abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96609529
Zo, ik heb me maar bij die pools van studentenwerk aangemeld voor administratieve bijbanen. :) Ook al is het maar voor een paar weekjes.. :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:03:19 #152
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96609796
De brief is ook nog niet af ;).

Bedankt voor de tips tot dusver!
Ik neem ze mee en ga er deze week nog verder mee aan de slag.

Ik weet dat ik nog het e.e.a. moet toevoegen aan motivatie en ben van plan om hun (uitgebreide) website daarvoor te gebruiken zodat ze zien dat ik weet wat zij als bedrijf doen.
Ik wil dan aangeven waarom juist dat mij aanspreekt.
Ik moet het alleen in een paar pakkende zinnen weten te vertellen .
Hopelijk komt de inspiratie snel.

Verder ken ik geen mensen binnen het bedrijf, ik weet dus niet of er een formele of informele sfeer hangt.
Het enige wat ik erover kan vinden is een ex werkmener op linkedln die er met plezier gewerkt heeft.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96628911
Ik denk dat het ook niet nodig is om in je brief het jaar van je afstuderen en je genoten opleiding te noemen, dit staat al in je CV. Tenzij het echt heel relevant is voor de functie.

Verder kan je inderdaad je motivatie nog wat beter toelichten, en misschien beter omschrijven wat voor functie je precies ambieert. Maar verder vind ik het wel een prima brief hoor! Open sollicitaties zijn altijd lastig maar juist dan moet je kunnen aantonen waarom je juist dát bedrijf hebt uitgekozen om te voor te willen werken.

Succes!
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:57:29 #154
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96645126
Wat een heerlijke site is dat werk.nl ook. Dit staat er al vanaf maandag. :')

why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:18:53 #155
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_96650968
Ik ben net gebeld door een detacherings bureau dat ze niets voor mij kunnen doen met mijn werkervaring.
-O-
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:30:21 #156
33350 Janena
pi_96651397
Balen Rucky....mischien een ander uitzendbureau proberen die meer werk heeft in jouw richting?

Ik kan trouwens gewoon op werk.nl.

Alleen jammer dat er zoveel verouderde vacatures op staan (ik zie er verschillende online waarvan ik de afwijzingsbrief/mail al binnen heb).

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 11-05-2011 20:22:36 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96663772
Werk.nl is echt bagger, staan alleen maar pruts banen op is mijn ervaring, daarnaast kent iedereen die site, google liever op vacatures waar je naar zoekt, dan heb je ook minder concurrentie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:24:38 #158
33350 Janena
pi_96666548
Google werkt soms heel goed ja.

Ik was laatst op gesprek bij mijn UWV werkcoach en kreeg 3 vacatures mee waarvan er 2 al 2(!) maanden vervuld waren. Is toch om te huilen?
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:27:53 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96666780
Google is wel een goeie ja (wel even aangeven dat je vaca's wilt die sinds een bepaalde tijd beschikbaar zijn, anders word je ook blij gemaakt met vaca's die mogelijk verlopen zijn.

Andere goeie sites die ik gebruik: indeed.nl, careerjet.nl, jobrapido.nl. Werk.nl gebruik ik niet, niet zo interessant voor mijn sector. Verder volg ik relevante vacaturesites op Twitter en ik zoek ook op Twitter.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:12:37 #160
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_96669441
Toevallig zit ik in de luze positie dat ik 2 banen aangeboden heb gekregen. Doordat ze vergeten waren me te bellen om mee te delen dat ik was aangenomen ben ik verder gaan solliciteren en had ik al een gesprek geregeld voordat ze me belden dat ik was aangenomen. Dus ben ik begonnen met een maand proeftijd waarvan ik nog 1 week te gaan heb. Daarnaast heb ik 2 gesprekken gehad bij een andere werkgever en die willen me nu dus ook graag. Nu zit ik met een dilemma en ik heb nog 1 week om te beslissen. De moeilijkheid zit hem in het punt dat beide bedrijven bijna niet met elkaar te vergelijken zijn.

Bedrijf 1 (waar ik nu werk) : Stabiele multinational met 800 man personeel, reistijd 0,30 min, promotie kan lang duren en tot dan redelijk eentonig werk, jaarcontract met 'kans op vast' (volgens collega's waarschijnlijk niet, alle uitzendkrachten waren eruit en nu trekt het weer aan), flexibele werktijden, werk bevalt goed.

Bedrijf 2: Klein bedrijfje met 25 man personeel, reistijd 0,45 min, heel afwisselend werk van offertes maken tot kontakt met klanten, inkopen, wvb'en en meedenken met alles, 2 maanden uzb dan vast.

De lonen zijn bijna gelijk, das het punt dus niet.
Bedrijf 2 weet dat het mij wel bevalt bij bedrijf 1 en andersom ook, ben er heel eerlijk in geweest.
Heb nu dus nog 1 week om een beslissing te nemen...........

Ben enkele maanden zonder werk geweest en begon al bijna de moed op te geven maar dat ik in deze positie zou komen had ik nooit verwacht en is een boost voor mn zelfvertrouwen geweest.
Dus zo snel kan de situatie veranderen......
To BG or not to BG!
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:43:05 #161
33350 Janena
pi_96671520
Mijn gevoel zegt: ga voor optie 2.

Kleine bedrijven zijn toch vaak wat persoonlijker, bij goed bevallen is de kans redelijk dat je er voor langere tijd aan de slag kan (halfjaar/jaarcontract, daarna misschien onbepaalde tijd?).
Daarbij klinkt het werk veel leuker.
Bij bedrijf 1 is het niet echt zeker dat je er na een jaar kan blijven, werk is saaier...

Dat kwartiertje reistijdverschil doet het hem niet.

Hoe zit het met de werktijden bij bedrijf 2?
pi_96684086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:24 schreef Janena het volgende:
Google werkt soms heel goed ja.

Ik was laatst op gesprek bij mijn UWV werkcoach en kreeg 3 vacatures mee waarvan er 2 al 2(!) maanden vervuld waren. Is toch om te huilen?
Ik heb dat in verleden ook gehad, spreken we wel over 15 jaar terug, ik heb een formele klacht ingediend, en het bleek dat elke consulent verplicht is om een quota aan sollicitaties te halen. Vandaar dat ze ook zo zeuren dat je correspondentie moet doorsturen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:12:10 #163
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_96684485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb een erotische internetshop gehad, en geloof me er is een markt voor in Nederland ;)

Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.
Jeffster! _O_
pi_96689753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:12 schreef oppiedoppie het volgende:
Toevallig zit ik in de luze positie dat ik 2 banen aangeboden heb gekregen. Doordat ze vergeten waren me te bellen om mee te delen dat ik was aangenomen ben ik verder gaan solliciteren en had ik al een gesprek geregeld voordat ze me belden dat ik was aangenomen. Dus ben ik begonnen met een maand proeftijd waarvan ik nog 1 week te gaan heb. Daarnaast heb ik 2 gesprekken gehad bij een andere werkgever en die willen me nu dus ook graag. Nu zit ik met een dilemma en ik heb nog 1 week om te beslissen. De moeilijkheid zit hem in het punt dat beide bedrijven bijna niet met elkaar te vergelijken zijn.

Bedrijf 1 (waar ik nu werk) : Stabiele multinational met 800 man personeel, reistijd 0,30 min, promotie kan lang duren en tot dan redelijk eentonig werk, jaarcontract met 'kans op vast' (volgens collega's waarschijnlijk niet, alle uitzendkrachten waren eruit en nu trekt het weer aan), flexibele werktijden, werk bevalt goed.

Bedrijf 2: Klein bedrijfje met 25 man personeel, reistijd 0,45 min, heel afwisselend werk van offertes maken tot kontakt met klanten, inkopen, wvb'en en meedenken met alles, 2 maanden uzb dan vast.

De lonen zijn bijna gelijk, das het punt dus niet.
Bedrijf 2 weet dat het mij wel bevalt bij bedrijf 1 en andersom ook, ben er heel eerlijk in geweest.
Heb nu dus nog 1 week om een beslissing te nemen...........

Ben enkele maanden zonder werk geweest en begon al bijna de moed op te geven maar dat ik in deze positie zou komen had ik nooit verwacht en is een boost voor mn zelfvertrouwen geweest.
Dus zo snel kan de situatie veranderen......
Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:54:31 #165
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_96691511
Ik meld me ook. :W

Ik ben bezig met de laatste loodjes wat mijn studie betreft.
Ik loop nu nog stage, maar ben me wel aan het oriënteren naar een leuke baan.

Ik heb mijn diploma 'Financial Assistent' al op zak, en binnenkort hoop ik mezelf ook secretaresse/administratief medewerker te mogen noemen. :)

Het werken met cijfertjes trekt me niet echt, dus ik ben wel op zoek naar een leuke baan in de secretariële/administratieve sector.

Ook heb ik een Wajong-uitkering, door mijn 'beperking'.
Dus dat heeft wel invloed wat betreft belastbaarheid en loon.. :{
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:17:48 #166
33350 Janena
pi_96692394
Een leuke administratieve baan vond ik destijds op de inkoopafdeling.
Inkoopassistent(e).

Een voordeel is dat je rond de feestdagen veel relatiegeschenken krijgt van leveranciers ;).
pi_96694764
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:12 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ik heb even een vraag, puur uit interesse. Waarom ben je daarmee gestopt? Is daar geen geld meer in te verdienen? Ik speel namelijk al langer met de gedachte om te gaan dropshippen in die branch, gewoon als hobby. Ik heb de kennis om een volledige webshop vanaf scratch op te zetten. Het zou dus echt een hobbyproject zijn. Maar dan moet je er wel geld mee kunnen verdienen.
Is al erg lang terug, ben zo rond 2000 gestopt omdat ik toen een goede baan aangeboden kreeg, en ik het beetje zat was, had daarvoor een vrij grote online muziekwinkel en omdat de marges daar laag waren ben ik op erotiek overgeschakeld.

Onderschat een webwinkel trouwens niet! Er gaat heel heel wat meer werk inzitten dan je denkt, het technische deel is nog wel het meest simpel :)
pi_96764027
Ik kom me ook maar eens melden. Ben nu mijn scriptie aan het afronden (WO - Information Management) en wil per 1 September graag beginnen met werken. Daarom ben ik nu al een beetje aan het rond solliciteren. Tot dusver met weinig succes. Eigenlijk ben ik bij vier van de vijf sollicitaties niet door de eerste ronde heen gekomen (Dus al afgewezen op CV/Motivatie), en vandaag dan eindelijk bericht dat ik door ben naar ronde twee (Online assessment).
Omdat ik nog wel enkele maanden heb maak ik me niet heel druk, al valt het me wel wat tegen. Ik dacht dat de arbeidsmarkt met open armen op me zat te wachten, maar in de werkelijke wereld kom je er dan achter dat er een hoop betere kandidaten rondlopen :).
  zaterdag 14 mei 2011 @ 07:22:14 #169
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96784745
Ik denk dat je in jouw geval meer kans maakt op een baan als je iets via een uitzend- of detacheringsbureau zoekt.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 15 mei 2011 @ 14:29:56 #170
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_96837400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:43 schreef Janena het volgende:
Mijn gevoel zegt: ga voor optie 2.

Kleine bedrijven zijn toch vaak wat persoonlijker, bij goed bevallen is de kans redelijk dat je er voor langere tijd aan de slag kan (halfjaar/jaarcontract, daarna misschien onbepaalde tijd?).
Daarbij klinkt het werk veel leuker.
Bij bedrijf 1 is het niet echt zeker dat je er na een jaar kan blijven, werk is saaier...

Dat kwartiertje reistijdverschil doet het hem niet.

Hoe zit het met de werktijden bij bedrijf 2?

Eigenlijk moet bij bedrijf 2 elke dag iemand aanwezig zijn tot 17:00 uur, maar dat hoef ik niet elke dag te zijn en als ik langer doorga kan ik ook later beginnen en dud mn dochtertje gelijk naar school brengen ipv eerst naar mijn ouders.

[quote]0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:12 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik zou zelf bij optie 1 blijven. Grote bedrijven zijn op dit moment heel veilig en ik heb zelf bij diverse kleine bedrijfjes gewerkt waar ze zeiden dat het werk heel afwisselend was, maar dat viel altijd tegen. Maar goed, kan ook anders zijn.
Zoals het nu lijkt ga ik inderdaad bij bedrijf 1, de 'grote' blijven, maar ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider, misschien dat die me nog extra tips kan geven.

Ben er eigenlijk nog steeds niet 100% uit..........
To BG or not to BG!
pi_96885197
Weer een afwijzing binnen.

quote:
Ik heb meerdere reacties ontvangen en heb daaruit een selectie gemaakt. Helaas zit jij hier niet bij en dit met als voornaamste reden dat andere kandidaten beter aansluiten bij het profiel. Ik wil je adviseren de website in de gaten te houden en te reageren op passende vacatures.
Vermoedelijk weer overgekwalificeerd dus. :'(
  maandag 16 mei 2011 @ 14:15:15 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96885490
Ik ben vandaag ook weer goed bezig: een brief de deur uitgedaan (voor een baan bij een bedrijf waarbij ik drie jaar geleden op gesprek ben geweest en waarmee ik in januari nog contact heb gehad, toen hadden ze geen passende vaca, nu wel :D), even info ingewonnen over een andere vaca en nu ben ik met brief 2 bezig. Dadelijk nog even brief 3 en dan is het weer afwachten. Volgende week lopen de vacatures af.

En jammer, Balisto. Had je goede hoop?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 16 mei 2011 @ 14:34:34 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_96886225
Ondanks dat ik alweer een dikke maand een baan heb, kreeg ik toch nog een leuke mail binnen afgelopen week.

Een afwijzing voor een baan waar ik ruim 3 maanden geleden op heb gesolliciteerd :D
pi_96888012
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:15 schreef Viking84 het volgende:
En jammer, Balisto. Had je goede hoop?
Ja, het ging om een tijdelijke baan, licht administratief werk, geen telefonische werkzaamheden. Ideaal voor mij, dus ik had mijn hoop hier wel redelijk op gevestigd.
En ik had ook echt goede hoop, vooral ook omdat het betreffende uitzendbureau na een vorige sollicitatie zei dat ik een streepje voor zou hebben (na een lullige fout van hun kant, waardoor de opdrachtgever niet met hun in zee ging).
pi_96891990
Hè wat jammer, Balisto. Hoop dat er binnenkort iets op je pad komt.

Zelf heb ik vanaf deze week een bijbaantje als oproepkracht. Het is (licht-)administratief en logistiek werk voor een aantal uur per week. Ben ik in ieder geval de komende maanden weer onder de pannen, totdat ik ben afgestudeerd en hopelijk een voltijdfunctie vind. Blijf dan ook wel meelezen hier. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')