Bron: http://nos.nl/artikel/232(...)an-in-frankrijk.htmlquote:oerkaverbod ingegaan in Frankrijk
Boerka
Foto: CharlesFred / Flickr / CC / by-ns-sa
Toegevoegd: maandag 11 apr 2011, 01:09
In Frankrijk is het boerkaverbod van kracht geworden. Frankrijk is het eerste Europese land dat een verbod heeft ingesteld op volledige bedekking van het gezicht in het openbaar.
Vrouwen die toch een boerka of nikab dragen, riskeren daarmee een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen kunnen een boete krijgen tot 30.000 euro of twee jaar cel.
In Frankrijk wonen ongeveer vijf miljoen moslims. Er zijn naar schatting 2000 vrouwen die een boerka of nikab dragen.
Tegenstanders van het verbod menen dat president Sarkozy stemmen wil winnen met een populistische maatregel. Ze hebben opgeroepen tot een protest met bedekt gezicht bij de Notre Dame in Parijs.
Al die media, gezeur enz.. om 2000 mensen...quote:Er zijn naar schatting 2000 vrouwen die een boerka of nikab dragen.
Goed argument.quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef Baghdaddy het volgende:
Goed nieuws, niet om aan te zien die dingen.
Haha, echt hè.quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Goed dat dit verboden is. Gezichtsbedekking is niet de norm, dus moet het verboden worden.
quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Goed dat dit verboden is. Gezichtsbedekking is niet de norm, dus moet het verboden worden.
Hier tellen ze waarschijnlijk ook alle kinderen van islamitische ouders bij. Hiervan is inmiddels bekend dat die in een rap tempo aan het seculariseren zijn.quote:
Nederland gaat heus nog wel volgen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/232(...)an-in-frankrijk.html
Wat Nederland niet durft doet Frankrijk wel.
Ze zullen wel moeten. Voor het verlengen van verblijfsvergunning, voor bezoek aan de huisarts, ouderavond op school, aanvragen uitkering, enz......quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef arucard het volgende:
Nu heb je 2000 vrouwen die hun huis niet meer uit mogen
Gewoon overal waar het niet is toegestaan met bedekt gelaat over straat te gaan, met enkele uitzonderingen als een moscotte bij een voetbalwedstrijd e.d. En zelfs daarvoor moet dan ontheffing aangevraagd worden, m.i.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:34 schreef Sofia90 het volgende:
Goed plan, zeker voor een land waar veel moslims wonen, zouden ze in andere landen ook moeten doen
en terecht. Sorry hoor, ze moeten zich maar gewoon aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef Killaht het volgende:
Hoe deden ze dat dan met pasfoto's in paspoort en rijbewijs?Nee Vrouw MAG NIET!
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Dank voor de uitgebreide inhoudelijke reactie... - Wil je anders misschien even uitleggen wat het verschil is tussen een boerka en de uitingen die ik noemde?quote:
ik hoop dat heel europa snel volgt.quote:Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef Boldface het volgende:
Zeer terecht verbod. Hopelijk volgt Nederland snel.
Ik zie geen enkele overeenkomst, behalve dat puntmutsen ook over je hoofd heen gaan. Misschien dat jij mij kan overtuigen van jouw gelijk want jij bent het ook vergeten te onderbouwen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide inhoudelijke reactie... - Wil je anders misschien even uitleggen wat het verschil is tussen een boerka en de uitingen die ik noemde?
Voor de goede orde: nergens in de koran wordt het dragen van een boerka verplicht; een hoofddoekje evenmin trouwens.
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloofquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:15 schreef Rambolin het volgende:
Saudi-Arabië: hoofddoek verplicht.
Frankrijk: boerka verboden.
Beide landen pretenderen beschaafd te zijn en beide regels zijn in feite het tegenovergestelde van elkaar en 1 pot nat.
Gelukkig worden er met deze wet geen vrouwen meer onderdruktquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloof
Frankrijk: democratisch, modern land en dus tegen onderdrukken van vrouwen, daarom verbieden boerka want boerka is symbool van vrouwonderdrukking.
Daar zit het verschil in.
Exactly. Je gaat ook niet met een bromfietshelm op door het winkelcentrum lopen ofzo. Goed dat Frankrijk het verbod op de juiste manier heeft ingevoerd.quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Ze zijn alle drie ergens een uiting van: het hakenkruis is een uiting van (neo)nazisme. De KKK-muts is een uiting van blanke superioriteit en haat jegens zwarten, de boerka is een symbool waarmee de onderdrukking van de vrouw tot uiting komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:16 schreef arucard het volgende:
Ik zie geen enkele overeenkomst, behalve dat puntmutsen ook over je hoofd heen gaan. Misschien dat jij mij kan overtuigen van jouw gelijk want jij bent het ook vergeten te onderbouwen.
Dan had je ook net zo goed 2 positieve symbolen of uitingen kunnen kiezen om te vergelijken, het gaat er nu alleen om dat het een uiting is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ze zijn alle drie ergens een uiting van: het hakenkruis is een uiting van (neo)nazisme. De KKK-muts is een uiting van blanke superioriteit en haat jegens zwarten, de boerka is een symbool waarmee de onderdrukking van de vrouw tot uiting komt.
De boerka is afkomstig uit de Arabische cultuur en bestond al voordat de islam er was. Die cultuur en de islam zijn uiteraard nauw met elkaar verweven en in wetgeving zie je dat onder meer terug in de achterstelling van de vrouw. De vrouw heeft in die landen een minderwaardige positie en dient zich te onderwerpen aan het gezag van de man. De boerka is daar bij uitstek een uiting van.
De boerka is dus een uiting van de minderwaardigheid van de vrouw, die zich aan de man (en aan de islam) onderwerpt.
Ik ken geen positieve uitingen van de islam die in Nederland of Frankrijk zijn verboden; jij wel? Ik heb trouwens geen idee wat er überhaupt als positief kan worden aangeduid, maar stel dat we zoiets als het suikerfeest nemen. Dat is gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:27 schreef arucard het volgende:
Dan had je ook net zo goed 2 positieve symbolen of uitingen kunnen kiezen om te vergelijken, het gaat er nu alleen om dat het een uiting is.
Nee, daar zit geen verschil in. SA bepaalt dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, Frankrijk bepaalt dat vrouwen geen boerka mogen dragen. 1 pot nat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloof
Frankrijk: democratisch, modern land en dus tegen onderdrukken van vrouwen, daarom verbieden boerka want boerka is symbool van vrouwonderdrukking.
Daar zit het verschil in.
Met een integraalhelm op mag je ook geen openbare ruimte binnen, net zomin als met een bivakmuts op. Het gaat niet zozeer om de burka, het gaat erom dat mensen onherkenbaar zijn!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Dikke lul.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Het is gelaatsbedekkende kleding.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:43 schreef Sofia90 het volgende:
Wat heeft een konijnenpak met een boerka te maken?
Vind ik ook. Zeker op straat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:59 schreef miep63 het volgende:
Wat ik wel absurd vind om de hoofddoekjes af te schaffen. Ik heb een lange tijd aan de kust gewoond waar het soms stevig kan waaien, dan vond ik het ook weleens lekker om mijn hoofd te bedekken. Daar is toch niks mis mee?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:25 schreef spuitje het volgende:
Met een integraalhelm op mag je ook geen openbare ruimte binnen, net zomin als met een bivakmuts op. Het gaat niet zozeer om de burka, het gaat erom dat mensen onherkenbaar zijn!
Er stond hier (frankrijk) gisteren een artikel met foto's in de krant welke gezichtsbedekkende kleding waar gedragen mag worden. Een lashelm is ook gezichtsbedekkend, die mag je dus dragen tijdens je werkzaamheden, maar niet als je naar het winkelcentrum gaat om boodschappen te doen.
Ik vind niet dat herkenbaarheid het enige terechte argument is. Het is zeker een terecht argument, maar niet het enige en het zou ook niet leidend moeten zijn in de discussie. Dat de boerka een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is, vind ik een minstens zo belangrijk argument. Ik vind dat we als westerse, democratische samenleving best het signaal mogen afgeven dat we een dergelijke uiting niet accepteren; en dan ook op basis van dat argument.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dikke lul. Je moet op straat gewoon herkenbaar zijn. Een overvaller kan namelijk ook zo'n burka aantrekken. Dat is het enige (overigens terechte) argument.
Alleen door hun man, maar dat was al zo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef arucard het volgende:
[..]
Gelukkig worden er met deze wet geen vrouwen meer onderdrukt![]()
![]()
![]()
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Als het gaat om vrouwenonderdrukking, waarom wordt dan niet de bh of make-up verboden?
Goh, daar komt de carnavalskaart weer. Zat er al op te wachten!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:44 schreef arucard het volgende:
Hoe gaan we dat trouwens doen met carnaval? Allemaal potentiële criminelen
Oh gelukkig, dat is niet erg inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen door hun man, maar dat was al zo.
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland gaat heus nog wel volgen.
Wij hebben straks een verbod op het onverdoofd slachten. Volgens mij heeft Frankrijk dat nog niet.
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Als deze vrouwen zich van top tot teen willen verstoppen in 1 of ander gewaad als ze in hun eigen huizen zijn moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar als ik ergens in een winkel of bij een bank of waar dan ook werk wil ik wel graag zien wie ik tegenover me heb! Bij deze vrouwen zie je alleen de ogen en dat soms nog niet eens, want je hebt ook nog van die gewaden dat ze een gaasje voor de ogen hebben!
Gisteren zei 1 van die vrouwen dat ze werd belemmerd in haar geloof. Ik kan me dat maar moeilijk voorstellen. Maar ik ben dan ook opgegroeid in een milieu waar ik zelf mag bepalen wat ik draag. Ben gelovig opgevoed maar heb nooit verplicht een rok of wat dan ook hoeven dragen.
Och, geef ze 2 minuten en woorden als "deporteren" en "hitler" komen ook voorbij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Zie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:25 schreef Mishu het volgende:
Zeg, was dat nou die Hitler die al die Joden wou deporteren?
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Een burqa is echter geen moordwapen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.
Tja, en dit is gewoon 1 van de regeltjes waar deze moslima zich aan zullen moeten houden. Moeilijk he?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een burqa is echter geen moordwapen.
Hoofddoek/boerka in westerse landen ook niet, kiezen de vrouwen zelf voor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.
Het is niet iets dat cultureel 'verplicht' is.
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.
De redenen die Frankrijk ervoor heeft zijn voldoende.
Beter ook muziekvolume in clubs lager doen zodat je kan praten en niet kans maakt op een levenslange piep in je oren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
het gaat om paar duizend mensen.. en in Nederland paar honderd....quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Wat Frankrijk doet, moet zij zelf weten. Ik woon in Nederland en verzet mij tegen een Nederlandse variant op het verbod.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Vanwaar dan je druk maken in een discussie over boerkaverbod in Frankrijk? Of wilde je die misbruiken voor je eigen propaganda?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat Frankrijk doet, moet zij zelf weten. Ik woon in Nederland en verzet mij tegen een Nederlandse variant op het verbod.
Ik maak mij ook niet druk. Ik spreek enkel mijn verbazing uit over de ophef die dit zogenaamde 'probleem' teweeg brengt. Wat Frankrijk verder doet, zal mij een rotzorg wezen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vanwaar dan je druk maken in een discussie over boerkaverbod in Frankrijk? Of wilde je die misbruiken voor je eigen propaganda?
Dit zat er al een paar maand aan te komen. Je verbazing is me dan ook een raadsel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak mij ook niet druk. Ik spreek enkel mijn verbazing uit over de ophef die dit zogenaamde 'probleem' teweeg brengt. Wat Frankrijk verder doet, zal mij een rotzorg wezen.
Ik doelde meer op de users die reageren alsof er iets geweldigs is gebeurd. Jij bent daar ongetwijfeld een van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit zat er al een paar maand aan te komen. Je verbazing is me dan ook een raadsel.
Hier wordt ik nou kriegelig van:quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef n8n het volgende:
Ben meer voorstander van een wet die bepaalt dat je aan je gezicht zichtbaar moet zijn in openbare ruimtes tenzij hier een uitzonderingsregel voor is doorgevoerd (carnaval, mascottes e.d.). De reden waarom iemand zijn of haar gezicht bedekt vind ik ondergeschikt.
Zo ken ik je weer. Als het kruit op is, stigmatiseren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de users die reageren alsof er iets geweldigs is gebeurd. Jij bent daar ongetwijfeld een van.
En ik ken jou niet eens, Moet je nagaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo ken ik je weer. Als het kruit op is, stigmatiseren.
1 regel: om in het openbaar gezichtsbedekking te (laten) dragen kan je een verzoek indienen bij de gemeentequote:Op dinsdag 12 april 2011 18:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hier wordt ik nou kriegelig van:
Regels maken, met subregeltjes en uitzonderingen, met nog meer subsubregeltjes en uituitzonderingen, met daaronder geplakt met subregeltjes voor de echte uitzonderingen.
Hoezo geen controle en wildgroei?
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!![]()
dan blijft de situatie hetzelfde, met meer werk.. greatquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:11 schreef n8n het volgende:
[..]
1 regel: om in het openbaar gezichtsbedekking te (laten) dragen kan je een verzoek indienen bij de gemeente
Is ook niet nodig om jouw stigmatiserende vingertje te benoemen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik ken jou niet eens, Moet je nagaan.
niet verdoofd slachten word eindelijk verbodenquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?
Wie zegt dat er niets mag worden gedaan aan ritueel slachten?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?
Alsof dergelijke mensen naar ouderavonden gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten. Voor het verlengen van verblijfsvergunning, voor bezoek aan de huisarts, ouderavond op school, aanvragen uitkering, enz......
Scherp.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik het mis, en ben jij fel gekant tegen een burqaverbod. Want dat waar ik jou van 'beschuldigde'. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is ook niet nodig om jouw stigmatiserende vingertje te benoemen.
Vind het vrij wenselijk dat gezichtsbedekking in openbare ruimtes onder algemene omstandigheden ongewenst zijn. Voor evenementen is er sowieso al genoeg regelwerk met de gemeente. Advertentiebedrijven kunnen een vergunning aanvragen en klaar is klaraquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dan blijft de situatie hetzelfde, met meer werk.. great
Of ik voor of tegen ben heb ik niet duidelijk gemaakt. Ik houd de discussie daar waarover het ging: Frankrijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik het mis, en ben jij fel gekant tegen een burqaverbod. Want dat waar ik jou van 'beschuldigde'. Mijn excuses.
Sowieso moet je bij wetshandhaving een beetje rekening houden met de situatie. Bij voetbal gaat ook geen agent bonnen uitdelen voor elke tackel die wordt gemaakt, terwijl dat in beginsel ook niet mag.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:16 schreef n8n het volgende:
[..]
Vind het vrij wenselijk dat gezichtsbedekking in openbare ruimtes onder algemene omstandigheden ongewenst zijn. Voor evenementen is er sowieso al genoeg regelwerk met de gemeente. Advertentiebedrijven kunnen een vergunning aanvragen en klaar is klara
De discussie gaat over het nut van een verbod op gezichtsbedekkende kledij. Ik vraag mij hardop af waar de blijdschap als gevolg van deze maatregel vandaan komt en jij voelt je aangevallen. Nergens in deze discussie heb ik de term rechts gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar je verontwaardiging vandaan komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of ik voor of tegen ben heb ik niet duidelijk gemaakt. Ik houd de discussie daar waarover het ging: Frankrijk.
Maar jij hebt het blijkbaar nodig om mij anderen zo snel mogelijk weg te kunnen zetten. Bij voorkeur de rechtse hoek. Je lijkt wel een klopjacht te hebben op rechtsen en stempeltjes drukken.
Je begint erger te worden dan Wilders die het voorzien heeft op moslims. Behoorlijk treurig.
Tot het moment dat jij met je stigmatiserende stempel rond ging slingeren was er niets aan de hand.quote:
Kom jij wel eens buiten dan?quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Al die media, gezeur enz.. om 2000 mensen...![]()
Nederland heeft nog minder mensen die een boerka dragen.
Waar mensen al niet druk over maken![]()
Ben er nog nooit eentje in mn leven tegen gekomen.
Identiteit zie je ook niet met ander soort kleding.. zoals helm/zonnebril/muts/pet enz.. mensen moeten zich eens druk maken om wat er echt toedoet.. niet over paar 100 mensen heel gedoe over maken.
Dat dacht ik ook alquote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef arucard het volgende:
Nu heb je 2000 vrouwen die hun huis niet meer uit mogen
Dat lijkt mij ook een kwestie van gezond verstand, het is Nederland waar we alles strikt willen definiëren en vastleggen. Het enige wat er zou veranderen is dat je met gezichtsbedekking aangehouden zou kunnen worden mocht je dit niet willen veranderen, of is dit al het geval?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso moet je bij wetshandhaving een beetje rekening houden met de situatie. Bij voetbal gaat ook geen agent bonnen uitdelen voor elke tackel die wordt gemaakt, terwijl dat in beginsel ook niet mag.
En dat hoeft ook niet allemaal met uitzonderings-regels en vergunningenstelsels geregeld te worden.
Nee de Randstad.. ja kom wel eens buiten ja...quote:Kom jij wel eens buiten dan?
Of woon je op een hutje in de hei?
Tja... dan is het wat anders natuurlijk, weet jij veel.
Was het geen Burqini?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:32 schreef n8n het volgende:
Heb 1 keer een burka in het wild gezien, nota bene in de buurt van een zwembad
Alleen jammer dat het de enige school was in de stad.quote:Wil een Moslima naar een Christelijke school en is een hoofddoek daar
niet toegestaan? Ga dan naar een andere school.
Een STAD met maar één school. Daaaag!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het de enige school was in de stad.
Ben deels in Vianen opgegroeid en daar was maar 1 middelbare school. Als je hoger dan havo jaar 2 deed moest je al uitwijken.quote:
Waar en wie druk ik precies een stempel op in dit topic, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tot het moment dat jij met je stigmatiserende stempel rond ging slingeren was er niets aan de hand.
Dus niet zo overdrijven.
Dan ben je er dus ingetraptquote:
In Nieuwegein zijn ook nog 2 middelbare scholen (8 Km), verder ook nog in Culemborg (14 Km).quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:35 schreef n8n het volgende:
Ben deels in Vianen opgegroeid en daar was maar 1 middelbare school. Als je hoger dan havo jaar 2 deed moest je al uitwijken.
Je gaf aan dat minder dan 2 scholen niet zou kunnen in een stad. Vind scholen met een ideologische culturele stempel sowieso al ongewenst.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
In Nieuwegein zijn ook nog 2 middelbare scholen (8 Km), verder ook nog in Culemborg (14 Km).
Hier moet je ook minimaal 5 Km fietsen naar de dichtsbijzijnde middelbare school. Veel jongeren gaan ook naar Eindhoven, met de bus of de trein. Dat is 16 Km.
Maar 't is niet zo dat je geen keus hebt als je in Vianen woont. 5 scholen op fietsafstand.
In het wild nog wel. Had je geen vangnet bij je?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:32 schreef n8n het volgende:
Heb 1 keer een burka in het wild gezien, nota bene in de buurt van een zwembad
Jeetje krijgen we die discussie weer ...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het de enige school was in de stad.
Toch is het zo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Een STAD met maar één school. Daaaag!!
Hier in de wijk zijn, op loopafstand, al 3 katholieke en 1 openbare school.
Iets verder weg, fietsafstand, zijn nog een katholieke en 2 openbare scholen.
Die zat in haar venster verwerktquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:44 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
In het wild nog wel. Had je geen vangnet bij je?
'k Ging uit van basisscholen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:44 schreef n8n het volgende:
[..]
Je gaf aan dat minder dan 2 scholen niet zou kunnen in een stad. Vind scholen met een ideologische culturele stempel sowieso al ongewenst.
wil je alsjeblieft niet met harde returns schrijven? Helemaal niet als het zo'n lang verhaal isquote:
Moet ze dat toch lekker weten?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jeetje krijgen we die discussie weer ...
Dat meisje ging al maanden ZONDER hoofddoek naar school, hoefde
ook helemaal geen hoofddoek op van haar ouders, maar om de 1 of
ander vage reden wil ze toch die hoofddoek er door drukken.
Nogmaals, al die uitzonderingen gaan alleen maar het tegenovergestelde
effect hebben.
dat was ''in een notendop''quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:47 schreef n8n het volgende:
[..]
wil je alsjeblieft niet met harde returns schrijven? Helemaal niet als het zo'n lang verhaal is
Dat kan zijn, ik persoonlijk vind het onredelijk om iemand in de tijd dat deze nog bezig is met persoonlijke ontwikkeling af te keuren bij een onderwijsinstelling op keuzes die men maaktquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:47 schreef Gia het volgende:
[..]
'k Ging uit van basisscholen.
Middelbare scholen kunnen er best minder dan 2 zijn. Maar een middelgrote stad heeft er vrijwel altijd meer. Vianen heeft nog geen 20.000 inwoners. Dan zou je geen 2 middelbare scholen kunnen vullen. Wordt dan een beetje duur.
Maar er zijn nog 4 andere scholen op fietsafstand, dus de hoofddoekdraagster heeft altijd een keus.
Ben ik het op zich mee eens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:45 schreef DeRakker. het volgende:
Vind trouwens ook dat scholen niet religieus mogen zijn...![]()
Verbieden![]()
Laat kinderen lekker zelf kiezen wat ze geloven ipv vanaf kinds af aan hersenspoelen zoals midden oosten.
Als er 1 iemand makkelijk te herkennen is..quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet ze dat toch lekker weten?
Als iemand zn hoofd wil tatoeëren mag ie dat toch ook zelf weten... ondanks het niet meer herkennen van iemand.
Om maar een voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
Als je het signalemt doorgeeft dat iemand helemaal getatoeërd was en een kaal hoofd heeft, is iemand vrij goed te herkennen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als iemand zn hoofd wil tatoeëren mag ie dat toch ook zelf weten... ondanks het niet meer herkennen van iemand.
[ afbeelding ]
het leest onprettig, je zinnen worden automatisch afgebroken zodra het niet meer op 1 regel pastquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dat was ''in een notendop''![]()
![]()
ken je nagaan...
Dat wordt ongetwijfeld geweigerd op een Christelijke school. Geloof me maar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
lees dit maar Hoofddoekquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
kut geloof.. ze verpesten het leven en de wetenschapquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat wordt ongetwijfeld geweigerd op een Christelijke school. Geloof me maar.
Humm moeten we Uggs dragen dan verplichten of verbannen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef Baghdaddy het volgende:
Goed nieuws, niet om aan te zien die dingen.
Dat moet me een partij vreemd zijn met paddo's.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met Uggs aan zie ik je alsnog.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:53 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Humm moeten we Uggs dragen dan verplichten of verbannen.
Wat mij betreft verbannen maar de meningen zijn verdeeld.
[..]
Dat moet me een partij vreemd zijn met paddo's.
Is geen terecht argument. Een overvaller gaat zich natuurlijk niet druk maken om een verbod op het dagen van een burka, bivakmuts, helm of wat dan ook.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dikke lul.
Je moet op straat gewoon herkenbaar zijn. Een overvaller kan namelijk ook zo'n burka aantrekken.
Dat is het enige (overigens terechte) argument.
Wel waar, vrouwen wordt opgelegd hun benen te scheren, hun tieten omhoog te pompen en hun gezicht te plamuren om te voldoen. Genoeg vrouwen die dit zo ervaren. Heeft niks met pooiers te maken dus.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.
Het is niet iets dat cultureel 'verplicht' is.
Als niemand anders dat draagt dan val je er wel heel erg mee op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:21 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Is geen terecht argument. Een overvaller gaat zich natuurlijk niet druk maken om een verbod op het dagen van een burka, bivakmuts, helm of wat dan ook.
Half Nederland draagt het niet, dus dat is geen argument.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Als niemand anders dat draagt dan val je er wel heel erg mee op.
(En als half Nederland een boerka draagt dan kan een crimineel er ook eentje opzetten en zo volstrekt anoniem én onopgemerkt blijven)
Dus dit vindt jij ook wel best?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Half Nederland draagt het niet, dus dat is geen argument.
Op straat mag m.i. gewoon iedereen dragen wat hij wil. Niemand heeft daar iets over te zeggen. Als een winkelier of school (uiteraard moet onderwijs niet gesubsidieerd zijn) zo iemand niet moet hebben: prima. Daar heeft ook niemand iets over te zeggen.
In Nederland gelukkig niet nee. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld in Frankrijk in de banlieus?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)oete-uitgedeeld.htmlquote:PARIJS - De Franse politie heeft dinsdag voor het eerst sinds de invoering van het zogenoemde boerkaverbod op maandag een boete gegeven.
onzin, iedereen moet herkenbaar geidentificeerd kunnen worden en dat kan niet met boerka.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Op straat mag m.i. gewoon iedereen dragen wat hij wil. Niemand heeft daar iets over te zeggen. Als een winkelier of school (uiteraard moet onderwijs niet gesubsidieerd zijn) zo iemand niet moet hebben: prima. Daar heeft ook niemand iets over te zeggen.
dus een overvaller is strafbaar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:21 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Is geen terecht argument. Een overvaller gaat zich natuurlijk niet druk maken om een verbod op het dagen van een burka, bivakmuts, helm of wat dan ook.
Probeer eens een xtc-pil zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:36 schreef jasparon het volgende:
ik wil eigenlijk een verbod op agressieve kale pillenslikkende gabers
Of je hijst je als overvaller gewoon in een Burka, dan val je helemaal niet opquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus een overvaller is strafbaar.
Ik heb overigens nog nooit een overvaller continu met een bivakmuts zien lopen maar goed,
Waarom draagt hij een bivakmuts/masker/helm ?? Precies om niet herkend te worden.
ja maar jij begrijpt zoveel niet...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom we herkenbaar over straat moeten. We hebben onszelf als burger gewoon laten verworden tot slaafje van de overheid en dat allemaal voor een vals gevoel van veiligheid.
[..]
Probeer eens een xtc-pil zou ik zeggen.
Gelukkig weet ik nog steeds dat 'broodje' geen naam is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja maar jij begrijpt zoveel niet...![]()
Hoe gaat het met je Broodje hamburger ?gaat ie goed?
Het mooie is dat het nog steeds blijft gebeuren als het 'illigaal' is.. want het mooie is dat dieven zich niks aantrekken van de wetquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of je hijst je als overvaller gewoon in een Burka, dan val je helemaal niet op![]()
http://eendoodleuk.web-lo(...)burka-beroven-j.html
Engeland:
Een juwelier in Smethwick, nabij Birminham, werd beroofd nadat hij de deur opende
voor iemand in een Burka.
De juwelier vond de figuur in de Boerka voor zijn winkel wel verdacht lang van stuk,
maar de kinderwagen die de persoon bij zich had gaf de doorslag: hij openden
de deur.
Onmiddellijk nadat hij de deur had geopend stormden er 4 mannen met hamers en
koevoets naar binnen en sloegen na diverse pogingen de vitrine aan gruzelementen.
De juwelier, zijn broer en 2 beveilingsambtenaren werden met pepperspray bespoten.
De totale buit aan 24.K gouden sieraden, bedroeg £200,000 en werd meegenomen in
tassen.
De mannen maakten zich met de buit snel uit de voeten en vluchtten naar een
gereedstaande vluchtauto, een Audi A4 of RS 4 model en een silver mini met een
zwart dak. De rovers waren Aziaten.
In een commmentaar vraagt iemand zicht af waarom Burka's in Engeland in het openbaar
zijn toegestaan.
"Why are burkas allowed in the UK when they are not allowed here in a Muslim country?"
Bron: Daily Mail
http://www.dailymail.co.u(...)ed-Muslim-dress.html
nsh... ben je toch weer een stukkie wijzer ...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Gelukkig weet ik nog steeds dat 'broodje' geen naam is.
Maar tis wel een puike manier om binnen te komenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het mooie is dat het nog steeds blijft gebeuren als het 'illigaal' is.. want het mooie is dat dieven zich niks aantrekken van de wet
Nee dat wist ik al.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nsh... ben je toch weer een stukkie wijzer ...
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee dat wist ik al.
Maar waarom wil je mij nou per se herkennen op straat?
Kunnen we net zo goed bij iedereen een chip implanterenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...![]()
Ja doe datquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:55 schreef arucard het volgende:
[..]
Kunnen we net zo goed bij iedereen een chip implanteren
Oh dat is toch wel een stapje te ver?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja doe dat![]()
Ik word moe van jullie, niet later gaan lopen janken als het uit de klauwen loopt![]()
Have Fun nog !
jij vindt een boerka normaal ??quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:57 schreef arucard het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel een stapje te ver?
Ik vind het een nare gedachte dat iedereen als potentieel crimineel wordt beschouwd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...![]()
Misschien moet je dan de onderdrukking proberen aan te pakken in plaats van het symbool.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt een boerka normaal ??
Het is een symbool van onderdrukking van de vrouw.
Tuurlijk wel. Niemand gaat met een bivakmuts over straat en als winkelier doe je voor zo iemand ook niet aardig de deur open. En zo'n verbod kan helpen om de boerka in dezelfde categorie te duwen. Dan werkt deze hele criminele strategie niet meer, en daar zullen de dieven zich ook wel wat van aantrekken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het mooie is dat het nog steeds blijft gebeuren als het 'illigaal' is.. want het mooie is dat dieven zich niks aantrekken van de wet
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:09 schreef macca728 het volgende:
boerka dragers die het niet eens zijn met een boerkaverbod zijn vrij om te gaan naar een land waar het wel mag.
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je wilde net toch die arme onderdrukte vrouwen helpen?
Je moet niet iedereen als een potentiële crimineel beschouwen nee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik vind het een nare gedachte dat iedereen als potentieel crimineel wordt beschouwd.
Jij toch ook? of nu ineens niet meer?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je wilde net toch die arme onderdrukte vrouwen helpen?
ja echt superquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.
Daar gaat het niet om. Jij reageert verontwaardigd dat arucard niet genoeg tegen een boerka is aangezien het een symbool van vrouwenonderdrukking is. Alleen als zo'n vrouw zich helemaal niet onderdrukt voelt past ze niet in jouw wereld en kan ze de tyfus krijgen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Sowieso betekent onherkenbaar over straat gaan niet dat je niet herkend wil worden, er zijn vele redenen om iets te dragen dat je onherkenbaar maakt en verder zijn er ook genoeg redenen om niet herkend te willen worden. Alleen tegenwoordig moeten we allemaal met een waakzaam oog over de schutting kijken zodat we vooral de overheid van dienst kunnen zijn. Het mooiste is natuurlijk als we de politie ook nog even een rondleiding geven in ons huis om te laten zien dat we niks te verbergen hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet niet iedereen als een potentiële crimineel beschouwen nee.
Maar mensen die onherkenbaar over straat gaan kun je misschien in principe wel als potentiële criminelen zien, want criminaliteit lijkt me toch wel een van de belangrijkste redenen om niet herkend te willen worden.
Ik ook ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jij toch ook? of nu ineens niet meer?
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus dit vindt jij ook wel best?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, iedereen moet herkenbaar geidentificeerd kunnen worden en dat kan niet met boerka.
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus een overvaller is strafbaar.
Ik heb overigens nog nooit een overvaller continu met een bivakmuts zien lopen maar goed,
Waarom draagt hij een bivakmuts/masker/helm ?? Precies om niet herkend te worden.
staat in de wet, dus het MOET wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:30 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?
[..]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.
[..]
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?
dus jij leeft liever in een maatschappij waarin mensen verplicht worden iets te dragen ??quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:30 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?
[..]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.
[..]
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?
Dat zal haar meester vast niet tof hebben gevonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:17 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)oete-uitgedeeld.html
Geef winkeliers de vrijheid om te bepalen wie ze binnen willen laten, sowieso moeten zij dat zelf kunnen bepalen, los van burka (wat een verbod dus ook in dit geval overbodig maakt). Maar voor een verbod op straat gaat dat hele argument gewoon niet op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Niemand gaat met een bivakmuts over straat en als winkelier doe je voor zo iemand ook niet aardig de deur open. En zo'n verbod kan helpen om de boerka in dezelfde categorie te duwen. Dan werkt deze hele criminele strategie niet meer, en daar zullen de dieven zich ook wel wat van aantrekken.
Thuis is iets heel anders dan de openbare ruimte. Want van de openbare ruimte moet iedereen op een zo prettig mogelijke manier gebruik kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens. Sowieso betekent onherkenbaar over straat gaan niet dat je niet herkend wil worden, er zijn vele redenen om iets te dragen dat je onherkenbaar maakt en verder zijn er ook genoeg redenen om niet herkend te willen worden. Alleen tegenwoordig moeten we allemaal met een waakzaam oog over de schutting kijken zodat we vooral de overheid van dienst kunnen zijn. Het mooiste is natuurlijk als we de politie ook nog even een rondleiding geven in ons huis om te laten zien dat we niks te verbergen hebben.
Link naar betreffende wetsartikel aub?quote:
Tenzij je je prettig voelt met een bivakmuts, een clownsmasker of een boerka natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Thuis is iets heel anders dan de openbare ruimte. Want van de openbare ruimte moet iedereen op een zo prettig mogelijke manier gebruik kunnen maken.
En zo veel (goede) redenen zijn er niet, want in de praktijk doet ook nu al bijna niemand het.
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:42 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Tenzij je je prettig voelt met een bivakmuts, een clownsmasker of een boerka natuurlijk.
Er zijn zat goede redenen, vooral in de winter.
Vanwege de associatie met een bivakmuts zie je die niet vaak inderdaad. Echter zie ik wel genoeg mensen die zichzelf met een sjaal en een muts net zo onherkenbaar hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.
Blijkbaar werkt het in Nederland op dit moment goed genoeg met een informele norm en hoeft het dus niet in de wet te staan.
Hmm ja. Goed punt, dat is i.i.g. wel vergelijkbaar met een niqaab ja. Okee, dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Vanwege de associatie met een bivakmuts zie je die niet vaak inderdaad. Echter zie ik wel genoeg mensen die zichzelf met een sjaal en een muts net zo onherkenbaar hebben gemaakt.
In sommige gemeenten / steden is in de AVP opgenomen dat het dragen van gezicht maskerende items verboden is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.
Blijkbaar werkt het in Nederland op dit moment goed genoeg met een informele norm en hoeft het dus niet in de wet te staan.
Het staat in de wet, dus het moet. Je klinkt als een streng religieuze, wist je dat? Maar goed, dat mag in de wet staan, deze discussie ging niet over wat er precies wel of niet in de wet staat, daarover valt immers weinig te discussiëren. Totaal oninteressant. We geven hier onze meningen, mijn mening is dat niemand herkenbaar over straat hoeft.quote:
Ik weet niet waar je het over hebt met je maatschappij, ik hou me daar niet mee bezig in ieder geval. Maar die vrouwen die hun gezicht bedekken voelen zich inderdaad verplicht. Zij maken die verplichting op uit de Koran en de soennah. Prima, moeten ze zelf weten. Dat ze het ook daadwerkelijk dragen is uiteraard wel uit vrije wil.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij leeft liever in een maatschappij waarin mensen verplicht worden iets te dragen ??
want ze doen het niet uit vrije wil of WEL SOMS ???
een sjaal en een muts kan je afdoen indien men erom vraagt. Een boerka niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm ja. Goed punt, dat is i.i.g. wel vergelijkbaar met een niqaab ja. Okee, dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken.
dus de maatschappij interesseert je niet en ze dragen het uit vrije wil.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:53 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Het staat in de wet, dus het moet. Je klinkt als een streng religieuze, wist je dat? Maar goed, dat mag in de wet staan, deze discussie ging niet over wat er precies wel of niet in de wet staat, daarover valt immers weinig te discussiëren. Totaal oninteressant. We geven hier onze meningen, mijn mening is dat niemand herkenbaar over straat hoeft.
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt met je maatschappij, ik hou me daar niet mee bezig in ieder geval. Maar die vrouwen die hun gezicht bedekken voelen zich inderdaad verplicht. Zij maken die verplichting op uit de Koran en de soennah. Prima, moeten ze zelf weten. Dat ze het ook daadwerkelijk dragen is uiteraard wel uit vrije wil.
Een boerka kan ook af, die zit niet vastgenaaid ofzo. En als er problemen zijn met mensen die binnen een boerka dragen, laat dan winkeliers etc. zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet. Komt geen overheid bij kijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
een sjaal en een muts kan je afdoen indien men erom vraagt. Een boerka niet.
En binnen zijn er verrekt weinig mensen die een muts en sjaal dragen.
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus de maatschappij interesseert je niet en ze dragen het uit vrije wil.
Nou succes verder in je leven.
een boerka zit wel vastgenaaid, een nikab (die jij bedoelt) kan je wel los maken, maar daar gaat het hier niet over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Een boerka kan ook af, die zit niet vastgenaaid ofzo. En als er problemen zijn met mensen die binnen een boerka dragen, laat dan winkeliers etc. zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet. Komt geen overheid bij kijken.
ter overdenking :quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
een boerka zit wel vastgenaaid, een nikab (die jij bedoelt) kan je wel los maken, maar daar gaat het hier niet over.
Een boerka is een kledingstuk uit 1 stuk dat heel je lichaam bedekt.
De relevantie van jouw post zie ik al helemaal nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:31 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.
De relevantie van die lap tekst zie ik verder niet.
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen diequote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.
Dat vrouwen die dingen uit vrije wil dragen zeggen ze onder dwang van hun man.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen die
niqab uit vrije wil dragen?
hmmmmmmmmvreemd...
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op woensdag 13 april 2011 00:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat vrouwen die dingen uit vrije wil dragen zeggen ze onder dwang van hun man.
Ik wachtte het juiste moment af lieverd.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt![]()
pfffffffffff ik had het al opgegeven
quote:Op woensdag 13 april 2011 00:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik wachtte het juiste moment af lieverd.
Er zijn ongeschreven regels van een discussie (die regels zijn zelfs ook geschreven, maar dat is meer voor degenen die geïnteresseerd zijn in taalbeheersing). Een ervan is dat wanneer een protagonist met een stelling komt [Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden] en de antagonist deze in twijfel trekt of weigert die te aanvaarden [Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt] de bewijslast ligt bij de protagonist. Dus daar waren we nu gebleven, argumenten voor de stelling dat mensen herkenbaar over straat moeten.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De relevantie van jouw post zie ik al helemaal niet![]()
je schrijft dat jij van mening bent dat niemand herkenbaar over straat hoeft.
ik ben van mening dat dat wel hoeft.
Wat nu????
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen die
niqab uit vrije wil dragen?
hmmmmmmmmvreemd...
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jijquote:Op woensdag 13 april 2011 00:24 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Er zijn ongeschreven regels van een discussie (die regels zijn zelfs ook geschreven, maar dat is meer voor degenen die geïnteresseerd zijn in taalbeheersing). Een ervan is dat wanneer een protagonist met een stelling komt [Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden] en de antagonist deze in twijfel trekt of weigert die te aanvaarden [Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt] de bewijslast ligt bij de protagonist. Dus daar waren we nu gebleven, argumenten voor de stelling dat mensen herkenbaar over straat moeten.
[..]
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.
Ja dat dusquote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.
Ofwel: vermoed dat je lariekoek verkoopt om je verhaal kracht bij te zetten.
Nu wordt het te ingewikkeld?quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jij![]()
serieus ... is ook knap![]()
ga zo door zou ik zeggen
Dat mag je gerust denken, daar kan ik verder weinig mee. Ik kan het niet aantonen ofzo, en heb ook weinig behoefte je te overtuigen van die waarheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.
Ofwel: vermoed dat je lariekoek verkoopt om je verhaal kracht bij te zetten.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar als je niet ingaat op wat ik te zeggen heb, begrijp ik niet wat je hier doet.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jij![]()
serieus ... is ook knap![]()
ga zo door zou ik zeggen
Dank je.quote:
Ook een niqaab zal een moslima niet even afdoen bij de bank of als ze een bus in stapt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:31 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.
De relevantie van die lap tekst zie ik verder niet.
Ahgut, meeslijmen met je extremistische vriendje staat wel interessant en vooral lollig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Exactly. Je gaat ook niet met een bromfietshelm op door het winkelcentrum lopen ofzo. Goed dat Frankrijk het verbod op de juiste manier heeft ingevoerd.
Daar heb je een punt:quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Volgens mij zit daar een stukje oud zeerquote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daar heb je een punt:
Je begrijpt nooit iets wat ook maar ten nadele van extremisten is en omdat je het niet begrijpt ( en ook niet wil begrijpen) schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen, maakt anderen voor dom uit. Kortom, je hebt geen enkel respect voor de mening van anderen want alleen jouw mening is de juiste in je droomwereld.
quote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar heb je een punt:
Je begrijpt nooit iets wat ook maar ten nadele van extremisten is en omdat je het niet begrijpt ( en ook niet wil begrijpen) schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen, maakt anderen voor dom uit. Kortom, je hebt geen enkel respect voor de mening van anderen want alleen jouw mening is de juiste in je droomwereld.
Dat is inderdaad veel beter dan waarover nu wordt gesproken, ik zie totaal geen reden om die kleding op straat te verbieden. Maar met verboden wordt het m.i. ingewikkelder gemaakt dan nodig. Geef winkeliers en bankiers etc. de vrijheid om zelf te bepalen wie ze binnen willen laten. Dan zullen mensen wel gaan janken over discriminatie, I don´t care, overheid heeft niets te zeggen over wie iemand in zijn eigen zaak binnenlaat, net zo min die iets te zeggen heeft over hoe iemand over straat gaat. Het uitgangspunt is altijd vrijheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 06:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook een niqaab zal een moslima niet even afdoen bij de bank of als ze een bus in stapt.
Verder is het ook zo dat, wanneer bijvoorbeeld 't Kruidvat zou zeggen dat mensen in boerka niet binnen mogen, dit discriminatie is, omdat een boerka niet volgens de wet verboden is.
Dus, die vlieger gaat niet op.
Wat de regering zou kunnen doen is een wet maken die het verbiedt met boerka openbare gebouwen, OV en winkels te betreden. Dan kunnen ze er nog steeds mee over straat, bijvoorbeeld om naar de moskee te gaan of op bezoek bij familie of vrienden.
Soort van tussenweg dus.
Verder moet het aan straatventers (markt) mogelijk worden gemaakt diensten te weigeren als ze de klant niet zien.
Zoals jij het zegt gaat het niet ver genoeg, naar mijn mening. Want het openbaar vervoer is overheid, die mogen iemand niet zomaar weigeren. Zo ook een gemeentehuis, een sociale dienst enz..... Het moet wettelijk worden vastgelegd dat helemaal niemand in Nederland mensen met boerka binnen hoeven te laten. Niet in een gemeentehuis, niet in een restaurant, niet in een bus of trein, niet in een taxi, niet in een winkel, nergens..... Zelfs een marktkoopman moet op wettelijke basis zijn diensten mogen weigeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:02 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Dat is inderdaad veel beter dan waarover nu wordt gesproken, ik zie totaal geen reden om die kleding op straat te verbieden. Maar met verboden wordt het m.i. ingewikkelder gemaakt dan nodig. Geef winkeliers en bankiers etc. de vrijheid om zelf te bepalen wie ze binnen willen laten. Dan zullen mensen wel gaan janken over discriminatie, I don´t care, overheid heeft niets te zeggen over wie iemand in zijn eigen zaak binnenlaat, net zo min die iets te zeggen heeft over hoe iemand over straat gaat. Het uitgangspunt is altijd vrijheid.
Dat is jouw interpretatie, afzetten is voor die vrouwen zelf misschien helemaal geen motief.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
ter overdenking :
De boerka is meer dan een zwart kleed dat vanwege het geloof wordt gedragen. Het is een demonstratief afzetten tegen onze maatschappij waar vrouwen dezelfde rechten verworven hebben als mannen.
Waar haal jij vandaan dat die vrouwen voor rechteloosheid kiezen? Dat is wederom jouw eigen interpretatie, die moet je niet verwarren met de realiteit. Maar ok, stel dat die vrouwen inderdaad vinden dat ze geen rechten nodig hebben: als die vrouwen daar zelf voor kiezen, wat is dan het probleem? We hebben toch wetten die voorkomen dat er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht.quote:Vrouwen die zich in boerka of soortgelijke kleding hullen, gaan terug naar het manbeeld van de negentiende eeuw. Zij kiezen weer voor de rechteloosheid van de vrouw en het negatieve vrouwbeeld van de dubbele moraal. Zelfs wanneer het om een kleine groep gaat, moeten we dat niet accepteren. Daarom is een verbod op boerkas een bescherming van onze vrijheid en verworven rechten. Het zou goed zijn wanneer deze vrouwen zich daar bewust van zouden worden.
99% van de boerka dragers hebben daar echt niet zelf voor gekozen hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:51 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, afzetten is voor die vrouwen zelf misschien helemaal geen motief.
[..]
Waar haal jij vandaan dat die vrouwen voor rechteloosheid kiezen? Dat is wederom jouw eigen interpretatie, die moet je niet verwarren met de realiteit. Maar ok, stel dat die vrouwen inderdaad vinden dat ze geen rechten nodig hebben: als die vrouwen daar zelf voor kiezen, wat is dan het probleem? We hebben toch wetten die voorkomen dat er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht.
sociale dienst gaat ook niet werken, want daar moet je persoonlijk een uitkering aanvragen (of anders) en dan moet je eigen kunnen legitimeren. Dat gaat dus niet lukken met een boerka om.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:33 schreef Strugglemaster het volgende:
OV (en bepaalde andere overheids...gebouwen en -voorzieningen) is inderdaad lastig, Heb daar niet zo over nagedacht eerlijk gezegd. Gemeentehuis en Sociale Dienst zijn wel mogelijkheden, tegenwoordig werkt iedereen met Digid geloof ik, maak dan via daar een afspraak en dan hoeft er geen probleem te zijn. Ik ben voor opheffing van het verbod op discriminatie, maar zolang er een gigantische overheid is, zou die misschien wel neutraal moeten zijn - nogmaals: niet echt over nagedacht. Alle private instellingen en voorzieningen moeten het zelf kunnen bepalen.
Knap dat jij dat weet.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
99% van de boerka dragers hebben daar echt niet zelf voor gekozen hoor.
Als je dat gelooft ben je gewoon naief.
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo slaat het helemaal nergens op? er zijn ook vrouwen die die hoofddoek dragen omdat ze hun "shoonheid" enkel en alleen voor hun man willen tonen. wanneer dit niet gedwongen is vindt ik dit best een mooie traditie.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.
En jij wilt met je arrogante hoofdje maar even gaan bepalen wat zij logisch moeten vinden?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.
Dat zal vast en zeker, maar zo kan je dat ook vinden van het niet eten van varkensvlees, besnijdenis (bij jongens) etc. ik weet ook zeker dat jij een aantal dingen doet die je nergens op zou vinden slaan als je je eigen gekleurde bril (die iedereen heeft) af zou zetten. Lijkt me geenszins een reden om het maar te verbieden. Sowieso heeft de staat niet te bepalen wat ergens op slaat en wat niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
halal?quote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
...schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen....
jullie moeten eens in landen gaan kijken waar de boerka gedragen wordt en dan terugkomen met vrouwen leven daar in vrijheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:07 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
hoezo slaat het helemaal nergens op? er zijn ook vrouwen die die hoofddoek dragen omdat ze hun "shoonheid" enkel en alleen voor hun man willen tonen. wanneer dit niet gedwongen is vindt ik dit best een mooie traditie.
discussie gaat niet over westen versus islamquote:Op woensdag 13 april 2011 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En jij wilt met je arrogante hoofdje maar even gaan bepalen wat zij logisch moeten vinden?
Ik vind het ook niet zo logisch om op begrafenissen te gaan netwerken, of je hond te benaderen als zoon of dochter. Allemaal "logisch" hier in het Westen.
quote:een boerka en een nikab maken de betrokkene vrijwel onherkenbaar en lenen zich daarom voor misbruik. Misdadigers kunnen zo de identificatie bemoeilijken, en een (niet te grote) man kan zich gemakkelijk als vrouw voordoen. Het dragen van boerka's stuit ook op praktische bezwaren in beroepen waar het op menselijk contact aankomt. Om die redenen draagt de discussie over een boerkaverbod een ander karakter dan de discussie over een verbod op het dragen van hoofdbedekking om religieuze redenen.
Of natuurlijk in de trant van; dan word ik tenminste niet zwaar gestraft door Allah. Dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt lijkt mij niet meer dan een mythe.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah
Ook gezien het gegeven dat vrouwen in een boerka-land als Afghanistan en Saudi-Arabië zo ongeveer gebruiksvoorwerpen zijn, opgeborgen in een hok van textiel.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
jullie moeten eens in landen gaan kijken waar de boerka gedragen wordt en dan terugkomen met vrouwen leven daar in vrijheid.
Of door manlief.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of natuurlijk in de trant van; dan word ik tenminste niet zwaar gestraft door Allah. Dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt lijkt mij niet meer dan een mythe.
[..]
Ook gezien het gegeven dat vrouwen in een boerka-land als Afghanistan en Saudi-Arabië zo ongeveer gebruiksvoorwerpen zijn, opgeborgen in een hok van textiel.
hoe kan een verbod averechts werken? dat er nu meer vrouwen in zo'n abject gevaarte gaan rondlopen? zullen ze dan toch echt thuis binnen 4 muren moeten doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Maar het niet meer willen dragen van burqa's moet van binnen uit de groep komen. Als anderen ze dat gaan opleggen werkt het volgens mij alleen maar averechts.
het symbool van onderdrukking. ben benieuwd of de wet zover reikt dat het zelfs in privévertrekken verboden kan worden.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:09 schreef arucard het volgende:
Het gaat dus helemaal niet om de onderdrukking maar alleen om het symbool?
Het symbool zal dan weg zijn, maar de onderdrukking niet. Maar wat niet weet, wat niet deert?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het symbool van onderdrukking. ben benieuwd of de wet zover reikt dat het zelfs in privévertrekken verboden kan worden.
je mag ook niet in het openbaar dronken zijn of je pik uit je broek halen. iets wat thuis toch anders gezien wordt.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:12 schreef arucard het volgende:
[..]
Het symbool zal dan weg zijn, maar de onderdrukking niet. Maar wat niet weet, wat niet deert?
Als iemand die discussie ervan maakt ben jij het wel.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:47 schreef macca728 het volgende:
discussie gaat niet over westen versus islam
Zo werkt het dus averechts. Dan hebben ze zelfs niet meer de vrijheid om de straat op te gaan. Nou nou zo hebben we mooi die vrouwenonderdrukking bestreden hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe kan een verbod averechts werken? dat er nu meer vrouwen in zo'n abject gevaarte gaan rondlopen? zullen ze dan toch echt thuis binnen 4 muren moeten doen.
Zo gaat dat met de boerka. We moeten het bestrijden want vrouwen worden erdoor onderdrukt, maar als vrouwen zich helemaal niet onderdrukt voelen, of juist meer onderdrukt worden door het verbod boeit dat opeens niet meer.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:18 schreef arucard het volgende:
Ik snap het niet. Je wilt dus gewoon geen symbool van onderdrukking zien, maar de onderdrukking zelf kan je niets schelen?
persoonlijk kunnen mij maar heel weinig dingen iets schelen.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:18 schreef arucard het volgende:
Ik snap het niet. Je wilt dus gewoon geen symbool van onderdrukking zien, maar de onderdrukking zelf kan je niets schelen?
Dan laat je even je tokus zien aan een vrouwelijke werknemer, problem solved. Het zijn echt geen bergen die verschoven moeten worden hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
sociale dienst gaat ook niet werken, want daar moet je persoonlijk een uitkering aanvragen (of anders) en dan moet je eigen kunnen legitimeren. Dat gaat dus niet lukken met een boerka om.
Gemeentehuis dito, ik begrijp echt niet hoe jij je dat voorstelt.
Niemand heeft over de vrijheid van de vrouwen daar gesproken, het gaat over het dragen van de boerka en de niqab door vrouwen in het westen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
jullie moeten eens in landen gaan kijken waar de boerka gedragen wordt en dan terugkomen met vrouwen leven daar in vrijheid.
Ditzelfde kan gezegd worden over vrouwen die hun tieten de lucht in pompen met bh's en hun gezichten plamuren met make-up of zelfs hun konten laten implanteren met shit om maar aan die maatschappelijke eisen te doen:quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim westerse vrouw en word ik beloont door Allah verkrijg ik maatschappelijke voordelen. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof die overtuiging terwijl als je die moslim-bril MTV-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.
Geldt hier dus ook voor.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of natuurlijk in de trant van; dan word ik tenminste niet zwaar gestraft door Allah. Dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt lijkt mij niet meer dan een mythe.
Irrelevant, het gaat om vrouwen in het westen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ook gezien het gegeven dat vrouwen in een boerka-land als Afghanistan en Saudi-Arabië zo ongeveer gebruiksvoorwerpen zijn, opgeborgen in een hok van textiel.
Moet je die feministen eens horen over de bh's, make-up etc.quote:
Maar 200 boerka's in Nederland vind je wel erg?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
persoonlijk kunnen mij maar heel weinig dingen iets schelen.
Hohoho eens even, dat mag je helemaal niet zeggen. Vrouwen worden alleen gehersenspoeld als ze zich uit naam van het geloof bedekken. Borstvergrotingen, anorexia en dikke lagen make-up zijn gewoon mooi.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:27 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ditzelfde kan gezegd worden over vrouwen die hun tieten de lucht in pompen met bh's en hun gezichten plamuren met make-up of zelfs hun konten laten implanteren met shit om maar aan die maatschappelijke eisen te doen:
eigenlijk wel, kan me niet overal druk om maken. Dat ik het niet wil zien is zijnde dienstverlenende als uitgangspunt.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:18 schreef arucard het volgende:
Laten we collectief overal omheen werkenquote:Op woensdag 13 april 2011 13:27 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Dan laat je even je tokus zien aan een vrouwelijke werknemer, problem solved. Het zijn echt geen bergen die verschoven moeten worden hoor.
Ja ja, jij vindt het niet prettig om te zien, dus moet het verboden worden. Als verboden en geboden op basis daarvan bestaan, dan is het einde zoek. Of we moeten gewoon Henk en Ingrid als maatstaf nemen en al het andere in de ban doen. Kan ook.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:35 schreef n8n het volgende:
[..]
eigenlijk wel, kan me niet overal druk om maken. Dat ik het niet wil zien is zijnde dienstverlenende als uitgangspunt.
[..]
Laten we collectief overal omheen werken
Foute woordkeuze, ik vind het essentieel om een gezicht te zien als ik iemand een dienst verleen. Op straat mag je er bij lopen zoals je wilt, maar als je aangehouden wordt dien je jezelf te kunnen identificeren. Als iemand met gezichtsbedekking mijn winkel betreed, in welke vorm dan ook, wil ik deze kunnen weigeren als deze er niet voor kiest dit af te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:39 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ja ja, jij vindt het niet prettig om te zien, dus moet het verboden worden. Als verboden en geboden op basis daarvan bestaan, dan is het einde zoek. Of we moeten gewoon Henk en Ingrid als maatstaf nemen en al het andere in de ban doen. Kan ook.
Ik ging er vanuit dat je voor de overheid werkte - in dat geval ben ik van mening dat het echt niet erg is om wat minimale moeite te doen om die vrouwen met niqab gewoon van dienst te zijn). Voor wat betreft private bedrijven en instellingen ben ik het met je eens dat de overheid niet mag bepalen wie er binnengelaten moeten worden. Als een Joodse winkelier een hekel heeft aan neonazi's: laat hem ze weigeren; voor de zoveelste keer gezeik met Marokkanen: mag je best besluiten ze niet meer binnen te laten; een hekel aan negers, idem. Overheid moet zich daar allemaal niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:42 schreef n8n het volgende:
[..]
Foute woordkeuze, ik vind het essentieel om een gezicht te zien als ik iemand een dienst verleen. Op straat mag je er bij lopen zoals je wilt, maar als je aangehouden wordt dien je jezelf te kunnen identificeren. Als iemand met gezichtsbedekking mijn winkel betreed, in welke vorm dan ook, wil ik deze kunnen weigeren als deze er niet voor kiest dit af te doen.
Ben ik met je eens, maar dan zie ik nog geen reden om een boerka te verbieden.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:42 schreef n8n het volgende:
[..]
Foute woordkeuze, ik vind het essentieel om een gezicht te zien als ik iemand een dienst verleen. Op straat mag je er bij lopen zoals je wilt, maar als je aangehouden wordt dien je jezelf te kunnen identificeren. Als iemand met gezichtsbedekking mijn winkel betreed, in welke vorm dan ook, wil ik deze kunnen weigeren als deze er niet voor kiest dit af te doen.
Gelukkig is de pakkans ook lekker groot.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:47 schreef ZureLucht het volgende:
Hier een artikel uit de daily mail van maandag. Er is veel meer aan de hand. Protesten in Engeland hierom waar 60 moslims zijn opgepakt etc.
http://www.dailymail.co.u(...)e-burka-protest.html
Goed dat Frankrijk die vervelende kerel uit heeft gezet. Zouden we hier van kunnen leren.
Protesten in Frankrijk waar twee gesluierde moslims zijn opgepakt:
http://www.dailymail.co.u(...)d-Paris-protest.html
En je vrouw thuis laten zitten, omdat ze niet naar buiten mag zit er niet in. Daar staat een fikse geldboete op en een gevangenisstraf.
Je leest sowieso meer in de buitenlandse media hierover.
Ook voor de overheid vind ik het bullshit, als een agent een gezichtsbedekkend persoon aanhouden moet er een vrouwelijke collega opgeroepen worden om haar te kunnen identificeren? Als ik een Ginger First-clubje opricht mag ik eisen alleen door roodharige geholpen te worden?quote:Op woensdag 13 april 2011 13:50 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat je voor de overheid werkte - in dat geval ben ik van mening dat het echt niet erg is om wat minimale moeite te doen om die vrouwen met niqab gewoon van dienst te zijn). Voor wat betreft private bedrijven en instellingen ben ik het met je eens dat de overheid niet mag bepalen wie er binnengelaten moeten worden. Als een Joodse winkelier een hekel heeft aan neonazi's: laat hem ze weigeren; voor de zoveelste keer gezeik met Marokkanen: mag je best besluiten ze niet meer binnen te laten; een hekel aan negers, idem. Overheid moet zich daar allemaal niet mee bemoeien.
Ja want op begrafenissen te gaan netwerken (wtfquote:Op woensdag 13 april 2011 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En jij wilt met je arrogante hoofdje maar even gaan bepalen wat zij logisch moeten vinden?
Ik vind het ook niet zo logisch om op begrafenissen te gaan netwerken, of je hond te benaderen als zoon of dochter. Allemaal "logisch" hier in het Westen.
Random woord: biljartbal²
Je punt is? 'Niet logisch' vind ik geen argument om iets te verbieden als dat je stellingname isquote:Op woensdag 13 april 2011 13:55 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Vanuit een westerse, moderne standpunt is een boerka dragen niet logisch nee.
Er zijn altijd meer ingewikkelde zaken, zoals wanneer het nodig is dat een bedekte vrouw zich op straat identificeert en er geen vrouw aanwezig is. Ik weet niet hoe vaak dat in de praktijk voorkomt, maar dat is dan iets wat ten nadele van de vrouw uit zou kunnen pakken. Maar in gemeentehuizen etc. is er prima mee te werken m.i.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Ook voor de overheid vind ik het bullshit, als een agent een gezichtsbedekkend persoon aanhouden moet er een vrouwelijke collega opgeroepen worden om haar te kunnen identificeren? Als ik een Ginger First-clubje opricht mag ik eisen alleen door roodharige geholpen te worden?
Ik zie ook geen reden om een burka te verbieden, dat is symboolpolitiek net zoals de burka zelf een symbool zou zijn voor vrouwonderdrukking. Als iemand diensten geweigerd wordt omdat men weigert een muts/helm/doek/masker af te zetten zal ik er geen traan om laten.
Ik heb het over boerka, jij over hoofddoek. Ik vind het overigens onderdanig om je schoonheid alleen je eigen man te willen tonen, alsof je van hem bent, waarom doet een man dat niet? Misschien wil ik wel helemaal niet dat andere vrouwen ''zondige'' gedachten krijgen van mijn manquote:Op woensdag 13 april 2011 12:07 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
hoezo slaat het helemaal nergens op? er zijn ook vrouwen die die hoofddoek dragen omdat ze hun "shoonheid" enkel en alleen voor hun man willen tonen. wanneer dit niet gedwongen is vindt ik dit best een mooie traditie.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Vind ik ook niet, anderen moeten langer wachten om haar wensen in te willigen. Zo kan iedereen onzinnige eisen gaan stellen op basis van persoonlijke idealen, dat schiet natuurlijk niet opquote:Op woensdag 13 april 2011 13:58 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Er zijn altijd meer ingewikkelde zaken, zoals wanneer het nodig is dat een bedekte vrouw zich op straat identificeert en er geen vrouw aanwezig is. Ik weet niet hoe vaak dat in de praktijk voorkomt, maar dat is dan iets wat ten nadele van de vrouw uit zou pakken. Maar in gemeentehuizen etc. is er prima mee te werken m.i.
Die vrouwen hebben altijd zelf de keus om in zo'n positie te blijven verkeren. Mocht dat niet zo zijn is het zaak daar iets aan te doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:58 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik heb het over boerka, jij over hoofddoek. Ik vind het overigens onderdanig om je schoonheid alleen je eigen man te willen tonen, alsof je van hem bent, waarom doet een man dat niet? Misschien wil ik wel helemaal niet dat andere vrouwen ''zondige'' gedachten krijgen van mijn manMaarja als vrouw heb ik natuurlijk niets te zeggen. Snap je? Slaat nergens op.
en waar zie jij dat staan? ben je weer allemaal dingen aan het verzinnen? begint inmiddels een beetje de keel uit te hangen. het zijn ook steeds dezelfde figuren die bij gebrek aan argumenten of discussiekracht ineens met dom gelul aan komen zetten.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Maar 200 boerka's in Nederland vind je wel erg?
nee want in gemeentehuizen moet je je eigen 9 (of 10) van de 10 legitimeren, dat gaat dus niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:58 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Er zijn altijd meer ingewikkelde zaken, zoals wanneer het nodig is dat een bedekte vrouw zich op straat identificeert en er geen vrouw aanwezig is. Ik weet niet hoe vaak dat in de praktijk voorkomt, maar dat is dan iets wat ten nadele van de vrouw uit zou kunnen pakken. Maar in gemeentehuizen etc. is er prima mee te werken m.i.
Dat jij het onderdanig vind is jouw probleem, dat jij anderen onderdanigheid wil verbieden is een probleem van ons allemaal.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:58 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik heb het over boerka, jij over hoofddoek. Ik vind het overigens onderdanig om je schoonheid alleen je eigen man te willen tonen, alsof je van hem bent, waarom doet een man dat niet? Misschien wil ik wel helemaal niet dat andere vrouwen ''zondige'' gedachten krijgen van mijn manMaarja als vrouw heb ik natuurlijk niets te zeggen. Snap je? Slaat nergens op.
Ik stel toch een vraag. Zeg dan gewoon nee of heb ik zo'n gevoelige snaar geraakt? Oow wacht dat is ook weer een aanname.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en waar zie jij dat staan? ben je weer allemaal dingen aan het verzinnen? begint inmiddels een beetje de keel uit te hangen. het zijn ook steeds dezelfde figuren die bij gebrek aan argumenten of discussiekracht ineens met dom gelul aan komen zetten.
sodiemieter maar lekker een eind op met je aannames en aanverwant gezanik.![]()
Beetje zoals dit?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
het zijn ook steeds dezelfde figuren die bij gebrek aan argumenten of discussiekracht ineens met dom gelul aan komen zetten.
quote:Op woensdag 13 april 2011 13:15 schreef zoalshetis het volgende:
niet mee eens? ga dan maar op je bed onder de dekens liggen en heel hard grienen.
slechts een heel erg retorische vraag. anders had je de vraag wel anders gesteld. rot lekker op met je stigmatiserende gelul.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik stel toch een vraag. Zeg dan gewoon nee of heb ik zo'n gevoelige snaar geraakt? Oow wacht dat is ook weer een aanname.
nee niet zoals dat. het gaat namelijk over een wet die is goedgekeurd. dat zijn feiten. overigens was dat een reactie op jouw geneuzel in de marge. actie reactie dus.quote:
Jij reageert heel erg selectief, gaat niet in op tegenargumenten etc., dus dan is het weinig zinvol om met jou te discussiëren. Maar voor de duidelijkheid: ik heb al een uitleg gegeven van hoe dat legitimeren heel makkelijk mogelijk gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee want in gemeentehuizen moet je je eigen 9 (of 10) van de 10 legitimeren, dat gaat dus niet.
Ja ik stelde een suggestieve vraag. Imo had jij dan ook de suggestie gewekt dat je het erg vind als mensen een boerka dragen. Dat heeft niks met een gebrek aan argumenten te maken, maar alles met de behoefte aan verduidelijking.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
slechts een heel erg retorische vraag. anders had je de vraag wel anders gesteld. rot lekker op met je stigmatiserende gelul.
Maar waarom moet daar dan een vrouwelijk medewerker voor op komen draven? De persoon achter de balie moet toch gewoon iemand kunnen legitimeren, man of vrouw!!!quote:Op woensdag 13 april 2011 14:21 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Jij reageert heel erg selectief, gaat niet in op tegenargumenten etc., dus dan is het weinig zinvol om met jou te discussiëren. Maar voor de duidelijkheid: ik heb al een uitleg gegeven van hoe dat legitimeren heel makkelijk mogelijk gemaakt kan worden.
Het gaat om de reden waarom die vrouwen zichzelf bedekken (met boerka of hoofddoek). Wat erachter zit, ze dragen het niet omdat ze een boerka leuk vinden staan of omdat het lekker zit (misschien zullen sommigen beweren van wel) maar vanuit geloofsovertuiging omdat het de kledingvoorschriften zijn van hun geloof. Maar in de koran staat nergens; vrouwen moeten zich van top tot teen bedekken, dat hebben een paar paar seksistische theologen ervan gemaakt.quote:Op woensdag 13 april 2011 13:56 schreef n8n het volgende:
[..]
Je punt is? 'Niet logisch' vind ik geen argument om iets te verbieden als dat je stellingname is
Leuk en aardig maar jij hebt natuurlijk niks te maken met de achterliggende reden. Bovendien zal er met een verbod niets veranderen aan de denkbeelden van 'niet moderne westerlingen'quote:Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Het gaat om de reden waarom die vrouwen zichzelf bedekken (met boerka of hoofddoek). Wat erachter zit, ze dragen het niet omdat ze een boerka leuk vinden staan of omdat het lekker zit (misschien zullen sommigen beweren van wel) maar vanuit geloofsovertuiging omdat het de kledingvoorschriften zijn van hun geloof. Maar in de koran staat nergens; vrouwen moeten zich van top tot teen bedekken, dat hebben een paar paar seksistische theologen ervan gemaakt.
in de koran staat dat vrouwen hun ''zinat'' zoveel mogelijk moeten verbergen. En dat is misschien opgevat als schoonheid maar het kan ook staan voor sieraden, juwelen versiering, make-up enzo. De verzen in de koran waarin staat dat vrouwen zich moeten bedekken (en dat gaat over een omslagdoek) is geschreven omdat er in de tijd van de profeet veel misdadigers waren die op de loer lagen en wachten tot ze een ongelovige vrouw konden bespringen. Door die omslagdoek konden zij zien dat die vrouw gelovig is en zouden ze haar met rust laten.
Dus dat die verzen ertoe hebben geleid dat vrouwen nu compleet bedekt over straat gaan is in mijn ogen misinterpretatie en verdraaiing van woorden. Ontstaan door angst voor de macht van vrouwelijke schoonheid. Door die eisen te stellen hou je vrouwen gewoon onder de duim.
Buiten dat komt de koran uit een paar honderd jaar na christus. Aangezien we nu in 2011 leven is het dan niet tijd om wat verder te gaan denken![]()
Voor mij is het dan logisch dat het nergens op slaat. Maar het is uiteindelijk een mening. Kortom vind ik het niet meer in deze tijd passen en ik vind het niet doordacht en schijnheilig (bijv. hoezo wel strakke kleren en make-up op en dan nog je haren bedekken). Ik vind het een mensonvriendelijk geloof en vooral vrouwonvriendelijk. Ik kan daar 1000 redenen voor opnoemen als je het wilt horen. Maar ik neem aan/hoop dat dat wel logisch is.
Wat als de meerderheid of iedereen besluit eisen te stellen aan de manier waarop ze geïdentificeerd worden?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef Strugglemaster het volgende:
@Gia: Tja, die overheidsshit heb ik zoals gezegd niet zo over nagedacht, maar in mijn beleving is de moeite om die vrouwen tegemoet te komen (in bijv. gemeentehuizen) te klein om over te janken.
Het is niet mijn probleem want ik ben een vrije vrouw. Dat jij een probleem ermee hebt dat ik anderen onderdanigheid wil verbieden is jouw probleemquote:Op woensdag 13 april 2011 14:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dat jij het onderdanig vind is jouw probleem, dat jij anderen onderdanigheid wil verbieden is een probleem van ons allemaal.
Ik heb geen probleem met jouw denkbeeld. Ik vind het verbieden van klederdracht net zo achterlijk als het verplicht stellen van deze.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Het is niet mijn probleem want ik ben een vrije vrouw. Dat jij een probleem ermee hebt dat ik anderen onderdanigheid wil verbieden is jouw probleem
Als er zo problemen ontstaan of ermee werken te veel moeite gaat kosten, dan kan de regelgeving tegen die tijd daaraan aangepast worden.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef n8n het volgende:
[..]
Wat als de meerderheid of iedereen besluit eisen te stellen aan de manier waarop ze geïdentificeerd worden?
Dat is waar, daarom zou ik ook niet zoveel nut in een hoofddoek verbod. Maar boerka's vind ik toch een ander verhaal. Het past niet in het straatbeeld van nu en hier en het is een naar gezicht. En dat heeft toch met aanpassing te maken net zoals een westerse vrouw niet op haar manier in de meeste moslim landen kan rondlopen. Ik vind dat er toch eisen moeten worden gesteld in hoever je kan gaan met het uiten van je geloof.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:38 schreef n8n het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar jij hebt natuurlijk niks te maken met de achterliggende reden. Bovendien zal er met een verbod niets veranderen aan de denkbeelden van 'niet moderne westerlingen'
Ik vind het om te beginnen al idioot. Bovendien zou een burka zogenaamd erkend zijn en mijn -vul wat willekeurig in- eisen niet. Dan zit je met een situatie waar gediscrimineerd wordt, wat maakt de eisen van iemand die in sprookjes gelooft belangrijker dan die van iemand met een veeleisend karakter.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:43 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Als er zo problemen ontstaan of ermee werken te veel moeite gaat kosten, dan kan de regelgeving tegen die tijd daaraan aangepast worden.
Wij zijn geen land waar de staat voor je bepaald wat je draagt en daar ben ik blij om. Als het aan mij ligt loopt iemand met een wit laken over straat. Als iemand een voorkeur heeft aan klederdracht zal dat aan mijn reet roesten, het enige dat ik vraag is dat de persoon zich ten alle tijden door elk geslacht, ras of whatever laat identificeren als dat nodig is.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:44 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Dat is waar, daarom zou ik ook niet zoveel nut in een hoofddoek verbod. Maar boerka's vind ik toch een ander verhaal. Het past niet in het straatbeeld van nu en hier en het is een naar gezicht. En dat heeft toch met aanpassing te maken net zoals een westerse vrouw niet op haar manier in de meeste moslim landen kan rondlopen. Ik vind dat er toch eisen moeten worden gesteld in hoever je kan gaan met het uiten van je geloof.
Ik heb er niks mee te maken nee maar ik kan er wel een mening over hebben, ik voel me wel betrokken.
De onderdanigheid verdwijnt ook bij een burqaverbod?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Het is niet mijn probleem want ik ben een vrije vrouw. Dat jij een probleem ermee hebt dat ik anderen onderdanigheid wil verbieden is jouw probleem
Nou ja als jij het alleen vindt heb ik er geen problemen mee, maar zodra het doorgevoerd wordt als wetgeving vind ik dat wel een probleem. Straks krijg je nog een boete als je vrouw voor je kookt.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik vind het overigens prima als een medewerker dat toestaat maar niet dat het een fundamenteel recht is. Als de bakker mij besluit te helpen terwijl ik mijn motorhelm nog op heb is dat een keus die hij maakt. Mocht een andere bakker hier niet in meewerken zou het van de zotte zijn als ik me dan in mijn ongelijk gezet zou voelen.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:51 schreef Strugglemaster het volgende:
@n8n: Heb je wel een punt. Ik vind dat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen mensen die hun gezicht bedekken wegens hun religie en mensen die dat doen om andere redenen (bijvoorbeeld om de in hun ogen onrechtvaardigheid van de uitzonderingspositie van de moslims in dezen aan te tonen).
Dit is wel de samenvatting van mijn berichtenquote:Op woensdag 13 april 2011 14:56 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik zou het ook wel een goed idee vinden als je alleen beboet kan worden wanneer je weigert je gezicht te laten zien aan een agent en dat het voor de rest gewoon zo is dat je niet strafbaar bent, maar iedereen wel mag weigeren je te helpen.
Ja maar wij zijn ook een staat waar man en vrouw gelijk zijn en een westers democratisch land. Mensen hebben hier rechten en wanneer mensenrechten worden geschonden wordt dat afgekeurd. Dus dat is tegenstrijdig als we onze ogen dichtdoen voor de islam, waar de rechten van vrouwen worden geschonden, niet alleen klederdrachten maar ook besnijdenis, mishandeling en uithuwelijking (niet bij allemaal en iedereen, maar het gebeurt wel) omdat we ook weer een land zijn waar iedereen vrij moet zijn in het uiten van zijn of haar geloof. Daarom botst dat ook.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef n8n het volgende:
[..]
Wij zijn geen land waar de staat voor je bepaald wat je draagt en daar ben ik blij om. Als het aan mij ligt loopt iemand met een wit laken over straat. Als iemand een voorkeur heeft aan klederdracht zal dat aan mijn reet roesten, het enige dat ik vraag is dat de persoon zich ten alle tijden door elk geslacht, ras of whatever laat identificeren als dat nodig is.
Nee dat heb ik er niet van gemaakt.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef arucard het volgende:
[..]
De onderdanigheid verdwijnt ook bij een burqaverbod?
Dan begin je bij de kern van de onderdrukking, niet bij de uiting. Besnijdenis en mishandeling zijn makkelijker te herkennen en daarom ook niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zijn foltering en besnijdenis zijn net als het dragen van een burka uitingen die vrijwillig kunnen worden uitgevoerd.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:57 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn ook een staat waar man en vrouw gelijk zijn en een westers democratisch land. Mensen hebben hier rechten en wanneer mensenrechten worden geschonden wordt dat afgekeurd. Dus dat is tegenstrijdig als we onze ogen dichtdoen voor de islam, waar de rechten van vrouwen worden geschonden, niet alleen klederdrachten maar ook besnijdenis, mishandeling en uithuwelijking (niet bij allemaal en iedereen, maar het gebeurt wel) omdat we ook weer een land zijn waar iedereen vrij moet zijn in het uiten van zijn of haar geloof. Daarom botst dat ook.
Misschien is een verbod niet de beste optie maar zoals ik zei, je moet ergens een grens trekken.
Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Dan begin je bij de kern van de onderdrukking, niet bij de uiting. Besnijdenis en mishandeling zijn makkelijker te herkennen en daarom ook niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zijn foltering en besnijdenis zijn net als het dragen van een burka uitingen die vrijwillig kunnen worden uitgevoerd.
Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijnquote:Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:57 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn ook een staat waar man en vrouw gelijk zijn en een westers democratisch land. Mensen hebben hier rechten en wanneer mensenrechten worden geschonden wordt dat afgekeurd. Dus dat is tegenstrijdig als we onze ogen dichtdoen voor de islam, waar de rechten van vrouwen worden geschonden, niet alleen klederdrachten maar ook besnijdenis, mishandeling en uithuwelijking (niet bij allemaal en iedereen, maar het gebeurt wel) omdat we ook weer een land zijn waar iedereen vrij moet zijn in het uiten van zijn of haar geloof. Daarom botst dat ook.
Misschien is een verbod niet de beste optie maar zoals ik zei, je moet ergens een grens trekken.
De de-Islamisering van Frankrijk is in gang gezet.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef kingmob het volgende:
Hoe creeer ik een probleem wat niet bestaat, les 1
Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.
[..]
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
Zie ik niet, maar de lange rok draagt ze duidelijk niet uit vrije wil.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?
Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne. En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijn
Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.
[..]
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je puntquote:Op woensdag 13 april 2011 16:02 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne.
moet dat dan? kan dat dan niet?quote:En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doen![]()
het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijkenquote:ik heb het ook over mishandeling zoals het is, mishandeling is ook NOOIT vrijwillig want anders heet het ook niet mishandeling.
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:09 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppen
ga maar lezen zou ik zeggen, kan beter aan jou vragen wat jij er niet tegen hebt.
Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.quote:dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je punt
Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.quote:moet dat dan? kan dat dan niet?
Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.quote:het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijken
Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.
Ook dat het meisje altijd maagd voor het huwelijk moet zijn vind ik schijnheilig. Vaak neuken die jongens er al op los voordat ze gaan trouwen. En dan moet ze ook nog bloeden want anders geloven ze niet dat ze maagd is. Zoals Hirsi Ali dat zei; "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."
Nogmaals vrouwonvriendelijk en brengt veel ellende met zich mee. En dat goed te praten met ''liefde maakt blind'' hoor je wel vaker, waarschijnlijk is dat het enige waarmee je het kunt verdedigen omdat het eigenlijk erg sneu is als je echte liefde misloopt.
nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
Dat uithuwelijking bekendheid heeft verworven door die moslims die meisjes op vakantie nemen naar een Arabisch land en daar dan achterlaten betekent niet dat het alleen zo voorkomt. Het is iets van alle culturen, waaronder christenen in Nederland en daar is helemaal niet per se iets mis mee.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...
Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
Daar denk ik anders over. Ik vind het pas genoeg reden om ertegen te zijn als het onlosmakelijk verbonden is.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.
Overal worden mensen mishandelt, dat ze in het buitenland besneden worden voorkom je toch niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:18 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.
[..]
Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.
[..]
Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.
Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?
En dan nog de tranentrekkende vergelijkingen die je trekt maakt het helemaal compleet.
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |