abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:27:04 #281
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102429595
Ovimetzondervrienden inmiddels hebben we even contact gehad en zal ik zo de kaarten voor je schudden. De vraag die je stelde is min of meer "ben ik op de juiste weg?" ik probeer dat een beetje om te buigen naar "hoe krijg ik de meeste voldoening in mijn leven?" voor je, er schijnt wat ik uit je korte verhaal las wel heel veel aan achtergrond te liggen, hoe kun je dat ombuigen en meer genieten?

Goed, ik zit inmiddels aan de tafel, en heb de kaarten geschud voor je, ik heb 10 kaarten voor je neergelegd en alle 10 hebben hun eigen betekenis, en iedere positie van een kaart heeft zijn eigen betekenis in deze legging. Dus ik noem de positie en de kaart en zal aangeven wat dat met elkaar in kan houden volgens mij, en ook wat de betekenis ten opzichte van elkaar is zal ik trachten goed te verwoorden voor je.

Als eerste kaart op de positie van het nu, wat brengt je hier heb ik de kaart "Het oordeel" liggen. Een hoge kaart in het spel met een afbeelding van een engel (Gabriel) die op zijn trompet de doden doet opstaan uit hun graven. Dit geeft aan dat er mogelijk sprake is van een situatie waarbij een wakeup call van toepassing was, nodig was. Een verschil van visie of een ommekeer in je visie ten opzichte van de situatie waar je in vertoefde. Leefomstandigheden zouden kunnen wijzigen, of zelfs moeten wijzigen onder deze kaart opdat er tot inkeer gekomen zal gaan worden en het juiste denkniveau op de situatie zal worden toegepast.
Het is vrijmaken van oude gewoonten, transformatie naar een nieuwe ik, toenemen van bewustzijn en meer grip gaan krijgen op de omstandigheden. Bevrijden van angsten, bevrijden van verslavingen, volgen van eigen geweten. Deze kaart het oordeel waarop de doden opstaan is denk ik een vrij heftige kaart waarin je heel veel van je oude ik in zou kunnen terugvinden waarbij je dan zegt "ja dat moest echt gaan veranderen" . De output van deze kaart op je leven kan behoorlijjk drastisch wezen, een verhuizing, andere leefomstandigheden, ander werk, andere mensen om je heen alles wat nodig is om deze situatie van 'omgooien' te bewerkstelligen.

Wat kruist op deze kaart is "hulp of belemmeringen" en ik heb hier bekers 9 liggen.
Een man zit tevreden op zijn stoel, armen over elkaar voor een tafel met 9 bekers.
Het geeft aan dat je met deze verandering die geweest is, of in volle gang is je eigenlijk heel tevreden voelt, erg content.
De kleur van bekers (vergelijkbaar in een kaartspel met Harten) staan voor emoties, geluksgevoel, liefde en het geeft dus een beetje aan dat de ommezwaai uit de vorige kaart een gebeuren is waar je je erg goed bij voelt. Gelukkig mee bent. Genieten van het leven zoals het nu is en je meer voldaan voelen door de aanpassing.

Wat zien we in de basis, de derde kaart een stukje wat hier aan vooraf gegaan is. Het is munten 9 ondersteboven. Waar bekers staan voor emotie staan de munten voor de aardse bezigheden, de acties die we hier fysiek uitvoeren en waar we mee bezig zijn.
Ondersteboven geeft deze kaart heel veel verlies aan van financieel, tot leefomstandigheden tot gemoedstoestanden die daarmee gepaard gaan. Verlies van waardevolle zaken maar ook verlies van eigendunk. Dwaze stappen zijn er wellicht vooraf gegaan om een dergelijke verlies en zijn tekortkomingen te bewerkstelligen. Verwaarlozing van de dingen waar je mee bezig was, tekortkomingen.
Deze kaart is ook helder voor je vermoed ik, zeker in combinatie met de ommezwaai (het oordeel) die er dan nu nodig is.

Het recente verleden, bekers 7 ondersteboven. Er is hier ineens de ommezwaai op het oordeel te zien met het grote verlies uit het verleden. Niet geheel verrassend legt de tarot daar tussenin deze kaart (nou ja, voor mij niet heel verrassend). Bekers 7 geeft rechtopstaand aan dat er heel veel keuzes te maken zijn, heel veel paden te kiezen, wegen die we kunnen inslaan. Zullen we doorgan zoals we bezig zijn, zullen we kiezen voor geluk, zullen we kiezen voor financieel gewin, zullen we kiezen voor wijsheid en het figuur op de kaart twijfelt dan nog erg en kan niet kiezen welke weg of emotie zijn voorkeur heeft. Omgekeerd, zoals de kaart nu ligt hier geeft het juist aan dat er trefzeker besloten is.
Zoals bij jou de ommezwaai plaatsvond is dat waarschijnlijk gebeurt als een wakeup call en je bent opeens heel bewust geworden en hebt gezegd. "en nu kies ik mijn weg, nu ga ik het anders aanpakken" heel lovenswaardig moet ik zeggen, heel moedig en dapper besluit.
Ik vermoed dat je daar wel enige hulp bij nodig gehad hebt maar dat eigenlijk de meeste kracht vanuit jou zelf kwam. En nu zie je, welke verborgen kwaliteiten je hebt, jijzelf zal versteld kunnen staan van de innerlijke kracht of de veerkrachtigheid die je toch nog in je had.
Je bent jong, jij hebt het leven in de hand, en dat is wat je opeens ging beseffen misschien. Het ligt niet bij de ander, het ligt bij mij en ik pak mijzelf eens aan.

Dit word zelfs onderstreept naar de mogelijke toekomst, want in deze fase die je zit van ommezwaai komt ook echt de kaart "kracht" naar voren.
Hoe mooi hoe dat mag aansluiten op de vorige kaart van bewustwording, de bewuste keuze maken, de verandering bewerkstelligen en in deze tumulte zaak staat altijd 1 persoon centraal, en dat ben jij. Deze kaart "kracht" laat een vrouw zien die een leeuw temt, zij doet dit met zachte hand, met liefde en overgave en zonder angst trekt ze de kaken van de leeuw open, ze weet dat ze met haar overtuiging en wil dit dier kan temmen, kan overwinnen.
Zie je de symboliek misschien terugslaan op jouw eigen omstandigheden, zij kijkt de momenten aan waarin ze niet trots was op dr zelf, of zij kijkt de dingen aan waar ze angstig van word en zal innerlijk het gevecht aan gaan met deze leeuw met alle overredingskracht die ze heeft. Ze zal haar donkere zijde, hier uitgebeeld als de leeuw, aankijken en ze zal er mee om leren gaan.
Dus het voornaamste punt van deze kaart, is putten uit innerlijke kracht en het werken aan jezelf. Jij mag weer trots worden op jezelf als je kan gaan leven met de donkere zijde van jezelf. Het zijn zaken die niet bij de andere liggen, deels zal de omgeving hier een rol in spelen natuurlijk maar hoe sta jij in de omgeving, hoe ga je er naar kijken en ben je nu sterk en krachtiger geworden.

Bewondering, munten 3, een vakman is aan het werk en 2 andere mensen komen er bijstaan om zijn werk te bewonderen. De nis waarin dit gebeurt vertoond de vorm van een kathedraal, zo'n oud kerkelijk raamwerk en met deze vorm word door de maker van de kaarten aangeduidt dat men "heer en meester" is geworden over zijn werkzaamheden en daar de complimenten over mag gaan ontvangen.
Het is een munten kaart en zoals ik al zei heeft dat zijn weerslag op de dagelijkse activiteiten, de werkzaamheden. Als het een vraag was geweest over een carriere switch dan had ik gezegd dat er mogelijk een opslag aan zit te komen of dat er bewondering uitgesproken word door een externe partij die je graag zou willen wegkopen.
Aangezien dat hier niet aan de orde is maar ik wel de kaart in de aardse richting wil sturen zou ik zeggen dat mocht er op dit moment geen werk wezen, dan zit dat er misschien aan te komen.
Mocht er al werk wezen dan zal er blijk kunnen wezen van het feit dat jij zo goed bezig bent, de zaken weer zo op orde hebt gekregen. Daar zou bewondering (naast dat je ongetwijfeld trots op jezelf mag wezen) voor kunnen komen en tot uiting kunnen komen.
Promotie, erkenning, behalen van diploma's of certificaten, misschien is het halen van een rijbewijs ook dat zou hier onder kunnen vallen dus er zit nog een leuke zaak in de nabije toekomst voor je.

Hoe voel jij je nou bij deze situatie. Ik zie bekers 8 rechtop staan. Er staan 5 bekers naast elkaar en 3 daarboven op waarbij 1 beker mist uit het stel zo lijkt het.
Er loopt iemand weg in een rood gewaad, de kleur van verlangen en passie. We zien een wat donkere achtergrond. En de man heeft een kleine beek overgestoken, weg van de bekers.
Het is uitbeelding van afscheid nemen van oude gewoonten, oude vrienden, oude momenten van gevoel en op zoek gaan naar datgene wat er mist aan gevoel, een oversteek naar nieuw gevoel.
Ik krijg hier, ondanks dat het toch een positieve kaart is "het op zoek gaan naar meer inhoud, waar je gelukkig van word " toch ook altijd een beetje een verdrietige stemming bij. Want ook al weten we dat we doorgaan of beter gaan worden geven we ook weer een gedeelte op van onszelf of van de vertrouwde omgeving waar we in vertoeven. We nemen een verlies en een afscheid en gaan toch een onzekere omstandigheid opzoeken om er innerlijk beter van te worden.

In de omgeving heb ik koning van zwaarden, deze koningin beeld meestal iemand uit, een persoon die we kennen, en omdat hij op de positie van de omgeving ligt ben ik geneigd om deze persoon buiten jezelf te zien, maar gezien de vraag kan ik deze koning ook op jou plaatsen en daarmee aangeven hoe jij je omgeving het beste kan aanpakken!
De koning van zwaarden is een persoon die handelt uit geweten, uit denkkracht dat is zijn kleur. Hij is baas geworden over zijn eigen toestand, gaat af op zijn verstand en maakt daarmee zijn acties. Hij onderwerpt zijn volk, of leidt zijn volk met verstandige beslissingen.
Het is een gemoedelijke man, iemand die succesen gehaald heeft, uitdagingen opgepakt en behaald en is nu in de positie gekomen dat hij ook andere kan vertellen wat de juiste stappen zijn die genomen moeten worden om succes te behalen.
Het is een man van aanpakken, aan de slag gaan, hij handelt vriendelijk en bekwaam, doordacht en zal niet heel snel zijn gevoelens tonen, het zal hem zeker niet in de weg gaan liggen.
Wat ik hiermee kan aangeven is dus een persoon (een hulp) in jouw omgeving, maar ik kan hem ook plaatsen als karaktereigenschappen voor jouzelf. Standvastig, besluitvaardig de omgeving kneden naar het idee zoals jij het wilt.
Nu je met de krachtkaart hebt aangetoond dat je de baas bent over jezelf en kan leven met jezelf heb je daar ook tevens een bepaalde verstandige sturing aan je omgeving mee aangegeven.
Ik zou ook zelfs nog zo ver willen gaan voor je door te zeggen dat de koning aangeeft dat jij als voorbeeld mag gaan dienen, als hulp zou mogen gaan dienen bij andere personen die net als jouw vroeger een wakeup call nodig hebben!

Hoop en vrees op de enalaatste positie. Staven 7 ondersteboven, rechtop betekent het dat de grond verdedigd moet worden, dat er een confrontatie zal gaan plaatsvinden maar ondersteboven geeft de kaart juist aan dat we niet bevreesd hoeven te zijn voor een nieuwe confrontatie. Er is sprake van een overwinning omdat we al een heel groot gedeelte achter ons hebben neergelegd. Wat mij betref zou je de kaart Kracht mogen uitprinten en boven je bed hangen, leg hem bij je spullen opdat je herrinert word aan al het werk dat je voor jezelf gedaan hebt, hoe trots je mag wezen. Hoe moeilijk het is geweest, hoeveel je verloren hebt maar ook hoeveel je nu weer gewonnen hebt. De confrontatie is aangegaan en zal niet nogmaals hoeven te gebeuren maar op je hoede wezen is nooit weg.

Schildknaap van zwaarden ondersteboven op de uiteindelijke uitkomste, de ideeen en gedachten vliegen de schildknaap om de oren. Hij staat op een woelige ondergrond en er staat een stevige wind of storm waar hij zich in staande in zal houden en zich zal verzetten.
Ook deze kaart geeft aan dat er nog wat woelige omstandigheden kunnen komen, maar dat we ons niet bevreesd hoeven te voelen. We hebben nu ons heldere verstand hervonden, we hebben de koning op de omgeving dus misschien de verstandige hulp, of misschien de verstandige innerlijke stem die zegt "volhouden". We hebben de kaart kracht op de mogelijke toekomst wat nog maar aangeeft dat de leeuw getemd kan worden door te zeggen "ook dat ben ik, en ik kan prima met mijzelf leven want ik kan dat nu een plaatsje geven" .
De kaart kan aangeven op deze positie dat er onverwacht nieuws aan zit te komen waar we mee te maken gaan krijgen, ik wil dan aangeven dat je juist nu op jezelf en op je kunnen moet vertrouwen. Moet putten uit wat je bereikt hebt en niet moet afgaan op je oude ik.
Verandering van omstandigheden liggen misschien nog in het verschiet nog niet alles staat nu in vaste vorm voor je, zie ook munten 3, waarheden komen aan het licht.

Dat was de legging voor jou.. ik denk een sterk beeld waar jij wel mee uit de voeten kan komen nu.
Voor de zekerheid heb ik de kaart kracht nog even opgezocht voor je. :*

Succes en well done so far!

The truth was in here.
pi_102443325
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Anushaar, voor jou vandaag een legging dan eindelijk!

Ik heb 10 kaarten voor mij neergelegd na het schudden voor je vraag.
Als eerste kaart, op de plek van nu, wat speelt er heb ik de kaart "gerechtigheid" .
Deze kaart is de vrouwe justitia van de kosmische wetten. Dat klinkt al meteen zweverig denk ik maar het is de afbeelding van krijgen wat je toe hoort te komen, wat je deel is geworden in dit leven heeft te maken met eerder geleefde omstandigheden of puur uit de wens van de ziel. Deze gerechtigheid is een bewaker over deze hogere wetten van karma. Wat nu onterecht lijkt te zijn of oneerlijk verdeeld heeft vaak een oorsprong uit het grotere geheel, het komt allemaal in balans.
Meteen al een zware kaart qua beeldspraak die op je persoonlijkheid lijkt te liggen geloof ik..
Een uitleg naar het dagelijkse leven zou zijn; Evenwicht of zoeken naar evenwicht dat heeft met deze kaart te maken, actiegericht bezig zijn vraagt aan de andere kant ook evenzoveel rust nemen. Rechtvaardige besluiten nemen, rechten die geschonden worden of bewaakt moeten worden zouden nu kunnen spelen bij je.

Wat kruist hierop is de positie in de legging van hulp of belemmeringen. Ik heb daar ridder van pentakels liggen. Dit is een kaart uit de aardekleuren, het is praktisch bezig willen zijn.. bijvoorbeeld een opleiding volgen, of iets willen opbouwen waar je wat aan hebt. Het is het vergaren van mooie spullen, het dingen doen wat betekenis heeft voor jou in tastbare zin. Je wil voor de acties die je doet er iets voor terugzien, niets is voor niets.
Het is een betrouwbare jongeman deze ridder, loyaal, werkt graag hard mee, is vohardend in wat hij doet, gewetensvol zal niet over lijken gaan om zijn doel te behalen.
Deze twee kaarten in combinatie met elkaar doen me denken dat je ondanks de moeilijkheden die je kent of die je deel zijn geworden er ook jongeman is die het wel kan dragen, die vooruit wil blijven kijken en wil volharden in de dingen die hij doet. Het gaat dan om uiteindelijk toch het resultaat kunnen boeken om toch te kunnen laten zien, dit kan ik of dit heb ik voor elkaar gekregen. En dat willen delen met de andere mens.

Die kwaliteiten hebben hun oorsprong vermoedelijk vanuit je moederskant? Ik heb een koningin van pentakels op de positie van de basis liggen. Deze zorgzame koningin koestert haar jongen, ook zij is zeer volhardend en koppig als het moet om te bereiken wat ze moet bereiken. Deze koningin heeft een praktische instelling, er dient iets gedaan te worden voordat je krijgt wat je verdient. Zij ziet er dan ook op dat je het zal gaan krijgen. Ze is dol op de natuur, alles wat groeit heeft haar aandacht, misschien zelfs groene vingers, zijn de planten altijd verzorgd.
Ze heeft een nuchtere en realistische inslag, zal niet bij de pakken neer gaan zitten er is altijd weer hoop op verbetering van omstandigheden. Een groot verantwoordingsgevoel, altijd in de weer en haar thuis is haar basis daar speelt ze een grote rol.
Als deze koningin in de basis ligt zoals nu, dan doet mij dat denken aan enorme drijfveer voor jou om niet je hoofd te laten zakken maar door te gaan, kan dat kloppen?

Desondanks, de zegewagen ondersteboven op het recente verleden. Het evenwicht kan zo nu en dan de laatste tijd uit balans zijn. Er is moeite met doorgaan of doorpakken. De energie die je hebt word misschien niet ten volle benut, er is geen vooruitgang geboekt. Je geest krijgt geen grip op de actie die je nodig zou moeten hebben. Het doel is niet meer helder of lijkt verderweg dan ooit te zijn geworden. Geestelijk en emotioneel ben je misschien niet helemaal zoals we het graag zouden willen zien, neerwaartse spiraal van hoop opgeven of moeten inleveren, en gedemotiveerd zijn, het niet meer zien zitten.. dat is de achterliggende gedachte van deze kaart is dat bekend voor je? Angsten die parten spelen bij je die er voor zorgen dat je vast komt te zitten met deze zegewagen. Er kan misschien zelfs bewust actie genomen worden waardoor je niet verder gaat maar het wel zou kunnen doen. Zelfdestructie of ongezonde bezigheden hebben?

Misschien het gevoel van geen uitweg meer hebben, zwaarden 8 ondersteboven is de volgende kaart. Ondersteboven is deze kaart een stuk positiever wel hoor. Geeft toch aan dat er wel inzicht zal gaan komen, hervonden levensvreugde misschien op de momenten dat je het niet meer ziet zitten. Verlost van (zelf)opgelegde beperkingen de uitweg hebben hervonden en het dan ook weer wat positiever kunnen gaan benaderen.
Krijg er zo'n zwaar gevoel bij eigenlijk door die zegewagen ondersteboven, alles kost extra krachten lijkt het wel. Is er misschien zicht op verbetering gevonden, voornamelijk in je hoofd, is het misschien wat meer opgeklaard. Kan het zo wezen dat je de ene dag je heel positief voelt en er zin in hebt en de andere dag weer heel negatief en destuctief voelt?

De duivel ondersteboven op de nabije toekomst, schrik niet van het woordje duivel het is beeldspraak voor onze angsten en onze schaduwen waartegen we vechten.
Ondersteboven, net als de vorige kaart is hij positiever en zouden we kunnen zeggen dat de angsten aangepakt zijn, de zorgen die er bestonden zouden opgelost kunnen worden. Vijanden zijn verslagen en misschien een nieuw inzicht is verkregen, er is weer wat lucht uit de beklemmende omstandigheden. Een rol waar je in gedwongen werd heb je losgelaten, en je voelt je meer bevrijdt eigenlijk voortbordurend op de vorige kaart waarin ook die angsten of dat beklemmende gevoel deel uit maakte. Een verandering of verstoring ben je doorheen gekomen.

Koningin van zwaarden op de plek van je houding in de kwestie.
Deze koningin heeft een praktische instelling maar meer door haar nuchtere verstand te gebruiken. Ze heeft verlies gekend en ze gaat daar mee om, omgaan met beperkingen of meer behoedzaam het pad volgen door met nuchter verstand te kijken en geen domme dingen te doen. Zij is ook de afbeelding van vrijheid, we zien de vogel in de lucht bevrijd rondvliegen, zorgen die er bestonden worden afgeworpen ook in de omgekeerde duivel en op de staven 8 zien we dat. Onafhankelijk geworden nu.

Zwaarden 9 ondersteboven op de omgeving. Vermoedelijk ook ergens een pak van hart vanuit de omgeving, werd daar veel steun gegeven en meegeleefd? Ik zie een vrouw op een bed midden in de nacht rechtop zitten met de handen voor de ogen. Ze maakt zich zorgen allerlei gedachten spelen door het hoofd waardoor ze niet kan slapen. Zorgen maken en meeleven vanuit de omgeving. Ondersteboven ook hier word de pijn minder of lost de pijn op, is er weer hoop en een nieuw geloof of een nieuwe tijd. Er is een nieuwe dag aangebroken.

Munten 3 in de positie van hoop en vrees.
Wat aangeeft dat er een groei gekomen is, iets is er waar je nu meester in geworden bent of wat je overwonnen zou hebben. Overmeesterd dus eigenlijk. Dat is misschien een voortvloeisel uit de donkere tijd die je dan gehad hebt, het overkomen daarvan, diploma behaald dat is misschien het doel van de reis geweest en wat zeker geen makkelijke reis was..

In de uiteindelijke uitkomst is bekers 8, de tocht ondernemen naar meer, en meer is hier op gevoelsbasis. Meer gaan genieten of emotionele tevredenheid willen hebben. Mooi dat het aardse diploma nu behaald is maar je wil er zelf ook werkelijk tevreden mee gaan zijn.
Financieen, of dingen krijgen naar het werk wat je verzet is allemaal mooi, maar het geeft niet het ware geluk. En deze kaart beeld uit dat je op zoek gaat naar geluk voor in je hart doen waar je werkelijk blij van word.
Wat een mooie afsluiter is, de maan die op de kaart afgebeeld staat laat de cyclus zien van het leven, eb en vloed natuurlijk maar ook dat zaken behaald worden waar we altijd mee zoet zijn geweest en als we het eenmaal hebben zetten we weer nieuwe doelen neer om na te jagen.

Anushaar, dat was je legging. Ik hoop dat je er iets mee kan, of dat het je wat zegt, met name het los kunnen laten van een de hoop zorgen die zo spreekt in de legging uit diverse kaarten is dat een bekend onderdeel voor je?

Gr.
B.
nogmaals sorry dat ik nu pas reageer, had hem nog niet zien staan! :)

Ik had het verhaal gelezen, en was er even stil van. Moest wat tranen wegpinken voordat ik ging reageren even alles laten zakken & op een rijtje zetten.

Ik herkende mezelf helemaal in het verhaal, alles is geweest tot het laatste stuk.. het stuk waar ik voor mijn gevoel nu in zit..
alles gaat inderdaad een stuk beter, maar het geeft niet het ware geluk & dat is wel iets waar ik op het moment hard naar op zoek ben en voor het vechten ben!

verder zou ik graag nog met je er over napraten op msn :) als je we elkaar weer eens spreken! :)

echt super super super super bedankt!
Yorick
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:20:53 #283
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102446129
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:02 schreef Anushaar het volgende:

[..]

nogmaals sorry dat ik nu pas reageer, had hem nog niet zien staan! :)

Ik had het verhaal gelezen, en was er even stil van. Moest wat tranen wegpinken voordat ik ging reageren even alles laten zakken & op een rijtje zetten.

Ik herkende mezelf helemaal in het verhaal, alles is geweest tot het laatste stuk.. het stuk waar ik voor mijn gevoel nu in zit..
alles gaat inderdaad een stuk beter, maar het geeft niet het ware geluk & dat is wel iets waar ik op het moment hard naar op zoek ben en voor het vechten ben!

verder zou ik graag nog met je er over napraten op msn :) als je we elkaar weer eens spreken! :)

echt super super super super bedankt!
Yorick
Hi, bedankt voor je reactie! Leuk om te zien wat liefde voor je gezondheid dus doet denk ik nu.. even gezien je vraag dus.
Ja dan krijg je de zoek naar verder geluk, ik zou niet verbaasd zijn als je zelfstandig het eea fysiek op de rit gaat zetten.
The truth was in here.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:25:06 #284
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102543764
quote:
Het huidige lijstje van wachtende
voor Bastard
=======================

kvd
kvd you are next :)
De vragen die je stelt zijn vrij divers, op allerlei vlakken speelt er wel iets waar een antwoord welkom in zou zijn voor je misschien.
Je komt toch op mij als een hele sterke persoonlijkheid over, iemand die weet wat het doel moet zijn en er dan aan gaan werken.
Ik dacht, misschien is het aardig om een ander legpatroon voor jou te gebruiken, die van de zegewagen. Het doel van dat legpatroon is om bewuster te worden zodat je de teugels in handen kan houden voor wat betreft de belangrijke zaken en de andere zaken wat minder op de voorgrond hoeft te houden. Zodat je misschien wat meer focus gaat krijgen?

Deze legging heeft 8 kaarten en dus 8 posities.
1. Waar spring ik op dit punt van mijn leven in
2. Waar is de energie
3. Wat is verborgen of onuitgesproken
4. Waar ligt mijn passie
5. wat zijn de regels
6. Wat is het pad wat voor mij ligt
7. Hoe breng ik mijn passie tot uiting
8. Waar gaat het allemaal toe leiden.

Spannend! Voor mij ook want ik doe de legging ook voor het eerst :+ .. ik ga de kaarten schudden.

Tijdens het schudden viel er een kaart uit, het is mijn gewoonte om deze kaart even apart te leggen en te benoemen. Ervaring leert dat het vaak een belangrijke kaart is voor de hele legging.
De kaart die er uit viel is "de dood".
Je kent de kaart vast wel uit slechte films waarbij een waarzegger aan de tafel die kaart trekt en dan zegt dat de hoofdrolspeler geen lang leven meer heeft.
Nou die betekenis gaat dus absoluut niet op, maar het betekent wel een einde van een cyclus en de start van iets nieuws.
In het licht van de kaart zou je kunnen denken aan een grote opruiming in je leven, oude zaken, vrienden, omstandigheden, liefdes, ziekten, hebben hun doel gediend en je kan of moet deze zaken los gaan laten zodat er de ruimte ontstaat voor nieuwe inzichten en wegen.
Waar een deur dichtgaat, gaat een andere deur open, in dat licht moet je deze kaart zien in zijn algemeenheid.

Goed positie 1 heb ik zwaarden 6 liggen, de afbeelding laat een persoon zien in een boot waarin hij zijn dierbaren heeft gezet weg vaart.
Hoe laat een turmulente omgeving achter zich, omdat hij over het water vaart geeft dat aan dat er hier een emotioneel aspect aan zit, omdat zwaarden de kleur is van de kaart houdt dat in dat er met ideeen of ration gewerkt wordt. Verstand heeft hier de overhand en er word met verstand een emotioneel besluit genomen door weg te varen naar een andere omgeving om daar het nieuwe geluk te beproeven.
Derhalve kan ik zeggen gezien de positie van de kaart "waar spring ik op dit moment van mijn leven in" dat je (zoals misschien "de dood" ook al aangaf) dat je bezig bent met het loslaten van zaken om elders met nieuwe kracht en moed je verder te ontwikkelen.
Ik heb je kort op de mail gesproken, en het beeld wat daarin werd geschept omtrent familiebanden, relaties, gezondheid, nou eigenlijk alle zaken waarin een mens mee te maken heeft, staan bij jou op losse schroeven. Er is overal wel beweging in en je bent zoekende, zoals deze man in de boot ook, zoekende naar de nieuw geluk. Heel moedig en sterk.

"Waar is de energie of mijn magie"
Munten 8 heb ik hier liggen, de kleur munten gaan over de aardse bezigheden, werken aan iets, je beroep uitoefenen, studeren om beter te worden. Deze kaart geeft een persoon aan die goed is in wat hij doet, hij oefent een bepaald beroep uit en word gewaardeerd om zijn kunnen. Je hebt misschien om het zo te zeggen een goed stel hersenen, en je wilt deze ook gaan gebruiken.
Het is een kaart wat betrekking heeft tot het opbouwen van financieen, en zekerheden, het is een kaart wat aangeeft dat er een studie/opleiding gevolgd zou kunnen gaan worden of om een baan te vinden die bij je vooropleiding ligt. De algemene vertaling van deze kaart is " Aan iets werken " en de kansen om hier wat in te vinden wat bij je past zijn op dit moment hoog. Dat geeft de kaart al van zichzelf aan maar de positie waar de kaart op ligt onderstreept dat nog eens mooi wat het dus dubbelop weergeeft naar mijn idee.
Je energie zou je het beste kwijt kunnen of kunnen vinden in de nieuwe baan of opleiding, kijk eens rond, heb je al iets op het oog? Kennis die vooraf opgedaan is mag in de praktijk gebracht worden. Praktisch bezig wezen, energie steken in die richting.

3 wat is verborgen of onuitgesproken
Koning van Kelken, de gevoelige vrouw met een heel warm hart. Zij is van de 4 kleuren de vrouw met de meeste intuitie, het meest mystieke van het stel want zij kan de zaken aanvoelen of aan zien komen wat een ander niet zo door heeft. Een doortastende vrouw die wat graag hulp biedt aan de mensen die hulp nodig hebben zonder dat ze er zelf om hebben gevraagd. Zij voelt dat aan want heeft een goed zesde zintuig daarvoor. Liefde speelt een grote rol in haar leven, zorgzaamheid. Ze houdt van een warm thuis, hechte banden en daar stelt zij zich qua gevoel het meeste open.
Ik heb hier dus een vrouw die onderliggend een sterk emotioneel, liefdevol, begaan en warme persoonlijkheid is. Gecombineerd met de positie ben ik geneigd om te denken dat je je gevoelens op dit moment tegenhoudt in de dingen waar je mee bezig bent. Je probeert de zaken heel erg rationeel te bekijken en daarom doe je de handelingen die je doet maar qua gevoel zit dat misschien niet heel erg op 1 lijn. Of.. jouw warme persoonlijkheid kan zich nog niet echt ontplooien in de kring van mensen waarin jij je nu bevindt, je ziet niet de kans om je gevoel te laten stromen en misschien vandaar dat deze kaart op de "verborgen" plek ligt, je hebt nog niet de kans om te delen, om te laten zien hoe of wie jij nu werkelijk bent.
Heb je een bepaalde masker op denk je?

4. waar ligt de passie
Dat is apart, "de gehange" ondersteboven. Dit is de houding die de gehange graag zou willen aannemen daar het aangeeft dat hij de wereld op zn kop heeft gezet en de crisis overwonnen heeft waar hij te maken heeft. De doelen zijn compleet helder geworden en hij weet precies wat hij moet doen om daar te komen. Hij gaat daar dan ook mee aan de slag.
Opmerkelijk is dat "de dood" in het deck na de gehangene komt, er moet eerst inzicht komen, een helder pad, er moeten zaken worden opgegeven en de crisis moet worden doorstaan zodat we alles los kunnen laten (de dood) en verder kunnen gaan.
Dus ondersteboven weet de gehangene dat hij de wereld op zn kop heeft gezet en dat het dient voor het grotere goed namelijk verder te komen en te groeien als persoon. Er op vertrouwen dat de oplossingen komen en het leven zo gaat als dat voorbestemd is. Dat weet de koningin van kelken waarschijnlijk ook wel, maar het is nog verborgen ;)
Qua passie zou je dus mogen loslaten van de zaken die je verzwaren, zet je ego opzij, laat het gaan.

De volgende kaart "wat zijn de regels"
Matigheid O+ mooie kaart wat heel divers kan wezen, in de kern is het "een beetje van dit, en een beetje van dat" het water bij de wijn doen.
Een mening van een ander kan ook waarheden bevatten en je zou hem kunnen overwegen. Het is een kaart die je bij het loslaten of wegvaren van zaken kan zeggen "doe het zachtmoedig" kap niet direct alle banden door met een scherpe tong maar geef uitleg waarom jij denkt dat het beste is om te gaan, of om bepaalde dingen te laten zitten. Er word bij matigheid altijd een evenwicht gevraagd van je, dus qua regels voor je levenspad op dit moment word er misschien een stukje kalmte en geduld gevraagd.
Kaart nummer 14, de 1 van de magier met zijn sterke wil geeft hij het startsein aan zijn nieuwe pad, en met nummer 4 de keizer die al staat voor "wat zijn de regels" word hier op de kaart nu ook weer dubbelop met betrekking tot de positie gezegd dat regel "gematigdheid" is. Luister ook eens naar de ander, wees niet te star, houdt rekening met gevoelens van de andere en je zal daarmee je eigen voortgang wat prettiger maken. Zoek het evenwicht, timing van de dingen.
Een ander aspect van de kaart is 'een beproeving" en zou ook simpelweg kunnen betekenen dat er een proef(werk) of examen aan zit te komen die je succesvol zal moeten halen als voorwaarde (als regel) om verder te komen. Kan ook wezen dat je dat bekend klinkt.

De volgende is "wat is het pad voor mij"
Zwaarden 5 ondersteboven. Maar ondersteboven doet dat weinig af aan de betekenis van deze kaart. Het is een kaart wat aangeeft dat er wat nare spelletjes gespeeld worden tussen de mensen. Er kan macht worden uitgeoefend over de 1 om de ander te verslaan, achterdeurtjespolitiek. De kaart staat voor een verlies, of een (zelf)verloochening. De zaken die voor werden gehouden, de beloften die gemaakt werden komen niet uit zoals eerder getoond werd.
De vraag bij deze kaart, waren de verwachtingen te hoog, heb je het te mooi gemaakt en valt het daarom tegen of ligt de schuld daarvan bij een ander? Matiging zijn de regels zagen we net, matig de verwachtingen misschien opdat het resultaat niet tegen zal gaan vallen.
De kaart wijst op het kwetsen van mensen, of op slinkse wijze je doel halen. Nogmaals onduidelijk door wie, een ander of jezelf.

Hoe breng ik de passie tot uiting.
En met passie zagen we de gehangene die zijn wereld op de kop heeft en nu helder heeft wat er gaat gebeuren. Dit is staven 4 en geeft rust en succes weer maar ook het samen delen van die successen. Het geeft mijnsinziens aan dat je toch (misschien denk je er anders over) de mensen in je omgeving, je vrienden of familie nodig zal hebben om er samen uit te komen. Dat het probleem wat er tussen jullie ligt op een zachte wijze (met gebruik van de gematigdheid) opgelost zou moeten gaan worden alvorens je werkelijk door kan gaan. Het is een kaart van harmonie, en in een harmonische staat kan de verlichting van de gehangene plaatsvinden. Goh, dat klonk wel erg zweverig maar het geeft wel goed in 1 zin weer wat de essentie zou wezen van de kaart in samenwerking met de andere kaart. Harmonie scheppen door zelf ook wat water bij de wijn te doen. Verwachtingen temperen zodat het resultaat niet tegen gaat vallen en een stukje oplossen van je ego of deze een klein beetje opzij gaan zetten. Toon wat meer de gevoelens van de mooie kelken koningin..

Waar leidt dat pad dan naartoe?
Hier ligt een mooie kaart, kelken aas. Het begin van iets moois, iets waardevols voor jezelf. We zien de emoties weelderig stromen op deze kaart, alles is mogelijk en er zal vrede gesticht worden. Vrede met jezelf, vrede met de omgeving die hier mee te maken heeft.
Het staat voor groei op gevoelsgebied, begrip voor jezelf, begrip voor andere, het water stroomt hier op de kaart dus koningin, verberg jezelf niet zo en druk wat meer je gevoelens uit, vertel wat je er van vind deel het met de mensen want dat ligt er misschien nog teveel verborgen. De aas geeft nieuwe liefde, nieuwe paden weer.

Succes!

Ben benieuwd hoe je de legging vond zo.. vond het zelf heel intressant om de wisselwerking tussen de kaarten zo te zien eigenlijk.
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 15:00:29 #285
34726 Fratz
Max
pi_102550605
Zouden jullie voor mij ook een legging willen doen?
Ben heel benieuwd wat daar uit zou komen.
Alvast bedankt :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:17:12 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102551067
Kom er maar bij hoor :)
The truth was in here.
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:19:32 #287
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102551130
Hoop views zeg :o
The truth was in here.
pi_102553077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:00 schreef Fratz het volgende:
Zouden jullie voor mij ook een legging willen doen?
Ben heel benieuwd wat daar uit zou komen.
Alvast bedankt :)
Wil je in het rijtje van Bastard of van MissVanity?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 16:29:38 #289
34726 Fratz
Max
pi_102553373
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wil je in het rijtje van Bastard of van MissVanity?
Oh! Maakt me niet uit! Wat het beste uikomt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102554721
Bastard! MV! Wat komt jullie het beste uit, wie wil Fratz doen?

De legging, that is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102569897
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

kvd you are next :)

*en knip*

Basterd, ik heb de legging vanochtend even vluchtig doorgenomen, kon vanwege werk even niet eerder reageren. Zo in de snelligheid kom ik heel wat bekende dingen tegen, ook die niet in ons pm-contact zijn voorbij gekomen. Ik neem het morgen even dieper in me op (net thuis en het bedje roept, want helaas staat de werkplicht morgen weer op me te wachten). En kom er via pm/mail even dieper op terug. Maar van wat ik nu zag kom ik hier verder mee...
Heel erg bedankt voor de legging en de tijd die je ervoor hebt genomen!!!
pi_102570754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:23 schreef MissVanity het volgende:
Het lijstje momenteel:

Mousy31
Pisces29
rac
MissVanity, nog bedankt voor je uitgebreide legging! :* :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 06:53:21 #293
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102575866
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:31 schreef kvd het volgende:

[..]

Basterd, ik heb de legging vanochtend even vluchtig doorgenomen, kon vanwege werk even niet eerder reageren. Zo in de snelligheid kom ik heel wat bekende dingen tegen, ook die niet in ons pm-contact zijn voorbij gekomen. Ik neem het morgen even dieper in me op (net thuis en het bedje roept, want helaas staat de werkplicht morgen weer op me te wachten). En kom er via pm/mail even dieper op terug. Maar van wat ik nu zag kom ik hier verder mee...
Heel erg bedankt voor de legging en de tijd die je ervoor hebt genomen!!!
Thanks!
The truth was in here.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 06:54:49 #294
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102575872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bastard! MV! Wat komt jullie het beste uit, wie wil Fratz doen?

De legging, that is.
Maakt mij niet uit hoor zet er maar bij hoor ;) Tenzij Miss snel door dr lijstje heen is?
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:39:23 #295
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_102645814
Bastard , Pm is verstuurd !
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:06:57 #296
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102646487
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 06:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit hoor zet er maar bij hoor ;) Tenzij Miss snel door dr lijstje heen is?
Ik heb er nog 2 op mijn lijstje staan momenteel. Dus ik heb ruimte zat ;)

@ rac: Je bent ook bij mij aan de beurt :D
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:19:20 #297
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_102646791
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:06 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik heb er nog 2 op mijn lijstje staan momenteel. Dus ik heb ruimte zat ;)

@ rac: Je bent ook bij mij aan de beurt :D
PM MissVanity!
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:54:17 #298
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102647775
Euh wie gaat nu leggen dan? :P
The truth was in here.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:07:06 #299
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_102648182