quote:
Op zondag 1 mei 2011 16:01 schreef heroine het volgende:* heroinemeldt
Ik ben nog steeds geinteresseerd. Ik heb het alleen retedruk op het moment en vergeet steeds mijn paswoord. Maar ik scroll wel met enige regelmaat even langs het topic om te kijken of ik al aan de beurt ben.

.
Hai Heroine

Voor jou vandaag meteen ook een legging gedaan. Ik bemerkte wat stroefheid bij het schudden, geen idee waar het op slaat.. maar ik noem het maar gewoon zo zoals ik het beleef.
Tevens viel er ook voor jou een kaart uit.. die neem ik, zoals je hierboven van vanmorgen kan lezen altijd even mee. Dit is de kaart Koningin van staven. Staven staat voor het vuurteken wat deze dame dan goed inkleurd zijn ook de oranje en gele kleuren op de kaart, hartstochtelijk persoonlijkheid. Kan een positieve uitwerking hebben op haar omgeving, een steun zijn voor de mensen, liefdevol begaan met haar dierbaren en daarvoor kan ze letterlijk door het vuur gaan, beschermende inborst. Ze heeft een soms wat speelse manier om met de mensen om te gaan, houdt van een lach en een grap en op die manier krijgt ze toch veel voor elkaar, ze valt goed in de smaak. In groepen is zij meestal iemand met het woord, ze heeft gezag of een natuurlijk overwicht. Ze is vaak hartstochtelijk in de zaken die ze onderneemt, passie is haar drijfveer, doelmatig werken, scheppen van zaken, een positieve en gelukkige kaart.
Zou bijna daaraan willen toevoegen met een zwart randje.. de zwarte kat op de voorgrond geeft dat een beetje aan.. ze kan ook soms als het tegenzit venijnig en medogenloos reageren..
De 10 kaarten voor je algemene vraag, ik heb niet echt een doelstelling voor je vraag dus ik ga gewoon beginnen bij kaart 1 en dat is die van het nu.
Het is de koning van kelken.. ik geef altijd aan dat het vaak mensen zijn in de omgeving, doch in deze legging wil ik daar vanaf stappen omdat ik de kaart die ik zojuist aangaf mij meer doet vermoeden dat het een bekende is. Misschien is zij wel die een bekend persoon voor je, of slaat de kaart op je eigen persoonlijkheid. Dus wil ik met deze koning kijken of er onderwerpen in liggen die voor je meespelen.
De koning staat voor een persoon die gevoelig is, goed kan aanvoelen in situaties waar het naar toe gaat en dan daarop anticiperen. Is een zeer creatieve geest, mag graag dingen ondernemen en creeeren. Heeft toch een goed zakelijk oog ook, is resoluut en moedig maar bovenal intuitief. Het is een persoon van stille wateren hebben diepe gronden, kan ineens iets opgooien die je niet van hem had verwacht. Ook deze man is zeer begaan met de mensen, zou wat dat betreft een verplegende rol kunnen spelen, verzorging. Verantwoordelijk, oprecht.
Zijn dit onderdelen die behulpzaam zijn voor je, zijn het misschien karaktertrekken die je ambieert? Meer gevoel hebben met wat je doet misschien. De weg zoeken op gevoel.
De volgende kaart is wat kruist, het kan hulp of een belemmering zijn op de vorige kaart. Munten 2. Op de kaart zien we iemand die met alle gemak jongleert met 2 munten, op de achtergrond zien we enorme golven zichtbaar wat aan zou geven dat er veel woelige tijden zijn of zeer recent zijn geweest waar je je goed in hebt weten te houden. Schommelingen. Schommelingen in werkomstandigheden, de munten staan vaak het verdienen van geld, of met geld zaken bezig wezen, uiten van beroep of studie. De enorme 8 die we op de kaart zien is het lemniscaat, staat voor de eeuwige cyclus, schommelingen zien we overal in terugkomen, van kind naar ouder, van leerling tot gediplomeerde, afhankelijk naar onafhankelijk alles is in beweging. Als we mee kunnen stromen op die golven is het allemaal prima en anders maken we het onszelf soms moeilijk. Veranderingen in het leven dus wat deze kaart centraal zet, heb je een goed gevoel bij zegt de koning.
In het verleden zien we misschien iets van die veranderingen terug op bekers 7. Wat is de juiste keuze die ik moet maken? Wat is mijn weg? Alles ligt open, kies ik voor liefde, kies ik voor geluk, wijsheid, roem, rijkdom.. twijfelen. De weg die we nemen is de weg van de ziel, doen wat gevoel aangeeft wat juist is. Welke motivatie hebben we anders om een keus te maken, je gaat er met je hart voor?
Maar de kaart zou aan kunnen geven dat je in het verleden wel de nodige twijfels gehad hebt bij de keus van... werk? Besluiteloosheid. We hebben bepaalde zaken zeker gesteld en zijn op het punt gekomen van "en nu weer verder" en wat gaan we dan doen.
De zon uit de grote arcana op het recente verleden.
Dit geeft een mooie start van een nieuw tijdperk zou ik denken, de duisternis laten we achter ons, de zon komt op en we starten als een kind zo blij aan een nieuwe onderneming. Ook hier de kleuren van hartstocht en vuur op afgebeeld, zit je in je element koningin van staven denk ik nu? De kaart geeft andermaal aan dat er een transformatie heeft plaats gevonden.. transformatie, schommelingen, groei en keuze's die gesteld zijn en stappen die genomen zijn zien we (ik althans) sterk terug komen in de kaarten.
Deze kaart staat voor gevonden geluk en groei, het verwerven van doelen, het aantonen dat je ambitie hebt en parate kennis.
De kaart heeft ook een romantisch tintje overigens, een huwelijkskaart.. je zou zomaar ook in die schommelingen de weg van vrijgezel naar getrouwd of in serieus relatie kunnen zien.. ik heb je niet tegenover mij aan tafel zitten om dat te beamen of niet.
Transformatie, wedergeboorte, een nieuwe start maar dan ook echt iets wat denk ik goed aanvoelt. Ook uiterlijk zou je je aan het transformeren kunnen zijn.. klopt dat? Kledingkeus, haardracht? Dat je zaken nu afgeworpen hebt en een nieuwe look aanmeet.. geen idee zou zo leuk passen bij de kaart.
De mogelijke toekomst, aas van staven.. wat dan weer een beetje vreemd is en ik hoop dat je er mee kan helpen, is er dan misschien een tweede nieuwe stap of is dit de uitbeelding er van.. zit je echt aan de basis van het nieuwe wat je zou beginnen.. rolt het uit as we speak. Zit je middenin de transformatie.
Nou deze kaart geeft dus de nieuw gestelde idealen en ambities weer, gunstige wind daarbij, je ideeen hebben grond onder de voeten gekregen en we gaan er mee aan de slag. Enthausiasme en vitaliteit, bereid tot het tonen van initiatief, dat in je rugzak stoppen, dat zal je nodig gaan hebben.
De nabije toekomst.. weer een 2 zwaarden 2. Kan ik 2 kanten mee op gaan. Ben je iemand die houdt van twijfelen? Heb je een keus gemaakt maar twijfel je nu is dat wel de juiste keus geweest? De vrouw heeft 2 zwaarden vast, zit op een bank met een blindoek om naar ons gericht, op de achtergrond zien we kalm water.. en water staat voor emotie. Hebben we de emoties onder controle of zijn er zaken die we niet willen aanvoelen? De kaart geeft daar toch een soort van besluiteloosheid in. Of zoals ik het een beetje zie is als iemand die de armen kruist voor de borst en het onbekende afwacht.. wat gaat er gebeuren en komt er op me af. Ben ik er klaar voor. We zien inactiviteit op de kaart.. wat goed kan zijn hoor, iig beter als acteren als een kip zonder kop toch.
Sweet memories.. de huidige positie. Ben jij bezig met het verlaten van je ouderlijk huis misschien? (schommelingen!) deze kaart geeft aan dat je warme gevoelens aan huis koestert of bezig bent met je jeugdzaken. Afrekenen met misschien (tranformatie). Kan ook een viering zijn van een bijzondere dag deze kaart, check je kalender. Aanhalen innige vriendschappen, scheppen van een nieuw thuis, huiselijk gevoel zegt de kaart. Aangezien er geen 'reis kaarten' zijn heb ik geen reden om aan te nemen dat het betekent huiswaarts keren...
De omgeving, ja toch weer die nieuwe rol die aangemeten is.. de legging geeft zoveel enthausiasme in een nieuw begin hee, heel leuk en super spannend gevoel krijg ik er van. Deze kaart is overigens de schildknaap van zwaarden, niet geheel onbelangrijk om te noemen.
Deze zegt iets over een leerling rol aannemen, een nieuwe studi volgen, of een nieuw doel gesteld hebben en daar dan in praktische zin vorm aan gaan geven. We zien duidelijk de aarde kleuren groen en bruin terug, er word iets gemanifesteerd, gemaakt, en we zien dat de schildknaap heel zuiver kijkt naar zijn nieuw gestelde doel, leergierig dat hij is. Een les leren, enthausiasme, vitaal, plichtsbesef, uiten van talenten.
De omgevingskaart, de omgeving veranderd, nieuw uitzicht.
Durf. Hoop en vrees is de volgende postitie, koning van zwaarden zie ik daar liggen. Heb je durf? Zou je wensen dat je het allemaal helder kon overzien, alle emoties de baas zou kunnen wezen en keuzes maken zonder twijfel, met wijsheid, doelmatig.
De koning wikt en weegt en neemt een rechtvaardig en juist besluit, ook hierin komen rechten regels en wetten voor, ook de zorgzaamheid voor mensen. Is een eerlijk persoon, zou zomaar een leraar kunnen wezen, zit hij goed in zn rol. Houdt de gevoelens bij zich of spelen geen rol bij zijn keuzes, vriendelijk. Ik neem een gok hier door te denken dat jij de koningin van staven bent, het enthausiasme kent en dat je je wel graag zou wilen dat je duidelijk kon overzien wat de gemaakte keuzes teweeg zullen brengen. Jij bent misschien meer een doener, of doet terwijl je denkt.
Of.. die zwaarden 2 van besluiteloosheid en afwachting speelt hier nog een rolletje extra mee, zoek je naar besluitvaardig oordeel?
Laatste kaart, het oordeel uit de grote arcana ook weer. Dat zijn de kaarten waar het echt omgaat, waar de lessen liggen, zoals de zon een mooie periode van transformeren meegaf geeft het oordeel aan dat de roeping er is.
Letterlijk zien we op de kaarten een engel (aartsengel Gabriel)met trompetgeschal de doden laten opstaan, klaar voor de dag des oordeels maken. Wederopstanding.
En .. transformatie! Dubbelop eigenlijk voor je.. wat zegt je dat? Bevrijding van angsten, opstaan in de nieuwe wereld inderdaad en de rol van volwassen persoonlijkheid aannemen. Centen verdienen, huur betalen, meer verantwoordelijkheden op je nemen en dat kan.. want dat is het doel, dat is het natuurlijk proces van de lemniscaat de eeuwige cyclus.
Creeren van evenwicht gevoelsmatig, psychische volwassenheid, verandering van woonomgeving, de nieuwe baan, oplossen van gezondheidsklachen, het aangaan van een verbintenis, het tonen van je kunnen, volgen van geweten.. zijn dingen die onder deze kaart mogen vallen.
Daar kun je de vorige kaart, die koning van zwaarden goed bij gebruiken denk ik met zijn besluitvaardigheid en achter de gemaakte keus staan.
Dat was de legging voor je.. het is een algemene legging, ik tracht uit te beelden wat de kaarten mij zeggen, wat ze vertellen in samenwerking met elkaar. Er zou.. als het aan de kaarten en mijn verhaal ligt een transformatie plaats vinden .. volgens mij as we speak? De stroefheid van het schudden van de kaarten voor mij.. is dat omdat je nog half been in ouderlijk huis staat half been in nieuw huis, moeite losmaken van, gevoel heb ik de juiste keus?
Zou kunnen... vraag het mij af.
Er staan in ieder geval wat successen hieromtrent te boeken, ik bemerk een enthausiasme en veel zin in het nieuwe leven, vuur, kan mijn verbeelding zijn.
Ik hoor het graag van je.