Alleen door hun man, maar dat was al zo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef arucard het volgende:
[..]
Gelukkig worden er met deze wet geen vrouwen meer onderdrukt![]()
![]()
![]()
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Als het gaat om vrouwenonderdrukking, waarom wordt dan niet de bh of make-up verboden?
Goh, daar komt de carnavalskaart weer. Zat er al op te wachten!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:44 schreef arucard het volgende:
Hoe gaan we dat trouwens doen met carnaval? Allemaal potentiële criminelen
Oh gelukkig, dat is niet erg inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen door hun man, maar dat was al zo.
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland gaat heus nog wel volgen.
Wij hebben straks een verbod op het onverdoofd slachten. Volgens mij heeft Frankrijk dat nog niet.
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Als deze vrouwen zich van top tot teen willen verstoppen in 1 of ander gewaad als ze in hun eigen huizen zijn moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar als ik ergens in een winkel of bij een bank of waar dan ook werk wil ik wel graag zien wie ik tegenover me heb! Bij deze vrouwen zie je alleen de ogen en dat soms nog niet eens, want je hebt ook nog van die gewaden dat ze een gaasje voor de ogen hebben!
Gisteren zei 1 van die vrouwen dat ze werd belemmerd in haar geloof. Ik kan me dat maar moeilijk voorstellen. Maar ik ben dan ook opgegroeid in een milieu waar ik zelf mag bepalen wat ik draag. Ben gelovig opgevoed maar heb nooit verplicht een rok of wat dan ook hoeven dragen.
Och, geef ze 2 minuten en woorden als "deporteren" en "hitler" komen ook voorbij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Zie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:25 schreef Mishu het volgende:
Zeg, was dat nou die Hitler die al die Joden wou deporteren?
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Een burqa is echter geen moordwapen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.
Tja, en dit is gewoon 1 van de regeltjes waar deze moslima zich aan zullen moeten houden. Moeilijk he?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een burqa is echter geen moordwapen.
Hoofddoek/boerka in westerse landen ook niet, kiezen de vrouwen zelf voor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.
Het is niet iets dat cultureel 'verplicht' is.
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.
De redenen die Frankrijk ervoor heeft zijn voldoende.
Beter ook muziekvolume in clubs lager doen zodat je kan praten en niet kans maakt op een levenslange piep in je oren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
het gaat om paar duizend mensen.. en in Nederland paar honderd....quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Wat Frankrijk doet, moet zij zelf weten. Ik woon in Nederland en verzet mij tegen een Nederlandse variant op het verbod.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |