abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:32:42 #176
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_98560034
Aller eerst een dikke vette spirituele/virtuele kus van mij.. bedankt voor deze prachtige legging bastard!! :*

Ik werd een beetje emotioneel van de legging, niet dat ik hier tranen met tuiten zit te huilen maar het is een gevoel dat het goed komt.
Ik zal even uitleggen hoe het zit, want de vraag die ik stelde is er nog geen eens zo uitgekomen zoals zou moeten, maar wel wat er op dit moment speelt en dat is voor mij enorm groots avontuur!

Ik zit op dit moment in het traject om bij de politie te gaan en afgelopen woensdag heb ik te horen gekregen dat ik eindelijk na weken wachten op gesprek mag komen. Als ik dit gesprek succesvol behaal mag ik de opleiding gaan volgen.

Ik zal je legging proberen even stuk voor stuk uit te leggen hoe ik mij erbij voel en zie ;).

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

;)

De legging voor jou, vandaag heb ik er tijd voor vrijgemaakt. Ik werk graag met mn nieuwe deck als je het niet erg vind, ze zijn eventueel te vergelijken met het RW deck maar ik krijg toch ook het idee dat ik de uitleg die hoort bij dit deck aan moet gaan houden dus wil ik dat zoveel mogelijk doen.

Goed we beginnen, bij het schudden op je vraag viel er een kaart uit. Ik wil hem dan altijd graag benoemen, vaak is de kaart een significator of kleurt het de achtergrond.
Hier heb ik De beer, de queen of stones liggen. Deze beer is bezig genoeg etenswaren, spullen te verzamelen om door de winterslaap heen te gaan komen. Ze verzameld alles wat nodig is om die tijd door te komen. Ze heeft al voldoende vergaard om aanzien te verwerven, ze heeft een knusse omgeving gebouwd en ze word geliefd bij de andere in haar omgeving. Ze is aantrekkelijk, zelfstandig, kan haar eigen boontjes prima doppen. Ze is mysterieus, heeft diepere gronden die naar boven komen als je met dr in gesprek komt. Ze draagt een warm hart aan iedereen in dr omgeving, ze is van nature zorgzaam ingesteld. Ze helpt graag hulpbehoefende in de omgeving, deelt wat ze heeft. Is een natuurmens, dol op alles wat groeit zal veel in de buitenlucht vertoeven waarschijnlijk. Ze kan ook veeleisend zijn, veel van de mensen verwachten.. zij kan iets dus vanzelfsprekend zou de ander dat ook moeten kunnen, het is niet zo moeilijk.
Ze is creatief, scheppend, eigenwijs, zelfstandig.
Tot zover die beer..
Dit is typisch ik.. heel mooi en grappig dat dit naar voren komt. Wie goed doet, goed ontmoet en heb dan ook mensen erg dichtbij staan waarvoor ik door het vuur ga, maar verwacht ook dat zij dit voor mij doen.

quote:
Wat krijgen we dan in antwoord op je vraag, je liefdesleven.
Zoals je inmiddels wel weet gebruik ik altijd het keltische kruis als legging, ik vind het fijn om verschillende invalshoeken te hebben en te gebruiken.
Op kaart 1 die van de huidige situatie heb ik two of bows (staven 2), het vuurteken. Een man heeft de top van een berg behaald en kijkt zeer vurig uit naar de verte. In iedere hand houdt hij een brandende boog vast hij wil dingen gaan ondernemen. Heeft zoveel wilskracht of ambitie in zich zitten en deze wil hij graag gaan gebruiken teneinde zijn doel te gaan behalen. Het idee is gezet hier, nu is het afwachten hoe de omgeving daar op gaat reageren. Het idee krijg ik dat je een keus gemaakt hebt, dat je nu bijvoorbeeld zegt ' nu heb ik de tijd voor een relatie ' en sta je meer open voor nieuwe wegen in die richting. Of je zegt ' nu ben ik klaar voor de volgende stap in mijn huidige relatie ' en ga je kijken of je het innerlijke vuur in die richting kan gaan bewegen.
Een beetje een kruispunt waar je op beland bent. Het ene stukje is onbewust behaald, voor het andere stuk ben je aan het zien hoe het aangepakt kan gaan worden.
Grappig.. ik wil wel een relatie, maar durf niet zo goed. Sinds kort heeft mijn zus een vriend en maak nu van dichtbij mee hoe het is om een relatie te hebben met iemand die om je geeft (ipv enkel om de seks). Dat heeft mij bewuster gemaakt van het feit dat ik iemand mis in mijn leven, maar helemaal klaar voor zijn ben ik nog niet. Een kwestie van overgeven denk ik? :)

quote:

Wat kruist op deze kaart; ace of stones, the foundation of life. Ook deze kaart zegt in vervolg van de vorige kaart dat er een start gemaakt is in de realisatie van je wens. Hetzij er nu klaar voor zijn en je open te stellen voor een nieuwe relatie, hetzij een begin maken in een wat serieuzere relatie. Wat ik heel mooi vind aan deze kaart is dat er een steen in de vorm van een pijl uit de aarde omhoog komt wat meegeeft dat de wilskracht van binnenuit komt om zaken in het leven te gaan bepalen. Op de steen zien we diverse symbolen die we in het deck, de grote arcana terug zien komen, wat doet vermoeden dat er een start is die levensbepalende omvang kan gaan hebben. Een leerproces kan starten, of iets moois en waardevols kan starten. Het gaat over het vervullen van je aardse droom, of starten met een wil die gedreven word uit het oerinstinct.
Dromen of gedachten, beetpakken en gaan uiten in de aardse bezigheden, het creeren.
Een start maken in mijn wens.. ik heb 2 wensen op dit moment en dat is te kunnen beginnen aan mijn carrière en de liefde van mijn leven vinden (ik ben niet zo hebberig :P). Voor beide kunnen ze staan, en is deze kaart bijzonder positief voor mij :D.

quote:

In het verleden hebben we three of vessels, drie bekers alle 3 in een andere kleur en 3 grote witte kraanvogels die er om heen dansen. 2 op de grond bek in de lucht, de derde iets in de lucht met de bek naar beneden en de vleugels gespreid.
Hier word vreugdevol gedanst, want hier word iets gevierd, ik heb iets met een woordje terugkomst of thuiskomen idee als ik het zo zie liggen. Ben je op een reis geweest en thuis gekomen, is er iemand anders in de omgeving weggeweest en terug thuis gekomen?
Het is een bijzonder fijn samenzijn weer waarin met een groep de vreugde en liefde voor elkaar gedeeld word. Er kan ook een feestje zijn omdat er doelen behaald zijn, samen vieren van het behalen van een diploma bijvoorbeeld of de nieuwe baan, dit is volgens mij het samenzijn weer na een tijdje elkaar uit het oog te hebben verloren. Beide (3) zijn er heel blij mee.
Hihi.. nieuwe baan.. nieuwe opleiding? Ik ga het halen.. :P

quote:

Het recente verleden geeft seven of stones, we zien een afbeelding van iemand die bij moet komen van een vermoedelijke strijd die geleverd is. Een man vermoedelijk een krijger ligt op de grond in een soort tempel wat doet denken aan oeroude plaatsen als stone hedge. Een kruidenman, een sjamaan, zit in trance naast de krijger in kleermakerszit, ze heeft haar handpalmen over de krijger heen alsware ze energie doorgeeft.
Een tijd van opladen, hernieuwen, helingsproces, bij moeten komen.
Dit doet vermoeden in lijn met de vraag dat er misschien onlangs een breuk is gekomen in een relatie? Dat dit een periode was van helen, bijkomen, nadenken over het proces. Heeft even de tijd nodig om weer bij jezelf te komen, kan gevoelens hebben van eenzaamheid en spijt. Acceptatie is vereist in deze tijd. En daarna de nieuwe zetten weer doen, of met hernieuwde inzichten de zaken weer positief proberen neer te gaan zetten.
De kaart in het RW deck zou zeggen dat we een mooi iets neergezet hebben en er het gevoel is alsof er iets mist, dat er meer zou kunnen zijn. Tevreden wezen of het resultaat maar niet gelukkig zijn, de ziel spoort aan om meer er uit te halen. Dat zou ook kunnen uitlopen tot het veroorzaken van een breuk wat weer als gevolg heeft dat er een tijd moet aanbreken van inzichten krijgen en weer opladen. Die bogen 2 of staven 2 doet in ieder geval aangeven dat er weer genoeg vuur, genoeg ambitie om verder te gaan.
Het afgelopen jaar (echt dik nu een jaar geleden tot heden) heb ik veel strijd geleverd met de 2 wensen waarmee ik nog steeds bezig ben. Ik heb er voor gevochten en meerdere malen gefaald. Ik heb er ontzettend van kunnen leren en kan ook nu nog terug kijken hoe ik dingen heb afgehandeld. Dit geeft nu nog een negatief gevoel omdat ik zwaar gefaald heb, maar over een paar jaar kan ik echt zeggen dat ik er serieus van geleerd heb, daar ben ik van overtuigd.

quote:

Bogen 3 in de mogelijke uitkomst. Hier zien we een persoon die op weg is, op weg gaat, mogelijk weer een afscheid in het vooruitzicht als de drie van vessels de thuiskomst zou vieren is er dan ook weer een tijd aangebroken om op reis te gaan? Waarom denk ik aan reizen?
De persoon op de kaart wuift ons toe en ze staat op een kruispunt, een pad naar beneden en een pad wat omhoog leidt. Op de mantel die ze aanheeft zien we een afbeelding van balans uit de grote arcana, 2 slangen die om elkaar heen krullen.
De boog die ze vasthoudt zal ook met de nodige balans gebruikt moeten gaan worden, anders mis je je doel. Je zal met verstand, wilskracht, moed en innerlijke rust je doel kunnen behalen. Rust in je hoofd geeft rust in je handelen en dan zal het pad wat het beste bij je past of de handelingen die je kan volgen, vermoedelijk wel duidelijk gaan worden.
Het betekent niet overdreven je best gaan doen, het betekent ook niet helemaal niets gaan doen. Het wil zeggen dat er een balans gevonden gaat worden, en wanneer de tijd daar is zal op een natuurlijk gebalanceerde manier de energie vloeien en je op weg helpen.
Ook dit trek ik persoon aan als mijn toekomstige carrière :). Ik ga niet op reis, maar zoals ik al eerder vertelde sta ik op de rand van een groot avontuur zoals ik het zeker zie.
Ik ben rete zenuwachtig voor dit alles, en deze kaart geeft me wat rust. Ik ben hoe ik ben (zie oa de beer) en met dat zal ik het moeten doen. Is dat niet voldoende voor een ander, dan zal dat zo zijn. Erg mooie kaart!

quote:

De nabije toekomst lacht ons toe, the sun of life uit de grote arcana. Als ik zo de kaarten doorkijk tot nu toe hebben we een leer of helingsproces achter de rug gehad, we zijn er sterker uitgekomen want we zien nu in waar dat goed voor was. We zijn als herboren terug in de wereld, terug in het veld, de groei die zonlicht in de zomer bewerkstelligt komt hier op de kaart terug. Alles groeit en alles staat in bloei, de zon straalt door in ons hart, wat we willen behalen word ook behaald, we hebben die balans gevonden, hervonden en weten hoe de energie gebruikt moet worden om te komen waar we zijn uitgekomen in de nabije toekomst.
Mij doet denken dat er in deze zomer, een transformatie plaats zal vinden met betrekking tot je vraag. Wanneer de zon hoog staat en alles vol bloei is bloei jij mee.
Het is een kaart wat inzichten beloofd, nieuwe wegen beloofd, successen aangeeft.
Wauw!! Wauw!! Prachtige kaart.. hihi. Ik denk dat mijn vorige uitlegsels voor zich spreken met betrekking tot deze kaart.. Ik voel veel positiviteit!!!! :D <----!!

quote:

Wat vind jij er van met betrekking tot de vraag, king of stones, the wolf.
Vastberaden, loyaal, leren van gedrag of luisteren naar het advies van andere mensen geeft zekerheid. Doelmatig bezig zijn.
Wat het idee geeft dat je met betrekking tot je vraag eigenlijk heel bewust bezig bent, zoekende bent, het moet er nu eens van gaan komen. Of het idee van wanneer komt mijn tijd nou en te raden gaat bij andere mensen. Een wolf is een roedeldier, is afhankelijk van de groep, zorgt voor de groep haalt advies uit die groep.
Bastard.. je begint ernstig eng te doen. Mijn "totemdier" is de wolf. De eigenschappen hoe die werkt is typisch ik.
Grappig is dat mensen die mij niet tot nauwelijks kende (via een forum) en ik daarmee een discussie had of gewoon leuk contact whatever, zij soms mijn naam linkte met een wolf.

Wat ook wel leuk om te weten is, is dat ik een keer midden in de nacht in de stad met vrienden buiten stond te wachten om ergens naar binnen te gaan in de kroeg (nog niks op qua drank) en ik een ontzettend mooie grote wolf zag lopen iets verder van ons vandaan. Ik zei (want dacht in 1e instantie dat het een husky was) kijk wat een mooie hond. Ze keken er naar en zagen niets 8)7 .

quote:

De omgeving geeft de queen of bows aan, wederom een vuurkaart, er ligt vuur in de legging en stenen wat aards is, er is nu nog gericht bezig zijn om dat vuur op aarde te manifesteren.
Deze kaart is een afbeelding van een grote haas, de haas is een metgezel voor het leven. Symphatiek, begripvol. Kijkt voor je uit, luistert naar de omgeving en waarschuwt of stelt je op de hoogte van de gebeurtenissen, is alert wat kan leiden tot succesvol leven.
In de omgeving zien we een teken van liefde of openen van je attent maken op liefde. Hulpvaardig, begripvol, succesvol. Is er al iemand in je omgeving wellicht die je zeer aanspreekt, je tot aangetrokken voelt. Is het nog niet tot uiting gekomen, nog niet de juiste manier (balans) gevonden om het kenbaar te maken?
Misschien dat ervaringen uit het verleden je geleerd hebben om niet overal hals over kop in te duiken omdat je dan sneller je neus stoot. Met de juiste snelheid aan te meten komt dat wel goed.
Mooie en prachtige kaart op mijn vraag! Het doet mij denken aan de jongen waar ik al een tijd lang gevoelens voor heb.. ;( maar die helaas een vriendin heeft. Hierdoor houd ik mij op de achtergrond omdat ik er niet van houd relaties kapot te maken. Hihi.. zal het toch in de nabije toekomst :P??

quote:

Hoop en vrees, eight of arrows, een man of een vrouw werkt zich door het donkere besneeuwde veld heen. Het stormt en ze komt amper vooruit. Ze draagt een lantaarn vooruit wat de weg enigzins verlicht , er is niet echt een pad, er is een beekje van water wat ze volgt. Het is zwaar vooruit te komen. Het beekje doet vermoeden aan gevoel en emotie, het water wat je wil volgen maar moeilijk kan volgen. Je gaat haast op de tast verder want je bent alleen maar in je hoofd bezig naar het zoeken van de weg. De kaart zegt dat je ook je gevoel moet volgen om thuis te komen of je doel te behalen. Het is nu een strijd die levert in dat opzicht. Moed is nodig om door de storm te komen.
Morele dilemmas die we gesteld krijgen en waar we de keus in moeten maken, het hoofd moeten bieden. Als we geluk hebben krijgen we support van naaste die ons steunen. Ik vermoed zomaar dat je een grote vrienden of kennisgroep hebt die je morele steun geven. Een moeilijke en onzekere tijd die je door moet komen. Ik weet even niet of ik dit kan samenzien met die three of bows en reizen wat in mn hoofd kwam, dat je uitgaat op een onzekere missie oid??
Is dit te passen in je liefdesvraag dan zou ik zeggen dat je onzeker bent geworden, en de steun zoekt bij vrienden, zoals de wolf dat ook zou doen. Alleen jij zal daar ergens toch zonder de hulp ook een eigen weg weer in moeten vinden.
Geniale kaart. Goed, ik ga zeker een onzekere tijd te gemoed en een zware mocht alles nu gaan lopen zoals het is. Ook op relatie sfeer is het wat anders. Al mijn vrienden hebben een relatie en wonen zelfs al samen. Op liefdes gebied begrijpen ze mij soms niet wat mij ontzettend frustreert maar ik kan begrijpen dat zij het niet begrijpen.
Echter, ontvang ik op welke manier dan ook altijd zo veel steun van ze op welke manier dan ook.

quote:

Gelukkig laat die sun of life al dat inzicht zien, maar de uiteindelijke kaart the world tree doet al helemaal aangeven dat de juiste weg gevonden is.
Dit is de laatste kaart in de grote arcana, ook bekende als de wereld, deze levensboom geeft aan dat je succes behalen zal, en dat de inzichten zijn verkregen.
Er loopt een zelfde spiraalvormig pad naar de boom toe zoals we die helemaal aan het begin van de legging zagen in de aas. Er is een weg te gaan die inzicht zal bieden, we zijn er nog niet helemaal we hebben eerst mogelijk de beproeving die we vermoed ik zelf willen hebben want we zouden ook in 1x naar de deur in de boom kunnen lopen.
Dit is een afbeelding van succes, verworven inzicht, behalen van je doel met die extra betekenis er aan.

Wat als afsluiting van de legging niet een betere kaart kan wezen denk ik? Het geeft aan dat er meer dan succes zal wezen, je zal ook begrip ontvangen en weten waarom het zo is gelopen en niet anders.

Dat was m.. ben benieuwd wat je er van vind! Wil je reageren hier of op de PM dan graag. ;)
Ik vind idd de afsluiter het mooist.. alhoewel ik de hele legging erg mooi vind en zoals je nu aan mijn uitleg zal zien je zal begrijpen waarom ik er een beetje emotioneel van werd ;).

Ik heb begin dit jaar een soort van zelfde legging gemaakt en ze komen erg met elkaar overeen wat ik erg gaaf vind. Alleen, ik zal eerlijk zijn.. die van jou is veel prachtiger en mooie uitgediept dan dat ik zou kunnen.

Bastard, ontzettend bedankt voor de mooie legging!!

O+
Maitje
Er was eens....
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:40:27 #177
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98562559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:32 schreef Maitje het volgende:
Ik heb begin dit jaar een soort van zelfde legging gemaakt en ze komen erg met elkaar overeen wat ik erg gaaf vind. Alleen, ik zal eerlijk zijn.. die van jou is veel prachtiger en mooie uitgediept dan dat ik zou kunnen.

Bastard, ontzettend bedankt voor de mooie legging!!

O+
Maitje
Ik werd ook emo van je uitleg...een gevoel wat over me heen kwam.. damn.
Bedankt voor je uitleg!
Die wolf is ook inderdaad erg frapant.. dit deck is zo mooi O+ .
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:07:52 #178
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_98566273
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik werd ook emo van je uitleg...een gevoel wat over me heen kwam.. damn.
Bedankt voor je uitleg!
Die wolf is ook inderdaad erg frapant.. dit deck is zo mooi O+ .
Hihi ;).
Er was eens....
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:22:21 #179
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98566914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:07 schreef Maitje het volgende:

[..]

Hihi ;).
Wat ik altijd zo mooi als ik dan de uitleg terugkrijg is dat kwartje wat valt. Ik heb er dan wel een idee over, of een bepaald gevoel bij maar zoek, omdat ik geen antwoord krijg naar de preciese uitleg voor die persoon.
En dan komt er antwoord terug en zie ik de kaarten nog een keer opleven als het ware, zo word het verhaal ingevuld inderdaad. En de verhalen zijn keer op keer uniek, spreken de kaarten voor de mensen heel erg aan terwijl een ander zou denken.. nou ja, maar toch die hoop of die vinger precies op het onderwerp leggen wat in de geest zo speelt.
Inderdaad speelt die opleiding in het nu heel sterk, sterker nog dan de liefde, maar dat heeft te maken met de verweking, het inzinken, genezen en toelaten wat dan al even speelt.
Op die splitsing staan, letterlijk, en vermoedelijk ga je daar de juiste kant bij op zie de zon stralen, transformeren en groei bewerkstelligen.
De wolf is erg sterk voor je, misschien zelfs een key card voor je. Nu ben je die zoekende met die lantaarn nog maar daar komt spoedig een einde aan wanneer je het pad gaat volgen wat naar die levensboom leidt, en dan zal alles op zn plaats gaan vallen, zal vast ook ergens, wanneer je zelf weer stabiel en in balans bent, ook weer de liefde gaan vinden.. dat zijn de wetten.
Heel mooi.
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:10:25 #180
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_98569357
Ik mag ook op het lijstje *O*
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:19:03 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98569831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:10 schreef Summers het volgende:
Ik mag ook op het lijstje *O*
Vanzelfsprekend O+
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:38:43 #182
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98571145
Mag ik ook? Bastard?

Sta met zoveel vragen
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:48:02 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98575902
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:10 schreef contagiouscotton het volgende:
Bastard, moet het per se een vraag zijn of mag je ook een thema aandragen voor de legging? :)
Nou over de vraag heb je nagedacht, en ik ga proberen daar een uitleg in te geven.
Het lijkt ook wel alsof het moet, de kaarten sprongen er steeds uit, ben jij zo benieuwd naar het antwoord of is het verhaal nodig verteld te worden of is het gewoon omdat ik slappe handen heb.
Dat laatste zou goed kunnen hoor :D

Goed, je vraag houdt verband met de relatie met je moeder.
De kaart die er als eerst uitsprong, die ik meteen weggelegd heb is de kaart Balans.
We zien op de kaart 2 slangen die verstrengeld met elkaar naar boven kruipen om een boom heen. Het is een yin yang afbeelding, ik weet niet of je er bekend mee bent maar in die trant kun je denken. Deze slangen geven aan dat het evenwicht bewaard moet worden, of dat er een evenwicht gewenst is, het is geven en nemen, het is zoeken naar het evenwicht voor jou volgens mij, wanneer iets wel goed is en de andere keer niet. Het is de afbeelding van lucht en vuur tegelijk, de ene slang is rood wat staat voor vuur de ander is wit wat staat voor lucht.
Flink blazen kan het vuur aanwakkeren, haal de wind weg en het vuur gaat uit. Er is een balans nodig om beide in gelijke energie sterk te houden zonder overdadig te zijn. Wat betekent het voor jou, innerlijke balans zoeken wellicht. Balans zoeken in de relatie is 1 maar ook de balans zoeken in jezelf van wat vind jij dat je zou moeten doen, kunnen doen, zonder dat je dingen gaat doen waar je niet blij mee bent. Er moet een balans wezen in het functioneren, pas dan zul je verder kunnen kijken.

Nu de kaarten die in de legging geplaatst zijn.
Op 1 in de huidige tijd heb ik five of vessels. Een jongedame springt en danst in extase te midden van een pentagram die op de grond getekend is. Ze heeft een groene jurk aan en in iedere hand houdt ze een staf vast. Dit ritueel voert ze in de nachtelijke uren uit, hier is ze even helemaal weg in dr eigen wereld.
Ik weet niet of dit afsluiten van iets betekent nu, afsluiten voor wat er om je heen gebeurt, wegzakken in muziek, in een roes, misschien gebruik van drugs of dat het gewoon simpel betekent afsluiten en innerlijk genieten zonder zorgen wanneer je de ogen gesloten hebt.
Het kan ook zeggen dat je je helemaal richt op je innerlijk, op wat jij wil horen en daarin het juist gevoel kan vinden over wat je beslissingen zouden moeten gaan vormen, een zoektocht innerlijk houden als in de geest van bezinning. Weldra zal je dan weten wat te doen, je keuze maken en daarop doorgaan.

Wat hierop kruist is de king of stones, het paard. Daar is die prima begeleider, je maatje die je steunt op de weg die je aflegt. Trappelend staat hij klaar om je mee te nemen op zn rug, hij zal je laten zien dat het pad ook licht gelopen kan worden of minder moeilijk is als voorgesteld. Het is een nuchter persoon waarschijnlijk, iemand die zijn zaken al geregeld heeft en je van goede raad wil voorzien. Iemand die zijn nuchtere verstand wil gebruiken en daarmee succesen behaald heeft, dat zegt hij dan ook waarschijnlijk, ga dit of dat doen. Meestal een conservatieve instelling gebruiken, want dat is de weg die voor hem wel werkte. Dit kan op deze positie botsen, de positie is dan ook hulp en belemmeringen. Jij sluit je af, in trance dansend, en iemand anders wil dan aangeven ga dit doen, ga dat doen, praktisch ingesteld waarschijnlijk, dingen moeten behaald worden, je moet presteren zoals het paard ook kan presteren. Maar je hoort het niet doordat je je eigen muziek hoort, je eigen ritme en klanken.

Daar onder ligt de basis, of het verleden.
Het is het wiel, we zien een weefgetouw aan de waterkant staan, het is geklemd tussen 2 eikelbomen. De ene boom staat in het donker, het is daar nacht en er is geen blad, de andere boom heeft de zon en staat in bloei.
In het midden hangt daar een onafgemaakte trui in het weefgetouw en de spullen om te weven liggen klaar, je zal hem moeten gaan afmaken.
Dit is een kaart uit de grote arcana, wat aangeeft dat er in het verleden of in de basis hier een belangrijke les te leren is, het is er een van volg je eigen pad je eigen levenspad.
Door de draden door het weefgetouw te trekken, hier en daar een knoopje leggen, daar een opening maken of een gaatje laten vallen, een andere kleur er doorheen weven maak jij je eigen trui aan, een trui die jou het beste staat en past. De symboliek hierachter kun je wel raden, jij bepaald hoe je leven er uit gaat zien, jij wil zeggen hoe mooi die trui die gaat worden, jij maakt je los en gaat je eigen weg. Er is al een gedeelte geweven, de structuur staat er wel, je zal het er niet koud in hebben maar de trui moet verder af naar eigen smaak.

Dat ben je onlangs waarschijnlijk ook wel zo gaan inzien denk ik, het losmaken, het eigen weg gaan zou ik hier afgebeeld kunnen zien namelijk in die sun of life die weer op tafel ligt.
De transformatie en de groei die hier bewerkstelligd word is enorm, wederom een kaart uit de grote arcana, wederom een kaart die het levensdoel wil uitbeelden, de lessen die er geleerd worden wil laten zien. Nou deze zon staat zeker voor groei, groei en potentie om het beste, het sterkste en het mooiste te worden die je maar kunt of mag gaan worden.
Een boom zal uitgroeien, wildgroeien, takken krijgen, schaduw gaan bieden aan voorbijgangers, schuilplaats voor de behoefende bij een zomerse bui maar gaat er komen.
Je voelt waarschijnlijk dat zelf ook goed aan, dit is de tijd om te veranderen. Bedankt voor alle hulp hoor, nu voel ik mij sterk. De zon maakt sterk.

De mogelijke toekomst, is de king of vessels. Dat is de reiger. Weet je dat er mythen bestaan over reigers? In sommige culturen worden ze gezien als de bewakers van een heilige plaats waar esotherische waarheden opgeslagen lagen. Iedereen die dan niet voorbereid is of niet juist geinitieerd is word verjaagd door de reigers. Pas wanneer je er klaar voor bent zul je worden toegelaten om de inzichten te verwerven die je toekomen.
De reiger is een gemoedelijk persoon verder hoor. Voelt als waterteken heel goed aan wat er zich afspeelt, gaat af op zn gevoel en doet de dingen die juist aanvoelen. Meer dan dat hij acteert op wat zijn hoofd zegt wat verstandig is. Deze persoon voelt dat het goed is en dat is het dan ook, vertrouw er maar op. Gelooft in faire zaken, eerlijkheid, integriteit. Helpt de mens die hulpbehoefend is, doet zaken vanuit het hart niet om er beter van te worden.
Wat me het idee geeft dat er iemand in de buurt is die je steunt in je acties, of dat je zelf nogmaals voelt dat je de juiste beslissing hier genomen hebt, als er al een beslissing te maken is.
Veel word er nu al gesproken vanuit balans zoeken, innerlijke zoektocht, doen wat goed voelt, een plek opeisen, want dat mag, daar ben je hier voor op aarde gekomen, waarin jij je mag manifesteren en je goed voelt bij de dingen die je doet.

De nabije toekomst laat zien dat we er nog niet helemaal zijn. Of misschien wel bijna, het is five of arrows en het kernwoord hier is ' frustratie' Een jager ziet een steenbok springen, en steeds als hij een pijl afschiet, springt dat beest opzij, wat zoals je kan bedenken behoorlijk frustrerend is voor de jager. Al zn geduld ligt er in, hij legt aan, maar niks raakt zijn doel. Of de dingen die hij zegt, komen niet aan, ze hoort me niet, ze danst als extacy in de rondte.. catch my drift? Er is dan op het moment een wat gespannen sfeer waarschijnlijk, een beetje op gespannen voet dan samen leven als de raad, of is het wel raad, is het meer je moet doen, en je gaat toch andere dingen doen, frustratie.
Alle raad, gedachten want pijlen staan voor ideen en gedachten die afgevuurd worden, missen in de lucht, geen balans. Als advies kan ik aan de jager zeggen.. lach er om, lach om de situatie, word niet boos of gefrustreerd want je zal alleen maar pijlen verspillen. In plaats daarvan.. ga stevig staan, adem rustig in, focus, richt op je doel en wanneer je kalm bent.. laat je los. Onthou hem even voor me hier.

Wat vind jij van de situatie, dat zegt de volgende kaart, werkelijk zo mooi uitgebeeld (ik zou graag willen dat jullie zouden zien wat ik zag inderdaad) we zien een hooded figuur, hoe zeg je dat in een mantel en een capouchon op. In een boot varen. Een bijzonder vormgegeven boot, het is in de vorm van een zwaan, wat staat voor vrede en gelukzaligheid. Six of arrows overigens mocht je het willen opzoeken. Aan de linkerkant van de kaart zien we een zonsopkomst, aan de rechterkant zien we een volle maan, zie je ook weer op de kaart de balans opkomen zoals we zagen op de kaart van het wiel? En natuurlijk de eerste kaart al balans zelf!
Enfin, de uitbeelding hiervan is dat de man of vrouw zeer moedig het besluit heeft genomen om weg te varen van de zekerheid die er was en nu vol moed en ambitie met een vol zeil koers zet naar de onzekere tijden die voor hem liggen, op zoek om zijn geluk elders te beproeven. Wat het idee geeft dat je aan het losmaken bent van de situatie, je zou er een middenweg in willen vinden maar er word yin yang gevraagd hier, geven en nemen, ik vertel jij luistert en dan ook andersom. En anders is het tijd om drastische maatregelen te nemen.. kan dat kloppen? Overgangsperiode voel je dat zo aan?

De omgeving laat dan weer inderdaad die instructies zien. ten of arrows, de oude man, de ervaren man geeft uitleg aan de jongeling hoe hij zijn boog moet vasthouden, en er voor kan zorgen dat hij niet in zijn voet zal schieten. Geeft de lessen door die hem geholpen hebben om oud te worden, let hier op, doe dit en dat.. en waarschijnlijk geeft hij ook aan hoe jij moet schieten maar misschien ben je linkshandig en werkt het niet als je dan de boog met rechts moet bedienen, ik zeg maar wat. De uitleg bij de kaart is misschien ook wel passend, doordat de technologie zo hard toeneemt, de wereld zo snel draait, is het voor de ouderling moeilijk meer te bij te houden en te begrijpen hoe het werkt terwijl de jongeling alles kan opnemen als een spons.
De vader kan niet meer doorgeven hoe een dier gevangen word met geduld en een strik of een pijl en boog, want tegenwoordig hebben ze daar geweren voor met een visier er op. Er is een afstand gecreeerd.

Hoop en vrees. The journey. In andere decks word deze kaart ook de dood genoemd.
Wees niet bevreesd voor de dood het wil niet altijd spreken over een fysieke dood, daar staat de kaart niet voor.
De kaart wil zeggen dat de dood, het afscheid nemen, het eindigen van een cyclus gewoon hoort bij het leven. Alles wat hier is, alles wat bestaat is onderheven aan verandering en zal uiteindelijk verdwijnen. Zelfs de bergen die zo lang geleden ontstonden worden als er maar genoeg water op valt en genoeg wind waait, uit de tijd gezet. Soms heeft een onderwerp zijn doel gediend, heeft de bloem gebloeid en is het tijd om af te sterven opdat in de wintertijd, na de rust en inzichten die we dan opgedaan hebben, weer in de lente nieuw leven kunnen geven met hernieuwde energie. Dat is de gedachte er een beetje achter. We zien op de kaart een afbeelding van een kaalgevreten hertenkop, een raaf zit er bovenop terwijl hij het laatste stukje vlees er af pulkt.. Raven vliegen door de lucht. Raven worden gezien als de beschermers van de doden, opdat de doden niet werden vergeten. De dood hoort bij dit natuurlijk proces. Opeens ben je kind af, wil dat het het zeggen denk je? Opeens veranderd de rol van moederlijke rol, omdat het zijn tijd gehad heeft. Is het iets waar je bang voor moet wezen? Mag. Haalt het iets uit, waarschijnlijk niet want het is onvermijdbaar.

Wat uiteindelijk zal resulteren in de kaart eight of bows. Het hartenvuur. Wanneer de balans gevonden word, er geaccepteerd word welk nieuw mens jij geworden bent (zie de zonnekaart) is daar een prima verstandshouding mee te maken. Dan is er geen frustratie, dan is er loslaten geweest, dan is er acceptatie geweest en dan kan er inderdaad rond het vuur met zn allen worden gelachen en worden getoast op het leven. Dan kunnen de verhalen uitgewisseld worden van de eenzame tochten die ieder individu gehad heeft, dan is er begrip en uitwisseling van ervaring op gelijke voet, als eenzame krijgers onder elkaar bij elkaar elkaar onderdak gevend en inzicht delend. Dan worden relaties met vuur gesmeden.

Nou.. denk je dat je hier wat mee kan? Is dit een verhaal voor je? Wat je verwacht had .. of helemaal niet? Ben benieuwd. ;)
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:49:28 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98576002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:38 schreef rac het volgende:
Mag ik ook? Bastard?

Sta met zoveel vragen
Dan moet je er op. ;)
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:54:59 #185
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98576431
Dank je , Pm je dan ?
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:09:42 #186
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98577608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:54 schreef rac het volgende:
Dank je , Pm je dan ?
Tegen die tijd wel ja, denk eerst na over welke situatie je inzichtelijk wilt hebben.
The truth was in here.
pi_98581623
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

-legging-

Wauw Bastard, ik ben even helemaal sprakeloos. Ontzettend bedankt voor de legging. Je krijg reactie via PM!
pi_98582350
jeeeeej ik ben nu aan de beurt....

je leggingen zijn geweldig!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:43:10 #189
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98590107
Bastard ik weet dat ik niet zo lang geleden aan de beurt geweest ben, maar zou je me nog eens kunnen leggen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 06:24:27 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98592634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bastard ik weet dat ik niet zo lang geleden aan de beurt geweest ben, maar zou je me nog eens kunnen leggen?
Jij kan de OP aanpassen. :P
The truth was in here.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 13:40:14 #191
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98603339
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 06:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jij kan de OP aanpassen. :P
Oh ja.

Verdikkie Summers was me voor :(
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:08:19 #192
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_98625842
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat ik altijd zo mooi als ik dan de uitleg terugkrijg is dat kwartje wat valt. Ik heb er dan wel een idee over, of een bepaald gevoel bij maar zoek, omdat ik geen antwoord krijg naar de preciese uitleg voor die persoon.
En dan komt er antwoord terug en zie ik de kaarten nog een keer opleven als het ware, zo word het verhaal ingevuld inderdaad. En de verhalen zijn keer op keer uniek, spreken de kaarten voor de mensen heel erg aan terwijl een ander zou denken.. nou ja, maar toch die hoop of die vinger precies op het onderwerp leggen wat in de geest zo speelt.
Inderdaad speelt die opleiding in het nu heel sterk, sterker nog dan de liefde, maar dat heeft te maken met de verweking, het inzinken, genezen en toelaten wat dan al even speelt.
Op die splitsing staan, letterlijk, en vermoedelijk ga je daar de juiste kant bij op zie de zon stralen, transformeren en groei bewerkstelligen.
De wolf is erg sterk voor je, misschien zelfs een key card voor je. Nu ben je die zoekende met die lantaarn nog maar daar komt spoedig een einde aan wanneer je het pad gaat volgen wat naar die levensboom leidt, en dan zal alles op zn plaats gaan vallen, zal vast ook ergens, wanneer je zelf weer stabiel en in balans bent, ook weer de liefde gaan vinden.. dat zijn de wetten.
Heel mooi.
Klopt, je bent niet helderziend, dus soms wat je voor je neus krijgt qua kaarten kun je dan niet goed duiden voor de persoon. Zelfs onduidelijk voor jou, maar des te meer duidelijk voor de persoon met de juiste omschrijving van de kaart ;).

Echt een hele mooie legging hoor Bastard! Ben er nog steeds vol van ;).
Er was eens....
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:37:48 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98630692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:08 schreef Maitje het volgende:

[..]

Klopt, je bent niet helderziend, dus soms wat je voor je neus krijgt qua kaarten kun je dan niet goed duiden voor de persoon. Zelfs onduidelijk voor jou, maar des te meer duidelijk voor de persoon met de juiste omschrijving van de kaart ;).

Echt een hele mooie legging hoor Bastard! Ben er nog steeds vol van ;).
Nope, ik noem mijzelf niet helderziend. Ik heb vaak wel het idee hoe het verhaal moet worden vanuit de kaarten, net die facetten van de kaart heb ik nodig, of iets wat ik wil toevoegen dat ik voel, dat is hoe het speelt.
The truth was in here.
pi_98808790
c_/
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:14:20 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98855108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:03 schreef Precious00 het volgende:
c_/
Binnenkort, heb bijna vakantie ;)
The truth was in here.
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:25:13 #196
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98870732
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Binnenkort, heb bijna vakantie ;)
Mooi, dan heb je tijd voor al die leggingen :D

Geintje, waar ga je heen?
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:28:40 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98879630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mooi, dan heb je tijd voor al die leggingen :D

Geintje, waar ga je heen?
Naar de waterschapsheuvel. :+
The truth was in here.
pi_98882022