Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Dan begin je bij de kern van de onderdrukking, niet bij de uiting. Besnijdenis en mishandeling zijn makkelijker te herkennen en daarom ook niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zijn foltering en besnijdenis zijn net als het dragen van een burka uitingen die vrijwillig kunnen worden uitgevoerd.
Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijnquote:Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Hoe zijn die makkelijker te herkennen? En hoe kunnen die 2 vrijwillig zijn?
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:57 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn ook een staat waar man en vrouw gelijk zijn en een westers democratisch land. Mensen hebben hier rechten en wanneer mensenrechten worden geschonden wordt dat afgekeurd. Dus dat is tegenstrijdig als we onze ogen dichtdoen voor de islam, waar de rechten van vrouwen worden geschonden, niet alleen klederdrachten maar ook besnijdenis, mishandeling en uithuwelijking (niet bij allemaal en iedereen, maar het gebeurt wel) omdat we ook weer een land zijn waar iedereen vrij moet zijn in het uiten van zijn of haar geloof. Daarom botst dat ook.
Misschien is een verbod niet de beste optie maar zoals ik zei, je moet ergens een grens trekken.
De de-Islamisering van Frankrijk is in gang gezet.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef kingmob het volgende:
Hoe creeer ik een probleem wat niet bestaat, les 1
Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.
[..]
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
Zie ik niet, maar de lange rok draagt ze duidelijk niet uit vrije wil.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe zie jij aan een vrouw of ze gereformeerd is ?
Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne. En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef n8n het volgende:
[..]
Het is makkelijker te achterhalen wat de oorzaak van de fysieke kenmerken zijn. Er zijn mensen die zich laten 'mishandelen', denk aan vormen van SM. Besnijdenis kan ook een medische noodzaak of 'hygiënische' voorkeur zijn
Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik vind dat er nou voor eens en altijd duidelijk gemaakt moet worden of een boerkaverbod als doel heeft iedereen herkenbaar over straat te laten gaan, of om de onderdrukking van de islam aan te pakken. In het tweede geval mogen we de klederdracht van gereformeerde vrouwen namelijk ook wel verbieden.
[..]
Wat heb jij tegen uithuwelijking (en besnijdenis als je het niet specifiek over vrouwenbesnijdenis hebt)?
dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je puntquote:Op woensdag 13 april 2011 16:02 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook vrouwenbesnijdenis en dat gebeurt NOOIT vrijwillig en dat is ook geen medische noodzaak of vanwege hygiëne.
moet dat dan? kan dat dan niet?quote:En met die mishandeling is echt grote onzin, sorry maar denk je dat moslimvrouwen aan SM doen![]()
het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijkenquote:ik heb het ook over mishandeling zoals het is, mishandeling is ook NOOIT vrijwillig want anders heet het ook niet mishandeling.
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:09 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ik had het over vrouwenbesnijdenis ja. En wat ik tegen uithuwelijken heb?http://onderwijs.startpag(...)elijken-moet-stoppen
ga maar lezen zou ik zeggen, kan beter aan jou vragen wat jij er niet tegen hebt.
Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.quote:dan moet je dat zeggen, is ook illegaal dus wat is je punt
Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.quote:moet dat dan? kan dat dan niet?
Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.quote:het ging er om dat er vergelijkbare fysieke kenmerken waren waardoor het voor een buitenstaander op elkaar kan lijken
Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ja, als een meisje moet trouwen met een man die ze helemaal niks vindt, is dat altijd vrijheidsbeperking. Als de ouders er geen probleem van maken is er ook niks aan de hand. Maar als er kans is dat het meisje in kwestie wordt verstoten, mishandeld of er is kans op eerwraak brengt het alleen maar ellende met zich mee. Het is vaak beschamend voor de ouders als het meisje weigert, vooral voor de vader, daarom zal het meisje ook niet altijd moeilijk doen, het is haar lot. Het meisje is dan ook meteen het bezit van de man, ze neemt de rol in van huisvrouw en moet kinderen gaan baren. In veel gevallen heeft het meisje wel een opleiding gevolgd of volgt ze die nog en dan hoor je vaak dat die meiden daar niks aan hebben of niet meer komen opdagen.
Ook dat het meisje altijd maagd voor het huwelijk moet zijn vind ik schijnheilig. Vaak neuken die jongens er al op los voordat ze gaan trouwen. En dan moet ze ook nog bloeden want anders geloven ze niet dat ze maagd is. Zoals Hirsi Ali dat zei; "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."
Nogmaals vrouwonvriendelijk en brengt veel ellende met zich mee. En dat goed te praten met ''liefde maakt blind'' hoor je wel vaker, waarschijnlijk is dat het enige waarmee je het kunt verdedigen omdat het eigenlijk erg sneu is als je echte liefde misloopt.
nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
Dat uithuwelijking bekendheid heeft verworven door die moslims die meisjes op vakantie nemen naar een Arabisch land en daar dan achterlaten betekent niet dat het alleen zo voorkomt. Het is iets van alle culturen, waaronder christenen in Nederland en daar is helemaal niet per se iets mis mee.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee boehoe het gebeurt ook heus ergens anders op grote schaal ook wel. zoals... en ...
Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je zegt hier allemaal dingen die niet intrinsiek voor uithuwelijking zijn. Uithuwelijking is trouwens niet alleen iets van de moslims hoor.
Daar denk ik anders over. Ik vind het pas genoeg reden om ertegen te zijn als het onlosmakelijk verbonden is.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:04 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar we hebben het nu over de moslims. Maar in welk geloof het ook gebeurt denk ik er zo over. En zoals ik al zei, gebeurt het genoemde heus niet altijd en bij elke uithuwelijking, maar het gebeurt vaak genoeg om ertegen te zijn.
Overal worden mensen mishandelt, dat ze in het buitenland besneden worden voorkom je toch niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:18 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Mijn punt is, dat het alsnog gebeurt ookal is het illegaal. Wordt veel gedaan als ze op vakantie gaan naar hun geboorteland.
[..]
Het zal vast wel gebeuren maar ik kan het me niet voorstellen.
[..]
Mij ging het erom dat het gebeurt, mishandeling van vrouwen en kinderen en dat het in de islam wordt goed gekeurd. Hoe het op buitenstaanders overkomt doet er voor mij niet toe, dat heb jij erbij gehaald.
Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?quote:Op woensdag 13 april 2011 16:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt er dus gewoon een negatief beeld van? Uithuwelijking hoeft niet gepaard te gaan met vrijheidsbeperking, verstoting en mishandeling natuurlijk. Zodra je een partner voor je kind uitzoekt is dat uithuwelijking en dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Liefde maakt blind zeggen ze met uithuwelijking heb je daar geen last van.
Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ben jij gevlucht uit Afghanistan omdat men daar niet streng genoeg is?
En dan nog de tranentrekkende vergelijkingen die je trekt maakt het helemaal compleet.
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oow ja ik was vergeten dat je in het vrije westen geen conservatieve denkbeelden mag verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |