abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94261171
Bastard... ik lees dit met tranen in de ogen. Wat geeft dit een goed beeld. Ook wel heftig om even vanuit een ander oogpunt naar je leven te kijken.

Heb een beetje verstand van de kaarten en weet wel dat veel grote arcanakaarten een heftige lezing geven.

het geeft me nog niet een heel helder beeld van de toekomst, wel het pad (dat ik al heb ingezet) daar naartoe. Fijn om toch een positieve draai te lezen.

morgen nog eens rustig herlezen en nog eens en nog eens....

SUPER bedankt!
uit een aspergernest
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:57:30 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94262096
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:46 schreef wendytje het volgende:
Bastard... ik lees dit met tranen in de ogen. Wat geeft dit een goed beeld. Ook wel heftig om even vanuit een ander oogpunt naar je leven te kijken.

Heb een beetje verstand van de kaarten en weet wel dat veel grote arcanakaarten een heftige lezing geven.

het geeft me nog niet een heel helder beeld van de toekomst, wel het pad (dat ik al heb ingezet) daar naartoe. Fijn om toch een positieve draai te lezen.

morgen nog eens rustig herlezen en nog eens en nog eens....

SUPER bedankt!
Nou super graag gedaan ook hoor ;)
Ja dat spijt mij dus ook altijd zoals ik al schreef, ik kan niet concreet zijn in volgende week, volgende maand, ga dit doen want dan kun je dat oppakken. Het is dan toch een algemeen beeld die ik moet vertellen ook omdat ik tijdens het lezen geen beaming of feedback krijg "zou het zus of zo kunnen wezen?" dus vertel ik wat de kaarten zeggen en probeer ik de verbanden onderling duidelijk over te brengen. Goed te weten dat het gouden pad al voor je belicht word dan ;)
The truth was in here.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:42:07 #28
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94273583
Wordt de mijne net zo eng? ;( Geintje, ik kijk er naar uit :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 22:07:49 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94350664
Vogeltjesdans.. :)
Voor jou vanavond misschien het antwoord op je vraag.. ik ga proberen er een helder verhaal van te maken.

Ik leg 10 kaarten voor je neer in het keltische kruis en begin bij kaart 1 dat is de positie van het nu. Ik heb daar de aas van kelken liggen. Dat geeft mij het idee dat je aan de situatie die voor je ligt toch ook nieuwe kansen ziet opkomen. Je leeft misschien met een gevoel van "hier laat ik wat, maar daar vind ik weer wat" Het is niet het einde van de wereld voor je, nieuwe dingen zullen zich op je pad gaan ontvouwen.
Azen staan ook voor een begin, symboliseren dat en je staat aan het begin van een emtionele kwestie vermoedelijk. Omdat de kaart die van de bekers is, bekers geven emotie en liefde weer, een verse start. Nieuwe begrippen van liefhebben is de hoofdbetekenis op de kaart. Het water stroomt uit de beker, uitstromen van gevoelens. Ik zou ook kunnen zeggen aan de vooravond van een nieuwe liefde ook dat valt onder deze kaart maar gezien de positie zou ik eerder denken, je voelt een nieuwe start, en je bent er met goed gevoel vermoed ik mee bezig.

De kaart die kruis, een obstakel of hulp op de weg versterkt hierin ook de vorige kaart. Het is de kaart de dwaas uit de grote arcana. De dwaas heeft als cijfer 0. Is een knaap die vol moed en zelfvertrouwen nieuwe hoogten wil gaan leren kennen. Bruist van de energie en de moed. Is onwetende over zijn toekomst maar het deert hem niet, hij gaat met goede moed op pad. Let op dat je niet te overmoedig raakt, er zijn wellicht valkuilen op de weg.. op de kaart zien we een hond blaffen naar de dwaas om hem te waarschuwen voor misstappen, of hij het hoort is ten tweede. Mooi ook aan deze kaart vind ik de stok met daaraan een knapzak. Er gaan wilde theorieen de ronde over de inhoud er van. Ik hou het er op dat daarin alle ongebruikte kennis zit die hij op zijn nieuwe pad nodig zal gaan hebben. Op de achtergrond zien we bergtoppen, ze zijn nog ver verwijderd van hem maar hij gaat zijn best doen om die toppen te halen, te overwinnen.
Een gezegd luid.. er is een sterke geest nodig om de top van een berg te bereiken. Als je overwinnaar wil wezen van een berg, zal je eerst je geest moeten overwinnen.
In ieder geval gezien de vorige kaart zie je de huidige situatie in als een situatie die je nieuwe kansen zal geven en nieuwe dingen zal leren.

Wat hebben we hier aan vooraf gaande, wat is de basis en het verleden van je vraag. We hebben daar de 10 van pentakels. Deze 10 geeft een hele mooie situatie aan, alles voor de wind, we hebben het goed, huisje boompje beestje, alle zekerheden waren er. Ook de financiele zekerheden waren daar, en er was wellicht sprake van een hele goede relatie. Dingen die we deden waren succesvol, het leven kon niet stuk.. zou ik zo zeggen. Mogelijk werk je ook bij een groot bedrijf, had of heb je daar een goede baan.. ook dat is achtergrond in deze kaart, aanzien genieten, heeft te maken met werk of je positie in je leven. Kaart staat in het algemeen voor voorspoed.

In het recente verleden hebben we de koningin van staven. Koninginnen staan vaak voor volwassen vrouwen die we kennen. We hebben hier te maken met een warme en innemende vrouw. Sociaal is ze sterk, ze is een vechter voor de goede zaak, ze kent ambities en zet zich sterk in om die te realiseren. Ze mag graag in de voorgrond komen met haar mening, kan zich sterk maken in een vereniging, heeft een sportief karakter, heeft zeker aan poezelige charmes.. kan mensen om haar vinger winden met verleidingen, ze is een leidster, vooral in een gezin toont ze zich heel sterk op, die is belangrijk, ook vrienden kunnen zeker op haar steun rekenen.
Heb je in het recente verleden te maken gehad met zo'n vrouw vraag ik mij dan af, zij lijkt mij gebonden aan de eerste kaart van de voorspoed, waar het lekker ging.. want het was het verleden. Of wat ook kan, het kunnen karaktereigenschappen zijn die bij jou horen aangaande de situatie.. ben je slinks als een kat, voorzichtig aan het tasten.. nee dat denk ik niet.. je bent meer de vrolijkerd op de tweede kaart, de dwaas. En neem de dwaas niet aan als scheldwoord! Iemand die niet op de hoogte van de valkuilen is kan er misschien met alle gemak overheen springen.. iemand die skills heeft en weet welk gevaar er loert kan misschien juist in een val lopen door overvoorzichtig te wezen.
Vermoedelijk dus een vrouw in je leven geweest, recentelijk. In negatief opzicht is zij als kat of leeuw eentje die vals kan wezen, alles doet om haar doelen te behalen, gemene spelletjes kan spelen. Een doordrammer.

Maar daar blijft het niet bij, ook in de mogelijke toekomst zie ik een vrouw naar voren komen.
Koningen van pentakels ondersteboven. Deze vrouw, ondersteboven, is niet een persoon die zeker van dr zelf is.. de neiging heeft om geleefd te worden door andere, te steunen op andere. Is geen onafhankelijke vrouw maar heeft duidelijk iemand aan haar zij nodig om .. misschien uit de put te komen. Kan misschien wel hulp gebruiken, is wat onzeker over haarzelf, onzeker over de toekomst, mist vertrouwen, benut niet haar capaciteiten die ze heeft, gaat wat bedroefd door het leven. Terwijl.. als ze rechtopstaand was deze koningin, financieel onafhankelijk, sterk in dr schoenen, harde werker, carrierejager wellicht, houdt van mooie spullen is creatief in oplossingen vinden.. kan betekenen dat je een maatje vind binnenkort, misschien samen sterk?

In de nabije toekomst zie ik bekers 8, dit is een kaart van weg gaan. Weg gaan van de huidige positie en het geluk elders beproeven, zoekt meer bevrediging in het leven, zoekt meer waarde in het leven. Sluit ook aan bij de eerste paar kaarten, de nieuwe weg of de nieuwe uitdaging zoeken, nieuwe pad vinden, nieuw geluk zoeken. Laat familie of emotionele kwesties achter zich liggen.
Kan zelfs uitlopen in vreugdevol feestvieren, het is zo negatief als je het zelf maakt tenslotte. Kan tevens staan voor het maken van nieuwe kennisen, ik zie op de kaart de maan en de zon in elkaar overlopen, wisseling van de nacht of dag, nieuwe cyclus, nieuwe liefde.. hallo pentakels koningin.. maar duidelijk in deze is ook weer.. hier laat je wat, daar vind je wat.
Er zal ongetwijfeld, dat kan niet anders.. de nodige pijn zijn, maar het is van ondergeschikt belang. Dit is voor het grotere goed. Ook gezien de grote arana kaarten ook weer in deze legging, ik tel er 3. De gebeurtenis is er niet voor niks, leidt naar nieuwe zaken en vermoedelijk moest dit gewoon gaan gebeuren opdat je inzicht krijgt of kreeg.
Dus we hebben te maken met financiele onzekerheid, de mooie 10 in het verleden laten we achter ons, dat pik je mee, dat hoort er bij, dan weet je hoe dat is dan waardeer je het ook temeer als je weer wel hebt waarschijnlijk. Of.. misschien vind je zaken die meer van belang zijn dan die zekerheid?

De volgende kaart is je rol of hoe sta je er in. Nou ik had het al een beetje inderdaad over financiele zekerheid, ook gezien je vraag natuurlijk. Hier op munten 3 ondersteboven, en overigens munten staan ook voor geld of materie, deze kaart geeft op zn minst aan dat er geen groei is op financieele bodem. Er word gewoon doorgewerkt, in je huidige baan maar niet een verandering van baan. Of .. als je werkzoekende bent, er word niet echt een baan gevonden waar je het heel prima naar je zin zal hebben. Een gemiddeld vakmanschap geeft de kaart aan. Misschien ben je inderdaad zoekende naar een baan maar er word niet veel effort voor gedaan, er word bijvoorbeeld niet een gevraagde bijscholing gedaan om competent te wezen. Dat is de inslag van deze kaart.

Wat doet de omgeving, de keizer. Het zal allemaal wat vastere vormen gaan aannemen, dingen zullen financieel afgerond worden, zaken krijgen hun lijn, zaken worden verdeeld, dit hier dat daar. Er word georganiseerd.. niet toevallig staat deze kaart voor het teken Ram, en dat valt deze lente. Kan een tijdsindicatie zijn voor je. Het is een kaart van materie, en ik voel hierbij een verdeling van materie, gezien de 10 in het verleden die we achter laten, de koningin van staven in het recente verleden, de nieuwe zoektocht op bekers 8 er zal verdeeld gaan worden. Er komt managment hierbij kijken, praktische zaken uitoefenen, dingen beetpakken, verantwoordig, onafhankelijkheid, leiding nemen of geven er word een goed analyserende blik gevraagd op deze omgeving, een scherpe geest of oog.

Hoop en vrees.. ook hierin zien we de nieuwe uitdaging, je vreest de nieuwe toekomst niet, het komt wel op zn pootjes terecht, dat weet je wel. Schildknaap van kelken, die van het gevoel weer verteld dat nog maar een keer. En mocht je je zorgen maken..hoeft niet. Het is een ontvakelijke, lieve kaart. Liefde en emotie stroomt hier ook weer over, het trekt mensen aan. Het is intuitieve kaart, een creatieve kaart, een kaart die oplossingen maakt of zal vinden. Wat ook bij deze kaart kan horen is een bezieling of ingeving die je zal krijgen. Maar gezien de positie je weet dat er creativiteit gevraagd zal gaan worden.

Matigheid is de laatste kaart op zn plek van uiteindelijke afloop, een logische kaart ook ergens. Er word gematigdheid gevraagd, het water bij de wijn doen, het even met minder genoegen nemen. De kaart staat in de grote arcana wel aan de vooravond van een moeilijke periode, hierna volgt de duivel en zal de dwaas als hoofdpersoon nog wat te stellen krijgen maar de matigheid is de gids die de dwaas door de grotten en spelonken heen zal leiden. Op deze kaart die na de kaart de dood komt, waar we dus afscheid hebben genomen van het leven zoals we dat kennen krijgen we een gids die ons meeneemt en over ons waakt.. ik zie hier ook een beetje dat voor jou terug er zal zachte begeleiding kunnen wezen voor je. De vorige kaart was ook een intuitie kaart.. volg je intuitie eens.
De kaart staat buiten deze mooie symboliek ook voor het stabiliseren van een situatie. Matigen van hoog oplopende kwesties, een gematigde aanpak in kwesties. Het is een kaart van timing. De juiste daad op het juiste tijdstip, het juiste gevolg wanneer het mag gebeuren. De kaart staat ook gezien zijn symboliek voor een tijd van beproeving.. we gaan in het verhaal de duivel in de ogen aankijken. Er zou een lastig vraagstuk kunnen komen. Er zou aanspraak gemaakt worden op de juiste levensbeschouwing.

Goed.. gezien je vraag over je financiele zekerheden.. nee ik heb er geen klaar antwoord voor je op, er is wel sprake van een verlies wat dat betreft ja. De tarotkaarten wilde je graag een ander verhaal geven misschien.. als ik het heel erg kort zou moeten samenvatten zegt het "maak je niet druk, komt tijd komt raad" en ergens geld is niet het belangrijkste. Ongetwijfeld gaat het even tegen zitten, maar of je dat ook zo ervaart als heel erg , ik vermoed van niet.
Er zou kans zijn op hervinden van een liefde, qua werk zie ik weinig verandering of weinig animo, wel nieuwe inzichten.
Kun je er wat mee?
The truth was in here.
pi_94352600
Dit moet ik even op me in laten werken en nog een paar keer doorlezen. Maar zoals ik het lees ziet het er dus voorlopig niet best voor me uit?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_94354423
Ik ben eens door wat kaartbetekenissen aan het struinen en kwam dit tegen als betekenis van de dwaas:

De betekenis van De Dwaas in een legpatroon ligt volgens mij veel vaker in de lijn van ‘je bent op de ‘juiste weg’, het pad dat in overeenstemming is met je levensplan, dan op de domme dwaas die nog niets weet en nog veel moet leren. De Dwaas hoeft niet meer te zoeken, heeft geen last van beperkende overtuigingen en kan vrij en vrolijk genieten van alles wat er op zijn pad komt. Zelfs een afgrond is dan geen belemmering meer. De Dwaas verwijst in feite naar onze goddelijke kern. Wij zijn spirituele wezens met een menselijke ervaring. De Dwaas loopt dus werkelijk door de Grote Arcana heen en heeft geen vast plaats. De overige kaarten symboliseren waar hij is op zijn levenspad. Welke ervaring hem op dat moment bezighoudt.

Is dat iets wat je mogelijk ook hebt gevoeld?
  zondag 20 maart 2011 @ 06:09:06 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94365464
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit moet ik even op me in laten werken en nog een paar keer doorlezen. Maar zoals ik het lees ziet het er dus voorlopig niet best voor me uit?
Wat geeft je die indruk? Ik zie veranderingen en er zal aanpassingsvermogen nodig zijn natuurlijk dat komt er bij. Maar het loopt niet desastreus, het zal wel behapbaar wezen, niet in armoede.
En inderdaad verandering ten goede want het is nodig. De uitleg die je vond van de dwaas is correct, ik gebruik net andere bewoordingen natuurlijk maar geef aan dat er een nieuw pad ingeslagen word, dat je daar toch onbezorgd in zal stappen maar ook raak niet overmoedig, dat is een uiterste. :)
The truth was in here.
  zondag 20 maart 2011 @ 13:40:49 #33
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94372716
Met name die omgekeerde munten drie die voorspelt dat ik er financieel niet op vooruit zal gaan. Ook de matigheid doet wat dat betreft een duit in het zakje :{ Wat ben ik toch een materialistische wezel he :')

Ik heb nog eens wat verschillende stukken uitleg nagezocht en het komt er in het kort op neer dat ik een aantal veranderingen tegemoet ga, met name vanwege de dwaas en de bekers acht.

De aas van kelken is toch een gelukskaart? Waarom vertelt deze kaart dan niet over geluk op mijn pad? Of zit ik fout?

Wat wil het omgekeerd liggen van een kaart eigenlijk zeggen? Precies het tegenovergestelde van de kaart?

Er zijn een aantal zaken die ik niet goed kan plaatsen. De welvaart van pentakels 10 heb ik zeker al 10 jaar achter me liggen. De koningin van staven ook niet, omdat daar volgens mij juist mede de oorzaak in is gelegen van wat er staat te gebeuren.

In elk geval harstikke bedankt! Ik heb het gevoel dat wat je vertelt, meer aansluit op mijn tweede grote vraag dan op mijn beperkte eerste vraag :)
  zondag 20 maart 2011 @ 15:08:57 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94376732
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met name die omgekeerde munten drie die voorspelt dat ik er financieel niet op vooruit zal gaan. Ook de matigheid doet wat dat betreft een duit in het zakje :{ Wat ben ik toch een materialistische wezel he :')

Ik heb nog eens wat verschillende stukken uitleg nagezocht en het komt er in het kort op neer dat ik een aantal veranderingen tegemoet ga, met name vanwege de dwaas en de bekers acht.

De aas van kelken is toch een gelukskaart? Waarom vertelt deze kaart dan niet over geluk op mijn pad? Of zit ik fout?

Wat wil het omgekeerd liggen van een kaart eigenlijk zeggen? Precies het tegenovergestelde van de kaart?

Er zijn een aantal zaken die ik niet goed kan plaatsen. De welvaart van pentakels 10 heb ik zeker al 10 jaar achter me liggen. De koningin van staven ook niet, omdat daar volgens mij juist mede de oorzaak in is gelegen van wat er staat te gebeuren.

In elk geval harstikke bedankt! Ik heb het gevoel dat wat je vertelt, meer aansluit op mijn tweede grote vraag dan op mijn beperkte eerste vraag :)
Inderdaad, nu ik je tweede vraag lees sluit het daar meer op aan.. ik zei al, ik heb het vermoeden dat de legging iets anders aan je wilde vertellen dan alleen je financiele toekomst. ;)
Daar komt misschien bij dat ik het niet helemaal goed uitleg hoor.. want ik geloof dat je de posities van die 10 kaarten niet helemaal duidelijk is...
De eerste kaart zegt wat over je huidige toestand.. inderdaad als je het zo wil noemen is de aas is een geukskaart, zegt ons dat we een nieuwe situatie in gaan, en samen met dat wat kruist, die dwaas geeft het aan dat het een juiste keuze is, en goed voor je zal wezen. Dat je je er goed bij kan voelen.
Die gekruisde kaart is vaak meer als ondersteuning, in relatie met de eerste kaart, die zeggen wat over elkaar. Dat kan in positieve zin zijn, maar het kunnen ook negatieve kaarten wezen, en dan versterkt dat elkaar, is het duidelijk een extra obstakel en geen hulp.

Zo zegt het verleden met die kaart munten 10 wat over het verleden, achter ons, er word een beeld geschept van een gelukkige situatie, we hebben daar financieel goed gezeten kort gezegd.
Had deze kaart nou op de positie van de mogelijke toekomst gelegen had ik gezegd dat het er aan zou kunnen komen.. wat ik nu inderdaad voor jou, helaas niet kan zeggen ;)
Vervolgens krijgen we een stukje te zien in het recente verleden, wat een mogelijke oorzaak inderdaad is aan die verandering van toen en de nieuwe situatie.
Je zegt het al, die vrouw is de waarschijnlijke aanleiding voor deze nieuwe situatie.. dus zij heeft te maken met je nieuwe traject, mogelijk maakte ze deel uit van het verleden.
Dat gaat veranderen, we zien dat in de nabije toekomst, de bekers. We zien ook in de mogelijke toekomst dat je misschien een nieuw vrouwelijk persoon gaat leren kennen.
De veranderingen zijn waarschijnlijk nu op handen, je gevoel erbij is die munten 3... ik denk dat hij inderdaad sterk uitdrukt dat jij je druk maakt om je financiele toekomst, dat er geen groei mogelijk zal wezen. We zien dat de situatie de omgeving,, vorm zal gaan krijgen door die keizer. Verdeling, vormen, mogelijk al in de periode van sterrenbeeld ram.
De matiging zal mogelijk vragen om matiging, maar genoeg om aan te kunnen.. het dingen doen op juiste tijdstippen, misschien betekent het zoiets als gooi geen geld over de balk als je het nog nodig zal hebben. Een beproeving zou het kunnen wezen inderdaad, maar wel 1 die jij door moet maken om redenen.. en wellicht zal je intuitief wel aanvoelen waarom, overigens staat er ook een gouden pad op de kaart.. het leidt uiteindelijk naar iets goeds, het is goed dat het gebeurt.

Een omgekeerde kaart kan meestal aangeven dat het omgekeerd is, een gevecht is op handen, of een gevecht is al op zijn einde bijvoorbeeld. Het matigd vaak de rechtopstaande kaart.

Al met al zou ik denken, een positieve legging .. maar inderdaad, ik begrijp je angst wel.. er word niet een financieel voordeel genoemd of een meevaller. Dit gaat meer over innerlijke groei. ;)
Heb je hier wat aan? :P
The truth was in here.
  zondag 20 maart 2011 @ 15:49:20 #35
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_94378190
Dit maakt het wat duidelijker, al moet ik het even op me in laten werken en baal ik er een beetje van dat de kaarten me niet hebben voorspeld dat ik miljonair word :')

Nogmaals thanks :)

[ Bericht 19% gewijzigd door vogeltjesdans op 20-03-2011 15:55:39 ]
  maandag 21 maart 2011 @ 13:25:12 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94416734
Precious000 van de lijst gehaald, ze had zich op de dag van registreren aangemeld voor een legging en is vervolgens niet meer op FOK geweest. Vermoedelijk kan ik wachten tot ik een ons weeg eer ik een reactie ga krijgen dan.
The truth was in here.
pi_94850950
Ouderwetse tvp o+
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:30:30 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94851819
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:08 schreef Logician het volgende:
Ouderwetse tvp o+
Kom je ook leggingen en readings doen *)
The truth was in here.
pi_94852102
Ik zou erg graag willen dat iemand voor mij pendelt of iets anders omdat ik erg benieuwd ben wanneer ik zwanger ga raken en of het een meisje of jongentje word.
Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen

Groetjes Kim
pi_94858019
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kom je ook leggingen en readings doen *)
Dat lijkt dat me erg leuk, alhoewel ik irl readings wel prefereer aangezien ik
voornamelijk werk met wat mensen bij zich dragen dan alleen mijn kaarten. :)

Maar zo te zien ben je mooi bezig hier, petje af! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2011 15:56:43 ]
pi_94861768
Bastard, zou je mij ook op de lijst willen zetten? Heeft geen haast, dus neem je tijd mocht je mij er op willen zetten.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:50:50 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94862931
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:20 schreef Scrummie het volgende:
Bastard, zou je mij ook op de lijst willen zetten? Heeft geen haast, dus neem je tijd mocht je mij er op willen zetten.
Natuurlijk.
The truth was in here.
pi_94868516
Jij hebt een lange beschrijving van het keltische kruis zeg bastard. Ik moet zeggen dat ik hem erg ingewikkeld vind om te lezen.

Leg jij de kaarten en vertel je dan vanuit je gevoel de kaarten, of met de hand van een boekje?
Er was eens....
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:10:18 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94868998
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:01 schreef Maitje het volgende:
Jij hebt een lange beschrijving van het keltische kruis zeg bastard. Ik moet zeggen dat ik hem erg ingewikkeld vind om te lezen.

Leg jij de kaarten en vertel je dan vanuit je gevoel de kaarten, of met de hand van een boekje?
Helpt dit plaatje als beeldvorming?

Ik vergeet misschien wel eens om duidelijk te vertellen hoe de legging er voor ligt, misschien dat ik de beeldvorming niet goed kan overbrengen van wat er op tafel ligt. Dat kan, voor mij is het als een automatisme wat dat betreft natuurlijk.
Uiteindelijk is het verhaal wat ik probeer over te brengen wel van belang, de cohesie van de kaarten en de posities onderling. Ik hoop dat dat wel overkomt en anders mag de vraagsteller natuurlijk altijd om meer duidelijkheid vragen, zoals vogeltjesdans eigenlijk hier deed. Geen probleem hoor, heb graag dat het duidelijk overkomt dan dat je zegt "mmm jaja" want daar hebben we allebei niks aan. :)
Over het algemeen vertel ik wat ik zie op de kaarten, het gevoel erbij, de betekenis die ik er van weet (die vrij dynamisch kan wezen per vraag of positie) Sommige kaarten vind ik nog wel eens wat lastiger en moet ik even wat kernwoorden erbij pakken maar grotendeels zit ik te kijken.. en schrijf ik wat ik zie of denk.
The truth was in here.
pi_94869468
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Helpt dit plaatje als beeldvorming?

[ afbeelding ]
Ik vergeet misschien wel eens om duidelijk te vertellen hoe de legging er voor ligt, misschien dat ik de beeldvorming niet goed kan overbrengen van wat er op tafel ligt. Dat kan, voor mij is het als een automatisme wat dat betreft natuurlijk.
Uiteindelijk is het verhaal wat ik probeer over te brengen wel van belang, de cohesie van de kaarten en de posities onderling. Ik hoop dat dat wel overkomt en anders mag de vraagsteller natuurlijk altijd om meer duidelijkheid vragen, zoals vogeltjesdans eigenlijk hier deed. Geen probleem hoor, heb graag dat het duidelijk overkomt dan dat je zegt "mmm jaja" want daar hebben we allebei niks aan. :)
Over het algemeen vertel ik wat ik zie op de kaarten, het gevoel erbij, de betekenis die ik er van weet (die vrij dynamisch kan wezen per vraag of positie) Sommige kaarten vind ik nog wel eens wat lastiger en moet ik even wat kernwoorden erbij pakken maar grotendeels zit ik te kijken.. en schrijf ik wat ik zie of denk.
Dankje voor je uitleg.

Ik leg zelf ook keltische kruis dus ik wist hoe je hem moest leggen. Maar hoe jij hem in feite verteld aan een persoon was dus even een raadsel :@. Ik leg hem nl totaal anders uit.

Maar, ieder zijn eigen manier van werken hoor! Bedoel het niet als een aanval ofzo ;).
Er was eens....
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:30:14 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94870087
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:18 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dankje voor je uitleg.

Ik leg zelf ook keltische kruis dus ik wist hoe je hem moest leggen. Maar hoe jij hem in feite verteld aan een persoon was dus even een raadsel :@. Ik leg hem nl totaal anders uit.

Maar, ieder zijn eigen manier van werken hoor! Bedoel het niet als een aanval ofzo ;).
Ok hoor ;) Maar hoe leg jij je leggingen uit als ik vragen mag?
Sommige tarotisten hebben genoeg aan een geboortedatum bijvoorbeeld, ik wil de vraagsteller zien en vraag een foto.. afstemmen op.
Ik wil zelf graag beginnen bij het begin van het verhaal, kaart 1 en 2, en dan vertellen wat de basis is 3 en 4, dan krijg je de mogelijkheden of de potentie waar het naar toe kan gaan in 5 en 6, vervolgens hoe je de daar in staat, of dat je helpt of dat het je tegenwerkt, in 7 en in welke omgeving of welke omstandigheden in 8, 9 kan kracht zijn of een waarschuwing 10 is meestal hoe het zal aflopen.. of de kans hoe het afloopt als je doorgaat zoals je doorgaat, wat kan of mag gaan gebeuren.
Maar dan heb je onderling, zeg bijvoorbeeld over hoe je kijk er op is in kaart 7 toch vaak een lijn met de basis, je ervaringen in het verleden, kun je daar uit putten of ben je er misschien angstig van geworden. Als ik de basis als laatste zou vertellen,.. pas dan zou het een warrig geheel gaan worden denk ik.
En natuurlijk mis ik de directe feedback altijd een beetje van de vraagsteller. Die is er niet als ik uitleg, er wordt niet beaamd, er word niet geduidt op een persoon die deel uitmaakt, er worden geen vragen gesteld of toelichtingen gegeven. Aan het einde van mijn verhaal.. is het maar afwachten of die kaarten over komen. En pas bij een reactie kan ik dan vaak nog wat meer vertellen, of duiden, vertellen dat die kaart dus inderdaad daar in meegaat of dan toch iets anders wil zeggen.

Ik nodig je natuurlijk van harte uit om ook deel te nemen hier aan de leggingen en readings he *) Iedereen mag ze doen.. op dit moment ben ik helaas de enige die de kar trekt ;(
The truth was in here.
pi_94870596
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:30 schreef Bastard het volgende:

-knip-
Oke, ik snap hoe je legt...
Afwachten of de kaarten uitkomen? Ik neem aan dat je toch op inzichten legt? Of pure toekomst.

Ik heb hier een heel strak voorbeeld van hoe ik hem leg. Op het moment dat je hem niet "vititueel" voor iemand legt, kun je ook nog is beter invoelen op energie. Op internet kan dat niet en ik zal zo even uitleggen waarom.

Eerst even een voorbeeld van het keltische kruis hoe ik hem leg. Hij is dus heel kort maar krachtig en niet verder ingegaan op de legging omdat die voor mijzelf was en dat dus niet nodig was:

Kaart 1: Laat het dilemma zien .
6 of pentagrammen:
Je ontvangt concrete en praktische hulp. Omgeving staat klaar.

Kaart 2: Laat het dilemma zien.
Ridder of cups:
Je zet actie achter je wensen. Je gaat dingen doen die je een goed gevoel geven en die maken dat je daadwerkelijk toewerkt naar invulling van je dromen.

Kaart 3: Geeft je wilsenergie aan, wat wil je nu? Waar gaan je voorkeuren naar uit, hoe wil je het aanwenden?
Hoge priester:
Je staat voor een uitdaging die een beroep op je verstand doet. Die wil je niet uit de weg gaan,maar juist op een volwassen en rationele manier tot een goed einde brengen.

Kaart 4: Geeft aan welke vragen je jezelf stelt ten aanzien van het onderhanden zijnde probleem. Gaat over twijfels en bedenkingen.
Koning staven:
Je straalt van energie en levenskracht. Waar je ook gaat, je valt op door je kracht en warme aanwezigheid. De mensen in je omgeving voelen zich aangetrokken door jou hartelijkheid.

Kaart 5: Laat zien wat achter je ligt. Hoe de afgelopen tijd er voor je heeft uigezien.
Aas zwaarden:
Je bent je gedachten aan het ordenen. Je wilt een nieuw overzicht en dus zet je alles op een rijtje door je huidige situatie te inventariseren en te analyseren. Je maakt rapport op.

Kaart 6: Laat zien wat gaat komen, hoe de komende tijd er voor je uit gaat zien. Beide kaarten (5 & 6) staan uiteraard in relatie tot het onderwerp van de vraag.
9 pentagrammen:
Na gedane arbeid mag je rusten. Je hebt hard gewerkt en nu mag je leuke dingen doen. Het is tijd voor ontspanning of vakantie. Het werk blijft liggen of wordt door andere gedaan.

Kaart 7: Beschrijft wat je moeilijk vindt, waar je bang voor bent, waar je tegenop ziet.
Duivel
Dit is een periode waarin je geconfronteerd wordt met datgene wat je moeilijk, lastig of misschien zelfs wel beangstigend vindt. Je gaat aan het werk met je angsten om je ervan te bevrijden.

Kaart 8: Laat zien hoe je op andere overkomt: wat straal je uit naar je omgeving en wat vindt die omgeving derhalve van jou?
De zedenwagen:
Je bent klaar voor nieuw avontuur. Je wilt wat je tot nu toe hebt geleerd in praktijk brengen. Je durft naar buiten te treden en laat de wereld vol enthousiasme zien wie je bent en wat je kunt.

Kaart 9: Laat zien wat je hoopt: wat hoop je dat de uitkomst van je vraag zal zijn.
9 bokalen:
Je geniet van wat je allemaal voor elkaar hebt. Je kunt met veel voldoening kijken naar je verworvenheden. En dat zijn er ook niet weinig; je mag met recht trots zijn op jezelf.

Kaart 10: Advies wat je zou moeten doen, welke acties kun je het beste ondernemen om het probleem op te lossen, welk gedrag zou je het beste kunnen vertonen.
4 of coins:
Je wilt weten waar je aan toe bent. Het is belangrijk voor je om te weten wat je veiligheden en zekerheden zijn. Je bent geneigd om je vast te houden aan datgene wat al bekend is.

Goed, de vraag of ik ga leggen hier op het forum is nee.

Ik heb voor heen op forums gelegd, maar dat is mij niet bevallen. Omdat ik niet weet wie er achter een naam zit en of die persoon niet een naam van iemand anders geeft. Je gaat altijd uit van de beste intenties van mensen, maar ik kan moeilijk weigeren als ik iemand niet vertrouw op een forum. Dus vandaar dat ik het niet doe.
Er was eens....
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:53:44 #48
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94871491
Wel in ieder geval bedankt voor je leggingswijze dan ;)
Je houdt het inderdaad beknopter in de uitleg waar ik hem probeer te 'stellen' in de samenhang van de andere kaarten volgens mij? Puur de uitleg zoals de kaart in zijn basis aangeeft. En omdat de legging voor jezelf is hoef je hem ook niet verder uit te wijden. Tevens, ik vind het ook leuk om de symboliek bij de kaarten te weten of te lezen en er over te vertellen als het mij te binnen schiet.

De waarde die je aan de posities geeft is ook anders maar dat is net wat je zelf lekker vind vlgs mij. Je zou in principe ook je eigen legging kunnen creeren waarbij je eigen waarde aan de posities geeft dat is ook vaak per tarotist weer anders.
The truth was in here.
pi_94871706
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:53 schreef Bastard het volgende:
Wel in ieder geval bedankt voor je leggingswijze dan ;)
Je houdt het inderdaad beknopter in de uitleg waar ik hem probeer te 'stellen' in de samenhang van de andere kaarten volgens mij? Puur de uitleg zoals de kaart in zijn basis aangeeft. En omdat de legging voor jezelf is hoef je hem ook niet verder uit te wijden. Tevens, ik vind het ook leuk om de symboliek bij de kaarten te weten of te lezen en er over te vertellen als het mij te binnen schiet.

De waarde die je aan de posities geeft is ook anders maar dat is net wat je zelf lekker vind vlgs mij. Je zou in principe ook je eigen legging kunnen creeren waarbij je eigen waarde aan de posities geeft dat is ook vaak per tarotist weer anders.
Deze is wel extreem beknopt idd, maar dat komt omdat die voor mijzelf is idd en ik geen verder uitleg voor mijzelf nodig heb :D. Voor iemand anders zal die duidelijk heel anders zijn.

Ik weet dat je je eigen versie kunt maken. Moet overigens wel zeggen dat hoe mijn legging is, gebaseerd is op de originele legging zoals die in de meeste boeken voorkomt. Hoe je de kaarten beschrijft is ook best hetzelfde want er blijft vaak toch 1 soort betekenis. Verder is het hoe je je gevoel in betrekking tot de persoon een kaart verder ontwikkeld. Qua vraagstelling en andere kaarten.

Leuk om dat zo is te vergelijken Basterd! :D
Er was eens....
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:58:52 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94890355
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:57 schreef Maitje het volgende:

Leuk om dat zo is te vergelijken Basterd! :D
Nou dat zeker! :)
Ik heb mijn posities of betekenissen er van ook uit boeken, die zeggen toch net weer wat anders. En op de willekeurige site waar ik het plaatje van de legging vandaan heb staat weer de volgende posities:

quote:
1. zo is de situatie nu
2. dit ligt mij dwars, kruist mijn pad, is mijn uitdaging
3. dit is in de basis de oorzaak van het probleem
4. dit is de les die mijn ziel mij in deze wil leren
5. dit kan ik achter mij laten, dit dient mij niet meer
6. dit is waar ik mij als eerste op mag gaan richten
7. zo zie ik mezelf in de situatie
8. zo laat ik mij aan mijn omgeving zien
9. dit is zowel mijn hoop als mijn vrees
10. dit zal, na het serieus aangaan van wat de legging mij zegt, het resultaat zijn
Ook net weer iets anders als wij beide gebruiken.. voor mij persoonlijk net kaart 5 die totaal anders is. Misschien moet ik deze ook eens zo gaan proberen te duiden en zien wat er uitkomt.
Ik gebruik m echt als mogelijkheid "zo zou het kunnen lopen" .

-edit-
Nog 1
quote:
Dit is de kern
Dit kruist het. Dit is het probleem of obstakel
Dit zijn de wortels.Hier komt het probleem uit voort.
Dit ligt achter. Dit is iets uit het verleden. Het kan een invloed zijn die afneemt of iets wat de vrager geleerd heeft.
Dit ligt boven. Dit is de kroon van het geheel, vaak een wens of doel van de vrager.
Dit ligt voor. Dit is een blik in de toekomst. Dit staat te gebeuren.
Dit is de vrager zelf i.v.m. zijn vraag.
Dit is de omgeving. De kaart op deze plek geeft informatie over hoe de omgeving de vrager ziet, maar ook hoe de omgeving de vrager beïnvloed.
Dit is wat de vrager hoopt of vreest. Meestal allebei.
Dit is de uitkomst.
http://www.webtarot.nl/info/keltisch_kruis.html

[ Bericht 21% gewijzigd door Bastard op 01-04-2011 08:04:13 ]
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')