Bron: http://nos.nl/artikel/232(...)an-in-frankrijk.htmlquote:oerkaverbod ingegaan in Frankrijk
Boerka
Foto: CharlesFred / Flickr / CC / by-ns-sa
Toegevoegd: maandag 11 apr 2011, 01:09
In Frankrijk is het boerkaverbod van kracht geworden. Frankrijk is het eerste Europese land dat een verbod heeft ingesteld op volledige bedekking van het gezicht in het openbaar.
Vrouwen die toch een boerka of nikab dragen, riskeren daarmee een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen kunnen een boete krijgen tot 30.000 euro of twee jaar cel.
In Frankrijk wonen ongeveer vijf miljoen moslims. Er zijn naar schatting 2000 vrouwen die een boerka of nikab dragen.
Tegenstanders van het verbod menen dat president Sarkozy stemmen wil winnen met een populistische maatregel. Ze hebben opgeroepen tot een protest met bedekt gezicht bij de Notre Dame in Parijs.
Al die media, gezeur enz.. om 2000 mensen...quote:Er zijn naar schatting 2000 vrouwen die een boerka of nikab dragen.
Goed argument.quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef Baghdaddy het volgende:
Goed nieuws, niet om aan te zien die dingen.
Haha, echt hè.quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Goed dat dit verboden is. Gezichtsbedekking is niet de norm, dus moet het verboden worden.
quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Goed dat dit verboden is. Gezichtsbedekking is niet de norm, dus moet het verboden worden.
Hier tellen ze waarschijnlijk ook alle kinderen van islamitische ouders bij. Hiervan is inmiddels bekend dat die in een rap tempo aan het seculariseren zijn.quote:
Nederland gaat heus nog wel volgen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/232(...)an-in-frankrijk.html
Wat Nederland niet durft doet Frankrijk wel.
Ze zullen wel moeten. Voor het verlengen van verblijfsvergunning, voor bezoek aan de huisarts, ouderavond op school, aanvragen uitkering, enz......quote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef arucard het volgende:
Nu heb je 2000 vrouwen die hun huis niet meer uit mogen
Gewoon overal waar het niet is toegestaan met bedekt gelaat over straat te gaan, met enkele uitzonderingen als een moscotte bij een voetbalwedstrijd e.d. En zelfs daarvoor moet dan ontheffing aangevraagd worden, m.i.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:34 schreef Sofia90 het volgende:
Goed plan, zeker voor een land waar veel moslims wonen, zouden ze in andere landen ook moeten doen
en terecht. Sorry hoor, ze moeten zich maar gewoon aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef Killaht het volgende:
Hoe deden ze dat dan met pasfoto's in paspoort en rijbewijs?Nee Vrouw MAG NIET!
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Dank voor de uitgebreide inhoudelijke reactie... - Wil je anders misschien even uitleggen wat het verschil is tussen een boerka en de uitingen die ik noemde?quote:
ik hoop dat heel europa snel volgt.quote:Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef Boldface het volgende:
Zeer terecht verbod. Hopelijk volgt Nederland snel.
Ik zie geen enkele overeenkomst, behalve dat puntmutsen ook over je hoofd heen gaan. Misschien dat jij mij kan overtuigen van jouw gelijk want jij bent het ook vergeten te onderbouwen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dank voor de uitgebreide inhoudelijke reactie... - Wil je anders misschien even uitleggen wat het verschil is tussen een boerka en de uitingen die ik noemde?
Voor de goede orde: nergens in de koran wordt het dragen van een boerka verplicht; een hoofddoekje evenmin trouwens.
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloofquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:15 schreef Rambolin het volgende:
Saudi-Arabië: hoofddoek verplicht.
Frankrijk: boerka verboden.
Beide landen pretenderen beschaafd te zijn en beide regels zijn in feite het tegenovergestelde van elkaar en 1 pot nat.
Gelukkig worden er met deze wet geen vrouwen meer onderdruktquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloof
Frankrijk: democratisch, modern land en dus tegen onderdrukken van vrouwen, daarom verbieden boerka want boerka is symbool van vrouwonderdrukking.
Daar zit het verschil in.
Exactly. Je gaat ook niet met een bromfietshelm op door het winkelcentrum lopen ofzo. Goed dat Frankrijk het verbod op de juiste manier heeft ingevoerd.quote:Op maandag 11 april 2011 18:23 schreef Monidique het volgende:
Ze zijn alle drie ergens een uiting van: het hakenkruis is een uiting van (neo)nazisme. De KKK-muts is een uiting van blanke superioriteit en haat jegens zwarten, de boerka is een symbool waarmee de onderdrukking van de vrouw tot uiting komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:16 schreef arucard het volgende:
Ik zie geen enkele overeenkomst, behalve dat puntmutsen ook over je hoofd heen gaan. Misschien dat jij mij kan overtuigen van jouw gelijk want jij bent het ook vergeten te onderbouwen.
Dan had je ook net zo goed 2 positieve symbolen of uitingen kunnen kiezen om te vergelijken, het gaat er nu alleen om dat het een uiting is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ze zijn alle drie ergens een uiting van: het hakenkruis is een uiting van (neo)nazisme. De KKK-muts is een uiting van blanke superioriteit en haat jegens zwarten, de boerka is een symbool waarmee de onderdrukking van de vrouw tot uiting komt.
De boerka is afkomstig uit de Arabische cultuur en bestond al voordat de islam er was. Die cultuur en de islam zijn uiteraard nauw met elkaar verweven en in wetgeving zie je dat onder meer terug in de achterstelling van de vrouw. De vrouw heeft in die landen een minderwaardige positie en dient zich te onderwerpen aan het gezag van de man. De boerka is daar bij uitstek een uiting van.
De boerka is dus een uiting van de minderwaardigheid van de vrouw, die zich aan de man (en aan de islam) onderwerpt.
Ik ken geen positieve uitingen van de islam die in Nederland of Frankrijk zijn verboden; jij wel? Ik heb trouwens geen idee wat er überhaupt als positief kan worden aangeduid, maar stel dat we zoiets als het suikerfeest nemen. Dat is gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:27 schreef arucard het volgende:
Dan had je ook net zo goed 2 positieve symbolen of uitingen kunnen kiezen om te vergelijken, het gaat er nu alleen om dat het een uiting is.
Nee, daar zit geen verschil in. SA bepaalt dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, Frankrijk bepaalt dat vrouwen geen boerka mogen dragen. 1 pot nat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:17 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Saudi-Arabië: onderdrukt vrouwen op basis van hun geloof
Frankrijk: democratisch, modern land en dus tegen onderdrukken van vrouwen, daarom verbieden boerka want boerka is symbool van vrouwonderdrukking.
Daar zit het verschil in.
Met een integraalhelm op mag je ook geen openbare ruimte binnen, net zomin als met een bivakmuts op. Het gaat niet zozeer om de burka, het gaat erom dat mensen onherkenbaar zijn!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Dikke lul.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:54 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat zou niet het argument moeten zijn. Een bromfietshelm bedekt ook het gezicht. Je moet de boerka gewoon precies beoordelen op wat het is: een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het hoort in dezelfde categorie als een hakenkruis of een KKK-outfit (met die witte puntmutsen).
Het is gelaatsbedekkende kleding.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:43 schreef Sofia90 het volgende:
Wat heeft een konijnenpak met een boerka te maken?
Vind ik ook. Zeker op straat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:59 schreef miep63 het volgende:
Wat ik wel absurd vind om de hoofddoekjes af te schaffen. Ik heb een lange tijd aan de kust gewoond waar het soms stevig kan waaien, dan vond ik het ook weleens lekker om mijn hoofd te bedekken. Daar is toch niks mis mee?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:25 schreef spuitje het volgende:
Met een integraalhelm op mag je ook geen openbare ruimte binnen, net zomin als met een bivakmuts op. Het gaat niet zozeer om de burka, het gaat erom dat mensen onherkenbaar zijn!
Er stond hier (frankrijk) gisteren een artikel met foto's in de krant welke gezichtsbedekkende kleding waar gedragen mag worden. Een lashelm is ook gezichtsbedekkend, die mag je dus dragen tijdens je werkzaamheden, maar niet als je naar het winkelcentrum gaat om boodschappen te doen.
Ik vind niet dat herkenbaarheid het enige terechte argument is. Het is zeker een terecht argument, maar niet het enige en het zou ook niet leidend moeten zijn in de discussie. Dat de boerka een ongewenst Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is, vind ik een minstens zo belangrijk argument. Ik vind dat we als westerse, democratische samenleving best het signaal mogen afgeven dat we een dergelijke uiting niet accepteren; en dan ook op basis van dat argument.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:24 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Dikke lul. Je moet op straat gewoon herkenbaar zijn. Een overvaller kan namelijk ook zo'n burka aantrekken. Dat is het enige (overigens terechte) argument.
Alleen door hun man, maar dat was al zo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:19 schreef arucard het volgende:
[..]
Gelukkig worden er met deze wet geen vrouwen meer onderdrukt![]()
![]()
![]()
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Als het gaat om vrouwenonderdrukking, waarom wordt dan niet de bh of make-up verboden?
Goh, daar komt de carnavalskaart weer. Zat er al op te wachten!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:44 schreef arucard het volgende:
Hoe gaan we dat trouwens doen met carnaval? Allemaal potentiële criminelen
Oh gelukkig, dat is niet erg inderdaad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Alleen door hun man, maar dat was al zo.
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Nederland gaat heus nog wel volgen.
Wij hebben straks een verbod op het onverdoofd slachten. Volgens mij heeft Frankrijk dat nog niet.
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Als deze vrouwen zich van top tot teen willen verstoppen in 1 of ander gewaad als ze in hun eigen huizen zijn moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar als ik ergens in een winkel of bij een bank of waar dan ook werk wil ik wel graag zien wie ik tegenover me heb! Bij deze vrouwen zie je alleen de ogen en dat soms nog niet eens, want je hebt ook nog van die gewaden dat ze een gaasje voor de ogen hebben!
Gisteren zei 1 van die vrouwen dat ze werd belemmerd in haar geloof. Ik kan me dat maar moeilijk voorstellen. Maar ik ben dan ook opgegroeid in een milieu waar ik zelf mag bepalen wat ik draag. Ben gelovig opgevoed maar heb nooit verplicht een rok of wat dan ook hoeven dragen.
Och, geef ze 2 minuten en woorden als "deporteren" en "hitler" komen ook voorbij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nogmaals dan maar: het is geen burqaverbod, het is een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimten!
Zie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:25 schreef Mishu het volgende:
Zeg, was dat nou die Hitler die al die Joden wou deporteren?
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik wel. Je werkt ergens en ineens staat er iemand voor je neus die van top tot teen bedekt is. Het kan net zo dreigend overkomen als wanneer er ineens iemand voor je staat met een bivakmuts op. In Nederland zijn er misschien maar weinigen die dit rare gewaad dragen, maar hier in Frankrijk komen er steeds meer.
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Een burqa is echter geen moordwapen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook daar worden regels aangescherpt. Zie de grote discussie rondom wapenvergunningen.
Tja, en dit is gewoon 1 van de regeltjes waar deze moslima zich aan zullen moeten houden. Moeilijk he?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat een doorgeflipte Tristan van der V. voor je neus staat. Je kunt wel alle ballen proberen af te vangen, maar dan krijg je een regeltjesmaatschappij.
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een burqa is echter geen moordwapen.
Hoofddoek/boerka in westerse landen ook niet, kiezen de vrouwen zelf voor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen enkele man verplicht zijn vrouw om een bh of make-up te dragen, behalve pooiers.
Het is niet iets dat cultureel 'verplicht' is.
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet iets wat het welzijn van iedereen in onze beschaving bevorderd.
De redenen die Frankrijk ervoor heeft zijn voldoende.
Beter ook muziekvolume in clubs lager doen zodat je kan praten en niet kans maakt op een levenslange piep in je oren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat een criterium? Want dan kunnen we nog wel wat verboden invoeren. Persoonlijk vind ik dat een niet bestaand probleem hiermee wordt opgelost, maar goed.
het gaat om paar duizend mensen.. en in Nederland paar honderd....quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Wat Frankrijk doet, moet zij zelf weten. Ik woon in Nederland en verzet mij tegen een Nederlandse variant op het verbod.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tja, als jij het probleem wat Frankrijk aandraagt klakkeloos van tafel veegt als niet bestaand probleem, negeer je het lekker. Niemand kan daar wat mee.
Vanwaar dan je druk maken in een discussie over boerkaverbod in Frankrijk? Of wilde je die misbruiken voor je eigen propaganda?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat Frankrijk doet, moet zij zelf weten. Ik woon in Nederland en verzet mij tegen een Nederlandse variant op het verbod.
Ik maak mij ook niet druk. Ik spreek enkel mijn verbazing uit over de ophef die dit zogenaamde 'probleem' teweeg brengt. Wat Frankrijk verder doet, zal mij een rotzorg wezen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vanwaar dan je druk maken in een discussie over boerkaverbod in Frankrijk? Of wilde je die misbruiken voor je eigen propaganda?
Dit zat er al een paar maand aan te komen. Je verbazing is me dan ook een raadsel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak mij ook niet druk. Ik spreek enkel mijn verbazing uit over de ophef die dit zogenaamde 'probleem' teweeg brengt. Wat Frankrijk verder doet, zal mij een rotzorg wezen.
Ik doelde meer op de users die reageren alsof er iets geweldigs is gebeurd. Jij bent daar ongetwijfeld een van.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit zat er al een paar maand aan te komen. Je verbazing is me dan ook een raadsel.
Hier wordt ik nou kriegelig van:quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef n8n het volgende:
Ben meer voorstander van een wet die bepaalt dat je aan je gezicht zichtbaar moet zijn in openbare ruimtes tenzij hier een uitzonderingsregel voor is doorgevoerd (carnaval, mascottes e.d.). De reden waarom iemand zijn of haar gezicht bedekt vind ik ondergeschikt.
Zo ken ik je weer. Als het kruit op is, stigmatiseren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de users die reageren alsof er iets geweldigs is gebeurd. Jij bent daar ongetwijfeld een van.
En ik ken jou niet eens, Moet je nagaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo ken ik je weer. Als het kruit op is, stigmatiseren.
1 regel: om in het openbaar gezichtsbedekking te (laten) dragen kan je een verzoek indienen bij de gemeentequote:Op dinsdag 12 april 2011 18:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hier wordt ik nou kriegelig van:
Regels maken, met subregeltjes en uitzonderingen, met nog meer subsubregeltjes en uituitzonderingen, met daaronder geplakt met subregeltjes voor de echte uitzonderingen.
Hoezo geen controle en wildgroei?
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
En daarmee lossen we eindelijk een enorm probleem op. Hoezo hervormingen? Een burqaverbod, dat is pas belangrijk!![]()
dan blijft de situatie hetzelfde, met meer werk.. greatquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:11 schreef n8n het volgende:
[..]
1 regel: om in het openbaar gezichtsbedekking te (laten) dragen kan je een verzoek indienen bij de gemeente
Is ook niet nodig om jouw stigmatiserende vingertje te benoemen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik ken jou niet eens, Moet je nagaan.
niet verdoofd slachten word eindelijk verbodenquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?
Wie zegt dat er niets mag worden gedaan aan ritueel slachten?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Iets doen aan onverdoofd ritueel slachten mag kennelijk niet, een boerkaverbod zie je niet zitten... - Welke maatregelen gaan er volgens jou dan WEL voor zorgen dat moslims beter integreren? Of wil je überhaupt het probleem ontkennen?
Alsof dergelijke mensen naar ouderavonden gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten. Voor het verlengen van verblijfsvergunning, voor bezoek aan de huisarts, ouderavond op school, aanvragen uitkering, enz......
Scherp.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik het mis, en ben jij fel gekant tegen een burqaverbod. Want dat waar ik jou van 'beschuldigde'. Mijn excuses.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is ook niet nodig om jouw stigmatiserende vingertje te benoemen.
Vind het vrij wenselijk dat gezichtsbedekking in openbare ruimtes onder algemene omstandigheden ongewenst zijn. Voor evenementen is er sowieso al genoeg regelwerk met de gemeente. Advertentiebedrijven kunnen een vergunning aanvragen en klaar is klaraquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
dan blijft de situatie hetzelfde, met meer werk.. great
Of ik voor of tegen ben heb ik niet duidelijk gemaakt. Ik houd de discussie daar waarover het ging: Frankrijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar had ik het mis, en ben jij fel gekant tegen een burqaverbod. Want dat waar ik jou van 'beschuldigde'. Mijn excuses.
Sowieso moet je bij wetshandhaving een beetje rekening houden met de situatie. Bij voetbal gaat ook geen agent bonnen uitdelen voor elke tackel die wordt gemaakt, terwijl dat in beginsel ook niet mag.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:16 schreef n8n het volgende:
[..]
Vind het vrij wenselijk dat gezichtsbedekking in openbare ruimtes onder algemene omstandigheden ongewenst zijn. Voor evenementen is er sowieso al genoeg regelwerk met de gemeente. Advertentiebedrijven kunnen een vergunning aanvragen en klaar is klara
De discussie gaat over het nut van een verbod op gezichtsbedekkende kledij. Ik vraag mij hardop af waar de blijdschap als gevolg van deze maatregel vandaan komt en jij voelt je aangevallen. Nergens in deze discussie heb ik de term rechts gebruikt. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waar je verontwaardiging vandaan komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Of ik voor of tegen ben heb ik niet duidelijk gemaakt. Ik houd de discussie daar waarover het ging: Frankrijk.
Maar jij hebt het blijkbaar nodig om mij anderen zo snel mogelijk weg te kunnen zetten. Bij voorkeur de rechtse hoek. Je lijkt wel een klopjacht te hebben op rechtsen en stempeltjes drukken.
Je begint erger te worden dan Wilders die het voorzien heeft op moslims. Behoorlijk treurig.
Tot het moment dat jij met je stigmatiserende stempel rond ging slingeren was er niets aan de hand.quote:
Kom jij wel eens buiten dan?quote:Op maandag 11 april 2011 18:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Al die media, gezeur enz.. om 2000 mensen...![]()
Nederland heeft nog minder mensen die een boerka dragen.
Waar mensen al niet druk over maken![]()
Ben er nog nooit eentje in mn leven tegen gekomen.
Identiteit zie je ook niet met ander soort kleding.. zoals helm/zonnebril/muts/pet enz.. mensen moeten zich eens druk maken om wat er echt toedoet.. niet over paar 100 mensen heel gedoe over maken.
Dat dacht ik ook alquote:Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef arucard het volgende:
Nu heb je 2000 vrouwen die hun huis niet meer uit mogen
Dat lijkt mij ook een kwestie van gezond verstand, het is Nederland waar we alles strikt willen definiëren en vastleggen. Het enige wat er zou veranderen is dat je met gezichtsbedekking aangehouden zou kunnen worden mocht je dit niet willen veranderen, of is dit al het geval?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso moet je bij wetshandhaving een beetje rekening houden met de situatie. Bij voetbal gaat ook geen agent bonnen uitdelen voor elke tackel die wordt gemaakt, terwijl dat in beginsel ook niet mag.
En dat hoeft ook niet allemaal met uitzonderings-regels en vergunningenstelsels geregeld te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |