Neem je tijd Bastard. Ik heb geen haast. Wilde alleen weten of ik weer iets was vergetenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jazeker die heb ik .. kom er helaas vanavond niet aan toe, ik mik op morgenavond voor jou
Beetje koud he.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:46 schreef saaw het volgende:
Gaan we weer
Moet maar eens over een concrete vraag nadenken, of is een open legging ook een optie?
Staat er op.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef valdikur het volgende:
ben er altijd al geinteresseerd in geweest, ik wil er op zich wel een
Ik heb ook geen haast maar wil je wel graag helpen met je vraagquote:Op zondag 13 maart 2011 19:58 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Neem je tijd Bastard. Ik heb geen haast. Wilde alleen weten of ik weer iets was vergeten
Niks engs aan, als het goed is vertel ik niks nieuws voor je.quote:
Check.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:17 schreef summer2bird het volgende:
Mag ik ook op de lijst? Ben geinteresseert.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:27 schreef robert1989 het volgende:
Mag ik ook op je lijst Bastard? Ben erg geïnteresseerd.
Welja.. al zal de doorlooptijd wat lang gaan duren helaas.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef SophieL het volgende:
Wat een interessant topic...mag ik ook op de lijst?
Is dat niet gewoon wat kaarten trekken en hatsekidee?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Welja.. al zal de doorlooptijd wat lang gaan duren helaas.
Voor mij per legging anderhalf a 2 uur werk.. dat is soms lastig inplannen voor mij
Nou super graag gedaan ook hoorquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:46 schreef wendytje het volgende:
Bastard... ik lees dit met tranen in de ogen. Wat geeft dit een goed beeld. Ook wel heftig om even vanuit een ander oogpunt naar je leven te kijken.
Heb een beetje verstand van de kaarten en weet wel dat veel grote arcanakaarten een heftige lezing geven.
het geeft me nog niet een heel helder beeld van de toekomst, wel het pad (dat ik al heb ingezet) daar naartoe. Fijn om toch een positieve draai te lezen.
morgen nog eens rustig herlezen en nog eens en nog eens....
SUPER bedankt!
Wat geeft je die indruk? Ik zie veranderingen en er zal aanpassingsvermogen nodig zijn natuurlijk dat komt er bij. Maar het loopt niet desastreus, het zal wel behapbaar wezen, niet in armoede.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit moet ik even op me in laten werken en nog een paar keer doorlezen. Maar zoals ik het lees ziet het er dus voorlopig niet best voor me uit?
Inderdaad, nu ik je tweede vraag lees sluit het daar meer op aan.. ik zei al, ik heb het vermoeden dat de legging iets anders aan je wilde vertellen dan alleen je financiele toekomst.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met name die omgekeerde munten drie die voorspelt dat ik er financieel niet op vooruit zal gaan. Ook de matigheid doet wat dat betreft een duit in het zakjeWat ben ik toch een materialistische wezel he
Ik heb nog eens wat verschillende stukken uitleg nagezocht en het komt er in het kort op neer dat ik een aantal veranderingen tegemoet ga, met name vanwege de dwaas en de bekers acht.
De aas van kelken is toch een gelukskaart? Waarom vertelt deze kaart dan niet over geluk op mijn pad? Of zit ik fout?
Wat wil het omgekeerd liggen van een kaart eigenlijk zeggen? Precies het tegenovergestelde van de kaart?
Er zijn een aantal zaken die ik niet goed kan plaatsen. De welvaart van pentakels 10 heb ik zeker al 10 jaar achter me liggen. De koningin van staven ook niet, omdat daar volgens mij juist mede de oorzaak in is gelegen van wat er staat te gebeuren.
In elk geval harstikke bedankt! Ik heb het gevoel dat wat je vertelt, meer aansluit op mijn tweede grote vraag dan op mijn beperkte eerste vraag
Dat lijkt dat me erg leuk, alhoewel ik irl readings wel prefereer aangezien ikquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kom je ook leggingen en readings doen
Natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:20 schreef Scrummie het volgende:
Bastard, zou je mij ook op de lijst willen zetten? Heeft geen haast, dus neem je tijd mocht je mij er op willen zetten.
Helpt dit plaatje als beeldvorming?quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:01 schreef Maitje het volgende:
Jij hebt een lange beschrijving van het keltische kruis zeg bastard. Ik moet zeggen dat ik hem erg ingewikkeld vind om te lezen.
Leg jij de kaarten en vertel je dan vanuit je gevoel de kaarten, of met de hand van een boekje?
Dankje voor je uitleg.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Helpt dit plaatje als beeldvorming?
[ afbeelding ]
Ik vergeet misschien wel eens om duidelijk te vertellen hoe de legging er voor ligt, misschien dat ik de beeldvorming niet goed kan overbrengen van wat er op tafel ligt. Dat kan, voor mij is het als een automatisme wat dat betreft natuurlijk.
Uiteindelijk is het verhaal wat ik probeer over te brengen wel van belang, de cohesie van de kaarten en de posities onderling. Ik hoop dat dat wel overkomt en anders mag de vraagsteller natuurlijk altijd om meer duidelijkheid vragen, zoals vogeltjesdans eigenlijk hier deed. Geen probleem hoor, heb graag dat het duidelijk overkomt dan dat je zegt "mmm jaja" want daar hebben we allebei niks aan.
Over het algemeen vertel ik wat ik zie op de kaarten, het gevoel erbij, de betekenis die ik er van weet (die vrij dynamisch kan wezen per vraag of positie) Sommige kaarten vind ik nog wel eens wat lastiger en moet ik even wat kernwoorden erbij pakken maar grotendeels zit ik te kijken.. en schrijf ik wat ik zie of denk.
Ok hoorquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dankje voor je uitleg.
Ik leg zelf ook keltische kruis dus ik wist hoe je hem moest leggen. Maar hoe jij hem in feite verteld aan een persoon was dus even een raadsel. Ik leg hem nl totaal anders uit.
Maar, ieder zijn eigen manier van werken hoor! Bedoel het niet als een aanval ofzo.
Oke, ik snap hoe je legt...quote:
Deze is wel extreem beknopt idd, maar dat komt omdat die voor mijzelf is idd en ik geen verder uitleg voor mijzelf nodig hebquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:53 schreef Bastard het volgende:
Wel in ieder geval bedankt voor je leggingswijze dan
Je houdt het inderdaad beknopter in de uitleg waar ik hem probeer te 'stellen' in de samenhang van de andere kaarten volgens mij? Puur de uitleg zoals de kaart in zijn basis aangeeft. En omdat de legging voor jezelf is hoef je hem ook niet verder uit te wijden. Tevens, ik vind het ook leuk om de symboliek bij de kaarten te weten of te lezen en er over te vertellen als het mij te binnen schiet.
De waarde die je aan de posities geeft is ook anders maar dat is net wat je zelf lekker vind vlgs mij. Je zou in principe ook je eigen legging kunnen creeren waarbij je eigen waarde aan de posities geeft dat is ook vaak per tarotist weer anders.
Nou dat zeker!quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:
Leuk om dat zo is te vergelijken Basterd!
Ook net weer iets anders als wij beide gebruiken.. voor mij persoonlijk net kaart 5 die totaal anders is. Misschien moet ik deze ook eens zo gaan proberen te duiden en zien wat er uitkomt.quote:1. zo is de situatie nu
2. dit ligt mij dwars, kruist mijn pad, is mijn uitdaging
3. dit is in de basis de oorzaak van het probleem
4. dit is de les die mijn ziel mij in deze wil leren
5. dit kan ik achter mij laten, dit dient mij niet meer
6. dit is waar ik mij als eerste op mag gaan richten
7. zo zie ik mezelf in de situatie
8. zo laat ik mij aan mijn omgeving zien
9. dit is zowel mijn hoop als mijn vrees
10. dit zal, na het serieus aangaan van wat de legging mij zegt, het resultaat zijn
quote:Dit is de kern
Dit kruist het. Dit is het probleem of obstakel
Dit zijn de wortels.Hier komt het probleem uit voort.
Dit ligt achter. Dit is iets uit het verleden. Het kan een invloed zijn die afneemt of iets wat de vrager geleerd heeft.
Dit ligt boven. Dit is de kroon van het geheel, vaak een wens of doel van de vrager.
Dit ligt voor. Dit is een blik in de toekomst. Dit staat te gebeuren.
Dit is de vrager zelf i.v.m. zijn vraag.
Dit is de omgeving. De kaart op deze plek geeft informatie over hoe de omgeving de vrager ziet, maar ook hoe de omgeving de vrager beïnvloed.
Dit is wat de vrager hoopt of vreest. Meestal allebei.
Dit is de uitkomst.
http://www.webtarot.nl/info/keltisch_kruis.html
Volgens mij is er van alles wel een variant te vinden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:15 schreef Maitje het volgende:
Zoveel verschillende nog.. a mai! Ik dacht dat er maar 1 echte was.. naja opzich wel logies want iedereen zet zijn eigen visie neer op internet.
Ja dat geloof ik ook wel.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij is er van alles wel een variant te vinden.
Jawel, had er eigenlijk 1 voor dit weekend gepland staanquote:Op donderdag 28 april 2011 23:56 schreef Bolletje... het volgende:
Wat een stilte hier, doe je nog leggingen Bastard?
Wil je mij in dat geval als de wiedeweerga op dat lijstje zetten?quote:Op vrijdag 29 april 2011 07:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jawel, had er eigenlijk 1 voor dit weekend gepland staan
Overigens weet ik niet zeker voor hoe lang ik dit nog via FOK! kan doen.
Staat er opquote:Op vrijdag 29 april 2011 08:03 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Wil je mij in dat geval als de wiedeweerga op dat lijstje zetten?
You're welcomequote:Op zondag 1 mei 2011 14:11 schreef saaw het volgende:
Jeetje wat een legging.
Ik herken me in veel en moet over een deel natuurlijk even wat langer nadenken. De periode van rust en nadenken klopt heel erg, al voel ik me daar [denk ik] wel goed bij, al komt er natuurlijk de nodige onzekerheid bij kijken [en idd het financiële aspect].
Ik ga hem vanavond nog eens lezen en PM je snel met wat meer reactie.
Hartstikke bedankt in ieder geval!
Hai Heroinequote:Op zondag 1 mei 2011 16:01 schreef heroine het volgende:
* heroinemeldt![]()
Ik ben nog steeds geinteresseerd. Ik heb het alleen retedruk op het moment en vergeet steeds mijn paswoord. Maar ik scroll wel met enige regelmaat even langs het topic om te kijken of ik al aan de beurt ben..
Prima hoorquote:Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef contagiouscotton het volgende:
Zou ik ook op het lijstje mogen, Bastard?
Ben heel benieuwd Bastard! Ben zelf sinds een paar maanden tarot aan het lerenquote:Op zondag 1 mei 2011 21:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Prima hoor
2 mensen geholpen vandaag (hoop ik) 3 mensen erbij op de lijst!
Dank je wel je reactie, heel erg blij mee!quote:Op maandag 2 mei 2011 18:26 schreef heroine het volgende:
Jeetje! Dat is echt een per-fec-te beschrijving van mijn leven op het moment. Ik ben niet heel lang geleden afgestudeerd en heb nu een baan waar ik niet tevreden ben en zit nu midden in een reeks gesprekken bij andere bedrijven en de kans is groot dat ik binnenkort een nieuwe baan heb die wel bij mij past (en waar ik mijn ei, so to speak, wel in kwijt kan).
Ook het gedeelte van 'volwassen worden' met bijbehorende verantwoordelijkheden, klopt als een bus. Zoals ik al zei, het is een perfect beschrijving van wat er aan de hand is.
Ook de koningin staven klopt past goed bij mij. Ik ben een ram, what can I say..
Ik ben ook iedere keer benieuwd hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 19:59 schreef Scrummie het volgende:
Ben nog steeds erg benieuwd Bastard! Maar neem je tijd, ik wacht geduldig af
Bastard, dit klopt helemaal met mijn leven nu.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef Bastard het volgende:
summer2bird, voor jou heb ik vanavond de kaarten neergelegd.
Wat zal het komende jaar voor jou inhouden is je vraag, zie ik mogelijk iets over onderwijs of persoonlijke gebeurtenissen in de kaarten staan...
Welnu, ik heb zoals ik altijd doe 10 kaarten neergelegd en zal ze stuk voor stuk vertellen.
Kaart 1 de huidige toestand is de gehangene, en de kaart geeft een gevoel van crisis aan. Vermoedelijk een periode waarin je het idee hebt dat je veel moet verduren en door moet gaan maken. Wellicht verlang je naar een ommekeer, een verandering in je huidige situatie of omgeving. Een verhuizing, een andere school, een andere leefomgeving, andere werkomstandigheden, andere baan, ander inzicht en blijkt dat nog niet daar te zijn. Midden in de crisis situatie zou ik zeggen als ik de gehangene op deze positie lees. Gevoel van onzekerheid, frustratie, belemmeringen in groei, vermoedelijk buiten je eigen schuld om.
Dit heeft te maken mer de volgende kaart ook denk ik.
De volgende kaart is de positie van hulp of belemmeringen, nu kan ik hier niet uit de vorige kaart spreken van hulp er in maar zie ik meer de oorzaak er van. Het is staven 5. En staven 5 is een afbeelding van een strijdtoneel, competities onderling, gekissebis, wapengekletter en verdedigen van huidige posities zien we op de kaart terug. Deze strijd kan intern liggen bij je maar kan ook sterke externe factoren hebben, is het omdat je onzeker over jezelf bent of ben je afhankelijk van externe factoren?
Het geeft in ieder geval, waar het dan ook vandaan komt, remming op het vlak van ambitie vermoed ik, staven staan voor de ambities en dingen aanpakken tesamen met de gehangene zie ik dus vooral een stukje zorg over je groei. Als je het dan hebt in je vraag over scholing en dus groei en ambitie zie ik een stukje onzekerheid hierin bij je liggen.
Vroeger al, want het speelt al even denk ik.. in het verleden zie ik staven 9. De volgende positie is die van het verleden, of aan de basis van je vraag. In het verleden heb je al geleerd dat je op je hoede moet wezen om doelen te kunnen behalen moet je misschien extreem voorzichtig te werk gaan. Zorgvuldig zijn in de daden of in de woordkeuzes om verdere ongemakken te voorkomen.
Het zou zelfs zo kunnen wezen dat het je je persoonlijkheid zodanig heeft geremd dat je nu eigenlijk een vrij assertief persoon bent geworden. Wacht je liever af wat er aan komt zetten of kom je op voor je rechten dan wacht je maar liever af. Je probeert te verdedigen wat je hebt bereikt zo goed als je dat kan doen. Strijd om rechten, strijd op persoonlijk terrein, strijd dichtbij huis, strijd om gelijkheid. En op je hoede zijn voor zaken dat is wat deze kaart laat zien.
Dat is misschien wat de gehange zegt, de crisis of de belemmering in groei speelt al een tijdje.
In het recente verleden ben je misschien voor keuzes gesteld, gezien je vraag zal dat een opleiding gerelateerd kunnen wezen.. mogelijkheden hebben zich geopenbaard voor je, of er komt een tijd aan waarin geleefd zal gaan worden naar de keuzes die je dan gemaakt hebt. Bekers 7,. Ik heb het idee dat .. nee laat ik eerst zeggen dat de kaart staat voor vertwijfeling, Moeilijk keuzes kunnen maken, wat moet je kiezen van de zaken die voor je komen, hoe wil ik worden, wie wil ik zijn. Ik wil zeggen dat ik bij jou niet het idee hebt dat je niet weet wat je moet kiezen.. dat je wel weet waar je hart ligt, maar door de voorgaande gebeurtenissen minder enthausiast bent om duidelijk aan te geven wat je gevoel is en wat je wilt kiezen. Dus vertwijfefling kan er wezen maar dan omdat je assertiever bent, voorzichtiger bent? Wat je besluiteloos maakt is misschien meer door de omgeving, het meer (moeten) geven om andere dan om jezelf.. jij mag vertellen of ik dat juist heb..
Zwaarden 4 in de mogelijke toekomst. Behoefte aan rust.. even bijkomen van de strijd, de ridder gaat liggen, legt zijn zwaard neer en mediteert even over de gebeurtenissen die geweest zijn. Zijn handen zijn inelkaar gevouwen, het kan ook zijn dat hij ligt te bidden.
Deze ridder heeft even de tijd nodig voor zichzelf om zich op te kunnen laden, om zijn visie weer helder te krijgen, doelen bij te stellen. Als advies geef ik je dan ook.. probeer de rust te pakken.
En ik weet ergens tegelijk dat je dat ergens moeilijk kan pakken. Deze ridder sluit zich even af om bij te komen, ik zie niet hoe lang hij er voor nodig heeft om bij te komen maar voldoende om er weer even tegenaan te kunnen. Het strijdgewoel is nog niet om namelijk.. nee er is strijd geweest, de zwaarden aan de muur vertellen dat (de vorige kaarten zeggen dat) maar er ligt nog een zwaard aan zijn bed, bij het opstaan zal hij deze weer te hand nemen.
Probeer zo vaak je kan.. even weg te gaan, even er uit te gaan. Waar hou je van, wat geeft je even de kracht.. zonnebaden aan het strand, zitten in een park, wat leegt je hoofd en probeer die dingen te doen. Mediatiecursus is misschien ook geen gek idee!
Staven 7 ondersteboven in de nabije toekomst. Confrontaties. De ridder heeft inderdaad zijn zwaard opgepakt na zijn kort slaapje want hij mag weer aan de bak. Toch.. de kaart geeft aan dat de huidige positie verdedigd word of verdedigd zou moeten gaan worden maar ondersteboven geeft hij tevens aan dat of de situatie niet zo erg op de spits gedreven zal worden, of dat hij niet op de spits gedreven word omdat je het zelf niet verdedigd. (assertiviteit) . De gebeurtenissen die aan de hand zijn, de doelen die jij hebt gesteld (staven is wederom de ambitie en de onderneming die je wilt behalen, de doelen die jij stelt) gaan je genoeg aan het hart om eigenlijk te gaan verdedigen. Ik zeg niet dat je de boel teveel op de spits moet gaan drijven, breng jezelf nooit zo in gevaar maar blijf wel pushen, laat niet teveel over je heen lopen. Moedig wezen en heldhaftig zijn is niet verkeerd denk ik. Maar maak wel kenbaar wat je graag wilt, zoek die confrontatie dan maar op als dat betekent dat het er van komt, spreek je wensen uit. Maar wel beheerst en beschaafd.. je hebt tenslotte niet voor niks als ridder zojuist je hoofd leeg gemaakt.
Jou gevoel er bij, munten 4 ondersteboven. Het uit handen geven van macht zegt de kaart., en dat is ook het gevoel wat ik heb. Een soort van onderdrukking in ieder geval op het vlak van wat je graag wil gaan doen of uitoefenen, waar je je brood misschien later mee wil gaan verdienen. Geen controle over de situatie hebben , verlies van financiele zekerheid, onvermijdelijke tegenslagen "het moet nu maar zo" en je laten leiden.. dat kenmerkt deze kaart op de positie.
In voorgaande kaarten heb ik daar uitleg in gegeven waar het gevoel vandaan komt.
De omgeving.. en dat is vrij ironisch, bekers 6, het fijne thuisleven en de warme gevoelens koesteren voor thuis. Wat kan ik hier nou mee? Je omgeving heeft het niet door? Denkt dat ze het beste doen voor je wat in hun mogelijkheden ligt, weet niet wat er in je hoofd speelt, misschien ben je wel murm geworden en omdat je geen mening meer geeft is geen woord een goed woord, ze hebben geen idee wat er aan de hand is of hoe je belemmerd word, wat je wensen zijn. Kan ik die kaart zo uitleggen misschien? De kaart is zulk een vreemde eend in de bijt.
Zou ook kunnen denken.. er zijn andere invloeden aan dit gehele voorgaande verhaal wat ik hier afsteek, probeer er thuis eens over te praten, het kenbaar te maken, de harmonie te herstellen
Koning van zwaarden in hoop en vrees. De koning.. een afbeelding van een persoon in de omgeving, of een afbeelding van onderdelen die jij goed kan gebruiken om hier uit te komen... laat ik het daar op houden.
Strijd in het leven van de koning heeft hem gevormd, hij is nu hij volwassen geworden is een persoon geworden die weet wat hij wilt en hoe hij het kan behalen.
Het is iemand die een scherpe geest heeft, vertrouwd op zijn gevoel maar spreekt met zijn hoofd. Dit is iemand die inderdaad voor zijn zaken opkomt en verdedigd maar wel op een wijze manier, een rechtvaardige manier .. zijn zwaard omhoog, klaar om recht te laten zegevieren daar waar hij onrecht ziet gebeuren. Ook voor andere is hij als een rots in de branding, een vertrouwenspersoon geworden want hij weet hoe het is om benadeeld te worden. Diplomatie, eerlijjkheid, onpartijdig, helder, duidelijk.. advocaat, dokter, rechter zou hij zomaar later kunnen worden. Houdt zijn gevoelens voor zich deelt ze niet graag maar vertrouwd op zijn kennis en weten.
Dat is ook een beetje wat ik je een klein beetje wilde zeggen daarnet.. tactvol optreden, niet als een dwaas er tegenin gaan. Problemen "het hoofd" bieden .. al het bloed stroomt onderwijl naar de hangene zn hoofd want hij hangt notabene ondersteboven!
Let op trouwens voor 'doorslaan' hoor bij deze koning.. deze koning kan zijn geduld verliezen, zijn hoofd verliezen en alles aanpakken om ruzie te maken, zijn leven word 1 grote gevechtsarena en overal zijn tegenstanders gevonden, verbitterd is hij, meedogeloos geworden, wat ik heb meegemaakt gaat een ander ook meemaken..
Als laatste kaart de uiteindelijke toekomst.. het rad van fortuin. En die kan 2 kanten op.. het biedt kansen, beloningen, voorspoed, veranderingen ten goede.. dat ligt allemaal in het vooruitzicht, is allemaal wel te behalen, het rad wentelt om en om waar zet jij hem stil en op welk moment ga je dat doen, welke prijs ga jij pakken dan? Welke berekende risico's ga je nemen om de gok te wagen. Deze kaart op deze positie geeft aan dat het behalen van succes toornhoog is, maar je kan de hulp van die goede zwaarden koning er wel bij gebruiken.
Pfff hee.. dat was m dan. Ben er helemaal... druk van in mn hoofd, al die strijd.. wil je het wat afzwakken voor me ajb al die strijdkaarten? Kun je aangeven dat je de rustmomenten gaat proberen te pakken.. weg gaan uit de omstandigheden, kijk dan naar de situatie waarin je verkeerd vanaf buitenaf, kijk eerlijk en wat zou jij willen zeggen tegen die persoon die daar middenin staat, welk hulpmiddel kan hij dan gebruiken? Helder verstand misschien, rechtvaardige beslissingen?
Succes komende jaar!
Ik heb net te horen gekregen dat ik de baan heb.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dank je wel je reactie, heel erg blij mee!
Voelde voor mij ook heel leuk om te doen deze legging.. grappig ook Ram inderdaad, vuur teken!
Whehe! Dus dat was dan de transformatie waar je middenin zat! En de spanning die ik er bij voelde was jij die aan het wachten was op antwoordquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:53 schreef heroine het volgende:
[..]
Ik heb net te horen gekregen dat ik de baan heb..
Staat er opquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:14 schreef michelllll het volgende:
zou iemand dat ook eens voor mij kunnen doen?
gr Michel
Waarom denk je dat ik zo langzaam ga, ik probeer de mensen te motiveren om mee te komen helpen natuurlijk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 02:10 schreef Bolletje... het volgende:
Jeetje, nog zes voor me!
Ik moet maar wat beter gaan oefenen met Tarot, dan kan ik je straks helpen Bastard
quote:Op donderdag 12 mei 2011 06:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik zo langzaam ga, ik probeer de mensen te motiveren om mee te komen helpen natuurlijk!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 06:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik zo langzaam ga, ik probeer de mensen te motiveren om mee te komen helpen natuurlijk!
Heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie!!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:11 schreef robert1989 het volgende:
Bastard nogmaals bedankt..
Nu blijft nog de vraag in me hoofd wie was/is die koning? Ik kom er echt niet achter.
Tuurlijk, het lijstje vul ik met je naam aanquote:Op maandag 16 mei 2011 20:59 schreef Blaadje11 het volgende:
Hey Bastard, mocht je nog zin hebben in iemand erbij op je lijstje, meld ik me bij deze aan
Fijn! Dank je welquote:Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tuurlijk, het lijstje vul ik met je naam aan
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:06 schreef Bastard het volgende:
Valdikur en Quasar melden zich niet meer in het topic of op de pm, Bolletje ik denk dat jij de volgende bent, eindelijk
Nogmaals: Bedankt! Vond het heel erg tof om te lezen en wel herkenbaar!quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef Bastard het volgende:
Scrummie, voor jou vandaag, jij reageerde wel en voor een ander was het niet meer nodig, moet zo wezen
Dat is wel wat ik vaker hoor, warme persoonlijkheid, ik geef inderdaad veel om de mensen om mij heen. Wat betreft het aanvoelen, dat is leuk om te lezen, dat idee/gevoel heb ik ook, dat ik snel een bepaalde sfeer oppik en weet wat er aan de hand is. Leuk dat je dat "bevestigt" als dat het is wat je bedoelt.quote:Jij hebt een vraag die onder het kopje verhuizen valt, ik ga de kaarten eens schudden om te zien wat er uit gaat komen!
..
Goed die heb ik geschud en neergelegd voor je, en er viel een kaart direct bij de eerste x schudden er al zo uit, ondanks dat ik toch echt het deck wel goed in mijn handen had.. structuur en vaste planning, geen grote verrassingen dacht ik bij je door het schudden. Je lijkt me een heel warme persoonlijkheid, een heel warm hart voor de mensen om je heen, en een heel scherp oog op veranderingen, zou haast willen zeggen dat je een tweede natuur hebt om sommige zaken aan te voelen die in je lucht hangen? De kaart die er uit viel is munten 7.
Dit klopt inderdaad, het gaat "redelijk" zoals het gaat, maar het verlangen om anders te doen dan dat het op het moment gaat is zeer sterk. Qua thuissituatie is het gewoon verre van ideaal, ondanks dat het wel "oke" is. Maar niet zoals ik (en partner) graag zouden willen. Qua gezondheidsproblemen weet ik alleen maar dat ik overgewicht heb waar ik aan probeer te werken, en probeer te stoppen met roken (maar beiden gaan moeizaam, heel moeizaam).quote:De dingen zijn aardig op de rit, er is een verzorgde tuin, we hebben geen aanneembare reden dat we weg moeten gaan het is geen must want het lijkt nu ok te zijn en je mag tevreden wezen over de resultaten die er zijn, alles bloeit, maar er is toch een vorm van onvrede, misschien haast een roeping die ingeeft dat je wat anders wil. Een innerlijke drijfveer if you will. Ik zie dat op deze kaart leuk uitgebeeld door een geest die boven het hoofd hangt, zwaait naar je, niet dat je het ziet maar je weet dat het er is, je weet dat je wat anders wil. Onder deze kaart valt inderdaad het verlangen naar verandering van werk, verandering van omgeving, om de onvrede tegemoet te komen.
Tevens qua gezondheid, de kaart kan wijzen op gezondheidsproblemen.
Hier weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Onbewuste drijfveer klinkt herkenbaar, maar dan zou het niet meer onbewust zijn. Wel kan ik, in het licht van verhuizing, beamen dat ik altijd het gevoel heb gehad dat Nederland niet "mijn land" is. Het thuisvoelen, de cultuur, allemaal dingen die niet "juist" voelen om het maar vaag te houdenquote:Goed, dan heb ik verder 10 kaarten neergelegd in een vast patroon, ik ga deze 1 voor 1 na, aangeven wat ik er bij denk te zien en wat ze met elkaar kunnen vertellen.
De eerste kaart is de hogepriesteres, deze kaart op de huidige positie geeft ook aan dat er van binnen uit een intuitief gevoel heerst, er speelt zich meer achter het gezicht wat je ziet je kan aanvoelen wat de juiste stappen zijn om te nemen. Je hebt de plannen in je hoofd zitten, misschien niet helemaal uitgekristaliseerd maar je weet dat het gaat werken. Je mag vertrouwen op je gevoel wat dat betreft want daarin zit je goed. Deze hoge priesteres staat voor de symbolisatie van veranderlijke omstandigheden die nog verborgen zijn, verrassingen if you will maar ze staat ook heel sterk voor intuitief aanvoelen, deze kaart op deze plek samen de vorige plek doet me dus die onbewuste drijfveer vormen.
Dat klopt, het idee staat vast, daar wijken we niet meer vanaf, en we zijn bezig voorwaarden te creeeren om het in 1 keer te laten lukken.quote:Als hulp daarbij is het bewuste idee, afgebeeld in de staven aas. Ambitie, vuur, wilskracht, het beginnen aan een project dat valt onder deze kaart. Betrokken bij jou vraag omtrent de verhuizing, dat is de bewuste keus, de eerste stap is gezet, de wens is uitgesproken, de eerste acties daaromtrent worden bewust genomen. In je onderbewustzijn dus die drijfveer om dat te gaan doen.
Ook dit klinkt heel erg herkenbaar, ik heb altijd al gezegd weg te willen uit Nederland, ook voor mijn huidige partner. Toen ik "tiener" was was ik van plan naar Amerika te verhuizen, even daarna werd het Engeland en nu dus Spanje. Altijd het gevoel zoals eerder genoemd niet "thuis" te zijn. Maar zoals je zegt, het was destijds meer een droom, fantaseren hoe het zou zijn, dan daadwerkelijk stappen ondernemen. Inderdaad, mijn ding doen, en het op zijn beloop laten.quote:In het verleden, of in de basis hebben we bekers 4 liggen. Er was misschien een vorm van verveling wat hier aan vooraf ging, leunen tegen de boom, misschien ongeintresseerd vooruit kijken en je ding doen, terwijl je dan al droomt over de verandering. Doet mij vermoeden dat het plan niet stel op sprong klaar ligt, dit heeft al een tijdje lopen te sudderen en te weken bij je. Al voor langere tijd (onbewust) het idee geweest.. op deze kaart word meer nagedacht dan dat er handelingen plaats vinden. Het idee word aangegeven uit een wolk, er komt een wit paard met vleugels aangevlogen, je zou er zo op kunnen springen maar je blijft in afwachtende houding.
Vandaar, het idee leeft al langer.
Ook leuk! Ik ben erg onzeker of het wel gaat lukken, in de tijdspanne die we nu hebben gesteld (een jaar vanaf nu). En dat wil ik ook, alleen zijn er lopende zaken (schulden van beide kanten) die we druk aan het weg werken zijn. Verder zit ik met een normale baan, maar heb ik een eigen zaak ernaast die ik op poten wil hebben voor we naar Spanje trekken. Alleen is het "ondernemen" niet echt mijn ding waardoor ik daar ook goed te tijd voor wil hebben. Dus, een tweestrijd van gevoelens.quote:Het recente verleden, grappig, ik zie dat zelfde paard weer staan maar ditmaal zonder vleugels. (ik werk net met dit deck en ken de plaatjes nog niet helemaal uit mijn hoofd)
Ook nu weer komt het paard aanlopen maar je bent nog in de knoop met gevoel, wat is juist, wat kan ik doen, wat zal ik doen. Zwaarden 2, de tweestrijd met gevoel het ene willen, met gedachte het nog niet helemaal op een rij hebben staan, ook hier zien we nog niet de stap genomen in actief verandering van omgeving nemen. Er bestaat alleen nog het idee zegt de staven aas, het wachten hier op de kaart en de vorige kaart heeft te maken met een juist moment? Eerst zaken afmaken, misschien wachten op de ander of die ook zover is als jou, de ander warm maken voor de verhuizing?
Klinkt ook weer herkenbaar en als een goed advies! Vooral inderdaad, ik wil graag een goede basis zodat ik zeker weet (ik hou niet van onzekerheid) dat het ons lukt daar. Ik ben inderdaad een planner, alleen niet in overmatige hoedanigheid. Ik sta alleen niet graag voor moeilijke keuzes (en voor mij is een keuze al snel moeilijk). Dus als ik dit als advies mag opvatten, zou ik dat van harte aannemenquote:Matiging in de mogelijke toekomst, ja temperance dat moet haast wel, de juiste actie op het juist tijdstip. De stap nemen wanneer de tijd rijp is, water bij de wijn doen, inschikken voor nu misschien. Laat die staven aas eerst nog even rijpen, blad krijgen, wortels vormen zodat je een stevige ondergrond en een stevig plan hebt om daarop verder te gaan.
Je houdt van plannen dacht ik zomaar, geen overhaast besluit en als de tijd daar is dan is het ook de bedoeling dat je gaat. Matiging is een kaart (zoals de hoge priesteres) uit de grote arcana.. levenslessen, doelen die van betekenis zijn voor je worden hierin afgebeeld, de andere geven meer de manier waarop aan. Dit is kaart nummer 14 van de 22. De 1 staat voor de magier, die met zijn sterke wil een vonk afgeeft aan het idee dat geboren word, de 4 staat voor de keizer die er vorm aan wil geven en structuur, samen gevormd is het 14 een goede basis om te starten.
Het is misschien even inschikken nog, misschien zal het niet zo vlot gaan als dat je gehoopt had, maar aan de weg word gebouwd die je dan met gemak kan nemen. Eerst nog wat afmaken.
Dit klinkt wel heel mooi hahaquote:De nabije toekomst geeft de zon weer uit de grote arcana (gewichtige vraag zo met de grote arcana goed vertegenwoordigd hoor.)
Transformatie, wedergeboorte, de zon is boodschapper van geluk.. hele mooie kaart dit. Dingen worden omgekeerd, zaken worden opgelost die eerst nog niet zo ver leken te zijn, problemen "lossen op als sneeuw voor de zon" . Positiviteit , herstel van ziekten (heb je een onsteking of heb je wat gezondheidszorgen misschien, tweede kaart gezondheidskaart) ook daarin zou de vertraging zich kunnen bevinden, en daar knapt iets helemaal goed op.
Hier word de koe bij de horens gevat.. en sterker nog.. ik kom nooit paarden tegen, maar ook op deze kaart zien we dat paard terugkomen, ditmaal zit er een zeer blij kijkend kind op afbeelding van de wedergeboorte en de nieuwe loop of cyclus die genomen word. Zwaaiend met een prachtig rode vaandel, kleur van vuur en warmte, ook de mooie zonnebloemen, en de hele grote zon op de kaart geven aan problemen overwonnen, gelukkige tijd, andere situatie biedt zich aan!
Dit komt zeer sterk overeen met mijn partner. Zij is (net als ik als ik dat zelf mag zeggen) inderdaad een warme persoonlijkheid, heeft meer over voor anderen dan voor zichzelf, cijfert zichzelf weg. Het wachten is niet zozeer op haar, maar de problemen die we hebben zijn indirect ontstaan doordat zij al in de problemen zat. Niet dat ik haar beschuldig, maar het had anders kunnen lopen zogezegd. Ook de rest zou iemand zo kunnen schrijven over haar, dus ik denk inderdaad dat dit over mijn partner gaat.quote:Hoe voel je je erbij.. ik zie hier een koningin van staven staan. Het geeft vaak een vrouwelijk persoon weer in de legging maar het gekke is dat deze op de plek ligt van de vraagsteller. Wederom denk ik nu dat de reis afhankelijk is van je partner, dat het wachten misschien op haar is? Deze koningin heeft bepaalde karaktertrekken, ze zouden evengoed voor jou kunnen staan want in de tarot is er niet een vast geslacht. Je kan je in een situatie de ene keer de creatieve schildknaap voelen, terwijl je op een ander vlak de kennis hebt van een koning. Deze koningin is een zeer warme persoonlijkheid, iemand die veel geeft om haar omgeving. Ook zij voelt haar pappeheimers goed aan, weet wat er speelt in haar directe omgeving en draagt daar een warm hart toe. Een lieverd is het die klaar staat voor de andere persoon, ze is een ongekroonde leidster niemand roept haar uit tot koningin maar door haar sierijk handelen, het meevoelen met de ander kan ze heel veel voor elkaar krijgen. Ze is open, eerlijk, staat haar mannetje, is een doorzetter. Kan zich hard maken voor de buurtcommisie of andere zaken die haar aangaan. Ze mag graag aan het huis bouwen, het gezellig maken.
Dit klopt, in gedachten zit ik al waar ik wil zijn, fantaseer ik over dagen daar, waar we zouden kunnen wonen, hoe een dag ingedeeld zou zijn, wat we meemaken. Het enthousiasmeren kan ik niet helemaal plaatsen, maar dat kan ook komen doordat ik vrij onzeker ben van heel veel, waardoor dat er nog niet uit komt.quote:Als ik hem op jou wil plaatsen deze kaart.. je weet hoe je met honing mieren kan vangen. Je weet hoe je mensen mee kan krijgen, enthausiasmeren voor je bestemming. Je wil er graag het huis gaan opbouwen, je draagt er nu al een warm hart aan toe. Geestelijk bouw je dat huis al, richt je het al in, ook de hoge priesteres zegt dat er heel wat onderbewust of onder het wateroppervlak plaats vind.
Of er het juiste evenwicht is weet ik niet, kan ik vanuit mijn positie moeilijk beoordelen. Wat ik wel weet is dat ik liever geef dan neem. Ik mis ook wel de waardering van zaken die ik soms doe, maar aan de andere kant hoeft die waardering van mij ook niet zonodig. Onvrede over de situatie is er wel, en ook over de leefomgeving zeker, het niet kunnen aarden had ik al eerder verteldquote:Munten 6 in de omgeving. Is er sprake van het juiste evenwicht, of is de situatie een beetje krom in de omgeving? Is dat de drijfveer misschien, het idee dat de dingen die je hier uitvoert niet zo gewaardeerd worden, dat het ergens anders beter gewaardeerd of beoordeeld word. Heb je daar betere aarde onder je voeten. Munten is het aarde teken, de aarde is voor het oog in balans dat zie ik aan de weegschaal in de hand van de koopman die gul munten geeft. Maar wat het oog niet ziet is dat de koopman misschien te gul geeft, de naden van zijn jas beginnen te rafelen. Is er een onbalans in het geven en nemen, het krijgen wat je toe zou behoren te komen, onvrede over de situatie en de leefomgeving, het niet kunnen aarde.
De allereerste kaart gaf dat beeld ook een beetje aan.. ja het loopt prima, nee geen reden tot klagen, maar een onbehaagelijk of ontevreden gevoel zou er kunnen bestaan. Zou kunnen leiden naar frustraties zelfs. Ook investeringen worden afgebeeld hier, het geld steken in een studie, geld ontvangen om te kunnen bouwen en een dividend later uitgekeerd te krijgen. Is misschien de situatie geld aan het geven letterlijk?
Ook deze is leuk, ik denk namelijk heel vaak dat ik mezelf en anderen voor de gek houd, dat het me allemaal toch niet gaat lukken. Wat betreft die spelletjes; ik denk dat dat voort zou kunnen komen uit het feit dat ik moeite heb met mensen vertrouwen, in beginsel mijzelf, en daardoor ook anderen op afstand houd, en moeilijk vertrouwen heb. Dat is anders geweest, maar dan in het andere uiterste, het naieve. De drijfveren zijn in mijn ogen wel juist, al heb ik ook daar af en toe twijfels over. Ik twijfel veel te veel lijkt hetquote:Hoop en vrees, zwaarden 5 ondersteboven, de donkerste kaart uit de legging op tafel. Zwaarden 5, een gevoel van zelfbedrog, twijfel , wat als we de stap nemen en het is toch niet wat we dachten dat het zou worden. Houden we onszelf voor de gek, kleuren we het misschien te mooi in.. er komen nog wel wat zorgen om de hoek kijken. Tevens, worden er misschien spelletjes gespeeld, iets lekkers voor gehouden misschien.. tracht het goed te doorgronden! Krijg alles helder om niet voor verrassingen te komen te staan. Weer dat woord verrassingen inderdaad, zou de hoge priesteres dan misschien onbewust nog wel wat in petto hebben. Vormt zich er echt geen konijn in die hoge hoed, en als die er al in zit, is hij dan wel echt wit, kijk het na..
Zijn de drijfveren in orde? Is er geen zelfbedrog? Overtuig uzelve
Kijk, dit doet een mens toch goed om te lezen. Juist de manier die ik wil, en ook het resultaat dat ik wil! Rustig aan doen, maar toch het einddoel bereiken, niet te overhaast, doordacht, en dan komt het goed, juist het gene dat ik altijd wil overbrengen aan bijv. mijn partner. Dat het goed komt.quote:Munten 9 op de finale. De uiteindelijke toekomst geeft ons wederom een prachtige bloeiende tuin zien. Ook hier weer de munten, ze staan voor financieen, ze staan voor aardse bezigheden, ik voel hierbij het aarden toch ook heel direct, andere aarde doet bloeien.
Dit figuur op de kaart heeft zeer zorgvuldig dr tuin aangelegd,alles precies gesnoeid, precies genoeg water, genoeg licht, genoeg warmte gegeven Met verstand gehandeld. Zie je die kaart matiging hier in toegepast terugkomen? De juiste zet, de juiste stap de juiste aandacht geven, niet overhaast en dan heb je daar de prachtige tuin staan. Op de kaart zien we een valk hij staat ook voor het verstand, het idee wat gevormd is is verstandig behandeld, er is wijs gedacht. Het wijst op een situatie die handelbaar is, jij hebt de leiding. Financieel gewin, stabiliteit, succesen, onafhankelijk zijn en je eigen druiven kunnen plukken of vruchten kunnen eten uit eigen tuin.
Ik vind het in ieder geval heel prettig en fijn om te lezen, waarvoor mijn complimenten. Er zijn wat dingen die ik lees en denk "wow, zweverig en hier kom ik niet uit" maar als ik het dan terug probeer te linken aan situaties dan is het wel duidelijk. Bovenal geeft het me wat vertrouwen naar bepaalde zaken waar ik onzekerheid over heb. Niet dat ik dit als leidraad neem voor mijn toekomst, maar meer als bevestiging. Of ik die wijze man ben met diepe gevoelens, ik kan dat moeilijk over mezelf zeggen. Diepe gevoelens heb ik wel, there's more then the eye can see. Gevoel bij mensen moet bij mij goed zijn voor ik ze wil vertrouwen, dat heeft meestal wat tijd nodig maar dan is er ook gelijk onvoorwaardelijke steun en vertrouwen.quote:Dus kortom.. ja ik weet niet of ik nog een samenvattend verhaal moet maken eigenlijk.Het lijkt mij een heel duidelijk verhaal voor je. Is het voor jou herkenbaar zo? Kun jij dat inpassen? Ben jij die wijze man met diepe gevoelens. Scherpe oog op zaken houden, gevoelsmatig ben jij ver, dingen aanvoelen wat juist is, wat te vertrouwen is. Warme inborst.
Ben benieuwd wat je er zelf van vind
Graag gedaanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Zeker een positief eind! Erg positief! Ik liet het gister ook aan mijn vriendin lezen, en die zei "wat een wazig verhaal". Moest ik een beetje om lachen, aangezien ik toen ik het las alles herkende, en even later toen ze mij vroeg, nadat zij het had gelezen, wat ik dan herkende "ja eh...". Nu bij het nalezen en specifiek reageren kan ik het *wel* weer plaatsen en slaat het dus ook wel ergens op.
Kan het niet vaak genoeg zeggen: bedankt!
Bedankt, ik doe mn best.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:03 schreef MediumMar het volgende:
Ik vind jouw leggingen altijd zo mooi omschreven Bastard
Klopt, gaan we doenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:07 schreef QuasaR78 het volgende:
Ik reageer hier niet maar heb zojuist wel op de PM van Bastaard gereageerd
Ik wacht net als de rest geduldig mijn beurt af (ook al reageer ik hier niet meer).
Staat er op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 05:26 schreef ovidemetzondervriendjes het volgende:
Mag ik ook op 't lijstje?
Klopt, maar door jouw uitleg zijn de plaatjes ook helemaal niet nodigquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bedankt, ik doe mn best.
Kan mij ook goed voorstellen overigens als mensen zeggen "wat zegt hij nou?" want ze zien het plaatje niet of kunnen het niet goed volgen omdat ze niet bekend zijn met de tarot misschien .
Maar wel heel leuk om te zien dat er vaak wel die herkenning is, dat het verhaal past in het antwoord op de vraag. De leukste is eigenlijk "ja, maar dat wist ik al" want dat is het ook, je weet het allemaal al, alleen kan de tarot nog eens spiegelen voor je.
Toch merk ik wel een kleine verschuiving op ook hoor, het is soms een bepaald idee wat er bij komt naast de plaatjes maar het blijft soms lastig om dat gevoel te toetsen op waarheid. Sect op plaatjes afgaan is niet voldoende maar het gevoel of idee beschijven is moeilijk en vluchtig.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:01 schreef MediumMar het volgende:
[..]
Klopt, maar door jouw uitleg zijn de plaatjes ook helemaal niet nodig
Ik vind het zo bijzonder hoe verschillend werkwijzen kunnen zijn, ik gebruik de kaarten vooral als beeld voor er bij, alleen op kaarten zou ik een reading denk ik heel moeilijk vinden en daarom vind ik het des te knapper dat jij dit kan.
Ik heb vanavond nog een irl reading op afspraak en daarna zal ik met ingang van morgen elke woens- en donderdag in het winkeltje staan. Het begint.![]()
Staat er bijquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:28 schreef MissVanity het volgende:
Hallo Bastard.
Mag ik ook op de lijst? Ben super benieuwd!
PM gestuurd voor info, na het weekend kan ik jou als eerste doen dan, mits je sneller reageert dan nuquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:43 schreef valdikur het volgende:
k post niet zo veel, maar oef, ben wel erg benieuwd!
Ja datquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:19 schreef Bolletje... het volgende:
Ja verdorrie, nu reageren ze ineens wel
Een weekend weg? Dat kan toch niet zomaar???quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat![]()
Volgende week doe ik er 3 ok? Kom er vandaag niet aan toe en vanaf vrijdag ben ik een weekend weg namelijk.
Gezellig, ik ben ook een weekend weg!quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat![]()
Volgende week doe ik er 3 ok? Kom er vandaag niet aan toe en vanaf vrijdag ben ik een weekend weg namelijk.
Ik nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gezellig, ik ben ook een weekend weg!
Gelukkig, je bent er weer!!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:32 schreef Bastard het volgende:
Jazeker, het weekend is al ver achter mij.. maar heb een ziek zoontje die de nodige aandacht opeist, gaat vandaag al wel beter dan gisteren dus ga ik zo beginnen voor Valdikur
Voor jou dus vandaag de legging gaan doen.. ik heb zojuist geschudt en neergelegd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:43 schreef valdikur het volgende:
k post niet zo veel, maar oef, ben wel erg benieuwd!
Ik doe wat ik kan, het is ook zeker heel erg leuk om te doen. Maar moet de momenten gebruiken wanneer het kan maar ga er geen zaken voor opzij zetten, het is hier geen betaald werkquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:14 schreef MissVanity het volgende:
Je bent er maar druk mee Bastard...
Al die mensen die een legging willen en een ziek zoontje.
Sterkte! Ennuh vergeet niet ook je rust te nemen hoor!
Dan hoop ik dat je toch een korte reactie later op je legging wil geven, hier of op de PM.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:07 schreef QuasaR78 het volgende:
Ik reageer hier niet maar heb zojuist wel op de PM van Bastaard gereageerd
Ik wacht net als de rest geduldig mijn beurt af (ook al reageer ik hier niet meer).
Kloontje neem ik aanquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:00 schreef zaramoth het volgende:
wow.. serieus, die legging beschrijft precies wat ik heb meegemaakt en waar ik mee zit.
vooral minder denken meer doen, daar zit ik nu mee, maar ben er iig bewust van..
ik sta ff met me bek vol tanden..
erg bedankt!
quote:Op zondag 29 mei 2011 06:47 schreef Bastard het volgende:
Vanaf morgen weer, eerst het weekend overleven
Ik ga hier even kort een reactie op geven.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je toch een korte reactie later op je legging wil geven, hier of op de PM.
Voor jou vanavond de tijd gemaakt.. ik ga zo de kaarten schudden.
*knip*
Nou dat was m voor je.
Een algemeen toekomstbeeld vroeg je, een bruisende legging (in ieder geval voor mij) krijg je! Mooie tijden bevind je je in, bekroning en transformatie staan er binnenkort aan te komen.
Het enige puntje, of vlekje hierop is die strijd of wedijver waar je mee om moet gaan.. ook dat is te leren en te accepteren, daarin vind jij ook je eigen weg en je rol, dat gaat wel lopen.
Succes!
Nee een thema is ook goed hoor " hoe is de situatie ... " "Wat kan ik doen om .. " "Hoe verloopt mijn... "quote:Op maandag 30 mei 2011 21:10 schreef contagiouscotton het volgende:
Bastard, moet het per se een vraag zijn of mag je ook een thema aandragen voor de legging?
let's talk about love!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee een thema is ook goed hoor " hoe is de situatie ... " "Wat kan ik doen om .. " "Hoe verloopt mijn... "
Vanavond weer kaarten als het goed is
Doen wequote:
Nee dat werkt niet fijn idd..nou ik ben er klaar voor hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Doen we
Wilde eigenlijk gisteravond maar er was een vervelende situatie die ik niet los kon laten meer, dus beter even van niet dan.
Yes.. let's talk!quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:44 schreef Bolletje... het volgende:
Verdorrie Bastard, je hebt me gewoon aan het huilen gekregen !
Omdat ik weet dat je een reactie op prijs stelt, zal ik je die even via een dm sturen, iets te persoonlijk om hier zomaar op in te gaan, maar bedankt, ik heb hier iig heel veel aan!
Ja natuurlijk.. je wil niet meerquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef Blaadje11 het volgende:
Hey Bastard, wil je mij uit het lijstje halen?
Ik zal hier niet (veel) meer komen en vind het niet netjes alleen tegen de tijd dat jij mijn legging doet even langs te komen. Vandaarquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:47 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ik zal hier niet (veel) meer komen en vind het niet netjes alleen tegen de tijd dat jij mijn legging doet even langs te komen. Vandaar
*lachtranen wegveegtquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef Rimpelsteeltje het volgende:
O lord, ik ben net wakker en las dit topictitel en bleef maar denken; wtf hebben leggings er nou weer mee te maken?
![]()
![]()
Ik werk inderdaad tot noch toe met een vraag, dat maakt dat de kaarten die op tafel liggen in te vullen zijn in een antwoord van je specifieke vraag.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:17 schreef kvd het volgende:
Als hekkensluiter van de rij heb ik even een vraagje. Bastard, wil je van tevoren een vraag van mij krijgen, of leg je 'gewoon' kaarten? En als ik een vraag moet stellen, mag die vaag/breed zijn, of moet die heel specifiek zijn?
Heel duidelijk en heel logisch. Sowieso al knap dat je zonder die interactie toch heel vaak de vinger op de zere plek legt bij mensen en ze daarmee kan helpen!!!quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik werk inderdaad tot noch toe met een vraag, dat maakt dat de kaarten die op tafel liggen in te vullen zijn in een antwoord van je specifieke vraag.
"Hoe ga ik daar mee om" en zou het antwoord van mij kunnen zijn "gebruik je sterke kant op dat niveau, of je hebt vaker met dat bijltje gehakt in het verleden vergeet die lessen niet maar pas ze toe wat uiteindelijk zal resulteren in."
Vandaar dat ik graag de vraag weet en niet zomaar ga leggen.
Dat is overigens, en toevallig dat je met die vraag komt, wel iets wat ik binnenkort toch eens wil gaan proberen.![]()
Kaarten leggen en proberen jou het antwoord te geven op de niet gestelde vraag, heb absoluut geen idee hoe dat zou gaan uitpakken. Misschien wil jij mijn proefkonijn wezen?
Probleem is ook een beetje.. als ik jou gewoon aan tafel zou hebben, dan krijgen we een interactie bij mijn verhaal. Ik krijg dan een beetje aanwijzingen "dat klopt wel ja" of " ja dat zou die invloed kunnen wezen " of "zou deze gebeurtenis hiermee bedoeld zijn".
Zonder die interactie kan ik alleen maar opschrijven wat ik zie, of het past is altijd de vraag voor mij (ervaring leert dat dat gelukkig wel goed zit) maar zonder nog eens de vraag werken is helemaal in het duister tasten.
Desalniettemin, mooi om toch eens uit te proberen.
Om terug te komen op de rest van je vraag.
Ik heb het liefst, en de vraagsteller uiteindelijk ook, een vraag die zo specifiek mogelijk is. Ervaring leert mij dat het antwoord zeer sterk afhankelijk is van de vraagstelling. Als ik vraag "hoe ziet het liefdesleven er uit" krijg ik een afspiegeling van je situatie.
Maar als de eigenlijke vraag zou wezen "zou ik er goed aan doen om nu een relatie te gaan beginnen met Pietje" of "wat zouden de voordelen voor mij zijn om samen te gaan wonen met pietje" krijg je ook een specifieker antwoord op de eigenlijk al achterliggende vraag "hoe is het mijn relatie gesteld".
De vraag zelf, het doel van je vraag is eigenlijk heel belangrijk, omdat het zo goed mogelijk een antwoord mag opleveren.
Ja bijna inderdaad, heb een druk weekend met de kinderen alleen en dan kom ik er slecht aan toe. Als ze dan eindelijk op bed liggen ben ik er ook wel doorheenquote:
Snap ik! Doe rustig aanquote:Op maandag 13 juni 2011 12:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja bijna inderdaad, heb een druk weekend met de kinderen alleen en dan kom ik er slecht aan toe. Als ze dan eindelijk op bed liggen ben ik er ook wel doorheen
Maar komt goed hoor!
Hi!quote:Op maandag 13 juni 2011 14:09 schreef cherishable het volgende:
[..]
Snap ik! Doe rustig aanIk wacht met spanning af.
Ik zag inderdaad geen reactie komen, en gezien je posthistorie dacht ik dat je een kloon was die niet meer wilde dus heb je van de lijst gehaald.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:57 schreef Precious00 het volgende:
Bastard ik heb je gemaild en mp gestuurd, sorry voor de late re, ik kon een tijdje niet inloggen op het forum. Heb je foto plus vraag gestuurd.
ps in de inbox van je pm had ik je een paar maanden geleden al een foto gestuurd, en nu een andere foto gemaild naar je. Dus kijk maar even welke foto duidelijker is.
Om z'n vraag?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad geen reactie komen, en gezien je posthistorie dacht ik dat je een kloon was die niet meer wilde dus heb je van de lijst gehaald.
Heb Maitje gePM'd om zn vraag en van contagiouscotton kreeg ik ook al een vraag binnen dus die mensen wil ik eerst even helpen, doe ik jou erna ok?![]()
De vraag en foto heb ik niet ontvangen, wel je PM maar was een verwijzing naar de mail die er niet is. (Ik denk dat je het gezonden hebt naar bastard@fok.nl maar dat adres bestaat niet meer, mijn nieuwe mail adres zal ik in de pm terugzenden aan je. )
Ik ben daar zo slecht in hequote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:27 schreef Maitje het volgende:
[..]
Om z'n vraag?ben nog steeds een vrouw!!
quote:
Dit is typisch ik.. heel mooi en grappig dat dit naar voren komt. Wie goed doet, goed ontmoet en heb dan ook mensen erg dichtbij staan waarvoor ik door het vuur ga, maar verwacht ook dat zij dit voor mij doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
De legging voor jou, vandaag heb ik er tijd voor vrijgemaakt. Ik werk graag met mn nieuwe deck als je het niet erg vind, ze zijn eventueel te vergelijken met het RW deck maar ik krijg toch ook het idee dat ik de uitleg die hoort bij dit deck aan moet gaan houden dus wil ik dat zoveel mogelijk doen.
Goed we beginnen, bij het schudden op je vraag viel er een kaart uit. Ik wil hem dan altijd graag benoemen, vaak is de kaart een significator of kleurt het de achtergrond.
Hier heb ik De beer, de queen of stones liggen. Deze beer is bezig genoeg etenswaren, spullen te verzamelen om door de winterslaap heen te gaan komen. Ze verzameld alles wat nodig is om die tijd door te komen. Ze heeft al voldoende vergaard om aanzien te verwerven, ze heeft een knusse omgeving gebouwd en ze word geliefd bij de andere in haar omgeving. Ze is aantrekkelijk, zelfstandig, kan haar eigen boontjes prima doppen. Ze is mysterieus, heeft diepere gronden die naar boven komen als je met dr in gesprek komt. Ze draagt een warm hart aan iedereen in dr omgeving, ze is van nature zorgzaam ingesteld. Ze helpt graag hulpbehoefende in de omgeving, deelt wat ze heeft. Is een natuurmens, dol op alles wat groeit zal veel in de buitenlucht vertoeven waarschijnlijk. Ze kan ook veeleisend zijn, veel van de mensen verwachten.. zij kan iets dus vanzelfsprekend zou de ander dat ook moeten kunnen, het is niet zo moeilijk.
Ze is creatief, scheppend, eigenwijs, zelfstandig.
Tot zover die beer..
Grappig.. ik wil wel een relatie, maar durf niet zo goed. Sinds kort heeft mijn zus een vriend en maak nu van dichtbij mee hoe het is om een relatie te hebben met iemand die om je geeft (ipv enkel om de seks). Dat heeft mij bewuster gemaakt van het feit dat ik iemand mis in mijn leven, maar helemaal klaar voor zijn ben ik nog niet. Een kwestie van overgeven denk ik?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Wat krijgen we dan in antwoord op je vraag, je liefdesleven.
Zoals je inmiddels wel weet gebruik ik altijd het keltische kruis als legging, ik vind het fijn om verschillende invalshoeken te hebben en te gebruiken.
Op kaart 1 die van de huidige situatie heb ik two of bows (staven 2), het vuurteken. Een man heeft de top van een berg behaald en kijkt zeer vurig uit naar de verte. In iedere hand houdt hij een brandende boog vast hij wil dingen gaan ondernemen. Heeft zoveel wilskracht of ambitie in zich zitten en deze wil hij graag gaan gebruiken teneinde zijn doel te gaan behalen. Het idee is gezet hier, nu is het afwachten hoe de omgeving daar op gaat reageren. Het idee krijg ik dat je een keus gemaakt hebt, dat je nu bijvoorbeeld zegt ' nu heb ik de tijd voor een relatie ' en sta je meer open voor nieuwe wegen in die richting. Of je zegt ' nu ben ik klaar voor de volgende stap in mijn huidige relatie ' en ga je kijken of je het innerlijke vuur in die richting kan gaan bewegen.
Een beetje een kruispunt waar je op beland bent. Het ene stukje is onbewust behaald, voor het andere stuk ben je aan het zien hoe het aangepakt kan gaan worden.
Een start maken in mijn wens.. ik heb 2 wensen op dit moment en dat is te kunnen beginnen aan mijn carrière en de liefde van mijn leven vinden (ik ben niet zo hebberigquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Wat kruist op deze kaart; ace of stones, the foundation of life. Ook deze kaart zegt in vervolg van de vorige kaart dat er een start gemaakt is in de realisatie van je wens. Hetzij er nu klaar voor zijn en je open te stellen voor een nieuwe relatie, hetzij een begin maken in een wat serieuzere relatie. Wat ik heel mooi vind aan deze kaart is dat er een steen in de vorm van een pijl uit de aarde omhoog komt wat meegeeft dat de wilskracht van binnenuit komt om zaken in het leven te gaan bepalen. Op de steen zien we diverse symbolen die we in het deck, de grote arcana terug zien komen, wat doet vermoeden dat er een start is die levensbepalende omvang kan gaan hebben. Een leerproces kan starten, of iets moois en waardevols kan starten. Het gaat over het vervullen van je aardse droom, of starten met een wil die gedreven word uit het oerinstinct.
Dromen of gedachten, beetpakken en gaan uiten in de aardse bezigheden, het creeren.
Hihi.. nieuwe baan.. nieuwe opleiding? Ik ga het halen..quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
In het verleden hebben we three of vessels, drie bekers alle 3 in een andere kleur en 3 grote witte kraanvogels die er om heen dansen. 2 op de grond bek in de lucht, de derde iets in de lucht met de bek naar beneden en de vleugels gespreid.
Hier word vreugdevol gedanst, want hier word iets gevierd, ik heb iets met een woordje terugkomst of thuiskomen idee als ik het zo zie liggen. Ben je op een reis geweest en thuis gekomen, is er iemand anders in de omgeving weggeweest en terug thuis gekomen?
Het is een bijzonder fijn samenzijn weer waarin met een groep de vreugde en liefde voor elkaar gedeeld word. Er kan ook een feestje zijn omdat er doelen behaald zijn, samen vieren van het behalen van een diploma bijvoorbeeld of de nieuwe baan, dit is volgens mij het samenzijn weer na een tijdje elkaar uit het oog te hebben verloren. Beide (3) zijn er heel blij mee.
Het afgelopen jaar (echt dik nu een jaar geleden tot heden) heb ik veel strijd geleverd met de 2 wensen waarmee ik nog steeds bezig ben. Ik heb er voor gevochten en meerdere malen gefaald. Ik heb er ontzettend van kunnen leren en kan ook nu nog terug kijken hoe ik dingen heb afgehandeld. Dit geeft nu nog een negatief gevoel omdat ik zwaar gefaald heb, maar over een paar jaar kan ik echt zeggen dat ik er serieus van geleerd heb, daar ben ik van overtuigd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Het recente verleden geeft seven of stones, we zien een afbeelding van iemand die bij moet komen van een vermoedelijke strijd die geleverd is. Een man vermoedelijk een krijger ligt op de grond in een soort tempel wat doet denken aan oeroude plaatsen als stone hedge. Een kruidenman, een sjamaan, zit in trance naast de krijger in kleermakerszit, ze heeft haar handpalmen over de krijger heen alsware ze energie doorgeeft.
Een tijd van opladen, hernieuwen, helingsproces, bij moeten komen.
Dit doet vermoeden in lijn met de vraag dat er misschien onlangs een breuk is gekomen in een relatie? Dat dit een periode was van helen, bijkomen, nadenken over het proces. Heeft even de tijd nodig om weer bij jezelf te komen, kan gevoelens hebben van eenzaamheid en spijt. Acceptatie is vereist in deze tijd. En daarna de nieuwe zetten weer doen, of met hernieuwde inzichten de zaken weer positief proberen neer te gaan zetten.
De kaart in het RW deck zou zeggen dat we een mooi iets neergezet hebben en er het gevoel is alsof er iets mist, dat er meer zou kunnen zijn. Tevreden wezen of het resultaat maar niet gelukkig zijn, de ziel spoort aan om meer er uit te halen. Dat zou ook kunnen uitlopen tot het veroorzaken van een breuk wat weer als gevolg heeft dat er een tijd moet aanbreken van inzichten krijgen en weer opladen. Die bogen 2 of staven 2 doet in ieder geval aangeven dat er weer genoeg vuur, genoeg ambitie om verder te gaan.
Ook dit trek ik persoon aan als mijn toekomstige carrièrequote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Bogen 3 in de mogelijke uitkomst. Hier zien we een persoon die op weg is, op weg gaat, mogelijk weer een afscheid in het vooruitzicht als de drie van vessels de thuiskomst zou vieren is er dan ook weer een tijd aangebroken om op reis te gaan? Waarom denk ik aan reizen?
De persoon op de kaart wuift ons toe en ze staat op een kruispunt, een pad naar beneden en een pad wat omhoog leidt. Op de mantel die ze aanheeft zien we een afbeelding van balans uit de grote arcana, 2 slangen die om elkaar heen krullen.
De boog die ze vasthoudt zal ook met de nodige balans gebruikt moeten gaan worden, anders mis je je doel. Je zal met verstand, wilskracht, moed en innerlijke rust je doel kunnen behalen. Rust in je hoofd geeft rust in je handelen en dan zal het pad wat het beste bij je past of de handelingen die je kan volgen, vermoedelijk wel duidelijk gaan worden.
Het betekent niet overdreven je best gaan doen, het betekent ook niet helemaal niets gaan doen. Het wil zeggen dat er een balans gevonden gaat worden, en wanneer de tijd daar is zal op een natuurlijk gebalanceerde manier de energie vloeien en je op weg helpen.
Wauw!! Wauw!! Prachtige kaart.. hihi. Ik denk dat mijn vorige uitlegsels voor zich spreken met betrekking tot deze kaart.. Ik voel veel positiviteit!!!!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
De nabije toekomst lacht ons toe, the sun of life uit de grote arcana. Als ik zo de kaarten doorkijk tot nu toe hebben we een leer of helingsproces achter de rug gehad, we zijn er sterker uitgekomen want we zien nu in waar dat goed voor was. We zijn als herboren terug in de wereld, terug in het veld, de groei die zonlicht in de zomer bewerkstelligt komt hier op de kaart terug. Alles groeit en alles staat in bloei, de zon straalt door in ons hart, wat we willen behalen word ook behaald, we hebben die balans gevonden, hervonden en weten hoe de energie gebruikt moet worden om te komen waar we zijn uitgekomen in de nabije toekomst.
Mij doet denken dat er in deze zomer, een transformatie plaats zal vinden met betrekking tot je vraag. Wanneer de zon hoog staat en alles vol bloei is bloei jij mee.
Het is een kaart wat inzichten beloofd, nieuwe wegen beloofd, successen aangeeft.
Bastard.. je begint ernstig eng te doen. Mijn "totemdier" is de wolf. De eigenschappen hoe die werkt is typisch ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Wat vind jij er van met betrekking tot de vraag, king of stones, the wolf.
Vastberaden, loyaal, leren van gedrag of luisteren naar het advies van andere mensen geeft zekerheid. Doelmatig bezig zijn.
Wat het idee geeft dat je met betrekking tot je vraag eigenlijk heel bewust bezig bent, zoekende bent, het moet er nu eens van gaan komen. Of het idee van wanneer komt mijn tijd nou en te raden gaat bij andere mensen. Een wolf is een roedeldier, is afhankelijk van de groep, zorgt voor de groep haalt advies uit die groep.
Mooie en prachtige kaart op mijn vraag! Het doet mij denken aan de jongen waar ik al een tijd lang gevoelens voor heb..quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
De omgeving geeft de queen of bows aan, wederom een vuurkaart, er ligt vuur in de legging en stenen wat aards is, er is nu nog gericht bezig zijn om dat vuur op aarde te manifesteren.
Deze kaart is een afbeelding van een grote haas, de haas is een metgezel voor het leven. Symphatiek, begripvol. Kijkt voor je uit, luistert naar de omgeving en waarschuwt of stelt je op de hoogte van de gebeurtenissen, is alert wat kan leiden tot succesvol leven.
In de omgeving zien we een teken van liefde of openen van je attent maken op liefde. Hulpvaardig, begripvol, succesvol. Is er al iemand in je omgeving wellicht die je zeer aanspreekt, je tot aangetrokken voelt. Is het nog niet tot uiting gekomen, nog niet de juiste manier (balans) gevonden om het kenbaar te maken?
Misschien dat ervaringen uit het verleden je geleerd hebben om niet overal hals over kop in te duiken omdat je dan sneller je neus stoot. Met de juiste snelheid aan te meten komt dat wel goed.
Geniale kaart. Goed, ik ga zeker een onzekere tijd te gemoed en een zware mocht alles nu gaan lopen zoals het is. Ook op relatie sfeer is het wat anders. Al mijn vrienden hebben een relatie en wonen zelfs al samen. Op liefdes gebied begrijpen ze mij soms niet wat mij ontzettend frustreert maar ik kan begrijpen dat zij het niet begrijpen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Hoop en vrees, eight of arrows, een man of een vrouw werkt zich door het donkere besneeuwde veld heen. Het stormt en ze komt amper vooruit. Ze draagt een lantaarn vooruit wat de weg enigzins verlicht , er is niet echt een pad, er is een beekje van water wat ze volgt. Het is zwaar vooruit te komen. Het beekje doet vermoeden aan gevoel en emotie, het water wat je wil volgen maar moeilijk kan volgen. Je gaat haast op de tast verder want je bent alleen maar in je hoofd bezig naar het zoeken van de weg. De kaart zegt dat je ook je gevoel moet volgen om thuis te komen of je doel te behalen. Het is nu een strijd die levert in dat opzicht. Moed is nodig om door de storm te komen.
Morele dilemmas die we gesteld krijgen en waar we de keus in moeten maken, het hoofd moeten bieden. Als we geluk hebben krijgen we support van naaste die ons steunen. Ik vermoed zomaar dat je een grote vrienden of kennisgroep hebt die je morele steun geven. Een moeilijke en onzekere tijd die je door moet komen. Ik weet even niet of ik dit kan samenzien met die three of bows en reizen wat in mn hoofd kwam, dat je uitgaat op een onzekere missie oid??
Is dit te passen in je liefdesvraag dan zou ik zeggen dat je onzeker bent geworden, en de steun zoekt bij vrienden, zoals de wolf dat ook zou doen. Alleen jij zal daar ergens toch zonder de hulp ook een eigen weg weer in moeten vinden.
Ik vind idd de afsluiter het mooist.. alhoewel ik de hele legging erg mooi vind en zoals je nu aan mijn uitleg zal zien je zal begrijpen waarom ik er een beetje emotioneel van werdquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:
Gelukkig laat die sun of life al dat inzicht zien, maar de uiteindelijke kaart the world tree doet al helemaal aangeven dat de juiste weg gevonden is.
Dit is de laatste kaart in de grote arcana, ook bekende als de wereld, deze levensboom geeft aan dat je succes behalen zal, en dat de inzichten zijn verkregen.
Er loopt een zelfde spiraalvormig pad naar de boom toe zoals we die helemaal aan het begin van de legging zagen in de aas. Er is een weg te gaan die inzicht zal bieden, we zijn er nog niet helemaal we hebben eerst mogelijk de beproeving die we vermoed ik zelf willen hebben want we zouden ook in 1x naar de deur in de boom kunnen lopen.
Dit is een afbeelding van succes, verworven inzicht, behalen van je doel met die extra betekenis er aan.
Wat als afsluiting van de legging niet een betere kaart kan wezen denk ik? Het geeft aan dat er meer dan succes zal wezen, je zal ook begrip ontvangen en weten waarom het zo is gelopen en niet anders.
Dat was m.. ben benieuwd wat je er van vind! Wil je reageren hier of op de PM dan graag.
Ik werd ook emo van je uitleg...een gevoel wat over me heen kwam.. damn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:32 schreef Maitje het volgende:
Ik heb begin dit jaar een soort van zelfde legging gemaakt en ze komen erg met elkaar overeen wat ik erg gaaf vind. Alleen, ik zal eerlijk zijn.. die van jou is veel prachtiger en mooie uitgediept dan dat ik zou kunnen.
Bastard, ontzettend bedankt voor de mooie legging!!
![]()
Maitje
Hihiquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik werd ook emo van je uitleg...een gevoel wat over me heen kwam.. damn.
Bedankt voor je uitleg!
Die wolf is ook inderdaad erg frapant.. dit deck is zo mooi.
Wat ik altijd zo mooi als ik dan de uitleg terugkrijg is dat kwartje wat valt. Ik heb er dan wel een idee over, of een bepaald gevoel bij maar zoek, omdat ik geen antwoord krijg naar de preciese uitleg voor die persoon.quote:
Nou over de vraag heb je nagedacht, en ik ga proberen daar een uitleg in te geven.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:10 schreef contagiouscotton het volgende:
Bastard, moet het per se een vraag zijn of mag je ook een thema aandragen voor de legging?
Tegen die tijd wel ja, denk eerst na over welke situatie je inzichtelijk wilt hebben.quote:
Wauw Bastard, ik ben even helemaal sprakeloos. Ontzettend bedankt voor de legging. Je krijg reactie via PM!quote:
Jij kan de OP aanpassen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bastard ik weet dat ik niet zo lang geleden aan de beurt geweest ben, maar zou je me nog eens kunnen leggen?
Oh ja.quote:
Klopt, je bent niet helderziend, dus soms wat je voor je neus krijgt qua kaarten kun je dan niet goed duiden voor de persoon. Zelfs onduidelijk voor jou, maar des te meer duidelijk voor de persoon met de juiste omschrijving van de kaartquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik altijd zo mooi als ik dan de uitleg terugkrijg is dat kwartje wat valt. Ik heb er dan wel een idee over, of een bepaald gevoel bij maar zoek, omdat ik geen antwoord krijg naar de preciese uitleg voor die persoon.
En dan komt er antwoord terug en zie ik de kaarten nog een keer opleven als het ware, zo word het verhaal ingevuld inderdaad. En de verhalen zijn keer op keer uniek, spreken de kaarten voor de mensen heel erg aan terwijl een ander zou denken.. nou ja, maar toch die hoop of die vinger precies op het onderwerp leggen wat in de geest zo speelt.
Inderdaad speelt die opleiding in het nu heel sterk, sterker nog dan de liefde, maar dat heeft te maken met de verweking, het inzinken, genezen en toelaten wat dan al even speelt.
Op die splitsing staan, letterlijk, en vermoedelijk ga je daar de juiste kant bij op zie de zon stralen, transformeren en groei bewerkstelligen.
De wolf is erg sterk voor je, misschien zelfs een key card voor je. Nu ben je die zoekende met die lantaarn nog maar daar komt spoedig een einde aan wanneer je het pad gaat volgen wat naar die levensboom leidt, en dan zal alles op zn plaats gaan vallen, zal vast ook ergens, wanneer je zelf weer stabiel en in balans bent, ook weer de liefde gaan vinden.. dat zijn de wetten.
Heel mooi.
Nope, ik noem mijzelf niet helderziend. Ik heb vaak wel het idee hoe het verhaal moet worden vanuit de kaarten, net die facetten van de kaart heb ik nodig, of iets wat ik wil toevoegen dat ik voel, dat is hoe het speelt.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef Maitje het volgende:
[..]
Klopt, je bent niet helderziend, dus soms wat je voor je neus krijgt qua kaarten kun je dan niet goed duiden voor de persoon. Zelfs onduidelijk voor jou, maar des te meer duidelijk voor de persoon met de juiste omschrijving van de kaart.
Echt een hele mooie legging hoor Bastard! Ben er nog steeds vol van.
Mooi, dan heb je tijd voor al die leggingenquote:
Naar de waterschapsheuvel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mooi, dan heb je tijd voor al die leggingen
Geintje, waar ga je heen?
Eerlijk gezien kom jij na DW .quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:25 schreef Anushaar het volgende:
Heu, waarom sta ik nu 3é inplaats van 2é
Prrrreciousquote:
okeuquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Eerlijk gezien kom jij na DW .
DW was al veeeeeeeeel eerder maar per ongeluk vergeten ,
dat zal jou niet gebeuren want je staat al op de lijst![]()
En daar komt niemand meer tussen![]()
Ik zet je naam erbij in de OP, Bastard kennende zal hij dat vast wel goed vindenquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:46 schreef Ramolino het volgende:
Hoi,
Dit is misschien wel een rare eerste post, maar zou je het ook een keer voor mij willen doen?
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik wil het al een tijdje.
Ik zou het heel fijn vinden als je dat wilde doen.
Geniet van je vakantie!
Heeft het betrekking op zaken die je wil gaan doen, onderwerpen die je ambieert, praktisch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:46 schreef Burner82 het volgende:
Misschien kan iemand mij helpen... Gisteren heeft iemand voor mij kaarten gelegd, 2 keer. De uitkomst was het zelfde.
Vandaag heb ik zelf 3 kaarten getrokken.Past, Present Future...
De 1e 2 kon ik wel wel vinden.. maar de 3e niet.
ik zou graag willen weten wat jullie maken van deze 3 kaarten.
1: De Toren/The Tower/ XVI
2: Staven 4 / IV
3: Staven 3 / III maar ondersteboven
Alvast bedankt..
Ik zou je op de hoogte houden he..sinds 6 weken helemaal tot over mijn oren verliefd en dat is geheel wederzijds..en iemand uit totaal onverwachte hoek..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Yes.. let's talk!
Voor jou vanavond de kaartjes leggen.. eindelijk he
Gaaf!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:35 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik zou je op de hoogte houden he..sinds 6 weken helemaal tot over mijn oren verliefd en dat is geheel wederzijds..en iemand uit totaal onverwachte hoek..
Gewoon doen! Heb je geen ervaren persoon bij nodig hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zou het trouwens leuk zijn als ik ook aan leggingen zou beginnen? Kan ik eens op een ervaren persoon oefenen? Bastard?
Je staat op mijn lijst.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:22 schreef Spellmeista het volgende:
Goedemorgen lieve mensen,
zou iemand eens een legging voor mij kunnen doen?
Tofquote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:05 schreef MissVanity het volgende:
Momenteel op het lijstje:
Jogy
Scrummie
Spellmeista
Vogeltjesdans
Michielos
Je mag op mijn lijstjequote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:53 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik zou ook best graag een legging (en dan niet zo'n strakke broek) krijgen
Mag ik op een lijstje? Ook onervaren leggers zijn prima!
Jammerquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef MissVanity het volgende:
Scrummie en Jogy hebben hun legging gehad via pm.
Ik denk dat ik voorlopig de leggingen via pm wil blijven doen.
Het is allemaal nog nieuw voor me. En word een beetje onzeker als iedereen meeleest
Ze bijten je hoofd er niet af hoor hierquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef MissVanity het volgende:
Het is allemaal nog nieuw voor me. En word een beetje onzeker als iedereen meeleest
Ik pas de OP aan.quote:
Dit klopt welquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je kunt het vinden met google, maar ik denk dat je ook je vraag erbij moet betrekken om een duidelijk beeld ervan te krijgen.
http://members.home.nl/bd(...)na%2016%20toren.html
http://members.home.nl/bd(...)na%20staven%204.html
http://members.home.nl/bd(...)na%20staven%203.html
Maar nogmaals, de context is heel belangrijk.
Puur op de kaarten afgaand zou ik zeggen dat er wat in je verleden is ingestort of afgebroken, dat je je nu daar goed bij voelt en dat je nu op een nieuw punt staat,
U mag op mijn lijstjequote:Op maandag 1 augustus 2011 01:16 schreef Burner82 het volgende:
Dus als iemand ook eens een poging wil wagenDm en PM mag ook natuurlijk
Bedankt voor de legging, was zeker waardevol voor mij persoonlijk :-). Uitgebreide reactie heb je via PM binnen als het goed is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:00 schreef MissVanity het volgende:
Ja natuurlijk. Waar zijn de mods? Mijn lijstje is wel toe aan een bijwerking.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:32 schreef mousy31 het volgende:
Miss wil jij een legging voor mij doen? Mijn vraag is dat ik graag meer inzicht wil of ik op de goede weg zit met mn leven.
Ja dat wil ik wel maar moet eerst beter in mn vel zitten, heb stress en dan wil t nie, heb je ook nog een specifieke vraag?quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:44 schreef MissVanity het volgende:
Wil jij een legging voor mij doen Mousy?
Over de toekomst van mijn carrierequote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:26 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel maar moet eerst beter in mn vel zitten, heb stress en dan wil t nie, heb je ook nog een specifieke vraag?
Je mag er bijquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:20 schreef Pisces29 het volgende:
Hallo TRU'tjes![]()
Ik zou ook heel graag een kaart laten trekken door iemand. Een enkeleIk hoef geen lange uitleg, want ik gebruik al redelijk wat jaren tarotkaarten, dus kan ze zelf best goed lezen.
Ik hoop dat ik ook op een lijstje mag! Alvast bedankt
Jij staat nog op het lijstje van Bastard toch? Als ovidemetzondervriendjes.quote:Op zondag 7 augustus 2011 07:32 schreef calimerocomplex het volgende:
Mag ik ook op het lijstje? Had me een tijdje terug al aangemeld met m'n andere account maar ik vind er niks meer van terug? Was onder de naam ''ovidemetzondervriendjes'' maar ik ben het wachtwoord kwijt enzo,..
Dat mag je zelf weten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef mousy31 het volgende:
ik ga ff kijken hoe ik me morgen voel en als t goed is zal ik een legging doen, wil je een 3 kaarts legging verleden, heden, toekomst of wil je het keltisch kruis?
Ik ga er helemaal van blozenquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:22 schreef Spellmeista het volgende:
MissVanity bedankt voor de legging. Ik sta versteld van je accuraatheid en de waardevolle tips. Ik kan je ook zeker aanbevelen bij degene die nog een legging van jou tegoed hebben. Thx
Thanks!quote:
Ik zou graag de vraag nog veranderen. Ik stuur je even een pmquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:31 schreef mousy31 het volgende:
ik ga ff kijken hoe ik me morgen voel en als t goed is zal ik een legging doen, wil je een 3 kaarts legging verleden, heden, toekomst of wil je het keltisch kruis?
Dat!quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:22 schreef Spellmeista het volgende:
MissVanity bedankt voor de legging. Ik sta versteld van je accuraatheid en de waardevolle tips. Ik kan je ook zeker aanbevelen bij degene die nog een legging van jou tegoed hebben. Thx
Mag ik ook in de OP? Anders ben ik over een tijdje al lang vergetenquote:
MissVanity gaat best snel! Ik was vandaag al aan de beurt! En ze PMt je ook van te vorenquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mag ik ook in de OP? Anders ben ik over een tijdje al lang vergeten
Je staat in mijn eigen lijstquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mag ik ook in de OP? Anders ben ik over een tijdje al lang vergeten
Ga je naar de meet? Lijkt me super leuk om je te ontmoetenquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:10 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dat!
Ik heb een hele mooie legging gehad van MissVanity! Heel herkenbaar, fijn en mooi opgeschreven en zeker waardevolle tips.
Erg fijn om te lezen, MissVanity, ook hier super dankjewel!!
En hopelijk ga ik je zelfs ontmoeten bij de meet! Dat lijkt me erg leuk!
Ik had haar al in het lijstje gezetquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:05 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ga je naar de meet? Lijkt me super leuk om je te ontmoeten
Neem mijn lijstje even over in de OP.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had haar al in het lijstje gezet
Gegevens weer gevonden! Maarre, ik vind het nergens terug dat lijstje van Bastard?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:22 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Jij staat nog op het lijstje van Bastard toch? Als ovidemetzondervriendjes.
In de OPquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:03 schreef ovidemetzondervriendjes het volgende:
[..]
Gegevens weer gevonden! Maarre, ik vind het nergens terug dat lijstje van Bastard?
Ik zet je in mijn lijstjequote:Op dinsdag 6 september 2011 17:38 schreef rac het volgende:
Miss Vanity , je mag die van mij ook best doen ,
ik zie dat bastard er nog wat meer heeft staan, dan is het wellicht wat meer verdeeld?
Je gaat in de OP als zij het goed vindtquote:Op woensdag 7 september 2011 19:23 schreef plieneminie het volgende:
Ik sluit ook graag aan op je lijstje MissVanity.
Natuurlijk is dat goedquote:Op donderdag 8 september 2011 03:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je gaat in de OP als zij het goed vindt
Darkworlf your next. Excuus dat je echt zo lang hebt moeten wachten door allerlei omstandigheden!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Bastard het volgende:
Het huidige lijstje van wachtende
voor Bastard
=======================
Darkwolf
Anushaar, voor jou vandaag een legging dan eindelijk!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Bastard het volgende:
Deeltje zoveel eigenlijk al, want het is volgens mij TRU's langstlopende reeks!
Het vorige deeltje vind je in ieder geval hier.
De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.
We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen. Voor vragen over de Tarot kun je in ieder geval daar al terecht: Tarot: De basis II
Het huidige lijstje van wachtende
voor Bastard
=======================
Anushaar
=======================
Ik hoop dat je wat kan met de leggingquote:Op zaterdag 17 september 2011 12:27 schreef mousy31 het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat eruit mijn legging zal komen.
nogmaals sorry dat ik nu pas reageer, had hem nog niet zien staan!quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Anushaar, voor jou vandaag een legging dan eindelijk!
Ik heb 10 kaarten voor mij neergelegd na het schudden voor je vraag.
Als eerste kaart, op de plek van nu, wat speelt er heb ik de kaart "gerechtigheid" .
Deze kaart is de vrouwe justitia van de kosmische wetten. Dat klinkt al meteen zweverig denk ik maar het is de afbeelding van krijgen wat je toe hoort te komen, wat je deel is geworden in dit leven heeft te maken met eerder geleefde omstandigheden of puur uit de wens van de ziel. Deze gerechtigheid is een bewaker over deze hogere wetten van karma. Wat nu onterecht lijkt te zijn of oneerlijk verdeeld heeft vaak een oorsprong uit het grotere geheel, het komt allemaal in balans.
Meteen al een zware kaart qua beeldspraak die op je persoonlijkheid lijkt te liggen geloof ik..
Een uitleg naar het dagelijkse leven zou zijn; Evenwicht of zoeken naar evenwicht dat heeft met deze kaart te maken, actiegericht bezig zijn vraagt aan de andere kant ook evenzoveel rust nemen. Rechtvaardige besluiten nemen, rechten die geschonden worden of bewaakt moeten worden zouden nu kunnen spelen bij je.
Wat kruist hierop is de positie in de legging van hulp of belemmeringen. Ik heb daar ridder van pentakels liggen. Dit is een kaart uit de aardekleuren, het is praktisch bezig willen zijn.. bijvoorbeeld een opleiding volgen, of iets willen opbouwen waar je wat aan hebt. Het is het vergaren van mooie spullen, het dingen doen wat betekenis heeft voor jou in tastbare zin. Je wil voor de acties die je doet er iets voor terugzien, niets is voor niets.
Het is een betrouwbare jongeman deze ridder, loyaal, werkt graag hard mee, is vohardend in wat hij doet, gewetensvol zal niet over lijken gaan om zijn doel te behalen.
Deze twee kaarten in combinatie met elkaar doen me denken dat je ondanks de moeilijkheden die je kent of die je deel zijn geworden er ook jongeman is die het wel kan dragen, die vooruit wil blijven kijken en wil volharden in de dingen die hij doet. Het gaat dan om uiteindelijk toch het resultaat kunnen boeken om toch te kunnen laten zien, dit kan ik of dit heb ik voor elkaar gekregen. En dat willen delen met de andere mens.
Die kwaliteiten hebben hun oorsprong vermoedelijk vanuit je moederskant? Ik heb een koningin van pentakels op de positie van de basis liggen. Deze zorgzame koningin koestert haar jongen, ook zij is zeer volhardend en koppig als het moet om te bereiken wat ze moet bereiken. Deze koningin heeft een praktische instelling, er dient iets gedaan te worden voordat je krijgt wat je verdient. Zij ziet er dan ook op dat je het zal gaan krijgen. Ze is dol op de natuur, alles wat groeit heeft haar aandacht, misschien zelfs groene vingers, zijn de planten altijd verzorgd.
Ze heeft een nuchtere en realistische inslag, zal niet bij de pakken neer gaan zitten er is altijd weer hoop op verbetering van omstandigheden. Een groot verantwoordingsgevoel, altijd in de weer en haar thuis is haar basis daar speelt ze een grote rol.
Als deze koningin in de basis ligt zoals nu, dan doet mij dat denken aan enorme drijfveer voor jou om niet je hoofd te laten zakken maar door te gaan, kan dat kloppen?
Desondanks, de zegewagen ondersteboven op het recente verleden. Het evenwicht kan zo nu en dan de laatste tijd uit balans zijn. Er is moeite met doorgaan of doorpakken. De energie die je hebt word misschien niet ten volle benut, er is geen vooruitgang geboekt. Je geest krijgt geen grip op de actie die je nodig zou moeten hebben. Het doel is niet meer helder of lijkt verderweg dan ooit te zijn geworden. Geestelijk en emotioneel ben je misschien niet helemaal zoals we het graag zouden willen zien, neerwaartse spiraal van hoop opgeven of moeten inleveren, en gedemotiveerd zijn, het niet meer zien zitten.. dat is de achterliggende gedachte van deze kaart is dat bekend voor je? Angsten die parten spelen bij je die er voor zorgen dat je vast komt te zitten met deze zegewagen. Er kan misschien zelfs bewust actie genomen worden waardoor je niet verder gaat maar het wel zou kunnen doen. Zelfdestructie of ongezonde bezigheden hebben?
Misschien het gevoel van geen uitweg meer hebben, zwaarden 8 ondersteboven is de volgende kaart. Ondersteboven is deze kaart een stuk positiever wel hoor. Geeft toch aan dat er wel inzicht zal gaan komen, hervonden levensvreugde misschien op de momenten dat je het niet meer ziet zitten. Verlost van (zelf)opgelegde beperkingen de uitweg hebben hervonden en het dan ook weer wat positiever kunnen gaan benaderen.
Krijg er zo'n zwaar gevoel bij eigenlijk door die zegewagen ondersteboven, alles kost extra krachten lijkt het wel. Is er misschien zicht op verbetering gevonden, voornamelijk in je hoofd, is het misschien wat meer opgeklaard. Kan het zo wezen dat je de ene dag je heel positief voelt en er zin in hebt en de andere dag weer heel negatief en destuctief voelt?
De duivel ondersteboven op de nabije toekomst, schrik niet van het woordje duivel het is beeldspraak voor onze angsten en onze schaduwen waartegen we vechten.
Ondersteboven, net als de vorige kaart is hij positiever en zouden we kunnen zeggen dat de angsten aangepakt zijn, de zorgen die er bestonden zouden opgelost kunnen worden. Vijanden zijn verslagen en misschien een nieuw inzicht is verkregen, er is weer wat lucht uit de beklemmende omstandigheden. Een rol waar je in gedwongen werd heb je losgelaten, en je voelt je meer bevrijdt eigenlijk voortbordurend op de vorige kaart waarin ook die angsten of dat beklemmende gevoel deel uit maakte. Een verandering of verstoring ben je doorheen gekomen.
Koningin van zwaarden op de plek van je houding in de kwestie.
Deze koningin heeft een praktische instelling maar meer door haar nuchtere verstand te gebruiken. Ze heeft verlies gekend en ze gaat daar mee om, omgaan met beperkingen of meer behoedzaam het pad volgen door met nuchter verstand te kijken en geen domme dingen te doen. Zij is ook de afbeelding van vrijheid, we zien de vogel in de lucht bevrijd rondvliegen, zorgen die er bestonden worden afgeworpen ook in de omgekeerde duivel en op de staven 8 zien we dat. Onafhankelijk geworden nu.
Zwaarden 9 ondersteboven op de omgeving. Vermoedelijk ook ergens een pak van hart vanuit de omgeving, werd daar veel steun gegeven en meegeleefd? Ik zie een vrouw op een bed midden in de nacht rechtop zitten met de handen voor de ogen. Ze maakt zich zorgen allerlei gedachten spelen door het hoofd waardoor ze niet kan slapen. Zorgen maken en meeleven vanuit de omgeving. Ondersteboven ook hier word de pijn minder of lost de pijn op, is er weer hoop en een nieuw geloof of een nieuwe tijd. Er is een nieuwe dag aangebroken.
Munten 3 in de positie van hoop en vrees.
Wat aangeeft dat er een groei gekomen is, iets is er waar je nu meester in geworden bent of wat je overwonnen zou hebben. Overmeesterd dus eigenlijk. Dat is misschien een voortvloeisel uit de donkere tijd die je dan gehad hebt, het overkomen daarvan, diploma behaald dat is misschien het doel van de reis geweest en wat zeker geen makkelijke reis was..
In de uiteindelijke uitkomst is bekers 8, de tocht ondernemen naar meer, en meer is hier op gevoelsbasis. Meer gaan genieten of emotionele tevredenheid willen hebben. Mooi dat het aardse diploma nu behaald is maar je wil er zelf ook werkelijk tevreden mee gaan zijn.
Financieen, of dingen krijgen naar het werk wat je verzet is allemaal mooi, maar het geeft niet het ware geluk. En deze kaart beeld uit dat je op zoek gaat naar geluk voor in je hart doen waar je werkelijk blij van word.
Wat een mooie afsluiter is, de maan die op de kaart afgebeeld staat laat de cyclus zien van het leven, eb en vloed natuurlijk maar ook dat zaken behaald worden waar we altijd mee zoet zijn geweest en als we het eenmaal hebben zetten we weer nieuwe doelen neer om na te jagen.
Anushaar, dat was je legging. Ik hoop dat je er iets mee kan, of dat het je wat zegt, met name het los kunnen laten van een de hoop zorgen die zo spreekt in de legging uit diverse kaarten is dat een bekend onderdeel voor je?
Gr.
B.
Hi, bedankt voor je reactie! Leuk om te zien wat liefde voor je gezondheid dus doet denk ik nu.. even gezien je vraag dus.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:02 schreef Anushaar het volgende:
[..]
nogmaals sorry dat ik nu pas reageer, had hem nog niet zien staan!
Ik had het verhaal gelezen, en was er even stil van. Moest wat tranen wegpinken voordat ik ging reageren even alles laten zakken & op een rijtje zetten.
Ik herkende mezelf helemaal in het verhaal, alles is geweest tot het laatste stuk.. het stuk waar ik voor mijn gevoel nu in zit..
alles gaat inderdaad een stuk beter, maar het geeft niet het ware geluk & dat is wel iets waar ik op het moment hard naar op zoek ben en voor het vechten ben!
verder zou ik graag nog met je er over napraten op msnals je we elkaar weer eens spreken!
echt super super super super bedankt!
Yorick
kvd you are nextquote:Het huidige lijstje van wachtende
voor Bastard
=======================
kvd
Wil je in het rijtje van Bastard of van MissVanity?quote:Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef Fratz het volgende:
Zouden jullie voor mij ook een legging willen doen?
Ben heel benieuwd wat daar uit zou komen.
Alvast bedankt
Oh! Maakt me niet uit! Wat het beste uikomt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wil je in het rijtje van Bastard of van MissVanity?
Basterd, ik heb de legging vanochtend even vluchtig doorgenomen, kon vanwege werk even niet eerder reageren. Zo in de snelligheid kom ik heel wat bekende dingen tegen, ook die niet in ons pm-contact zijn voorbij gekomen. Ik neem het morgen even dieper in me op (net thuis en het bedje roept, want helaas staat de werkplicht morgen weer op me te wachten). En kom er via pm/mail even dieper op terug. Maar van wat ik nu zag kom ik hier verder mee...quote:
MissVanity, nog bedankt voor je uitgebreide legging!quote:Op woensdag 7 september 2011 11:23 schreef MissVanity het volgende:
Het lijstje momenteel:
Mousy31
Pisces29
rac
Thanks!quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:31 schreef kvd het volgende:
[..]
Basterd, ik heb de legging vanochtend even vluchtig doorgenomen, kon vanwege werk even niet eerder reageren. Zo in de snelligheid kom ik heel wat bekende dingen tegen, ook die niet in ons pm-contact zijn voorbij gekomen. Ik neem het morgen even dieper in me op (net thuis en het bedje roept, want helaas staat de werkplicht morgen weer op me te wachten). En kom er via pm/mail even dieper op terug. Maar van wat ik nu zag kom ik hier verder mee...
Heel erg bedankt voor de legging en de tijd die je ervoor hebt genomen!!!
Maakt mij niet uit hoor zet er maar bij hoorquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bastard! MV! Wat komt jullie het beste uit, wie wil Fratz doen?
De legging, that is.
Ik heb er nog 2 op mijn lijstje staan momenteel. Dus ik heb ruimte zatquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 06:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit hoor zet er maar bij hoorTenzij Miss snel door dr lijstje heen is?
PM MissVanity!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:06 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ik heb er nog 2 op mijn lijstje staan momenteel. Dus ik heb ruimte zat
@ rac: Je bent ook bij mij aan de beurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |