Ovimetzondervrienden inmiddels hebben we even contact gehad en zal ik zo de kaarten voor je schudden. De vraag die je stelde is min of meer "ben ik op de juiste weg?" ik probeer dat een beetje om te buigen naar "hoe krijg ik de meeste voldoening in mijn leven?" voor je, er schijnt wat ik uit je korte verhaal las wel heel veel aan achtergrond te liggen, hoe kun je dat ombuigen en meer genieten?
Goed, ik zit inmiddels aan de tafel, en heb de kaarten geschud voor je, ik heb 10 kaarten voor je neergelegd en alle 10 hebben hun eigen betekenis, en iedere positie van een kaart heeft zijn eigen betekenis in deze legging. Dus ik noem de positie en de kaart en zal aangeven wat dat met elkaar in kan houden volgens mij, en ook wat de betekenis ten opzichte van elkaar is zal ik trachten goed te verwoorden voor je.
Als eerste kaart op de positie van het nu, wat brengt je hier heb ik de kaart "Het oordeel" liggen. Een hoge kaart in het spel met een afbeelding van een engel (Gabriel) die op zijn trompet de doden doet opstaan uit hun graven. Dit geeft aan dat er mogelijk sprake is van een situatie waarbij een wakeup call van toepassing was, nodig was. Een verschil van visie of een ommekeer in je visie ten opzichte van de situatie waar je in vertoefde. Leefomstandigheden zouden kunnen wijzigen, of zelfs moeten wijzigen onder deze kaart opdat er tot inkeer gekomen zal gaan worden en het juiste denkniveau op de situatie zal worden toegepast.
Het is vrijmaken van oude gewoonten, transformatie naar een nieuwe ik, toenemen van bewustzijn en meer grip gaan krijgen op de omstandigheden. Bevrijden van angsten, bevrijden van verslavingen, volgen van eigen geweten. Deze kaart het oordeel waarop de doden opstaan is denk ik een vrij heftige kaart waarin je heel veel van je oude ik in zou kunnen terugvinden waarbij je dan zegt "ja dat moest echt gaan veranderen" . De output van deze kaart op je leven kan behoorlijjk drastisch wezen, een verhuizing, andere leefomstandigheden, ander werk, andere mensen om je heen alles wat nodig is om deze situatie van 'omgooien' te bewerkstelligen.
Wat kruist op deze kaart is "hulp of belemmeringen" en ik heb hier bekers 9 liggen.
Een man zit tevreden op zijn stoel, armen over elkaar voor een tafel met 9 bekers.
Het geeft aan dat je met deze verandering die geweest is, of in volle gang is je eigenlijk heel tevreden voelt, erg content.
De kleur van bekers (vergelijkbaar in een kaartspel met Harten) staan voor emoties, geluksgevoel, liefde en het geeft dus een beetje aan dat de ommezwaai uit de vorige kaart een gebeuren is waar je je erg goed bij voelt. Gelukkig mee bent. Genieten van het leven zoals het nu is en je meer voldaan voelen door de aanpassing.
Wat zien we in de basis, de derde kaart een stukje wat hier aan vooraf gegaan is. Het is munten 9 ondersteboven. Waar bekers staan voor emotie staan de munten voor de aardse bezigheden, de acties die we hier fysiek uitvoeren en waar we mee bezig zijn.
Ondersteboven geeft deze kaart heel veel verlies aan van financieel, tot leefomstandigheden tot gemoedstoestanden die daarmee gepaard gaan. Verlies van waardevolle zaken maar ook verlies van eigendunk. Dwaze stappen zijn er wellicht vooraf gegaan om een dergelijke verlies en zijn tekortkomingen te bewerkstelligen. Verwaarlozing van de dingen waar je mee bezig was, tekortkomingen.
Deze kaart is ook helder voor je vermoed ik, zeker in combinatie met de ommezwaai (het oordeel) die er dan nu nodig is.
Het recente verleden, bekers 7 ondersteboven. Er is hier ineens de ommezwaai op het oordeel te zien met het grote verlies uit het verleden. Niet geheel verrassend legt de tarot daar tussenin deze kaart (nou ja, voor mij niet heel verrassend). Bekers 7 geeft rechtopstaand aan dat er heel veel keuzes te maken zijn, heel veel paden te kiezen, wegen die we kunnen inslaan. Zullen we doorgan zoals we bezig zijn, zullen we kiezen voor geluk, zullen we kiezen voor financieel gewin, zullen we kiezen voor wijsheid en het figuur op de kaart twijfelt dan nog erg en kan niet kiezen welke weg of emotie zijn voorkeur heeft. Omgekeerd, zoals de kaart nu ligt hier geeft het juist aan dat er trefzeker besloten is.
Zoals bij jou de ommezwaai plaatsvond is dat waarschijnlijk gebeurt als een wakeup call en je bent opeens heel bewust geworden en hebt gezegd. "en nu kies ik mijn weg, nu ga ik het anders aanpakken" heel lovenswaardig moet ik zeggen, heel moedig en dapper besluit.
Ik vermoed dat je daar wel enige hulp bij nodig gehad hebt maar dat eigenlijk de meeste kracht vanuit jou zelf kwam. En nu zie je, welke verborgen kwaliteiten je hebt, jijzelf zal versteld kunnen staan van de innerlijke kracht of de veerkrachtigheid die je toch nog in je had.
Je bent jong, jij hebt het leven in de hand, en dat is wat je opeens ging beseffen misschien. Het ligt niet bij de ander, het ligt bij mij en ik pak mijzelf eens aan.
Dit word zelfs onderstreept naar de mogelijke toekomst, want in deze fase die je zit van ommezwaai komt ook echt de kaart "kracht" naar voren.
Hoe mooi hoe dat mag aansluiten op de vorige kaart van bewustwording, de bewuste keuze maken, de verandering bewerkstelligen en in deze tumulte zaak staat altijd 1 persoon centraal, en dat ben jij. Deze kaart "kracht" laat een vrouw zien die een leeuw temt, zij doet dit met zachte hand, met liefde en overgave en zonder angst trekt ze de kaken van de leeuw open, ze weet dat ze met haar overtuiging en wil dit dier kan temmen, kan overwinnen.
Zie je de symboliek misschien terugslaan op jouw eigen omstandigheden, zij kijkt de momenten aan waarin ze niet trots was op dr zelf, of zij kijkt de dingen aan waar ze angstig van word en zal innerlijk het gevecht aan gaan met deze leeuw met alle overredingskracht die ze heeft. Ze zal haar donkere zijde, hier uitgebeeld als de leeuw, aankijken en ze zal er mee om leren gaan.
Dus het voornaamste punt van deze kaart, is putten uit innerlijke kracht en het werken aan jezelf. Jij mag weer trots worden op jezelf als je kan gaan leven met de donkere zijde van jezelf. Het zijn zaken die niet bij de andere liggen, deels zal de omgeving hier een rol in spelen natuurlijk maar hoe sta jij in de omgeving, hoe ga je er naar kijken en ben je nu sterk en krachtiger geworden.
Bewondering, munten 3, een vakman is aan het werk en 2 andere mensen komen er bijstaan om zijn werk te bewonderen. De nis waarin dit gebeurt vertoond de vorm van een kathedraal, zo'n oud kerkelijk raamwerk en met deze vorm word door de maker van de kaarten aangeduidt dat men "heer en meester" is geworden over zijn werkzaamheden en daar de complimenten over mag gaan ontvangen.
Het is een munten kaart en zoals ik al zei heeft dat zijn weerslag op de dagelijkse activiteiten, de werkzaamheden. Als het een vraag was geweest over een carriere switch dan had ik gezegd dat er mogelijk een opslag aan zit te komen of dat er bewondering uitgesproken word door een externe partij die je graag zou willen wegkopen.
Aangezien dat hier niet aan de orde is maar ik wel de kaart in de aardse richting wil sturen zou ik zeggen dat mocht er op dit moment geen werk wezen, dan zit dat er misschien aan te komen.
Mocht er al werk wezen dan zal er blijk kunnen wezen van het feit dat jij zo goed bezig bent, de zaken weer zo op orde hebt gekregen. Daar zou bewondering (naast dat je ongetwijfeld trots op jezelf mag wezen) voor kunnen komen en tot uiting kunnen komen.
Promotie, erkenning, behalen van diploma's of certificaten, misschien is het halen van een rijbewijs ook dat zou hier onder kunnen vallen dus er zit nog een leuke zaak in de nabije toekomst voor je.
Hoe voel jij je nou bij deze situatie. Ik zie bekers 8 rechtop staan. Er staan 5 bekers naast elkaar en 3 daarboven op waarbij 1 beker mist uit het stel zo lijkt het.
Er loopt iemand weg in een rood gewaad, de kleur van verlangen en passie. We zien een wat donkere achtergrond. En de man heeft een kleine beek overgestoken, weg van de bekers.
Het is uitbeelding van afscheid nemen van oude gewoonten, oude vrienden, oude momenten van gevoel en op zoek gaan naar datgene wat er mist aan gevoel, een oversteek naar nieuw gevoel.
Ik krijg hier, ondanks dat het toch een positieve kaart is "het op zoek gaan naar meer inhoud, waar je gelukkig van word " toch ook altijd een beetje een verdrietige stemming bij. Want ook al weten we dat we doorgaan of beter gaan worden geven we ook weer een gedeelte op van onszelf of van de vertrouwde omgeving waar we in vertoeven. We nemen een verlies en een afscheid en gaan toch een onzekere omstandigheid opzoeken om er innerlijk beter van te worden.
In de omgeving heb ik koning van zwaarden, deze koningin beeld meestal iemand uit, een persoon die we kennen, en omdat hij op de positie van de omgeving ligt ben ik geneigd om deze persoon buiten jezelf te zien, maar gezien de vraag kan ik deze koning ook op jou plaatsen en daarmee aangeven hoe jij je omgeving het beste kan aanpakken!
De koning van zwaarden is een persoon die handelt uit geweten, uit denkkracht dat is zijn kleur. Hij is baas geworden over zijn eigen toestand, gaat af op zijn verstand en maakt daarmee zijn acties. Hij onderwerpt zijn volk, of leidt zijn volk met verstandige beslissingen.
Het is een gemoedelijke man, iemand die succesen gehaald heeft, uitdagingen opgepakt en behaald en is nu in de positie gekomen dat hij ook andere kan vertellen wat de juiste stappen zijn die genomen moeten worden om succes te behalen.
Het is een man van aanpakken, aan de slag gaan, hij handelt vriendelijk en bekwaam, doordacht en zal niet heel snel zijn gevoelens tonen, het zal hem zeker niet in de weg gaan liggen.
Wat ik hiermee kan aangeven is dus een persoon (een hulp) in jouw omgeving, maar ik kan hem ook plaatsen als karaktereigenschappen voor jouzelf. Standvastig, besluitvaardig de omgeving kneden naar het idee zoals jij het wilt.
Nu je met de krachtkaart hebt aangetoond dat je de baas bent over jezelf en kan leven met jezelf heb je daar ook tevens een bepaalde verstandige sturing aan je omgeving mee aangegeven.
Ik zou ook zelfs nog zo ver willen gaan voor je door te zeggen dat de koning aangeeft dat jij als voorbeeld mag gaan dienen, als hulp zou mogen gaan dienen bij andere personen die net als jouw vroeger een wakeup call nodig hebben!
Hoop en vrees op de enalaatste positie. Staven 7 ondersteboven, rechtop betekent het dat de grond verdedigd moet worden, dat er een confrontatie zal gaan plaatsvinden maar ondersteboven geeft de kaart juist aan dat we niet bevreesd hoeven te zijn voor een nieuwe confrontatie. Er is sprake van een overwinning omdat we al een heel groot gedeelte achter ons hebben neergelegd. Wat mij betref zou je de kaart Kracht mogen uitprinten en boven je bed hangen, leg hem bij je spullen opdat je herrinert word aan al het werk dat je voor jezelf gedaan hebt, hoe trots je mag wezen. Hoe moeilijk het is geweest, hoeveel je verloren hebt maar ook hoeveel je nu weer gewonnen hebt. De confrontatie is aangegaan en zal niet nogmaals hoeven te gebeuren maar op je hoede wezen is nooit weg.
Schildknaap van zwaarden ondersteboven op de uiteindelijke uitkomste, de ideeen en gedachten vliegen de schildknaap om de oren. Hij staat op een woelige ondergrond en er staat een stevige wind of storm waar hij zich in staande in zal houden en zich zal verzetten.
Ook deze kaart geeft aan dat er nog wat woelige omstandigheden kunnen komen, maar dat we ons niet bevreesd hoeven te voelen. We hebben nu ons heldere verstand hervonden, we hebben de koning op de omgeving dus misschien de verstandige hulp, of misschien de verstandige innerlijke stem die zegt "volhouden". We hebben de kaart kracht op de mogelijke toekomst wat nog maar aangeeft dat de leeuw getemd kan worden door te zeggen "ook dat ben ik, en ik kan prima met mijzelf leven want ik kan dat nu een plaatsje geven" .
De kaart kan aangeven op deze positie dat er onverwacht nieuws aan zit te komen waar we mee te maken gaan krijgen, ik wil dan aangeven dat je juist nu op jezelf en op je kunnen moet vertrouwen. Moet putten uit wat je bereikt hebt en niet moet afgaan op je oude ik.
Verandering van omstandigheden liggen misschien nog in het verschiet nog niet alles staat nu in vaste vorm voor je, zie ook munten 3, waarheden komen aan het licht.
Dat was de legging voor jou.. ik denk een sterk beeld waar jij wel mee uit de voeten kan komen nu.
Voor de zekerheid heb ik de kaart kracht nog even opgezocht voor je.

Succes en well done so far!