Ik bedoelde dat het niet uitmaakt. Zelfs al zou het een (on)bewuste keuze zijn, dan legitimeert dat geen discriminatie.quote:Op maandag 4 april 2011 21:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
vogels kunnen ook praten![]()
maar je hebt wel gelijk denk ik ,het is aangeboren(denk ik) maar hoe het zich ontwikkeld is altijd de vraag.
Terwijl het ook door meer hetero's gedaan wordt dan wij denken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat anale seks viezer wordt gevonden door veel mensen, denk ik.
Is ook zo, maar de mensen die er dan een probleem mee hebben zijn dan vast niet zo hypocriet om zelf aan anale seks te doen. Denk ik, hoop ik.quote:Op maandag 4 april 2011 22:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Terwijl het ook door meer hetero's gedaan wordt dan wij denken.
Denk ik. Best apart eigenlijk.
quote:Op maandag 4 april 2011 20:03 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt gewoon dat je in de hersenen kan zien dat homo's verliefd zijn. Zo kan ik er ook nog wel 10 bedenken. Ik heb ook nooit beweerd dat je verliefdheid niet in de hersenen kan zien. Maar zoals ik al zei ontwikkelingen binnen biologie gaan steeds meer uit van een samensmelting tussen individu en chemische processen. Chemische processen hoeven niet perse aan de grondslag te liggen van een individu. Maar kunnen op zekere schaal ook gestuurd worden door het individu.
Door in te zoomen en uit te zoomen, zijn er lagen van organisatie te onderscheiden zoals: chemie, fysiologie, een functionerend mens, een gemeenschap van mensen.quote:Op maandag 4 april 2011 20:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat het individu los staat van die chemische processen en niet juist er deel van uitmaakt imv eruit bestaat.
Ik durf te wedden dat ze er tussen zitten. Het wordt volgensmij nog steeds als taboe gezien, terwijl ze met hun vriendin er wel plezier aan beleven, maar dat hang je dan niet aan de grote klok natuurlijk.quote:Op maandag 4 april 2011 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is ook zo, maar de mensen die er dan een probleem mee hebben zijn dan vast niet zo hypocriet om zelf aan anale seks te doen. Denk ik, hoop ik.
Dat was mijn vraag niet.quote:
Nee, hier is de homohaat echt niet anders dan in real life, het verschil is dat het hier weggemod kan worden en in real life moet je maar hopen dat de politie er iets mee doet.quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet.
En de drie linkjes van de FP van FOK! die Peter gepost heeft overtuigen mij niet dat er een fikse homohaat is op FOK!
Met alle respect, er is in vrijwel ieder topic wel een handje vol onzekere klapmongolen met een veel te grote bek. Of dit nu gaat over twee meisjes die vermist zijn, een moeder die niet opgelet heeft, een jongen die snel dacht over te steken en door een trein gepakt is. De reacties zijn redelijk te voorspellen.
Haat is er altijd omdat men zich graag goed wil voelen, altijd dat beter willen zijn dan een ander maar specifiek homohaat heb ik echt nooit gemerkt. Dan zouden homo's op FOK! weggetreiterd moeten zijn en voor zover ik weet is er een heel prima langlopende reeks en posten zekere users waarvan ik het weet en ook algemeen bekend als homo helemaal vrij en ongestoord in diverse subfora. Gelukkig maar.
Woon je in Nederland?quote:Op maandag 4 april 2011 23:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, hier is de homohaat echt niet anders dan in real life, het verschil is dat het hier weggemod kan worden en in real life moet je maar hopen dat de politie er iets mee doet.
Ligt er aan wat je haat noemt. Als er structureel wordt gepraat alsof 'die mensen' niet normaal zijn en dat hun gedrag af te keuren is, dan is dat toch echt anders dan hoe men met je omgaat wanneer er niet op seksuele geaardheid wordt gelet.quote:Op maandag 4 april 2011 23:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet.
En de drie linkjes van de FP van FOK! die Peter gepost heeft overtuigen mij niet dat er een fikse homohaat is op FOK!
Met alle respect, er is in vrijwel ieder topic wel een handje vol onzekere klapmongolen met een veel te grote bek. Of dit nu gaat over twee meisjes die vermist zijn, een moeder die niet opgelet heeft, een jongen die snel dacht over te steken en door een trein gepakt is. De reacties zijn redelijk te voorspellen.
Haat is er altijd omdat men zich graag goed wil voelen, altijd dat beter willen zijn dan een ander maar specifiek homohaat heb ik echt nooit gemerkt. Dan zouden homo's op FOK! weggetreiterd moeten zijn en voor zover ik weet is er een heel prima langlopende reeks en posten zekere users waarvan ik het weet en ook algemeen bekend als homo helemaal vrij en ongestoord in diverse subfora. Gelukkig maar.
Ik heb boven deze post van jou gepost. Ik ziet het niet zo somber in qua RL.quote:Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je haat noemt. Als er structureel wordt gepraat alsof 'die mensen' niet normaal zijn en dat hun gedrag af te keuren is, dan is dat toch echt anders dan hoe men met je omgaat wanneer er niet op seksuele geaardheid wordt gelet.
Ik zie de anonimiteit van internet positief en negatief: men zegt hier wat men irl niet zegt, men zegt hier wat men denkt.quote:Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb boven deze post van jou gepost. Ik ziet het niet zo somber in qua RL.
Je maakt hier naar mijn idee een denkfout. Men zegt digitaal niet wat men denkt. Als er geen emotionele affiniteit is dan kan men anoniem een beter mens zijn en trappen naar mensen die het zogenaamd niet goed doen of een foutje maken.quote:Op maandag 4 april 2011 23:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zie de anonimiteit van internet positief en negatief: men zegt hier wat men irl niet zegt, men zegt hier wat men denkt.
Wat is erger?
Dat vind ik heel naar voor je.quote:Op maandag 4 april 2011 23:57 schreef sararaats het volgende:
Niet somber IRL?
Ik leef nog dag en nacht met de angst om weer mishandeld en gepest te worden.
Dat lijkt me heel naar voor je. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij in al je onschuld ook wel eens wat steekjes hebt laten vallen. Dat geeft ook helemaal niks, daar leer je weer van. En gelukkig ben je ook niet weggepest maar post je vrolijk door. Goed van je trouwens. Laat je nooit kisten.quote:Op maandag 4 april 2011 23:57 schreef sararaats het volgende:
Niet somber IRL?
Ik leef nog dag en nacht met de angst om weer mishandeld en gepest te worden.
FOK! is ( zie ook het SCP-onderzoek) een positieve uitzondering t.o.v. religieuze of rechtse foraquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Je maakt hier naar mijn idee een denkfout. Men zegt digitaal niet wat men denkt. Als er geen emotionele affiniteit is dan kan men anoniem een beter mens zijn en trappen naar mensen die het zogenaamd niet goed doen of een foutje maken.
Dat kun je alleen al uit bijv. KLB halen. Maar zeer zeker ook in NWS of zelfs R&P.
Anoniem kun je immers perfect zijn. Maar dat wil niet zeggen dat die mensen op situaties IRL, in hun omgeving daadwerkelijk ook zo hard reageren.
Niet op fok! maar IRL.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:06 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel naar voor je. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij in al je onschuld ook wel eens wat steekjes hebt laten vallen. Dat geeft ook helemaal niks, daar leer je weer van. En gelukkig ben je ook niet weggepest maar post je vrolijk door. Goed van je trouwens. Laat je nooit kisten..
Ja, er is geen algemene haat maar het wordt ook nog zeker niet overal geaccepteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat vind ik heel naar voor je.
Volgens mij bagateliseert Staal het probleem teveel. Er is in Nederland geen algemene homo haat. Met homoseksualiteit wordt redelijk omgegaan in vergelijking met andere landen. Maar het lijkt me nog steeds een groot probleem voor veel jongeren, die ontdekken dat ze homoseksueel zijn. In een gewone middelbare schoolklas zou ik wijselijk mijn mond houden. Je moet er mee oppassen tegen wie je het vertelt.
Denk niet dat ze irl een echt andere mening is toegedaan, behalve dan als het om een kennis van ze gaat. Maar dat is logisch, maakt het niet minder triest dat ze smakeloos doen over het leed van een onbekende.quote:Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef Staal het volgende:
Overigens vind ik dit een kulargument van je. Op internet is het voor heel veel jongeren zaak om een grote bek op te zetten. Zelfde als met de twee vermiste meisjes. Niemand is blij dat die meiskes terug zijn in goede gezondheid. Welnee.
Terwijl als het om meisjes uit de straat zou gaan, of nichtjes ze heel anders zouden reageren. Meelevender.
Daar moet je de nuance zoeken. Niet in die meninkjes van die grootbekken die anoniem posten. Je moet toch niet je wereldbeeld van dat soort lui laten afhangen.
Dat heb ik volgensmij gezien ja. Vond ik ook heel erg om te horen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, er is geen algemene haat maar het wordt ook nog zeker niet overal geaccepteerd.
Ik weet niet of iemand hier laatst Pauw & Witteman heeft gezien over een homostel wat echt is weggepest uit hun wijk? Dat soort dingen vind ik dus echt niet kunnen, zeker niet in Nederland wat zichzelf tolerant noemt naar homo's toe.
Als dat zo is zou ik het niet zo positief ontvangen. Heb je een linkje naar dat onderzoek?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:08 schreef Peter het volgende:
[..]
FOK! is ( zie ook het SCP-onderzoek) een positieve uitzondering t.o.v. religieuze of rechtse fora.
Er was een meisje bij mij in de klas die er voor uitkwam lesbisch te zijn. Kwam ze uiteindelijk ook haar vriendin voorstellen en zo.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat vind ik heel naar voor je.
Volgens mij bagateliseert Staal het probleem teveel. Er is in Nederland geen algemene homo haat. Met homoseksualiteit wordt redelijk omgegaan in vergelijking met andere landen. Maar het lijkt me nog steeds een groot probleem voor veel jongeren, die ontdekken dat ze homoseksueel zijn. In een gewone middelbare schoolklas zou ik wijselijk mijn mond houden. Je moet er mee oppassen tegen wie je het vertelt.
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=orgquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Als dat zo is zou ik het niet zo positief ontvangen. Heb je een linkje naar dat onderzoek?
Dank je wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:18 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
http://www.scp.nl/dsresource?objectid=20597&type=org
Dit staat er over FOK!quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:20 schreef Staal het volgende:
Het is te veel om nu nog te scannen. Zal me morgenochtend inlezen.
quote:Hoewel er op Fok!forum! vaak satirisch over homoseksuelen gesproken wordt, is de algehele stemming over homoseksualiteit goed te noemen.
quote:Toch ontspint zich op fokforum.nl (thans: forum.fok.nl) een hele discussie
over Religie en homoseksualiteit. Bij nadere beschouwing is dat echter vooral een
discussie over de redenen waarom homoseksualiteit wordt afgekeurd: wat hebben
mensen erop tegen? Traditionele, religieuze bezwaren tegen homoseksualiteit
worden genoemd, maar meestal zonder instemming: Volgens de bijbel gaan homos
naar de hel. Dat is toch echt wel liefdeloosheid te noemen. Kortom, de bijbel heeft
genoeg haat in zich. Een van de deelnemers geeft een hele uiteenzetting om te ver-
klaren waarom homoseksualiteit in veel traditionele samenlevingen (en dus religies)
wordt afgekeurd: Homoseksuelen planten zich zelden voort, en dus verzwakt dit de
groep voor volgende generaties. Vandaag de dag zou dat geen bezwaar meer moeten
zijn, maar de tradities vanuit vroegere afkeer tegen homoseksualiteit zijn nog
allerminst verdwenen. Deze discussie verloopt opmerkelijk beheerst: ongenuanceerde, negatieve opmerkingen komen nauwelijks voor. Zelfs de weinige deelnemers
die bezwaar zeggen te hebben tegen homoseksualiteit drukken zich heel bedacht-
zaam uit. De meeste deelnemers verwerpen de religieuze bezwaren: homos horen er
toch gewoon bij? P.72
quote:4.5.2 De kenmerken van homoseksualiteit
Op www.partyflock.nl, www.funx.nl en forum.fok.nl wordt homo of fl ikker vaak
als scheldwoord gebruikt voor hen die niet cool, niet hip of stom zijn. Dat sug-
gereert dat deelnemers negatieve eigenschappen toeschrijven aan homos en lesbos,
maar daar blijkt verder nauwelijks iets van. Dat iemand homo is, zegt verder niets
over diegene zn persoonlijkheid.. stelt iemand op www.partyflock.nl. P.73
Dat is ook wel mijn belevenis. En ik ben niet gisteren geregistreerd.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Aneurysma het volgende:
Hetero's.
Homo's.
Biseksuelen.
Mensen.
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk.quote:
Dan zullen de meeste mensen jou ook niet echt appreciëren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk..
Ik weet niet wie de meeste mensen zijn. Ik kan met de mensen met wie ik te maken heb wel roeien. Dat zijn sociale vaardigheden en die heb ik zeker wel. Maar je kunt verschillende relaties met mensen hebben en daar zet ik uiteraard niet overal een hartje achter.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:38 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dan zullen de meeste mensen jou ook niet echt appreciëren.
Eens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, maar dan zonder al die hartjes. De meeste mensen vind ik in ieder geval helemaal niet leuk..
Ik vind bijna alle mensen leuk, zelfs de mensen die ik verrot scheld.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan heb je een aparte definitie van leuk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik vind bijna alle mensen leuk, zelfs de mensen die ik verrot scheld.
Het zijn lagen. Op een diepere laag kijkt ik met liefde naar alles. Niet alleen mensen, maar ook dieren, planten en zelfs met levenloze dingen kan ik mij gemakkelijk verbinden. Ik voel mij op een vanzelfsprekende manier verbonden met van alles en nog wat (dat is de leidende draad).quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je een aparte definitie van leuk.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 01:53 schreef Boldface het volgende:
Zij die homo's willen haten, vinden altijd wel 'argumenten' om hun punt kracht bij te zetten. Als er al niet wordt teruggegrepen op de bijbel of koran als enige echte waarheid, dan komen de uitgekauwde argumenten over voortplanting (de planeet kampt met enorme overbevolking), ziektes als hiv/aids (komen ook massaal onder hetero's voor), de botenparade (slechts klein groepje feestgangers), de tegennatuurlijkheid (komt volop onder dieren voor), of vergelijkingen met pedofilie (wilsonbekwame kinderen, versus wilsbekwame volwassenen) wel voor de dag.
Dit soort discussies zijn nogal vermoeiend, omdat conservatieve mensen altijd krampachtig aan hun mening zullen vasthouden; daar zijn ze per slot van rekening conservatief voor. Waar de haat vandaan komt, zal altijd een mysterie blijven. Misschien hebben ze niks anders om zich druk over te maken, zijn ze onzeker over zichzelf, of zij homo's een makkelijke zondebok waar al het kwade op deze planeet aan gelinkt kan worden. Als ze maar vooral niet voor en over zichzelf moeten nadenken, die conservatieven...
Ja maar dat is hetzelfde als er staat dat ze bijvoorbeeld uit Friesland en Limburg komt. Dan krijg je ook reacties als deze:quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is ook wel mijn belevenis. En ik ben niet gisteren geregistreerd.
Die akelige hardheid. Maar daar zit toch een andere psychologie achter, denk ik.
Mensen willen zich graag beter voelen dan een ander. Uiteraard is dit door te trekken naar RL maar hoe makkelijk is dit eigenlijk wel niet als je anoniem bent? Denk niet dat dit specifiek om homohaat gaat maar willen trappen op alles. Ik ben goed en ik zou zoiets nooit doen. Kun je zomaar trekken uit een topic uit NWS over een vrouw die een fluitketel op het gas vergeten is. Wie heeft er nu nog een fluitketel? Ze moet wel een kutpauper zijn. Ze verdient het om dood te zijn.
Dat zijn dan de reacties. Zou het toch niet te ver zoeken en doortrekken naar homohaat om daar verdrietig van te worden.
quote:Friesland __!!
Op FOK! is het gewoon 'leuk' om zo te reageren.quote:Limburg __!!
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:08 schreef DeLuna het volgende:
Op FOK! is het gewoon 'leuk' om zo te reageren.
Het doet mij dan ook niks meer hier op FOK!.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.
Gewoon een wat dikkere huid kweken. Of nog beter, meedoen. Dan pas ben je geïntegreerd op FOK!
Je vergeet 'kringspiermusketier'.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Waar ik me op FOK! wel aan kan storen is wanneer er een (serieuze) discussie gehouden wordt met homoseksualiteit als onderwerp en mensen steevast "rugridder" of "bruinwerker" oid gebruiken, in plaats van "homo". Maar dat heeft meer te maken met fatsoen, dan dat ik me persoonlijk beledigd voel.
Jah, of je hebt geen puberissues ergens bij te willen horen en je reageert normaal.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of je het nou 'leuk' of leuk vindt, zo gaat het hier nou eenmaal op FOK!. Daar kun je je groen en geel aan ergeren, of gewoon ergens anders heen gaan. Ik word uitgemaakt voor nerd, autist, dik en homo (nooit tegelijk gelukkig), terwijl ik geen van allen ben. Een ander wordt weer voor andere dingen uitgemaakt. Ik zelf praat nog wel eens slecht over kleurlingen of vrouwen. In geen van de gevallen (of ik nou word aangesproken, of het aanspreken doe), wordt er bijzonder weinig van gemeend.
Gewoon een wat dikkere huid kweken. Of nog beter, meedoen. Dan pas ben je geïntegreerd op FOK!
Verkeerde forum wat betreft 98% van de subfora hierquote:Op woensdag 6 april 2011 02:09 schreef Staal het volgende:
[..]
Jah, of je hebt geen puberissues ergens bij te willen horen en je reageert normaal.
Het heeft niks met opvoeding te maken dat ik een homoseksuele levensstijl verkeerd vind. Vanuit mijn geweten heb ik altijd geweten, dat het niet klopt. Ik geloof dat iedereen vanuit het geweten wel weet dat het niet klopt, alleen mensen negeren hun geweten. Met homohaat heeft dit niks te maken, maar de zonde want dat is het, is wel verkeerd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 02:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Soms zijn mensen zo geindoctrineerd door hun ouders met het idee dat homoseksualiteit iets slechts is, dat hoe dom de argumenten ook zijn, ze niet meer tot inkeer kunnen worden gebracht. Dat idee, die walging, zit dan gewoon vast in hun manier van denken. Jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |