Ook een niqaab zal een moslima niet even afdoen bij de bank of als ze een bus in stapt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:31 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.
De relevantie van die lap tekst zie ik verder niet.
Ahgut, meeslijmen met je extremistische vriendje staat wel interessant en vooral lollig.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Exactly. Je gaat ook niet met een bromfietshelm op door het winkelcentrum lopen ofzo. Goed dat Frankrijk het verbod op de juiste manier heeft ingevoerd.
Daar heb je een punt:quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is dat ik niet begrijp dat mensen zich hier druk om kunnen maken.
Volgens mij zit daar een stukje oud zeerquote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daar heb je een punt:
Je begrijpt nooit iets wat ook maar ten nadele van extremisten is en omdat je het niet begrijpt ( en ook niet wil begrijpen) schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen, maakt anderen voor dom uit. Kortom, je hebt geen enkel respect voor de mening van anderen want alleen jouw mening is de juiste in je droomwereld.
quote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar heb je een punt:
Je begrijpt nooit iets wat ook maar ten nadele van extremisten is en omdat je het niet begrijpt ( en ook niet wil begrijpen) schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen, maakt anderen voor dom uit. Kortom, je hebt geen enkel respect voor de mening van anderen want alleen jouw mening is de juiste in je droomwereld.
Dat is inderdaad veel beter dan waarover nu wordt gesproken, ik zie totaal geen reden om die kleding op straat te verbieden. Maar met verboden wordt het m.i. ingewikkelder gemaakt dan nodig. Geef winkeliers en bankiers etc. de vrijheid om zelf te bepalen wie ze binnen willen laten. Dan zullen mensen wel gaan janken over discriminatie, I don´t care, overheid heeft niets te zeggen over wie iemand in zijn eigen zaak binnenlaat, net zo min die iets te zeggen heeft over hoe iemand over straat gaat. Het uitgangspunt is altijd vrijheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 06:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook een niqaab zal een moslima niet even afdoen bij de bank of als ze een bus in stapt.
Verder is het ook zo dat, wanneer bijvoorbeeld 't Kruidvat zou zeggen dat mensen in boerka niet binnen mogen, dit discriminatie is, omdat een boerka niet volgens de wet verboden is.
Dus, die vlieger gaat niet op.
Wat de regering zou kunnen doen is een wet maken die het verbiedt met boerka openbare gebouwen, OV en winkels te betreden. Dan kunnen ze er nog steeds mee over straat, bijvoorbeeld om naar de moskee te gaan of op bezoek bij familie of vrienden.
Soort van tussenweg dus.
Verder moet het aan straatventers (markt) mogelijk worden gemaakt diensten te weigeren als ze de klant niet zien.
Zoals jij het zegt gaat het niet ver genoeg, naar mijn mening. Want het openbaar vervoer is overheid, die mogen iemand niet zomaar weigeren. Zo ook een gemeentehuis, een sociale dienst enz..... Het moet wettelijk worden vastgelegd dat helemaal niemand in Nederland mensen met boerka binnen hoeven te laten. Niet in een gemeentehuis, niet in een restaurant, niet in een bus of trein, niet in een taxi, niet in een winkel, nergens..... Zelfs een marktkoopman moet op wettelijke basis zijn diensten mogen weigeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:02 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Dat is inderdaad veel beter dan waarover nu wordt gesproken, ik zie totaal geen reden om die kleding op straat te verbieden. Maar met verboden wordt het m.i. ingewikkelder gemaakt dan nodig. Geef winkeliers en bankiers etc. de vrijheid om zelf te bepalen wie ze binnen willen laten. Dan zullen mensen wel gaan janken over discriminatie, I don´t care, overheid heeft niets te zeggen over wie iemand in zijn eigen zaak binnenlaat, net zo min die iets te zeggen heeft over hoe iemand over straat gaat. Het uitgangspunt is altijd vrijheid.
Dat is jouw interpretatie, afzetten is voor die vrouwen zelf misschien helemaal geen motief.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
ter overdenking :
De boerka is meer dan een zwart kleed dat vanwege het geloof wordt gedragen. Het is een demonstratief afzetten tegen onze maatschappij waar vrouwen dezelfde rechten verworven hebben als mannen.
Waar haal jij vandaan dat die vrouwen voor rechteloosheid kiezen? Dat is wederom jouw eigen interpretatie, die moet je niet verwarren met de realiteit. Maar ok, stel dat die vrouwen inderdaad vinden dat ze geen rechten nodig hebben: als die vrouwen daar zelf voor kiezen, wat is dan het probleem? We hebben toch wetten die voorkomen dat er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht.quote:Vrouwen die zich in boerka of soortgelijke kleding hullen, gaan terug naar het manbeeld van de negentiende eeuw. Zij kiezen weer voor de rechteloosheid van de vrouw en het negatieve vrouwbeeld van de dubbele moraal. Zelfs wanneer het om een kleine groep gaat, moeten we dat niet accepteren. Daarom is een verbod op boerkas een bescherming van onze vrijheid en verworven rechten. Het zou goed zijn wanneer deze vrouwen zich daar bewust van zouden worden.
99% van de boerka dragers hebben daar echt niet zelf voor gekozen hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:51 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, afzetten is voor die vrouwen zelf misschien helemaal geen motief.
[..]
Waar haal jij vandaan dat die vrouwen voor rechteloosheid kiezen? Dat is wederom jouw eigen interpretatie, die moet je niet verwarren met de realiteit. Maar ok, stel dat die vrouwen inderdaad vinden dat ze geen rechten nodig hebben: als die vrouwen daar zelf voor kiezen, wat is dan het probleem? We hebben toch wetten die voorkomen dat er gediscrimineerd wordt op basis van geslacht.
sociale dienst gaat ook niet werken, want daar moet je persoonlijk een uitkering aanvragen (of anders) en dan moet je eigen kunnen legitimeren. Dat gaat dus niet lukken met een boerka om.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:33 schreef Strugglemaster het volgende:
OV (en bepaalde andere overheids...gebouwen en -voorzieningen) is inderdaad lastig, Heb daar niet zo over nagedacht eerlijk gezegd. Gemeentehuis en Sociale Dienst zijn wel mogelijkheden, tegenwoordig werkt iedereen met Digid geloof ik, maak dan via daar een afspraak en dan hoeft er geen probleem te zijn. Ik ben voor opheffing van het verbod op discriminatie, maar zolang er een gigantische overheid is, zou die misschien wel neutraal moeten zijn - nogmaals: niet echt over nagedacht. Alle private instellingen en voorzieningen moeten het zelf kunnen bepalen.
Knap dat jij dat weet.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
99% van de boerka dragers hebben daar echt niet zelf voor gekozen hoor.
Als je dat gelooft ben je gewoon naief.
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
99% van de boerka dragers hebben daar echt niet zelf voor gekozen hoor.
Als je dat gelooft ben je gewoon naief.
hoezo slaat het helemaal nergens op? er zijn ook vrouwen die die hoofddoek dragen omdat ze hun "shoonheid" enkel en alleen voor hun man willen tonen. wanneer dit niet gedwongen is vindt ik dit best een mooie traditie.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.
En jij wilt met je arrogante hoofdje maar even gaan bepalen wat zij logisch moeten vinden?quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah. Dus eigenlijk soort van hersenspoeling, want ze zitten zo vast in die geloof terwijl als je die moslim-bril even afzet en er logisch over na gaat denken slaat het helemaal nergens op.
Dat zal vast en zeker, maar zo kan je dat ook vinden van het niet eten van varkensvlees, besnijdenis (bij jongens) etc. ik weet ook zeker dat jij een aantal dingen doet die je nergens op zou vinden slaan als je je eigen gekleurde bril (die iedereen heeft) af zou zetten. Lijkt me geenszins een reden om het maar te verbieden. Sowieso heeft de staat niet te bepalen wat ergens op slaat en wat niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
halal?quote:Op woensdag 13 april 2011 07:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
...schreeuw je als een speenvarken die onverdoofd de keel wordt doorgesneden om je heen....
jullie moeten eens in landen gaan kijken waar de boerka gedragen wordt en dan terugkomen met vrouwen leven daar in vrijheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:07 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
hoezo slaat het helemaal nergens op? er zijn ook vrouwen die die hoofddoek dragen omdat ze hun "shoonheid" enkel en alleen voor hun man willen tonen. wanneer dit niet gedwongen is vindt ik dit best een mooie traditie.
discussie gaat niet over westen versus islamquote:Op woensdag 13 april 2011 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En jij wilt met je arrogante hoofdje maar even gaan bepalen wat zij logisch moeten vinden?
Ik vind het ook niet zo logisch om op begrafenissen te gaan netwerken, of je hond te benaderen als zoon of dochter. Allemaal "logisch" hier in het Westen.
quote:een boerka en een nikab maken de betrokkene vrijwel onherkenbaar en lenen zich daarom voor misbruik. Misdadigers kunnen zo de identificatie bemoeilijken, en een (niet te grote) man kan zich gemakkelijk als vrouw voordoen. Het dragen van boerka's stuit ook op praktische bezwaren in beroepen waar het op menselijk contact aankomt. Om die redenen draagt de discussie over een boerkaverbod een ander karakter dan de discussie over een verbod op het dragen van hoofdbedekking om religieuze redenen.
Of natuurlijk in de trant van; dan word ik tenminste niet zwaar gestraft door Allah. Dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt lijkt mij niet meer dan een mythe.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Er zullen vast wel vrouwen zijn die daar zelf voor kiezen maar in de trant van; dan ben ik een goede moslim en word ik beloont door Allah
Ook gezien het gegeven dat vrouwen in een boerka-land als Afghanistan en Saudi-Arabië zo ongeveer gebruiksvoorwerpen zijn, opgeborgen in een hok van textiel.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
jullie moeten eens in landen gaan kijken waar de boerka gedragen wordt en dan terugkomen met vrouwen leven daar in vrijheid.
Of door manlief.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of natuurlijk in de trant van; dan word ik tenminste niet zwaar gestraft door Allah. Dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt lijkt mij niet meer dan een mythe.
[..]
Ook gezien het gegeven dat vrouwen in een boerka-land als Afghanistan en Saudi-Arabië zo ongeveer gebruiksvoorwerpen zijn, opgeborgen in een hok van textiel.
hoe kan een verbod averechts werken? dat er nu meer vrouwen in zo'n abject gevaarte gaan rondlopen? zullen ze dan toch echt thuis binnen 4 muren moeten doen.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:54 schreef arucard het volgende:
Maar het niet meer willen dragen van burqa's moet van binnen uit de groep komen. Als anderen ze dat gaan opleggen werkt het volgens mij alleen maar averechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |