quote:
Prrrrecious

Voor jou heb ik de kaarten geschud mbt je vraag over het liefdesleven, ik zal de kaarten uitleggen die voor mij liggen. Ik hoop dat je er iets mee kan doen..
Als eerste kaart op de huidige toestand heb ik de queen of vessels liggen. Deze koningin geeft aan dat je waarschijnlijk een warm persoon bent in je omgeving, graag de mensen helpt, liefde kent voor mensen om je heen. Vriendelijk en gul voor ook de onbekendere mensen in je omgeving. Heel zachtaardig karakter en gemoedelijk eigenlijk.
Tevens met betrekking tot je vraag heb ik het idee dat je je op dat vlak op het moment wel goed voelt, je hebt misschien even geen partner nodig op het moment want zoals het nu gaat voel je je ook wel als een vis in het water, geen verplichtingen of zorgen meer.
Het word ook gekruisd door de kaart the sun of life, wat dit gevoel zou benadrukken. Deze periode kan als goed aanvoelen en ook leerzaam. Je kan nu inzichten krijgen over personen die je anders van dichtbij niet eens zou herkennen, liefde maakt blind zeggen ze wel eens. Nu van een afstandje vallen andere zaken je op en word je er misschien minder door geraakt.
The sun of life is een stralende kaart, zonnekracht, verandering en transformatie wat ten goede is gekomen voor je. Misschien bloei je juist in deze periode meer op, groei je in persoonlijkheid en kun je makkelijker contacten leggen met nieuwe mensen. Nieuwe dingen leren, nieuwe liefdes leren kennen en het oude van je afschudden.. daar is het een goede tijd voor.
In het verleden queen of bows, een haas op een donkere achtergrond. De haas moest altijd op zn hoede wezen voor gevaar, opletten of er niks gebeurde wat schadelijk was, zorgen maken, waarschuwingen horen van andere mensen, oren gespitst. Wat doet denken aan een moeizame relatie die achter de rug is. Er zou mogelijk een bepaald moment gezegd kunnen zijn dat er voor de goede vrede een besluit genomen is. In relatie zou dat betekenen dat je elkaar niet langer meer dwars gaat zitten maar dat je elkaar dan beter los kan laten.
Heb je het denk ik gevoelsmatig nog best moeilijk mee gehad, rationeel misschien helemaal juist maar met zo'n zacht karakter stond je altijd met een zwak voor je partner wat hij ook deed, kan dat?
Four of stones in het recente verleden, een jonge ree met hazelbruine ogen zoekt beschutting voor de komende nacht. We hebben hier ervaringen meegemaakt en zijn nu enigzins verloren, hoe nu verder, wanneer nu verder. Hier trek je je zelf terug om de zaken die geweest zijn nog eens te overdenken. Emtionele veiligheid word hier uitgebeeld, liefde heb je in je hart en ga je weer geven aan mensen die het meer zouden verdienen, iemand die de zorgzaamheid en aandacht beter kan waarderen. Dit is ook even die zwakte weer gaan voelen voor de oude tijden misschien, je vergeet zo snel wat de mindere punten waren en zo goed als je bent neig je er weer naar om misschien terug te gaan.. maar voelt dat ook juist, zou dat niet weer hetzelfde gaan worden? Hoe hard de storm ook waait, je hebt emotionele veiligheid, je zal je vasthouden aan je hart aan je gevoel.
In de mogelijke toekomst heb ik de sjamaan liggen. Dit is de wijze uit het bos, uit je gevoel weet je wat het juiste is om te kiezen. Deze man staat voor nieuwe wegen die je eigenlijk zou moeten gaan bewandelen, laat het oude rusten en richt je aandacht op nieuwe mogelijkheden die aankomen, hou je ogen open, volg je hart. Het kan ook goed wijzen op een nieuwe studie die je zou kunnen gaan volgen.. is er iets van studierichtingen waar het op zou kunnen wijzen? Of is het meer innerlijke studie, leren omgaan met.
Ook de volgende kaart die van de nabije toekomst zegt dat we nabije iets gaan starten, het zou een nieuwe liefde kunnen wezen maar dan is het ook een liefde die je start met een rationele beslissing. Minder laten leiden door gevoel (die misschien nog bij de oude liefde ligt) maar nu ook verstandige besluiten gaat vormen. Dit is de ace of arrows wat dus wijst op de start van iets, een verstandig besluit nemende of inderdaad ook weer de nieuwe studie of baan die je kan gaan volgen. En wie weet wie je daar dan zal gaan ontmoeten?
Misschien zeggen de kaarten wel tegen je... maak je minder druk om de liefde want het heeft even niet de prioriteit eigenlijk bij je liggen, kan dat wezen? De kaart heeft het over wakker zijn, wakker worden, bewust worden.. als ik dat zou leggen op je vraag komt er binnenkort een beter besef over wat een verstandige keus zou worden. Daar helpt ook die sjamaan bij vlgs mij, de innerlijke leidraad, of roeping, opeens weet je wel wat goed is.
Ten of vessels of happiness in de positite hoe jij er in staat. Ik zei in het begin al, vlgs mij voel je je op het moment wel prima zo. En dat herhaalt deze kaart ook weer. Gevoelsmatig ben je eigenlijk heel tevreden, zou willen zeggen gelukkig. Misschien ben je zelfs al in een nieuwe relatie, dat zou ook nog eens kunnen waarin je je wel als een vis in het water voelt, en als je niet in een relatie bent dan voelt dat ook heel prettig en juist aan. Emotie, geluk, liefde spat eigenlijk van deze kaart af uitgebeeld door een mooie waterval die over de stenen heen valt, wat je in dagelijks leven bezighoudt voelt prima zegt de kaart. Een andere uitleg die ik hierin zou kunnen geven is nu juist de hunkering naar een zeer stabiele en liefdevolle relatie waarin je heel gelukkig bent, ben je op zoek naar die ultieme man (of vrouw natuurlijk) die je zal gelukkig maken. Is er een nieuwe draai gegeven aan een relatie of liede dan hoop je dat dit is wat je zoekt.
In de omgeving zie ik dan wederom een man inderdaad, zoals ik al zei met de nieuwe start zojuist in de nabije toekomst, hier hebben we misschien die man, king of vessels. Zal het inderdaad misschien een heel mooi paar gaan worden, queen en king of vessels samen, wat een klef stel zeg, zwelgen samen in het gevoel en het liefdesleven. Ook hij zorgzaam en liefdevol, kalm en begripvol, hart op de juiste plek, een man die op zijn gevoel afgaat, verantwoordelijk en vriendelijk.
Hoop en vrees geeft nine of vessels. Dit is een kaart van delen, geven, er is zoveel gevoel wat elkaar gedeeld zal gaan worden, gelukzaligheid, het is elkaar heel veel plezier en lol willen geven het beste met elkaar voor willen hebben. Potje op het dekseltje wat er bij hoort om het zo te zeggen. Je zou ook graag willen, net als dan die ten of vessels, dat wat er is ook echt absoluut het einde is. Dat dit de man van je dromen gaat wezen, dat hij het waard is om je helemaal aan te geven en waarbij je die emotionele zekerheid kan hebben. Dat hoop je dat het zal gaan wezen. Zonder andere bedoelingen, gewoon juist zijn met elkaar.
Maar of dat ook zo is, of zo zal gaan blijven is de vraag, Als deze legging zou slaan op het opnieuw starten van de oude relatie, dan zou ik zeggen dat ook al wil je zelf heel graag, het gevoel terug is er dan niet helemaal, je kan dan dromen over hoe geweldig het samen is.. maar dat zal er niet helemaal zijn. Ik heb hier three of arrows liggen, jaloersheid speelt parten misschien. In ieder geval zijn er dan zaken die je aan het hart gaan, je hart breken.
Ook als het een nieuwe relatie betreft, waar je dan hoopt dat dit absoluut de man van je dromen zou wezen zegt deze kaart, wat ik toch zelf ook erg jammer vind om te zeggen dat het er op lijkt uit te draaien dat je daarin ook hartenzeer zou kunnen krijgen.
Wat dan weer die kring rond zou maken, op zoek naar beschutting, emotionele geborgenheid. Het lijkt er dus op, met name door die laatste kaart, dat je nog niet helemaal je geluk zal kunnen vinden in korte tijd.. misschien op langere tijd wel, zou haast zeggen, zeker wel want je bent een heel warm, en intens mens. Volgens mij heel lief en zorgzaam, begaan, bezorgd om je partner maar er zal een man moeten komen die jou ook verdient. Er zou inderdaad een king of vessels moeten gaan komen die het waard is.
Ik hoop dat het je wat uitleg heeft gegeven, of iets meer duidelijkheid heeft gegeven.