Balen is dat hè.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:04 schreef Janena het volgende:
Van de week weer een afwijzing binnen op een baan waarvan ik dacht: daar maak ik een goede kans, in mijn woonplaats, administratief en niet te zwaar qua functie, uren waren perfect.
Krijg ik reactie dat ik overgekwalificeerd ben voor deze baan *zucht*.
Ik heb dat in mijn lange zoektocht ook al vele malen geprobeerd, gewoon om in elk geval iets te hebben. Het blijkt vrijwel onmogelijk te zijn om zonder ervaring aangenomen te worden in een winkel. Ook omdat vaak de voorkeur wordt gegeven aan MBO'ers die een BBL-traject in de detailhandel o.i.d. volgen. (Dat heeft voordelen voor de opleiding, de winkel en de leerling zelf.) Zij zijn vaak ook nog eens veel jonger dan studenten van HBO of uni die een (bij)baantje zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Dupje het volgende:
Ik ben er idd ook over aan t nadenken om voor de zomer maar gewoon in een winkel te gaan werken ofzo
Inderdaad...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Balisto het volgende:
[..]
Balen is dat hè.
Voor sommige sollicitaties lijkt het bijna verstandig om je cv te downgraden.
Heel herkenbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:32 schreef goofy_goober het volgende:
Of intercedenten die wel even voor jou gaan beslissen of je het wel of geen leuke baan vindt.
quote:Wij zijn op zoek naar productiemedewerkers, die besckikbaar zijn van juli tot september. Het gaat om een full-time functie. Je draait in een ploegendienst van vijf ploegen. Je werkt hierbij zes dagen achter elkaar. Twee keer ochtend/middag, twee keer middag/avond en twee keer avond/nacht. Daarna ben je vier dagen vrij. Het gaat om zwaar productiewerk in een vrij warme en stoffige omgeving.
Zo irritant idd. Maar goed, blijkbaar verdiepen veel sollicitanten zich niet in het bedrijf? (dat soort rare vragen moet toch ergens vandaan komen)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:31 schreef Janena het volgende:
Haha...ja.
Alsof je voor jan lul de moeite doet om te reageren.
Ik heb dit vaak i.v.m. de afstand.
Zeggen ze: je weet dat het in Assen is?
Ik: Ja, dat stond in de vacature![]()
Ik zou het serieus overwegen, heerlijk werken in een zonnig landquote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:14 schreef Balisto het volgende:
Zijn er hier ook mensen die serieus overwegen om vakantiewerk te doen in het buitenland of op de Waddeneilanden?
Bij een van mijn vaste uitzendbureaus hebben ze nu vacatures in de horeca en de schoonmaak op verschillende Waddeneilanden. Ook zoeken ze barmedewerkers en proppers () in Griekenland.
Verder ben ik benaderd om horeca/receptiewerk te doen op campings in Frankrijk en ken ik mensen die in recratieteams op campings hebben gewerkt (het vermaken van kinderen).
In de housekeeping (in binnen- en buitenland) is ook nog wel het een en ander te vinden.
In de meeste gevallen gaat het om fulltime werk en is huisvesting inbegrepen.
Zo zullen er vast nog wel meer zomerbanen te vinden zijn. Als ik niet op korte termijn iets anders vind moet ik zoiets toch maar eens serieus overwegen (behalve dan een baan als propper, en werken met kinderen is ook niet echt mijn ding).
Heb een paar gesprekken gehad over mijn 'situatie' en ik ben er uit!!!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.
Ben er eigenlijk nog steeds niet 100% uit..........
Hm ik kom dat niet zoveel tegen, moet vaker gewoon een e-mail met bijlagen versturen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef goofy_goober het volgende:
Ik begin gewoon met 'Geachte heer/mevrouw' en eindig met een verwijzing naar mijn CV. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig zo'n standaard reply vakje op hun website waar je je verhaaltje kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |