abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:15:41 #51
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_94901701
Zoveel verschillende nog.. a mai! Ik dacht dat er maar 1 echte was.. naja opzich wel logies want iedereen zet zijn eigen visie neer op internet ;).
Er was eens....
pi_95769043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:15 schreef Maitje het volgende:
Zoveel verschillende nog.. a mai! Ik dacht dat er maar 1 echte was.. naja opzich wel logies want iedereen zet zijn eigen visie neer op internet ;).
Volgens mij is er van alles wel een variant te vinden.
Twiddel
  woensdag 20 april 2011 @ 21:58:09 #53
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95781712
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Volgens mij is er van alles wel een variant te vinden.
Ja dat geloof ik ook wel. :Y
Er was eens....
  donderdag 28 april 2011 @ 23:56:41 #54
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96119201
Wat een stilte hier, doe je nog leggingen Bastard? :)
doei
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:21:52 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96124380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:56 schreef Bolletje... het volgende:
Wat een stilte hier, doe je nog leggingen Bastard? :)
Jawel, had er eigenlijk 1 voor dit weekend gepland staan ;)
Overigens weet ik niet zeker voor hoe lang ik dit nog via FOK! kan doen.
The truth was in here.
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:03:49 #56
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96124784
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 07:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jawel, had er eigenlijk 1 voor dit weekend gepland staan ;)
Overigens weet ik niet zeker voor hoe lang ik dit nog via FOK! kan doen.
Wil je mij in dat geval als de wiedeweerga op dat lijstje zetten? :D
doei
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:08:37 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96124822
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:03 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Wil je mij in dat geval als de wiedeweerga op dat lijstje zetten? :D
Staat er op ;)
The truth was in here.
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:12:21 #58
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96124868
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Staat er op ;)
doei
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:38:24 #59
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_96133983
Mag ik ook op de lijst bastard? :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:44:44 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96134310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:38 schreef cherishable het volgende:
Mag ik ook op de lijst bastard? :)
Done :)
The truth was in here.
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:12:33 #61
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_96135728
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Done :)
Thanks!
  zondag 1 mei 2011 @ 12:14:16 #62
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96201670
Goedemorgen saaw, ik heb voor jou deze morgen een rustig momentje gevonden en heb de kaarten erbij gepakt. :)

Je vraag speelt zich af in de keuze van studiemogelijkheden en toch ook een beetje een algemeen beeldvorming, ik ga de kaarten schudden voor je en zien wat er neerkomt, ik hoop er je mee te kunnen helpen!

Goed.. inmiddels heb ik ze geschud en bij het schudden viel er een kaart uit, in mijn beleving is dit een kaart die we zeker mee moeten nemen al is het maar een achtergrond kleuren van de legging. Dus voor ik verder ga vertellen over de kaarten die ik heb gelegd (op de vorige bladzijde vind je een legging zoals ik hem gebruik) wil ik deze eerst even noemen.

Het is de kaart zwaarden 9. Op de kaart zien we een persoon rechtop in bed zitten vermoedelijk in de nachtelijke uren met de handen voor het gezicht geslagen.
Aangezien zwaarden staan voor ration, ideeen en gedachte in algemeen kunnen we vermoeden dat we te maken hebben met 'hoofdzeer' en piekerende gedachte. Een ongerust gevoel of zorgen die er bestaan om het onderwerp. Misschien spelen er op dit moment veel zaken mee die in je hoofd hangen, natuurlijk de keuze van studierichting kan zorgen geven, maar daarbij ook andere dingen daar weer invloed op hebben? Angsten, paranoia gedachtengang of mogelijk het verlies van een bepaalde wens die je koesterde en niet uit lijkt te mogen komen zijn ook onderwerpen die je onder deze kaart mag scharen.

Dan verder over de legging op zich.
Op positie 1 zien we de koning van pentakels, de positie geeft het heden aan en de koning laat vaak een mannelijk persoon zien die in een kwestie meespeelt.
We hebben hier dan te maken met een man die vaak een goede positie in het leven verworven heeft, heeft zijn succesen behaald in het zaken doen en dat heeft hem niet bepaald windeieren gelegd. Het is een man die tact bezit en het talent heeft om met soms weinig middelen toch enorme resultaten te boeken. Hij geniet aanzien voor zijn werk wat hij verricht en staat klaar om een adviserende rol te spelen voor andere. We kunnen hem soms zien als leermeester in de rol van leerling/meester. Praktisch ingesteld, dingen doen om resultaten te boeken. Kan vaak een wat conservatieve of ouderwets gedachtengoed aanhouden want dat was zijn manier om de dingen klaar te spelen. De kaart kan op een dergelijk persoon wijzen.. anderzijds geeft de kaart ook aan dat we nu in een fase zijn beland waarbij we even een pauze mogen nemen en kunnen genieten van behaalde resultaten, we zien de koning ook heerlijk ontspannen op zijn troon uitkijken naar de bloeiende natuur om hem heen, dat wat hij al vergaard heeft in zich opnemen.

Wat kruist daar op is kaart 2, we hebben hier te maken met de positie die hulp of een belemmering kan wezen. Het is de ridder van kelken.
Deze ridder is vaak een afbeelding van een creatief proces, uiten of willen gaan uiten van creatieve uitspattingen. Is, trouwens net als de koning hiervoor, iemand die houdt van de natuur, enorm kan genieten van wat de natuur aan schoonheid biedt. We zien dat de beker in zijn hand nog niet zo mooi belegd is als die van bijvoorbeeld de koningin van kelken wat aangeeft dat hij nog steeds in een vormend proces zit.
De ridder staat stil op zijn paard, overpeinst, overziet mogelijkheden kijkt hoe het land het beste kleur kan krijgen en hij daaran kan bijdragen maar kan ook soms misschien te lang over dingen dromen.. eigenlijk is zijn bijwerking of tegenwerking dat door het dromen over mogelijkheden er uiteindelijk niks uit zijn handen komt.
Even ten behoeve van de positie en de vorige kaart vermoed ik dat je nu (ook al zegt de kaart die uit het deck viel anders) in ieder geval qua opleiding het eea behaald hebt, daarvan geniet en mang genieten en je nu overziet wat de beste weg is om verder te gaan. Misschien of meer letterlijk de vraagstelling nietwaar? Een bijkomende opmerking bij deze kaart is een inslag op het veld van romantiek. De ridder kan wel eens een persoon aanwijzen die bekend staat als een romanticus, of een minnaar, een boodschap zou bij de kaart op liefdesgebied zich kunnen afspelen.

De derde kaart is staven 5 ondersteboven. Strijdgewoel is het eerste wat je denkt als je de kaart ziet en het speelt zich af in het verleden. Rivaliteit, meestal in de sfeer van de werkvloer maar kan ook in de familiesfeer worden gezocht, verdedigen van je rol, het altijd moeten opkomen voor jezelf, het moeten omgaan met een persoon die zeer autheritair gedrag vertoont, en ook lichamelijk strijd met jezelf staat centraal op deze kaart. Gelukkig ligt de kaart ondersteboven, we kunnen zien dat het wat dat betreft nu een stuk beter zou gaan, die zaken lijken voorgoed afgerond het speelt zich dan ook terecht af in het verleden, niet iets waar we ons nu nog druk om hoeven te maken.

Munten 3 op de volgende positie, het recente verleden.
We hebben hier een afbeelding van een persoon die zijn creativiteit uit, mooie dingen kan creeeren en daar ook vaak de complimenten voor mag ontvangen.
Hij of zij is goed in wat hij doet, is helemaal prima in de rol die hij vertolkt. Groei op werkgebied, groei in behalen van diploma's een promotie maken zijn zo de zaken die je op deze kaart kan schuiven. Van een hobby zijn beroep maken.
Wat nu in combinatie met de andere kaarten aangeeft dat die koning nu inderdaad terecht even mag genieten van wat hij al verworven heeft, maar dat de ridder aangeeft dat er gedacht word aan nieuwe uitdagingen. Dit behaald ondanks de ongemakken die we in het verleden gekend hebben en toch een rol hierin gespeeld hebben.

Nou dan zien we de mogelijke toekomst, dat is bekers 4. Eigenlijk ook weer een combinatie van wat de vorige kaarten met elkaar vertelden zien we hier iemand die even zijn rust pakt. In kleermakers zit onder een boom, overziet wat hij behaald heeft want hij kijkt naar de 3 bekers die voor hem staan. Armen over elkaar gevouwen. Uit een klein wolkje zien we dat er nog een beker aangeboden word, worden er kansen geschept of uitdagingen aangeboden is de vraag die ik altijd stel bij deze kaart. Heb je je ogen open voor 'aanbiedingen' die gedaan worden.. het kan zomaar wezen dat dit wel gedaan word maar dat je het niet ziet.. of het even op de lange baan zal schuiven. 'het nu even niks doen' zegt de kaart kort. Herbezinning.

De nabije toekomst is de koningin van kelken ondersteboven. Een zeer creatief persoontje, uitingen met gevoel in plaats met ratio. Als zij in dr element is mogen er mooie dingen uit naar voren komen waar ook andere mensen van mogen genieten. Ze is een warme en zeer liefdevolle persoonlijkheid, ook in huis kan ze een gezinsvrouw zijn doch is zij misschien moeilijk te binden omdat ze in gedachte vrij is. Kan stemmingen aanvoelen, kan heel goed mee of invoelen met mensen. Kan soms misschien ook mooie voorspellende dromen hebben, en ja zou zelfs kunnen staan voor paranormale ingevingen.. uit zich in kunst, poezie, schrijven, als ze maar kan scheppen want ze bezit een enorm talent voor het scheppen en creeren van nieuwe dingen. Echter.. de kaart ligt ondersteboven. En dan zegt de kaart dat die mooie mens sterk word geremd op het moment, en ik kan direct die link maken met die kaart die uit het deck viel.. de kopzorgen kunnen je verhinderen in het creatieve proces die je zou willen gaan doen.
Is er wrok, of ben je emotioneel verzwakt, zijn er verwarringen, zaken die sterk inspelen op je gevoelsleven, is er vluchtgedrag aan de gang naar bijvoorbeeld alcohol of drugs ook dat laat deze kaart zien, het onderdrukken van de mooie scheppende geest. Het laten gaan in dagdromen en dan niet uiten .. is wel een beeld we met de ridder en de vorige kaart een beetje zien als waarschuwing, en deze koningin zou ook kunnen zeggen dat er te lang word gewacht in die kant?
Bezig zijn met zaken in het verleden toch nog?
Kun je de zaak eens objectief bekijken en niet teveel leiden door je gevoel?

De volgende kaart geeft jou als vraagsteller weer hoe kijk je er tegenaan, munten 8 ondersteboven.
Ook deze kaart laat een periode zien van onrust, innerlijk of extern wor je verhinderd in het behalen van je doel (of het uiten van je creativiteit) . Het is niet dat we het niet kunnen, we zien op de kaart een vakman aan het werk maar het werk wat gedaan word is om productie of omdat het moet maar niet omdat het nu zo leuk is. Er zou wat frustratie bij kunnen komen kijken, de dingen lijken niet helemaal goed uit de verf te komen, om het even creatief uit te drukken. Oneerlijkheid, fraude, oplichting zouden zaken zijn die er bij komen kijken. Of het dingen moeten doen bijvoorbeeld oneerlijk gedrag, waardoor je niet dat zuivere gevoel hebt om expressie te geven aan wat je wilt.

De omgeving is de kaart matiging uit de grote arcana. Alles met mate en timing is cruciaal. Ik krijg hier het idee dat de zaken zo gaan omdat ze zo moeten gaan. Er zal tijdelijk een rust zijn om de zaken die nu spelen goed aan te pakken, het hoofd te bieden om daarna wanneer de tijd weer rijp is, weer door te pakken waar je was gebleven.
Evenwicht creeren in de omgeving, tegemoet komen ook aan wat de ander van je vraagt, de kaart geeft rechtop aan dat we de zaken juist aanpakken. Kan ook duiden op het staan voor een beproeving waarvoor je gesteld ziet staan.

De volgende is van hoop en vrees, munten 7 ondersteboven. Zijn er geldzorgen? Is er moeite met rondkomen? Hypotheek betalen of schulden die niet voldaan kunnen worden?
Vruchtbaar willen wezen maar niet kunnen geven wat er gevraagd word. Een desillusie die we te pakken hebben en waar we mee om moeten gaan. Dat is wat de kaart aangeeft ondersteboven.
Geeft wel weer waarom je in het even niets doen zit, ik heb het idee dat er zaken verwerkt moeten worden die de aandacht echt nu nodig hebben en dat het creatieve proces dan later weer verder mag gaan.. heb jij dat idee ook?

De laatste kaart is de uiteindelijke toekomst.. hartenpijn zien we op de kaart afgebeeld.
Ja met drie zwaarden door een hart geslagen heen zou je dat zo kunnen noemen. En worden beslissingen genomen die ons aan het hart gaan. Natuurlijk is het verwerken van een ex geliefde hier een uiting van, die ligt voor de hand maar ook het bijstellen van idealen mag je hier toe rekenen. Een baan of studie die toch niet doorgaat, of een uitstel daarvan op zn minst kan je hartenzeer geven. We zien dan ook de kaart die als eerste viel, de zorgen, het piekeren, het bezig zijn met de verwerking van mogelijk dan weer als uitkomst wat te maken heeft met deze laatste kaart. Losmaken van het oude heeft er mee te maken, het verlies verwerken.

En zo ben ik door de 11 kaarten heen gegaan.
Sorry kan niet voor je aangeven welke studierichting gekozen word, creatief zou ik zeggen uiteindelijk als dat je keuze zou mogen wezen denk ik dat je een heel creatief persoon bent en niet zozeer de commerciele kant er achter. Hoewel je goed zal wezen met cijfertjes of commercieel denken ligt vlgs mij je gevoel meer bij het blijven creeeren en scheppen, dat zegt munten 8 ondersteboven ook wel.. dingen doen omdat je leuk vind om te doen.
Maar algemeen beeld bij de legging is een -in between fase- misschien gekenmerkt met wat donkere wolken, hartenzeer die we verwerken, verlies van een doelstelling misschien?

Ben benieuwd naar je antwoord ;)
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2011 @ 14:11:14 #63
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96205401
Jeetje wat een legging.
Ik herken me in veel en moet over een deel natuurlijk even wat langer nadenken. De periode van rust en nadenken klopt heel erg, al voel ik me daar [denk ik] wel goed bij, al komt er natuurlijk de nodige onzekerheid bij kijken [en idd het financiële aspect].

Ik ga hem vanavond nog eens lezen en PM je snel met wat meer reactie.
Hartstikke bedankt in ieder geval!
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 1 mei 2011 @ 14:15:26 #64
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96205542
Bastard, mag ik ook op de lijst? :)
Er was eens....
  zondag 1 mei 2011 @ 14:46:08 #65
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96206550
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:11 schreef saaw het volgende:
Jeetje wat een legging.
Ik herken me in veel en moet over een deel natuurlijk even wat langer nadenken. De periode van rust en nadenken klopt heel erg, al voel ik me daar [denk ik] wel goed bij, al komt er natuurlijk de nodige onzekerheid bij kijken [en idd het financiële aspect].

Ik ga hem vanavond nog eens lezen en PM je snel met wat meer reactie.
Hartstikke bedankt in ieder geval!
You're welcome ;)
Ben blij dat je de herkenning ook hebt over de situatie!
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2011 @ 14:54:16 #66
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96206927
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:15 schreef Maitje het volgende:
Bastard, mag ik ook op de lijst? :)
Sure!
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:24:10 #67
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96208151
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sure!
Thnx! :D
Er was eens....
pi_96209988
* heroine meldt 8-)

Ik ben nog steeds geinteresseerd. Ik heb het alleen retedruk op het moment en vergeet steeds mijn paswoord. Maar ik scroll wel met enige regelmaat even langs het topic om te kijken of ik al aan de beurt ben. ;).
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
  zondag 1 mei 2011 @ 18:54:35 #69
342374 contagiouscotton
I'm contagious
pi_96216243
Zou ik ook op het lijstje mogen, Bastard? :)
  zondag 1 mei 2011 @ 21:03:27 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96221785
quote:
11s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:01 schreef heroine het volgende:
* heroinemeldt 8-)

Ik ben nog steeds geinteresseerd. Ik heb het alleen retedruk op het moment en vergeet steeds mijn paswoord. Maar ik scroll wel met enige regelmaat even langs het topic om te kijken of ik al aan de beurt ben. ;).
Hai Heroine ;)

Voor jou vandaag meteen ook een legging gedaan. Ik bemerkte wat stroefheid bij het schudden, geen idee waar het op slaat.. maar ik noem het maar gewoon zo zoals ik het beleef.
Tevens viel er ook voor jou een kaart uit.. die neem ik, zoals je hierboven van vanmorgen kan lezen altijd even mee. Dit is de kaart Koningin van staven. Staven staat voor het vuurteken wat deze dame dan goed inkleurd zijn ook de oranje en gele kleuren op de kaart, hartstochtelijk persoonlijkheid. Kan een positieve uitwerking hebben op haar omgeving, een steun zijn voor de mensen, liefdevol begaan met haar dierbaren en daarvoor kan ze letterlijk door het vuur gaan, beschermende inborst. Ze heeft een soms wat speelse manier om met de mensen om te gaan, houdt van een lach en een grap en op die manier krijgt ze toch veel voor elkaar, ze valt goed in de smaak. In groepen is zij meestal iemand met het woord, ze heeft gezag of een natuurlijk overwicht. Ze is vaak hartstochtelijk in de zaken die ze onderneemt, passie is haar drijfveer, doelmatig werken, scheppen van zaken, een positieve en gelukkige kaart.
Zou bijna daaraan willen toevoegen met een zwart randje.. de zwarte kat op de voorgrond geeft dat een beetje aan.. ze kan ook soms als het tegenzit venijnig en medogenloos reageren..

De 10 kaarten voor je algemene vraag, ik heb niet echt een doelstelling voor je vraag dus ik ga gewoon beginnen bij kaart 1 en dat is die van het nu.
Het is de koning van kelken.. ik geef altijd aan dat het vaak mensen zijn in de omgeving, doch in deze legging wil ik daar vanaf stappen omdat ik de kaart die ik zojuist aangaf mij meer doet vermoeden dat het een bekende is. Misschien is zij wel die een bekend persoon voor je, of slaat de kaart op je eigen persoonlijkheid. Dus wil ik met deze koning kijken of er onderwerpen in liggen die voor je meespelen.
De koning staat voor een persoon die gevoelig is, goed kan aanvoelen in situaties waar het naar toe gaat en dan daarop anticiperen. Is een zeer creatieve geest, mag graag dingen ondernemen en creeeren. Heeft toch een goed zakelijk oog ook, is resoluut en moedig maar bovenal intuitief. Het is een persoon van stille wateren hebben diepe gronden, kan ineens iets opgooien die je niet van hem had verwacht. Ook deze man is zeer begaan met de mensen, zou wat dat betreft een verplegende rol kunnen spelen, verzorging. Verantwoordelijk, oprecht.
Zijn dit onderdelen die behulpzaam zijn voor je, zijn het misschien karaktertrekken die je ambieert? Meer gevoel hebben met wat je doet misschien. De weg zoeken op gevoel.

De volgende kaart is wat kruist, het kan hulp of een belemmering zijn op de vorige kaart. Munten 2. Op de kaart zien we iemand die met alle gemak jongleert met 2 munten, op de achtergrond zien we enorme golven zichtbaar wat aan zou geven dat er veel woelige tijden zijn of zeer recent zijn geweest waar je je goed in hebt weten te houden. Schommelingen. Schommelingen in werkomstandigheden, de munten staan vaak het verdienen van geld, of met geld zaken bezig wezen, uiten van beroep of studie. De enorme 8 die we op de kaart zien is het lemniscaat, staat voor de eeuwige cyclus, schommelingen zien we overal in terugkomen, van kind naar ouder, van leerling tot gediplomeerde, afhankelijk naar onafhankelijk alles is in beweging. Als we mee kunnen stromen op die golven is het allemaal prima en anders maken we het onszelf soms moeilijk. Veranderingen in het leven dus wat deze kaart centraal zet, heb je een goed gevoel bij zegt de koning.

In het verleden zien we misschien iets van die veranderingen terug op bekers 7. Wat is de juiste keuze die ik moet maken? Wat is mijn weg? Alles ligt open, kies ik voor liefde, kies ik voor geluk, wijsheid, roem, rijkdom.. twijfelen. De weg die we nemen is de weg van de ziel, doen wat gevoel aangeeft wat juist is. Welke motivatie hebben we anders om een keus te maken, je gaat er met je hart voor?
Maar de kaart zou aan kunnen geven dat je in het verleden wel de nodige twijfels gehad hebt bij de keus van... werk? Besluiteloosheid. We hebben bepaalde zaken zeker gesteld en zijn op het punt gekomen van "en nu weer verder" en wat gaan we dan doen.

De zon uit de grote arcana op het recente verleden.
Dit geeft een mooie start van een nieuw tijdperk zou ik denken, de duisternis laten we achter ons, de zon komt op en we starten als een kind zo blij aan een nieuwe onderneming. Ook hier de kleuren van hartstocht en vuur op afgebeeld, zit je in je element koningin van staven denk ik nu? De kaart geeft andermaal aan dat er een transformatie heeft plaats gevonden.. transformatie, schommelingen, groei en keuze's die gesteld zijn en stappen die genomen zijn zien we (ik althans) sterk terug komen in de kaarten.
Deze kaart staat voor gevonden geluk en groei, het verwerven van doelen, het aantonen dat je ambitie hebt en parate kennis.
De kaart heeft ook een romantisch tintje overigens, een huwelijkskaart.. je zou zomaar ook in die schommelingen de weg van vrijgezel naar getrouwd of in serieus relatie kunnen zien.. ik heb je niet tegenover mij aan tafel zitten om dat te beamen of niet.
Transformatie, wedergeboorte, een nieuwe start maar dan ook echt iets wat denk ik goed aanvoelt. Ook uiterlijk zou je je aan het transformeren kunnen zijn.. klopt dat? Kledingkeus, haardracht? Dat je zaken nu afgeworpen hebt en een nieuwe look aanmeet.. geen idee zou zo leuk passen bij de kaart.

De mogelijke toekomst, aas van staven.. wat dan weer een beetje vreemd is en ik hoop dat je er mee kan helpen, is er dan misschien een tweede nieuwe stap of is dit de uitbeelding er van.. zit je echt aan de basis van het nieuwe wat je zou beginnen.. rolt het uit as we speak. Zit je middenin de transformatie.
Nou deze kaart geeft dus de nieuw gestelde idealen en ambities weer, gunstige wind daarbij, je ideeen hebben grond onder de voeten gekregen en we gaan er mee aan de slag. Enthausiasme en vitaliteit, bereid tot het tonen van initiatief, dat in je rugzak stoppen, dat zal je nodig gaan hebben.

De nabije toekomst.. weer een 2 zwaarden 2. Kan ik 2 kanten mee op gaan. Ben je iemand die houdt van twijfelen? Heb je een keus gemaakt maar twijfel je nu is dat wel de juiste keus geweest? De vrouw heeft 2 zwaarden vast, zit op een bank met een blindoek om naar ons gericht, op de achtergrond zien we kalm water.. en water staat voor emotie. Hebben we de emoties onder controle of zijn er zaken die we niet willen aanvoelen? De kaart geeft daar toch een soort van besluiteloosheid in. Of zoals ik het een beetje zie is als iemand die de armen kruist voor de borst en het onbekende afwacht.. wat gaat er gebeuren en komt er op me af. Ben ik er klaar voor. We zien inactiviteit op de kaart.. wat goed kan zijn hoor, iig beter als acteren als een kip zonder kop toch.

Sweet memories.. de huidige positie. Ben jij bezig met het verlaten van je ouderlijk huis misschien? (schommelingen!) deze kaart geeft aan dat je warme gevoelens aan huis koestert of bezig bent met je jeugdzaken. Afrekenen met misschien (tranformatie). Kan ook een viering zijn van een bijzondere dag deze kaart, check je kalender. Aanhalen innige vriendschappen, scheppen van een nieuw thuis, huiselijk gevoel zegt de kaart. Aangezien er geen 'reis kaarten' zijn heb ik geen reden om aan te nemen dat het betekent huiswaarts keren...

De omgeving, ja toch weer die nieuwe rol die aangemeten is.. de legging geeft zoveel enthausiasme in een nieuw begin hee, heel leuk en super spannend gevoel krijg ik er van. Deze kaart is overigens de schildknaap van zwaarden, niet geheel onbelangrijk om te noemen.
Deze zegt iets over een leerling rol aannemen, een nieuwe studi volgen, of een nieuw doel gesteld hebben en daar dan in praktische zin vorm aan gaan geven. We zien duidelijk de aarde kleuren groen en bruin terug, er word iets gemanifesteerd, gemaakt, en we zien dat de schildknaap heel zuiver kijkt naar zijn nieuw gestelde doel, leergierig dat hij is. Een les leren, enthausiasme, vitaal, plichtsbesef, uiten van talenten.
De omgevingskaart, de omgeving veranderd, nieuw uitzicht.

Durf. Hoop en vrees is de volgende postitie, koning van zwaarden zie ik daar liggen. Heb je durf? Zou je wensen dat je het allemaal helder kon overzien, alle emoties de baas zou kunnen wezen en keuzes maken zonder twijfel, met wijsheid, doelmatig.
De koning wikt en weegt en neemt een rechtvaardig en juist besluit, ook hierin komen rechten regels en wetten voor, ook de zorgzaamheid voor mensen. Is een eerlijk persoon, zou zomaar een leraar kunnen wezen, zit hij goed in zn rol. Houdt de gevoelens bij zich of spelen geen rol bij zijn keuzes, vriendelijk. Ik neem een gok hier door te denken dat jij de koningin van staven bent, het enthausiasme kent en dat je je wel graag zou wilen dat je duidelijk kon overzien wat de gemaakte keuzes teweeg zullen brengen. Jij bent misschien meer een doener, of doet terwijl je denkt.
Of.. die zwaarden 2 van besluiteloosheid en afwachting speelt hier nog een rolletje extra mee, zoek je naar besluitvaardig oordeel?

Laatste kaart, het oordeel uit de grote arcana ook weer. Dat zijn de kaarten waar het echt omgaat, waar de lessen liggen, zoals de zon een mooie periode van transformeren meegaf geeft het oordeel aan dat de roeping er is.
Letterlijk zien we op de kaarten een engel (aartsengel Gabriel)met trompetgeschal de doden laten opstaan, klaar voor de dag des oordeels maken. Wederopstanding.
En .. transformatie! Dubbelop eigenlijk voor je.. wat zegt je dat? Bevrijding van angsten, opstaan in de nieuwe wereld inderdaad en de rol van volwassen persoonlijkheid aannemen. Centen verdienen, huur betalen, meer verantwoordelijkheden op je nemen en dat kan.. want dat is het doel, dat is het natuurlijk proces van de lemniscaat de eeuwige cyclus.
Creeren van evenwicht gevoelsmatig, psychische volwassenheid, verandering van woonomgeving, de nieuwe baan, oplossen van gezondheidsklachen, het aangaan van een verbintenis, het tonen van je kunnen, volgen van geweten.. zijn dingen die onder deze kaart mogen vallen.
Daar kun je de vorige kaart, die koning van zwaarden goed bij gebruiken denk ik met zijn besluitvaardigheid en achter de gemaakte keus staan.

Dat was de legging voor je.. het is een algemene legging, ik tracht uit te beelden wat de kaarten mij zeggen, wat ze vertellen in samenwerking met elkaar. Er zou.. als het aan de kaarten en mijn verhaal ligt een transformatie plaats vinden .. volgens mij as we speak? De stroefheid van het schudden van de kaarten voor mij.. is dat omdat je nog half been in ouderlijk huis staat half been in nieuw huis, moeite losmaken van, gevoel heb ik de juiste keus?
Zou kunnen... vraag het mij af.
Er staan in ieder geval wat successen hieromtrent te boeken, ik bemerk een enthausiasme en veel zin in het nieuwe leven, vuur, kan mijn verbeelding zijn.

Ik hoor het graag van je.
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:05:29 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96221918
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef contagiouscotton het volgende:
Zou ik ook op het lijstje mogen, Bastard? :)
Prima hoor :)

2 mensen geholpen vandaag (hoop ik) 3 mensen erbij op de lijst!
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:47:37 #72
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96224358
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

2 mensen geholpen vandaag (hoop ik) 3 mensen erbij op de lijst!
Ben heel benieuwd Bastard! Ben zelf sinds een paar maanden tarot aan het leren :)
doei
  zondag 1 mei 2011 @ 21:48:06 #73
342374 contagiouscotton
I'm contagious
pi_96224375
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Top! Dankjewel.
pi_96259657
Jeetje! Dat is echt een per-fec-te beschrijving van mijn leven op het moment. Ik ben niet heel lang geleden afgestudeerd en heb nu een baan waar ik niet tevreden ben en zit nu midden in een reeks gesprekken bij andere bedrijven en de kans is groot dat ik binnenkort een nieuwe baan heb die wel bij mij past (en waar ik mijn ei, so to speak, wel in kwijt kan).

Ook het gedeelte van 'volwassen worden' met bijbehorende verantwoordelijkheden, klopt als een bus. Zoals ik al zei, het is een perfect beschrijving van wat er aan de hand is.

Ook de koningin staven klopt past goed bij mij. Ik ben een ram, what can I say. ;) .
  maandag 2 mei 2011 @ 18:58:11 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96261280
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:26 schreef heroine het volgende:
Jeetje! Dat is echt een per-fec-te beschrijving van mijn leven op het moment. Ik ben niet heel lang geleden afgestudeerd en heb nu een baan waar ik niet tevreden ben en zit nu midden in een reeks gesprekken bij andere bedrijven en de kans is groot dat ik binnenkort een nieuwe baan heb die wel bij mij past (en waar ik mijn ei, so to speak, wel in kwijt kan).

Ook het gedeelte van 'volwassen worden' met bijbehorende verantwoordelijkheden, klopt als een bus. Zoals ik al zei, het is een perfect beschrijving van wat er aan de hand is.

Ook de koningin staven klopt past goed bij mij. Ik ben een ram, what can I say. ;) .
Dank je wel je reactie, heel erg blij mee! ;)
Voelde voor mij ook heel leuk om te doen deze legging.. grappig ook Ram inderdaad, vuur teken!
The truth was in here.
pi_96264575
Ben nog steeds erg benieuwd Bastard! Maar neem je tijd, ik wacht geduldig af :)
  maandag 2 mei 2011 @ 20:27:25 #77
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96266266
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:59 schreef Scrummie het volgende:
Ben nog steeds erg benieuwd Bastard! Maar neem je tijd, ik wacht geduldig af :)
Ik ben ook iedere keer benieuwd hoor ;) Maar het schiet op, van de eerste 2 op de lijst nog niets gehoord, summer2bird is dan al snel aan de beurt.
Denk maar vast na over een vraag. :)
The truth was in here.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:48:53 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96312559
summer2bird, voor jou heb ik vanavond de kaarten neergelegd. :)
Wat zal het komende jaar voor jou inhouden is je vraag, zie ik mogelijk iets over onderwijs of persoonlijke gebeurtenissen in de kaarten staan...

Welnu, ik heb zoals ik altijd doe 10 kaarten neergelegd en zal ze stuk voor stuk vertellen.
Kaart 1 de huidige toestand is de gehangene, en de kaart geeft een gevoel van crisis aan. Vermoedelijk een periode waarin je het idee hebt dat je veel moet verduren en door moet gaan maken. Wellicht verlang je naar een ommekeer, een verandering in je huidige situatie of omgeving. Een verhuizing, een andere school, een andere leefomgeving, andere werkomstandigheden, andere baan, ander inzicht en blijkt dat nog niet daar te zijn. Midden in de crisis situatie zou ik zeggen als ik de gehangene op deze positie lees. Gevoel van onzekerheid, frustratie, belemmeringen in groei, vermoedelijk buiten je eigen schuld om.
Dit heeft te maken mer de volgende kaart ook denk ik.

De volgende kaart is de positie van hulp of belemmeringen, nu kan ik hier niet uit de vorige kaart spreken van hulp er in maar zie ik meer de oorzaak er van. Het is staven 5. En staven 5 is een afbeelding van een strijdtoneel, competities onderling, gekissebis, wapengekletter en verdedigen van huidige posities zien we op de kaart terug. Deze strijd kan intern liggen bij je maar kan ook sterke externe factoren hebben, is het omdat je onzeker over jezelf bent of ben je afhankelijk van externe factoren?
Het geeft in ieder geval, waar het dan ook vandaan komt, remming op het vlak van ambitie vermoed ik, staven staan voor de ambities en dingen aanpakken tesamen met de gehangene zie ik dus vooral een stukje zorg over je groei. Als je het dan hebt in je vraag over scholing en dus groei en ambitie zie ik een stukje onzekerheid hierin bij je liggen.

Vroeger al, want het speelt al even denk ik.. in het verleden zie ik staven 9. De volgende positie is die van het verleden, of aan de basis van je vraag. In het verleden heb je al geleerd dat je op je hoede moet wezen om doelen te kunnen behalen moet je misschien extreem voorzichtig te werk gaan. Zorgvuldig zijn in de daden of in de woordkeuzes om verdere ongemakken te voorkomen.
Het zou zelfs zo kunnen wezen dat het je je persoonlijkheid zodanig heeft geremd dat je nu eigenlijk een vrij assertief persoon bent geworden. Wacht je liever af wat er aan komt zetten of kom je op voor je rechten dan wacht je maar liever af. Je probeert te verdedigen wat je hebt bereikt zo goed als je dat kan doen. Strijd om rechten, strijd op persoonlijk terrein, strijd dichtbij huis, strijd om gelijkheid. En op je hoede zijn voor zaken dat is wat deze kaart laat zien.
Dat is misschien wat de gehange zegt, de crisis of de belemmering in groei speelt al een tijdje.

In het recente verleden ben je misschien voor keuzes gesteld, gezien je vraag zal dat een opleiding gerelateerd kunnen wezen.. mogelijkheden hebben zich geopenbaard voor je, of er komt een tijd aan waarin geleefd zal gaan worden naar de keuzes die je dan gemaakt hebt. Bekers 7,. Ik heb het idee dat .. nee laat ik eerst zeggen dat de kaart staat voor vertwijfeling, Moeilijk keuzes kunnen maken, wat moet je kiezen van de zaken die voor je komen, hoe wil ik worden, wie wil ik zijn. Ik wil zeggen dat ik bij jou niet het idee hebt dat je niet weet wat je moet kiezen.. dat je wel weet waar je hart ligt, maar door de voorgaande gebeurtenissen minder enthausiast bent om duidelijk aan te geven wat je gevoel is en wat je wilt kiezen. Dus vertwijfefling kan er wezen maar dan omdat je assertiever bent, voorzichtiger bent? Wat je besluiteloos maakt is misschien meer door de omgeving, het meer (moeten) geven om andere dan om jezelf.. jij mag vertellen of ik dat juist heb..

Zwaarden 4 in de mogelijke toekomst. Behoefte aan rust.. even bijkomen van de strijd, de ridder gaat liggen, legt zijn zwaard neer en mediteert even over de gebeurtenissen die geweest zijn. Zijn handen zijn inelkaar gevouwen, het kan ook zijn dat hij ligt te bidden.
Deze ridder heeft even de tijd nodig voor zichzelf om zich op te kunnen laden, om zijn visie weer helder te krijgen, doelen bij te stellen. Als advies geef ik je dan ook.. probeer de rust te pakken.
En ik weet ergens tegelijk dat je dat ergens moeilijk kan pakken. Deze ridder sluit zich even af om bij te komen, ik zie niet hoe lang hij er voor nodig heeft om bij te komen maar voldoende om er weer even tegenaan te kunnen. Het strijdgewoel is nog niet om namelijk.. nee er is strijd geweest, de zwaarden aan de muur vertellen dat (de vorige kaarten zeggen dat) maar er ligt nog een zwaard aan zijn bed, bij het opstaan zal hij deze weer te hand nemen.
Probeer zo vaak je kan.. even weg te gaan, even er uit te gaan. Waar hou je van, wat geeft je even de kracht.. zonnebaden aan het strand, zitten in een park, wat leegt je hoofd en probeer die dingen te doen. Mediatiecursus is misschien ook geen gek idee!

Staven 7 ondersteboven in de nabije toekomst. Confrontaties. De ridder heeft inderdaad zijn zwaard opgepakt na zijn kort slaapje want hij mag weer aan de bak. Toch.. de kaart geeft aan dat de huidige positie verdedigd word of verdedigd zou moeten gaan worden maar ondersteboven geeft hij tevens aan dat of de situatie niet zo erg op de spits gedreven zal worden, of dat hij niet op de spits gedreven word omdat je het zelf niet verdedigd. (assertiviteit) . De gebeurtenissen die aan de hand zijn, de doelen die jij hebt gesteld (staven is wederom de ambitie en de onderneming die je wilt behalen, de doelen die jij stelt) gaan je genoeg aan het hart om eigenlijk te gaan verdedigen. Ik zeg niet dat je de boel teveel op de spits moet gaan drijven, breng jezelf nooit zo in gevaar maar blijf wel pushen, laat niet teveel over je heen lopen. Moedig wezen en heldhaftig zijn is niet verkeerd denk ik. Maar maak wel kenbaar wat je graag wilt, zoek die confrontatie dan maar op als dat betekent dat het er van komt, spreek je wensen uit. Maar wel beheerst en beschaafd.. je hebt tenslotte niet voor niks als ridder zojuist je hoofd leeg gemaakt.

Jou gevoel er bij, munten 4 ondersteboven. Het uit handen geven van macht zegt de kaart., en dat is ook het gevoel wat ik heb. Een soort van onderdrukking in ieder geval op het vlak van wat je graag wil gaan doen of uitoefenen, waar je je brood misschien later mee wil gaan verdienen. Geen controle over de situatie hebben , verlies van financiele zekerheid, onvermijdelijke tegenslagen "het moet nu maar zo" en je laten leiden.. dat kenmerkt deze kaart op de positie.
In voorgaande kaarten heb ik daar uitleg in gegeven waar het gevoel vandaan komt.

De omgeving.. en dat is vrij ironisch, bekers 6, het fijne thuisleven en de warme gevoelens koesteren voor thuis. Wat kan ik hier nou mee? Je omgeving heeft het niet door? Denkt dat ze het beste doen voor je wat in hun mogelijkheden ligt, weet niet wat er in je hoofd speelt, misschien ben je wel murm geworden en omdat je geen mening meer geeft is geen woord een goed woord, ze hebben geen idee wat er aan de hand is of hoe je belemmerd word, wat je wensen zijn. Kan ik die kaart zo uitleggen misschien? De kaart is zulk een vreemde eend in de bijt.
Zou ook kunnen denken.. er zijn andere invloeden aan dit gehele voorgaande verhaal wat ik hier afsteek, probeer er thuis eens over te praten, het kenbaar te maken, de harmonie te herstellen

Koning van zwaarden in hoop en vrees. De koning.. een afbeelding van een persoon in de omgeving, of een afbeelding van onderdelen die jij goed kan gebruiken om hier uit te komen... laat ik het daar op houden.
Strijd in het leven van de koning heeft hem gevormd, hij is nu hij volwassen geworden is een persoon geworden die weet wat hij wilt en hoe hij het kan behalen.
Het is iemand die een scherpe geest heeft, vertrouwd op zijn gevoel maar spreekt met zijn hoofd. Dit is iemand die inderdaad voor zijn zaken opkomt en verdedigd maar wel op een wijze manier, een rechtvaardige manier .. zijn zwaard omhoog, klaar om recht te laten zegevieren daar waar hij onrecht ziet gebeuren. Ook voor andere is hij als een rots in de branding, een vertrouwenspersoon geworden want hij weet hoe het is om benadeeld te worden. Diplomatie, eerlijjkheid, onpartijdig, helder, duidelijk.. advocaat, dokter, rechter zou hij zomaar later kunnen worden. Houdt zijn gevoelens voor zich deelt ze niet graag maar vertrouwd op zijn kennis en weten.
Dat is ook een beetje wat ik je een klein beetje wilde zeggen daarnet.. tactvol optreden, niet als een dwaas er tegenin gaan. Problemen "het hoofd" bieden .. al het bloed stroomt onderwijl naar de hangene zn hoofd want hij hangt notabene ondersteboven!
Let op trouwens voor 'doorslaan' hoor bij deze koning.. deze koning kan zijn geduld verliezen, zijn hoofd verliezen en alles aanpakken om ruzie te maken, zijn leven word 1 grote gevechtsarena en overal zijn tegenstanders gevonden, verbitterd is hij, meedogeloos geworden, wat ik heb meegemaakt gaat een ander ook meemaken..

Als laatste kaart de uiteindelijke toekomst.. het rad van fortuin. En die kan 2 kanten op.. het biedt kansen, beloningen, voorspoed, veranderingen ten goede.. dat ligt allemaal in het vooruitzicht, is allemaal wel te behalen, het rad wentelt om en om waar zet jij hem stil en op welk moment ga je dat doen, welke prijs ga jij pakken dan? Welke berekende risico's ga je nemen om de gok te wagen. Deze kaart op deze positie geeft aan dat het behalen van succes toornhoog is, maar je kan de hulp van die goede zwaarden koning er wel bij gebruiken.

Pfff hee.. dat was m dan. Ben er helemaal... druk van in mn hoofd, al die strijd.. wil je het wat afzwakken voor me ajb al die strijdkaarten? Kun je aangeven dat je de rustmomenten gaat proberen te pakken.. weg gaan uit de omstandigheden, kijk dan naar de situatie waarin je verkeerd vanaf buitenaf, kijk eerlijk en wat zou jij willen zeggen tegen die persoon die daar middenin staat, welk hulpmiddel kan hij dan gebruiken? Helder verstand misschien, rechtvaardige beslissingen?

Succes komende jaar!
The truth was in here.
pi_96331919
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef Bastard het volgende:
summer2bird, voor jou heb ik vanavond de kaarten neergelegd. :)
Wat zal het komende jaar voor jou inhouden is je vraag, zie ik mogelijk iets over onderwijs of persoonlijke gebeurtenissen in de kaarten staan...

Welnu, ik heb zoals ik altijd doe 10 kaarten neergelegd en zal ze stuk voor stuk vertellen.
Kaart 1 de huidige toestand is de gehangene, en de kaart geeft een gevoel van crisis aan. Vermoedelijk een periode waarin je het idee hebt dat je veel moet verduren en door moet gaan maken. Wellicht verlang je naar een ommekeer, een verandering in je huidige situatie of omgeving. Een verhuizing, een andere school, een andere leefomgeving, andere werkomstandigheden, andere baan, ander inzicht en blijkt dat nog niet daar te zijn. Midden in de crisis situatie zou ik zeggen als ik de gehangene op deze positie lees. Gevoel van onzekerheid, frustratie, belemmeringen in groei, vermoedelijk buiten je eigen schuld om.
Dit heeft te maken mer de volgende kaart ook denk ik.

De volgende kaart is de positie van hulp of belemmeringen, nu kan ik hier niet uit de vorige kaart spreken van hulp er in maar zie ik meer de oorzaak er van. Het is staven 5. En staven 5 is een afbeelding van een strijdtoneel, competities onderling, gekissebis, wapengekletter en verdedigen van huidige posities zien we op de kaart terug. Deze strijd kan intern liggen bij je maar kan ook sterke externe factoren hebben, is het omdat je onzeker over jezelf bent of ben je afhankelijk van externe factoren?
Het geeft in ieder geval, waar het dan ook vandaan komt, remming op het vlak van ambitie vermoed ik, staven staan voor de ambities en dingen aanpakken tesamen met de gehangene zie ik dus vooral een stukje zorg over je groei. Als je het dan hebt in je vraag over scholing en dus groei en ambitie zie ik een stukje onzekerheid hierin bij je liggen.

Vroeger al, want het speelt al even denk ik.. in het verleden zie ik staven 9. De volgende positie is die van het verleden, of aan de basis van je vraag. In het verleden heb je al geleerd dat je op je hoede moet wezen om doelen te kunnen behalen moet je misschien extreem voorzichtig te werk gaan. Zorgvuldig zijn in de daden of in de woordkeuzes om verdere ongemakken te voorkomen.
Het zou zelfs zo kunnen wezen dat het je je persoonlijkheid zodanig heeft geremd dat je nu eigenlijk een vrij assertief persoon bent geworden. Wacht je liever af wat er aan komt zetten of kom je op voor je rechten dan wacht je maar liever af. Je probeert te verdedigen wat je hebt bereikt zo goed als je dat kan doen. Strijd om rechten, strijd op persoonlijk terrein, strijd dichtbij huis, strijd om gelijkheid. En op je hoede zijn voor zaken dat is wat deze kaart laat zien.
Dat is misschien wat de gehange zegt, de crisis of de belemmering in groei speelt al een tijdje.

In het recente verleden ben je misschien voor keuzes gesteld, gezien je vraag zal dat een opleiding gerelateerd kunnen wezen.. mogelijkheden hebben zich geopenbaard voor je, of er komt een tijd aan waarin geleefd zal gaan worden naar de keuzes die je dan gemaakt hebt. Bekers 7,. Ik heb het idee dat .. nee laat ik eerst zeggen dat de kaart staat voor vertwijfeling, Moeilijk keuzes kunnen maken, wat moet je kiezen van de zaken die voor je komen, hoe wil ik worden, wie wil ik zijn. Ik wil zeggen dat ik bij jou niet het idee hebt dat je niet weet wat je moet kiezen.. dat je wel weet waar je hart ligt, maar door de voorgaande gebeurtenissen minder enthausiast bent om duidelijk aan te geven wat je gevoel is en wat je wilt kiezen. Dus vertwijfefling kan er wezen maar dan omdat je assertiever bent, voorzichtiger bent? Wat je besluiteloos maakt is misschien meer door de omgeving, het meer (moeten) geven om andere dan om jezelf.. jij mag vertellen of ik dat juist heb..

Zwaarden 4 in de mogelijke toekomst. Behoefte aan rust.. even bijkomen van de strijd, de ridder gaat liggen, legt zijn zwaard neer en mediteert even over de gebeurtenissen die geweest zijn. Zijn handen zijn inelkaar gevouwen, het kan ook zijn dat hij ligt te bidden.
Deze ridder heeft even de tijd nodig voor zichzelf om zich op te kunnen laden, om zijn visie weer helder te krijgen, doelen bij te stellen. Als advies geef ik je dan ook.. probeer de rust te pakken.
En ik weet ergens tegelijk dat je dat ergens moeilijk kan pakken. Deze ridder sluit zich even af om bij te komen, ik zie niet hoe lang hij er voor nodig heeft om bij te komen maar voldoende om er weer even tegenaan te kunnen. Het strijdgewoel is nog niet om namelijk.. nee er is strijd geweest, de zwaarden aan de muur vertellen dat (de vorige kaarten zeggen dat) maar er ligt nog een zwaard aan zijn bed, bij het opstaan zal hij deze weer te hand nemen.
Probeer zo vaak je kan.. even weg te gaan, even er uit te gaan. Waar hou je van, wat geeft je even de kracht.. zonnebaden aan het strand, zitten in een park, wat leegt je hoofd en probeer die dingen te doen. Mediatiecursus is misschien ook geen gek idee!

Staven 7 ondersteboven in de nabije toekomst. Confrontaties. De ridder heeft inderdaad zijn zwaard opgepakt na zijn kort slaapje want hij mag weer aan de bak. Toch.. de kaart geeft aan dat de huidige positie verdedigd word of verdedigd zou moeten gaan worden maar ondersteboven geeft hij tevens aan dat of de situatie niet zo erg op de spits gedreven zal worden, of dat hij niet op de spits gedreven word omdat je het zelf niet verdedigd. (assertiviteit) . De gebeurtenissen die aan de hand zijn, de doelen die jij hebt gesteld (staven is wederom de ambitie en de onderneming die je wilt behalen, de doelen die jij stelt) gaan je genoeg aan het hart om eigenlijk te gaan verdedigen. Ik zeg niet dat je de boel teveel op de spits moet gaan drijven, breng jezelf nooit zo in gevaar maar blijf wel pushen, laat niet teveel over je heen lopen. Moedig wezen en heldhaftig zijn is niet verkeerd denk ik. Maar maak wel kenbaar wat je graag wilt, zoek die confrontatie dan maar op als dat betekent dat het er van komt, spreek je wensen uit. Maar wel beheerst en beschaafd.. je hebt tenslotte niet voor niks als ridder zojuist je hoofd leeg gemaakt.

Jou gevoel er bij, munten 4 ondersteboven. Het uit handen geven van macht zegt de kaart., en dat is ook het gevoel wat ik heb. Een soort van onderdrukking in ieder geval op het vlak van wat je graag wil gaan doen of uitoefenen, waar je je brood misschien later mee wil gaan verdienen. Geen controle over de situatie hebben , verlies van financiele zekerheid, onvermijdelijke tegenslagen "het moet nu maar zo" en je laten leiden.. dat kenmerkt deze kaart op de positie.
In voorgaande kaarten heb ik daar uitleg in gegeven waar het gevoel vandaan komt.

De omgeving.. en dat is vrij ironisch, bekers 6, het fijne thuisleven en de warme gevoelens koesteren voor thuis. Wat kan ik hier nou mee? Je omgeving heeft het niet door? Denkt dat ze het beste doen voor je wat in hun mogelijkheden ligt, weet niet wat er in je hoofd speelt, misschien ben je wel murm geworden en omdat je geen mening meer geeft is geen woord een goed woord, ze hebben geen idee wat er aan de hand is of hoe je belemmerd word, wat je wensen zijn. Kan ik die kaart zo uitleggen misschien? De kaart is zulk een vreemde eend in de bijt.
Zou ook kunnen denken.. er zijn andere invloeden aan dit gehele voorgaande verhaal wat ik hier afsteek, probeer er thuis eens over te praten, het kenbaar te maken, de harmonie te herstellen

Koning van zwaarden in hoop en vrees. De koning.. een afbeelding van een persoon in de omgeving, of een afbeelding van onderdelen die jij goed kan gebruiken om hier uit te komen... laat ik het daar op houden.
Strijd in het leven van de koning heeft hem gevormd, hij is nu hij volwassen geworden is een persoon geworden die weet wat hij wilt en hoe hij het kan behalen.
Het is iemand die een scherpe geest heeft, vertrouwd op zijn gevoel maar spreekt met zijn hoofd. Dit is iemand die inderdaad voor zijn zaken opkomt en verdedigd maar wel op een wijze manier, een rechtvaardige manier .. zijn zwaard omhoog, klaar om recht te laten zegevieren daar waar hij onrecht ziet gebeuren. Ook voor andere is hij als een rots in de branding, een vertrouwenspersoon geworden want hij weet hoe het is om benadeeld te worden. Diplomatie, eerlijjkheid, onpartijdig, helder, duidelijk.. advocaat, dokter, rechter zou hij zomaar later kunnen worden. Houdt zijn gevoelens voor zich deelt ze niet graag maar vertrouwd op zijn kennis en weten.
Dat is ook een beetje wat ik je een klein beetje wilde zeggen daarnet.. tactvol optreden, niet als een dwaas er tegenin gaan. Problemen "het hoofd" bieden .. al het bloed stroomt onderwijl naar de hangene zn hoofd want hij hangt notabene ondersteboven!
Let op trouwens voor 'doorslaan' hoor bij deze koning.. deze koning kan zijn geduld verliezen, zijn hoofd verliezen en alles aanpakken om ruzie te maken, zijn leven word 1 grote gevechtsarena en overal zijn tegenstanders gevonden, verbitterd is hij, meedogeloos geworden, wat ik heb meegemaakt gaat een ander ook meemaken..

Als laatste kaart de uiteindelijke toekomst.. het rad van fortuin. En die kan 2 kanten op.. het biedt kansen, beloningen, voorspoed, veranderingen ten goede.. dat ligt allemaal in het vooruitzicht, is allemaal wel te behalen, het rad wentelt om en om waar zet jij hem stil en op welk moment ga je dat doen, welke prijs ga jij pakken dan? Welke berekende risico's ga je nemen om de gok te wagen. Deze kaart op deze positie geeft aan dat het behalen van succes toornhoog is, maar je kan de hulp van die goede zwaarden koning er wel bij gebruiken.

Pfff hee.. dat was m dan. Ben er helemaal... druk van in mn hoofd, al die strijd.. wil je het wat afzwakken voor me ajb al die strijdkaarten? Kun je aangeven dat je de rustmomenten gaat proberen te pakken.. weg gaan uit de omstandigheden, kijk dan naar de situatie waarin je verkeerd vanaf buitenaf, kijk eerlijk en wat zou jij willen zeggen tegen die persoon die daar middenin staat, welk hulpmiddel kan hij dan gebruiken? Helder verstand misschien, rechtvaardige beslissingen?

Succes komende jaar!
Bastard, dit klopt helemaal met mijn leven nu.
Grappig, had er niet zo veel van verwacht maar je hebt mij helemaal verbaasd, dit klopt helemaal, en over die strijd die nog komen gaat, die verwacht ik ook.

Ook wat je over vroeger beschreef klopt helemaal. Ik ben vroeger veel gepest, dat maakte mij extreem voorzichtig en leerde mij dat niemand te vertrouwen is, dus vandaar :P

Ik zal ook mijn rustmomenten nemen. Daar ben ik eigenlijk al een tijdje mee bezig.
Ook ben ik van plan om uit de situatie weg te gaan waar ik nu in zit.

Heel erg bedankt :D
Twiddel
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:15:56 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96333920
Dank je wel voor je reply!
Goed van je dat je de situatie wil gaan omdraaien, dat is waar de Gehangene ook voor staat of van je vraagt. Draai de situatie om. Soms betekent dat dat je ergens je verlies in neemt, maar dan komt er ook weer wat voor terug. Soms betekent dat dat er een inzicht nodig is of een opoffering. Komt goed ;)

The truth was in here.
pi_96337742
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dank je wel je reactie, heel erg blij mee! ;)
Voelde voor mij ook heel leuk om te doen deze legging.. grappig ook Ram inderdaad, vuur teken!
Ik heb net te horen gekregen dat ik de baan heb. :D .
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:10:36 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96338498
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:53 schreef heroine het volgende:

[..]

Ik heb net te horen gekregen dat ik de baan heb. :D .
Whehe! Dus dat was dan de transformatie waar je middenin zat! En de spanning die ik er bij voelde was jij die aan het wachten was op antwoord :D _O_
Gefeliciteerd!

note to self: Het oordeel kan letterlijk wachten op het oordeel wezen. ;)
The truth was in here.
pi_96338664
zou iemand dat ook eens voor mij kunnen doen?
gr Michel
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:21:40 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96338965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:14 schreef michelllll het volgende:
zou iemand dat ook eens voor mij kunnen doen?
gr Michel
Staat er op :)
The truth was in here.
  donderdag 12 mei 2011 @ 02:10:54 #85
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96683210
Jeetje, nog zes voor me! :o
Ik moet maar wat beter gaan oefenen met Tarot, dan kan ik je straks helpen Bastard ;)
doei
  donderdag 12 mei 2011 @ 06:26:54 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96683858
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 02:10 schreef Bolletje... het volgende:
Jeetje, nog zes voor me! :o
Ik moet maar wat beter gaan oefenen met Tarot, dan kan ik je straks helpen Bastard ;)
Waarom denk je dat ik zo langzaam ga, ik probeer de mensen te motiveren om mee te komen helpen natuurlijk! :D
The truth was in here.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:46:50 #87
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_96685037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 06:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik zo langzaam ga, ik probeer de mensen te motiveren om mee te komen helpen natuurlijk! :D
:D
doei
pi_96725847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 06:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

:W
  vrijdag 13 mei 2011 @ 06:29:19 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96736746
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:31 schreef MediumMar het volgende:

[..]

:W
Hee you ;)
The truth was in here.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:17:10 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96831882
Robert1989, voor jou deze ochtend tijd vrijgemaakt! Je hebt een algemene toekomstvraag, weten wat er mogelijk zal gaan spelen.
Ik heb daarvoor mn nieuwe deck erbij gepakt, Tarot of the new vision, benieuwd of het nieuwe visies zal gaan geven. ;)

Ben je een beetje een soepel en veerkrachtig mens? Zie je kansen liggen en pak je die dan op of hou je liever vast aan wat je hebt zonder gekke sprongen? Ik vermoed dat je een beetje een instelling hebt van go with the flow, doen wat goed voelt op dat moment en er dan ook voor gaan en willen afmaken, maar geen spijt als het project mislukt want dan volgt er weer iets anders. Je bent volgens mij een vindingrijk en creatief persoon, kan een oplossing aangeven als mensen te moeilijk over dingen nadenken, heb je misschien jou nuchter en creatieve verstand wat je gebruikt om de oplossing aan te dragen.

Tijdens het schudden valt er een kaart uit, het schudden verliep heel soepel als water moeilijk grip op te houden. Misschien vandaar dat de kaart viel maar ik wil hem toch maar even noemen.
We zien zwaarden 10 liggen, en dat beeld een gevoel van verslagenheid uit, ik hoop niet dat we daarmee de toon gaan zetten voor je in de komende tijd. ;) het is ook meer het gevoel hebben dat alles tegen lijkt te zitten, dat het niet uit je handen lijkt te mogen komen, misschien zelfs een vorm van verraden voelen in het project waar je mee bezig was.
Is het misschien omdat je niet goed naar goede raad wilde luisteren, goed bedoeld advies? Je bent er gewoon voor gegaan en het viel niet uit zoals je van te voren gedacht had. Dit kan inhouden van een sollicitatie die niet doorging, of een liefde die niet bleek te werken. Het is maar een tijdelijk iets in ieder geval, je gaat je er niet te lang druk om maken.

Bekers ridder op de eerste plek, de dromer, de romanticus, de man die kansen ziet liggen en er steeds een mooi plan bij weet te maken. Iemand die in gezelschap gewaardeerd word, mag graag een praatje maken met iedereen en oprecht geintresseerd zijn, zeker met de minder bedeelde mens daar heeft hij een hart voor en krijgen juist zijn aandacht. Doe maar gewoon, doe je gek genoeg.
De kaart kan ook op dit moment een boodschap aangeven wat betrekking op je gevoelsleven, is er een opbloeiende liefde, speelt zich iets af wat je aan het hart gaat? Is er misschien een periode op het moment waarbij je gevoelsmatig lekker in je vel zit, gaat voor de wind.
Als ik af ga op de kaart die er uit viel zou ik denken juist van niet namelijk.

De volgende kaart, degene die kruist geeft een viering aan, en ook hierin kan ik 2 kanten mee op gaan met betrekking je gevoelsleven, want daar heeft het wel mee te maken namelijk. Bekers 3 geeft ons een gelukkige afbeelding waarbij je mag denken aan een viering, een hereniging, een aanhalen van een vriendschapsband of een gelofte afleggen.
Vieren dat de actie die je gedaan hebt met succes is afgerond, misschien is het de viering van de eerste stap die je behaald hebt dat er meer gaan komen maar er zijn gelukkige tijden die je met elkaar doormaakt. Een nieuwe romance wellicht, en dat zou ook goed bij de ridder passen.
Toch kan ik bij deze kaart ook de andere kant op, het derde wiel aan de kar kan juist aangeven dat de romance stuk ging, vandaar misschien de verslagenheid op de allereerste kaart, de dolk in je rug omdat de ander misschien vreemd ging? Hoe dan ook, op gevoelsleven speelt er nu in ieder geval wat je bezighoudt. Helaas zit je niet aan tafel zodat je me dat direct zou kunnen beantwoorden.

Zwaarden koning in het verleden. Een heel verstandinge man hier afgebeeld, iemand die een nuchter verstand heeft en gebruikt, zonder emotie kan hij echte knopen doorhakken want we zien doordat het zwaard naar rechts overhelt dat het te maken heeft met zijn handelingen. Hij maakt doordachte besluiten die dan doorgevoerd worden. Het kan iemand zijn met een conservatieve inslag, intelligent, afspraken maakt tussen de mensen als een leider, houdt van debatteren of voert een discussiepunt op om je uit te lokken om mee te doen. Vriendelijk, toch streng, maar altijd rechtvaardig.
Zou zomaar een persoon kunnen wezen die in het verleden een belangrijke rol gespeeld heeft, ik denk even aan een vader of een leraar nu. Maar kan evengoed wijzen op een wijs doordacht besluit wat je genomen hebt in het verleden, misschien ergens een knoop doorgehakt en daarna een andere weg ingeslagen zijn wat dan weer nieuwe kansen heeft geboden.

Zoals we dat in het recente verleden dan zien. Een nieuwe doelstelling met de aas van staven. Een plan wat met de nodige overgave aangegaan word, het opzetten van een nieuwe onderneming, iets moois gaan opstarten met een vurig gedreven gevoel. Je gelooft er echt in dat dit goed uit de startblokken zal gaan komen.

Toch geeft de mogelijke toekomst aan met zwaarden aas ondersteboven dat we ondanks het genomen enthausiasme, ons voor de realiteit niet kunnen verschuilen.
Maar toen je uitdacht lieve ridder zag het er allemaal zo mooi en rooskleurig uit, had je een mooi perspectief gevormd, je bent daarmee ook vol goede moed van start gegaan maar let op dat je niet een tikkeltje naief was daarin.
Misschien zou je de woorden van de koning van zwaarden hierin wel kunnen gebruiken om het wel degelijk te laten slagen. Op de kaart hangt een gevoel van onder druk gezet worden, hobbels die genomen moeten worden lijken toch meer op bergen nu je er van dichtbij op kijkt. Er word gevraagd om naast je enthausiasme en wilskracht toch ook je hoofd er bij te gebruiken. Even bij de les blijven en niet al te veel op gevoel af gaan.

De nabije toekomst, pentakels 8 ook hierin zien we een beetje de frustratie naar boven komen. Heeft het gestarte doel niet helemaal zijn uitwerking zoals we dat toch eerder voor ons zagen. Zijn we nu verwikkeld in een baan of traject waarin ook daadwerkelijk ook hard gewerkt moet worden, voelen je je misschien uitgebaadt? Wat je kan doe je goed, maar de glans is er dan een beetje vanaf en word het meer doen omdat het ook moet gebeuren.
Ook hierin zien we als we verder kijken dat gevoel van verslagenheid van de zwaarden 10.. ik begin te denken dat je inderdaad gevoelsmatig erg veerkrachtig bent maar de realiteit soms anders is als dat je had verwacht. Op deze kaart zien we dingen als uitbating, fraude, bedrog, manipuleren van mensen of anderzijds je tijd verspillen met de werkzaamheden die je uitoefent.
Ik moet zeggen dat ik dat nu ook mooi uitgebeeld zie op deze kaart, de vakman doet ijverig en mooi zijn werk, maar op de achterkant van zijn shirt zien we nu dat het shirt bij elkaar gehouden moet worden. Het mooi moeten voorwenden. En op de voorgrond taat iemand te werken aan het standbeeld van de baas, hij staat met een zak geld in zijn ene hand en zijn andere hand houdt hij op om te ontvangen, je draait je dus een slag in de rondte voor iemand wat een neerslachtig gevoel kan uitbeelden op zwaarden 10.

Tot nu toe zou ik willen zeggen.. lees de kleine lettertjes als je ergens gaat inspringen. Denk er eens goed over na wat het uiteindelijk zal gaan inhouden. We worden allemaal dingen beloofd bij een sollicitatie, maar in de werkelijkheid kan dat dan toch anders gaan uitpakken.

Wat is jou gevoel er bij.. je blijft in de bekerssfeer ridder, je blijft optimistisch en op zoek naar een manier om je creatieve geest tot uitdrukking te brengen zegt de schildknaap van bekers.
We zijn onschuldig en zorgzaam, en ja inderdaad een makkelijk doel voor mensen die misbruik van je willen maken. Je zegt misschien toch moeilijk nee of komt moeilijk voor jezelf op terwijl je dat wel goed kan doen als je onrecht ziet gebeuren. Kan je het voor jezelf ook doen als het nodig is? Ook deze kaart zegt dat we in de opstartfase zitten..ik denk even richting opleiding, of inwerken op een nieuwe functie, een nieuw traject wat ingezet is.

Ook de omgeving geeft de opstartende fase aan met staven 2, op het gebied hebben we de eerste stap al gezet, dat geeft ook staven aas eerder al aan, hierin zien we ook dat 1 staaf al achter ons staat en we overdenken nu de volgende stap, wikken af wat juist is, misschien een wat afwachtende houding. Echter de kaart ligt ondersteboven voor mij en dan heeft deze kaart ben ik bang ook een wat bittere bij smaak, eentje van een gevoel van teleurstelling omdat niet dat komt of dat gebeurt wat je had verwacht dat er zou gaan komen.
Dat is wel een beetje de tendens in deze legging geloof ik het vallen en opstaan, je neus stoten en verder pakken. Gelukkig ben je creatief genoeg om niet bij de pakken neer te gaan zitten en ben je er van overtuigd dat het allemaal wel op de pootjes terecht zal komen. Waak alleen voor mensen die je inzetten en je uitbaten, kom ook voor jezelf op. Ook dat mag je gewoon aangeven, wat je grenzen zijn.. water heeft moeite met grenzen stellen, die wil gewoon stromen.

Je zal niet opgeven, je bent een doorzetter zoals ik helemaal in het begin al aangaf wat je start wil je afmaken. Hoop en vrees geeft de gehangene ondersteboven aan, we laten niet los, we willen hier doorheen komen. Het verlies pakken kan misschien toch het juiste zijn om te doen, ook al geeft dat een onzekere positie zul je er dan later wel profijt van hebben.
Stel dat je nu in die nieuwe baan zit, en je uitgebaten voelt, kun je dat met jezelf misschien goed vinden maar uiteindelijk word je er niet gelukkiger van. Ik heb een idee dat je koppig bent, kan dat kloppen, doorzet omdat het af moet zijn. Omdat het de afspraak was.
En als je het niet over werk hebt maar over je geliefde, achteraf bleek misschien dat je steeds voor het karretje gespannen bent, dat doet hij wel want ik vraag dat zo lief aan hem... en ondanks alles duurt het gewoon heel lang eer dat je kan zeggen "ja maar ho even, dit is niet gezond"
Maar als je je verstand erbij gebruikt, de zaak doorlicht, is het dan het wijs om door te zetten of moeten we soms het verlies nemen.

Uiteindelijke afloop geeft bekers 8 weer. We zien op de kaart iemand die de zaken voor elkaar heeft, alles staat zoals het moet staan, en op de achtergrond ervan is het feest en zien we gelukkige omstandigheden. Ja voor iemand anders wel, denk ik nu even. Er mist alleen iets voor je, gevoelsmatig toch niet in orde en op de kaart zien we een persoon ook weglopen van dat feest. Het staat allemaal mooi op poten maar ik ga mijn geluk elders beproeven zegt de beste man. Het wijst ook op het maken van nieuwe vrienden en nieuwe zaken dingen die je tegen zal gaan komen als je eenmaal echt het oude met gevoel overgestoken bent, we zien op de kaart dat afgebeeld in een stroom water waar we al aan de overkant van zijn, dan is dat een afgesloten hoofdstuk en kun je verder. Kan ook wijzen op een nieuwe romance wellicht.

Dat is m. Ja een algemene legging waarbij je ook alle kanten mee op kan misschien. Het is moeilijk te duiden als ik geen houvast heb over werk of over liefde of over een nieuwe woning.
Wat zal het leven mij de komende jaren bieden... nou daarin ligt als ik het zou moeten samenvatten een oprechte deelname aan nieuwe projecten, en die projecten zijn voor mij even zakelijk genoemd maar kunnen echt van alles inhouden.. punt is, lees de kleine lettertjes door, denk nog eens goed na voordat je met je hart toegeeft en er inspringt, vraag jezelf even af, reken even door en kijk wat het werkelijk inhoudt. Dit om je neus niet te hoeven stoten. Kijk kritisch is het advies voor je if you will.
Je zou die koning uit het verleden nog wel eens nodig kunnen hebben.. is hij er niet meer?

Succes! :)
The truth was in here.
pi_96833556
Bedankt Bastard voor je legging en tijd. Ik zal vanavond/vannacht na het werk het is goed en rustig lezen en een reactie er op geven.
pi_96887975
Basterd bedankt dat je me hebt toegevoegd,

ben erg benieuwd wat het gaat brengen! ;)
pi_96893067
Bastard nogmaals bedankt..

Ja soepel en veerkrachtig ben ik zeker..
Over dat met de zwaarden 10 ik dacht dat ik net deze erg moeilijke periode over was, alles gaat juist nu weer goed.. Het lijkt er op of juist nu alles weer helemaal mee zit. Om maar even een punt aan te halen uit je tekst ik had in mijn hoofd al dat ik een sollicitatiegesprek zou krijgen en aangenomen zou worden. Opeens kreeg ik een telefoontje van "Jij wil toch deze baan en kom maar langs voor een sollicitatiegesprek, en zo gezegd zo gedaan direct aangenomen."
Zo blijkt maar weer dat The Secret aardig werkt ;)
Hopelijk blijft deze periode gewoon zo gaan.

Bekers en Ridders ja dat klopt ook aardig, zeker ook het stukje doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Ook het gevoelens mens klopt.
Alleen de opbloeiende liefde :P Ik heb hem nog niet gezien :(

Dan de volgende kaart het is maar te hopen dan dat het de viering voor mij wordt. Maar nee er is geen romance die kapot is gegaan, hopelijk is dit niet iets wat nog in de toekomst moet gaan gebeuren.

De zwaarden koning, ook de reden waarom ik nog niet gelijk gister een reactie had gegeven. Ik heb vannacht nog liggen denken wie dat persoon moet zijn maar ik kan er nog echt niet achter komen? Het enige wat ik er dan achter kan vinden is om het contact te stoppen met me vader dat was denk ik wel een heel besluit waardoor ook heel veel problemen gestopt zijn, en ik ook een totaal andere weg in kon slaan..

Ja de nieuwe toekomst staat zeker nu te beginnen klaar met de studie een vaste baan bij het bedrijf waar ik graag wil werken en binnenkort misschien op mezelf.

Dat kan best wel kloppen wel veerkrachtig maar ja soms is de realiteit wat anders dan ik had verwacht.

Dat klopt op een sollicitatie wordt alles ook mooi voorgespiegeld maar in werkelijkheid is het meestal wel wat anders, ik heb bij dit bedrijf gelukkig al 1,5 jaar ervaring en weet hoe het er echt aan toe gaat. Ook de mindere kanten heb ik gezien, maar ik heb zoiets van zolang ik elke dag met plezier naar me werk ga blijf ik dit doen, maar zodra het niet zo is dan kap ik ermee ook al krijg ik dan een salaris wat veel minder is. Ik moet er plezier in hebben en anders is het voor mij ook zo weer over.

Haha dat komt ook bekend voor ik help andere altijd als ik zie dat er bij hun onrecht wordt aangedaan en zet me zelf daarbij altijd op een 2e plek. Ben hier nu wel bewust van geworden en laat dit me ook nu niet zomaar weer gebeuren.

Ach ja het vallen en opstaan iets wat ik nu de afgelopen jaren al veel heb mee gemaakt, maar andere kant ben er alleen maar mentaal sterker door geworden.

Ook het doorzetten omdat het af moet klopt helemaal. Als ik ergens aan begin wil het ook zelf afmaken, niet helemaal slim en is zeker iets waar ik aan moet gaan werken om te voorkomen dat ik daardoor mezelf voorbij loop.

Nu blijft nog de vraag in me hoofd wie was/is die koning? Ik kom er echt niet achter.
  maandag 16 mei 2011 @ 18:02:04 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96895302
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:11 schreef robert1989 het volgende:
Bastard nogmaals bedankt..
Nu blijft nog de vraag in me hoofd wie was/is die koning? Ik kom er echt niet achter.
Heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie!!
Nogmaals, voor mij is het soms best lastig om een verhaal te vertellen voor iemand die een algemeen beeld wilt hebben, dan is het zonder het ja of nee knikken die je bij een legging normaal aan zou hebben een beetje tasten in het duister en schrijf je algemeen zonder specfiek te kunnen worden.. en daarom ben ik ook zo blij dat je reageert want dan is het beter in te kleuren.

Die koning in het verleden, ik had daar de hele tijd inderdaad sterk het idee van een vaderrol bij, ik gaf hem aan het einde nog eens aan omdat ik werkelijk het idee heb dat hij ontvallen is bij je. Anderzijds is het een besluit genomen met verstand, wikken en wegen en een verstandige conclusie getrokken. Ik trachtte voorzichtig na te vragen, ik weet niet hoe gevoelig dat ligt en wil niemand op een zere plek duwen of misschien je vader ontvallen was. Nu blijkt dat hij inderdaad ook min of meer ontvallen is, contact is verbroken geef je aan. Hij stond misschien voor een beroerde periode in het verleden (zwaarden 10), die gehangene ondersteboven heeft daar vermoedelijk ook mee te maken, het doorbreken van een periode die belangrijk is voor je, die in ieder geval flink invloed op je heeft.
Dan heeft die gehangene niet met je nieuwe baan te maken (gefeliciteerd trouwens) maar staat hij voor het bewust genomen verlies van contact. Tevens, misschien hoop je sterk dat je nu je die knopen doorgehakt hebt en je nieuwe baan genomen hebt dat het voor jou een afsluiting is van een nare periode. Je hebt m om willen draaien die crisis en dat heb je gedaan!
Nu heb je onlangs een nieuwe baan, we zien dat terug 2 manieren, wat leuk is is die nieuwe baan en ook dat het de eerste stappen helemaal alleen genomen zijn. 2 Azen dus! Dan zou ik eigenlijk die zwaarden aas in het recente verleden willen hebben en de staven aas in de mogelijke toekomst dan zouden die heuvels/problemen ook in afsluitende fase zijn.. maar het is de nieuwe baan die in het recente verleden genoemd word, en tevens in de omgeving met staven 2.
Toch ben ik vanuit de kaarten niet helemaal overtuigd of je daar nu werkelijk helemaal lekker op je plek zit of dat het toch een tijdelijk iets zal wezen omdat er nieuwe zaken onthuld moeten worden voor je.
Ook die laatste kaart geeft aan dat je het geluk elders zoekt, ook daar moet je kijken naar die koning/vader waar je al over het gevoel, het water heen bent gestapt om verder te gaan.
Je persoonlijkheid in de ridder maakt dat je het allemaal goed opneemt, inderdaad veerkrachtig wezen en je houdt niet zo van neerslachtigheid. Oplossingen creeren.
:)
The truth was in here.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:55:57 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96906824
Scrummie, voor jou vandaag, jij reageerde wel en voor een ander was het niet meer nodig, moet zo wezen ;)

Jij hebt een vraag die onder het kopje verhuizen valt, ik ga de kaarten eens schudden om te zien wat er uit gaat komen!
..
Goed die heb ik geschud en neergelegd voor je, en er viel een kaart direct bij de eerste x schudden er al zo uit, ondanks dat ik toch echt het deck wel goed in mijn handen had.. structuur en vaste planning, geen grote verrassingen dacht ik bij je door het schudden. Je lijkt me een heel warme persoonlijkheid, een heel warm hart voor de mensen om je heen, en een heel scherp oog op veranderingen, zou haast willen zeggen dat je een tweede natuur hebt om sommige zaken aan te voelen die in je lucht hangen? De kaart die er uit viel is munten 7.
De dingen zijn aardig op de rit, er is een verzorgde tuin, we hebben geen aanneembare reden dat we weg moeten gaan het is geen must want het lijkt nu ok te zijn en je mag tevreden wezen over de resultaten die er zijn, alles bloeit, maar er is toch een vorm van onvrede, misschien haast een roeping die ingeeft dat je wat anders wil. Een innerlijke drijfveer if you will. Ik zie dat op deze kaart leuk uitgebeeld door een geest die boven het hoofd hangt, zwaait naar je, niet dat je het ziet maar je weet dat het er is, je weet dat je wat anders wil. Onder deze kaart valt inderdaad het verlangen naar verandering van werk, verandering van omgeving, om de onvrede tegemoet te komen.
Tevens qua gezondheid, de kaart kan wijzen op gezondheidsproblemen.

Goed, dan heb ik verder 10 kaarten neergelegd in een vast patroon, ik ga deze 1 voor 1 na, aangeven wat ik er bij denk te zien en wat ze met elkaar kunnen vertellen.
De eerste kaart is de hogepriesteres, deze kaart op de huidige positie geeft ook aan dat er van binnen uit een intuitief gevoel heerst, er speelt zich meer achter het gezicht wat je ziet je kan aanvoelen wat de juiste stappen zijn om te nemen. Je hebt de plannen in je hoofd zitten, misschien niet helemaal uitgekristaliseerd maar je weet dat het gaat werken. Je mag vertrouwen op je gevoel wat dat betreft want daarin zit je goed. Deze hoge priesteres staat voor de symbolisatie van veranderlijke omstandigheden die nog verborgen zijn, verrassingen if you will maar ze staat ook heel sterk voor intuitief aanvoelen, deze kaart op deze plek samen de vorige plek doet me dus die onbewuste drijfveer vormen.

Als hulp daarbij is het bewuste idee, afgebeeld in de staven aas. Ambitie, vuur, wilskracht, het beginnen aan een project dat valt onder deze kaart. Betrokken bij jou vraag omtrent de verhuizing, dat is de bewuste keus, de eerste stap is gezet, de wens is uitgesproken, de eerste acties daaromtrent worden bewust genomen. In je onderbewustzijn dus die drijfveer om dat te gaan doen.

In het verleden, of in de basis hebben we bekers 4 liggen. Er was misschien een vorm van verveling wat hier aan vooraf ging, leunen tegen de boom, misschien ongeintresseerd vooruit kijken en je ding doen, terwijl je dan al droomt over de verandering. Doet mij vermoeden dat het plan niet stel op sprong klaar ligt, dit heeft al een tijdje lopen te sudderen en te weken bij je. Al voor langere tijd (onbewust) het idee geweest.. op deze kaart word meer nagedacht dan dat er handelingen plaats vinden. Het idee word aangegeven uit een wolk, er komt een wit paard met vleugels aangevlogen, je zou er zo op kunnen springen maar je blijft in afwachtende houding.
Vandaar, het idee leeft al langer.

Het recente verleden, grappig, ik zie dat zelfde paard weer staan maar ditmaal zonder vleugels. (ik werk net met dit deck en ken de plaatjes nog niet helemaal uit mijn hoofd ;) )
Ook nu weer komt het paard aanlopen maar je bent nog in de knoop met gevoel, wat is juist, wat kan ik doen, wat zal ik doen. Zwaarden 2, de tweestrijd met gevoel het ene willen, met gedachte het nog niet helemaal op een rij hebben staan, ook hier zien we nog niet de stap genomen in actief verandering van omgeving nemen. Er bestaat alleen nog het idee zegt de staven aas, het wachten hier op de kaart en de vorige kaart heeft te maken met een juist moment? Eerst zaken afmaken, misschien wachten op de ander of die ook zover is als jou, de ander warm maken voor de verhuizing?

Matiging in de mogelijke toekomst, ja temperance dat moet haast wel, de juiste actie op het juist tijdstip. De stap nemen wanneer de tijd rijp is, water bij de wijn doen, inschikken voor nu misschien. Laat die staven aas eerst nog even rijpen, blad krijgen, wortels vormen zodat je een stevige ondergrond en een stevig plan hebt om daarop verder te gaan.
Je houdt van plannen dacht ik zomaar, geen overhaast besluit en als de tijd daar is dan is het ook de bedoeling dat je gaat. Matiging is een kaart (zoals de hoge priesteres) uit de grote arcana.. levenslessen, doelen die van betekenis zijn voor je worden hierin afgebeeld, de andere geven meer de manier waarop aan. Dit is kaart nummer 14 van de 22. De 1 staat voor de magier, die met zijn sterke wil een vonk afgeeft aan het idee dat geboren word, de 4 staat voor de keizer die er vorm aan wil geven en structuur, samen gevormd is het 14 een goede basis om te starten.
Het is misschien even inschikken nog, misschien zal het niet zo vlot gaan als dat je gehoopt had, maar aan de weg word gebouwd die je dan met gemak kan nemen. Eerst nog wat afmaken.

De nabije toekomst geeft de zon weer uit de grote arcana (gewichtige vraag zo met de grote arcana goed vertegenwoordigd hoor.)
Transformatie, wedergeboorte, de zon is boodschapper van geluk.. hele mooie kaart dit. Dingen worden omgekeerd, zaken worden opgelost die eerst nog niet zo ver leken te zijn, problemen "lossen op als sneeuw voor de zon" . Positiviteit , herstel van ziekten (heb je een onsteking of heb je wat gezondheidszorgen misschien, tweede kaart gezondheidskaart) ook daarin zou de vertraging zich kunnen bevinden, en daar knapt iets helemaal goed op.
Hier word de koe bij de horens gevat.. en sterker nog.. ik kom nooit paarden tegen, maar ook op deze kaart zien we dat paard terugkomen, ditmaal zit er een zeer blij kijkend kind op afbeelding van de wedergeboorte en de nieuwe loop of cyclus die genomen word. Zwaaiend met een prachtig rode vaandel, kleur van vuur en warmte, ook de mooie zonnebloemen, en de hele grote zon op de kaart geven aan problemen overwonnen, gelukkige tijd, andere situatie biedt zich aan!

Hoe voel je je erbij.. ik zie hier een koningin van staven staan. Het geeft vaak een vrouwelijk persoon weer in de legging maar het gekke is dat deze op de plek ligt van de vraagsteller. Wederom denk ik nu dat de reis afhankelijk is van je partner, dat het wachten misschien op haar is? Deze koningin heeft bepaalde karaktertrekken, ze zouden evengoed voor jou kunnen staan want in de tarot is er niet een vast geslacht. Je kan je in een situatie de ene keer de creatieve schildknaap voelen, terwijl je op een ander vlak de kennis hebt van een koning. Deze koningin is een zeer warme persoonlijkheid, iemand die veel geeft om haar omgeving. Ook zij voelt haar pappeheimers goed aan, weet wat er speelt in haar directe omgeving en draagt daar een warm hart toe. Een lieverd is het die klaar staat voor de andere persoon, ze is een ongekroonde leidster niemand roept haar uit tot koningin maar door haar sierijk handelen, het meevoelen met de ander kan ze heel veel voor elkaar krijgen. Ze is open, eerlijk, staat haar mannetje, is een doorzetter. Kan zich hard maken voor de buurtcommisie of andere zaken die haar aangaan. Ze mag graag aan het huis bouwen, het gezellig maken.
Als ik hem op jou wil plaatsen deze kaart.. je weet hoe je met honing mieren kan vangen. Je weet hoe je mensen mee kan krijgen, enthausiasmeren voor je bestemming. Je wil er graag het huis gaan opbouwen, je draagt er nu al een warm hart aan toe. Geestelijk bouw je dat huis al, richt je het al in, ook de hoge priesteres zegt dat er heel wat onderbewust of onder het wateroppervlak plaats vind.

Munten 6 in de omgeving. Is er sprake van het juiste evenwicht, of is de situatie een beetje krom in de omgeving? Is dat de drijfveer misschien, het idee dat de dingen die je hier uitvoert niet zo gewaardeerd worden, dat het ergens anders beter gewaardeerd of beoordeeld word. Heb je daar betere aarde onder je voeten. Munten is het aarde teken, de aarde is voor het oog in balans dat zie ik aan de weegschaal in de hand van de koopman die gul munten geeft. Maar wat het oog niet ziet is dat de koopman misschien te gul geeft, de naden van zijn jas beginnen te rafelen. Is er een onbalans in het geven en nemen, het krijgen wat je toe zou behoren te komen, onvrede over de situatie en de leefomgeving, het niet kunnen aarde.
De allereerste kaart gaf dat beeld ook een beetje aan.. ja het loopt prima, nee geen reden tot klagen, maar een onbehaagelijk of ontevreden gevoel zou er kunnen bestaan. Zou kunnen leiden naar frustraties zelfs. Ook investeringen worden afgebeeld hier, het geld steken in een studie, geld ontvangen om te kunnen bouwen en een dividend later uitgekeerd te krijgen. Is misschien de situatie geld aan het geven letterlijk?

Hoop en vrees, zwaarden 5 ondersteboven, de donkerste kaart uit de legging op tafel. Zwaarden 5, een gevoel van zelfbedrog, twijfel , wat als we de stap nemen en het is toch niet wat we dachten dat het zou worden. Houden we onszelf voor de gek, kleuren we het misschien te mooi in.. er komen nog wel wat zorgen om de hoek kijken. Tevens, worden er misschien spelletjes gespeeld, iets lekkers voor gehouden misschien.. tracht het goed te doorgronden! Krijg alles helder om niet voor verrassingen te komen te staan. Weer dat woord verrassingen inderdaad, zou de hoge priesteres dan misschien onbewust nog wel wat in petto hebben. Vormt zich er echt geen konijn in die hoge hoed, en als die er al in zit, is hij dan wel echt wit, kijk het na..
Zijn de drijfveren in orde? Is er geen zelfbedrog? Overtuig uzelve

Munten 9 op de finale. De uiteindelijke toekomst geeft ons wederom een prachtige bloeiende tuin zien. Ook hier weer de munten, ze staan voor financieen, ze staan voor aardse bezigheden, ik voel hierbij het aarden toch ook heel direct, andere aarde doet bloeien.
Dit figuur op de kaart heeft zeer zorgvuldig dr tuin aangelegd,alles precies gesnoeid, precies genoeg water, genoeg licht, genoeg warmte gegeven Met verstand gehandeld. Zie je die kaart matiging hier in toegepast terugkomen? De juiste zet, de juiste stap de juiste aandacht geven, niet overhaast en dan heb je daar de prachtige tuin staan. Op de kaart zien we een valk hij staat ook voor het verstand, het idee wat gevormd is is verstandig behandeld, er is wijs gedacht. Het wijst op een situatie die handelbaar is, jij hebt de leiding. Financieel gewin, stabiliteit, succesen, onafhankelijk zijn en je eigen druiven kunnen plukken of vruchten kunnen eten uit eigen tuin.

Dus kortom.. ja ik weet niet of ik nog een samenvattend verhaal moet maken eigenlijk. :D Het lijkt mij een heel duidelijk verhaal voor je. Is het voor jou herkenbaar zo? Kun jij dat inpassen? Ben jij die wijze man met diepe gevoelens. Scherpe oog op zaken houden, gevoelsmatig ben jij ver, dingen aanvoelen wat juist is, wat te vertrouwen is. Warme inborst.

Ben benieuwd wat je er zelf van vind ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 16-05-2011 21:04:02 ]
The truth was in here.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:59:28 #96
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_96907094
Hey Bastard, mocht je nog zin hebben in iemand erbij op je lijstje, meld ik me bij deze aan :)
  maandag 16 mei 2011 @ 21:04:50 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96907484
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:59 schreef Blaadje11 het volgende:
Hey Bastard, mocht je nog zin hebben in iemand erbij op je lijstje, meld ik me bij deze aan :)
Tuurlijk, het lijstje vul ik met je naam aan :)
The truth was in here.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:06:14 #98
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_96907584
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Tuurlijk, het lijstje vul ik met je naam aan :)
Fijn! Dank je wel :D
  maandag 16 mei 2011 @ 21:06:45 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96907621
Valdikur en Quasar melden zich niet meer in het topic of op de pm, Bolletje ik denk dat jij de volgende bent, eindelijk *O*
The truth was in here.
pi_96910587
Bastard, HEEL erg bedankt! Ik heb vanavond niet de tijd om uigebreid te antwoorden, maar dat ga ik zeker doen! Heel veel klinkt heel herkenbaar en logisch, 1 ding was jammer alleen; er kwam een einde aan je post ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')