abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 15:10:10 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_96045546
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Laatste 2 delen:
Werkzoekend # 25
Werkzoekend # 26

De OP vind je hier.

[ Bericht 19% gewijzigd door Rucky op 27-04-2011 15:30:34 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:27:39 #2
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96056325
Ik kom me hier toch maar aanmelden.

Ik zoek al een tijdje naar een administratieve functie, de laatste jaren werkte ik als medewerker op een crediteuren-administratie maar in het verleden heb ik ook gewerkt als binnendienstmedewerker (administratief) en inkoopassistente.

Met genoeg ervaring en een MEAO diploma zou het toch een keer moeten lukken?
Helaas kan ik niet meer dan 28 uur per week werken waardoor het er niet makkelijk op wordt want de meeste functies zijn voor 32, 36 of 40 uur.
Ik heb 3 kinderen en ben best flexibel maar meer dan 28 uur gaat echt niet lukken.

Er reageren ontzettend veel mensen en die wonen vaak dichterbij.
Ik woon zelf in Hardenberg, hier is vrij weinig te vinden. Reageer ik op een functie in Zwolle (40 km hier vandaan), word ik afgewezen omdat ik te ver van de werkplek af woon. Uitzendbureaus willen me om deze reden vaak helemaal niet voorstellen!

Goed, ik hoop hier wat herkenning en tips te vinden
Misschien kan iemand me helpen aan adressen van bedrijven in deze regio waar ik een open sollicitatie naartoe kan sturen. Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om bij een drukkerij of een grafisch bureau te werken. non-profit organisaties, stichtingen, zorg gerelateerde bedrijven lijken me ook interessant.

Als het een leuke baan is en het uurloon is redelijk dan hoef ik helemaal geen reiskosten maar ook dan willen ze me niet voorstellen.

Gelukkig werkt mijn partner wel maar nu ik steeds langer werkloos ben denk ik er wel over om een baan onder mijn niveau te zoeken (lees: verkoopster, postbezorger, schoonmaakwerk). Vakantiewerk word hier nog wel eens aangeboden, deze advertenties zijn echt gericht op jongeren. Is het erg vreemd op hierop te reageren als 34-jarige?

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 27-04-2011 20:05:04 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96058119
Hee Janena, jij ook hier :P Wie niet waagt wie niet wint, denk ik, ik zou gewoon reageren. Wie weet wat eruit komt rollen. Wel treurig dat ze je afwijzen vanwege die geringe afstand. Als je zelf al verklaart bereid te zijn die afstand dagelijks te willen en kunnen overbruggen, wat is dan het probleem?

Zelf meld ik me ook maar even aan hier. Ik kom net terug van een tijd werken in het buitenland en ben nu op zoek naar een fulltime baan in Nederland, liefst in Amsterdam of elders in de Randstad. Ik ben afgestudeerd cultureel antropoloog ( :') bevorderlijk, ja) en zou het allerliefst in de non-profit sector werken. De baan die ik in het buitenland heb gehad was niet heel erg gerelateerd aan mijn studie en arbeidswensen maar ik heb er wel goede basisvaardigheden op kunnen doen.

Voor de vacatures waar ik tot nu toe heb gesolliciteerd ben ik afgewezen omdat andere kandidaten kwaliteiten meer ervaring hadden op de gevraagde gebieden (op één van die vacatures waren meer dan 450 reacties binnengekomen).

Nou ja, blijven volharden maar, er moet toch iets te vinden zijn :) Veel succes allemaal!

Misschien nog een nuttige tip: ik gebruik dagelijks Jobrapido, dat is een zoekmachine voor vacatures (beetje zoals Google zeg maar maar alleen voor vacatures). Handig om met 1 keer zoeken de vacatures van een heleboel verschillende websites te vinden.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:51:53 #4
33350 Janena
pi_96065225
Ha Gifkwal!

Jobrapido is inderdaad een fijne site.

Ook kijk ik met enige regelmaat op banenbijbedrijven.nl en met google kom je soms ook een heel eind (googlen op functies en woonplaatsen).

Ik vind het ook triest dat ik om de afstand word afgewezen, misschien verwachten ze problemen met slecht weer zoals tijdens de afgelopen winter.
Voor mijn laatste baan moest ik 55 km reizen (enkele reisafstand), ook met slecht weer kwam ik gewoon, alleen iets later dan normaal.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_96065752
Tja, als het ijzelt en er ligt drie meter sneeuw dan heeft Henkie uit het dorp om de hoek net zo goed een probleem. Zonde dat ze je daarom afwijzen. Maar het gaat je vast lukken! Gewoon doorzetten :)

Banenbijbedrijven.nl kende ik nog niet. Handige site, dank je!
pi_96072934
Morgen voor het eerst een UZB opzoeken.. Is het nou zo dat al die UZB's alle vacatures online hebben staan.. of zijn er ook vacatures die niet worden gepubliceerd. Dat werkzoekenden bijv. vanuit het UZB worden benaderd ipv dat jezelf online reageert.
pi_96073144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:46 schreef Maryn. het volgende:
Morgen voor het eerst een UZB opzoeken.. Is het nou zo dat al die UZB's alle vacatures online hebben staan.. of zijn er ook vacatures die niet worden gepubliceerd. Dat werkzoekenden bijv. vanuit het UZB worden benaderd ipv dat jezelf online reageert.
Het is altijd verstandig om af en toe je gezicht te laten zien. Lang niet alles wordt op de site gezet.
pi_96073870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:42 schreef Blobje het volgende:
Werd vanmiddag gebeld: "Hoi! met .... van Studentjob. Ben je nog steeds op zoek naar werk?" Ik: "Ja, ik werk nu tijdelijk bij TNT en zou wel graag iets willen hebben wat aansluit bij mijn opleiding." UB: "Nou we hebben de perfecte baan voor je gevonden." Ik heel benieuwd: "Vertel!" UB: "Officier bij de marine!"

Ik moest toen heel hard lachen. _O- Ze werd nog nijdig ook.

Zo is een uitzendbureau toch ook niet serieus te nemen. Sinds wanneer sluit mijn opleiding daarop aan? Iedereen die Havo of VWO heeft gedaan kan na de middelbare school officier worden bij de marine. Bovendien heeft ze mijn C.V. dus ook niet gelezen, want ik heb al 4 jaar bij de landmacht gewerkt. En bovendien, als ik bij de marine zou willen werken dan had ik dat toch al lang zelf gedaan. Meer mensen die door ze gebeld zijn? :D
Mij hebben ze daar een tijdje geleden ook voor benaderd. Op een heel krampachtig gemaakt-enthousiaste manier. :') En inderdaad waren ze nogal geïrriteerd toen ik liet merken dat ik geen interesse had.
pi_96081070
Dank voor de tip van Jobrapido
  donderdag 28 april 2011 @ 13:01:35 #10
154407 Rucky
pi_96086037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:51 schreef Janena het volgende:
Ha Gifkwal!

Jobrapido is inderdaad een fijne site.

Ik vind het ook triest dat ik om de afstand word afgewezen, misschien verwachten ze problemen met slecht weer zoals tijdens de afgelopen winter.
Voor mijn laatste baan moest ik 55 km reizen (enkele reisafstand), ook met slecht weer kwam ik gewoon, alleen iets later dan normaal.
Die ben ik nu ook aan het bekijken.
Afgewezen op reisafstand is idd kut. Dat heb ik ook al een aantal maal meegemaakt. Zelfs als ik vertel dat ik er geen bezwaar tegen heb en dat ik bereid ben om te verhuizen.Ik heb een goede vacature gevonden maar is 4,5 uur reizen per dag. -O-
Maar ik word over een uur gebeld door een bureau die wat voor mij hebben gevonden. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Rucky op 28-04-2011 13:14:05 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  donderdag 28 april 2011 @ 14:26:09 #11
33350 Janena
pi_96089301
Ben benieuwd Rucky!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:52:34 #12
154407 Rucky
pi_96090169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:26 schreef Janena het volgende:
Ben benieuwd Rucky!
Ik ook, maar ik heb nog geen telefoon gehad. :{
pi_96094142
Ik denk vooral dat bij gelijke geschiktheid de reisafstand in je nadeel kan werken. Als ze een keuze móeten maken, dan ga je ook op dat soort zaken selecteren.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:35:19 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094197
Ben nou al begonnen? Of per 1 mei? Jammer dat ik niet in de buurt woon én geen affiniteit heb met hun producten, anders ging ik ook eens solliciteren, want ze hebben nog meer vaca's, zag ik :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96094383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:35 schreef Viking84 het volgende:
Ben nou al begonnen? Of per 1 mei? Jammer dat ik niet in de buurt woon én geen affiniteit heb met hun producten, anders ging ik ook eens solliciteren, want ze hebben nog meer vaca's, zag ik :P.
Moi?

1 juni. Opzegtermijn enzo. Vandaag was wel de laatste dag van 1 van mijn 2 parttimebanen. Bij de grotere parttimebaan was mijn opzegtermijn natuurlijk het langst...

Ik heb ontzettend veel vakantiedagen over maar ik mag ze niet opnemen omdat anders de continuïteit in gevaar komt. Lees: ik moet mijn opvolger inwerken....
  donderdag 28 april 2011 @ 16:40:53 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:39 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Moi?

1 juni. Opzegtermijn enzo. Vandaag was wel de laatste dag van 1 van mijn 2 parttimebanen. Bij de grotere parttimebaan was mijn opzegtermijn natuurlijk het langst...

Ik heb ontzettend veel vakantiedagen over maar ik mag ze niet opnemen omdat anders de continuïteit in het gevaar komt. Lees: ik moet mijn opvolger inwerken....
Ja jij ja :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_96094553
Ze blijven er ook vacatures houden. Volgens mij is het een plek waar je in een jaar of twee veel ervaring opdoet, om dan weer verder te gaan. Ik krijg ook het idee dat er veel jonge mensen werken.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:44:05 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96094586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:43 schreef _Arual_ het volgende:
Ze blijven er ook vacatures houden. Volgens mij is het een plek waar je in een jaar of twee veel ervaring opdoet, om dan weer verder te gaan. Ik krijg ook het idee dat er veel jonge mensen werken.
Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?
Niet meer actief op Fok!
pi_96094781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar je moet wel heel goed zijn. Ze hadden immers toch al aardig wat sollicitanten afgewezen?
Ja, er waren ontzettend veel sollicitanten waaruit ze konden kiezen (ik krijg het precieze aantal maar niet te horen). En toch hebben ze vijf of zes mensen die vóór mij op gesprek zijn geweest, afgewezen. Terwijl ze gezien het aantal brieven al heel kieskeurig konden zijn.

Ik moet mijn proeftijd ook nog door zien te komen straks :p

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 28-04-2011 16:54:42 (Typen met een touchscreen... Zucht) ]
pi_96097565
quote:
Werkzaamheden op WERK.NL
Wij verrichten onderhoudswerkzaamheden op werk.nl. Daarom is de site momenteel niet bereikbaar. Wij hopen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden.
Die website kon ook wel wat werk gebruiken :P
pi_96103676
Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor administratief werk. _O_
Ik werd gebeld door de persoon v/h uitzendbureau die me altijd helpt. Zij was helemaal enthousiast terwijl ik redelijk lauw reageerde, maar dat kwam omdat het niet helemaal tot me doordrong. Ze vroeg nog of ik wel blij was dat ik was aangenomen :') .
Toen het gesprek af was gelopen drong pas tot me door dat ik mag gaan werken. Morgen nog even langs gaan om nog wat afspraken te maken en a.s. maandag mag ik beginnen.
Ik heb er in ieder geval zin in!
pi_96106119
Ik ben mijn proeftijd door inmiddels, kan nu serieus een huis gaan zoeken in het westen en mijn huis in Emmen gaan verhuren, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
pi_96120228
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef karton het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor administratief werk. _O_
Ik werd gebeld door de persoon v/h uitzendbureau die me altijd helpt. Zij was helemaal enthousiast terwijl ik redelijk lauw reageerde, maar dat kwam omdat het niet helemaal tot me doordrong. Ze vroeg nog of ik wel blij was dat ik was aangenomen :') .
Toen het gesprek af was gelopen drong pas tot me door dat ik mag gaan werken. Morgen nog even langs gaan om nog wat afspraken te maken en a.s. maandag mag ik beginnen.
Ik heb er in ieder geval zin in!
Gefeliciteerd ^O^. Ben zelf ook aangenomen voor een leer-werktraject. Scheelt mij ivg met voltijd duizenden euros w/
pi_96129610
Ik ga hier ook maar weer meelezen en posten. Laatste sollicitatie is afgeketst op "geen klik" ondanks dat ik "de perfecte kwalificaties en ervaring" had. We zoeken verder.
pi_96130644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:43 schreef JDx het volgende:
Ik ben mijn proeftijd door inmiddels, kan nu serieus een huis gaan zoeken in het westen en mijn huis in Emmen gaan verhuren, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
succes ermee!

Hier loop ik weer alle UZB langs digitaal dan. Maar ik kan geen ene vacature vinden, welke bij mijn studie "past" of waar ik aan alle eisen voldoe.
En fysiek werk is er vele, maar dat kan ik niet aan en zelf voor magezijnmedewerker(vooral opruimen ervan)worden specifieke eisen gesteld, mwaarik dus niet aan voldoe -O-
pi_96130803
Dankje, wel een gedoe allemaal hoor, maar wat ik ermee wil zeggen is niet zoals sommigen zeggen: "als je echt wil werken dan kan het", dat is bullshit, maar wel dat je soms meer moeite moet doen dan je eigenlijk wilt.

Want ik kan je wel zeggen dat ik aardig gesloopt ben, maar heb alles over voor een leuke baan nu, een baan waar je zit omdat het moet hou je niet je hele leven vol. Of je moet al echt je gedachten op 0,0 kunnen zetten 5 dagen per week.
pi_96147162
Werd vanochtend ineens gebeld over een sollicitatie van alweer bijna 3 weken geleden. Had er allang niet meer op gerekend, maar ik ben toch uitgenodigd voor een gesprek. Op vrij korte termijn ook, a.s. dinsdag al. Probleem is wel dat ik die dag gewoon moet werken. Heb meteen geprobeerd vrij te krijgen maar dat zat er helaas niet meer in, het halve team is al vrij :( En het gesprek op een andere dag kon ook niet, want ze wilden het per se op dinsdag allemaal afronden (ze waren deze week ook al bezig met gesprekken). Heb het gesprek nu maar naar het einde van de dag geschoven, als het rooster blijft zoals het is dan zou ik, als ik op tijd begin, die dag gewoon om 13:00 klaar kunnen zijn met werken en dan kan ik daarna best nog wel naar het gesprek. Irritant zeg :(

Of zouden jullie zeggen "zak maar in de stront" en hoe dan ook gewoon gaan? :P Ik wil dat gesprek natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, maar ik wil op m'n huidige baan ook geen problemen, wie weet hoe lang ik die baan nog nodig ga hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door pussywillow op 29-04-2011 17:45:22 ]
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:59:55 #28
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96147841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef JDx het volgende:
Dankje, wel een gedoe allemaal hoor, maar wat ik ermee wil zeggen is niet zoals sommigen zeggen: "als je echt wil werken dan kan het", dat is bullshit, maar wel dat je soms meer moeite moet doen dan je eigenlijk wilt.
Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door goofy_goober op 29-04-2011 18:06:33 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_96148157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:39 schreef pussywillow het volgende:
Of zouden jullie zeggen "zak maar in de stront" en hoe dan ook gewoon gaan? :P Ik wil dat gesprek natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, maar ik wil op m'n huidige baan ook geen problemen, wie weet hoe lang ik die baan nog nodig ga hebben.
Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.
pi_96203777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik zou wel gewoon wat regelen zodat je kan gaan ja. 13.00 vrij dan heb je nog uuuuuren de tijd om te gaan solliciteren toch? En ik kan me van bedrijven wel voorstellen dat ze alles op dezelfde dag plannen willen. Makkelijker met agenda's enzo.
Hier ben ik het dus mee eens.

Hier niet veel succes met het doorzoeken van vacatures, ik kan gewoon niks vinden ertussen...maar ik ga morgen maar weer even kijken...mischien dat er wat nieuws tussen zit.
Maar de kans iets te vinden word gewoon steeds kleiner :'(
  zondag 1 mei 2011 @ 13:53:13 #31
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_96204749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:59 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Mensen die dat roepen hebben geen weet van de huidige arbeidsmarkt. Daarbij is Nederland erg gericht op diploma's en werkervaring. Heb je één van de twee niet: forget it. Voor een simpele schoonmaakjob die elke boerenlul zou kunnen doen heb je tegenwoordig al een diploma schoonmaken nodig plus twee referenties, om nog maar te zwijgen over baantjes als koerier en kassamedewerker. Werkzaamheden die je zelfs een aap kan aanleren in niet al te lange tijd. Bedrijven willen tegenwoordig allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. En ook al trekt de economie weer langzaam aan, die mentaliteit zal alleen maar erger worden.
Je kan ook overdrijven...

Ik durf te wedden dat als je een willekeurige McDonald's binnenstapt, dat je echt wel een baantje kan krijgen. Of je dat wil, is natuurlijk een tweede. Er zijn in ieder geval zat baantjes waar je zonder diploma of werkervaring aan de slag kunt. Je moet alleen een beetje creatief zijn en bereid zijn om tegen een minimumloon fysiek intensieve arbeid te leveren.
Jeffster! _O_
  zondag 1 mei 2011 @ 15:04:59 #32
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96207344
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
pi_96208201
Ik heb zelf een paar jaar geleden uit wanhoop als 26 jarige ook gesolliciteerd bij supermarkten, bouwmarkten e.d. maar geen succes hoor. Ze willen bij dat soort baantjes het liefst goedkope 14 jarigen.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:26:53 #34
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_96208244
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Dat zal je nog vies tegenvallen, zeker wanneer er jongere kandidaten zijn. Ik ben geen 20 meer, dus dat speelt ook nog eens mee. Hell, dat speelt bij de banen waar ik nu naar op zoek ben al mee.
Tijdens mijn studietijd heb ik een periode bij de McDonald's (Amsterdam, Dam) gewerkt omdat ik op-en-af in het buitenland zat. En daar was de leeftijd rond de 25-30. Ik was de enige "jongere".
Jeffster! _O_
  zondag 1 mei 2011 @ 15:38:05 #35
33350 Janena
pi_96208748
Soms kijken ze niet zo naar leeftijd maar er zijn ook werkgevers die je nog net niet uitlachen wanneer je contact met ze opneemt als 30plusser.
pi_96248540
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:04 schreef goofy_goober het volgende:
Eens. :)

Vanmorgen werd weer eens bewezen dat je beter in de bijstand kan zitten dan werk onder je niveau aannemen totdat je iets op niveau vindt. Mijn vriendin had gesolliciteerd als personeelsmanager. Vanmorgen was er een telefonische sollicitatieprocedure. Omdat ze inmiddels ook afgestudeerd is en geen werk kan vinden de afgelopen maanden is ze meer gaan werken bij haar bijbaantje tijdens haar studie (Primera) en werkt ze part-time als thuishulp bij Thuiszorg. Dat kon meneer de interviewer zich niet voorstellen. Hij vond het erg vreemd dat ze na haar studie dat "soort werk" is gaan doen. Dat was totaal niet goed voor haar studierichting en toekomstig werkveld. Het gesprek was dus ook meteen afgelopen en ze was hierom afgewezen.

Wat willen ze dan. Dat iedereen maar in de bijstand komt? Blijkbaar wordt het niet meer gewaardeerd dat je alsnog je hoofd probeert boven water te houden met werk onder niveau. Onbegrijpelijk. ;(
  maandag 2 mei 2011 @ 14:32:13 #37
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96248921
Belachelijk, zeg. Als je daar niet eens begrip voor kunt opbrengen ben je ook echt geen reet waard als HR-persoon (of wat diegene dan ook is).
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_96249273
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:32 schreef pussywillow het volgende:
Belachelijk, zeg. Als je daar niet eens begrip voor kunt opbrengen ben je ook echt geen reet waard als HR-persoon (of wat diegene dan ook is).
Helemaal mee eens.
Je zou toch eerder verwachten dat ze de inzet waarderen.

Hier overigens nog geen succes.
Na een jaar freelance en voorgehouden dat ik de 1e zou zijn als er een baan opening is, heeft de baas een ander aangenomen.

Nu werk ik 40 uur per week "freelance" bij het bedrijf voor minder dan minimum loon (als ik belasting zou betalen), maar ik kan me ook niet aanmelden bij KvK hiermee als volwaardig ZZP'er omdat er regels aan zijn, en dit gewoon niet mag.

Als ZZP'er mag je niet langer dan een bepaalde tijd bij 1 bedrijf werken omdat het dan een verkapt dienstverband is.
Deze (zeer goede) regel is er tegen uitbuiting van ZZP'ers, maar ik ben vrij wanhopig en ik moet toch iets..
Descending into the abyss.
pi_96250841
Het is inderdaad belachelijk. :')

Morgenmiddag heb ik zelf een gesprek. Ben benieuwd. :)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 17:01:36 #40
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_96301215
Net het eerder genoemde gesprek gehad! Heb er op zich wel een goed gevoel over, al durf ik gewoon echt niet op een tweede gesprek te hopen. Eigenlijk durf ik het al bijna niet hier te posten omdat ik later niet wil hoeven melden dat ik gefaald heb, kun je nagaan :') Maar de mensen waren aardig en het bedrijf leek me leuk, dus het zou wel heel fijn zijn.

Morgen hoor ik meer, ik was de laatste die ze spraken. :o
pi_96334820
Al iets gehoord, Pussywillow?

Zouden jullie het in een sollicitatiebrief melden als je bij hetzelfde bedrijf al eens eerder op een (andere) functie hebt gesolliciteerd? Ik heb vorige maand zonder succes (er waren zeer veel aanmeldingen en ze hebben iemand met meer ervaring gekozen) gesolliciteerd bij een bepaald bedrijf en zie nu dat ze een nieuwe maar andere functie open hebben staan die mij ook erg aanspreekt.

Aan de ene kant zou een vermelding laten zien dat je echt graag bij dat bedrijf wilt werken, aan de andere kant lijkt het ook best wel desperate en alsof je niet per sé voor de functie gaat maar meer voor een baan op zich (alsof je elke functie wel zou willen aanpakken).

Zouden jullie naar een vorige recente sollicitatie verwijzen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:48:41 #42
33350 Janena
pi_96335248
Ik zou het er gewoon op wagen....

Nee heb je.

Is het een vergelijkbare functie kwa niveau?
Ik bedoel, als ze eerst op zoek zijn naar een manager en nu naar een schoonmaker zou ik het niet doen ;).
pi_96335522
Het is een vergelijkbare functie, alleen op een andere afdeling.
pi_96335686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:55 schreef gifkwal het volgende:
Het is een vergelijkbare functie, alleen op een andere afdeling.
Gewoon doen, getuigd in ieder geval van doorzettingsvermogen en de wil om voor dat specifieke bedrijf te werken. Als je niets stuurt ga je er sowieso niet aan de slag.
pi_96335731
Ik ga sowieso iets sturen hoor, was er alleen niet zeker van of ik dan in mijn brief zou verwijzen naar die eerdere sollicitatie. Dat ga ik denk ik toch maar wel doen, het staat denk ik wel positief inderdaad.
pi_96336584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:00 schreef gifkwal het volgende:
Ik ga sowieso iets sturen hoor, was er alleen niet zeker van of ik dan in mijn brief zou verwijzen naar die eerdere sollicitatie. Dat ga ik denk ik toch maar wel doen, het staat denk ik wel positief inderdaad.
Wellicht is het een idee om inderdaad in je brief te verwijzen naar je vorige sollicitatie en dat je de functie en het bedrijf dusdanig interessant vindt, dat je wederom solliciteert?
pi_96336877
Zeker een goed idee. Mijn enige twijfel is hoe ik dat positief kan brengen (ik ben namelijk wel afgewezen voor die vorige functie, geen goede binnenkomer)
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:47:25 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96337497
Ik doe even een weekje rustig aan en ga volgende week weer vol aan de bak. Al twee vacatures gezien waar ik op ga reageren (sluitingsdatum eind mei), maandag zijn er vast wel weer nieuwe vacatures en ik ga wat open sollicitaties de deur uitdoen. Heb nu wel een goed idee van het soort bedrijf waarbij ik zou willen werken.
Niet meer actief op Fok!
pi_96337544
Vrijdag naar het UWV om me daar aan te melden.
Iemand nog tips of iets?
Hoe gaat dat in zijn werk?
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:48:59 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96337573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef hexta het volgende:
Vrijdag naar het UWV om me daar aan te melden.
Iemand nog tips of iets?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Geen tips, wel sterkte :X. UWV :r.
Niet meer actief op Fok!
pi_96337789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Geen tips, wel sterkte :X. UWV :r.
Zoals je wat hoger kan zien KAN het bijna niet erger zijn dan de uitzichtloze situatie waar ik nu in zit.
Toch graag een uitleg wat er zo erg is? :)
pi_96338158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:30 schreef gifkwal het volgende:
Zeker een goed idee. Mijn enige twijfel is hoe ik dat positief kan brengen (ik ben namelijk wel afgewezen voor die vorige functie, geen goede binnenkomer)
Weet je de reden van afwijzing?
pi_96338204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:02 schreef inXs het volgende:

[..]

Weet je de reden van afwijzing?
Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.
pi_96338298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:03 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Er waren meer dan 450 reacties binnengekomen en daar zaten simpelweg mensen bij met meer relevante ervaring.
Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:10:51 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96338506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:05 schreef inXs het volgende:

[..]

Dan zou ik wellicht je brief en CV iets herschrijven waarbij duidelijk wordt dat je wel de relevante werkervaring hebt, of dat je wellicht competenties hebt opgedaan die van waarde zijn voor het bedrijf, die anderen misschien niet hebben. Maar ik durf niet te zeggen hoe brutaal je moet zijn in deze nieuwe brief.
Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor :P.

450 reacties is wel erg veel! :o.

@ hexta: ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_96338672
Het is hier een beetje rustiger dan de afgelopen weken qua interessante vacatures.
Ik heb wel veel dagjeswerk gedaan via een uitzendbureau, vooral schoonmaakwerk. :{ Het is zo ontzettend moeilijk om daar enige motivatie voor op te brengen. Het is kutwerk en als je iets niet goed doet heeft dat toch geen gevolgen omdat je geen vaste medewerker bent. Ik ga me dan ook niet uitsloven.
pi_96338702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Ik wil graag een baan van ze.
"volgende." "Hey, 1 baan graag." :')

Nouja, hulp dus.
Maar ik dacht dat ze er waren om te helpen, en niet om je bestaan te documenteren en je lastig te vallen?
pi_96338746
quote:

[..]

Wat heeft het herschrijven van je CV voor nut als je geen relevante ervaring hebt? Dat verandert heus niet met het herschrijven van je CV hoor :P.

@ hexta: ik weet niet wat je wilt van het UWV (bijstandsuitkering? hulp?), maar ik heb er weinig aan gehad en ze willen wel alles van je weten en zitten je voortdurend achter de broek. Vooral dat vind ik verschrikkelijk.
Klopt, maar men vergeet vaak bepaalde werkzaamheden te melden die ze doen naast het werk, bijvoorbeeld voorzitter VVE, secretaris schaakclub, oid. Of wellicht heeft het zin om in je CV je rol bij een bepaald project sterker te benoemen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:18:40 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96338855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:15 schreef hexta het volgende:

[..]

Ik wil graag een baan van ze.
"volgende." "Hey, 1 baan graag." :')

Nouja, hulp dus.
Maar ik dacht dat ze er waren om te helpen, en niet om je bestaan te documenteren en je lastig te vallen?
Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaan :). Alleen zal het ws zo gaan: eerste gesprek ter kennismaking, voorlichting over rechten en plichten als je bij UWV ingeschreven staat, tweede gesprek (waarbij je uitkeringspapieren krijgt als je een uitkering wilt) en dan pas een keer een inhoudelijk gesprek :X.

@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
Niet meer actief op Fok!
pi_96339382
quote:

[..]

Dat is veel ja :'( Maar ik pas mijn CV en brief altijd aan aan de functie in kwestie. Natuurlijk zet ik er geen onwaarheden in maar bij de ene functie leg ik meer de nadruk op mijn opleiding als die relevanter is, bij de andere meer op bepaalde werkervaringen.

Nou ja, deze nieuwe functie is wel geschikter voor mij dan die vorige dus ik ga er het beste van hopen.
pi_96341347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:

@ Balisto: hoe kom je aan dat schoonmaakwerk? Ik wil miss kantoren gaan schoonmaken in de avonduren. Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Lekker rustig, niemand die je op de vingers kijkt (zoals je dat in de thuiszorg wel hebt).
Via verschillende uitzendbureaus. Het gaat hier wel om werk op oproepbasis. Hoe de vaste medewerkers aan hun baan zijn gekomen weet ik niet zeker, het zou goed kunnen dat ze vanuit een uitzendbaan in vaste dienst zijn aangenomen of gewoon rechtstreeks bij het schoonmaakbedrijf hebben gesolliciteerd.
Bekende schoonmaakbedrijven zijn o.a. ISS, CSU, Asito en Gom.
pi_96344928
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen :( :N
pi_96345259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
na een paar dagen/weken rust bij het zoeken weer aan de slag gegaan en vandaag op 3 vacauteres gereageerd en nu eind van de middag bij alle 3 afgewezen :( :N
_O- arme jij :( dat is wel érg demotiverend.... Nog een reden voor afwijzing gekregen?
pi_96345422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je een bijstandsuitkering wilt, heb je wel verplichtingen (en dan moet je dus ook kopieën van je bankafschriften inleveren), anders valt het miss wel mee. En miss dat ze dan ook anders met je omgaan, omdat ze weten dat je echt werk wilt en daar niet zit omdat je geld wilt vangen. Je kunt altijd een keer een gesprek aangaan :). Alleen zal het ws zo gaan: eerste gesprek ter kennismaking, voorlichting over rechten en plichten als je bij UWV ingeschreven staat, tweede gesprek (waarbij je uitkeringspapieren krijgt als je een uitkering wilt) en dan pas een keer een inhoudelijk gesprek :X.

Oh Vik, ik hoop toch dat dat laatste niet nodig is. Dat zou ik zo oneerlijk vinden! Is administratief werk niet iets voor je? Dat heb ik een tijd gedaan bij een grote GGz-instelling. (Over plekken waar ze altijd mensen zoeken gesproken: (geestelijke) gezondheidszorg.)
pi_96346191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

_O- arme jij :( dat is wel érg demotiverend.... Nog een reden voor afwijzing gekregen?
bij een teveel kandidaten. En het standaard antwoord wat ik krijg dat mijn profiel niet past bij die van de opdrachtgever }:| terwijl ik aan alle eisen voldoe. En bij de ander zonder reden }:|
pi_96348669
Nou ja, dan hoef je in ieder geval niet in spanning te zitten :') Wel balen, zeg, en ook heel erg demotiverend. Op wat voor functies reageer je eigenlijk?

Nog niks gehoord over mijn gesprek van gisteren. Misschien heb ik wel zelf verzonnen dat ze vandaag iets zouden laten horen, ik weet in ieder geval wel zeker dat ze zeiden dat ze vandaag zouden overleggen :P Nou ja, dan hoor ik het misschien morgen wel.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:54:39 #67
33350 Janena
pi_96356260
Ja, ik vind dat ook demotiverend....
Zelf weet je dat je voor 100% voldoet aan de functie eisen en dan krijg je een kulberichtje dat andere kandidaten beter binnen het profiel pasten...
Ze kunnen net zo goed meteen zeggen dat die andere dichterbij woonden of jonger/goedkoper zijn of dat ze uit de grote grabbelton 10 kandidaten hebben gevist en dat je er niet bij zit....

Ik heb 4 leuke vacatures waar ik van de week nog mee aan de slag ga (waarvan 2 in mijn woonplaats) en ik wil 1 open sollicitatie doen bij een geweldig leuk bedrijf op 3 kwartier rijden hier vandaan...
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:09:08 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96357151
@ Arual: tja... administratief werk heb ik nog nooit gedaan en dat wil iedere hoogopgeleide die geen baan op z'n eigen niveau kan vinden, gok ik ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_96357393
Vandaag eerste werkdag gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu in Duitsland werk, en dan niet in het grensgebied en ze zochten specifiek naar iemand met een hoge opleiding met de Nederlandse taal als moedertaal.

Ik was, gelukkig, een "grote vis" in een kleine vijver :)

Men kan altijd nog naar over de grens kijken natuurlijk!
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:49:30 #70
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_96363237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:47 schreef cafpow het volgende:
Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.
  donderdag 5 mei 2011 @ 01:31:37 #71
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_96373714
Kennelijk heb jij geen weet van de huidige arbeidsmarkt, kan natuurlijk ook.
pi_96375636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 20:09 schreef Viking84 het volgende:
@ Arual: tja... administratief werk heb ik nog nooit gedaan en dat wil iedere hoogopgeleide die geen baan op z'n eigen niveau kan vinden, gok ik ;).
Maar er ís ook echt veel. Je wilt niet weten wat er sinds de invoering van het EPD allemaal aan administratie bij is gekomen in de gezondheidszorg. Er zitten veel jonge mensen die hoog opgeleid zijn, verloop is daarom groot, en er komen dus ook steeds weer plekken vrij.
pi_96382030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:49 schreef Graslul het volgende:

[..]

Alarmbellen zouden wel bij je moeten afgaan dacht ik zo. Kennelijk reageer je op de voor jou totaal verkeerde vacatures of je heb niet zo'n behoefte aan een baan, kan natuurlijk ook.
Er is 1 grote nadelige factor, en een paar persoonlijke factoren die meespelen.
Maar ik heb in totaal in 1,5 maand op meer dan 60 vacatures gereageerd, en daar ben ik bij 2 uitgenodigd voor een 1e gesprek en bij 1 zelf een 2e gesprek, maar het is gewoon lastig om tijdelijk werk te vinden dat ik KAN doen.
pi_96383037
Meh. Ben het niet geworden, een andere kandidaat was blijkbaar net iets beter met bepaalde programma's en had wat meer affiniteit met de sector. Nou ja, dat zijn dingen waar ik ook niet zoveel aan kan doen, dus ik kan er vrede mee hebben :) Ik was blijkbaar wel tweede keus. Je koopt er natuurlijk weinig voor maar het is beter dan niets :P
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:56:18 #75
33350 Janena
pi_96383822
Balen maar daar doe je i.d.d. niks aan.

Ik heb dat het laatste half jaar ook 2 x gehad.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:48:47 #76
154407 Rucky
pi_96391391
Ik kreeg een melding dat er iemand op mijn LinkedIn had gekeken. Die heb ik niet eens. 8)7
Maar ik kan niet inloggen om de info te verwijderen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:04:04 #77
33350 Janena
pi_96392096
Hmmm, dat is op zijn minst vreemd.

Ik heb net in een wanhopige poging een advertentie op marktplaats gezet (ja, daar is een speciale rubriek voor werkzoekenden).
Nu maar hopen dat ik geen berichten ga krijgen van allerlei louche bedrijfjes en zo...
In het verleden heb ik er eens iets opgezet om vervolgens benaderd te worden door 'bedrijven' met 'te mooi om waar te kunnen zijn' verhalen en allerlei andere vage types.

Even aankijken en anders verwijder ik hem wel weer.
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:07:41 #78
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_96398714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:31 schreef goofy_goober het volgende:
Jawel, de arbeidsmarkt in Nederland is prima. Op dit moment is ongeveer 5.1% van de beroepsbevolking opzoek naar werk en dat is laag. Economen zeggen overigens dat het onder de 4% nooit zal komen omdat je ten alle tijden mensen hebt die op een gegeven moment van baan (willen) wisselen. Die zoeken dan een paar maandjes en ze zijn weer voorzien.

Mensen die na een jaar zoeken nog steeds geen werk hebben gevonden zijn de mensen die moeilijk verkoopbaar zijn. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn maar de meeste daarvan kun je zelf beïnvloeden.
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:24:31 #79
33350 Janena
pi_96399399
Ik ben nu ongeveer een jaar op zoek.

Toegegeven, als ik schoonmaakwerk zou accepteren had ik al een baan kunnen hebben.
In ieder geval wel iets op oproepbasis.

Maar met 3 kinderen (en daardoor een beschikbaarheid van 24 uur) in het noordoosten van het land vind ik het toch niet meevallen om iets te vinden in mijn richting.
Vacatures zijn er voldoende, maar het aanbod in personeel lijkt enorm.
Je moet dan 100% aansluiten op het profiel en 15 km of minder van de werkplek af wonen.
Ik reageer regelmatig op kantoorbanen op 'laag' nivaeu en dan ben ik weer te oud.

Ik denk het lastig is omdat ik een vrij algemene opleiding heb (MEAO) waardoor ik veel concurrentie heb.

Nou ja, ik kan me nog wel een keer omscholen tot podotherapeut, daarin is altijd werk. ;).

edit: ja hoor, de eerste flutreactie is al binnen...
Met een planet email-account en een 06 nummer :')

Ik zag uw advertentie op marktplaats. U gaf aan op zoek te zijn naar administratiefwerk. Hieraan kan ik u helaas niet helpen maar misschien wel iets anders.....etcetc.

[ Bericht 8% gewijzigd door Janena op 05-05-2011 22:52:45 ]
pi_96424508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 01:31 schreef goofy_goober het volgende:
De markt zit te springen om goede mensen, wij krijgen ze in ieder geval niet gevult, ondanks dat we zeer goede voorwaarden aanbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:14:17 #81
154407 Rucky
pi_96425240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:56 schreef raptorix het volgende:
De markt zit te springen om goede mensen, wij krijgen ze in ieder geval niet gevult, ondanks dat we zeer goede voorwaarden aanbieden.
Ik kan niets vinden binnen een straal van 50 km. En daar buiten wordt ik afgewezen door de reisafstand (of door een gebrek aan specifieke ervaring ipv de brede ervaing die ik heb) -O-
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:20:18 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96425474
quote:

[..]

Wij zijn de werkzoekenden, dus neem maar van ons aan dat wij wel weten hoe lastig het is ;).

Wat voor vacatures hebben jullie dan openstaan? Misschien zoeken jullie naar heel specifiek opgeleid personeel?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:22:09 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96425558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:07 schreef Graslul het volgende:

[..]

Jawel, de arbeidsmarkt in Nederland is prima. Op dit moment is ongeveer 5.1% van de beroepsbevolking opzoek naar werk en dat is laag. Economen zeggen overigens dat het onder de 4% nooit zal komen omdat je ten alle tijden mensen hebt die op een gegeven moment van baan (willen) wisselen. Die zoeken dan een paar maandjes en ze zijn weer voorzien.

Mensen die na een jaar zoeken nog steeds geen werk hebben gevonden zijn de mensen die moeilijk verkoopbaar zijn. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn maar de meeste daarvan kun je zelf beïnvloeden.
Mensen die moeilijk verkoopbaar zijn, zoals jij dat noemt, kunnen zichzelf vaak wel om- of bijscholen, maar dat kost ook weer geld en juist dat heb je niet als werkloze. Zo blijf je vastzitten.
Niet meer actief op Fok!
pi_96426229
quote:

[..]

Je hebt hier al keuze zat aan mensen, ben erg benieuwd naar de vacatures die je voor ons hebt.
pi_96426654
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wij zijn de werkzoekenden, dus neem maar van ons aan dat wij wel weten hoe lastig het is ;).

Wat voor vacatures hebben jullie dan openstaan? Misschien zoeken jullie naar heel specifiek opgeleid personeel?
Vooral technisch (internet omgeving), maar ook projectmanagers, en zie dat we ook parttime receptioniste zoeken, mocht je het zelf niet zijn, maar wel mensen weten, dan hoor ik het ook graag, de bonus delen we dan uiteraard :)
pi_96426711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:14 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik kan niets vinden binnen een straal van 50 km. En daar buiten wordt ik afgewezen door de reisafstand (of door een gebrek aan specifieke ervaring ipv de brede ervaing die ik heb) -O-
Welke regio en vakgebied zoek je? Ik heb opzich groot netwerk en kan me oor te luisteren leggen.
pi_96426754
Is het misschien idee om de OP uit te breiden met de mensen die hier posten en werk zoeken?
Dus kort profieltje erbij, ik vind het zelf leuk om mensen die hun best doen werk te vinden te helpen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:00:14 #88
154407 Rucky
pi_96427356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:47 schreef raptorix het volgende:
Welke regio en vakgebied zoek je? Ik heb opzich groot netwerk en kan me oor te luisteren leggen.
Ik heb 10 jaar bij een engineeringsbureau gewerkt en daar zeer veel verschillende opdrachten gehad. (van ruimtevaart tot aan de bakkerij industrie) Maar die ervaring wordt in de regio Utrecht niet gevraagd. Men wil specifieke kennis. Ik geef wel aan dat ik bereid ben om te verhuizen maar als dat bedrijf ook kan kiezen voor een kandidaat die in de buurt woont, dan pis ik achter het net. :{
pi_96427451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:00 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik heb 10 jaar bij een engineeringsbureau gewerkt en daar zeer veel verschillende opdrachten gehad. (van ruimtevaart tot aan de bakkerij industrie) Maar die ervaring wordt in de regio Utrecht niet gevraagd. Men wil specifieke kennis. Ik geef wel aan dat ik bereid ben om te verhuizen maar als dat bedrijf ook kan kiezen voor een kandidaat die in de buurt woont, dan pis ik achter het net. :{
En in welke functie? Heb je eventueel opleiding of certificaten?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:14:34 #90
154407 Rucky
pi_96427923
(Assistent) projectleider allround, mbo fijnmechanische techniek. Ik wou de medische engineering in en daarom heb ik na de mts gekozen voor hbo verpleegkunde maar die heb ik niet afgemaakt. (dat was niet omdat ik dat niveau niet aankon) Maar de meeste kennis en ervaring heb ik in het bedrijfsleven opgedaan. Daarbij valt mijn opleiding in het niet. :D
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:20:44 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96428187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:48 schreef raptorix het volgende:
Is het misschien idee om de OP uit te breiden met de mensen die hier posten en werk zoeken?
Dus kort profieltje erbij, ik vind het zelf leuk om mensen die hun best doen werk te vinden te helpen.
Dat is wel een leuk idee idd :Y. Als iedereen die nog zoekt even een verhaaltje typt (studie-achtergrond + wat je zoekt), kunnen we een wiki maken.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:21:02 #92
33350 Janena
pi_96428201
Raptorix, in welke regio zijn jullie op zoek naar een parttime receptioniste?

Ikzelf zoek werk in de regio 0523, 0524, 0528, 0529, 0546, 0591, 0592, 0593 en 038.
(noord-oost overijssel en zuid-oost drenthe met wat uitlopers richting Twente, Zwolle en Assen.

Het lijkt me een goed idee om in de OP een kort overzicht te plaatsen met de werkzoekenden, wat ze zoeken, voor hoeveel uur en in welke regio.
pi_96428668
Vandaag weer een afwijzing gekregen, altijd hetzelfde liedje: er waren ontzettend veel reacties binnengekomen waardoor ze een strenge selectie konden maken en ik buiten de boot viel. Lastig hoor, als starter.

Ik wil ook wel in de OP.

Ik ben afgestudeerd cultureel antropoloog, heb studeer- en onderzoekservaring in het buitenland (Azië) en na mijn afstuderen heb ik als eerste echte werkervaring tevens in het buitenland gewerkt. Dit was werk wat niet echt aansloot bij mijn studie en bij het werk wat ik nu graag wil gaan doen, maar ik heb er wel goede basiservaring op kunnen doen omdat het werk vrij analytisch en probleemoplossend was en klantencontact ook een rol speelde. Nu wil ik héél graag fulltime aan de slag in een sector waar ik de tijdens mijn studie en onderzoek opgedane kennis in de praktijk kan brengen. Graag wil ik werken in direct contact met mensen, bijvoorbeeld met inburgeraars of vluchtelingen; of op een theoretischer niveau bij een ontwikkelingsorganisatie, of bijvoorbeeld bij een organisatie die zich bezig houdt met fair trade of vakbonden in ontwikkelingslanden. Als starter ben ik nog heel flexibel en sta ik open voor veel verschillende richtingen. Ik wil in de Randstad aan het werk, het liefst in Amsterdam en omstreken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:46:05 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96429185
Hoei! Het bedrijf waar m'n huisgenoot werkt heeft weer een passende vacature! Heb 2 maanden geleden ofzo nog contact met ze gehad en toen zeiden ze dat ze voor 2012 geen dergelijke vacature verwachtten. Ben in 2008 nog op gesprek geweest, maar toen ben ik het niet geworden. Dus ik ga het gewoon weer proberen!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:49:17 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96429331
Mijn verhaaltje:

Ik heb Nederlands gestudeerd (afgestudeerd in 2008) en daarna heb ik de lerarenopleiding gedaan. Voor de klas staan wil ik echter niet meer. Liever zou ik iets met mijn taalgevoel willen doen als tekstschrijver/copywriter/redacteur/corrector, bij voorkeur bij een (niet-literaire) uitgeverij / opleidingsinstituut / groot bedrijf. Ik heb tijdens mijn studie op freelance basis voor een educatieve uitgeverij gewerkt, dus ik heb vooral affiniteit met onderwijs. Het liefst zou ik in de omgeving van Den Haag werken, maar Utrecht en Amsterdam vind ik ook acceptabel. Vervoer: fiets of OV. Gewenst aantal uren: minimaal 32.

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 06-05-2011 13:43:46 ]
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:51:09 #96
33350 Janena
pi_96429427
Voor in de OP

Ik ben een creatieve, nauwkeurige en sociale dame van 34 en ben op zoek naar een leuke administratieve functie die in deeltijd verricht kan worden.

In de afgelopen 13 jaar heb ik ervaring opgedaan als administratief medewerker en inkoopassistente. De laatste jaren was ik werkzaam op de crediteurenadministratie.
Ik ben zeer ervaren in het inboeken en verwerken van diverse gegevens en door mijn ervaring breed inzetbaar.

Het liefst ga ik aan de slag als administratief medewerker of inkoopmedewerker maar ik sta zeker open voor andere (licht commerciële) kantoorfuncties en leuke functies in de detailhandel.

Ik heb 2 opleidingen op MBO niveau gedaan, beide heb ik afgerond met een diploma:
MDGO-Mode & Kleding, commerciele richting (1995)
MEAO-BA (1997)

Ik ben woonachtig in Hardenberg en in bezit van eigen vervoer.
Voor een leuke baan ben ik best bereid een eindje te rijden, plaatsen als Zwolle, Emmen, Assen, Hoogeveen en Almelo liggen voor mij bijvoorbeeld prima binnen bereik.

Mijn cv kan ik op verzoek doormailen.

Als het te lang is kan ik het wel wat inkorten ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 06-05-2011 13:21:47 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:55:12 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96429595
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:51 schreef Janena het volgende:
Voor in de OP

Ik ben een creatieve, nauwkeurige en sociale dame van 34 en ben op zoek naar een leuke administratieve functie die in deeltijd verricht kan worden.

In de afgelopen 13 jaar heb ik ervaring opgedaan als administratief medewerker en inkoopassistente. De laatste jaren was ik werkzaam op de crediteurenadministratie.
Ik ben zeer ervaren in het inboeken en verwerken van diverse gegevens en door mijn ervaring breed inzetbaar.

Het liefst ga ik aan de slag als administratief medewerker of inkoopmedewerker maar ik sta zeker open voor andere (licht commerciële) kantoorfuncties en leuke functies in de detailhandel.

Ik heb 2 opleidingen op MBO niveau gedaan, beide heb ik afgerond met een diploma:
MDGO-Mode & Kleding, commerciele richting (1995)
MEAO-BA (1997)

Ik ben woonachtig in Hardenberg en in bezit van eigen vervoer.
Voor een leuke baan ben ik best bereid een eindje te rijden, plaatsen als Zwolle, Emmen, Assen, Hoogeveen en Almelo liggen voor mij bijvoorbeeld prima binnen bereik.

Mijn cv kan ik op verzoek doormailen, Ik ben te bereiken op XXXXX.

Als het te lang is kan ik het wel wat inkorten ;).
Ik zou m'n mailadres er niet in zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viking84 op 06-05-2011 13:04:48 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_96429807
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:21 schreef Janena het volgende:
Raptorix, in welke regio zijn jullie op zoek naar een parttime receptioniste?

Ikzelf zoek werk in de regio 0523, 0524, 0528, 0529, 0546, 0591, 0592, 0593 en 038.
(noord-oost overijssel en zuid-oost drenthe met wat uitlopers richting Twente, Zwolle en Assen.

Het lijkt me een goed idee om in de OP een kort overzicht te plaatsen met de werkzoekenden, wat ze zoeken, voor hoeveel uur en in welke regio.
Voor receptionist helaas alleen in Amsterdam...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:03:34 #99
154407 Rucky
pi_96429940
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou m'n mailadres er niet in zetten.
Ook niet handig om het mail adres te qouten. :D
Maar haal idd je mailadres uit het bericht. :Y
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:04:57 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_96430017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:03 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ook niet handig om het mail adres te qouten. :D
Maar haal idd je mailadres uit het bericht. :Y
Fixed :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo