Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef JDx het volgende:
Dankje, wel een gedoe allemaal hoor, maar wat ik ermee wil zeggen is niet zoals sommigen zeggen: "als je echt wil werken dan kan het", dat is bullshit, maar wel dat je soms meer moeite moet doen dan je eigenlijk wilt.
Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:39 schreef pussywillow het volgende:
Of zouden jullie zeggen "zak maar in de stront" en hoe dan ook gewoon gaan?Ik wil dat gesprek natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, maar ik wil op m'n huidige baan ook geen problemen, wie weet hoe lang ik die baan nog nodig ga hebben.
Hier ben ik het dus mee eens.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.
Je kan ook overdrijven...quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.
Tijdens mijn studietijd heb ik een periode bij de McDonald's (Amsterdam, Dam) gewerkt omdat ik op-en-af in het buitenland zat. En daar was de leeftijd rond de 25-30. Ik was de enige "jongere".quote:Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
Eens.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef pussywillow het volgende:
Belachelijk, zeg. Als je daar niet eens begrip voor kunt opbrengen ben je ook echt geen reet waard als HR-persoon (of wat diegene dan ook is).
Gewoon doen, getuigd in ieder geval van doorzettingsvermogen en de wil om voor dat specifieke bedrijf te werken. Als je niets stuurt ga je er sowieso niet aan de slag.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef gifkwal het volgende:
Het is een vergelijkbare functie, alleen op een andere afdeling.
Wellicht is het een idee om inderdaad in je brief te verwijzen naar je vorige sollicitatie en dat je de functie en het bedrijf dusdanig interessant vindt, dat je wederom solliciteert?quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef gifkwal het volgende:
Ik ga sowieso iets sturen hoor, was er alleen niet zeker van of ik dan in mijn brief zou verwijzen naar die eerdere sollicitatie. Dat ga ik denk ik toch maar wel doen, het staat denk ik wel positief inderdaad.
Geen tips, wel sterktequote:Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef hexta het volgende:
Vrijdag naar het UWV om me daar aan te melden.
Iemand nog tips of iets?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |