abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96929501
En ik ga me ook maar eens melden, ik ben al sinds juni afgestudeerd en heb nog steeds geen fatsoenlijke baan.

Ben afgestudeerd als muziektherapeute, maar die sector blijkt een beetje onmogelijk. Als muziektherapeut zelf hoef ik het al helemaal niet te zoeken (zijn amper banen in te vinden, en ze worden wegbezuinigd), en veel werkgevers zijn niet op de hoogte van ons profiel. We kunnen namelijk ook als sociotherapeut, groepsleider, persoonlijk begeleider enz. aan de slag.
Ik heb nu 7 uur werk per week als pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang, maar het werk is niet heel uitdagend, en natuurlijk te weinig.

Inmiddels heb ik al heeeeeel wat sollicitaties de deur uit, maar het is allemaal een beetje hopeloos. In al die tijd heb ik maar 2 gesprekken gehad (waar ik wel serieuze kanshebber was, eentje zelfs overgekwalificeerd), en verder alleen maar afwijzingen omdat mijn profiel niet aansluit of omdat ik te weinig ervaring heb. Waar wil ik ooit die ervaring op doen dan?

Bah, het is een drama.
Ik ben een meisje =)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:37:16 #177
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96930565
Hier is het ook nog hopeloos. Ik doe per dag een stuk of 4 sollicitaties de deur uit maar helaas.
Gister wel een gesprek gehad, mijn hemel wat een kansloze tijdverspilling. Het was geen gesprek maar een soort kruisverhoor van anderhalf uur. Ik verwachtte elk moment dat ze me gingen waterboarden :')
Onnodig te zeggen dat dát hem niet gaat worden. Als het nog veel langer gaat duren ga ik maar voor kamermeisje in een hotel :{
L'Enfer, c'est les autres.
pi_96930636
Ik ben er idd ook over aan t nadenken om voor de zomer maar gewoon in een winkel te gaan werken ofzo :{
Ik ben een meisje =)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:04:58 #179
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96931533
Ik overweeg nu ook gewoon simpel werk, om maar aan het werk te zijn (in de schoonmaak zoeken ze altijd wel mensen).
Denk alleen niet dat ik het op mijn cv ga zetten :o .....

Boekhouding *O*
Boekhouding *O*
Inkoop *O*
Schoonmaak -O-

Van de week weer een afwijzing binnen op een baan waarvan ik dacht: daar maak ik een goede kans, in mijn woonplaats, administratief en niet te zwaar qua functie, uren waren perfect.
Krijg ik reactie dat ik overgekwalificeerd ben voor deze baan *zucht*.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96931907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Janena het volgende:
Van de week weer een afwijzing binnen op een baan waarvan ik dacht: daar maak ik een goede kans, in mijn woonplaats, administratief en niet te zwaar qua functie, uren waren perfect.
Krijg ik reactie dat ik overgekwalificeerd ben voor deze baan *zucht*.
Balen is dat hè. -O-
Voor sommige sollicitaties lijkt het bijna verstandig om je cv te downgraden. :')
pi_96931953
Hier heb ik net een uitzenbureau nagebeld ivm. een sollicitatie. En het antwoord wij hebben zeer veel sollicitaties gekregen en wij zijn nog bezig met een 1e selectie op basis van cv/motivatie, dus u krijg spoedig antwoord van ons.
Ik begin eigenlijk best de hoop te verliezen om nog wat te vinden, en op dit moment ben ik op alles aan het reageren waar niet te veel werkervaring is vereist en geen relevante diploma's nodig zijn.
En hopelijk komt er nog wat uit :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:22:10 #182
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96932197
Downgraden is niet eens zo slecht, geloof ik.
Ik heb alleen maar een hbo propedeuse pretstudie op mijn CV staan en nog word ik afgewezen wegens overgekwalificeerd :') !!!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_96933087
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Dupje het volgende:
Ik ben er idd ook over aan t nadenken om voor de zomer maar gewoon in een winkel te gaan werken ofzo :{
Ik heb dat in mijn lange zoektocht ook al vele malen geprobeerd, gewoon om in elk geval iets te hebben. Het blijkt vrijwel onmogelijk te zijn om zonder ervaring aangenomen te worden in een winkel. Ook omdat vaak de voorkeur wordt gegeven aan MBO'ers die een BBL-traject in de detailhandel o.i.d. volgen. (Dat heeft voordelen voor de opleiding, de winkel en de leerling zelf.) Zij zijn vaak ook nog eens veel jonger dan studenten van HBO of uni die een (bij)baantje zoeken.

Niet om je te ontmoedigen verder. :'(
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:48:11 #184
33350 Janena
pi_96933175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Balisto het volgende:

[..]

Balen is dat hè. -O-
Voor sommige sollicitaties lijkt het bijna verstandig om je cv te downgraden. :')
Inderdaad...

Ik had hem al wat aangepast naar de functie maar blijkbaar nog niet genoeg.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96933980
Ik stuurde zondag een sollicitatie op een functie hier in de buurt van een uitzendbureau.

Krijg ik als reactie, "het is een mbo functie hoor, wil je dat wel?"

Ja kneus anders solliciteer ik er niet op, ik wil ook een keer de huishoudelijke zorg uit, da's toch ook geen hbo functie.. pff :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:31:38 #186
33350 Janena
pi_96934760
Haha...ja.

Alsof je voor jan lul de moeite doet om te reageren.

Ik heb dit vaak i.v.m. de afstand.

Zeggen ze: je weet dat het in Assen is?
Ik: Ja, dat stond in de vacature :')
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:32:16 #187
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96937280
En dan alsnog worden afgwezen ivm de afstand. :P

Of intercedenten die wel even voor jou gaan beslissen of je het wel of geen leuke baan vindt. "Ja, ik heb je toch maar niet voorgesteld, want gezien je werkverleden lijkt het me niet dat je het leuk werk zal vinden." Yo wtf gast??
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96937737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:32 schreef goofy_goober het volgende:
Of intercedenten die wel even voor jou gaan beslissen of je het wel of geen leuke baan vindt.
Heel herkenbaar inderdaad.

En je dan de volgende keer heel serieus en enthousiast benaderen met een vacature als deze:

quote:
Wij zijn op zoek naar productiemedewerkers, die besckikbaar zijn van juli tot september. Het gaat om een full-time functie. Je draait in een ploegendienst van vijf ploegen. Je werkt hierbij zes dagen achter elkaar. Twee keer ochtend/middag, twee keer middag/avond en twee keer avond/nacht. Daarna ben je vier dagen vrij. Het gaat om zwaar productiewerk in een vrij warme en stoffige omgeving.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:42:45 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96937797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Janena het volgende:
Haha...ja.

Alsof je voor jan lul de moeite doet om te reageren.

Ik heb dit vaak i.v.m. de afstand.

Zeggen ze: je weet dat het in Assen is?
Ik: Ja, dat stond in de vacature :')
Zo irritant idd. Maar goed, blijkbaar verdiepen veel sollicitanten zich niet in het bedrijf? (dat soort rare vragen moet toch ergens vandaan komen)
Niet meer actief op Fok!
pi_96938822
Hoe doen jullie dat trouwens als je je sollicitatiebrief per mail verstuurt, stel je de brief dan alsnog op de ouderwetse manier op (je eigen adres en het adres v.h. bedrijf bovenaan in het briefhoofd) of niet? Ik voeg mijn brieven altijd als Worddocument toe en daarom lijkt het zo raar om dan al die adressen bovenaan te zetten, omdat je de brief per e-mail stuurt en dus niet naar het fysieke adres wat je in de brief noemt. Wat is hierbij gebruikelijk?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:25:50 #191
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96939550
Ik begin gewoon met 'Geachte heer/mevrouw' en eindig met een verwijzing naar mijn CV. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig zo'n standaard reply vakje op hun website waar je je verhaaltje kan doen.
pi_96944304
Zijn er hier ook mensen die serieus overwegen om vakantiewerk te doen in het buitenland of op de Waddeneilanden?

Bij een van mijn vaste uitzendbureaus hebben ze nu vacatures in de horeca en de schoonmaak op verschillende Waddeneilanden. Ook zoeken ze barmedewerkers en proppers ( :') ) in Griekenland.
Verder ben ik benaderd om horeca/receptiewerk te doen op campings in Frankrijk en ken ik mensen die in recratieteams op campings hebben gewerkt (het vermaken van kinderen).
In de housekeeping (in binnen- en buitenland) is ook nog wel het een en ander te vinden.

In de meeste gevallen gaat het om fulltime werk en is huisvesting inbegrepen.

Zo zullen er vast nog wel meer zomerbanen te vinden zijn. Als ik niet op korte termijn iets anders vind moet ik zoiets toch maar eens serieus overwegen (behalve dan een baan als propper, en werken met kinderen is ook niet echt mijn ding).
pi_96948881
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef Balisto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die serieus overwegen om vakantiewerk te doen in het buitenland of op de Waddeneilanden?

Bij een van mijn vaste uitzendbureaus hebben ze nu vacatures in de horeca en de schoonmaak op verschillende Waddeneilanden. Ook zoeken ze barmedewerkers en proppers ( :') ) in Griekenland.
Verder ben ik benaderd om horeca/receptiewerk te doen op campings in Frankrijk en ken ik mensen die in recratieteams op campings hebben gewerkt (het vermaken van kinderen).
In de housekeeping (in binnen- en buitenland) is ook nog wel het een en ander te vinden.

In de meeste gevallen gaat het om fulltime werk en is huisvesting inbegrepen.

Zo zullen er vast nog wel meer zomerbanen te vinden zijn. Als ik niet op korte termijn iets anders vind moet ik zoiets toch maar eens serieus overwegen (behalve dan een baan als propper, en werken met kinderen is ook niet echt mijn ding).
Ik zou het serieus overwegen, heerlijk werken in een zonnig land :) alleen heb ik nu een vriend, kan het niet meer maken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:43:05 #194
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_96954976
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.

Ben er eigenlijk nog steeds niet 100% uit..........
Heb een paar gesprekken gehad over mijn 'situatie' en ik ben er uit!!!
Ik heb gekozen voor 'bedrijf 1''. Of je kunt zeggen dat ik 'bedrijf 2' heb afgewezen.

Mijn proeftijd van een maand zit er nu op en nu heb ik dus een jaarcontract gekregen,
misschien dat ik geen vast contract krijg over een jaar omdat ze een losse 'schil' van 20% willen houden maar misschien ook wel, dat is dus nog afwachten. Weet in elk geval dat ik er over een jaar niet uitlig en dat ze me dan wel willen houden als ik nog steeds goed bevalt uiteraard.
Nu kan het inleren beginnen, het is bij Fokker, dus we maken vliegtuigonderdelen en dat is een branche ansich.

Ik wil iedereen hier bedanken voor alle hulp en informatie en Vond het interessant om alle problemen en tips van anderen te lezen en wens ook iedereen hier een geweldige baan toe.
To BG or not to BG!
pi_96955604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef goofy_goober het volgende:
Ik begin gewoon met 'Geachte heer/mevrouw' en eindig met een verwijzing naar mijn CV. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig zo'n standaard reply vakje op hun website waar je je verhaaltje kan doen.
Hm ik kom dat niet zoveel tegen, moet vaker gewoon een e-mail met bijlagen versturen.

Gefeliciteerd hoor Oppiedoppie, heel veel succes met je baan!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:26:45 #196
32029 Basson
Dodge This!
pi_96966321
Morgen maar eens bellen met het UWV want ik zit helemaal vast. Gisteren eerst maar een mailtje gestuurd om te checken of mijn coach daar nog steeds zit :p

Ik had via Flex Selections op een vacature gereageerd. Ik kreeg netjes een automatische reply en vervolgens helemaal niks meer van gehoord. Toevallig zag ik de vacature een paar dagen terug ineens weer opduiken. Volgens mij hoef ik daar niets meer van te verwachten. Tweede keer in even zoveel weken...

Ik baal er intussen wel flink van dat ik veel ervaring heb in een branche waar ik uit wil, en vervolgens nergens anders terecht kan... Is het tegenwoordig nog mogelijk om binnen een bedrijf te groeien of moet je minimaal 3 jaar ervaring hebben om op de postkamer te beginnen??
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:51:36 #197
32029 Basson
Dodge This!
pi_96978856
UWV :{

Net even gebeld en het komt er ongeveer op neer dat het UWV tegenwoordig niets meer kan. Het laatste beetje dienstverlening is wegbezuinigd. Ga naar de website en zoek het daar verder maar uit ^O^

Gristus
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:54:44 #198
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96978926
Je moet ook bellen ipv reageren met zo'n online reageerdingetje. Laat ook zien dat je assertief bent ipv passief gaat zitten afwachten.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:33:39 #199
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_96979997
Ik ben gisteren gebeld nav mijn sollicitatie. Die persoon wou nl nog wat extra informatie. Ik vond het een goed gesprek waarin ik mijn motivatie duidelijk heb gemaakt. Volgende week zou ik wat horen, heb ik nu al een brief van ze gekregen dat ik ben afgewezen daar mijn ervaring niet aansluit.
-O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:40:46 #200
33350 Janena
pi_96980254
Oh balen zeg....Daar waren ze dan ook erg rap mee.

In ieder geval heb je hun aandacht getrokken met een goede brief en cv, anders hadden ze je niet gebeld. Maar ja: daar koop je niks voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')