Na aanleiding van het vorige deel. Laatste posts volgen nog.quote:Hi,
Ik heb me vandaag aangemeld hier bij FOK,
in eerste instantie een leuk en interessant forum.
Totdat mij opviel hoeveel mensen hier homofoob zijn, homo's vies vinden en sommige zelfs homo's het liefste dood wenste.. Hier ben ik best wel van geschrokken!
Ik vraag mij af hoe dit komt? Door geloof? Onwetendheid? Bang?
quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Waar precies worden kinderen in een gezinssituatie met twee ouders van gelijk geslacht genoemd? Niet he? Irrelevant dus.
quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Want door hun homoseksualiteit doen ze hun werk niet goed? Of hoe moet ik dat voor me zien?
quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze kunnen in hun privé-leven al niet normaal doen en zijn op de kast gejaagd als iemand kritisch is over hun gedoe. Naïef om te denken dat ze 'n functie met verantwoordelijkheden dan wel fatsoenlijk uit kunnen oefenen. Daarnaast is het natuurlijk geen porem om je producten aan te laten smeren door figuren als Gerard Joling.
Precies. Wat hij nog op dit forum doet is ook maar de vraag, als het allemaal zo'n achterlijke homozooi is.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:46 schreef n8n het volgende:
Lekkere discussie, zulke diepgewortelde shit gaat er toch nooit uit
Begin anders een Noord-Korea edition van Fok ofzo. Dan kun je iedereen gewoon jouw mening opleggen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Precies. Wat hij nog op dit forum doet is ook maar de vraag, als het allemaal zo'n achterlijke homozooi is.
Jij legt ons jouw mening niet op ofzo?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begin anders een Noord-Korea edition van Fok ofzo. Dan kun je iedereen gewoon jouw mening opleggen.
Exact hetzelfde kan van jou gezegd worden. Jij ziet jouw mening ook als enige en enige correcte mening.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begin anders een Noord-Korea edition van Fok ofzo. Dan kun je iedereen gewoon jouw mening opleggen.
Ik discussieer gewoon en roep nergens dat jullie maar een ban moeten krijgen vanwege jullie (verderfelijke) opvattingen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij legt ons jouw mening niet op ofzo?
Je ongewijzigde post was leuker.quote:
Ik discussieer gewoon en roep nergens dat jullie maar een ban moeten krijgen vanwege jullie (verderfelijke) opvattingen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Exact hetzelfde kan van jou gezegd worden. Jij ziet jouw mening ook als enige en enige correcte mening.
Ik ga hem zo weer plaatsen hoor, ik reageerde even op wat ik in de postgeschiedenis zagquote:
Waar precies discussieer ik dan niet meer gewoon? Of is het omdat ik homoseksueel ben dat ik per definitie al niet kan discussieren?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik discussieer gewoon en roep nergens dat jullie maar een ban moeten krijgen vanwege jullie (verderfelijke) opvattingen.
Discussiëren is iets anders dan roepen dat iets zus of zo is. Jij post.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik discussieer gewoon en roep nergens dat jullie maar een ban moeten krijgen vanwege jullie (verderfelijke) opvattingen.
Ik discussieer gewoon.... Jij beweert hier dat ik en anderen niet normaal kunnen functioneren in de samenleving. Dat vind ik zeer kwetsend als je het mij vraagt, wat de meeste mods ook niet nodig vinden op dit forum.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jullie roepen constant om een ban voor mensen met een mening die niet in jullie straatje past. Ik kan nu je gedrag wat beter plaatsen overigens.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Waar precies discussieer ik dan niet meer gewoon? Of is het omdat ik homoseksueel ben dat ik per definitie al niet kan discussieren?
beetje jammer van die aankondiging, geforceerde grapjesquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:51 schreef Countess het volgende:
Komt-ie weer:
Halcon laat zich op in de kast jagen zeg!
Het is niet zo relevant dat jij dat kwetsend vindt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik discussieer gewoon.... Jij beweert hier dat ik en anderen niet normaal kunnen functioneren in de samenleving. Dat vind ik zeer kwetsend als je het mij vraagt, wat de meeste mods ook niet nodig vinden op dit forum.
Dat was één persoon, één keer. Niet overdrijven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jullie roepen constant om een ban voor mensen met een mening die niet in jullie straatje past.
Vast niet positiefquote:Ik kan nu je gedrag wat beter plaatsen overigens.
Nee, hij is niet geforceerd, ik zat druk te bladeren door het vorige topic, met verbazing over de clichébeelden die er heersenquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:52 schreef n8n het volgende:
[..]
beetje jammer van die aankondiging, geforceerde grapjes
Ik ben vast niet de enige.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo relevant dat jij dat kwetsend vindt.
Het is meerdere malen geroepen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat was één persoon, één keer. Niet overdrijven.
[..]
Vast niet positief...
oke kusje danquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:53 schreef Countess het volgende:
[..]
Nee, hij is niet geforceerd, ik zat druk te bladeren door het vorige topic, met verbazing over de clichébeelden die er heersen
Sorry, maar je vergeleek het met een afwijking die tbs-waardig is. Dat vind ik meer getuigen van gebrek aan vermogen om normaal te functioneren dan het feit of Pietje op Jantje dan wel Jantien valt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jullie roepen constant om een ban voor mensen met een mening die niet in jullie straatje past. Ik kan nu je gedrag wat beter plaatsen overigens.
Nah, vind jij dit normaal dan? Zonder dat jij mij of bijv. Tha_Erik persoonlijk kent, durf jij aan de hand van onze geaardheid te zeggen dat wij niet normaal kunnen functioneren in deze samenleving? Ik vind dat ronduit triest, als je het mij vraagt.quote:
Waarom zou dat niet mogen?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar je vergeleek het met een afwijking die tbs-waardig is.
Hippiesquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
Hetero's.
Homo's.
Biseksuelen.
Mensen.
Dat is niet zo relevant aangezien jij niet objectief bent in deze discussie. Het is 'n beetje als criminelen die in een discussie over de strafmaat aangeven dat straffen wel achterwege kunnen blijven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:56 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nah, vind jij dit normaal dan? Zonder dat jij mij of bijv. Tha_Erik persoonlijk kent, durf jij aan de hand van onze geaardheid te zeggen dat wij niet normaal kunnen functioneren in deze samenleving? Ik vind dat ronduit triest, als je het mij vraagt.
Oh wat handig. Dat selectief quoten.quote:
Niet objectief nee, maar jij wil tenslotte ook niet discussieren met homoseksuelen, dus dat maakt al niet eens meer uit.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is niet zo relevant aangezien jij niet objectief bent in deze discussie. Het is 'n beetje als criminelen die in een discussie over de strafmaat aangeven dat straffen wel achterwege kunnen blijven.
Ik heb het vorige topic er op nageslagen, en ik zie echt maar een enkel persoon dat benoemen, waar jij als enige op in gaat.quote:
Surprisequote:Nee, niet bepaald.
Jij staat hier ook niet objectief in. Niemand staat hier objectief in.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is niet zo relevant aangezien jij niet objectief bent in deze discussie. Het is 'n beetje als criminelen die in een discussie over de strafmaat aangeven dat straffen wel achterwege kunnen blijven.
Wat doe ik hier dan? Wees blij dat ik überhaupt met jullie in discussie wil gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Niet objectief nee, maar jij wil tenslotte ook niet discussieren met homoseksuelen, dus dat maakt al niet eens meer uit.
Ja, wat doe je hier?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat doe ik hier dan? Wees blij dat ik überhaupt met jullie in discussie wil gaan.
Dat heb je dan snel gedaan. Ik heb het een paar keer voorbij zien komen. Ik sta hier wel objectief in aangezien ik geen belang heb bij homopropaganda.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb het vorige topic er op nageslagen, en ik zie echt maar een enkel persoon dat benoemen, waar jij als enige op in gaat.
[..]
Surprise.
[..]
Jij staat hier ook niet objectief in. Niemand staat hier objectief in.
Waar komen je gedacht mbt homo's eigenlijk vandaan?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat doe ik hier dan? Wees blij dat ik überhaupt met jullie in discussie wil gaan.
Dat vraag ik me meer en meer af, aangezien een fatsoenlijke discussie met jullie onmogelijk blijkt te zijn!quote:
Dat vraag ik me echt serieus af. FOK! heeft veel homoseksuele users, zelfs homoseksuelen in de crewquote:
Hebben wij even geluk dat je je daartoe verlaagtquote:Wees blij dat ik überhaupt met jullie in discussie wil gaan.
Waar komen jouw opvattingen over parkeertarieven vandaan?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:59 schreef n8n het volgende:
[..]
Waar komen je gedacht mbt homo's eigenlijk vandaan?
Fatsoenlijke discussie? Wat versta jij onder een fatsoenlijke discussie?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me meer en meer af, aangezien een fatsoenlijke discussie met jullie onmogelijk blijkt te zijn!
Relevantie?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:55 schreef Dirty_Robert het volgende:
http://www.onenewsnow.com/Journal/stories.aspx?id=73945
Kosten-/batenanalyse op basis van mijn inkomen en baat bij een geparkeerde autoquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar komen jouw opvattingen over parkeertarieven vandaan?
Men zou gaan denken dat Halcon vroeger misbruikt is door een homo o.i.d.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:01 schreef n8n het volgende:
[..]
Kosten-/batenanalyse op basis van mijn inkomen en baat bij een geparkeerde auto
Jouw homogedachten?
Succes.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:02 schreef Halcon het volgende:
Ik ga weer even iets nuttigs doen. Op relevante bijdragen reageer ik morgen wel weer.
Dat je dat woord nog uit je toetsenbord durft te friemelen zeg...ik zie van jou alleen verwijzingen naar tbs-klinieken en het HIV-virus alsmede aluhoedjes-signaalwoorden à la "hersenspoelen", afgesloten met "dat mag ik vinden".quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me meer en meer af, aangezien een fatsoenlijke discussie met jullie onmogelijk blijkt te zijn!
Ik kwam alleen deze post tegen:quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb je dan snel gedaan. Ik heb het een paar keer voorbij zien komen.
Dus ik ben erg benieuwd waar ik iets gemist heb.quote:
Ik hoor het liever van hem zelf, vind de discussie wat iemand van homo's vind geen (interessante) discussie, hoor liever waar het vandaan komtquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:02 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Men zou gaan denken dat Halcon vroeger misbruikt is door een homo o.i.d.
Homohaat??quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kwam alleen deze post tegen:
[..]
Dus ik ben erg benieuwd waar ik iets gemist heb.
Misdrijf, geloof, angst. Spannend!quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:04 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik hoor het liever van hem zelf, vind de discussie wat iemand van homo's vind geen (interessante) discussie, hoor liever waar het vandaan komt
Spannend niet maar boeiender dan ik haat homo's, homo's doen zus en zoquote:
Dat heb ik ook al eens gevraagd.. maar dan krijg je een antwoord over dat homo's geen kinderen kunnen krijgen samen en het hoort gewoon niet volgens Hal.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:06 schreef DeLuna het volgende:
Waarom een hekel hebben aan een homoseksuelen? Dat je een hekel hebt aan iemand omdat diegene bepaalde trekjes heeft, à la, maar niet omdat diegene toevallig homo is.
"gewoon"quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:10 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens gevraagd.. maar dan krijg je een antwoord over dat homo's geen kinderen kunnen krijgen samen en het hoort gewoon niet volgens Hal.
Dat zijn geen argumenten. Geen goede, in ieder geval.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:10 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al eens gevraagd.. maar dan krijg je een antwoord over dat homo's geen kinderen kunnen krijgen samen en het hoort gewoon niet volgens Hal.
goed, fout en hoor horen er ook bijquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:13 schreef Aneurysma het volgende:
'S werelds lelijkste woorden. Gewoon en Normaal.
Hij vindt dat, hij moet het zelf weten. Ooit komt hij er wel achter dat het een hele domme en scheve denkwijze is - en hopelijk veranderd het dan ook..quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:11 schreef n8n het volgende:
[..]
"gewoon"
het universele argument voor alles
Tsja, zijn er uberhaupt wel goede argumenten voor zo'n mening?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:12 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat zijn geen argumenten. Geen goede, in ieder geval.
Dat klopt vandaar mijn eerste opmerking in dit deel, of het verandert maakt me niet zo veel uit, heb er geen last vanquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hij vindt dat, hij moet het zelf weten. Ooit komt hij er wel achter dat het een hele domme en scheve denkwijze is - en hopelijk veranderd het dan ook..
goed bestaat niet, begrijpbare wel. Indoctrinatie, ervaringen en zulksquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Tsja, zijn er uberhaupt wel goede argumenten voor zo'n mening?
Zoals n8n zegt..quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:14 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Tsja, zijn er uberhaupt wel goede argumenten voor zo'n mening?
Zoiets kan verschillende oorzaken hebben, maar vaak heeft het wel met iemand jeugd te maken, omdat kinderen nog gevoelig zijn voor bepaalde opvattingen of gebeurtenissen. Het is dan ook treurig om te zien dat sommige mensen met zoveel haat leven. Alleen maar zonde van het het leven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:04 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik hoor het liever van hem zelf, vind de discussie wat iemand van homo's vind geen (interessante) discussie, hoor liever waar het vandaan komt
Dat weet ik maar ik vind het niet netjes om dat voor een ander in te vullen, was er wel benieuwd naar. Dat haat verspilling is ben ik met je eensquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:20 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zoiets kan verschillende oorzaken hebben, maar vaak heeft het wel met iemand jeugd te maken, omdat kinderen nog gevoelig zijn voor bepaalde opvattingen of gebeurtenissen. Het is dan ook treurig om te zien dat sommige mensen met zoveel haat leven. Alleen maar zonde van het het leven.
Maar dat nichterige gedrag is dus het probleem? En niet het homo zijn zelf? Er zijn ook genoeg hetero's die zich niet gedragen, en waar ik mij aan erger. Carnaval bijvoorbeeld. Maar ik zeg ook niet dat alle carnaval vierende mensen maar dood moeten, integendeel, ga lekker carnaval vieren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:23 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik ben van mening dat de toenemende haat tegen homoseksuelen op dit moment enkel toeneemt door het feit dat zij zich op dit moment steeds meer provoceren met het feit dat ze homo zijn.
"Hoe gayer, hoe beter" Dat lijkt de nieuwe trend te zijn onder homoseksuelen, als je bijvoorbeeld door Amsterdam loopt dan zie je niets anders, het zelfde met TV en overige media.
Veel mensen, voornamelijk mannen beginnen zich daarom steeds meer te ergeren aan dit provocerende gedrag; dus niet wegens het feit dat er homoseksuelen zijn, maar het "look at me, I'm gay.. uhm an attantion whore.."
Ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niets tegen homo of bi-seksuelen, doe waar je zin in hebt! maar oh wat kan ik mij ergeren aan deze mensen als ze zichzelf midden in de spotlight zetten en om aandacht gaat vragen: als een echte typische "nicht" gaan gedragen.
Dus mijn advies: stop met zielig doen, stop met een "gay" pride en doe normaal. Ik denk dat mensen dan veel minder gay-moe worden en het ze geen bal interesseert dat iemand homo- of biseksueel is.
Amen
Haha dit hoor ik zo vaak. Ik heb niks tegen homo's maar wel tegen nichten. Ik vind het zo walgelijk nep om maar te pretenderen dat je niks tegen homo's hebt terwijl dat in werkelijkheid alleen geldt voor homo's waaraan je niet kunt zien dat ze homo zijn. Het is als zeggen dat je niks tegen emo's hebt maar wel als ze met zwarte kleren rond gaan banjeren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:23 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niets tegen homo of bi-seksuelen, doe waar je zin in hebt! maar oh wat kan ik mij ergeren aan deze mensen als ze zichzelf midden in de spotlight zetten en om aandacht gaat vragen: als een echte typische "nicht" gaan gedragen.
Niemand moet dood, weet ook niet waarom je dat uberhaupt neerzet, nu lijkt het net of je dat uit mijn tekst hebt gequote... Afijn.. juist.. zat mensen die zich als een debiel gedragen, ook hier heb ik een hekel aan.. maar ach wie ben ik? Iedereen moet zich toch gedragen, naar hoe hij zich het beste voelt?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar dat nichterige gedrag is dus het probleem? En niet het homo zijn zelf? Er zijn ook genoeg hetero's die zich niet gedragen, en waar ik mij aan erger. Carnaval bijvoorbeeld. Maar ik zeg ook niet dat alle carnaval vierende mensen maar dood moeten, integendeel, ga lekker carnaval vieren.
2 woorden die niet binnen een opvoeding thuishorenquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:32 schreef Tha_Erik het volgende:
"Doe gewoon normaal" *ril*. Diversiteit.
Nee, maar dat is wel wat sommige mensen willen. Heb ik niet uit jouw tekst.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Niemand moet dood, weet ook niet waarom je dat uberhaupt neerzet, nu lijkt het net of je dat uit mijn tekst hebt gequote... Afijn.. juist.. zat mensen die zich als een debiel gedragen, ook hier heb ik een hekel aan.. maar ach wie ben ik? Iedereen moet zich toch gedragen, naar hoe hij zich het beste voelt?
Neemt niet weg dat het aanstellerige en nichterige gedrag steeds meer mensen begint te irriteren en dat daarom de onvrede over homo en biseksuelen steeds meer toeneemt.
Just my 2 cents.. geen feiten, enkel een hersenspinsel
Leer begrijpend lezen alvorens je commentaar durft te geven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:30 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Haha dit hoor ik zo vaak. Ik heb niks tegen homo's maar wel tegen nichten. Ik vind het zo walgelijk nep om maar te pretenderen dat je niks tegen homo's hebt terwijl dat in werkelijkheid alleen geldt voor homo's waaraan je niet kunt zien dat ze homo zijn. Het is als zeggen dat je niks tegen emo's hebt maar wel als ze met zwarte kleren rond gaan banjeren.
Iedereen die zich aanstelt valt buiten de groep, over het algemeen wordt dit bij niemand geaccepteerd en derhalve weldegelijk een goed argument.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel wat sommige mensen willen. Heb ik niet uit jouw tekst.
Maar aanstellerig gedrag, dat hebben niet alleen homo's. Degene die dat als argument gebruiken hebben geen goed argument.
Ik wist niet dat je boos werd.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:40 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Leer begrijpend lezen alvorens je commentaar durft te geven.
Maar its your lucky day, ik ga ff op je eencellige reactie in:
We zijn allemaal mensen en hier in Nederland zijn wij nogal calvinistisch ingesteld, een mooi voorbeeld is: Doe maar normaal, je doet al gek genoeg. Ok snap je hem?
Nu storen mensen zich over het algemeen nogal snel aan mensen op het moment dat ze niet tot de normaliteit horen, iemand die in het openbaar zit te bevredigen, keihard zit te praten, naakt rondloopt, stinkende kleding heeft, zich asociaal gedraagd etc etc etc.. tal van voorbeelden welke niet tot de normaliteit behoren.
en ja, je hoort hem naturlijk al aankomen, ook nichterig gedrag is voor heel veel mensen abnormaal en een pain in the ass.
en nu kan JIJ vinden dat het wel normaal is om je nichterig (dus een man, die zich als een vrouw gedraagd) te gedragen, maar het merendeel van de bevolking vindt dit dus niet normaal en kan zich hier aan irriteren..
Nu heeft 99,99% helemaal geen haat tegen deze mensen, waaronder ik. Er zit namelijk nogal een verschil tussen iets haten, of ergens aan irriteren... dat je dit wel denkt heeft meer te maken hoe jij in het leven staat, wind je eens iets minder op.. niet iedereen is zoals jij.
Als dit niet de reden is waarom de irritatie naar homo en biseksuelen toeneemt, bedenk jij er eens een.. voor mij is dit in iedergeval een zeer degelijk en plausibele verklaring.
Het heeft weinig met opvoeding te maken, meer met de samenleving waar wij in leven. Normaal zijn is de norm.. een aantal voorbeelden.. en geef mij eens ongelijk als je durft:quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:33 schreef n8n het volgende:
[..]
2 woorden die niet binnen een opvoeding thuishoren
Alles hangt af van de mainstream, alles wat daar buiten valt wordt over het algemeen niet geaccepteerd (raar gevonden). Het is het zelfde als met een puntmuts door de kalverstraat lopen, voor sommige mensen normaal, helaas voor de mainstream abnormaal en dus raar.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb persoonlijk meer het idee dat een bepaald soort mannen met een klein piemeltje, heel erg onzeker zijn over zichzelf en hun eigen seksualiteit en dat deze onzekerheid nog wordt verergerd door het contact met een expliciete homo.
Iedereen moet gewoon lekker doen waar ie zelf zin in heeft en anderen moeten gewoon hun poten thuis houden. Zo simpel is dat.
Er zijn mensen genoeg waarbij ik dat heb en ik vind kwalbert verlinde een valse nicht.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zag laatst trouwens een homo in een fitnesszaal serieus alleen (!!) zumba pasjes voor de spiegel doen, heel erg uitbundig en lachend![]()
Kijk, zelfs ik kreeg plaatsvervangende schaamte.. dat dan weer wel..
Als hij dat toch wil doen? Zolang ie jou niet in je gezicht zwaait met z'n armen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:52 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik zag laatst trouwens een homo in een fitnesszaal serieus alleen (!!) zumba pasjes voor de spiegel doen, heel erg uitbundig en lachend![]()
Kijk, zelfs ik kreeg plaatsvervangende schaamte.. dat dan weer wel..
Dan moet hij ook niet gaan zitten klagen dat mensen hem op dat moment een tikkeltje "raar" vinden, des al niet te min moet hij doen waar hij zin in heeft..quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als hij dat toch wil doen? Zolang ie jou niet in je gezicht zwaait met z'n armen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, als iemand mij geen hand wil geven, gedag wilt zeggen of netjes wilt eten primaquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:47 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het heeft weinig met opvoeding te maken, meer met de samenleving waar wij in leven. Normaal zijn is de norm.. een aantal voorbeelden.. en geef mij eens ongelijk als je durft:
Normaal gedrag:
- Netjes kleden, naar de mode.
- Lekker ruiken.
- Gedag zeggen bij de kassa.
- Aardig zijn tegen mensen.
- Een hand geven.
- Netjes eten als je bij iemand op bezoek bent.
- Geen lawaai maken na 22:00 waar andere last van hebben.
- De auto netjes parkeren.
- Interesse tonen in mensen.
- Sociaal gedragen.
Er zijn zat mensen die dit niet naleven, maar worden die ook geaccepteerd? Blijkbaar wordt een leraar die een vrouw geen hand wil geven ook niet geaccepteerd of wel?
Think again.. its just how people are..
Ik ook niet, maar daar krijg je toch geen normaal antwoord op want de argumenten van de homo haters (zoals we hebben kunnen zien) slaan echt nergens op.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:53 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Er zijn mensen genoeg waarbij ik dat heb en ik vind kwalbert verlinde en valse nicht.
Maar homo haat, dat snap ik niet, zal wel aan mijn opvoeding liggen.
Moet ie ook allemaal zelf weten maar geloof mij, je zou wel lachen als je het zou zien.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als hij dat toch wil doen? Zolang ie jou niet in je gezicht zwaait met z'n armen.
Deed hij dat?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:55 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dan moet hij ook niet gaan zitten klagen dat mensen hem op dat moment een tikkeltje "raar" vinden,
Respect voor minderheden en tolerantie voor afwijkend gedrag is ook een belangrijke waarde.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:53 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Alles hangt af van de mainstream, alles wat daar buiten valt wordt over het algemeen niet geaccepteerd (raar gevonden). Het is het zelfde als met een puntmuts door de kalverstraat lopen, voor sommige mensen normaal, helaas voor de mainstream abnormaal en dus raar.
Uiteraard moet iedereen doen waar hij of zij zin in heeft, maar kom dan niet klagen dat mensen je raar vinden.. zo zitten wij nou eenmaal in elkaar.. en ga mij vertellen dat jij sommige dingen van andere niet raar vindt.
Het feit dat sommige eencellige, homo's aan vallen is buitengewoon bespottelijk en moet ook hard worden aangepakt, maar die moeten net zo hard worden aangepakt als dat jij wordt aangevallen door een stel idioten omdat jij met een puntmuts over straat loopt.
Niet alles wat buiten de norm valt is ook daadwerkelijk vervelend voor de omgeving. Door nog laat veel lawaai te maken, kunnen de buren niet slapen. Hierdoor krijg je dus slachtoffers door gedrag wat buiten de norm valt. Wanneer mannen zich nichterig gaan gedragen, zal dat weinig gevolgen hebben voor de omgeving.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:47 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het heeft weinig met opvoeding te maken, meer met de samenleving waar wij in leven. Normaal zijn is de norm.. een aantal voorbeelden.. en geef mij eens ongelijk als je durft:
Normaal gedrag:
- Netjes kleden, naar de mode.
- Lekker ruiken.
- Gedag zeggen bij de kassa.
- Aardig zijn tegen mensen.
- Een hand geven.
- Netjes eten als je bij iemand op bezoek bent.
- Geen lawaai maken na 22:00 waar andere last van hebben.
- De auto netjes parkeren.
- Interesse tonen in mensen.
- Sociaal gedragen.
Er zijn zat mensen die dit niet naleven, maar worden die ook geaccepteerd? Blijkbaar wordt een leraar die een vrouw geen hand wil geven ook niet geaccepteerd of wel?
Think again.. its just how people are..
Juist, helemaal mee eens... maar vergeet niet dat dit wel de aard is van het beestje en die verander je niet snel (mainstream|).quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:00 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Respect voor minderheden en tolerantie voor afwijkend gedrag is ook een belangrijke waarde.
Nu trek je mijn stelling totaal uit zijn verband,, lees het nog een keer na, want het gaat er niet om of het uberhaupt impact heeft op de omgeving, maar puur de relatie die je op dat moment met je omgeving opbouwt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Niet alles wat buiten de norm valt is ook daadwerkelijk vervelend voor de omgeving. Door nog laat veel lawaai te maken, kunnen de buren niet slapen. Hierdoor krijg je dus slachtoffers door gedrag wat buiten de norm valt. Wanneer mannen zich nichterig gaan gedragen, zal dat weinig gevolgen hebben voor de omgeving.
Daar kun je je niet zomaar bij neerleggen. Normaliteit afdwingen, ook als dat niet kan, is een domheid.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Juist, helemaal mee eens... maar vergeet niet dat dit wel de aard is van het beestje en die verander je niet snel (mainstream|).
Als je je irriteert aan het gedrag van sommige homoseksuelen, waarom dan spreken over homoseksualiteit en niet gewoon over irritant gedrag?quote:Laten we het probleem anders formuleren (ontleden).
Is iemand tegen homo's in zijn algemeen of irriteert iemand zich aan het gedrag van sommige homoseksuelen?
MAAR van mening veranderen gebeurt nooit als je de normaliteit maar goed genoeg bewaakt.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
MAAR als iedereen die kleding gaat dragen, dan wordt dat weer gezien als de mainstream en kan ik van mening veranderen. Gek he.. dat brein van ons
Ik wilde hem net plaatsen :-)quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:13 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Als je je irriteert aan het gedrag van sommige homoseksuelen, waarom dan spreken over homoseksualiteit en niet gewoon over irritant gedrag?
Hoe kan je, je hier dan niet bij neerleggen? Je kunt mensen niet dwingen om verliefd te worden op iemand, of iets mooi of lelijk vinden.. dat zijn voorkeuren en die kan je niet in een klik omzetten.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:13 schreef deelnemer2 het volgende:
Daar kun je je niet zomaar bij neerleggen. Normaliteit afdwingen, ook als dat niet kan, is een domheid.
en hoe wil je deze bewaken? De normaliteit in een mainstream komt niet van een persoon (kan wel de start zijn tot, zie belangrijke personen).quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:17 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
MAAR van mening veranderen gebeurt nooit als je de normaliteit maar goed genoeg bewaakt.
Uhmmm ja? Hij niet natuurlijk, maar wel heel veel personen in dit topic, zij staan nu wel op hun tenen omdat andere zich irriteren aan dit gedrag.quote:
Als er in de samenleving een streng moralistische cultuur ontstaat die intolerant is voor iedere afwijking van de norm, belemmer je een natuurlijke ontwikkeling. Als we bijvoorbeeld heel strikt worden in de Nederlandse taal dan vriezen we haar in.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
en hoe wil je deze bewaken? De normaliteit in een mainstream komt niet van een persoon (kan wel de start zijn tot, zie belangrijke personen).
maar dat is toch heel normaal? Waar zie jij in mijn posts dat dit niet het geval is?quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:24 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Als er in de samenleving een streng moralistische cultuur ontstaat die intolerant is voor iedere afwijking van de norm, belemmer je een natuurlijke ontwikkeling. Als we bijvoorbeeld heel strikt worden in de Nederlandse taal dan vriezen we haar in.
Ik neem het niemand kwalijk als hij/zij zich ergens aan stoort, maar het punt is wat je met die emotie doet. Je kunt je wel de hele dag ergeren aan iedereen zijn kleding, maar wordt je daar nou gelukkig van? Zelf ben ik van mening dat je je beter kunt richten op de positieve dingen dan de negatieve dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:09 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nu trek je mijn stelling totaal uit zijn verband,, lees het nog een keer na, want het gaat er niet om of het uberhaupt impact heeft op de omgeving, maar puur de relatie die je op dat moment met je omgeving opbouwt.
Dus omgang, indrukken en voorkeuren zijn enorm belangrijk, deze hoef je ook niet direct op te merken, maar een vooroordeel is zeer snel gemaakt, dat is waar het hier om gaat en die heeft iedereen.
Dus kan jij het iemand kwalijk nemen dat hij of zij zich aan "iets" irriteert? Mensen zijn helaas geen robots, maar mensen met emoties.
Voorbeeld:
IK vind het irritant/vervelend/erger me aan, dat jij niet de kleding draagt die ik mooi vind.
Die emotie kan jij dan niet uit mijn hoofd praten, dus kan je het kwalijk nemen dat over het algemeen nichterig gedrag als vervelend wordt ervaren?
MAAR als iedereen die kleding gaat dragen, dan wordt dat weer gezien als de mainstream en kan ik van mening veranderen. Gek he.. dat brein van ons
Ik had vroeger spraak problemen die een fysieke oorsprong had. Kinderen horen dat je niet goed spreekt en gaan dat nabrouwen. Dat is een hint dat je beter moet spreken. Kun je dat niet dan gaat kinderen over tot pesten en sociale uitsluiting. Een voorbeeld van een misstand die voortkomt uit het onvermogen van kinderen om de situatie in te schatten. Evenzo kunnen volwassen een normaliteit willen afdwingen uit domheid. Zo denkt Hacon dat homoseksualiteit aangeleerd gedrag is, dat je door afstraffing kunt uitroeien.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
Hoe kan je, je hier dan niet bij neerleggen? Je kunt mensen niet dwingen om verliefd te worden op iemand, of iets mooi of lelijk vinden.. dat zijn voorkeuren en die kan je niet in een klik omzetten.
Maar als iets een mainstream wordt (hype) dan kan het weer wel.. dus wat in de omgeving als normaal wordt gezien, kan ook jouw mening doen laten veranderen.
Puur common sense.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zelf ben ik van mening dat je je beter kunt richten op de positieve dingen dan de negatieve dingen.
Jouw pleidooi voor normaal gedrag kwam op mijn over als een rechtvaardiging om normen af te dwingen / afwijkingen af te keuren. Je bedoelde misschien alleen dat mensen dat van nature doen. Dat klopt. Maar daarboven op kun je dat cultiveren of relativeren. In ben meer voor relativeren.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
maar dat is toch heel normaal? Waar zie jij in mijn posts dat dit niet het geval is?
Als iemand weet hoe uberhaupt een samenleving werkt, of kunt besturen, dan is deze in een klap de rijkste man/vrouw op aarde.
Als voorbeeld op je stelling, dan kan je deze beargumenteren met het hot news:
De strenge dictatoriale staten die nu een voor een tenonder gaan.
*Proest*quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar komen jouw opvattingen over parkeertarieven vandaan?
Klopt, de man wordt verplicht omgebouwd tot vrouw.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:43 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou Gerard Joling ook niet binnenlaten, maar dat heeft weinig met homoseksualiteit te maken. Who cares of mensen op mannen vallen, op vrouwen of op allebei. Het enige wat imho onacceptabel is is als ik een chick wil en ze is lesbisch, maar daar komt binnenkort wetgeving tegen.
Sure, daar hebben we een heel mooi woord voor bedacht: naïviteitquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:33 schreef deelnemer2 het volgende:
Evenzo kunnen volwassen een normaliteit willen afdwingen uit domheid. Zo denkt Hacon dat homoseksualiteti aangeleerd gedrag is, dat je door afstraffing kunt uitroeien.
Man of vrouw, een persoon met het gedrag zoals Gerard Joling, lostaand van het feit dat hij/zij homo is, laat ik toch nooit binnen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:45 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Klopt, de man wordt verplicht omgebouwd tot vrouw.
Gerard komt op mij nog respectvol en oprecht over, wel iets over de top, maar dat verkoopt nu eenmaal..quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:48 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Man of vrouw, een persoon met het gedrag zoals Gerard Joling, lostaand van het feit dat hij/zij homo is, laat ik toch nooit binnen.
Emoties hangen nauw samen met je voorstelling van zaken. Als je denkt dat iets aanstellerij is, heb je een andere emotie, dan wanneer je denkt dat het een voldongen feit is. Als je denkt dat je voorkeur het gevolg is van socialisatie, til je er al minder zwaar aan. etc.quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:47 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Sure, daar hebben we een heel mooi woord voor bedacht: naïviteit
maar dat is puur een mening op basis van kennis en niet zozeer op emotie.
Emotie/voorkeur:
Ik vind rode broeken echt afschuwelijk!
Ik vind die dame met rode lokken verschrikkelijk mooi!
Kennis/domheid?!:
Ik vind de evolutietheorie bespottelijk en het klopt niet!
Ik vind dat friet eten enorm gezond is.
Ah ja, Gordon natuurlijkquote:Op zaterdag 2 april 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Gerard komt op mij nog respectvol en oprecht over, wel iets over de top, maar dat verkoopt nu eenmaal..
Gordon vind ik veel erger..
Ja en nee, want wanneer weet je van je zelf dat iets een feit is? en in welke context plaats je deze dan?quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:53 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Emoties hangen nauw samen met je voorstelling van zaken. Als je denkt dat iets aanstellerij is, heb je een andere emotie, dan wanneer je denkt dat het een voldongen feit is. Als je denkt dat je voorkeur het gevolg is van socialisatie, til je er al minder zwaar aan. etc.
En Gordon is niet eens homo...quote:Op zaterdag 2 april 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Gerard komt op mij nog respectvol en oprecht over, wel iets over de top, maar dat verkoopt nu eenmaal..
Gordon vind ik veel erger..
Ik zeg alleen dat je voorstelling van zaken (waar of niet) invloed heeft op de emoties die je ervaart.quote:Op zaterdag 2 april 2011 23:08 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ja en nee, want wanneer weet je van je zelf dat iets een feit is? en in welke context plaats je deze dan?
Ik ga zelf uit van een procesmodel. We zijn het eens dat alles ontstaat en verandert binnen de kaders van een onpersoonlijk proces. Dat mensen verschillende voorkeuren hebben spreekt voor zich.quote:Ik gaf dan ook twee voorbeelden per groep (emoties en kennis), deze hebben uiteraard te maken met ervaring, alhoewel ik bij sommige emoties sterk de neiging heb dat dit toch wel in de genen zit, zie bijvoorbeeld een fetish (seksuele aantrekking tot een voorwerp, uitvoering, kleding of anderzijds).. echter.. kan dit misschien ook wel ontstaan in de vroege jeugd.. hier zijn ze in iedergeval nog niet helemaal over uit; in iedergeval binnen mijn studie psychologie 2 jaar terug was er nog niet veel over bekend).
Ik denk dat iedereen een beetje gelijk heeft, niemand weet waarom we op een bepaalde manier denken, of hoe uberhaupt onze hersens werken. Bedoel, psychologie mag je eigenlijk geen wetenschap noemen, het zijn aannemes die zo verschrikkelijk moeilijk zijn te toetsen, helemaal omdat zoals je zelf al aangeeft, socialisatie een enorme rol speelt in het gedrag en denken van mensen.
Niemand kan dus een antwoord geven op de vraag waarom mensen een andere emotionele mening hebben dan de ander, we kunnen enkel plausibele verklaringen geven..
Iedereen is anders en iedereen heeft eigenschappen die door andere mensen/groepen als vreemd of raar worden aangezien.
en nichterig gedrag, zoals die van Gerard (voorbeeld van hierboven) worden over het algemeen als vreemd of raar gezien. Niet door iedereen (dus voel je niet aangevallen), maar wel door de mainstream.
Tot die tijd kan je mensen het ook niet kwalijk nemen dat ze een andere emotionele mening/ervaring hebben dan jij... ooit komt er een dag dat het wel een mainstream wordt en dan heb je wel weer andere gewoontes die dan als raar worden gezien door de mainstream.
Heb je inhoudelijk iets te melden of blijft het bij argumentum ad hominem?quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat je dat woord nog uit je toetsenbord durft te friemelen zeg...ik zie van jou alleen verwijzingen naar tbs-klinieken en het HIV-virus alsmede aluhoedjes-signaalwoorden à la "hersenspoelen", afgesloten met "dat mag ik vinden".
Ik discrimineer niet.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Fatsoenlijke discussie? Wat versta jij onder een fatsoenlijke discussie?
Ik onder andere dat degene waarmee ik discussieer, mij niet kwetst en/of discrimineert. Dat doe jij wel.
Gekwetst of gediscrimineerd worden zijn subjectief omdat het alleen werkt als er aanstoot aan genomen wordtquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Fatsoenlijke discussie? Wat versta jij onder een fatsoenlijke discussie?
Ik onder andere dat degene waarmee ik discussieer, mij niet kwetst en/of discrimineert. Dat doe jij wel.
Ok dit komt zeg maar uit het nietsquote:Op zondag 3 april 2011 15:13 schreef sararaats het volgende:
Volgens mij is TS zo'n homofoob met een roze kantje.
Ik weet wat het is om gediscrimineerd te worden. Ik ben verschillende keren in elkaar gemept door homofobe medescholieren.
Ik ben lesbisch en ben er trots op.
Jij hebt zelfs op internet niets zinnigs te melden.quote:Op zondag 3 april 2011 14:58 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ach joh, mensen hebben altijd een grote bek op internet...
Als dat zo is, trek ik mijn kritiek op Halcon in. Al is het wel een omslachtige manier om jezelf uit te drukken.quote:Op zondag 3 april 2011 15:13 schreef sararaats het volgende:
Volgens mij is Halcon zo'n homofoob met een roze kantje.
Sukkelsquote:Ik weet wat het is om gediscrimineerd te worden. Ik ben verschillende keren in elkaar gemept door homofobe medescholieren.
quote:Ik ben lesbisch en ben er trots op.
quote:Op zondag 3 april 2011 15:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij hebt zelfs op internet niets zinnigs te melden.
Nee, ik constateer gewoon iets.quote:Op zondag 3 april 2011 17:46 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Zo, beetje aangebrand ofniet ? tering zeg..
quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
Hetero's.
Homo's.
Biseksuelen.
Mensen.
quote:
Speelt dit serieus op FOK!? Is er werkelijk nog homohaat? Niet gemerkt iig. En weet echt heel wat users op te sommen die homo zijn en daar helemaal geen last mee hebben op dit forum.quote:Hi,
Totdat mij opviel hoeveel mensen hier homofoob zijn, homo's vies vinden en sommige zelfs homo's het liefste dood wenste.. Hier ben ik best wel van geschrokken!
Wat? Ik val van de ene verbazing in de andere nu. Waar speelt zich dit op FOK! in vredesnaam af dan?quote:Op zondag 3 april 2011 19:19 schreef Triggershot het volgende:
voor een ander is heteroseksualiteit weer smerig.
Echte haat zie je niet terug in beledigingen, daar zijn teveel modjes voor aanwezig.quote:Op zondag 3 april 2011 22:18 schreef Staal het volgende:
Ik verbaas me hier nog het meest over trouwens:
[..]
Speelt dit serieus op FOK!? Is er werkelijk nog homohaat? Niet gemerkt iig. En weet echt heel wat users op te sommen die homo zijn en daar helemaal geen last mee hebben op dit forum.
beetje zoals in Amerika meestal(?)quote:Op zondag 3 april 2011 22:22 schreef Peter het volgende:
En de discussie dat een homohuwelijk niet kan, homo's geen kinderen mgen krijgen en geen feetjes mogen organiseren. Dat aceptatie vooral van doen heeft met je gedragen als hetero...
Lees ook de FP maar eens door bij homo-berichten..
Yep.quote:Op zondag 3 april 2011 22:23 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
beetje zoals in Amerika meestal(?)
"We accepteren jullie, maar we willen niet zien dat je homo bent"
Ik moet bekennen dat ik juist over iets extreem machomannelijks juist kan roepen dat het zo "gay" is. Bij wijze van grapje en drie keer in tien jaar. Maar homohaat, daar ben ik zelf al helemaal niet van en merk dat ook eigenlijk helemaal nooit op. Echt niet.quote:Op zondag 3 april 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Echte haat zie je niet terug in beledigingen, daar zijn teveel modjes voor aanwezig.
Users die onaantastbaar kun anti-homo standpunt blijven herhalen en die daarmee ook kwetsende dingen zeggen heb je genoeg. Net zoals pubers die lollig denken te doen door te schelden met 'homo' of bijv. in het homo-topic in ONZ wel eens wat vaags te roepen..
Sorry, dat weiger ik toch te geloven. Loop hier best wel een paar jaartjes rond. Homohaat zie ik niet.quote:Op zondag 3 april 2011 22:23 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
beetje zoals in Amerika meestal(?)
"We accepteren jullie, maar we willen niet zien dat je homo bent"
Lees de reacties onder deze 3 recente gay-berichten op de FP maar eens door voor een goed beeld:quote:Op zondag 3 april 2011 22:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik juist over iets extreem machomannelijks juist kan roepen dat het zo "gay" is. Bij wijze van grapje en drie keer in tien jaar. Maar homohaat, daar ben ik zelf al helemaal niet van en merk dat ook eigenlijk helemaal nooit op. Echt niet.
Geloof ook niet dat daar ijverig modjes op moeten worden gezet.
kijk maar naar de media.quote:Op zondag 3 april 2011 22:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Sorry, dat weiger ik toch te geloven. Loop hier best wel een paar jaartjes rond. Homohaat zie ik niet.
Toon het maar aan. Zou het wel kwalijk vinden trouwens.
En daar ben ik het wel mee eens. Over het algemeen is de acceptatie wel ok, alleen zijn er helaas wat hardnekkige homobashers, zoals Bansheeboy. En voor de rest zijn er af en toe de standaard domme reacties van pubertjes, maar ach.quote:Hoewel er op Fok!forum! vaak satirisch over homoseksuelen gesproken wordt, is de algehele stemming over homoseksualiteit goed te noemen.
hebbie een linkje naar dat onderzoek?quote:Op zondag 3 april 2011 23:09 schreef Great.Expectations het volgende:
Citaat uit een onderzoeksrapport van het Sociaal Cultureel Planbureau naar de acceptatie van homoseksualiteit:
[..]
En daar ben ik het wel mee eens. Over het algemeen is de acceptatie wel ok, alleen zijn er helaas wat hardnekkige homobashers, zoals Bansheeboy. En voor de rest zijn er af en toe de standaard domme reacties van pubertjes, maar ach.
Is Fok! dan een groot feest, waar iedereentegen elkaar is? Nee, maar het is er niet onvriendelijker voor homo's dan het is voor vrouwen, Limburgers, allochtonen, HBO'ers die zich student noemen, Apple liefhebbers, etc.
De meeste mensen zijn nou eenmaal dom, kortzichtig... en hetero. De Fok!-populatie vormt daarop geen uitzondering.
quote:
tl;drquote:Op zondag 3 april 2011 23:16 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
"Gewoon Doen", http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=org. Gaat ook over de acceptatie van homo's in de sport, bank- en verzekeringssector en het leger. En het is leuk om te lezen.
Hi, een heel interessant topic wat je hebt aangemaakt.quote:Hi,
Interessant, bedankt!quote:Op zondag 3 april 2011 23:16 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
"Gewoon Doen", http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=org. Gaat ook over de acceptatie van homo's in de sport, bank- en verzekeringssector en het leger. En het is leuk om te lezen.
Een hetero man kan zich prima verplaatsen in ieder van de zoenende vrouwen, met een gevoel van opwinding.quote:Op zondag 3 april 2011 23:26 schreef gastwatdefok het volgende:
daar word ik trouwens zo schijt ziek van, als mannen 2 vrouwen zien zoenen zitten ze keihard te fappen, en als 2 mannen het doen komt het te dichtbij voor hun ofzo?
kan iemand die hetero is dit mij alsjeblieft uitleggen?
En/of.... Ik benoemde gewoon wat voor mij een fatsoenlijke discussie is.quote:
Mss dat dat meer in ONZ en KLB is? Of de frontpage? Mij is het ook nooit zo opgevallen. Ik kom dan sowieso niet echt in die fora, maar kan ook zijn dat het wordt weggemod.quote:Sorry, dat weiger ik toch te geloven. Loop hier best wel een paar jaartjes rond. Homohaat zie ik niet.
Toon het maar aan. Zou het wel kwalijk vinden trouwens.
Ik vind het wel meevallen, zeker niet meer dan IRL en dan zijn veel mensen op Fok! anoniem.quote:Op maandag 4 april 2011 03:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mss dat dat meer in ONZ en KLB is? Of de frontpage? Mij is het ook nooit zo opgevallen. Ik kom dan sowieso niet echt in die fora, maar kan ook zijn dat het wordt weggemod.
Juist van echte homohaat trek ik me wat aan, die kutgrappen in ONZ doen mij echt niks.quote:Op maandag 4 april 2011 14:48 schreef welkominspace het volgende:
Maar al die vage homo-bash opmerkingen kun je toch zeker niet serieus nemen?![]()
snap best dat er mensen zijn die er een beetje ongemakkelijk van worden,net als sommige mensen met het ziekenhuis of de tandarts hebben.
Maar echte homohaat trek je je toch niks van aan?
Ik vind dit geen redelijke discussie als iemand zegt dat homoseksuelen geen directeur zouden kunnen zijn van een bedrijf.quote:Op maandag 4 april 2011 01:15 schreef gastwatdefok het volgende:
wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik een redelijke discussie, er wordt niet gescholden, naamverwijzingen, en er worden meningen gedeeld en argumenten gegeven, die dan weer bekritiseerd worden, oftewel een normale discussie.
dus ga niet zeggen dat dit geen fatsoenlijke discussie is, want die kan ik je zo laten zien hoor
( en ja ik probeer hier slim te lijken, maar mijn grammatica laat nogal te wensen over soms)
waarschijnlijk worden de mensen die dit soort meningen hebben, ook nooit in hoge functies gezetquote:Op maandag 4 april 2011 16:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vind dit geen redelijke discussie als iemand zegt dat homoseksuelen geen directeur zouden kunnen zijn van een bedrijf.
Maak je maar geen illusies hoor. Kun je nog wat anders (bv. inhoudelijke discussie voeren) in plaats van te trollen en zielige verhaaltjes op te hangen?quote:Op zondag 3 april 2011 15:13 schreef sararaats het volgende:
Volgens mij is Halcon zo'n homofoob met een roze kantje.
Ik weet wat het is om gediscrimineerd te worden. Ik ben verschillende keren in elkaar gemept door homofobe medescholieren.
Ik ben lesbisch en ben er trots op.
Je bent wel aan het trollen en daarnaast hang je (irrelevante) zielige verhaaltjes op.quote:Op maandag 4 april 2011 17:32 schreef sararaats het volgende:
Pardon? Ik troll niet. Ik zeg mijn mening.
Als het gaat om op inhoudelijke en relevante wijze bijdragen een de discussie leg je het af tegen een kind van 6 jaar oud.quote:Op maandag 4 april 2011 17:47 schreef sararaats het volgende:
Ik snap dat je een probleem hebt met mij maar ik ben veel ouder dan jou.
Je hoeft met zo iemand ook helemaal geen discussie te voeren, het is niet de moeite waard om op zo iemand te reageren.quote:Op maandag 4 april 2011 16:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik vind dit geen redelijke discussie als iemand zegt dat homoseksuelen geen directeur zouden kunnen zijn van een bedrijf.
Zielige verhaaltjes? Jammer dat ze die moet ophangen, zou eigenlijk anders moeten zijn he.quote:Op maandag 4 april 2011 17:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maak je maar geen illusies hoor. Kun je nog wat anders (bv. inhoudelijke discussie voeren) in plaats van te trollen en zielige verhaaltjes op te hangen?
Daar valt bij voorbaat al niets tegen in te brengen omdat het zo absurd is.quote:Op maandag 4 april 2011 16:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat moet je aan vrouwen vragen?? Blijkbaar vinden die 2 homo's niet geil.quote:Op zondag 3 april 2011 23:26 schreef gastwatdefok het volgende:
daar word ik trouwens zo schijt ziek van, als mannen 2 vrouwen zien zoenen zitten ze keihard te fappen, en als 2 mannen het doen komt het te dichtbij voor hun ofzo?
bij voorbaat dank.![]()
(zat dat net te lezen dat pubers lesbisch meer accepteren dan mannelijk gay)
Ik kan het je ook wel uitleggen. Heteromannen vallen op vrouwen. Lesbo is vrouw+vrouw, dus twee keer geil. Homo is man+man, en daar worden ze al van één niet geil, laat staan van twee.quote:Op zondag 3 april 2011 23:26 schreef gastwatdefok het volgende:
bij voorbaat dank.![]()
(zat dat net te lezen dat pubers lesbisch meer accepteren dan mannelijk gay)
Wat zeg je nu...quote:Op maandag 4 april 2011 19:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat moet je aan vrouwen vragen?? Blijkbaar vinden die 2 homo's niet geil.
Daarentegen zijn bijna alle lekkere lesbiennes nog te veranderen.
technisch gesproken wel maar objectief gezien zijn alle echte homo's halve vrouwen en alle echte lesbo's halve mannen.quote:Op maandag 4 april 2011 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat zeg je nu...![]()
Dan zijn die niet lesbisch maar bi.
Als ze echt lesbisch zijn niet. Tenzij ze aan het expirimenteren zijn (bi curious). Anders zijn ze gewoon biseksueel.quote:Op maandag 4 april 2011 19:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Dat moet je aan vrouwen vragen?? Blijkbaar vinden die 2 homo's niet geil.
Daarentegen zijn bijna alle lekkere lesbiennes nog te veranderen.
Ja, dat inderdaad.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ohja, mannen die denken een lesbo wel even om te kunnen turnen!!!
"Lesbo? Dan heeft ze mij zeker nog niet gehad!"
Dat is wat iemands geaardheid bepaald volgens jou? Hoe ze eruit zien? Ook typisch dat je denkt dat knappe lesbo's wel om te turnen zijn maar lelijke niet. Heel apart.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef picardmike het volgende:
[..]
technisch gesproken wel maar objectief gezien zijn alle echte homo's halve vrouwen en alle echte lesbo's halve mannen.
Eh, objectiefquote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef picardmike het volgende:
[..]
technisch gesproken wel maar objectief gezien zijn alle echte homo's halve vrouwen en alle echte lesbo's halve mannen.
Ik geloof niet in geaardheid, ik viel op vrouwen omdat mij dat vertelt is en ik geen rede nog wil heb om daar van af te wijken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is wat iemands geaardheid bepaald volgens jou? Hoe ze eruit zien? Ook typisch dat je denkt dat knappe lesbo's wel om te turnen zijn maar lelijke niet. Heel apart.
Klaarblijkelijk triggeren homoseksuele mannen veel creativiteitquote:Op maandag 4 april 2011 19:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha, ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen hier ouderwets denken over homo's en lesbo's.
Hebben jullie wel eens nagedacht over het feit dat er haast geen vrouwelijke scheldwoorden zijn voor lesbische vrouwen (behalve pot) maar wel voor homo's; keuteltikker, kanaalgraver, flikker én nog veel meer. Best raar eigenlijk.
Dus homo's vallen op mannen omdat ze dat vertelt is? Volgens mij ben ik dan autodidactquote:Op maandag 4 april 2011 19:22 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik geloof niet in geaardheid, ik viel op vrouwen omdat mij dat vertelt is en ik geen rede nog wil heb om daar van af te wijken.
Nee sommige mensen weten wel vaker niet dat ze gedrag overgenomen hebben van een ander of dat het ze aangepraat is.quote:Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus homo's vallen op mannen omdat ze dat vertelt is? Volgens mij ben ik dan autodidact. Niemand heeft mij vertelt dat ik op mannen ging vallen.
Hahaha, ik zou niet weten van wie ik het zou moeten hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 19:26 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee sommige mensen weten wel vaker niet dat ze gedrag overgenomen hebben van een ander of dat het ze aangepraat is.
1. Als ''homoseksueel gedrag'' wordt overgenomen, waar komt dat ''gedrag'' (in beginsel) dan vandaan, volgens jou?quote:Op maandag 4 april 2011 19:26 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee sommige mensen weten wel vaker niet dat ze gedrag overgenomen hebben van een ander of dat het ze aangepraat is.
Tja waarom springen geilen tekkels op de rug van hun baasje als ze geil zijn. Omdat ze genetisch zijn aangelegd om hun baasje te nemen? Nee gewoon omdat het kan?quote:Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
1. Als ''homoseksueel gedrag'' wordt overgenomen, waar komt dat ''gedrag'' (in beginsel) dan vandaan?
2. Geldt dit ook voor dieren zoals albatrossen en zelfs kevers?
Nee hoor, jij bent gewoon heel dom.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het was te verwachten, een homo die je uitscheld voor je mening. Dan gaan ze zelf piepen dat ze het zo slecht hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent gewoon heel dom.
De laatste ontwikkelen in de biologie zeggen toch wat anders over 10jr. En dan heb ik het over de mainstream en niet over kleine onderzoekjes over (en gesponsord) homo's.quote:Op maandag 4 april 2011 19:46 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent gewoon heel dom.
dat is geen mening, dat is volgens jou een feit, dat niet zo is.quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het was te verwachten, een homo die je uitscheld voor je mening. Dan gaan ze zelf piepen dat ze het zo slecht hebben.
Ja dat is mijn mening. Er is geen homofeit, zo doen jullie het voorkomen. Maar zolang ik het niet met je eens ben sta ik op jullie blacklist. Nou piep dan niet als mensen die andere feiten hebben jullie op de blacklist zetten.quote:Op maandag 4 april 2011 19:50 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
dat is geen mening, dat is volgens jou een feit, dat niet zo is.
Ik scheld je niet uit, ik geef jou slechts mijn mening. En als jij jouw mening mag geven, ook al is die kwetsend, dan mag ik dat net zo goed.quote:Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het was te verwachten, een homo die je uitscheld voor je mening.
En wederom een domme generalisatie.quote:Dan gaan ze zelf piepen dat ze het zo slecht hebben.
Wat heeft dit met homoseksualiteit te maken? Of ontstaat homoseksualiteit volgens jou door stress en machtsverhoudingen?quote:Op maandag 4 april 2011 19:36 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja waarom springen geilen tekkels op de rug van hun baasje als ze geil zijn. Omdat ze genetisch zijn aangelegd om hun baasje te nemen? Nee gewoon omdat het kan?
Heeft met stress en machtsverhoudingen te maken.
Wat drijft jouw seksualiteit dan? Neurotransmitters die het gevoel van verliefdheid geven en je opgewonden maken als je een mooie dame ziet?quote:Maarja hetzelfde wat mijn seksualiteit drijft, drijft die van jou ook dus ik heb er geen problemen mee op dat punt.
Omdat anale seks viezer wordt gevonden door veel mensen, denk ik.quote:Op maandag 4 april 2011 19:17 schreef iwannabehigh het volgende:
Haha, ik blijf me erover verbazen hoeveel mensen hier ouderwets denken over homo's en lesbo's.
Hebben jullie wel eens nagedacht over het feit dat er haast geen vrouwelijke scheldwoorden zijn voor lesbische vrouwen (behalve pot) maar wel voor homo's; keuteltikker, kanaalgraver, flikker én nog veel meer. Best raar eigenlijk.
quote:Op maandag 4 april 2011 19:51 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja dat is mijn mening. Er is geen homofeit, zo doen jullie het voorkomen. Maar zolang ik het niet met je eens ben sta ik op jullie blacklist. Nou piep dan niet als mensen die andere feiten hebben jullie op de blacklist zetten.
Ik geloof niet dat gevoel je kan worden aangepraat. Verliefd worden op iemand is nog altijd een chemisch proces die je zelf niet goed kan sturen. Dat je minder snel een relatie zal beginnen met iemand van hetzelfde geslacht kan ik dan wel begrijpen door onze cultuur, maar die gevoelens...staan daar los van, vind ik.quote:Op maandag 4 april 2011 19:22 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ik geloof niet in geaardheid, ik viel op vrouwen omdat mij dat vertelt is en ik geen rede nog wil heb om daar van af te wijken.
Ja, en er zijn mannen die ook absoluut niet op mannen willen vallen maar dat toch doen, zelfs als de hele omgeving het uitkotst en niet accepteert. Ja, dan is het echt aangeleerd en een keuze.quote:Op maandag 4 april 2011 19:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus homo's vallen op mannen omdat ze dat vertelt is? Volgens mij ben ik dan autodidact. Niemand heeft mij vertelt dat ik op mannen ging vallen.
Ja dag ik ga hier geen hele biologisch/neurologische uitleg geven. Ik vertel gewoon wat ik denk en daarmee uit. En ik doe geen homo kwaad ik zeg niks wat ik ook niet op mezelf betrek dus als je je aangesproken voelt ben je gewoon agressief. En dat is de rede van homoagressie, niet zozeer dat jullie niet geaccepteerd worden.quote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat heeft dit met homoseksualiteit te maken? Of ontstaat homoseksualiteit volgens jou door stress en machtsverhoudingen?
[..]
Wat drijft jouw seksualiteit dan? Neurotransmitters die het gevoel van verliefdheid geven en je opgewonden maken als je een mooie dame ziet?
Jij stelt dat homoseksualiteit aangepraat is. Hoe kan het dan dat homoseksuele mensen ook deze neurotransmitters aanmaken bij het zien van hetzelfde geslacht? Of veranderen deze complexe biologische systemen ook mee?
quote:Op maandag 4 april 2011 19:53 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Jij stelt dat homoseksualiteit aangepraat is. Hoe kan het dan dat homoseksuele mensen ook deze neurotransmitters aanmaken bij het zien van hetzelfde geslacht? Of veranderen deze complexe biologische systemen ook mee?
Maar je hebt dan toch door dat je mening nu net ontkracht werd?quote:Op maandag 4 april 2011 19:59 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja dag ik ga hier geen hele biologisch/neurologische uitleg geven. Ik vertel gewoon wat ik denk en daarmee uit. En ik doe geen homo kwaad ik zeg niks wat ik ook niet op mezelf betrek dus als je je aangesproken voelt ben je gewoon agressief. En dat is de rede van homoagressie, niet zozeer dat jullie niet geaccepteerd worden.
Nee, hij vertelt gewoon dat je in de hersenen kan zien dat homo's verliefd zijn. Zo kan ik er ook nog wel 10 bedenken. Ik heb ook nooit beweerd dat je verliefdheid niet in de hersenen kan zien. Maar zoals ik al zei ontwikkelingen binnen biologie gaan steeds meer uit van een samensmelting tussen individu en chemische processen. Chemische processen hoeven niet perse aan de grondslag te liggen van een individu. Maar kunnen op zekere schaal ook gestuurd worden door het individu.quote:Op maandag 4 april 2011 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar je hebt dan toch door dat je mening nu net ontkracht werd?
Je wordt hier aangevallen op je gebrek aan logica. (Ik vind het ook bijzonder dat je "ik denk" typt, dat lijkt me een nogal boude bewering).quote:Op maandag 4 april 2011 19:59 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja dag ik ga hier geen hele biologisch/neurologische uitleg geven. Ik vertel gewoon wat ik denk en daarmee uit. En ik doe geen homo kwaad ik zeg niks wat ik ook niet op mezelf betrek dus als je je aangesproken voelt ben je gewoon agressief. En dat is de rede van homoagressie, niet zozeer dat jullie niet geaccepteerd worden.
Oké dan.quote:Op maandag 4 april 2011 19:59 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee er zijn hier een paar mensen die luisteren niet naar wat ik zeg. En zien alleen HIJ IS TEGEN HOMO"S. En ik wordt daar een beetje erg moe van zoals je ziet aan de grote letters. Dus als je logica kan inbrengen ipv meelullen met iemand die een balletje opwerpt. Maar dat terzijde nogmaals in zon discussie heb ik nu effe geen zin. Dit was mijn mening en van vele andere!quote:Op maandag 4 april 2011 20:04 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Je wordt hier aangevallen op je gebrek aan logica. (Ik vind het ook bijzonder dat je "ik denk" typt, dat lijkt me een nogal boude bewering).
Dan ga je er vanuit dat het individu los staat van die chemische processen en niet juist er deel van uitmaakt.quote:Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt gewoon dat je in de hersenen kan zien dat homo's verliefd zijn. Zo kan ik er ook nog wel 10 bedenken. Ik heb ook nooit beweerd dat je verliefdheid niet in de hersenen kan zien. Maar zoals ik al zei ontwikkelingen binnen biologie gaan steeds meer uit van een samensmelting tussen individu en chemische processen. Chemische processen hoeven niet perse aan de grondslag te liggen van een individu. Maar kunnen op zekere schaal ook gestuurd worden door het individu.
Waar het individu en chemische processen elkaar precies raken kan ik je ook niet vertellen maar het is geen OF situatie maar een EN situatie. En hou is op met insinueren!quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat het individu los staat van die chemische processen en niet juist er deel van uitmaakt.
Dit dus, je beroepen op niet bestaande medestanders, dat is een drogreden. Eerst normaal leren argumenteren, daarna ga ik graag met je in discussie. Tot die tijd is het verspilde moeite.quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef picardmike het volgende:
Dit was mijn mening en van vele andere!
Voor zover ik weet zijn vrijwel al onze handelingen gebaseerd op onze biologische systemen. Ons bewustzijn stelt in tegenstelling tot deze systemen eigenlijk vrij weinig voor.quote:Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt gewoon dat je in de hersenen kan zien dat homo's verliefd zijn. Zo kan ik er ook nog wel 10 bedenken. Ik heb ook nooit beweerd dat je verliefdheid niet in de hersenen kan zien. Maar zoals ik al zei ontwikkelingen binnen biologie gaan steeds meer uit van een samensmelting tussen individu en chemische processen. Chemische processen hoeven niet perse aan de grondslag te liggen van een individu. Maar kunnen op zekere schaal ook gestuurd worden door het individu.
Ik heb in ieder geval niet gezegd dat jij tegen homo's bent. Jij stelt echter wel dat homoseksualiteit is aangepraat en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee er zijn hier een paar mensen die luisteren niet naar wat ik zeg. En zien alleen HIJ IS TEGEN HOMO"S. En ik wordt daar een beetje erg moe van zoals je ziet aan de grote letters. Dus als je logica kan inbrengen ipv meelullen met iemand die een balletje opwerpt. Maar dat terzijde nogmaals in zon discussie heb ik nu effe geen zin. Dit was mijn mening en van vele andere!
Maar als die chemische processen de basis vormen voor je geaardheid, waarom zou je dan als individu die processen willen sturen en jezelf willen verloochenen door niets te doen met die gevoelens?quote:Op maandag 4 april 2011 20:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Waar het individu en chemische processen elkaar precies raken kan ik je ook niet vertellen maar het is geen OF situatie maar een EN situatie.
Dat denk ik ook, hoewel we liever niet zo deterministisch over onszelf denken.quote:Op maandag 4 april 2011 20:13 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn vrijwel al onze handelingen gebaseerd op onze biologische systemen. Ons bewustzijn stelt in tegenstelling tot deze systemen eigenlijk vrij weinig voor.
Daar ben ik het met je eens, maar de chemische processen hebben een veel groter aandeel dan onze eigen wil of bewustzijn.quote:Op maandag 4 april 2011 20:09 schreef picardmike het volgende:
[..]
Waar het individu en chemische processen elkaar precies raken kan ik je ook niet vertellen maar het is geen OF situatie maar een EN situatie. En hou is op met insinueren!
Ja dat is jullie mening, maar niet de mijne.quote:Op maandag 4 april 2011 20:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, hoewel we liever niet zo deterministisch over onszelf denken.
Keuze is het sowieso niet, dat valt makkelijk uit te sluiten. Hooguit is het een keuze bij biseksuele mensen. Aangeleerd is verder ook niet heel boeiend, want er is geen reden om het af te leren en het is algemeen bekend dat mensen heel moeilijk kunnen veranderen, zeker als iets zo'n groot deel uitmaakt van je identiteit als seksualiteit dat doet.quote:Op maandag 4 april 2011 20:17 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja dat is jullie mening, maar niet de mijne.
Lees deze anders is. Er is nog veel vraag rondom homo's.
http://mens-en-samenlevin(...)e-of-aangeleerd.html
Keuze is een ruim begrip. Tuurlijk spelen er onbewuste processen mee en die werken anders dan bewuste processen. Maar ook van onbewuste processen kan je bewuster worden. Dat hoef je niet allemaal op het aangeboren of aanleg hoopje te gooien.quote:Op maandag 4 april 2011 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Keuze is het sowieso niet, dat valt makkelijk uit te sluiten. Hooguit is het een keuze bij biseksuele mensen. Aangeleerd is verder ook niet heel boeiend, want er is geen reden om het af te leren en het is algemeen bekend dat mensen heel moeilijk kunnen veranderen, zeker als iets zo'n groot deel uitmaakt van je identiteit als seksualiteit en geaardheid dat doen.
Voor diezelfde vraag zijn er tal van onderzoeken aan te wijzen die wel menen dat homoseksualiteit aangeboren is. Maakt het wat uit? Ik zie er verder geen probleem mee. Er zijn mensen die beweren dat homoseksualiteit een gevaar is door de verspreiding van aids. Geen geldig argument, want als het zich vooral verspreid onder homo's, lost dat het 'probleem' vanzelf op. En homo's doen lang niet enkel aan anale seks.
Lesbiennes staan daar al helemaal los van. Ik vind het psychologisch en biologisch boeiend om te weten hoe geaardheid ontstaat, maar niet om homoseksualiteit te genezen. Wat is de meerwaarde? Richt je dan op pedofilie of zo.
De mensen die het op aangeboren of aanleg gooien hebben daar net zoveel reden toe als jij voor jouw standpunt. Er zijn nou eenmaal veel verschillende onderzoeken rondom homoseksualiteit en de oorzaak, het is maar net welke je wil geloven op dit moment, zeker als leek.quote:Op maandag 4 april 2011 20:25 schreef picardmike het volgende:
[..]
Keuze is een ruim begrip. Tuurlijk spelen er onbewuste processen mee en die werken anders dan bewuste processen. Maar ook van onbewuste processen kan je bewuster worden. Dat hoef je niet allemaal op het aangeboren of aanleg hoopje te gooien.
Nou ik doe aan sociologie en dat is zeer pro nurture geworden de laatste paar jaar. Sterker nog wij krijgen mee dat je dit in de toekomst steeds vaker gaat zien.quote:Op maandag 4 april 2011 20:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De mensen die het op aangeboren of aanleg gooien hebben daar net zoveel reden toe als jij voor jouw standpunt. Er zijn nou eenmaal veel verschillende onderzoeken rondom homoseksualiteit en de oorzaak, het is maar net welke je wil geloven op dit moment, zeker als leek.
Jammer dat een schijnjbaar genuanceerde studie een dergelijk standpunt inneemt. Vind het beter als ze het van beide kanten belichten en mensen zelf hun mening laten vormen, helemaal aangezien zoveel onderzoeken elkaar wat dat betreft tegenspreken.quote:Op maandag 4 april 2011 20:29 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nou ik doe aan sociologie en dat is zeer pro nurture geworden de laatste paar jaar. Sterker nog wij krijgen mee dat je dit in de toekomst steeds vaker gaat zien.
Tja de biologie zit weer vast aan de nature kant maar dan weer bekeken vanuit de evolutie. Wetenschap vorm geen mening als geheel, het onderzoekt dingen en feiten kunnen daarbij veranderen. Een mening vorm jezelf.quote:Op maandag 4 april 2011 20:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jammer dat een schijnjbaar genuanceerde studie een dergelijk standpunt inneemt. Vind het beter als ze het van beide kanten belichten en mensen zelf hun mening laten vormen, helemaal aangezien zoveel onderzoeken elkaar wat dat betreft tegenspreken.
Je kan je vast ook bewust hetero voelen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:29 schreef picardmike het volgende:
Ah en daar ga je de fout in, ik heb nooit gezegd dat ik homo's bewuster wil maken, daarom vermijd ik deze discussie. Ik heb er alleen moeite mee dat men mijn mening niet respecteerd. Sterker nog je kan je zelfs bewust homo voelen.
Grappig dat de auteur van dat artikel het zelf heeft over ''Confirmation bias'', want volgens mij lijdt hij daar zelf ook aan. Hij wuift wetenschappelijk bewijs weg en reikt als recent onderzoek een interventie van een christelijke organisatie aan, waarbij suggestie en placebo-effect waarschijnlijk een grote rol zal hebben gespeeld.quote:Op maandag 4 april 2011 20:17 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja dat is jullie mening, maar niet de mijne.
Lees deze anders is. Er is nog veel vraag rondom homo's.
http://mens-en-samenlevin(...)e-of-aangeleerd.html
Jullie verwarren je eigen denkbeelden en wereldbeeld en presenteren die als feiten aan iemand anders.
Nou dat zeg ik, ben zeer geinteresseerd in het nature, nurture debat en daar vallen homo's ook onder. Maar aan de nurture kant lijkt het wel alsof een groep mensen zich niet bewuster wil zijn van zichzelf door een mentale block. En dat irriteerd me af en toe wel is. Ik snap ook niet waar je wantrouwen vandaan komt. Nou eigenlijk wel uit generalisatie of was het een chemische reactie?quote:Op maandag 4 april 2011 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan je vast ook bewust hetero voelen.
Dat evolutionair gezien heteroseksualiteit de norm is geworden, maakt homoseksualiteit niet minderwaardig of tegennatuurlijk. Dit soort discussies lijken daar vaak wel op aan te sturen. Ik bedoel het verder niet persoonlijk tegen jou, want ik ken je verder niet en wat je beweegredenen zijn voor deze discussie.
Een mening vorm je uiteraard zelf maar dat is makkelijker als de studie geen standpunt inneemt en gewoon objectief beide standpunten belicht. Dat het een utopie is begrijp ik dan ook wel weer.quote:Op maandag 4 april 2011 20:37 schreef picardmike het volgende:
[..]
Tja de biologie zit weer vast aan de nature kant maar dan weer bekeken vanuit de evolutie. Wetenschap vorm geen mening als geheel, het onderzoekt dingen en feiten kunnen daarbij veranderen. Een mening vorm jezelf.
Homoseksualiteit past in ieder geval prima binnen de evolutietheorie.quote:Op maandag 4 april 2011 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan je vast ook bewust hetero voelen.
Dat evolutionair gezien heteroseksualiteit de norm is geworden, maakt homoseksualiteit niet minderwaardig of tegennatuurlijk. Dit soort discussies lijken daar vaak wel op aan te sturen. Ik bedoel het verder niet persoonlijk tegen jou, want ik ken je verder niet en wat je beweegredenen zijn voor deze discussie.
Tuurlijk is de studie objectief op beide standpunten. Sociogie gaat niet alleen om nature-nurture en is er maar een klein deel van. Sociologie onderzoekt wel in hoe verre je mensen en groepen kan veranderen en dat gaat heel ver.quote:Op maandag 4 april 2011 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een mening vorm je uiteraard zelf maar dat is makkelijker als de studie geen standpunt inneemt en gewoon objectief beide standpunten belicht. Dat het een utopie is begrijp ik dan ook wel weer.Ik ben zelf ook wel een 'aanhanger' van het idee van een mens als tabula rasa, maar dan niet wat betreft seksualiteit. Tenzij je aanneemt dat iedereen biseksueel geboren wordt.
Toch is 't zo. Jij bent lesbisch toch?quote:Op maandag 4 april 2011 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van.
Is ook nog maar de vraag. Er zijn binnen de natuur maar een paar voorbeelden van en die zijn niet doorslaggevend. Er was vorig jaar zelfs een verhaal over een homoseksuele pinguin. Maar wat scheen die was bi, want die ging weer naar een vrouwtje.quote:Op maandag 4 april 2011 20:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Homoseksualiteit past in ieder geval prima binnen de evolutietheorie.
Zelfs niet bi, in de omgeving van allemaal dieren kunnen mensen zelfs vallen op hermofrodiete herten.quote:Op maandag 4 april 2011 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een mening vorm je uiteraard zelf maar dat is makkelijker als de studie geen standpunt inneemt en gewoon objectief beide standpunten belicht. Dat het een utopie is begrijp ik dan ook wel weer.Ik ben zelf ook wel een 'aanhanger' van het idee van een mens als tabula rasa, maar dan niet wat betreft seksualiteit. Tenzij je aanneemt dat iedereen biseksueel geboren wordt.
Undecided. Ik ben een keer heel verliefd geweest op een meisje, maar ik word vaker verliefd op jongens en seks met jongens lijkt me veel leuker. En dat meisje was ook nog eens heel jongensachtig. Apart, hè?quote:Op maandag 4 april 2011 20:44 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is 't zo. Jij bent lesbisch toch?
de regenboogvlag, is dat niet duidelijk genoeg als herkenningsteken?quote:Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef welkominspace het volgende:
Ik blijf er trouwens bij dat homo's een herkenningsteken moeten hebben![]()
Of je geeft hetero's een herkenningsteken, komt op hetzelfde neer dan.quote:Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef welkominspace het volgende:
nee, herkenningstekens zijnquote:Op maandag 4 april 2011 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of je geeft hetero's een herkenningsteken, komt op hetzelfde neer dan.
Klopt, wetenschap is sowieso niet heilig. Wat vandaag ''bewezen'' is kan morgen weer achterhaald zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 20:47 schreef picardmike het volgende:
[..]
Is ook nog maar de vraag. Er zijn binnen de natuur maar een paar voorbeelden van en die zijn niet doorslaggevend. Er was vorig jaar zelfs een verhaal over een homoseksuele pinguin. Maar wat scheen die was bi, want die ging weer naar een vrouwtje.
Een zakdoek uit je broekzak laten hangen schijnt een herkenningsteken te zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 20:50 schreef welkominspace het volgende:
heb ik al eens een topic over geopend, kwam weinig uitquote:Op maandag 4 april 2011 20:59 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Een zakdoek uit je broekzak laten hangen schijnt een herkenningsteken te zijn.
Arme sterretje van oh oh cherso.quote:Op maandag 4 april 2011 21:04 schreef welkominspace het volgende:
[..]
heb ik al eens een topic over geopend, kwam weinig uit
maar sterren/sterretjes op je kleding of ster-tattoos schijnen ook wel gay te zijn
heb zelf toevallig een ster op m'n vinger maar dat wist ik nooit
vogels kunnen ook pratenquote:Op maandag 4 april 2011 21:13 schreef Great.Expectations het volgende:
Het enkele feit dat homoseksualiteit al duizenden jaren bij mensen voorkomt, door alle culturen heen, lijkt mij al voldoende reden om aan te nemen dat het niet aangeleerd maar aangeboren is. Nog even los van recente onderzoeken die zouden wijzen op een genetische of biologische oorzaak.
Stel dat homoseksualiteit alleen bij mensen voorkomt, dan zegt dat nog helemaal niks. Er zijn genoeg kenmerken die maar bij één soort voorkomen.
En zelfs als het geen genetische of biologische oorzaak heeft, wat dan nog? Alleen mensen praten, hebben religies, lezen & schrijven, rijden in auto's, etc. Of neem iets wat maar bij mensen en een paar diersoorten voorkomt, zoals het verrichten van seksuele handelen voor alleen genot, niet voor voortplanting. Homoseksualiteit komt voor bij mensen.
De hele discussie naar de oorzaak en/of herkomst van homoseksualiteit heeft helemaal niets te maken met het veroordelen ervan, of van homo's.
Ik bedoelde dat het niet uitmaakt. Zelfs al zou het een (on)bewuste keuze zijn, dan legitimeert dat geen discriminatie.quote:Op maandag 4 april 2011 21:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
vogels kunnen ook praten![]()
maar je hebt wel gelijk denk ik ,het is aangeboren(denk ik) maar hoe het zich ontwikkeld is altijd de vraag.
Terwijl het ook door meer hetero's gedaan wordt dan wij denken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat anale seks viezer wordt gevonden door veel mensen, denk ik.
Is ook zo, maar de mensen die er dan een probleem mee hebben zijn dan vast niet zo hypocriet om zelf aan anale seks te doen. Denk ik, hoop ik.quote:Op maandag 4 april 2011 22:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Terwijl het ook door meer hetero's gedaan wordt dan wij denken.
Denk ik. Best apart eigenlijk.
quote:Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef picardmike het volgende:
[..]
Door in te zoomen en uit te zoomen, zijn er lagen van organisatie te onderscheiden zoals: chemie, fysiologie, een functionerend mens, een gemeenschap van mensen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat het individu los staat van die chemische processen en niet juist er deel van uitmaakt imv eruit bestaat.
Ik durf te wedden dat ze er tussen zitten. Het wordt volgensmij nog steeds als taboe gezien, terwijl ze met hun vriendin er wel plezier aan beleven, maar dat hang je dan niet aan de grote klok natuurlijk.quote:Op maandag 4 april 2011 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is ook zo, maar de mensen die er dan een probleem mee hebben zijn dan vast niet zo hypocriet om zelf aan anale seks te doen. Denk ik, hoop ik.
Dat was mijn vraag niet.quote:
Nee, hier is de homohaat echt niet anders dan in real life, het verschil is dat het hier weggemod kan worden en in real life moet je maar hopen dat de politie er iets mee doet.quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet.
En de drie linkjes van de FP van FOK! die Peter gepost heeft overtuigen mij niet dat er een fikse homohaat is op FOK!
Met alle respect, er is in vrijwel ieder topic wel een handje vol onzekere klapmongolen met een veel te grote bek. Of dit nu gaat over twee meisjes die vermist zijn, een moeder die niet opgelet heeft, een jongen die snel dacht over te steken en door een trein gepakt is. De reacties zijn redelijk te voorspellen.
Haat is er altijd omdat men zich graag goed wil voelen, altijd dat beter willen zijn dan een ander maar specifiek homohaat heb ik echt nooit gemerkt. Dan zouden homo's op FOK! weggetreiterd moeten zijn en voor zover ik weet is er een heel prima langlopende reeks en posten zekere users waarvan ik het weet en ook algemeen bekend als homo helemaal vrij en ongestoord in diverse subfora. Gelukkig maar.
Woon je in Nederland?quote:Op maandag 4 april 2011 23:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, hier is de homohaat echt niet anders dan in real life, het verschil is dat het hier weggemod kan worden en in real life moet je maar hopen dat de politie er iets mee doet.
Ligt er aan wat je haat noemt. Als er structureel wordt gepraat alsof 'die mensen' niet normaal zijn en dat hun gedrag af te keuren is, dan is dat toch echt anders dan hoe men met je omgaat wanneer er niet op seksuele geaardheid wordt gelet.quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet.
En de drie linkjes van de FP van FOK! die Peter gepost heeft overtuigen mij niet dat er een fikse homohaat is op FOK!
Met alle respect, er is in vrijwel ieder topic wel een handje vol onzekere klapmongolen met een veel te grote bek. Of dit nu gaat over twee meisjes die vermist zijn, een moeder die niet opgelet heeft, een jongen die snel dacht over te steken en door een trein gepakt is. De reacties zijn redelijk te voorspellen.
Haat is er altijd omdat men zich graag goed wil voelen, altijd dat beter willen zijn dan een ander maar specifiek homohaat heb ik echt nooit gemerkt. Dan zouden homo's op FOK! weggetreiterd moeten zijn en voor zover ik weet is er een heel prima langlopende reeks en posten zekere users waarvan ik het weet en ook algemeen bekend als homo helemaal vrij en ongestoord in diverse subfora. Gelukkig maar.
Ik heb boven deze post van jou gepost. Ik ziet het niet zo somber in qua RL.quote:Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je haat noemt. Als er structureel wordt gepraat alsof 'die mensen' niet normaal zijn en dat hun gedrag af te keuren is, dan is dat toch echt anders dan hoe men met je omgaat wanneer er niet op seksuele geaardheid wordt gelet.
Ik zie de anonimiteit van internet positief en negatief: men zegt hier wat men irl niet zegt, men zegt hier wat men denkt.quote:Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb boven deze post van jou gepost. Ik ziet het niet zo somber in qua RL.
Je maakt hier naar mijn idee een denkfout. Men zegt digitaal niet wat men denkt. Als er geen emotionele affiniteit is dan kan men anoniem een beter mens zijn en trappen naar mensen die het zogenaamd niet goed doen of een foutje maken.quote:Op maandag 4 april 2011 23:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie de anonimiteit van internet positief en negatief: men zegt hier wat men irl niet zegt, men zegt hier wat men denkt.
Wat is erger?
Dat vind ik heel naar voor je.quote:Op maandag 4 april 2011 23:57 schreef sararaats het volgende:
Niet somber IRL?
Ik leef nog dag en nacht met de angst om weer mishandeld en gepest te worden.
Dat lijkt me heel naar voor je. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij in al je onschuld ook wel eens wat steekjes hebt laten vallen. Dat geeft ook helemaal niks, daar leer je weer van. En gelukkig ben je ook niet weggepest maar post je vrolijk door. Goed van je trouwens. Laat je nooit kisten.quote:Op maandag 4 april 2011 23:57 schreef sararaats het volgende:
Niet somber IRL?
Ik leef nog dag en nacht met de angst om weer mishandeld en gepest te worden.
FOK! is ( zie ook het SCP-onderzoek) een positieve uitzondering t.o.v. religieuze of rechtse foraquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Je maakt hier naar mijn idee een denkfout. Men zegt digitaal niet wat men denkt. Als er geen emotionele affiniteit is dan kan men anoniem een beter mens zijn en trappen naar mensen die het zogenaamd niet goed doen of een foutje maken.
Dat kun je alleen al uit bijv. KLB halen. Maar zeer zeker ook in NWS of zelfs R&P.
Anoniem kun je immers perfect zijn. Maar dat wil niet zeggen dat die mensen op situaties IRL, in hun omgeving daadwerkelijk ook zo hard reageren.
Niet op fok! maar IRL.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel naar voor je. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij in al je onschuld ook wel eens wat steekjes hebt laten vallen. Dat geeft ook helemaal niks, daar leer je weer van. En gelukkig ben je ook niet weggepest maar post je vrolijk door. Goed van je trouwens. Laat je nooit kisten..
Ja, er is geen algemene haat maar het wordt ook nog zeker niet overal geaccepteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat vind ik heel naar voor je.
Volgens mij bagateliseert Staal het probleem teveel. Er is in Nederland geen algemene homo haat. Met homoseksualiteit wordt redelijk omgegaan in vergelijking met andere landen. Maar het lijkt me nog steeds een groot probleem voor veel jongeren, die ontdekken dat ze homoseksueel zijn. In een gewone middelbare schoolklas zou ik wijselijk mijn mond houden. Je moet er mee oppassen tegen wie je het vertelt.
Denk niet dat ze irl een echt andere mening is toegedaan, behalve dan als het om een kennis van ze gaat. Maar dat is logisch, maakt het niet minder triest dat ze smakeloos doen over het leed van een onbekende.quote:Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef Staal het volgende:
Overigens vind ik dit een kulargument van je. Op internet is het voor heel veel jongeren zaak om een grote bek op te zetten. Zelfde als met de twee vermiste meisjes. Niemand is blij dat die meiskes terug zijn in goede gezondheid. Welnee.
Terwijl als het om meisjes uit de straat zou gaan, of nichtjes ze heel anders zouden reageren. Meelevender.
Daar moet je de nuance zoeken. Niet in die meninkjes van die grootbekken die anoniem posten. Je moet toch niet je wereldbeeld van dat soort lui laten afhangen.
Dat heb ik volgensmij gezien ja. Vond ik ook heel erg om te horen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, er is geen algemene haat maar het wordt ook nog zeker niet overal geaccepteerd.
Ik weet niet of iemand hier laatst Pauw & Witteman heeft gezien over een homostel wat echt is weggepest uit hun wijk? Dat soort dingen vind ik dus echt niet kunnen, zeker niet in Nederland wat zichzelf tolerant noemt naar homo's toe.
Als dat zo is zou ik het niet zo positief ontvangen. Heb je een linkje naar dat onderzoek?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:08 schreef Peter het volgende:
[..]
FOK! is ( zie ook het SCP-onderzoek) een positieve uitzondering t.o.v. religieuze of rechtse fora.
Er was een meisje bij mij in de klas die er voor uitkwam lesbisch te zijn. Kwam ze uiteindelijk ook haar vriendin voorstellen en zo.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat vind ik heel naar voor je.
Volgens mij bagateliseert Staal het probleem teveel. Er is in Nederland geen algemene homo haat. Met homoseksualiteit wordt redelijk omgegaan in vergelijking met andere landen. Maar het lijkt me nog steeds een groot probleem voor veel jongeren, die ontdekken dat ze homoseksueel zijn. In een gewone middelbare schoolklas zou ik wijselijk mijn mond houden. Je moet er mee oppassen tegen wie je het vertelt.
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=orgquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Als dat zo is zou ik het niet zo positief ontvangen. Heb je een linkje naar dat onderzoek?
Dank je wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:18 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=org
Dit staat er over FOK!quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:20 schreef Staal het volgende:
Het is te veel om nu nog te scannen. Zal me morgenochtend inlezen.
quote:Hoewel er op Fok!forum! vaak satirisch over homoseksuelen gesproken wordt, is de algehele stemming over homoseksualiteit goed te noemen.
quote:Toch ontspint zich op fokforum.nl (thans: forum.fok.nl) een hele discussie
over Religie en homoseksualiteit. Bij nadere beschouwing is dat echter vooral een
discussie over de redenen waarom homoseksualiteit wordt afgekeurd: wat hebben
mensen erop tegen? Traditionele, religieuze bezwaren tegen homoseksualiteit
worden genoemd, maar meestal zonder instemming: Volgens de bijbel gaan homos
naar de hel. Dat is toch echt wel liefdeloosheid te noemen. Kortom, de bijbel heeft
genoeg haat in zich. Een van de deelnemers geeft een hele uiteenzetting om te ver-
klaren waarom homoseksualiteit in veel traditionele samenlevingen (en dus religies)
wordt afgekeurd: Homoseksuelen planten zich zelden voort, en dus verzwakt dit de
groep voor volgende generaties. Vandaag de dag zou dat geen bezwaar meer moeten
zijn, maar de tradities vanuit vroegere afkeer tegen homoseksualiteit zijn nog
allerminst verdwenen. Deze discussie verloopt opmerkelijk beheerst: ongenuanceerde, negatieve opmerkingen komen nauwelijks voor. Zelfs de weinige deelnemers
die bezwaar zeggen te hebben tegen homoseksualiteit drukken zich heel bedacht-
zaam uit. De meeste deelnemers verwerpen de religieuze bezwaren: homos horen er
toch gewoon bij? P.72
quote:4.5.2 De kenmerken van homoseksualiteit
Op www.partyflock.nl, www.funx.nl en forum.fok.nl wordt homo of fl ikker vaak
als scheldwoord gebruikt voor hen die niet cool, niet hip of stom zijn. Dat sug-
gereert dat deelnemers negatieve eigenschappen toeschrijven aan homos en lesbos,
maar daar blijkt verder nauwelijks iets van. Dat iemand homo is, zegt verder niets
over diegene zn persoonlijkheid.. stelt iemand op www.partyflock.nl. P.73
Dat is ook wel mijn belevenis. En ik ben niet gisteren geregistreerd.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
Hetero's.
Homo's.
Biseksuelen.
Mensen.
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk.quote:
Dan zullen de meeste mensen jou ook niet echt appreciëren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk..
Ik weet niet wie de meeste mensen zijn. Ik kan met de mensen met wie ik te maken heb wel roeien. Dat zijn sociale vaardigheden en die heb ik zeker wel. Maar je kunt verschillende relaties met mensen hebben en daar zet ik uiteraard niet overal een hartje achter.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:38 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dan zullen de meeste mensen jou ook niet echt appreciëren.
Eens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk..
Ik vind bijna alle mensen leuk, zelfs de mensen die ik verrot scheld.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan heb je een aparte definitie van leuk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik vind bijna alle mensen leuk, zelfs de mensen die ik verrot scheld.
Het zijn lagen. Op een diepere laag kijkt ik met liefde naar alles. Niet alleen mensen, maar ook dieren, planten en zelfs met levenloze dingen kan ik mij gemakkelijk verbinden. Ik voel mij op een vanzelfsprekende manier verbonden met van alles en nog wat (dat is de leidende draad).quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je een aparte definitie van leuk.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:53 schreef Boldface het volgende:
Zij die homo's willen haten, vinden altijd wel 'argumenten' om hun punt kracht bij te zetten. Als er al niet wordt teruggegrepen op de bijbel of koran als enige echte waarheid, dan komen de uitgekauwde argumenten over voortplanting (de planeet kampt met enorme overbevolking), ziektes als hiv/aids (komen ook massaal onder hetero's voor), de botenparade (slechts klein groepje feestgangers), de tegennatuurlijkheid (komt volop onder dieren voor), of vergelijkingen met pedofilie (wilsonbekwame kinderen, versus wilsbekwame volwassenen) wel voor de dag.
Dit soort discussies zijn nogal vermoeiend, omdat conservatieve mensen altijd krampachtig aan hun mening zullen vasthouden; daar zijn ze per slot van rekening conservatief voor. Waar de haat vandaan komt, zal altijd een mysterie blijven. Misschien hebben ze niks anders om zich druk over te maken, zijn ze onzeker over zichzelf, of zij homo's een makkelijke zondebok waar al het kwade op deze planeet aan gelinkt kan worden. Als ze maar vooral niet voor en over zichzelf moeten nadenken, die conservatieven...
Ja maar dat is hetzelfde als er staat dat ze bijvoorbeeld uit Friesland en Limburg komt. Dan krijg je ook reacties als deze:quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is ook wel mijn belevenis. En ik ben niet gisteren geregistreerd.
Die akelige hardheid. Maar daar zit toch een andere psychologie achter, denk ik.
Mensen willen zich graag beter voelen dan een ander. Uiteraard is dit door te trekken naar RL maar hoe makkelijk is dit eigenlijk wel niet als je anoniem bent? Denk niet dat dit specifiek om homohaat gaat maar willen trappen op alles. Ik ben goed en ik zou zoiets nooit doen. Kun je zomaar trekken uit een topic uit NWS over een vrouw die een fluitketel op het gas vergeten is. Wie heeft er nu nog een fluitketel? Ze moet wel een kutpauper zijn. Ze verdient het om dood te zijn.
Dat zijn dan de reacties. Zou het toch niet te ver zoeken en doortrekken naar homohaat om daar verdrietig van te worden.
quote:Friesland __!!
Op FOK! is het gewoon 'leuk' om zo te reageren.quote:Limburg __!!
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:08 schreef DeLuna het volgende:
Op FOK! is het gewoon 'leuk' om zo te reageren.
Het doet mij dan ook niks meer hier op FOK!.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.
Gewoon een wat dikkere huid kweken. Of nog beter, meedoen. Dan pas ben je geïntegreerd op FOK!
Je vergeet 'kringspiermusketier'.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Waar ik me op FOK! wel aan kan storen is wanneer er een (serieuze) discussie gehouden wordt met homoseksualiteit als onderwerp en mensen steevast "rugridder" of "bruinwerker" oid gebruiken, in plaats van "homo". Maar dat heeft meer te maken met fatsoen, dan dat ik me persoonlijk beledigd voel.
Jah, of je hebt geen puberissues ergens bij te willen horen en je reageert normaal.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.
Gewoon een wat dikkere huid kweken. Of nog beter, meedoen. Dan pas ben je geïntegreerd op FOK!
Verkeerde forum wat betreft 98% van de subfora hierquote:Op woensdag 6 april 2011 02:09 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, of je hebt geen puberissues ergens bij te willen horen en je reageert normaal.
Het heeft niks met opvoeding te maken dat ik een homoseksuele levensstijl verkeerd vind. Vanuit mijn geweten heb ik altijd geweten, dat het niet klopt. Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten. Met homohaat heeft dit niks te maken, maar de zonde want dat is het, is wel verkeerd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms zijn mensen zo geindoctrineerd door hun ouders met het idee dat homoseksualiteit iets slechts is, dat hoe dom de argumenten ook zijn, ze niet meer tot inkeer kunnen worden gebracht. Dat idee, die walging, zit dan gewoon vast in hun manier van denken. Jammer.
Waarom zegt je geweten dat het verkeerd is?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:09 schreef matthijs100 het volgende:
[..]
Het heeft niks met opvoeding te maken dat ik een homoseksuele levensstijl verkeerd vind. Vanuit mijn geweten heb ik altijd geweten, dat het niet klopt. Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten. Met homohaat heeft dit niks te maken, maar de zonde want dat is het, is wel verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |