Nee dat wist ik al.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nsh... ben je toch weer een stukkie wijzer ...
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:50 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee dat wist ik al.
Maar waarom wil je mij nou per se herkennen op straat?
Kunnen we net zo goed bij iedereen een chip implanterenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...![]()
Ja doe datquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:55 schreef arucard het volgende:
[..]
Kunnen we net zo goed bij iedereen een chip implanteren
Oh dat is toch wel een stapje te ver?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja doe dat![]()
Ik word moe van jullie, niet later gaan lopen janken als het uit de klauwen loopt![]()
Have Fun nog !
jij vindt een boerka normaal ??quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:57 schreef arucard het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel een stapje te ver?
Ik vind het een nare gedachte dat iedereen als potentieel crimineel wordt beschouwd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zodat ik je later kan identificeren natuurlijk, als je iets Bruuts zou doen...![]()
Misschien moet je dan de onderdrukking proberen aan te pakken in plaats van het symbool.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt een boerka normaal ??
Het is een symbool van onderdrukking van de vrouw.
Tuurlijk wel. Niemand gaat met een bivakmuts over straat en als winkelier doe je voor zo iemand ook niet aardig de deur open. En zo'n verbod kan helpen om de boerka in dezelfde categorie te duwen. Dan werkt deze hele criminele strategie niet meer, en daar zullen de dieven zich ook wel wat van aantrekken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:47 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het mooie is dat het nog steeds blijft gebeuren als het 'illigaal' is.. want het mooie is dat dieven zich niks aantrekken van de wet
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:09 schreef macca728 het volgende:
boerka dragers die het niet eens zijn met een boerkaverbod zijn vrij om te gaan naar een land waar het wel mag.
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je wilde net toch die arme onderdrukte vrouwen helpen?
Je moet niet iedereen als een potentiële crimineel beschouwen nee.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:00 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik vind het een nare gedachte dat iedereen als potentieel crimineel wordt beschouwd.
Jij toch ook? of nu ineens niet meer?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je wilde net toch die arme onderdrukte vrouwen helpen?
ja echt superquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.
Daar gaat het niet om. Jij reageert verontwaardigd dat arucard niet genoeg tegen een boerka is aangezien het een symbool van vrouwenonderdrukking is. Alleen als zo'n vrouw zich helemaal niet onderdrukt voelt past ze niet in jouw wereld en kan ze de tyfus krijgen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga eens kijken in Afganistan hoe gelukkig die vrouwen daar zijn, dat ze elke dag een boerka mogen dragen.
En daar ben ik het dus niet mee eens. Sowieso betekent onherkenbaar over straat gaan niet dat je niet herkend wil worden, er zijn vele redenen om iets te dragen dat je onherkenbaar maakt en verder zijn er ook genoeg redenen om niet herkend te willen worden. Alleen tegenwoordig moeten we allemaal met een waakzaam oog over de schutting kijken zodat we vooral de overheid van dienst kunnen zijn. Het mooiste is natuurlijk als we de politie ook nog even een rondleiding geven in ons huis om te laten zien dat we niks te verbergen hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet niet iedereen als een potentiële crimineel beschouwen nee.
Maar mensen die onherkenbaar over straat gaan kun je misschien in principe wel als potentiële criminelen zien, want criminaliteit lijkt me toch wel een van de belangrijkste redenen om niet herkend te willen worden.
Ik ook ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jij toch ook? of nu ineens niet meer?
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus dit vindt jij ook wel best?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, iedereen moet herkenbaar geidentificeerd kunnen worden en dat kan niet met boerka.
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus een overvaller is strafbaar.
Ik heb overigens nog nooit een overvaller continu met een bivakmuts zien lopen maar goed,
Waarom draagt hij een bivakmuts/masker/helm ?? Precies om niet herkend te worden.
staat in de wet, dus het MOET wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:30 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?
[..]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.
[..]
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?
dus jij leeft liever in een maatschappij waarin mensen verplicht worden iets te dragen ??quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:30 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Ja, die kleren doen niemand kwaad toch?
[..]
Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden? Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt.
[..]
Scherp opgemerkt allemaal, ga je ook nog een punt maken, of was dit het?
Dat zal haar meester vast niet tof hebben gevonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:17 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)oete-uitgedeeld.html
Geef winkeliers de vrijheid om te bepalen wie ze binnen willen laten, sowieso moeten zij dat zelf kunnen bepalen, los van burka (wat een verbod dus ook in dit geval overbodig maakt). Maar voor een verbod op straat gaat dat hele argument gewoon niet op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Niemand gaat met een bivakmuts over straat en als winkelier doe je voor zo iemand ook niet aardig de deur open. En zo'n verbod kan helpen om de boerka in dezelfde categorie te duwen. Dan werkt deze hele criminele strategie niet meer, en daar zullen de dieven zich ook wel wat van aantrekken.
Thuis is iets heel anders dan de openbare ruimte. Want van de openbare ruimte moet iedereen op een zo prettig mogelijke manier gebruik kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:29 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens. Sowieso betekent onherkenbaar over straat gaan niet dat je niet herkend wil worden, er zijn vele redenen om iets te dragen dat je onherkenbaar maakt en verder zijn er ook genoeg redenen om niet herkend te willen worden. Alleen tegenwoordig moeten we allemaal met een waakzaam oog over de schutting kijken zodat we vooral de overheid van dienst kunnen zijn. Het mooiste is natuurlijk als we de politie ook nog even een rondleiding geven in ons huis om te laten zien dat we niks te verbergen hebben.
Link naar betreffende wetsartikel aub?quote:
Tenzij je je prettig voelt met een bivakmuts, een clownsmasker of een boerka natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Thuis is iets heel anders dan de openbare ruimte. Want van de openbare ruimte moet iedereen op een zo prettig mogelijke manier gebruik kunnen maken.
En zo veel (goede) redenen zijn er niet, want in de praktijk doet ook nu al bijna niemand het.
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:42 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Tenzij je je prettig voelt met een bivakmuts, een clownsmasker of een boerka natuurlijk.
Er zijn zat goede redenen, vooral in de winter.
Vanwege de associatie met een bivakmuts zie je die niet vaak inderdaad. Echter zie ik wel genoeg mensen die zichzelf met een sjaal en een muts net zo onherkenbaar hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.
Blijkbaar werkt het in Nederland op dit moment goed genoeg met een informele norm en hoeft het dus niet in de wet te staan.
Hmm ja. Goed punt, dat is i.i.g. wel vergelijkbaar met een niqaab ja. Okee, dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:44 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Vanwege de associatie met een bivakmuts zie je die niet vaak inderdaad. Echter zie ik wel genoeg mensen die zichzelf met een sjaal en een muts net zo onherkenbaar hebben gemaakt.
In sommige gemeenten / steden is in de AVP opgenomen dat het dragen van gezicht maskerende items verboden is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zie jij in de winter met een bivakmuts door het winkelcentrum lopen? Ik eigenlijk helemaal niemand.
Blijkbaar werkt het in Nederland op dit moment goed genoeg met een informele norm en hoeft het dus niet in de wet te staan.
Het staat in de wet, dus het moet. Je klinkt als een streng religieuze, wist je dat? Maar goed, dat mag in de wet staan, deze discussie ging niet over wat er precies wel of niet in de wet staat, daarover valt immers weinig te discussiëren. Totaal oninteressant. We geven hier onze meningen, mijn mening is dat niemand herkenbaar over straat hoeft.quote:
Ik weet niet waar je het over hebt met je maatschappij, ik hou me daar niet mee bezig in ieder geval. Maar die vrouwen die hun gezicht bedekken voelen zich inderdaad verplicht. Zij maken die verplichting op uit de Koran en de soennah. Prima, moeten ze zelf weten. Dat ze het ook daadwerkelijk dragen is uiteraard wel uit vrije wil.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij leeft liever in een maatschappij waarin mensen verplicht worden iets te dragen ??
want ze doen het niet uit vrije wil of WEL SOMS ???
een sjaal en een muts kan je afdoen indien men erom vraagt. Een boerka niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm ja. Goed punt, dat is i.i.g. wel vergelijkbaar met een niqaab ja. Okee, dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken.
dus de maatschappij interesseert je niet en ze dragen het uit vrije wil.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:53 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Het staat in de wet, dus het moet. Je klinkt als een streng religieuze, wist je dat? Maar goed, dat mag in de wet staan, deze discussie ging niet over wat er precies wel of niet in de wet staat, daarover valt immers weinig te discussiëren. Totaal oninteressant. We geven hier onze meningen, mijn mening is dat niemand herkenbaar over straat hoeft.
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt met je maatschappij, ik hou me daar niet mee bezig in ieder geval. Maar die vrouwen die hun gezicht bedekken voelen zich inderdaad verplicht. Zij maken die verplichting op uit de Koran en de soennah. Prima, moeten ze zelf weten. Dat ze het ook daadwerkelijk dragen is uiteraard wel uit vrije wil.
Een boerka kan ook af, die zit niet vastgenaaid ofzo. En als er problemen zijn met mensen die binnen een boerka dragen, laat dan winkeliers etc. zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet. Komt geen overheid bij kijken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
een sjaal en een muts kan je afdoen indien men erom vraagt. Een boerka niet.
En binnen zijn er verrekt weinig mensen die een muts en sjaal dragen.
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus de maatschappij interesseert je niet en ze dragen het uit vrije wil.
Nou succes verder in je leven.
een boerka zit wel vastgenaaid, een nikab (die jij bedoelt) kan je wel los maken, maar daar gaat het hier niet over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Een boerka kan ook af, die zit niet vastgenaaid ofzo. En als er problemen zijn met mensen die binnen een boerka dragen, laat dan winkeliers etc. zelf bepalen wie ze binnen laten en wie niet. Komt geen overheid bij kijken.
ter overdenking :quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
een boerka zit wel vastgenaaid, een nikab (die jij bedoelt) kan je wel los maken, maar daar gaat het hier niet over.
Een boerka is een kledingstuk uit 1 stuk dat heel je lichaam bedekt.
De relevantie van jouw post zie ik al helemaal nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:31 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Boerka kan ook afgedaan worden als dat noodzakelijk is, maar dat is lastiger inderdaad. Ik ging eventjes uit van de niqab ja.
De relevantie van die lap tekst zie ik verder niet.
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen diequote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Lol, ga je nou nergens meer op in omdat ik me niet bezighoud met de maatschappij en omdat ik weet dat die vrouwen die niqab uit vrije wil dragen? Prima.
Dat vrouwen die dingen uit vrije wil dragen zeggen ze onder dwang van hun man.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen die
niqab uit vrije wil dragen?
hmmmmmmmmvreemd...
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op woensdag 13 april 2011 00:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat vrouwen die dingen uit vrije wil dragen zeggen ze onder dwang van hun man.
Ik wachtte het juiste moment af lieverd.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt![]()
pfffffffffff ik had het al opgegeven
quote:Op woensdag 13 april 2011 00:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik wachtte het juiste moment af lieverd.
Er zijn ongeschreven regels van een discussie (die regels zijn zelfs ook geschreven, maar dat is meer voor degenen die geïnteresseerd zijn in taalbeheersing). Een ervan is dat wanneer een protagonist met een stelling komt [Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden] en de antagonist deze in twijfel trekt of weigert die te aanvaarden [Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt] de bewijslast ligt bij de protagonist. Dus daar waren we nu gebleven, argumenten voor de stelling dat mensen herkenbaar over straat moeten.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De relevantie van jouw post zie ik al helemaal niet![]()
je schrijft dat jij van mening bent dat niemand herkenbaar over straat hoeft.
ik ben van mening dat dat wel hoeft.
Wat nu????
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je houdt je niet bezig met de maatschappij maar je weet wel zeker dat die vrouwen die
niqab uit vrije wil dragen?
hmmmmmmmmvreemd...
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jijquote:Op woensdag 13 april 2011 00:24 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Er zijn ongeschreven regels van een discussie (die regels zijn zelfs ook geschreven, maar dat is meer voor degenen die geïnteresseerd zijn in taalbeheersing). Een ervan is dat wanneer een protagonist met een stelling komt [Iedereen moet herkenbaar geïdentificeerd worden] en de antagonist deze in twijfel trekt of weigert die te aanvaarden [Dat moet helemaal niet, ik begrijp niet hoe je hierbij komt] de bewijslast ligt bij de protagonist. Dus daar waren we nu gebleven, argumenten voor de stelling dat mensen herkenbaar over straat moeten.
[..]
Is het vreemd dat ik me niet bezighoud met de maatschappij, maar toch direct en indirect contact heb gehad met vrouwen die hun gezicht bedekken - over dit onderwerp? Volgens mij sluit het elkaar niet uit.
Ja dat dusquote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.
Ofwel: vermoed dat je lariekoek verkoopt om je verhaal kracht bij te zetten.
Nu wordt het te ingewikkeld?quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jij![]()
serieus ... is ook knap![]()
ga zo door zou ik zeggen
Dat mag je gerust denken, daar kan ik verder weinig mee. Ik kan het niet aantonen ofzo, en heb ook weinig behoefte je te overtuigen van die waarheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het toevalgehalte is dermate hoog dat mijn geloof het verliest van mijn nuchtere verstand.
Ofwel: vermoed dat je lariekoek verkoopt om je verhaal kracht bij te zetten.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar als je niet ingaat op wat ik te zeggen heb, begrijp ik niet wat je hier doet.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo uit zijn nek horen (schrijven) lullen als jij![]()
serieus ... is ook knap![]()
ga zo door zou ik zeggen
Dank je.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |