zolang het maar boven het minimum ligt ben ik wel tevreden." Maar of dat nou verstandig was?
Je kunt op internet opzoeken hoeveel normaal is voor een bepaalde functie. Ervaring telt ook mee. Ik heb 2500 bruto opgegeven voor een MBO-functie, zonder dat ik er ervaring in had, anders was het meer geweest.

Mannen schijnen over het algemeen beter te zijn in salarisonderhandelingen dan vrouwen en ook om opslag vragen mannen eerder dan vrouwen. Je zou het standaard elk jaar moeten proberen, nee heb je.......

Mijn motto was: hoog inzetten, je kunt altijd nog naar beneden........
To BG or not to BG!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:55:02 #247
33350 Janena
pi_97258293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:45 schreef Balisto het volgende:
Tja, in een soortgelijke functie verdiende ik vorig jaar 8,25 per uur, een paar cent boven het minimum.
Ik vind het wel apart dat ze het vragen, want meestal heb je bij uitzendbureaus wat dat betreft weinig te onderhandelen.
Ja, meestal staat het salaris al vast.

In dit geval zou ik dan inzetten op 9 euro.

Om welke functie gaat het?
8.25 is eigenlijk wel bar slecht.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:15:05 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97290957
Ik ben nu met vakantiewerk bezig, vanochtend zes sollicitaties de deur uitgedaan. Begint ook per 1 juni/juli, zo ongeveer. Heb specifieke ervaring in de branche waar ik solliciteer (zorg). Nu maar hopen dat ze me niet te oud vinden :X.

Verder verwacht ik deze of volgende week te horen of ik ergens op gesprek mag komen.
Niet meer actief op Fok!
pi_97291269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:55 schreef Janena het volgende:
Om welke functie gaat het?
8.25 is eigenlijk wel bar slecht.
Administratief werk.
Ja, het is natuurlijk een erg schraal salaris, maar als ik behoorlijk wat uren kan werken ben ik allang blij.
pi_97291301
Ik heb trouwens voor de grap bij de Plus gesolliciteerd. :D
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:33:57 #251
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_97291635
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:25 schreef Balisto het volgende:
Ik heb trouwens voor de grap bij de Plus gesolliciteerd. :D
Voor de grap?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_97291734
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:33 schreef Samael het volgende:

[..]

Voor de grap?
Ik word toch niet aangenomen, duh.
pi_97293107
Ik zit nu anderhalve maand bij mn nieuwe baan. Echter heb ik het niet echt naar mn zin en heb nu een andere leuke functie gezien. Zouden jullie die anderhalve maand werk wel op je CV zetten of dit weg laten? Heb al zon drie wekgevers in 2 jaar versleten.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:27:50 #254
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_97293693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:13 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik zit nu anderhalve maand bij mn nieuwe baan. Echter heb ik het niet echt naar mn zin en heb nu een andere leuke functie gezien. Zouden jullie die anderhalve maand werk wel op je CV zetten of dit weg laten? Heb al zon drie wekgevers in 2 jaar versleten.
Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_97297899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:27 schreef Samael het volgende:

[..]

Waar werk je dan nu als ik vragen mag? Ik zou het op zich wel noteren. Geeft toch aan dat je iig bezig bent.
Finaciele instelling..
Ben eerder bang dat andere bedrijven denken dat ik ook bij hun niet lang zal blijven..
pi_97319605
Ik zou het ook wel aangeven, anders moet je ook een andere verklaring uit je duim gaan zuigen voor dat gat in je CV. Eerlijkheid duurt het langst :)

Zelf zit ik nu te twijfelen of ik op een vacature voor secretaresse moet gaan reageren... het is een baan in het werkveld waar ik graag aan de slag wil, maar ik heb verdorie wel universiteit gedaan en wil toch eigenlijk liever iets anders doen! Aan de ene kant wil ik heel graag en zo snel mogelijk gaan werken, maar aan de andere kant zit ik nu wel in een positie waarin ik me wat tijd kan veroorloven om rond te kijken en ik dus eigenlijk wel écht een leuke baan wil die bij mij en mijn opleiding past en wil liever geen tijd meer verspillen met iets wat wel werk is maar wat verder nergens toe leidt. En ik denk dat een baan als secretaresse me niet veel verder zal helpen te bereiken wat ik wil, maar aan de andere kant is werk natuurlijk wel werk en ben ik tot nu toe voor de banen die wel bij mijn opleiding aansluiten steeds afgewezen. Zucht :{
pi_97320905
Idee voor een baan die bij mn opleiding aansluit heb ik al lang laten varen!
pi_97321161
hier vandaag de afpsraak bij het CWI gehad, was meer om de voortgang te "bewaken", was wel een goed gesprek. Blijkt dat mijn bemiddelaar van baan is geswitched en dus niks voor mij heeft gedaan.
Verder wat uitgelegd over mijn sollicitaties die nergens op uitlopen, en verteld over mijn plannen en situatie mbt studie in juli.
En mijn klantmanager zei zelf al dat het dan lastig word om een baan te vinden voor ongeveer 2 maandjes...tenzij het zwaar "werk" is wat ik op dit moment niet aankan. Ivm persoonlijke situatie.
Moet alleen nog even de bewijzen van mijn sollicitaties inleveren, wat ik dus morgen doe en dan vanaf maandag ga ik weer verder solliciteren :)
pi_97321554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:41 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Idee voor een baan die bij mn opleiding aansluit heb ik al lang laten varen!
Ook het idee voor een baan die aansluit bij het niveau van je opleiding? Ik bedoel, ik heb helemaal niks tegen secretaresses en wil zeker niet overkomen als een snob, maar na een masteropleiding aan de universiteit hoop ik wel op een baan die in elk geval aansluit bij dat niveau. Wat me logisch lijkt. Ik weet dus niet in hoeverre dat realistisch is...
pi_97322442
Het is heel logisch dat je dat wil, maar aan de andere kant, als die baan op niveau er op dit moment gewoon niet in zit... je moet toch iets. Ik kan het me in ieder geval niet permitteren om thuis te gaan zitten, er zullen toch rekeningen betaald moeten worden. Ik ben zelf nu al bijna een half jaar postbezorger. :') Dat heeft geen enkel niveau en verdient beroerd, maar het zorgt in ieder geval voor enig inkomen. Als jij niet per se "moet" werken dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om het nog even aan te kijken, maar ik neem aan dat dat ook niet eeuwig zal duren. Op een gegeven moment moet je wel.

Ik ben overigens wel bang dat ze bij een baan als secretaresse eerder zullen neigen naar iemand met MBO-niveau die een relevante opleiding en/of ervaring heeft. Zo werkt het bij dat soort functies helaas gewoon.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_97322730
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 00:20 schreef pussywillow het volgende:
Het is heel logisch dat je dat wil, maar aan de andere kant, als die baan op niveau er op dit moment gewoon niet in zit... je moet toch iets. Ik kan het me in ieder geval niet permitteren om thuis te gaan zitten, er zullen toch rekeningen betaald moeten worden.
Eensch. Jammer dat veel mensen dat niet begrijpen en zeggen: "Wordt het niet eens tijd om iets op je eigen niveau te zoeken?" Ja, alsof ik dat niet wil. :{
Vreemd genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die roepen: "Als je echt op zoek bent naar werk moet je alles aannemen." als ik een keer geen zin heb in een bepaald simpel baantje.
pi_97327015
Jullie hebben groot gelijk, maar ik ben nu nog maar zo'n 1.5 maand actief op zoek, en het voelt nog te vroeg om nu al een baan onder mijn niveau aan te nemen terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar iets anders. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nu geen huur of rekeningen te betalen heb, vandaar dus dat ik nu echt op zoek ben naar iets leuks.

De baan die ik hiervoor had was juist zo'n onder-mijn-niveau-baan die totaal niet aansloot op mijn opleiding. Ik heb het met plezier gedaan, omdat ik destijds inderdaad gewoon de huur moest betalen en ik zo snel niet iets anders kon vinden, maar nu ik dan de kans heb om wél iets te vinden wat naar wens is, vind ik het zonde om wéér zo'n soort baan aan te nemen. Straks zit ik in zo'n eeuwige vicieuze cirkel van dat soort baantjes en kom ik nooit terecht waar ik eigenlijk wil zijn.

Als het straks echt niet blijkt te lukken ga ik ook wel de post rondbrengen of zo hoor (heb ik trouwens ook al eens eerder gedaan! Was best leuk), maar ik heb voor nu besloten toch maar niet op die secretaresse-vacature te reageren.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:19:12 #263
154407 Rucky
pi_97332615
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden. :{
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:29:03 #264
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97333011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Afwijzingen op punten die niet in de vacature gevraagd worden begin ik ook goed zat te worden. :{
Eens.
Net als van die vacatures waar staat dat ervaring in die branche totaal niet vereist is en uiteindelijk wordt je geweigerd omdat je geen ervaring hebt :')
Enigzins begrijpelijk, maar zet het dat ook niet in de vacature!
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:41:45 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97333569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:19 schreef Rucky het volgende:
Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacature :|W .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:42:36 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97333613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:29 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Eens.
Net als van die vacatures waar staat dat ervaring in die branche totaal niet vereist is en uiteindelijk wordt je geweigerd omdat je geen ervaring hebt :')
Enigzins begrijpelijk, maar zet het dat ook niet in de vacature!
Dan dekken ze zichzelf in, denk ik. "Iemand die geen ervaring heeft is in principe welkom, maar als er iemand solliciteert die wél ervaring heeft, hebben we die het liefst."
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:54:51 #267
154407 Rucky
pi_97334163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja. Solliciteer je enthousiast en vragen ze tijdens het gesprek: "Heb je ervaring met X?". Nee, maar dat werd ook niet gevraagd in de vacature :|W .
Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:05:47 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97334624
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:54 schreef Rucky het volgende:

[..]

Meestal kan ik dan nog wel reageren dat ik ervaring heb met gelijkwaardige software en dat ik heel snel nieuwe programma's aanleer. Maar als dat bedrijf ook iemand heeft die het wel kan dan is het helaas jammer voor mij.
Het zijn gewoon rommelige vacatures dan. Het is belangrijk dat een bedrijf energie steekt in een vacaturetekst en in die tekst een goed (en compleet) beeld geeft van de voorkomende werkzaamheden. Dan weten sollicitanten goed waar ze aan toe zijn.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:13:01 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_97334965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:27 schreef gifkwal het volgende:
Jullie hebben groot gelijk, maar ik ben nu nog maar zo'n 1.5 maand actief op zoek, en het voelt nog te vroeg om nu al een baan onder mijn niveau aan te nemen terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar iets anders. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nu geen huur of rekeningen te betalen heb, vandaar dus dat ik nu echt op zoek ben naar iets leuks.

De baan die ik hiervoor had was juist zo'n onder-mijn-niveau-baan die totaal niet aansloot op mijn opleiding. Ik heb het met plezier gedaan, omdat ik destijds inderdaad gewoon de huur moest betalen en ik zo snel niet iets anders kon vinden, maar nu ik dan de kans heb om wél iets te vinden wat naar wens is, vind ik het zonde om wéér zo'n soort baan aan te nemen. Straks zit ik in zo'n eeuwige vicieuze cirkel van dat soort baantjes en kom ik nooit terecht waar ik eigenlijk wil zijn.

Als het straks echt niet blijkt te lukken ga ik ook wel de post rondbrengen of zo hoor (heb ik trouwens ook al eens eerder gedaan! Was best leuk), maar ik heb voor nu besloten toch maar niet op die secretaresse-vacature te reageren.
Heel verstandig om niet te solliciteren voor die secretaresse-functie, namelijk om de volgende redenen:
- je bent nog niet zolang bezig met zoeken, je kunt echt wel iets vinden
- Qua niveau echt veel te laag, en dat weet de werkgever ook
- Ze zullen je nooit kiezen, omdat ze weten dat je toch snel weg bent
- Waarom zouden ze jou prefereren boven iemand met ofwel de juiste opleiding, ofwel ervaring als secretaresse
pi_97335778
Bedankt voor de bevestiging, Blik. Het zal inderdaad sowieso verspilde moeite zijn omdat ik niet aan het profiel voldoe. Ik zoek lekker verder naar functies die beter bij me passen! Net weer twee sollicitaties de deur uitgedaan :)
pi_97360265
Mensen!

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Ik ga het derde jaar van maatschappelijk werk en dienstverlening in. Deze ga ik deeltijd volgen. Nu kan ik daarbij werken maar dat moet dan wel aansluiten op mijn studie. Ik woon in Rotterdam en ben bereid om te reizen voor mijn werk maar nergens hebben ze functie's voor leerlingen. Toen ik het op school navroeg zeiden ze daar dat het mijn verantwoordelijkheid is om aan een baan te komen en ik anders maar een onbetaalde stage moest accepteren om mijn studie af te maken. Maar dat is lekker makkelijk gezegd. Ik moet toch ook wel geld verdienen. Hebben jullie enige tips wat ik nog kan doen? Ik heb inmiddels wel 75 sollicitatiebrieven verstuurd en me bij zowel uitzendbureau's als het uwv ingeschreven maar niks werkt. Als iemand de gouden tip en/of vacature heeft.... Graag!
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:41:07 #272
33350 Janena
pi_97361705
IK kijk vaak op zorgselect.nl maar die gaat over mijn regio...wellicht hebben ze een dergelijke site voor regio Rotterdam?
Ik vind op dezer site veel vacatures die niet op de grote sites terecht komen.
Doe je ook open sollicitaties?

Als er toevallig iets vrijkomt op zo'n moment heb je geen tientallen concurrenten.
pi_97361918
Ik heb zoveel open sollicitaties gedaan en ik begin me nu echt hopeloos te voelen. Het is alsof het een strijd is die ik niet kan winnen. ik heb nu bij de gemeente Ridderkerk een sollicitatie lopen voor de functie klantmanager inkomen. Het gaat hier om de wet werk en bijstand. Ze vragen om een diploma en ik heb dit nagevraagd maar de man die ik te spreken kreeg zei dat ze eventueel ook voor leerlingen open stonden. Ik had er aardig vertrouwen in maar dat zakt nu behoorlijk weg. Ik voel me gewoon hopeloos.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:58:02 #274
154407 Rucky
pi_97362864
Ik bel ze op als ik geen reactie krijg met de vraag of ze mijn sollicitatie wel hebben gekregen. En als ik afgewezen word zonder (of een verkeerde) duidelijke reden dan bel ik ook om duidelijkheid.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef MissDior het volgende:
Ik heb zoveel open sollicitaties gedaan en ik begin me nu echt hopeloos te voelen. Het is alsof het een strijd is die ik niet kan winnen. ik heb nu bij de gemeente Ridderkerk een sollicitatie lopen voor de functie klantmanager inkomen. Het gaat hier om de wet werk en bijstand. Ze vragen om een diploma en ik heb dit nagevraagd maar de man die ik te spreken kreeg zei dat ze eventueel ook voor leerlingen open stonden. Ik had er aardig vertrouwen in maar dat zakt nu behoorlijk weg. Ik voel me gewoon hopeloos.
Het is lastig maar je moet je niet hopeloos gaan voelen. o|O
pi_97363628
Ja ik bel ze ook altijd na maar ik krijg dan eigenlijk altijd te horen dat ik nog geen diploma heb en dat er andere sollicitanten waren die wel een diploma hebben.

Ik weet dat het geen zin heeft om je rot te gaan voelen maar ik sta op dit moment op instorten. Ik heb een vrij zwaar jaar achter de rug en eerlijk gezegd had ik het ingeschat om al aan het werk te zijn. Life sucks
pi_97364073
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:10 schreef MissDior het volgende:
Ja ik bel ze ook altijd na maar ik krijg dan eigenlijk altijd te horen dat ik nog geen diploma heb en dat er andere sollicitanten waren die wel een diploma hebben.

Ik weet dat het geen zin heeft om je rot te gaan voelen maar ik sta op dit moment op instorten. Ik heb een vrij zwaar jaar achter de rug en eerlijk gezegd had ik het ingeschat om al aan het werk te zijn. Life sucks
Misschien verstandig om te solliciteren op functies waarvoor je wel een diploma hebt? Of heb je die in het algemeen niet?

Ik krijg morgen waarschijnlijk te horen of ik ben aangenomen bij een klein advocatenkantoor. Is mijn eerste echte sollicitatie, dus dat zou wel super zijn. Waren in totaal nog vijf kandidaten en het gesprek ging wel goed (al hoe de werkgever denkt lastig in te schatten). Spannend dus :)
pi_97364241
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
pi_97364735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:21 schreef MissDior het volgende:
Nee helaas heb ik alleen een Havo diploma
Misschien dat je je mogelijkerwijs nog bij kan laten scholen door cursussen? Of alsnog een vervolgopleiding?
pi_97364959
MissDior, misschien het flexbureau van Aafje iets voor je?
http://www.aafje.nl/werken-bij/flexbureau
pi_97365530
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.

Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.

Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
pi_97365773
UHmzzz, ik zal het eens met mijn vriendin overleggen. Die doet onder andere de planning van het flexbureau, als ik het me goed meen te herinneren zijn sommige banen prima te doen met alleen een HAVO diploma. Ik zal haar ook eens vragen of ze misschien iets anders voor je weet :)
pi_97365819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:44 schreef MissDior het volgende:
Nou ik ben dus bezig met een vervolgopleiding en die ga ik vanaf september deeltijd volgen zodat ik erbij kan werken. Maar ik moet om de deeltijdvariant te doen wel minstens 16 uur werk hebben dat aansluit op mijn studie. Helaas nemen ze me nergens aan omdat ik nog studeer. Lekker krom dus en de school zegt gewoon dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en ze er dus niks aan kunnen doen.

Ik heb ook al meerdere malen bij het aafje gesolliciteerd maar helaas werk ik niet in de verzorging dus kunnen ze me daar niet aan een baan helpen bij het flexbureau. Voor de andere banen heb ik weer een diploma nodig aaaaaaaaaaaaaargh de tranen schieten over mijn wangen als ik erover nadenk.

Super bedankt iig voor jullie tips. Ik hoop echt snel aan het werk te zijn. Ik hoop stiekem dat ik bij de gemeente Ridderkerk wordt aangenomen. Zou echt mijn droombaan zijn...
Ja ik kan me goed voorstellen dat je er gek van kan worden. Ken je persoonlijke situatie niet, maar het feit dat je nu aan een vervolgopleiding begint, laat in ieder geval zien dat je probeert er aan te werken. Hopelijk vind je snel iets ^O^ . Ik geloof heilig in het feit dat als je maar hard genoeg wilt en zoekt je vanzelf iets treft wat bij je past :)
pi_97365870
Persoonlijk ben ik trouwens een maandje of anderhalf afgestudeerd en waar ik het toen ik nog studeerde het wel relaxed vond hele dagen te chillen thuis, vind ik het nu niet relaxed meer. Ik wil dolgraag aan de slag haha. Wie weet morgen :D
pi_97366170
Ja ik start wel in het derde jaar dus dat zou eigenlijk een voordeel moeten zijn maar dat voordeel is tot nu toe nergens in terug te zien maar ik hoop gewoon dat het snel goed komt.
pi_97366192
Ik hoop iig voor jou dat je morgen een positief antwoord krijgt.
pi_97373626
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
pi_97374450
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
Al die uitzendbureaus die keer op keer zeggen dat ze geen werk hebben... hoe kan het dat die nog niet failliet zijn?
Volgens mij leven ze tegenwoordig puur op callcenterwerk. Daar zoeken ze altijd mensen voor. Voor de rest hebben ze toch niks om aan te bieden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:09:43 #288
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_97375170
Nou ja, ze hebben genoeg vacatures (in ieder geval hier in de regio), het punt is in mijn ervaring vooral dat uitzendbureaus niet zitten te wachten op mensen die geen relevant diploma en/of relevante werkervaring hebben voor de functies die ze aanbieden. Vaak zijn het functies op MBO-niveau waar een bepaald diploma voor bestaat en dat moet je dan ook hebben om in aanmerking te kunnen komen. Ergens ook wel logisch, maar ook jammer dat ze niet wat verder kijken dan hun neus lang is.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_97375686
Soms het ik het idee dat het MBO'ers wel heel makkelijk wordt gemaakt.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:49:29 #290
33350 Janena
pi_97376568
Ik ben een MBO'er met werkervaring maar voor mij valt het nog wel tegen.

Ik denk dat ik fulltime wel een goede kans heb om snel een baan te vinden maar dat lukt niet (mijn man werkt 50 uur per week en ik heb 3 nog kleine kinderen die ik niet 5 dagen wil dumpen).
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:57:25 #291
154407 Rucky
pi_97384097
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Balisto het volgende:
De vacatures die ze hier voor het raam hebben hangen zijn dezelfde als een jaar geleden. :D

Maar ik kwam net een vacature tegen die bij mijn ervaring past. *O*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:00:29 #292
32029 Basson
Dodge This!
pi_97439511
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaan :') Where did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deed :P Terug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje *O*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:10:29 #293
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_97439974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:00 schreef Basson het volgende:
Ik heb intussen mijn eerste werkweek er op zitten. Een maand terug werkte ik nog mee aan een TV programma en nu sta ik aan een tafel verzendstickers van kunststof bakken af te krabben... Werk dat voorheen door medewerkers van de sociale werkplaats werd gedaan :') Where did it go wrong??
En dan kom je 's avonds thuis met pijnlijke handen en polsen (bakken à 2 Kilo x +/- 240) en voeten die het uitschreeuwen van het staan de hele dag.
Maar het verdiend niet eens zo slecht. Collega's maken het werk dragelijk. Verstand op nul en domweg het werk doen... Op veel aspecten lijkt dit erg veel op werk dat ik 20 jaar geleden als vakantiewerk deed :P Terug bij af lol
Morgen gelukkig bijklussen met het draaien van een promotiefilmpje *O*
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
  zondag 29 mei 2011 @ 09:18:51 #294
154407 Rucky
pi_97448755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:
Respect ouwe, stel dat ik wordt ontslagen, moet je kijken hoe snel ik weer dit soort jobs aanpak. Beter iets dan niets. Gaten in je CV zijn heel slecht. Komen wel weer betere tijden!
Toen ik mijn ontslag had gekregen dacht ik ook dat ik met mijn ervaring en instelling zo weer wat nieuws zou hebben. Maar voor dit soort banen ben ik of te oud of te duur of ik heb daarvoor te veel ervaring waardoor ik niet in aanmerking kom. Dan kiezen ze toch voor een goedkoper persoon.
  zondag 29 mei 2011 @ 09:46:16 #295
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97448915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Gaten in je cv zijn pas slecht als je niet kan verklaren waarom die gaten in je cv zitten.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_97449405
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.

www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+

Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:03:07 #297
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_97450017
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 29 mei 2011 @ 11:05:13 #298
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97450056
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:28 schreef Gulmez het volgende:
als je echt wilt werken kan je overal werken binnen een kort tijdsbestek.

www.mcdonalds.nl als fulltimer zoeken ze ook bv 23+

Dus. als je echt wil werken, kan altijd.
Daar heb ik al gewerkt en dat doe ik dus niet nog een keer. Reden: ik had 3 dagen in de week les en daarnaast wilde ik wel werken. Dat betekende volgens hun dat ik best 32u in een week kon maken. En dat waren dan alleen de doordeweekse dagen en dan zo goed als alleen overdag. Naast dat werd ik elke week weer ingepland op momenten dat ik nog op school zat. Of dat ik net vrij was en 15 minuten de tijd had om er te komen. 12.45 vrij 13.00 werken. Maar dan moet je eigenlijk ook nog eens 10 minuten eerder aanwezig zijn. Van school naar mac was 15 min fietsen.

Heb meerdere malen aangegeven dat het anders moest maar er was niet mee te communiceren. Dus dat was van mijn kant na een maand ook dikke vinger succes met het uren opvullen deze week.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97450425
Heb mijn MBO afgerond (juridische opleiding) en ben nu bezig met HBO Informatica.

Ben nu bezig met werk zoeken om wat geld te sparen voor als ik uit huis ga. Heb o.a. gesolliciteert bij verschillende deurwaarders en incassobureaus. Ben benieuwd.

Een reactie van een bewindvoeringsbureau was "sorry je naam is te exotisch". :') :7
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:29:50 #300
154407 Rucky
pi_97450575
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:03 schreef goofy_goober het volgende:
Je kunt overal wel aan de slag, maar kun je van dat loon ook je vaste lasten betalen? Dat is meer de vraag. En ik zit liever thuis dan dat ik bij de fucking Mac ga werken.
Ik word daar afgewezen op leeftijd en te veel ervaring.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:30:05 #301
154407 Rucky
pi_97450584
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')