Vogeltjesdans..

Voor jou vanavond misschien het antwoord op je vraag.. ik ga proberen er een helder verhaal van te maken.
Ik leg 10 kaarten voor je neer in het keltische kruis en begin bij kaart 1 dat is de positie van het nu. Ik heb daar de aas van kelken liggen. Dat geeft mij het idee dat je aan de situatie die voor je ligt toch ook nieuwe kansen ziet opkomen. Je leeft misschien met een gevoel van "hier laat ik wat, maar daar vind ik weer wat" Het is niet het einde van de wereld voor je, nieuwe dingen zullen zich op je pad gaan ontvouwen.
Azen staan ook voor een begin, symboliseren dat en je staat aan het begin van een emtionele kwestie vermoedelijk. Omdat de kaart die van de bekers is, bekers geven emotie en liefde weer, een verse start. Nieuwe begrippen van liefhebben is de hoofdbetekenis op de kaart. Het water stroomt uit de beker, uitstromen van gevoelens. Ik zou ook kunnen zeggen aan de vooravond van een nieuwe liefde ook dat valt onder deze kaart maar gezien de positie zou ik eerder denken, je voelt een nieuwe start, en je bent er met goed gevoel vermoed ik mee bezig.
De kaart die kruis, een obstakel of hulp op de weg versterkt hierin ook de vorige kaart. Het is de kaart de dwaas uit de grote arcana. De dwaas heeft als cijfer 0. Is een knaap die vol moed en zelfvertrouwen nieuwe hoogten wil gaan leren kennen. Bruist van de energie en de moed. Is onwetende over zijn toekomst maar het deert hem niet, hij gaat met goede moed op pad. Let op dat je niet te overmoedig raakt, er zijn wellicht valkuilen op de weg.. op de kaart zien we een hond blaffen naar de dwaas om hem te waarschuwen voor misstappen, of hij het hoort is ten tweede. Mooi ook aan deze kaart vind ik de stok met daaraan een knapzak. Er gaan wilde theorieen de ronde over de inhoud er van. Ik hou het er op dat daarin alle ongebruikte kennis zit die hij op zijn nieuwe pad nodig zal gaan hebben. Op de achtergrond zien we bergtoppen, ze zijn nog ver verwijderd van hem maar hij gaat zijn best doen om die toppen te halen, te overwinnen.
Een gezegd luid.. er is een sterke geest nodig om de top van een berg te bereiken. Als je overwinnaar wil wezen van een berg, zal je eerst je geest moeten overwinnen.
In ieder geval gezien de vorige kaart zie je de huidige situatie in als een situatie die je nieuwe kansen zal geven en nieuwe dingen zal leren.
Wat hebben we hier aan vooraf gaande, wat is de basis en het verleden van je vraag. We hebben daar de 10 van pentakels. Deze 10 geeft een hele mooie situatie aan, alles voor de wind, we hebben het goed, huisje boompje beestje, alle zekerheden waren er. Ook de financiele zekerheden waren daar, en er was wellicht sprake van een hele goede relatie. Dingen die we deden waren succesvol, het leven kon niet stuk.. zou ik zo zeggen. Mogelijk werk je ook bij een groot bedrijf, had of heb je daar een goede baan.. ook dat is achtergrond in deze kaart, aanzien genieten, heeft te maken met werk of je positie in je leven. Kaart staat in het algemeen voor voorspoed.
In het recente verleden hebben we de koningin van staven. Koninginnen staan vaak voor volwassen vrouwen die we kennen. We hebben hier te maken met een warme en innemende vrouw. Sociaal is ze sterk, ze is een vechter voor de goede zaak, ze kent ambities en zet zich sterk in om die te realiseren. Ze mag graag in de voorgrond komen met haar mening, kan zich sterk maken in een vereniging, heeft een sportief karakter, heeft zeker aan poezelige charmes.. kan mensen om haar vinger winden met verleidingen, ze is een leidster, vooral in een gezin toont ze zich heel sterk op, die is belangrijk, ook vrienden kunnen zeker op haar steun rekenen.
Heb je in het recente verleden te maken gehad met zo'n vrouw vraag ik mij dan af, zij lijkt mij gebonden aan de eerste kaart van de voorspoed, waar het lekker ging.. want het was het verleden. Of wat ook kan, het kunnen karaktereigenschappen zijn die bij jou horen aangaande de situatie.. ben je slinks als een kat, voorzichtig aan het tasten.. nee dat denk ik niet.. je bent meer de vrolijkerd op de tweede kaart, de dwaas. En neem de dwaas niet aan als scheldwoord! Iemand die niet op de hoogte van de valkuilen is kan er misschien met alle gemak overheen springen.. iemand die skills heeft en weet welk gevaar er loert kan misschien juist in een val lopen door overvoorzichtig te wezen.
Vermoedelijk dus een vrouw in je leven geweest, recentelijk. In negatief opzicht is zij als kat of leeuw eentje die vals kan wezen, alles doet om haar doelen te behalen, gemene spelletjes kan spelen. Een doordrammer.
Maar daar blijft het niet bij, ook in de mogelijke toekomst zie ik een vrouw naar voren komen.
Koningen van pentakels ondersteboven. Deze vrouw, ondersteboven, is niet een persoon die zeker van dr zelf is.. de neiging heeft om geleefd te worden door andere, te steunen op andere. Is geen onafhankelijke vrouw maar heeft duidelijk iemand aan haar zij nodig om .. misschien uit de put te komen. Kan misschien wel hulp gebruiken, is wat onzeker over haarzelf, onzeker over de toekomst, mist vertrouwen, benut niet haar capaciteiten die ze heeft, gaat wat bedroefd door het leven. Terwijl.. als ze rechtopstaand was deze koningin, financieel onafhankelijk, sterk in dr schoenen, harde werker, carrierejager wellicht, houdt van mooie spullen is creatief in oplossingen vinden.. kan betekenen dat je een maatje vind binnenkort, misschien samen sterk?
In de nabije toekomst zie ik bekers 8, dit is een kaart van weg gaan. Weg gaan van de huidige positie en het geluk elders beproeven, zoekt meer bevrediging in het leven, zoekt meer waarde in het leven. Sluit ook aan bij de eerste paar kaarten, de nieuwe weg of de nieuwe uitdaging zoeken, nieuwe pad vinden, nieuw geluk zoeken. Laat familie of emotionele kwesties achter zich liggen.
Kan zelfs uitlopen in vreugdevol feestvieren, het is zo negatief als je het zelf maakt tenslotte. Kan tevens staan voor het maken van nieuwe kennisen, ik zie op de kaart de maan en de zon in elkaar overlopen, wisseling van de nacht of dag, nieuwe cyclus, nieuwe liefde.. hallo pentakels koningin.. maar duidelijk in deze is ook weer.. hier laat je wat, daar vind je wat.
Er zal ongetwijfeld, dat kan niet anders.. de nodige pijn zijn, maar het is van ondergeschikt belang. Dit is voor het grotere goed. Ook gezien de grote arana kaarten ook weer in deze legging, ik tel er 3. De gebeurtenis is er niet voor niks, leidt naar nieuwe zaken en vermoedelijk moest dit gewoon gaan gebeuren opdat je inzicht krijgt of kreeg.
Dus we hebben te maken met financiele onzekerheid, de mooie 10 in het verleden laten we achter ons, dat pik je mee, dat hoort er bij, dan weet je hoe dat is dan waardeer je het ook temeer als je weer wel hebt waarschijnlijk. Of.. misschien vind je zaken die meer van belang zijn dan die zekerheid?
De volgende kaart is je rol of hoe sta je er in. Nou ik had het al een beetje inderdaad over financiele zekerheid, ook gezien je vraag natuurlijk. Hier op munten 3 ondersteboven, en overigens munten staan ook voor geld of materie, deze kaart geeft op zn minst aan dat er geen groei is op financieele bodem. Er word gewoon doorgewerkt, in je huidige baan maar niet een verandering van baan. Of .. als je werkzoekende bent, er word niet echt een baan gevonden waar je het heel prima naar je zin zal hebben. Een gemiddeld vakmanschap geeft de kaart aan. Misschien ben je inderdaad zoekende naar een baan maar er word niet veel effort voor gedaan, er word bijvoorbeeld niet een gevraagde bijscholing gedaan om competent te wezen. Dat is de inslag van deze kaart.
Wat doet de omgeving, de keizer. Het zal allemaal wat vastere vormen gaan aannemen, dingen zullen financieel afgerond worden, zaken krijgen hun lijn, zaken worden verdeeld, dit hier dat daar. Er word georganiseerd.. niet toevallig staat deze kaart voor het teken Ram, en dat valt deze lente. Kan een tijdsindicatie zijn voor je. Het is een kaart van materie, en ik voel hierbij een verdeling van materie, gezien de 10 in het verleden die we achter laten, de koningin van staven in het recente verleden, de nieuwe zoektocht op bekers 8 er zal verdeeld gaan worden. Er komt managment hierbij kijken, praktische zaken uitoefenen, dingen beetpakken, verantwoordig, onafhankelijkheid, leiding nemen of geven er word een goed analyserende blik gevraagd op deze omgeving, een scherpe geest of oog.
Hoop en vrees.. ook hierin zien we de nieuwe uitdaging, je vreest de nieuwe toekomst niet, het komt wel op zn pootjes terecht, dat weet je wel. Schildknaap van kelken, die van het gevoel weer verteld dat nog maar een keer. En mocht je je zorgen maken..hoeft niet. Het is een ontvakelijke, lieve kaart. Liefde en emotie stroomt hier ook weer over, het trekt mensen aan. Het is intuitieve kaart, een creatieve kaart, een kaart die oplossingen maakt of zal vinden. Wat ook bij deze kaart kan horen is een bezieling of ingeving die je zal krijgen. Maar gezien de positie je weet dat er creativiteit gevraagd zal gaan worden.
Matigheid is de laatste kaart op zn plek van uiteindelijke afloop, een logische kaart ook ergens. Er word gematigdheid gevraagd, het water bij de wijn doen, het even met minder genoegen nemen. De kaart staat in de grote arcana wel aan de vooravond van een moeilijke periode, hierna volgt de duivel en zal de dwaas als hoofdpersoon nog wat te stellen krijgen maar de matigheid is de gids die de dwaas door de grotten en spelonken heen zal leiden. Op deze kaart die na de kaart de dood komt, waar we dus afscheid hebben genomen van het leven zoals we dat kennen krijgen we een gids die ons meeneemt en over ons waakt.. ik zie hier ook een beetje dat voor jou terug er zal zachte begeleiding kunnen wezen voor je. De vorige kaart was ook een intuitie kaart.. volg je intuitie eens.
De kaart staat buiten deze mooie symboliek ook voor het stabiliseren van een situatie. Matigen van hoog oplopende kwesties, een gematigde aanpak in kwesties. Het is een kaart van timing. De juiste daad op het juiste tijdstip, het juiste gevolg wanneer het mag gebeuren. De kaart staat ook gezien zijn symboliek voor een tijd van beproeving.. we gaan in het verhaal de duivel in de ogen aankijken. Er zou een lastig vraagstuk kunnen komen. Er zou aanspraak gemaakt worden op de juiste levensbeschouwing.
Goed.. gezien je vraag over je financiele zekerheden.. nee ik heb er geen klaar antwoord voor je op, er is wel sprake van een verlies wat dat betreft ja. De tarotkaarten wilde je graag een ander verhaal geven misschien.. als ik het heel erg kort zou moeten samenvatten zegt het "maak je niet druk, komt tijd komt raad" en ergens geld is niet het belangrijkste. Ongetwijfeld gaat het even tegen zitten, maar of je dat ook zo ervaart als heel erg , ik vermoed van niet.
Er zou kans zijn op hervinden van een liefde, qua werk zie ik weinig verandering of weinig animo, wel nieuwe inzichten.
Kun je er wat mee?