abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95444352
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:59 schreef n8n het volgende:

[..]

Dan begin je bij de kern van de onderdrukking, niet bij de uiting. Besnijdenis en mishandeling zijn makkelijker te herkennen en daarom ook niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zijn foltering en besnijdenis zijn net als het dragen van een burka uitingen die vrijwillig kunnen worden uitgevoerd.
Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?
  woensdag 13 april 2011 @ 15:04:38 #277
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95444377
Hoe creeer ik een probleem wat niet bestaat, les 1
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:07:11 #278
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95444468
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?
Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijn
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 13 april 2011 @ 15:07:22 #279
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95444474
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:57 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Ja maar wij zijn ook een staat waar man en vrouw gelijk zijn en een westers democratisch land. Mensen hebben hier rechten en wanneer mensenrechten worden geschonden wordt dat afgekeurd. Dus dat is tegenstrijdig als we onze ogen dichtdoen voor de islam, waar de rechten van vrouwen worden geschonden, niet alleen klederdrachten maar ook besnijdenis, mishandeling en uithuwelijking (niet bij allemaal en iedereen, maar het gebeurt wel) omdat we ook weer een land zijn waar iedereen vrij moet zijn in het uiten van zijn of haar geloof. Daarom botst dat ook.
Misschien is een verbod niet de beste optie maar zoals ik zei, je moet ergens een grens trekken.
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
pi_95444552
quote:
Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef kingmob het volgende:
Hoe creeer ik een probleem wat niet bestaat, les 1
De de-Islamisering van Frankrijk is in gang gezet. :P
pi_95445610
Pfffffffff, hoe moeilijk wil je iets maken? Als je in een bepaald land gaat wonen zul je je aan de in dat land geldende wetten moeten houden.
In Frankrijk is het verboden om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen, men moet herkenbaar zijn. Zo zijn byvoorbeeld ook de bivakmuts en de integraalhelm verboden om maar even twee voorbeelden te noemen. De integraalhelm mag je alleen dragen als je op je brommer, scooter of motor zit. Zodra je afstapt wordt je geacht het ding af te doen, doe je dat niet dan kun je een fikse boete verwachten. En geloof me, die zijn hier in Frankrijk niet misselijk!
Vanaf afgelopen maandag wordt nu dus ook opgetreden tegen vrouwen die een burqa of niqab dragen en ineens is de wereld te klein. Is er sprake van discriminatie, kunnen ze hun geloof niet meer uitoefenen en ga zo maar door.
Ze hebben er zelf voor gekozen om in Frankrijk te gaan wonen (of om als francaise moslima te worden, die zijn er ook)pas je dus maar gewoon aan en verwacht niet dat een heel land zich aan jou aanpast.
En kunnen ze de deur zogenaamd niet meer uit omdat ze hun burqa of niqab niet meer mogen dragen dan blijven ze toch fijn binnen? Bijna iedereen vindt het normaal dat je geen bivakmuts mag dragen in openbare ruimtes, maar een burqa en/of niqab moeten dan weer wel kunnen.
pi_95445795
Het lijkt wel alsof een vrouw die een burka draagt (of een helm, of bivakmuts) meer geneigd is een bank te overvallen.

Er is maar één reden waarom deze regels worden ingesteld, en dat is door ANGST. En wat was angst ook weer voor raadgever?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 15:52:17 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_95446673
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.

[..]

Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?
  woensdag 13 april 2011 @ 15:56:51 #284
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95446918
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?
Zie ik niet, maar de lange rok draagt ze duidelijk niet uit vrije wil. :)
pi_95447201
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef n8n het volgende:

[..]

Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijn
Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne. En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doen :') ik heb het ook over mishandeling zoals het is, mishandeling is ook NOOIT vrijwillig want anders heet het ook niet mishandeling.
pi_95447518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppen

ga maar lezen zou ik zeggen, kan beter aan jou vragen wat jij er niet tegen hebt.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:09:44 #287
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95447542
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:02 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne.
dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je punt
quote:
En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doen :')
moet dat dan? kan dat dan niet?
quote:
ik heb het ook over mishandeling zoals het is, mishandeling is ook NOOIT vrijwillig want anders heet het ook niet mishandeling.
het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijken
  woensdag 13 april 2011 @ 16:13:12 #288
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95447718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:09 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppen

ga maar lezen zou ik zeggen, kan beter aan jou vragen wat jij er niet tegen hebt.
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
pi_95447969
quote:
dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je punt
Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.

quote:
moet dat dan? kan dat dan niet?
Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.

quote:
het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijken
Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.
pi_95448821
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.
Ook dat het meisje altijd maagd voor het huwelijk moet zijn vind ik schijnheilig. Vaak neuken die jongens er al op los voordat ze gaan trouwen. En dan moet ze ook nog bloeden want anders geloven ze niet dat ze maagd is. Zoals Hirsi Ali dat zei; "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."
Nogmaals vrouwonvriendelijk en brengt veel ellende met zich mee. En dat goed te praten met ''liefde maakt blind'' hoor je wel vaker, waarschijnlijk is dat het enige waarmee je het kunt verdedigen omdat het eigenlijk erg sneu is als je echte liefde misloopt.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:44:53 #291
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95449271
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.
Ook dat het meisje altijd maagd voor het huwelijk moet zijn vind ik schijnheilig. Vaak neuken die jongens er al op los voordat ze gaan trouwen. En dan moet ze ook nog bloeden want anders geloven ze niet dat ze maagd is. Zoals Hirsi Ali dat zei; "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."
Nogmaals vrouwonvriendelijk en brengt veel ellende met zich mee. En dat goed te praten met ''liefde maakt blind'' hoor je wel vaker, waarschijnlijk is dat het enige waarmee je het kunt verdedigen omdat het eigenlijk erg sneu is als je echte liefde misloopt.
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:46:26 #292
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95449327
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 13 april 2011 @ 16:54:19 #293
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95449718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...
Dat uithuwelijking bekendheid heeft verworven door die moslims die meisjes op vakantie nemen naar een Arabisch land en daar dan achterlaten betekent niet dat het alleen zo voorkomt. Het is iets van alle culturen, waaronder christenen in Nederland en daar is helemaal niet per se iets mis mee.
pi_95450181
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:14:26 #295
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95450606
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.
Daar denk ik anders over. Ik vind het pas genoeg reden om ertegen te zijn als het onlosmakelijk verbonden is.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:22:02 #296
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95450968
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:18 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.

[..]

Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.

[..]

Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.
Overal worden mensen mishandelt, dat ze in het buitenland besneden worden voorkom je toch niet.
pi_95451575
zou deze boerka ook verboden zijn?
pi_95451603
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?

En dan nog de tranentrekkende vergelijkingen die je trekt maakt het helemaal compleet.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:43:26 #299
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95451741
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?

En dan nog de tranentrekkende vergelijkingen die je trekt maakt het helemaal compleet.
Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen. :')

Welke vergelijking trouwens?
pi_95451776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen. :')
Van wie mag dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')