Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan zit ik met een teiltje met koud water in mn woonkamer straks.quote:Op zondag 3 april 2011 11:54 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Heb je geen gieter of zoiets? Teiltje in de woonkamer zetten, vullen met gieter, klaar!
Ik zou tien dagen lowcarben en dan weer gaan opbouwen ofzo? Ik ben ook geen expert, maar één dag lijkt me niet genoeg.quote:Op zondag 3 april 2011 12:01 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Op de dag zelf wil ik uiteraard wel weer KH eten, maar ik vraag me een beetje af, hoe lang ik dat van tevoren moet beginnen te doen. Opbouwen van de kh maar ook het weer aanvullen van mijn glycogeen voorraad... Zou 1 dag voldoende zijn??
Jep, meestal probeer ik te taperen: intensiteit training afbouwen en KH in voeding opbouwen.quote:Op zondag 3 april 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan zit ik met een teiltje met koud water in mn woonkamer straks.
Ik vraag het wel aan mijn moeder als ze straks langs komt.
Mijn collega's waren er geloof ik ook wel overtuigd dat ik echt geen kant op kan zo ongeveer.
Envoor Maria en dr lieve vriendje.
![]()
En Cali, wordt er voor sportwedstrijden niet aangeraden om koolhydraten te stapelen? Dus eerst een paar dagen heel weinig koolhydraten en dan de laatste paar dagen voor de wedstrijd juist heel veel (langzame) koolhydraten.
Gaat het je makkelijk af? Dan zou ik het gewoon doen. Voel je je er niet lekker bij, dan niet!quote:Op zondag 3 april 2011 12:06 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Jep, meestal probeer ik te taperen: intensiteit training afbouwen en KH in voeding opbouwen.
alleen is er weinig af te bouwen want ik sport bijzonder weinig vanwege blessure hamstring, en 100km is op zich een redelijk kleine afstand. Maargoed alsnog zal het tegen de 4 uur lopen.. dus enige energievoorraad zal ik zeker nodig hebben.
Heeft 10 dagen low carben zin, denken jullie?
Maar kom je niet keihard aan als je vanaf low carb in 4 dagen gaat bunkeren?quote:Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Gaat het je makkelijk af? Dan zou ik het gewoon doen. Voel je je er niet lekker bij, dan niet!
Nee, het gaat me alles behalve makkelijk af. Het hele planningsgebeuren is niet mijn sterkste punt, en op dagen dat ik van 07.00 tot 20.00 de deur uit ben voor werk, vraagt het een HOOP voorbereiding.quote:Op zondag 3 april 2011 12:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Gaat het je makkelijk af? Dan zou ik het gewoon doen. Voel je je er niet lekker bij, dan niet!
Geen idee, ik ben geen expert.quote:Op zondag 3 april 2011 12:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar kom je niet keihard aan als je vanaf low carb in 4 dagen gaat bunkeren?
Dat zou ik doen dan, ja. Gewoon wel grof volkorenbrood, zilvervliesrijst en dergelijke.quote:Op zondag 3 april 2011 12:10 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Nee, het gaat me alles behalve makkelijk af. Het hele planningsgebeuren is niet mijn sterkste punt, en op dagen dat ik van 07.00 tot 20.00 de deur uit ben voor werk, vraagt het een HOOP voorbereiding.
Misschien maar gewoon weer de snelle suikers alleen laten staan
Laatste week komt er aan en ik moet zeggen dat ik er niet zoveel zin meer in heb. Het is gewoon saai, alleen maar functioneel eten en dan nog niet eens echt zin er in hebben. Dus wie weet begin ik een paar dagen eerder met langzaam inbouwen van kh. Er is nu 5 kilo af en dat vind ik eigenlijk al heel mooiquote:Op zondag 3 april 2011 12:11 schreef _Calimero_ het volgende:
hoe gaat het nu bij jou GB? Ben je er al veel van afgevallen? En hoe lang moet je nog volhouden?
Herkenbaar! Dat geen trek hebben is echt best vervelend.quote:Op zondag 3 april 2011 12:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Laatste week komt er aan en ik moet zeggen dat ik er niet zoveel zin meer in heb. Het is gewoon saai, alleen maar functioneel eten en dan nog niet eens echt zin er in hebben. Dus wie weet begin ik een paar dagen eerder met langzaam inbouwen van kh. Er is nu 5 kilo af en dat vind ik eigenlijk al heel mooi
Dat wordt lastig, want 6 mei is de volgende tocht (120 km), het seizoen is inmiddels weer echt begonnen he...quote:Op zondag 3 april 2011 12:13 schreef conleche het volgende:
Ik zou na de wedstrijd beginnen, Cali. En dan even een maandje rustig aan doen met sport. Dus 2 weken vrij streng, dan minstens een week langzaam weer opbouwen (liefst 2) In de opbouwfase kan je wel langzaam weer gaan sporten, maar voor duursport heb je echt wel KH's nodig.
5 kilo, wow, das echt veel zeg!quote:Op zondag 3 april 2011 12:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Laatste week komt er aan en ik moet zeggen dat ik er niet zoveel zin meer in heb. Het is gewoon saai, alleen maar functioneel eten en dan nog niet eens echt zin er in hebben. Dus wie weet begin ik een paar dagen eerder met langzaam inbouwen van kh. Er is nu 5 kilo af en dat vind ik eigenlijk al heel mooi
Hahaha, gelukkig maarquote:Op zondag 3 april 2011 12:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Herkenbaar! Dat geen trek hebben is echt best vervelend.Komt snel genoeg weer terug hoor, maak je geen zorgen.
Hmmmm, nou ja, om echt vet af te vallen zal het niet veel doen, maar het zou wel kunnen helpen om je trek in suiker te verminderen. Ik heb er niet echt ervaring mee, zo kort, dus weet het ook niet zeker.quote:Op zondag 3 april 2011 12:14 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, want 6 mei is de volgende tocht (120 km), het seizoen is inmiddels weer echt begonnen he...
En als ik nu één week streng doe, en dan één week opbouw tot alleen de snelle suikers laten staan, zou dat zin hebben?
Ja, ik vind het ook fijn, dat van die kleren die los zitten. Ik heb besloten dat ik niet meer wil afvallen, ook al ben ik wat zwaarder dan 2 jaar terug. In kleren zou het misschien nog nét wat mooier zijn om nog wat af te vallen, maar in mijn blootje vind ik het nu wel goed. Nog wel rondingen op de juiste plaatsen, zeg maar.quote:Op zondag 3 april 2011 12:15 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hahaha, gelukkig maarIk ga gewoon langzaam opbouwen, heb een beetje naar jouw lijstje gekeken en ik denk dat dat wel goed moet komen. Ik houd de weegschaal wel in de gaten, maar ik moet zeggen dat ik het nog steeds fijner vindt dat ik echt merk aan mijn kleding dat er wat af is
Nou, in kleding zie je er ook mooi uit hoor, dus daar zou ik het inderdaad niet om doen!quote:Op zondag 3 april 2011 12:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook fijn, dat van die kleren die los zitten. Ik heb besloten dat ik niet meer wil afvallen, ook al ben ik wat zwaarder dan 2 jaar terug. In kleren zou het misschien nog nét wat mooier zijn om nog wat af te vallen, maar in mijn blootje vind ik het nu wel goed. Nog wel rondingen op de juiste plaatsen, zeg maar.
Was wel even een dilemma, want ik heb natuurlijk best vaak kleren aan.Maar ja. Ook weleens niet.
Thanx.quote:Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, in kleding zie je er ook mooi uit hoor, dus daar zou ik het inderdaad niet om doen!
Ik wil nog wel iets kwijt. Maar ik wil vooral het sporten weer even goed oppakken, het allemaal wat strakker maken
Ik vind dat nog een hele moeilijke/rare gedachte. Kan het zoet nu makkelijk laten staan, maar nog steeds kwijlen bij de gedachte van een brownie ofzoquote:Op zondag 3 april 2011 12:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Thanx.![]()
Ja, da's wel het beste om het fine-tunen met sporten te doen! En dan val je als het goed is ook nog af hoor, zij het langzamer, maar dan is het wel lekker dat je een beginnetje hebt en als je nu voortaan het zoet laat staan, heb je daar ook niet echt trek meer in.
Nou ja, je hoeft ook niet álles te laten staan, maar het moet niet een gewoonte worden. Dus als je een paar x in de week wat lekkers eet, dan zal het niet zo'n vaart lopen. Maar het moet wel een uitzondering zijn. Zodat je niet onbewust en ongemerkt iets zoets in je mond duwt. (mentos, anyone? )quote:Op zondag 3 april 2011 12:33 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik vind dat nog een hele moeilijke/rare gedachte. Kan het zoet nu makkelijk laten staan, maar nog steeds kwijlen bij de gedachte van een brownie ofzo![]()
![]()
Plus dat ik bijna naar Rome ga. Italiaans ijsMaar daar ga ik wel alles lopend doen, ik hoop op mooi weer
Que?quote:Op zondag 3 april 2011 12:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou ja, je hoeft ook niet álles te laten staan, maar het moet niet een gewoonte worden. Dus als je een paar x in de week wat lekkers eet, dan zal het niet zo'n vaart lopen. Maar het moet wel een uitzondering zijn. Zodat je niet onbewust en ongemerkt iets zoets in je mond duwt. (mentos, anyone? )
Dankzij Facebook weet ik denk ik wel wie het is, maar hoe kom je daar nu weer achter?quote:Op zaterdag 2 april 2011 15:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mini!
Een vriendin van mij was vroeger een vriendin van jou
Ik heb 4 seizoenen in een italiaanse ijssalon gewerkt, Talamini in Enschede en Fiorin in Groningenquote:Op zondag 3 april 2011 13:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Italiaans ijs![]()
Wij hadden MEGA veel regen daaro, maar de laatste dag was superzonnig dus toen hebben m'n zus en ik nog een ijsje gehaaldmet 3 bolletjes ofzo
En allemaal van die maffe smaken die heerlijk zijn!
![]()
Al mag het plaatselijke ijssalonnetje hier er ook best wezen*kwijl*
talaminiquote:Op zondag 3 april 2011 13:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb 4 seizoenen in een italiaanse ijssalon gewerkt, Talamini in Enschede en Fiorin in GroningenHeerlijk baantje
In Rome zit zo'n zaak die het beste ijs van Italië schijnt te hebben, Giolitti. Daar hadden ze ook roquefort- en spinazie-ijs
Sinds dit topic [Gezond Slank] heet zie ik steeds extremere lijstjes langskomen. Van structureel te weinig eten tot lowcarben-als-het-eigenlijk-niet-in-je-lifestyle-past (als vegetarier en duursporter bijvoorbeeld).quote:Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Nee hoor, geen zeikerd. Je hebt ook gelijk. En ik blijf net als Madam Fleurs ook wel op gewicht geloof ik, maar da's met mijn buikje niet de bedoelingquote:Op zondag 3 april 2011 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvroeg: zijn er naast mij en uniek eigenlijk nog anderen hier die het lukt om op gewicht te blijven?
En wat is er gebeurd met:
[..]
Sinds dit topic [Gezond Slank] heet zie ik steeds extremere lijstjes langskomen. Van structureel te weinig eten tot lowcarben-als-het-eigenlijk-niet-in-je-lifestyle-past (als vegetarier en duursporter bijvoorbeeld).
Ik zal wel een ontzettende zeikerd zijn, maar ik snap het niet zo goed.![]()
Het valt wel op aan je eetlijstjes mo.....quote:Op zondag 3 april 2011 13:33 schreef motorbloempje het volgende:
jaar op gewicht gebleven, daarna zoals bekend weer![]()
maar er wordt aan gewerkt
rep er alleen niet teveel over hier, want gaat ook wel eens wat mis met motivatie.. maar wil gewoon opeens weer 'n foto plaatsen waar ik wat blijer mee ben![]()
ik houd gewoon teveel van lekker eten, en ben vaak te lui om te sporten na een dag werken...dus hoop dat het nu met 6 uur werken in de week wel weer lukt
Is goed hoor. Let je wel een beetje op jezelf?quote:Op zondag 3 april 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die post ik ook wel niet meer dan
Juist wel doen! Je wordt er heus niet op afgerekend, het is gewoon goed om elkaar een beetje in de gaten te blijven houden.quote:Op zondag 3 april 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
nou, die post ik ook wel niet meer dan
Maar niet iedereen is zo sterk als jijquote:Op zondag 3 april 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik probeer altijd meer groente dan rijst/pasta te eten. Maar snoep wel 'gewoon'. Dus af en toe een ijs of chips oid, regelmatig een (1) alcholisch drankje, taart sla ik niet af.... Voor mij ligt het geheim bij matigheid en regelmaat.
quote:Op zondag 3 april 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Voor mij ligt het geheim bij matigheid en regelmaat.
Ik ben niet sterk. Ben niet voor niets 30 kg aangekomen tijdens de zwangerschappen.quote:Op zondag 3 april 2011 13:42 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar niet iedereen is zo sterk als jij![]()
Oftewel, wat Maria al zei, ik werd er gewoon gek van geen ruggegraat te hebben
Wijn is lowcarbquote:Op zondag 3 april 2011 13:42 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
![]()
Ben zelf sowieso niet van plan om de wijn af te zweren.
Maar toch heb je die knop om weten te zetten, dat vind ik sterkquote:Op zondag 3 april 2011 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben niet sterk. Ben niet voor niets 30 kg aangekomen tijdens de zwangerschappen.
Dat is het ook preciesquote:Op zondag 3 april 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik probeer altijd meer groente dan rijst/pasta te eten. Maar snoep wel 'gewoon'. Dus af en toe een ijs of chips oid, regelmatig een (1) alcholisch drankje, taart sla ik niet af.... Voor mij ligt het geheim bij matigheid en regelmaat.
Droge, witte wijn inderdaad. Rode wijn zit wel iets in, maar niet veel.quote:Op zondag 3 april 2011 13:44 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Ja, de witte wijn, toch? En rode wijn is sowieso gezond natuurlijk. So I'm good either way.
+1 herkenbaar. Ik blijf nu ook op gewicht. Helaas ligt dat gewicht 5 kg te hoog, eet ik zooi terwijl dat helemaal het plan niet was en heeft sport nog niet het gewenste effect. Bwuuuuh.quote:Op zondag 3 april 2011 13:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nee hoor, geen zeikerd. Je hebt ook gelijk. En ik blijf net als Madam Fleurs ook wel op gewicht geloof ik, maar da's met mijn buikje niet de bedoeling![]()
Persoonlijk werd ik een beetje geirriteerd van mijn eigen gebrek aan backbone. Vooral omdat ik het gevoel had uit te dijen. Dus nu probeer ik weer even redelijk streng te zijn, al werd ik wel verleid door de snelle kickstart die low carb lijkt te bieden. Maar goed, nu even een goede balans vinden met Plan Jätje.
Dat is waarquote:Op zondag 3 april 2011 13:41 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind 30+ kaas echt smerig. Gelukkig ben ik geen grote kaaseter (ja, nu dan wel iets meer). Dus dan kan de volvette kaas er wmb gewoon bij
Oh, als ik kaas door het eten doe, gebruik ik inderdaad ook 30+quote:Op zondag 3 april 2011 13:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is waar
Ik eet ook niet zoveel kaas, maar vriendje welen die kan eigenlijk nog wel iets meer kilootjes kwijt dan ik. En ik vind het wel fijn dat als ik eens kaas door het eten doe, dat het dan niet direct zo vreselijk aantikt. Kortom, het scheelt gewoon weer, en de 30+ jonge kaas van de jumbo is best lekker!
Cool! Ik wil heel graag lid worden van de triathlonvereniging hier, maar dan focussen op 2 van de 3 sporten, ik ben namelijk écht geen zwemmerquote:Op zondag 3 april 2011 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
Cali! Ik heb je hulp nodig!
Net even met de spinninginstructeur staan praten en besloten dat ik met de 1/8e triathloncursus mee ga doenMaar nu heb ik dus een fiets nodig. Ga er tweedehands een kopen en ga geld er tegenaan vragen voor m'n verjaardag deze week
Maar geen idee wat ik het beste kan kopen, wat een goede prijs is, etc. Budget wil ik op max 200euro zetten eigenlijk...
http://trion.ruhosting.nl/tricursus/
het gaat om deze cursus
Ik kan momenteel niet stoppen met snoepen, dus wilde ik even twee weken alle suiker afzweren om weer van die trek verlost te zijn.. en omdat ik momenteel weinig duurtraining doe ivm blessure, lukt dat wel even, alleen zit ik dus met die tocht over 2 weken (waarvan ik ook niet eens weet of ik 'm wel moet gaan fietsen, of dan de boel weer teveel ga overbelasten..).quote:Op zondag 3 april 2011 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, zij zei tegen me: "He, ik zie dat je op facebook vrienden bent met Mini_Rulez".quote:Op zondag 3 april 2011 13:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Haai... Ik moet nog bijlezen maar ik zag in het vorige topic iets waar ik toch even op moet reageren:
[..]
Dankzij Facebook weet ik denk ik wel wie het is, maar hoe kom je daar nu weer achter?
Sobere lijstjes posten is prima, als je ze maar niet eet. Sowieso niet doen hoor, als je gewoon netjes in je kleding past. En dat zijn overigens maten die ik niet (zonder huge muffin top, that is) kan dragen, hoor.quote:Op zondag 3 april 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik schommel met 3 kg. Maar ik pas nog steeds de maat 38 broek van m'n pak en m'n esprit maat 28 spijkerbroek. Dat zijn zo'n beetje m'n controlekledingstukken.
Dus, ik denk dat ik nu al best wel een tijdje redelijk gelijkmatig ben. Wat ik jammer vind, is dat ik niet meer afval, wat ik ook doe. Dan moet ik echt gaan lowcarben of weer hele sobere lijstjes gaan posten. En daar zijn de omstandigheden nu even niet naar.
Moet je ook niet gaan doen. En nog steeds snap ik die kilo's niet, volgens mij is je weegschaal kapot. Ik pas bijvoorbeeld namelijk niet in een maat 28 jeansquote:Op zondag 3 april 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik schommel met 3 kg. Maar ik pas nog steeds de maat 38 broek van m'n pak en m'n esprit maat 28 spijkerbroek. Dat zijn zo'n beetje m'n controlekledingstukken.
Dus, ik denk dat ik nu al best wel een tijdje redelijk gelijkmatig ben. Wat ik jammer vind, is dat ik niet meer afval, wat ik ook doe. Dan moet ik echt gaan lowcarben of weer hele sobere lijstjes gaan posten. En daar zijn de omstandigheden nu even niet naar.
ik zou er vast wel iets over kunnen zeggen, maar niet zoveel als anderen hier (kijk eens in de fiets topics, daar worden dat soort vragen vaak gesteld! Sterker nog, met die vraag ben ik ooit op dit forum terecht gekomenquote:Op zondag 3 april 2011 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vraag me af wat voor soort fiets ik 't beste aan kan schaffen: een race of een ATB... met oog op de verhuizing en het terrein van de omgeving daar zou ik zeggen ATB, maargoed, en dan?Als ik op internet een op het oog leuke tweedehands zie, zou jij er dan wat nuttigs over kunnen zeggen?
Oh ja, zo'n controlebroeken heb ik ook. En ik pas ook nog steeds in mijn maatje 28. Alleen zat die broek eerst zak-van-mijn-kont-af-los en zit 'ie nu muffintoppigquote:Op zondag 3 april 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik weeg toch op z'n minst 74 kg en ben volgens de bmi-meter te zwaar. Dus, ik weeg me maar gewoon niet meer.quote:Op zondag 3 april 2011 13:51 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Sobere lijstjes posten is prima, als je ze maar niet eet. Sowieso niet doen hoor, als je gewoon netjes in je kleding past. En dat zijn overigens maten die ik niet (zonder huge muffin top, that is) kan dragen, hoor.
Goooo pief!quote:Op zondag 3 april 2011 13:54 schreef Probability het volgende:
Zo, half uur stipt, in interval (4m lopen, 1-2 wandelen) en warm&uitgelopen. Zo even kijken hoe ver het was.
ik vind het ook wel leuk, maar kan geen borstcrawl, ik krijg altijd water in mijn neusquote:
Soms zit ie hier ook wat strakker (zoals nu) en dan weet ik dat ik weer ff met mn voet op de rem moet.quote:Op zondag 3 april 2011 13:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh ja, zo'n controlebroeken heb ik ook. En ik pas ook nog steeds in mijn maatje 28. Alleen zat die broek eerst zak-van-mijn-kont-af-los en zit 'ie nu muffintoppig
Aye, dat ben ik nu weer aan t doen. Flink aan t remmen ^^quote:Op zondag 3 april 2011 13:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Soms zit ie hier ook wat strakker (zoals nu) en dan weet ik dat ik weer ff met mn voet op de rem moet.
Oh ja, logisch...quote:Op zondag 3 april 2011 13:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, zij zei tegen me: "He, ik zie dat je op facebook vrienden bent met Mini_Rulez".
quote:Op zondag 3 april 2011 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
Van structureel te weinig eten tot lowcarben-als-het-eigenlijk-niet-in-je-lifestyle-past (als vegetarier en duursporter bijvoorbeeld).
Ik zal wel een ontzettende zeikerd zijn, maar ik snap het niet zo goed.![]()
Hihi ^^quote:Op zondag 3 april 2011 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb trouwens echt het idee dat ik dunner ben dan toen ik jaren geleden hetzelfde gewicht had, terwijl ik nou niet echt gespierder ben of zo. Kilo's zeggen toch niet alles.
[..]
Oh ja, logisch...
Ik denk dat ze met vega de vega's hier bedoelt die willen of wilden gaan low carben en met duursporter o.a. mij, omdat ik het twee weken wil doen, maar met lange toertochten in de knoei zit...quote:
Oh, wat grappig.quote:Op zondag 3 april 2011 13:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hihi ^^
Maar ze vertelde dus dat jullie vroeger vriendinnetjes waren enzo. Heel precies weet ik t al niet meerAnyway, haar vriend is via 't werk (5 jaar geleden ofzo) bevriend geraakt met mijn (inmiddels) man. En nu zien we hen ook wekelijks
Of jouw weegschaal is stuk, of je hebt extreem zware botten. Als ik 74 zou wegen kan je me rollen en heb ik zeker niet maat 28 van jeans. Want dat heb ik nu en ik weeg 15 kilo minder. En ik ben wel iets kleiner dan jij, maar dat zou niet zoveel verschil moeten maken. Misschien tijd voor een nieuwe weegschaal?quote:Op zondag 3 april 2011 13:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En ik weeg toch op z'n minst 74 kg en ben volgens de bmi-meter te zwaar. Dus, ik weeg me maar gewoon niet meer.
En ja, ik heb een dikke kont en een blubberbuikje. Maar ach, ben ook geen 18 meer en die ass zit nou eenmaal in de familie. En verdere apparaat-oefeningen mag ik niet doen, dus strakker worden gaat 'm niet worden.
Diverse weegschalen zijn dan stuk. Maar goed, jij hebt me nog nooit irl gezien, misschien snap je dan waar het zit hahaquote:Op zondag 3 april 2011 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Of jouw weegschaal is stuk, of je hebt extreem zware botten. Als ik 74 zou wegen kan je me rollen en heb ik zeker niet maat 28 van jeans. Want dat heb ik nu en ik weeg 15 kilo minder. En ik ben wel iets kleiner dan jij, maar dat zou niet zoveel verschil moeten maken. Misschien tijd voor een nieuwe weegschaal?
Bikramyoga, uiteraard.quote:Op zondag 3 april 2011 14:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, wat grappig.Ik heb met haar op de basisschool gezeten, en later ook op dansles, maar nu zien we elkaar eigenlijk nooit meer.
Ben wel benieuwd hoe je hebt uitgelegd hoe jij mij kent.Maar goed, we gaan misschien een beetje offtopic.
Als ik zou eten wat jij eet zou ik juist 10 kilo aankomen... Als je klein bent kun je een stuk minder eten.quote:Op zondag 3 april 2011 14:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Tink, ik ben het helemaal met je eens.
Ik schrik soms echt van die lisjtjes hier, als ik zo zou eten dan zou ik 10 kilo in 1 maand afvallen denk ik.
Dan kan je heul goeie foto's nemen van jezelf!quote:Op zondag 3 april 2011 14:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diverse weegschalen zijn dan stuk. Maar goed, jij hebt me nog nooit irl gezien, misschien snap je dan waar het zit haha.
Maar jij staat ook al best lang stil toch?quote:Op zondag 3 april 2011 14:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Tink, ik ben het helemaal met je eens.
Ik schrik soms echt van die lisjtjes hier, als ik zo zou eten dan zou ik 10 kilo in 1 maand afvallen denk ik.
Ik wil 7/8 kilo kwijt, en wil rond de 75 kilo uitkomen. Dat lijkt me een prima gewicht met mijn lengte. Ik probeer dat te doen door het snoepen en ongezond eten door de weeks te beperken en mezelf in het weekend wat meer ruimte te geven. En door veel te sporten. Ik hoop dat ik het 4x in de week ritme vast kan houden!
ik koop het op de markt bij een kaasboer, het smaakt echt alsof je normale kaas aan het eten bentquote:Op zondag 3 april 2011 13:41 schreef Goodbye het volgende:
Ik vind 30+ kaas echt smerig. Gelukkig ben ik geen grote kaaseter (ja, nu dan wel iets meer). Dus dan kan de volvette kaas er wmb gewoon bij
quote:Op zondag 3 april 2011 14:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan kan je heul goeie foto's nemen van jezelf!
Ik geloof er nog steeds niks vanquote:Op zondag 3 april 2011 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
. Er komen er HEEL veel niet door de keuring
.
Ja, nou, meeten? Samen met co?quote:
tijdens de winter heb ik lang stilgestaan. Ik schommel altijd zo rond de 82/83, in de zomer gaat er wat vanaf en in de winter komt het er weer aan. Ik ben 2 maand geleden denk ik begonnen met het hardlopen weer serieus oppakken, en ben ook weer beter op m'n eten gaan letten. Ik heb geen weegschaal, maar aan de broeken te zien gaat het langzaam de goede kant op.quote:Op zondag 3 april 2011 14:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar jij staat ook al best lang stil toch?
ik heb hetzelfde. Ik weeg 72 met 1.68 heb maat 38/40 en als ik mijn gewicht tegen iemand zeg geloven ze het nooit. Die trainer die mijn gewicht ging meten geloofde de uitslag ook al niet. Maar het zal bij mij wel komen door mijn borsten (cup-D) en ik heb wel redelijk heupen + kont. Maar mijn BMI is dus ook niet goed. Maar ik trek me daar ook echt niks meer van aan om eerlijk te zijnquote:Op zondag 3 april 2011 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Of jouw weegschaal is stuk, of je hebt extreem zware botten. Als ik 74 zou wegen kan je me rollen en heb ik zeker niet maat 28 van jeans. Want dat heb ik nu en ik weeg 15 kilo minder. En ik ben wel iets kleiner dan jij, maar dat zou niet zoveel verschil moeten maken. Misschien tijd voor een nieuwe weegschaal?
Is goed! Neem ik mijn weegschaal mee en Co haar maat 28 broek!quote:
Hiihihihihihiquote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
Heb ik me ook altijd afgevraagd, wat borsten wegen![]()
leg ze eens op een keukenweegschaal..quote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan me voorstellen dat mensen dat niet geloven, je bent even lang als ik en weegt bijna even veel en ik heb maat 40-42quote:Op zondag 3 april 2011 14:14 schreef progje het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde. Ik weeg 72 met 1.68 heb maat 38/40 en als ik mijn gewicht tegen iemand zeg geloven ze het nooit. Die trainer die mijn gewicht ging meten geloofde de uitslag ook al niet. Maar het zal bij mij wel komen door mijn borsten (cup-D) en ik heb wel redelijk heupen + kont. Maar mijn BMI is dus ook niet goed. Maar ik trek me daar ook echt niks meer van aan om eerlijk te zijn
Als ik 68 of lager zou willen wegen moet ik denk ik 7x per week sporten en stoppen met eten of zo
Ik trek mijn eigen maat 28 wel aan hoorquote:Op zondag 3 april 2011 14:15 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is goed! Neem ik mijn weegschaal mee en Co haar maat 28 broek!
Ja dat gebeude bij mij dus ook niet.. nu ben ik ook pas 2 maand gestopt en het duurt wel langer denk ik voordat je lichaam er echt aan gewend is.quote:Op zondag 3 april 2011 14:13 schreef LadyBlack het volgende:
Wauw progjeje weet je doelen wel goed te bereiken in elk geval!
Ik had echt gehoopt dat ik af zou vallen toen ik stopte met de pil, maar helaas...
Bij verkleiningen lees je soms dat ze 500 gram ofzo per kant weghalen.quote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ook goedquote:Op zondag 3 april 2011 14:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik trek mijn eigen maat 28 wel aan hoor.
leg ze op de keuken weegschaalquote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ja maar dat gaat dan neem ik aan over cup > F enzoquote:Op zondag 3 april 2011 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij verkleiningen lees je soms dat ze 500 gram ofzo per kant weghalen.Kun je nagaan wat ze dus wegen...
de broer van mijn vriend is plastisch chirurg en die had laatst bij een meisje van 15 meer dan 1 kilo per borst verwijderd. (ik geloof zelfs 1.5 kilo per borst maar dat weet ik niet meer zeker)quote:Op zondag 3 april 2011 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij verkleiningen lees je soms dat ze 500 gram ofzo per kant weghalen.Kun je nagaan wat ze dus wegen...
Ja maar na de verkleining hebben die dames ook niet ineens AA.quote:Op zondag 3 april 2011 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat dan neem ik aan over cup > F enzo
ik ookquote:Op zondag 3 april 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat van die sokken is herkenbaar prog, dat heb ik ook. En als het heel warm is, zwel ik altijd helemaal op.
nou bij mij zitten ze behoorlijk in de weg met blousjes kopen e.d. echt dramaquote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef conleche het volgende:
Ik heb ook cup D, maar met vrij kleine omvang en dan is cup D helemaal niet groot. Niet klein hoor, maar bij D denk ik altijd aan heul dikke tieten.
Eeeeeeh, ik wil niet veel zeggen hoor. En misschien lag het aan die blouse die je aan had, maar you get the point of nie?quote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef conleche het volgende:
Ik heb ook cup D, maar met vrij kleine omvang en dan is cup D helemaal niet groot. Niet klein hoor, maar bij D denk ik altijd aan heul dikke tieten.
Ik heb de mijne wel eens op een keukenweegschaal gelegdquote:Op zondag 3 april 2011 14:16 schreef LadyBlack het volgende:
Waarom verbaast me dit niet?quote:Op zondag 3 april 2011 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb de mijne wel eens op een keukenweegschaal gelegd![]()
.
True, ik heb 70FF en dat is echt niet zo enorm als het klinkt. Wel lastig met kleren en beha's kopen, maar niet dat je denkt "borsten, waar ga je met dat meisje naartoe" ofzo...quote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef conleche het volgende:
Hmmm nee ik denk dat ze bij verkleiningen naar een cup C/D gaan, maar wat dat dan nog weegt.... geen idee.quote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ja maar na de verkleining hebben die dames ook niet ineens AA.
quote:
Same herequote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef conleche het volgende:
Ik heb ook cup D, maar met vrij kleine omvang en dan is cup D helemaal niet groot.
Irritant is dat ja. Ook laarzen knellen altijd eind van de dagquote:Op zondag 3 april 2011 14:21 schreef progje het volgende:
[..]
ik ookecht verschrikkelijk
Had gisteren pumps aan met blote voeten en zat op een terrasje.
Op de terug weg kon ik amper nog in die schoenen lopen, voeten helemaal opgezet en zo
En....?quote:Op zondag 3 april 2011 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb de mijne wel eens op een keukenweegschaal gelegd![]()
.
Oh, vreselijk is dat. Opzwellen ben ik ook heul goed inquote:Op zondag 3 april 2011 14:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Irritant is dat ja. Ook laarzen knellen altijd eind van de dag. Bah.
En ik dacht, het wordt minder als ik ga sporten, conditie enzo. Maar helaas.
En dit ook ^^quote:Op zondag 3 april 2011 14:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijne zijn te klein om ook maar *ergens* op te leggen.
quote:Op zondag 3 april 2011 14:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijne zijn te klein om ook maar *ergens* op te leggen.
Jee, bij iemand van 15...quote:Op zondag 3 april 2011 14:20 schreef progje het volgende:
[..]
de broer van mijn vriend is plastisch chirurg en die had laatst bij een meisje van 15 meer dan 1 kilo per borst verwijderd. (ik geloof zelfs 1.5 kilo per borst maar dat weet ik niet meer zeker)
Was het ookquote:Op zondag 3 april 2011 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jee, bij iemand van 15...Dan moet het wel heel erg geweest zijn, willen ze opereren terwijl je nog in de groei bent!
Mijn moeder heeft 1 borstverkleining gehad toen ze 18 was, want er zaten 3 cups verschil tussen haar borsten ofzo. Best een lelijk litteken, want ja, 1968..... maar ze was blij want tenminste gelijkheidquote:Op zondag 3 april 2011 14:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jee, bij iemand van 15...Dan moet het wel heel erg geweest zijn, willen ze opereren terwijl je nog in de groei bent!
Weird trouwens, ik zag jouw post net helemaal niet en nu wel.
per wanneer wil je een eigen autootje? Wij verkopen onze Charade zo ergens rond juli..quote:Op zondag 3 april 2011 14:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[TK]Nissan Micra 1.0 uit 1993
Ik overweeg deze te kopen. Heb nog nooit een eigen autootje gehad en dat lijkt me zo leuk
.
Die draag ik stiekem ookquote:Op zondag 3 april 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
Kinderen zijn de deur uit, dus nu mag ik even doelloos rondzappen () en weet je wat ik net tegenkwam bij Tell Sell? The Brazilian Secret! Een broekje voor extra dikke billen
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden
klinkt geweldig!quote:Op zondag 3 april 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
Kinderen zijn de deur uit, dus nu mag ik even doelloos rondzappen () en weet je wat ik net tegenkwam bij Tell Sell? The Brazilian Secret! Een broekje voor extra dikke billen
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden
Hihi, het is wel een beetje een truttenschuddertje natuurlijk, maar voor 500 euro is het inderdaad geen geld...quote:Op zondag 3 april 2011 14:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[TK]Nissan Micra 1.0 uit 1993
Ik overweeg deze te kopen. Heb nog nooit een eigen autootje gehad en dat lijkt me zo leuk
.
Ja, het is een onwijze rolschaats. Maar tochquote:Op zondag 3 april 2011 14:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hihi, het is wel een beetje een truttenschuddertje natuurlijk, maar voor 500 euro is het inderdaad geen geld...
Ik ookquote:
Wat is dat voor auto en is dat handig voor een 'beginner/eerste auto'? En wat kost die?quote:Op zondag 3 april 2011 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
per wanneer wil je een eigen autootje? Wij verkopen onze Charade zo ergens rond juli..
Doet me ook 'n beetje aan mijn Suzuki alto denken, die valt ook zeker in die categorie.quote:Op zondag 3 april 2011 14:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, het is een onwijze rolschaats. Maar toch.
quote:Op zondag 3 april 2011 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn eerste auto was ook een Suzuki Alto. Voor 500 gulden met vier versnellingenNa een uur snelweg moest ik altijd even uitrusten omdat het zo vermoeiend rijden was
.
Daarna nooit meer een 'vrouwenauto' gekocht.
Ja, daarom.quote:Op zondag 3 april 2011 14:50 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Doet me ook 'n beetje aan mijn Suzuki alto denken, die valt ook zeker in die categorie.Maar voor dat bedrag inderdaad...
Reken in ieder geval altijd op een paar duizend euro reparaties als je een goedkope auto koopt. Goedkoop is met auto's vaak duurkoop.quote:Op zondag 3 april 2011 14:53 schreef _Calimero_ het volgende:
Waar moet je een goedkope auto zoeken? en op wat voor prijs moet je rekenen?
Dit dus inderdaad!quote:Op zondag 3 april 2011 14:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Reken in ieder geval altijd op een paar duizend euro reparaties als je een goedkope auto koopt. Goedkoop is met auto's vaak duurkoop.
Niet altijd. Somsheb je geluk. Maar als je geen verstand van auto's hebt is de kans toch relatief groot dat je een kat in de zak koopt.quote:Op zondag 3 april 2011 14:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nah, dat hoeft echt niet altijd hoor Tink. Er zit niet zoveel aan een micra dat kapot kan gaan.
Precies, en daarom is het ook handig om je auto via-via te kopen en te laten repareren!quote:Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet altijd. Somsheb je geluk. Maar als je geen verstand van auto's hebt is de kans toch relatief groot dat je een kat in de zak koopt.
En vervangingsreparaties heb je altijd (v-snaar, uitlaat etc.)
Mijn bips is half bol en half platquote:Op zondag 3 april 2011 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ookIk dacht vroeger altijd dat zulke billen lelijk waren (mijn billen steken uit naar achter zeg maar) en nu blijkt dat mensen speciale hulpmiddelen aanschaffen om zo'n achterwerk te krijgen
Van minder koffie drinken kun je ook hoofdpijn krijgen!!!!quote:Op zondag 3 april 2011 08:08 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Ik heb aardig wat gedronken, maar ja, wat is genoeg?
Overigens heb ik wel koffie gedronken, maar minder dan normaal. We drinken normaal 2 espresso en 1 pot gewone koffie (1,5 kop) op een dag. De pot gewone koffie hebben we geschrapt.
Vandaag begonnen met beter bevallende pap; een restje van de vla van gister, met een grote toef kwark, creme fraiche en lijnzaad.
Ik heb hier geen honger op, verre van, en ik had vanmorgen echt niet meer honger, ik ga mezelf niet vol rammen als ik daar geen zin in heb. Ik stond bij de fitness (anderhalf uur later) nog die appel op te boeren als een gek. En mijn luch zit qua kcal gewoon prima hoor, 1 hele volle bak met sla, rauwkost, ei en tonijn EN een vol glas melk kan ik geen honger van lijden. En die 2e stronk witlof is er nietquote:Op zondag 3 april 2011 10:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind dit wederom erg weinig. Gooi eens 2 weetabix in je yoghurt, en eet een boterham oid bij je lunch? En je kunt ook wel 2 stronken witlof eten bij je avondeten...
Dat klopt, wordt ook wel 'weekend'hoofdpijn genoemd, omdat je minder koffie nuttigt dan op het werk.quote:Op zondag 3 april 2011 15:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Van minder koffie drinken kun je ook hoofdpijn krijgen!!!!
Als ik een appel eet en dan lang niks krijg ik juist altijd honger die aanvoelt als misselijkheid en boeren. Kan het niet zijn dat je de honger niet herkent?quote:Op zondag 3 april 2011 15:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb hier geen honger op, verre van, en ik had vanmorgen echt niet meer honger, ik ga mezelf niet vol rammen als ik daar geen zin in heb. Ik stond bij de fitness (anderhalf uur later) nog die appel op te boeren als een gek. En mijn luch zit qua kcal gewoon prima hoor, 1 hele volle bak met sla, rauwkost, ei en tonijn EN een vol glas melk kan ik geen honger van lijden. En die 2e stronk witlof is er nietEn wederom heb ik er gewoon genoeg aan. Ik heb belangena niet zoveel nodig dan mensen denken, ik ben maar klein van stuk, en als ik meer eet dan voel ik me gewoon net 1 ballon.
Nou nee, dat was niet het gevalquote:Op zondag 3 april 2011 15:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat opboeren kan ook teken zijn van een lege maag...
Dat was zo lang niet, ik had mijn ontbijt om 9 uur, die appel om half 11, en om iets later dan 12 uur stond ik op de fitness. Ik weet wel wat honger isquote:Op zondag 3 april 2011 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als ik een appel eet en dan lang niks krijg ik juist altijd honger die aanvoelt als misselijkheid en boeren. Kan het niet zijn dat je de honger niet herkent?
Dat vind ik best lang hoor, dan heb je toch zeker 2 uur niks gegeten na die appel. En dan ook nog eens koffie, daar zou mijn maag echt enorm onrustig van worden!quote:Op zondag 3 april 2011 15:09 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat was zo lang niet, ik had mijn ontbijt om 9 uur, die appel om half 11, en om iets later dan 12 uur stond ik op de fitness. Ik weet wel wat honger isToen ik thuis kwam, toen had ik honger!
2 uur niks eten is lang? Sterker nog het was 3 uur, ben net thuis, net gegeten.quote:Op zondag 3 april 2011 15:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat vind ik best lang hoor, dan heb je toch zeker 2 uur niks gegeten na die appel. En dan ook nog eens koffie, daar zou mijn maag echt enorm onrustig van worden!
Onze trouwauto, zie Foboquote:Op zondag 3 april 2011 14:48 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Wat is dat voor auto en is dat handig voor een 'beginner/eerste auto'? En wat kost die?
Een appel is bijna niks, dus eigenlijk is je laatste échte maaltijd dan al 3 uur geleden. Zoals ik al zei zouden een appel en koffie de honger bij mij eerder opwekken dan uitstellen.quote:
Geen last van gehad..quote:Op zondag 3 april 2011 15:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een appel is bijna niks, dus eigenlijk is je laatste échte maaltijd dan al 3 uur geleden. Zoals ik al zei zouden een appel en koffie de honger bij mij eerder opwekken dan uitstellen.
Daarom denk ik dus dat je wel honger had maar hem niet herkende.quote:Op zondag 3 april 2011 15:14 schreef Siral het volgende:
[..]
Geen last van gehad..ik neem altijd een appel tussen mijn ontbijt en lunch in
Normaliter op een normale dag ontbijt ik om 8 uur, om 11 uur die appel, en om kwart voor 1 mijn lunch.
Ieder heeft zijn eigen hoeveelheid qua eten? En mijn lunch zit gewoon op 300+ kcal.quote:Op zondag 3 april 2011 15:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Daarom denk ik dus dat je wel honger had maar hem niet herkende.
Nou ja, laat ook maar. Als jij anderhalf uur wilt fitnessen op een karig ontbijtje en een appel moet je dat vooral doen.
Die 300 kcal heb je daarvoor al opgebruikt in de sportschool, en je maakt mij niet wijs dat je met je andere maaltijden alleen aan genoeg calorieën komt voor de rest van de dag. Je organen hebben ook energie nodig.quote:Op zondag 3 april 2011 15:18 schreef Siral het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn eigen hoeveelheid qua eten? En mijn lunch zit gewoon op 300 kcal.
Geloof me nou maar, ik had echt geen honger
Minimaal 300quote:Op zondag 3 april 2011 15:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Die 300 kcal heb je daarvoor al opgebruikt in de sportschool, en je maakt mij niet wijs dat je met je andere maaltijden alleen aan genoeg calorieën komt voor de rest van de dag. Je organen hebben ook energie nodig.
Ik zou mijzelf ook als stabiel betitelen. Ik ben begin 2009 afgevallen van 69 naar 63 kg, en daarna varieer ik van zeg 62,5 tot 65,5.quote:Op zondag 3 april 2011 13:19 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvroeg: zijn er naast mij en uniek eigenlijk nog anderen hier die het lukt om op gewicht te blijven?
Wat moet ik dan pakken, snoep en koek? Wat is er mis met fruit en groente?quote:Op zondag 3 april 2011 15:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Fruit en groente zetten natuurlijk niet echt zoden aan de dijk. Er zijn zat dingen met veel calorieën die helemaal niet vullen (), en andersom dus ook. Dat iets vult betekent niet dat er veel calorieën in zitten, en dat je vol zit betekent niet dat je genoeg gegeten hebt. Kwestie van gewenning.
Een grapefruit telt eigenlijk niet echt als T want daar zit bijna niks in, dus volgens mij mag er zeker nog wat bij!quote:Op zondag 3 april 2011 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja nee, een hele cracker met aardbeien. Dat is natuurlijk ook wel zwaar tafelen.
Enniewee,
O: kom havermoutpap
T: paaseitje
S: RPM
L: klein kommetje franse kwark, bananenkwark, 2 el muesli
T: grapefruit
D: nasi, met kroepoek en satésaus.
Heb nog trek. Wat vinden jullie? Kan/mag er nog wat bij?
Het is nu half 4, ik heb net een half uur geleden gegeten, kan je je toch best voorstellen dat ik voor 6 uur niet perse zin meer heb om te eten? Ik ga niet eten als ik er geen zin in heb, dan pak ik het vanavond nog wel als ik honger krijg.quote:Op zondag 3 april 2011 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja nee, een hele cracker met aardbeien. Dat is natuurlijk ook wel zwaar tafelen.
Enniewee,
Moet ik daar nou serieus antwoord op geven? Er is niks mis met groente en fruit maar qua calorieën heb je er weinig aan. Niemand zegt dat je snoep moet eten, het is niet alsof er niks anders in de wereld is dan groente of snoep. Gezonde dingen met meer calorieën, zoals yoghurt of kwark, avocado, vlees, vis, nootjes, pindakaas... Het is hier al duizend keer opgenoemd.quote:Op zondag 3 april 2011 15:30 schreef Siral het volgende:
[..]
Wat moet ik dan pakken, snoep en koek? Wat is er mis met fruit en groente?
Kijk je wel uit, straks lust je je avondeten niet meer!quote:
Volgens mij zijn er dus best aardig wat mensen hier (redelijk) stabiel eigenlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou mijzelf ook als stabiel betitelen. Ik ben begin 2009 afgevallen van 69 naar 63 kg, en daarna varieer ik van zeg 62,5 tot 65,5.
*nieuwsgierig* Wat is franse kwark precies?quote:Op zondag 3 april 2011 15:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Enniewee,
2 huge ass verse pizza's staan er op 't menu! Waarvan ik er één ga oppeuzelen, no wai dat ik dat niet meer op kan!quote:Op zondag 3 april 2011 15:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Kijk je wel uit, straks lust je je avondeten niet meer!
Pindakaas heb ik vandaag al gehad, vlees eet ik vanavond bij mijn avondeten, vis heb ik gehad bij mijn lunch, yoghurt ookal gehad, nootjes heben we niet, avocados ook niet. Volgens mij heb ik bijna alles al gehad wat je opnoemtquote:Op zondag 3 april 2011 15:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Moet ik daar nou serieus antwoord op geven? Er is niks mis met groente en fruit maar qua calorieën heb je er weinig aan. Niemand zegt dat je snoep moet eten, het is niet alsof er niks anders in de wereld is dan groente of snoep. Gezonde dingen met meer calorieën, zoals yoghurt of kwark, avocado, vlees, vis, nootjes, pindakaas... Het is hier al duizend keer opgenoemd.
Pff inderdaad joh. Kijk maar uit.quote:Op zondag 3 april 2011 15:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Kijk je wel uit, straks lust je je avondeten niet meer!
Nouja, het staat op de verpakking: verse franse kwark, 3,2% vet, 76 kcals per 100 gram. Van Senoble. En die is lekkerquote:Op zondag 3 april 2011 15:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
*nieuwsgierig* Wat is franse kwark precies?
Ik zou nog iets nemen na het avondeten, iets van nootjes ofzo. Of later op de avond een toetje, maar je hebt al best veel zuivel in je lijst. Ik mis alleen het fruit.
Hoe wil je dat doen?quote:Op zondag 3 april 2011 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
... terwijl ik een film wil koken... stom!
Ja, datquote:
Netjes!quote:Op zondag 3 april 2011 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde nog even als een echte spuit elf opmerken dat ik ook al best een tijdje stabiel/op gewicht ben. Veertien kilo afgevallen in iets meer dan een jaar, daarvan vier er weer bijgekomen omdat ik te licht was, en nu weeg ik al sinds september hetzelfde.
Is 1500 niet wat weinig? (ik weet natuurlijk niet hoe jouw dag eruit ziet maar ik zou het niet redden met 1500 kcal)quote:Op zondag 3 april 2011 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal iig de komende periode mn lijstjes 's door de caloriechecker heenhalen, maar als ik even een willekeurige dag bekijk van vorige week kom ik zeker aan de 1500Kcal
quote:Op zondag 3 april 2011 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wilde nog even als een echte spuit elf opmerken dat ik ook al best een tijdje stabiel/op gewicht ben. Veertien kilo afgevallen in iets meer dan een jaar, daarvan vier er weer bijgekomen omdat ik te licht was, en nu weeg ik al sinds september hetzelfde.
Wow, dat mag wel gezegd worden!quote:Op zondag 3 april 2011 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb je helemaal gelijk in. Zolang iemand dat maar niet als zodanig ziet, is er niets aan de hand naar mijn meningquote:Op zondag 3 april 2011 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
En dat low carben.. ja leuk voor de kg maar het is natuurlijk geen standaard.
Dat is nou niet bepaald de bedoeling nee. Ik post gewoon alleen mn schrans lijstjes voortaan, vind ik prima hoor.quote:Op zondag 3 april 2011 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:.
Het begint hier soms wel weer te lijken van: Kijk mij weinig eten en ik heb helemaal geen honger!! Goed he?
van lucht word je niet dikquote:Op zondag 3 april 2011 16:01 schreef Goodbye het volgende:
Ach, bijna iedereen doet wel iets verkeerd hier. Laten we het vooral een beetje luchtig houden zo af en toe
Wiehoeeeeequote:
Nee, je doet het voor jezelf, voor eventuele tips en opmerkingen.quote:Op zondag 3 april 2011 16:05 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald de bedoeling nee. Ik post gewoon alleen mn schrans lijstjes voortaan, vind ik prima hoor.
Precies, niet voor onnodig commentaar en gemouw.quote:Op zondag 3 april 2011 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nee, je doet het voor jezelf, voor eventuele tips en opmerkingen.
quote:Op zondag 3 april 2011 16:08 schreef Siral het volgende:
Planning morgen:
O: 4 boterhammen met pindakaas, chocolademelk
T: banaan, heel pakje sultana, cappuccino
L: 4 boterhammen met ham en kaas, gekookt eitje
T: 10 paaseitjes, 2 ligas, 3 cappuccino
D: pizza mozerella, kliekjes van gisteren
T: 250 gram volle bananenkwark
Van dattum. Lijstjes posten = advies / opmerkingen krijgen. Dat is de insteek. Daar kan je dan zelf mee doen wat je wilt, uiteraard. Maar kijk er niet van op dat je wanneer je slecht eet / te weinig of teveel eet, er commentaar op krijgt.quote:Op zondag 3 april 2011 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nee, je doet het voor jezelf, voor eventuele tips en opmerkingen.
Het is alleen maar goed bedoeld als men commentaar geeft (omg, ik typte commentaart, hahaquote:Op zondag 3 april 2011 16:09 schreef Siral het volgende:
Precies, niet voor onnodig commentaar en gemouw.
Mental imagequote:Op zondag 3 april 2011 16:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hebben jullie trouwens gezien hoe colaloos mijn weekendlijstjes zijn?Da's voor het eerst in tijden! *oogbal twitcht*
Waar het hart vol van is...quote:Op zondag 3 april 2011 16:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het is alleen maar goed bedoeld als men commentaar geeft (omg, ik typte commentaart, haha).
Omdat je het niet leuk vindt, wil dat niet per definitie zeggen dat het onnodig is of zelfs 'gemouw'.
Ik heb geen problemen met commentaar of kritiek, wel op commentaar wat maar doorgaat, bij een lijstje die geheel prima is voor mij.quote:Op zondag 3 april 2011 16:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het is alleen maar goed bedoeld als men commentaar geeft (omg, ik typte commentaart, haha).
Omdat je het niet leuk vindt, wil dat niet per definitie zeggen dat het onnodig is of zelfs 'gemouw'.
Het wordt echt minder Mariaatje! Ik vind het heel knap van je!quote:
Mijn pens was er ook behoorlijk vol vanquote:Op zondag 3 april 2011 16:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Waar het hart vol van is...![]()
En omg, ik heb zin in taart! Ik wil ook zo'n coole Hema-taart-met-printje, daar zou mijn hart ook wel vol van zijn
Oeh, die had ik ook ja, die is inderdaad heerlijk!quote:Op zondag 3 april 2011 15:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nouja, het staat op de verpakking: verse franse kwark, 3,2% vet, 76 kcals per 100 gram. Van Senoble. En die is lekker.
En ik heb 1 grapefruit op mn lijst, maar misschien doe ik er nog een boterhammetje bij.
En toch schiet je altijd in de verdediging, niet doen joh! Dat geeft mij persoonlijk (dus ik spreek niet voor anderen) alleen maar het idee dat je eigenlijk nog best wel een boterham had gelustquote:Op zondag 3 april 2011 16:13 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met commentaar of kritiek, wel op commentaar wat maar doorgaat, bij een lijstje die geheel prima is voor mij.
Thankies! Ik heb goeie hoopquote:Op zondag 3 april 2011 16:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het wordt echt minder Mariaatje! Ik vind het heel knap van je!
Tuurlijk schiet ik in de verdediging als andere mensen net doen te weten wanneer IK honger heb of niet. Ik weet toch zeker zelf wel wat honger is, en wanneer ik dat heb?quote:Op zondag 3 april 2011 16:15 schreef Goodbye het volgende:
[..]
En toch schiet je altijd in de verdediging, niet doen joh! Dat geeft mij persoonlijk (dus ik spreek niet voor anderen) alleen maar het idee dat je eigenlijk nog best wel een boterham had gelust
Ja, dat inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2011 16:15 schreef Goodbye het volgende:
En toch schiet je altijd in de verdediging, niet doen joh! Dat geeft mij persoonlijk (dus ik spreek niet voor anderen) alleen maar het idee dat je eigenlijk nog best wel een boterham had gelust
Oké.quote:Op zondag 3 april 2011 16:17 schreef Siral het volgende:
[..]
Tuurlijk schiet ik in de verdediging als andere mensen net doen te weten wanneer IK honger heb of niet. Ik weet toch zeker zelf wel wat honger is, en wanneer ik dat heb?
Siral, ging het hier om?? Ow, sorry maar had jou niet eens in gedachtequote:Op zondag 3 april 2011 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Moet altijd bedenken dat de meeste van jullie niet de hele dag in de weer zijn. dat vind ik wel eens moeilijk.
En als je commentaar hebt op een lijstje is het standaard: ja maar............. *vul maar in*
Het begint hier soms wel weer te lijken van: Kijk mij weinig eten en ik heb helemaal geen honger!! Goed he?
Tja, cafeīne he, ook in cola.... heb je al hoofdpijn?quote:Op zondag 3 april 2011 16:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Thankies! Ik heb goeie hoopEn er best wel zin in, harhar! Wie had gedacht dat cola best wel verslavend kon zijn
Nouja het zal ook deels het 'het mag nu niet dus ik wil!'-effect zijn
![]()
Misschien kan ik over een tijdje gewoon 1 glas in het weekend drinken en verders niks
Niet per definitie. Ik kan de hele dag op 't werk niks eten. Doe ik ook wel vaker. Dan eet ik de eerste keer pas iets rond 18u. Heb ik ook geen honger. Maar het is niet gezond.quote:Op zondag 3 april 2011 16:17 schreef Siral het volgende:
[..]
Tuurlijk schiet ik in de verdediging als andere mensen net doen te weten wanneer IK honger heb of niet. Ik weet toch zeker zelf wel wat honger is, en wanneer ik dat heb?
qftquote:Op zondag 3 april 2011 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je structureel te weinig eet, verdwijnt je hongergevoel ook. Ik spreek uit ervaring.
Maar goed.
stimmt.quote:Op zondag 3 april 2011 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je structureel te weinig eet, verdwijnt je hongergevoel ook. Ik spreek uit ervaring.
Maar goed.
Geen overstaptijd? In de kiosk kan je ook een banaantje ofzo kopenquote:Op zondag 3 april 2011 16:21 schreef Viking84 het volgende:
Ook ik ben aardig stabiel sinds eind 2009 ongeveer, maar ik ben nog niet klaar met afvallen. Pff ik heb honger en ben pas om 19 uur ofzo thuis
. Reis over Schiphol ivm werkzaamheden en heb geen zin om zowel in afoort en in utrecht over te stappen en dan met een bus te moeten
.
quote:
Gisteren voelde ik me wel episch belabberd ineens en hoofdpijn heb ik ook al gehadquote:Op zondag 3 april 2011 16:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tja, cafeīne he, ook in cola.... heb je al hoofdpijn?
Ik mag eigenlijk geen cola van de tandarts....maar drink het maandags weleens in de kroeg, omdat ik nou eenmaal niet altijd alcohol drink en niet zo'n fan ben van andere frisdranken of thee ofzo.
Die hoofdpijn zou ik in elk geval op het conto van de cola schrijvenquote:Op zondag 3 april 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gisteren voelde ik me wel episch belabberd ineens en hoofdpijn heb ik ook al gehadWas vergeten dat dat aan de caffeine kon liggen! Oh zeh mysteries of life!
Wauwies, 69 kilo bij 1.80!quote:Op zondag 3 april 2011 16:29 schreef anna82 het volgende:
Ha, ik krijg zelden commentaar op mijn lijstjes! Beste meisje van de klas
En stabiel: sinds de middelbare school gestaag ruim 15 kilo afgevallen en nu al jaren rond de 69, bij 1.80, en ook ik pas van mijn levensdagen niet in maat 28!
Lijstje:
O: kwark met havermout, banaan en frambozen
T: appeltje
L: pistolet een helft met rosbief en rucola, andere helft met philadelphia en verse basilicum
T: bloke komijne kaas en augurkjrs
D: eten bij us heit en zijn vrouw, ik hoop op homemade pizza!
T: stukje wortelcake om het weekend af te sluiten!
Ja joh, check de facebookfoto! Anna hoort hier helemaal niet!quote:Op zondag 3 april 2011 16:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wauwies, 69 kilo bij 1.80!Dan ben je vast heul slankig! Ondanks dat je schijnbaar geen maat 28 hebt
*nieuwsgierig & gaat checkenquote:Op zondag 3 april 2011 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja joh, check de facebookfoto! Anna hoort hier helemaal niet!
Hmmm, nou een hele dag niks eten tot de avond kan ik absoluut niet, ik eet regelmatig, maar gewoon niet veel elke keer als ik eet, of wat is niet veel? Genoeg voor mij. En ik ben al bijna een half jaar op t zelfde gewicht dus lijkt me prima.quote:Op zondag 3 april 2011 16:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet per definitie. Ik kan de hele dag op 't werk niks eten. Doe ik ook wel vaker. Dan eet ik de eerste keer pas iets rond 18u. Heb ik ook geen honger. Maar het is niet gezond.
Disclaimer: niet dat ik nu weer wil beweren dat jij ongezond eet. Maar meer ter illustratie dat het mogelijk is dat wat je voelt toch ietwat misleidend kan zijn. Zoiets.
Zo lang je dat maar van jezelf weet, is het toch goed? En als iemand een opmerking maakt, dan moet je maar gewoon bedenken dat het uit liefde is omdat men wil dat je goed voor jezelf zorgtquote:Op zondag 3 april 2011 16:36 schreef Siral het volgende:
[..]
Hmmm, nou een hele dag niks eten tot de avond kan ik absoluut niet, ik eet regelmatig, maar gewoon niet veel elke keer als ik eet, of wat is niet veel? Genoeg voor mij. En ik ben al bijna een half jaar op t zelfde gewicht dus lijkt me prima.
post dan geen lijstje, als je geen commentaar wilt.quote:Op zondag 3 april 2011 16:36 schreef Siral het volgende:
[..]
Hmmm, nou een hele dag niks eten tot de avond kan ik absoluut niet, ik eet regelmatig, maar gewoon niet veel elke keer als ik eet, of wat is niet veel? Genoeg voor mij. En ik ben al bijna een half jaar op t zelfde gewicht dus lijkt me prima.
Ik heb niks tegen commentaar? Dat weten jullie best. Wel als er word doorgezeurd over een hartstikke prima lijstje, terwijl ik al meerdere keren heb herhaald ik geen honger lijd.quote:Op zondag 3 april 2011 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
post dan geen lijstje, als je geen commentaar wilt.
En even in de categorie 'gewicht zegt dus niet alles'. Ben ook 1.80.quote:Op zondag 3 april 2011 16:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wauwies, 69 kilo bij 1.80!Dan ben je vast heul slankig! Ondanks dat je schijnbaar geen maat 28 hebt
geen honger lijden is wat anders.dan genoeg kcals binnen krijgen. En je wilt helemaal geen commentaar want je schiet altijd gelijk in de verdediging en doet helemaal niets met de feedback die je krijgt. Het is elke keer hetzelfde als je eens een lijstje post.quote:Op zondag 3 april 2011 16:39 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen commentaar? Dat weten jullie best. Wel als er word doorgezeurd over een hartstikke prima lijstje, terwijl ik al meerdere keren heb herhaald ik geen honger lijd.
Y u taunt mehquote:Op zondag 3 april 2011 16:42 schreef Perruche het volgende:
T: stukje chocola & 3 fudge (die uit de bonus Maria)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Oke prima, ik post niks meer.quote:Op zondag 3 april 2011 16:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
geen honger lijden is wat anders.dan genoeg kcals binnen krijgen. En je wilt helemaal geen commentaar want je schiet altijd gelijk in de verdediging en doet helemaal niets met de feedback die je krijgt. Het is elke keer hetzelfde als je eens een lijstje post.
quote:
quote:Op zondag 3 april 2011 16:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Y u taunt meh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hehe ja ik herinnerde me dat jij ze gewoon kei goed had omzeild. Respect!
Nu ga ik ff winkelen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |