quote:
Yes.. let's talk!
Voor jou vanavond de kaartjes leggen.. eindelijk he

Zo.. wierrookje aan, kop thee erbij, kaarten erbij.
Je wilt weten wat ik kan vertalen uit de kaarten over het liefdesleven voor je.. ik ga ze eerst eens schudden.
Je komt over als een hele warme persoonlijkheid, veel energie, veel liefde maar alsof je soms de energie of liefde niet altijd zo goed zou kunnen kanaliseren. Misschien dat je zo overweldigend enthausiast bent dat het afschrikt, maar je kan het zelf ook niet helpen want je houdt nou eenmaal van de volle energie en de volle overgave op de zaken gooien. Sommige mensen kunnen moeite hebben met je bijbenen, en je bent zo enorm zelfstandig in de dingen die je doet dat je je ook niet afhankelijk kan of wil opstellen. Heb je wel eens het idee dat je niet word begrepen of de verkeerde dingen lijkt te zeggen terwijl je ze anders bedoeld hebt. Maar de woorden zijn al uitgesproken..
Goed.. bij het schudden kwamen die gedachten op mij over, druk, van alles wat, krachtig. Ook bij het schudden viel het woord 'kracht' uit het deck.
Een mooie kaart waarop we een afbeelding zien van een vrouw die een wild dier temt, een leeuw. En zij doet dit op een schijnbaar zachte innerlijke kracht, onbezorgd aait zij het wilde dier kalm. Symboliek wat hierachter schuil gaat is dat we met de minder leuke kanten van onszelf ook in vrede moeten komen. Dat we ook dat zijn wat we minder leuk vinden, erkennen en dan door het te erkennen ook te accepteren, want dat maakt onszelf uniek.
De vrouw op de kaart probeert te begrijpen waarom die leeuw zo wild is en ongetemd, ze wil hem leren kennen waardoor de leeuw ook minder fel zal reageren op dr. Het is een kaart laat zien dat we onszelf kunnen temmen door bewust te worden van onze natuur.
De betekenis is het vermogen op te bouwen om te begrijpen waarom we handelingen verrichten. Stukje zelfanalyse doen, zelfinzicht en onszelf respecteren. Als themakaart zou ik kunnen zeggen dat je op het moment in een periode bent van zelfontdekking, groei op persoonlijk of liefdesgebied.
Ik vermoed, als ik het op de liefde ga houden als thema, dat er in het verleden een bijzondere man is geweest waar je langere tijd toch mee samen bent geweest. Deze man ligt op de positie van het verleden als ridder van pentakels ondersteboven.
Dit keer begin ik inderdaad mijn verhaal eens vanuit het verleden, omdat het de basis schept voor het nu. Deze ridder... waarom val je op zulke type's is een zelfzuchtig type. Eentje die houdt van een snel leven, mooie dingen om zich heen, en showt graag wat hij heeft vergaard aan de andere. In het extreme geval kan hij duiden op iemand die zonder er moeite mee te hebben zichzelf boven de ander plaatst, andere als ondergeschikt ziet, mensen die hij alleen gebruikt om zijn doel te bereiken. Waarschijnlijk het aanzien alleen. Het is niet iemand die spreekt vanuit zijn hart, het zijn de daden die voor hem spreken. Is moeilijk om een binding mee te hebben, ook hij is zo vlug en tevens nog berekend ook. Zou je je zo vergist hebben in hem toen jij de relatie dieper wilde laten gaan dat hij toen daar geen oren naar had, hij was druk met andere dingen en had geen tijd voor een serieus iets uiteindelijk?
Als we deze kaart zouden willen interpreteren naar een liefde zou het een dergelijk verhaal worden in het verleden, eigenzuchtig, jong, onervaren, andere agenda. Als we de kaart op betekenissen willen leggen zou de kaart door de pentakels inslag kunnen wijzen op financieel verlies. Instabiliteit op gebied van werk, met geld, geldzorgen hebben. Het een sluit het andere ook niet uit natuurlijk.
Om dan terug te komen op het heden, we hebben zwaarden 8 hier liggen. Een vrouw staat in een rood gewaad geblindoekt en met een touw om dr middel geslagen te midden van een rij zwaarden. Als het ware ze opgesloten is.
Ze ziet niet dat het eigenlijk meer het gevoel van opgesloten is dan dat het daadwerkelijk zo zou zijn. Als ze dat losse touw om dr middel nou wat zou kunnen laten zakken en dr handen kon vrijmaken kon ze dr blinddoek afdoen en het zelf ook zien..haar geest is wat vertroebeld, helder denken lijkt niet te lukken.
Ook hier hebben we zoals we bij de kaart kracht hebben te maken met het getal 8, 8 is de macht alleen hier is die macht nog zwak aanwezig. Is dat nog flauwtjes maar waar ze op de kaart 8 toch zeer sterk aanwezig is. Andere denken of beslissen maar beter voor haar, misschien dat andere betere besluiten kunnen vormen dan zijzelf dat kennelijk kan doen. Het in de macht zijn.. van iemand zou ook nog kunnen wezen. Vrees om een standpunt in te nemen. Wat toch zeker wel iets is wat je altijd graag deed. Vastgelopen zijn en even geen uitweg hebben. Het niet meer zien zitten en zich laten leiden.. dat is wat deze kaart eigenlijk verteld.
Dus waarom ik bij die ridder begon. Dit zou het gevolg van die persoon op jou geweest kunnen zijn, toch een beste knauw van opgelopen, een beetje murm van geworden, of het vertrouwen in de liefde verloren zijn.
Wat kruist op deze kaart is in ieder geval wel de zon, op zich een zeer positieve kaart maar in het kader van hulp en belemmeringen wil ik hem meer zien als de buffer tussen de ridder en jou gevoel op kaart 1 en daarmee gaat de zon niet stralen. Het is gevoel van een nederlaag, een leegheid, geen voltooing van wat er gedacht was dat er zou gaan gebeuren.
Teneergeslagen indruk waar je even niet meer door de bomen het bos kan zien, hoe komen we deze omstandigheden te boven. Gevoel van mislukking, angst, verkeerde gedachten, een relatie loopt op deze kaart stuk.
We zouden kunnen denken met deze kaarten dat er een hoop glans verloren is gegaan, dat we veel energie en liefde gestoken hebben in een relatie, maar dat daar helaas voor ons, daar niks op terugkwam. Het werd niet beantwoord. Ik zie niet de kaart van de toren, het is niet heel plots gegaan vermoed ik, een geleidelijk proces waar inzichten kwamen.
Je zou eens kunnen kijken of je meer het oude bolletje kan terugvinden? Kracht die als eerste viel, ken uzelf, ga eens na, accepteer en move on?
Op het recente verleden hebben we de aas van pentakels.. Het geeft mij de indruk dat we onlangs een nieuwe weg ingeslagen hebben. En ik denk dan eerder aan werk dan aan liefde maar we hebben een positieve draai gemaakt die een mooie start maakt met het loslaten van het verleden. We hebben daarmee de grootste of ergste rouw wel gehad en gaan nu weer de zonnige kant tegemoet (misschien toch de zon in..) heb ook zomaar het idee dat het deze lente veranderd is, toen de kou verdween is er een positief voorval geweest, je leeft op, bloeit mee, houdt van de zon en zijn warmte. Het is een praktische kaart, we krijgen vruchten na de inspanning, een nieuw begin, een nieuwe baan, een nieuw vooruitzicht, nieuwe aankopen, investeringen in.. met deze kaart op zak word de kans op succes op dat vlak vergroot.
In de mogelijke toekomst, hebben we moeder aarde oftewel de keizering liggen. Weelde, groei, wilde groei, een heel sterke kaart als je die plaats op een onderneming van iets.
Toont heel veel inzet, toont heel veel liefde . Op deze kaart zien we weer de volle schoonheid van wie we zijn.. hervinden we ons weer. Ontdekken we hartstocht, schoonheid van het leven, bruisen we weer en niet alleen de bubbels in de glazen maar in onszelf.
Achterliggende gedachte bij de kaart is dat we groei bewerkstelligen, dat kunnen bereiken wat we met onze geest willen creeren. Scheppende kracht is deze kaart, en zoals de kaart kaart kracht hier mooi van ons van binnenuit kunnen liefhebben en accepteren in wat we zijn, kunnen we ons helen en eigenlijk weer worden wat we willen zijn, gelukkig.
Betekenis is dan ook groei in de liefde, vermogen om lief te hebben want dat is moeilijker geworden. Ontwikkelingen doormaken op het liefdesgebied, organiseren. Sterker nog, het is een hele vruchtbare kaart die zelfs zou kunnen uit gaan lopen op een huwelijk en zwangerschap, zoveel passen en kracht kent zij, de keizerin. Op zn minst zou je kunnen denken aan een verzegeld partnerschap. Deze vrouw de keizerin maakt gebruik van al haar kracht, al haar fantasie en zet dat om in beeld en daad. Scheppen, artistiek bezig zijn, zaken gaan regelen.
Dat is dus een mooi doel om te hebben in de liefde denk ik.. de wens wellicht. In de nabije toekomst zie ik ook weer liefde liggen. Bekers 2 is de afbeelding van 2 mensen die samen komen of samen zijn. Mogelijk is het iemand die je al kent uit een verleden, een boodschap van een oude bekende en heeft dat potentie. Het is een kaart van delen, liefhebben, een relatie opbouwen, of uitbouwen (wat dan weer uitloopt of een huwelijk of die zwangerschap op de kaart van de keizerin) Wederzijs begrip en vertrouwen, geven en nemen, aantrekkingskracht. We zouden in de nabije toekomst, misschien vanuit die aas van een nieuwe omgeving nieuwe mensen kunnen ontmoeten? Heb je hem al ontmoet misschien en staat er voor binnenkort een leuk etentje of leuke periode op de planning?
Durf je daarin dan ook weer meer te laten gaan, durf ook weer te geven.
Wat is jou gevoel erbij. Ook weer een 2 munten twee, het zoeken naar balans komt op de kaarten 2 altijd zo naar voren.
Hier schipperen we nog een beetje, mogelijk doen we aan de buitenkant alsof we het allemaal prima kunnen, en zijn aan de binnenkant daar wel wat meer woeligere wateren zoals we dat op de achtergrond zien. Schepen die deinen op enorme golven en jij doet daar schijnbaar heel nuchter over. We hebben altijd te maken met schommelingen, op ieder vlak, soms is het een leuke periode, dan weer wat minder, de lemniscaat op de kaart zegt ons dat we dat eeuwig blijven houden, zonder het ene uiterste kennen we het andere niet.
De kaart vraagt ons om aanpassingsvermogen, de mogelijkheid om open te staan voor veranderingen in ons leven. Flexibel worden minder star in onze houding tov ...
Het kan ook betekenen dat we ineens voor allerlei zaken tegelijk moeten zorgen, ineens komt alles. En die nieuwe baan of dat nieuwe huis en die nieuwe liefde , we moeten ons weer mee laten gaan en aan die verplichtingen tegemoet komen.
Op de omgeving hebben we de zegewagen liggen.. ook hier zien we eigenlijk de start of het vertrek in eigenlijk. En vertrek zou zich kunnen uiten in een fysieke verhuizing overigens.. weg van de omgeving maakt de startbaan open voor een nieuwe omgeving met nieuwe gezichten.
Deze symboliek ook weer laat zien dat de innerlijke geest de macht heeft terug overgenomen want degene die in de kar zit kan met zijn geestkracht alleen al de kar in beweging zetten.
Je bent een sterke persoonlijkheid ongetwijfeld, en je kan misschien meer als dat je dan denkt, misschien omdat door de nare ervaringen in het verleden je wat geschaadt bent in het zelfvertrouwen, teveel het deksel op de neus gekregen, maar het zit er nog steeds. Degene die de dingen wel bij de horens vat en gaat doen wat ze graag op dat moment wil gaan doen.
Hier in de omgeving scheppen we de harmonie weer, zijn we stabieler geworden, hier op de kaart staat het begrip 'centeren' het centreren, het naar jezelf luisteren. Denk niet te lang na over wat je voelt, maar vraag jezelf af wat de gevoeligheid is van de gedachten. Is wat we aan de buitenkant zien ook de persoon die we aan de binnenkant denken. Ook hierin ligt weer dat stukje ken jezelf, toon jezelf.
Beheers de gewoonten in de omgeving, pak de draad op, geef er leiding aan met de juiste innerlijke kracht, en schep wederom als die keizerin zou doen in de mogelijke toekomst. Beheers de woede, de onverschilligheid, gemoedswisselingen, accepteer dat ze er zijn, negeer ze niet maar werk met ze mee, center, hoe erg zijn die gevoelens.. en laat dat niet je omgeving negatief beinvloeden.
Overwinning is het thema van deze zegewagen, vinden van de weg.
Hoop en vrees, munten 3. We worden wel gewaardeerd om wie we zijn. Je denkt misschien dat je de persoon moet aanhouden zoals de mensen je kennen, maar ook als je de getemperde persoon bent dan ook zullen de mensen je liefhebben om wie je bent. Als jij niet jezelf kan wezen, mooi moet zijn om maar aan te tonen dat je de vrolijkerd bent terwijl je dat van binnen niet zo voelt, dan is dat denk ik niet juist. Ook in de gematigde versie of in de versie waarbij je meer gaat spreken vanuit je gevoel zul je vrienden hebben, en zo niet dan zijn ze je als vriend niet waard. We zien op deze kaart het goed om kunnen gaan met levenssituaties, erkenning krijgen, verderop komen.
Uiteindelijk krijgen we het rad van fortuin, deze mooie kaart geeft aan dat we hiermee in dit onderwerp een behoorlijke les leren. Dat de zaken zoals ze gebeurd zijn je inzichten hebben verschaft die je anders niet had kunnen krijgen. De vervelende zaken doel ik dan wat meer op in de liefde. Misschien heb je je neus hard gestoten, was het de enige weg om je wat te leren ipv dat andere mensen je waarschuwen.
Het is een hele gunstige kaart, we hebben hiermee de wind mee. Veranderingen ten goede, nieuwe richtingen, het tij keren. Die postieve gebeurtenis uit het verleden heeft vast het een en ander losgemaakt, nuttiger bezigheden.
Als de vraag zou wezen zou ik verder moeten met... dan zegt deze kaart ja! Dit is de juiste kant op.
Een leuke legging. Er is een gevoel van anders willen, het bij jezelf te raden gaan en accepteren dat er zaken gebeuren. Het is niet mooier hoeven voor te doen voor een ander, doe zoals je voelt dat juist is maar laat je ook weer niet teveel meeslepen in de negatieve kant er van. Dat evenwicht inderdaad aanhouden van munten 2, accepteer de deining of dein mee.
In de nabije toekomst best kan op het hervinden van de liefde, heb zomaar ook het idee dat je hem wel kent en dat het meer gaat worden dan dat je nu toelaat eigenlijk. Er zou veel meer groei mogelijk kunnen wezen daaruit gezien zeggen de keizerin en het rad van fortuin op de uiteindelijke wegen van relaties.